A termosztát teljesen zár megreked a levegő kinyomja a fütőradiátorból a vizet, a blok körül felforr te persze nem látod mert a másik oldalt van a hőmérő és pápá. Én csináltam egy kis utat a termosztátházon belül a levegőnek igy nem forralja fel magát de attól hengerfejes és lassan romlik az állapota.
Régi olvasóként, ritka íróként zavarnálak benneteket néhány kérdéssel, hátha tud vki segíteni. Van egy 2008 Scenic 2 1.5 dci-nk. Feleségem jár vele, én ritkán használom, amikor legutoljára mentem vele, akkor a következőket vettem észre:
1. Az autó projektoros tompítottja az emelt fényű Megalightokkal is jelentősen gyengébben világítja meg az utat, mint a másik autóink. Pl. projektor nélküli megane 2-es. Ti mennyire láttok a Scenic lámpájával? Idén volt rajta hajtókarcsapágy csere megelőzési célból Renault szervizben. Létezik, hogy nem lett beállítva az eleje lebontása után? Esetleg bemattulhat a projektor? Régebben nem emlékszem, hogy ennyire gyatrán láttam volna a kocsival éjjel.
2. Nagyon gyatrán törölt a kocsi jobb oldali ablaktörlője, vettem egy rá való új gyári valeo szettet, és azzal sem javult. Azt nézem, hogy az ablaktörlőkar felhajtásánál nyeklik a mechanika. Utolérhetett engem is a kar mechanikájának kikopása? Hogyan lehet ezt diagnosztizálni? Szervizben érdemes kart cseréltetni vagy vegyek esetleg egy ilyet én?
a használt autóra költeni kell, ha használni akarod.
aki megveszi újonnan, az "sokkal többet bukik" az autón, mint amennyit te rá fogsz költeni ezekre.
van aki vesz autót, és szerencséje van, amíg nála van, nem kell (sokat) költeni rá.
de használt autót vevő emberek 99%a nem ilyen. Vagy tovább megtartja az autót, mint "kellene", vagy eleve olyat vesz, amin valaki már nagyon sokat spórolt, és akkor azt neki kell megfizetnie.
2. vagy úgy kell keresni (alsóbb árkategória), hogy a büdzsé akkor se boruljon föl, ha tényleg kell rá költeni
3. keress olyat, amin már cserélték...
4. ezek a km értékek nem szentírások. Ha kezdetektől ovijáratban volt, akkor lehet hogy 80-100e kmnél már elköszön. Ha csak autópályán ment, akkor 300 fölött is elmehet.
5. nemcsak a gyári alkatrész van a világon. Lehet tisztítani is, meg utángyártottat venni is.
googli segít, magyar cégek közül is van legalább 10, aki 3-4 féle technológia valamelyikével tudnak tisztítani, vagy ha kell, akkor utángyártott cuccot is beraknak.
utángyártottból is jellemzően 2 kategória létezik, az egyikre kevesebb gari van, a másikra több (az olyan anyagból van, mint a gyári, és jobban bírja az extrém hőt, tehát aki városban használja, és sokszor regenerálna az autó, annak érdemes a drágábbat vennie. Ami még mindig kb. gyári ár/2.)
ezért adják az új ár feléért, te majd apránként vagy nem is apránként fizeted ki a következő 100-200eKm hazsnálatát
én is féltem a DPF-től igaz SII-be még nem volt mindbe, céges Doblóba van 45ekm sok a város de soha nem volt még gond vele néha észreveszem, hogy regenerál, de soha nem volt még sárga lámpa
kiveszed megnézed kap-e áramot ha igen akkor szar veszel egyet bontóba ugyan olyan xxxxlist-t bedugod örülsz, vagy veszel egyet boltba mondjuk MM ingyen berakják örülsz
ha nem kap áramot megkeresed hol tűnt el az áram.
Ezeken a lehetőségeken kívül nem nagyon van más mégis milyen ötletre gondoltál?
Szükségem volna egy kis infóra-tanácsra,részecskeszűrővel kapcsolatban.Nézegettem a használt kocsikat,és találtam egy nekem tetszőt ami részecskeszűrős.Ez egy 1,6 dci 130LE 175ez km-el.A gondom itt a szűrővel kapcsolatos,mert mint tanulmányoztam ezek kb 150-200ez km körül végleg behalnak.A csere,és a vele járó macerák tudtommal több százezres tétel(egyes márkáknál hihetetlen de 1,5 millát mondanak)ez viszont nagyon visszatartó lehet.és akkor még jöhet a kettős tömegű lendkerék,ami megint csak százezres tétel.A többi kopó anyaggal pl fékek csere, ki is békülnék azt magam is megoldom.Nagyon elszomorít,hogy most már nem nagyon lesz ezek miatt használt kocsit érdemes venni,mert már mind ezekkel van felszerelve,aminek a cseréje többe kerül mint maga a kocsi.Nem tudom jól gondolom-e,mi a véleményetek.A kocsi sokat menne városban is,szóval ez a szűrő dolog aggaszt nagyon.
Egyik napról a másikra elromlott a CD-rádió az autóban (Scenic II, 2006-os évjárat). Egyik nap du. még gyönyörűen működött, másnap reggelre (egy éjszaka udvaron parkolás után) nem működött (tehát bekapcs gombra nem reagál, CD-t nem szív be, stb.). Megnéztem a biztosítékot, az rendben van. Mi lehet ez?
Sziasztok. Ma reggel induláskor azzal fogadott az 1.9 dci hogy abgassystem defekt. Érdemes valahova nyúlni mielőtt szervízbe vinném? Németországban vagyok így nagyon is számít a szervízköltség. Illetve ilyen hibaüzenettel szabad autózni?
Amikor leveszed a betöltő sapkát túlnyomás van a rendszerben? Sziszegve távozik a levegő? Vízcsövek felkeményednek ha visszateszed? Többször kellet már légteleníteni? A hőfokjelző ugrál, 4 es utána vissza esik?