Én azon akadtam rendesen meg, hogy a C4 Grand Picasso-n teljes fékbetét-tárcsa garnitúra cserét kellett csinálni 45000 km-nél. Kedvezményes (!!!) áron volt kb. 140 000 Ft. A Mazda 6-kombin, tempósabb közlekedés mellett, kb. 70 000 km lefutásakor még mintegy 75%-osak voltak a betétek körben ... Ha ez nem anyagminőség kérdése, akkor nem is tudom, mi :(
Természetesen szóba sem került semmiféle garanciális helytállás. Ja, mindkét autóba én tologattam bele a kilométereket, és miután lassan 35 éve gyakorlatozom a pedálokkal, van némi fogalmam arról, hogy milyen vezetési stílus mit eredményez :)
Folytassa helyesen a mondatot. Belsőégésű motorok üzemanyagainak a "Lobbanáspont"-ja...
A,... az a hőmérséklet, amelyen a folyadék gőze és a levegő által képződött elegyet meggyújtva az folyamatosan ég, a gyújtóközeg eltávolítását követően is
B, .... az a legalacsonyabb hőmérséklet, melyen a folyadék gőze a levegővel meggyújtható elegyet hoz létre. A gyulladás eléréséhez külső gyújtóforrás szükséges, melynek megszűnése esetén az égés leáll
C,.... az a hőmérséklet, amelyen a folyadék gőze és a levegő által képződött elegy magától (külső gyújtóforrás nélkül) belobban.
Kérek egy betűt:)
Vizsga van, és sztem hibás a válasz a teszt szerint
Szerintem a kocsi elején lévő emblémánál kezdődik a probléma :)
Ennyire gyenge eresztés a Mazda diesel ? Vagy a nehéztalpú versenyzőnk még reggel merev lábbal tolhatta neki hidegen ?
Régebben egy biztonsági cégnél láttam VW kisbuszok sajátos kialakítású dugattyúit - nem teljesen a gyári fazon értendő ezalatt, pl. S alakú hajtókar, felezett dugóval :)
Ez még nem DPF-es Mazda 2.0 cr motor RF5-ös. Nem porlasztóhibás, vagy üzemanyagrendszeri problémás. Olasz kocsi volt és itthon is nehéz talpú ember használta. Egyébként rendes karbantartása volt egész addigi életében. Szerintem a kocsi elején lévő emblémánál kezdődik a probléma :)
A kia-hoz még annyit ,hogy minden féle kérés nélkül tehát nem zárok rövidre semmilyen pontot a diag csatlaközoban 7gyorsat 10 rövidet villag a diag lámpa.Bosch kts nem olvassa sis-ben semmi ,autocom szintén.
Megakadtam egy Kia 2.0 td vel 1998-ból.Semmilyen használható irodalmat nem találok hozzá.Bosch ve edc adagolo zexel licence van rajta .Előbb néha nem indulgatott ,de most leáltt végleg .Már a leállitó mágnesszelepen nincs áram.Esetleg v alakinek lenne hozzá kapacsolási rajza megköszönném.
Egy Alu ötvözet dugattyúk olvadáspontja 600-700 oC körül van. Az égési csúcshőmérséklet kb 2000-2200 oC. Ez utóbbi csak pár msec-ig van jelen.
Az olvadáspont feletti hőmérsékletet tartósan kell biztosítani egy ilyen sérüléshez, amennyiben az hőterheléstől van. A dugattyú (hűtési módtól függően) nehezen tud átmelegedni üzemszerű használat közben. Ha valamilyen hővédő bevonata van a dugattyúnak, akkor lehet, hogy mechanikai sérülése is volt a felületnek.
Mindenesetre engem nagyon érdekelne mitől alakult ez ki...
A DPF regenerálási hőmérséklet a korom égési hőmérséklete fölött kell, hogy legyen ami a korom összetételtől függően 480-600 oC. 600-650oC tarós kipufogógázra van szükség a tudomásom szerint az ilyen rendszerű DPF -eknél.
A szelep a zárás ideje alatt nagy mennyiségű hőt tud átadni a hengerfejnek, ezért a szeleptányér égéstér felőli része sokszor tisztább, a szelepszár felőli felület könnyebben koszolódik el hiszen jelentősen alacsonyabb a gázok hőmérséklete ezen a részen.
Amúgy mit mondott az ügyfél, nem rángatott? Nem volt semmilyen hibajelenség?
- ezek után a lendítőkerékre is össze kell kuporgatni a pénzt rövid idő alatt... szerintem
ha olyan mennyiségű gázolajat kap, hogy esélye sincs a lerakódásnak, de akkor viszont ahogy írtad, ott van olyan korom, hogy 5 kerületben riasztanak tűzoltókat.
mindez igaz is lehetne, de lukas dugattyú esetén nem lökdösi ki a kipuba csak nagyon kis részét, hisz nincs kompresszió se.
korom helyett leginkább fehéres füst lesz+ felszaporodott olaj a teknőben...
Szerintem ilyen tiszta egy dugó akkor lesz ha mossák vízzel, vagy ha olyan mennyiségű gázolajat kap, hogy esélye sincs a lerakódásnak, de akkor viszont ahogy írtad, ott van olyan korom, hogy 5 kerületben riasztanak tűzoltókat.
Kíváncsi lennék a szelepekre, és a kipufogókimenetre a hengerfejben, hogy milyenek.
Ma szedtem szét egy merci motort, hengerfejes volt (még az), ott alapjáraton hagyva 2 perc után irdatlan gőz, édeskés kipufogószag.
A 3. henger dugóján megúsztam a drótkefézést, az tiszta :)