Egyébként még annyit, hogy egyáltalán nem írtam ilyet, hogy úgy érzem ki vagyunk képezve.
Mert ez kurvára nem igaz, nagyon messze van attól mindenki, velem együtt.
Semmi másnak nem szántam a hozzászólásomat, hogy egy kis támpontot adjak azoknak, akik ugyanúgy mint én, most kezdik.
Természetesen mindenki maga dönt, oda megy ahova akar.
Van elég kamionos ismerősöm, akik szintén ott kezdték, leléptek, elmentek "jobb" magyar cégekhez, ahol 500 ezreket ígértek, és ugyanúgy lehúzták mindent, nagyjából nettó 300.000 HUF maradt, 28 nap kintlétre.
Aki leleményesebb lehúz egy évet a Waberers-nél,Duvenbeck,stb..-nél és irány külföld, ha nem vagy vérbuta megtanulsz egy nyelvet, aztán felvesznek bárhová.
Aki 5-6 évig csinálja ezt a szakmát, az már talán mondhat ilyesmit, aki nem, az addig csak belekóstolt.
Egy rövidebb összefoglalót írnék közelmúltbeli Waberer's-es 0 km-es élményeimről, a kezdetektől.
Nos mint írtam, vacilláltam elég rendesen,hogy akkor végül hova is.
Nem olyan rég a döntés megszületett és letettem voksomat tehát a Napocska mellett.
Megpróbálom időrendi sorrendbe szendi az egészet, hogy minden "újonc" tisztán lásson és tudjon dönteni.
Tehát megvolt a felvételi, sok blogon lehet olvasni róla, hogy mi történik ekkora, gyakorlatilag felmérik a jelentkezők jelenlegi tudását, tesztekkel, pszichológiai vizsgálatokkal számítógép előtt, orvosi vizsgálat,
szakmai tesztek (főként GKI és E kategóriás kérdésekkel), a legvégén pedig van egy állás interjú amin egy kedves hölgy a legnagyobb őszinteséggel próbál mindenkit lebeszélni a kamionos létről ( nem vicc, csak az árnyoldalát mutatja be szavakban, szerinte a magas fizetés ellenére sem élő lénynek való ez az élet :)))
Beszélni kell még arról is, hogy amennyiben felvételt nyersz mikor tudsz a "bázison" jelentkezni úgynevezett továbbképzésre, ami után irány egy betanítóval külföldre.
A legvégén pedig közli mindenkivel, hogy következő napon tájékoztatnak a tesztek eredményeiről, és természetesen arról is,hogy sikerült -e a felvételi.
Ez meg is történt másnap, jött a telefon, hogy a felvételi sikerült, akkor az általam megadott időpontban várnak egy 4 napos továbbképzésre, szállást biztosítanak, az étkezést neked kell megoldani.
Elmondják,hogy mit hozz addigra magaddal, GKI kártya,sofőr kártya, EU biztosítási kártya, jogsi, személyes okmányok, PÁV igazolás, erkölcsi stb...
Egyébként a Waberers központjában van egy tök frankó büfé, elviselhető árakkal, ebédre lehet enni Waberer's menüt 5-600 HUF, kellemes adag.
Jelenleg ott tartok, hogy lezajlott már a 4 napos "tovább képzés" is, ami egészen elképesztő professzionalizmussal van előadva, volt kamionosok oktatókkal, akik már idősebbek, viszont a cégnél maradtak és tovább képezték magukat lexikális síkon, megspékelve a több tíz éves valós kamionos szakmai tapasztalatukkal. Nem tudom visszaadni szavakkal, hogy mennyire hiteles volt az egész, annyira mély nyomot hagy az emberben, és ekkora jöttem rá, hogy mennyire nem ér semmit az a képzés (C,C+E, GKI) amit előtte elvégzel :)))
4 napon keresztül kapod intenzíven a vérvörös "szakmát", feketén-fehéren.
Természetesen elmondják a cég belső működését, mit viszel magaddal, hitelkártyák, tankoló kártyák, tollcollect, stb...
Már lehetőség van a 4 nap alatt vezetni is, mi is vezettünk egy zsír új DAF-ot, természetesen pótkocsival, van egy felállított rutin pálya az udvarban, tolatni kell, kanyarodni, menni....
Persze az oktató végig ott ül melletted, ha valamiben gyenge vagy, szépen türelmesen segít.
A szállásról még annyit, hogy ha megteheted inkább járj fel, mert az elég gyatra, van,hogy 5-en alszatok egy szobában, ami nem túl kellemes, ráadásul picik a szobák.
De mondjuk 3 éjszakát ki lehet bírni, este mi lejártunk iszogatni, beszélgetni, kicsit össze is kovácsolta a társaságot, persze vannak érdekes leendőbeli kollégák akikkel nehéz kommunikációt kezdeményezni.
Továbbképzés végén elnavigálnak a csapatodhoz, ahol az irányítóval tudod megbeszélni a következő lépéseket.
Egyenlőre abszolút nem bántam meg,hogy a Waberer's-et választottam, nemsokára indulok is betanítóval nemzetközibe, első utunk valószínűleg Skandinávia felé vezet, majd erről is írok a későbbiekben.
Ezek szerint én hülye vagyok. továbbra is azt kérdezem hol a vicc??
picit feljebb belinkeltél egy másik idézetett ahol is ki van számolva 375 ezer forint jár (csendben megjegyzem lehet 300 ft az ero meg 320 is:DD) minden honapba alapbol, ennél kevesebbet nem kaphatsz
de ha km-be futsz 11 ezer valamennyit akkor az 400 fölött jön ki ergo azt adják oda
szerintem ez egy kiszámithato dolog... 3 hetente hazamegyek 5 napra és minimum a zsebembe 375 ezer.. hmm erre mondanám tervezhető hazaut, meg tervezhető fizi
EEEz VICC ? Budapesti fuvarozócég megbízható háttérrel, nyugodt - szabályokat betató munkavégzés mellett, kiszámítható bérezéssel és munkarenddel várja leendő Kezdő és Tapasztalt sofőrjeit.
Munkarend 3hét/5nap
Bérezés tapasztalt sofőrök esetén minimálbér+40EUR/nap vagy minimálbér+30Ft/km amelyik többre jön ki azt fizetjük ki.
30 napos hónap esetén : 20 nap kint - 5 otthon - újabb 5 kint = 375.000 Ft Fix ennél kevesebbet nem kereshet. Viszont ha van km teljesítmény, 11500 km könnyedén összejön ennyi idő alatt, akkor a bér 420.000 Ft, és ezt valóban ki is fizetjük !
Mindig kiszámítható, erre alapozhatja a jövőjét !
Várom jelentkezését !
Hátha most :)
olvasd el amit irtál....
Sokat butultam az utóbbi időben,egyszerűen nem értem amit írsz.
Egy pesti cég hirdetett egy állást magyar viszonylatba egész kellemes fizetéssel.
Írta valaki,hogy nem lehet ennél többet keresni?Főleg külföldön?
Ja hogy nem hiszed el,amit leírt?Ennyiből írhatott volna bármilyen cég bármennyit,szerinted úgyse mondana igazat,akkor meg nem mindegy?
véletlenül nem te vagy aki még csak most akarja kezdeni a szakmát? 0 kilométeresen, 0 tapasztalattal, mit szeretnél? én a helyedben örülnék ha van olyan cég egyáltalán aki egy 60 milliós szerelvényt rád mer bízni.. az árukról még nem is beszélve.. és összeteheted a két kezed ha 180nál többet megkapsz bárhol is, kezdőként kézbe, rutinos sofőrök 250ért már meloznak..
fizet napi 40 eurot FIXEN és megkapod a min bért.. erre minden honapba számolhatsz.. ha km-be meg többre jön ki akkor meg x km pénzbe fizet, de van egy összeg aminél kevesebb nem lehet, ha teljes honapot állsz mert nincs melo akkor is ennyit kapnod kell.. más kérdés hol a lehuzás, de legyünk optimisták
ezzel az erövel mondhatnám hogy a wabi elszámolása vicc?? ki az a hülye aki 25 ft/kmbe odamegy dolgozni föleg ha csak 10 ezer km fut havonta és max 1 honapba hazamegy 2 napra, üzemanyagot meg ne számoljuk mert ugye függ a pályától, meg a sulytol:D
3 hét 21 nap utána hazajösz fixen 5 napra és még abba a honapra kimész pár napra azaz az adot honapba minimum 25-26x40 euro meg a min bér és ez fixen megvan ennél csak több lehet:DD Erre mondják kiszámitható fizetés 3 honap mulva is:)
EZ FIX és max ugy fügsz a kmtől ha többet mész:DD ergo több manit kapsz
tegnap trellébe beszéltem egy öszinte wabis gyerekkel:D Na amit mondott az a vicc
tudok olyan céget ahol kapsz min bért 30 eurot, meg km pénzt, meg min bért:DDD vajon az a cég is vicc?? Csak 30 euro naponta 3 hét után hazamész 4 napra:DD csendben megjegyzem 2100 euronál kevesebbet nem kereshetsz:DZotya_kamionozik19 órája0078260
Mi ezzel a baj?
Ha 10 év után is megkapod akkor semi :))))
Csak nem eltünt a hirdetés? : ))) minden soför odament dogzani..... hó végén sms 250000 jött :)))
Hello. En dolgoztam Reiningnel egy evet 2012 idejen. Csalni nem kell, norma nincs. Normalis helyen ilyen nem is letezik. Tortem egy- ket indexburat, cimet is elqrtam egy parszor, soha egy fillert le nem vontak. Sok az allando fuvar foleg SCA-t szallitanak. (Higieniai torlokendok, wc-papir.) Van meg Heineken is. A fo csapacsirany BeNeLux, Francia es a szigetorszag.
azért kérdeztem mert azt irtad a kaja visz el sok pénzt... az a 30-40 ezer kb 100-150 euro... az nem olyan nagy összeg szerintem, az átlag magyar kamionos fizetés 10%-a
amugy meg nem az aldiba kell vásárolni :DDD bár megjegyzem ott se olyan szarok az áruk
én magyarbol kolbaszt-szalonnát viszek, meg ásványvizet, vagy üditőt a többit németbe veszem meg mert olcsobb:D
már az a magyar áru amit ugy istenitetek már nem az igazi... volt kollégám a kenyeret istenitette, hogy a magyar kenyér.. mindig mosolyogtam mikor 3-4 nap mulva kidobta , mert penészes volt:DD és ette az én szar német barna kenyeremet:D
fizet napi 40 eurot FIXEN és megkapod a min bért.. erre minden honapba számolhatsz.. ha km-be meg többre jön ki akkor meg x km pénzbe fizet, de van egy összeg aminél kevesebb nem lehet, ha teljes honapot állsz mert nincs melo akkor is ennyit kapnod kell.. más kérdés hol a lehuzás, de legyünk optimisták
ezzel az erövel mondhatnám hogy a wabi elszámolása vicc?? ki az a hülye aki 25 ft/kmbe odamegy dolgozni föleg ha csak 10 ezer km fut havonta és max 1 honapba hazamegy 2 napra, üzemanyagot meg ne számoljuk mert ugye függ a pályától, meg a sulytol:D
3 hét 21 nap utána hazajösz fixen 5 napra és még abba a honapra kimész pár napra azaz az adot honapba minimum 25-26x40 euro meg a min bér és ez fixen megvan ennél csak több lehet:DD Erre mondják kiszámitható fizetés 3 honap mulva is:)
EZ FIX és max ugy fügsz a kmtől ha többet mész:DD ergo több manit kapsz
tegnap trellébe beszéltem egy öszinte wabis gyerekkel:D Na amit mondott az a vicc
tudok olyan céget ahol kapsz min bért 30 eurot, meg km pénzt, meg min bért:DDD vajon az a cég is vicc?? Csak 30 euro naponta 3 hét után hazamész 4 napra:DD csendben megjegyzem 2100 euronál kevesebbet nem kereshetsz:D
amit kaptál weblapot hibás:DD és a lényeget nem irja le... nézegettem, mert irt másik céget is amit ismerek... tévesek az infok, meg parkoloi mendemondának tünik, láttam már olyan autot..
mindegy a lényeg
rapidspeed és reining ... kezdőként nem mennék oda... busszal visznek ki azt becsücs az autoba és mehetsz is:D rapidnál sok a francia bundesz, reiningnél meg jo régiek a szerelvények...
kezdőként nem biztos jo döntés...
kezdőként menj a wabihoz, kapsz normális szerelvényt... mehetsz autopályán... legalább mig megtanulod a szerelvényt kezelni... jo lesz referenciának..... pár honap alatt sok országba mész....
én pofázom a wabit... de pár honapig jo lesz:DDD aztán lépsz tovább
EEEz VICC ? Budapesti fuvarozócég megbízható háttérrel, nyugodt - szabályokat betató munkavégzés mellett, kiszámítható bérezéssel és munkarenddel várja leendő Kezdő és Tapasztalt sofőrjeit.
Munkarend 3hét/5nap
Bérezés tapasztalt sofőrök esetén minimálbér+40EUR/nap vagy minimálbér+30Ft/km amelyik többre jön ki azt fizetjük ki.
30 napos hónap esetén : 20 nap kint - 5 otthon - újabb 5 kint = 375.000 Ft Fix ennél kevesebbet nem kereshet. Viszont ha van km teljesítmény, 11500 km könnyedén összejön ennyi idő alatt, akkor a bér 420.000 Ft, és ezt valóban ki is fizetjük !