Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PICURINO Creative Commons License 2010.11.29 0 0 28710

Sziasztok!

 

Most találtam erre a forumra és kérdést szeretnék feltenni a nagyérdeműnek.

Utólagos indításgátlót szeretnék beépíteni a kocsiba, két terméken gondolkodom, kinézetre tudásra szerintem ugyan az, de árba mégis nagy az eltérés,

 

Az egyik Spy IM100 - 101

 

http://spyalarm.hu/inditasgatlo.html

 

Beépítve a 101-es 16000FT 1 év garancia, nincs MABISZ

 

A másik a Skybrake DD2 - DD2+

 

http://skybrake.hu/termek2.htm

 

Beépítve a sima DD2-es 35000 2 év garancia, MABISZ tanusítvány

 

Vagy ha van jobb akkor szívesen fogadoma tanácsokat.

 

üdv.

stevie-w Creative Commons License 2010.11.29 0 0 28709

A kis doboz egy diagnosztikai csatlakozóra dugható univerzális immobilizer kikapcsoló

 

 

Tudna nekem valaki szerezni egy ilyet kölcsönbe? (Újságcikkhez.) Privátban is lehet keresni :-)

Előzmény: Törölt nick (28708)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 28708

Régebbi luxusautóknál ennyire könnyen nem működik, oda bonyolultabb törő kell. (ezért szokták inkább kihúzni a zárat, csinálni bele kulcsot..)

 

A kis doboz egy diagnosztikai csatlakozóra dugható univerzális immobilizer kikapcsoló, (mivel ma már aligalig van forgalomban olyan autó ahol a kulcs csak egy mechanikus dolog, nincsen immobilizer része)

Előzmény: puniversal (28705)
UnitedParcelService Creative Commons License 2010.11.29 0 0 28707

ööö...

Előzmény: fwefwe (28703)
Jahno Creative Commons License 2010.11.29 0 0 28706

A másik cucc az valószínű egy piros LEDes villogós műszaki eszköz.

 

Bocsmá, de most ennyire futja :-D

Előzmény: puniversal (28705)
puniversal Creative Commons License 2010.11.29 0 0 28705

Ez minden zárnál működik?

A másik kütyü micsoda?

Előzmény: stevie-w (28704)
stevie-w Creative Commons License 2010.11.28 0 0 28704

ezek a lengyelek....... :)

 

 

A Polenschluss-t fordítsuk egyszerűen zártörőnek :-)

Előzmény: fwefwe (28703)
fwefwe Creative Commons License 2010.11.28 0 0 28703

ezek a lengyelek....... :)

ZoliC220 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 28702

Bocs urak. Zudom, hogy nem illik, meg nem erröl szól a dolog, de engedjétek meg, hogy ide is betegyem.

 

"

Üdv mindenki!

 

4 éve vettem egy Magicar 8100-as riasztót az autómba, mert a benne lévő gyári hibás volt. Aztán mielőtt beszereltettem volna, észrevette a mester, hogy az eredeti riasztó tökéletes, csak el volt kötve egy kiegészítő egység.

Tehát volna egy eladó fenn nevezett teljesen új, még sosem volt beszerelve riasztóm. Ha valakit érdekel, akkor fél ár alatt megkapja. Én 38-ért vettem. A doboza kicsit viseltes, mert azóta kétszer költöztünk, de belül mintha most csomagolnád ki. Valóban teljesen uj!

Bővebben:

http://www.caralarm.hu/magicar8100.htm

 

Ha valakit érdekel, akkor telefonon jelentkezzen, (Adataimnál) mert ritkán vagyok gépközelben. Köszönöm, és bocsi, tudom nem adás-vétel topik, de legalább témába vág."

 

Köszönöm.

 

drMinit Creative Commons License 2010.11.19 0 0 28701

Rá.

 

De ha javasolhatom inkább valami komolyabb radart keres...

Az ilyen olcsokkal csak a gond szokott lenni, és ha egy hibás jelzés miatt egy picit is sérül az autó hátsó lökhárítója és fényezni kell már, nem éri meg.

Előzmény: bandika_75 (28699)
bandika_75 Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28700

O2 1.6mpi  2005évj.

Előzmény: bandika_75 (28699)
bandika_75 Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28699

Üdv Minit.

 

Kérdezném, hogy a tolatóradar tápját ráköthetem-e a tolatólámpára?

 

Ez lenne az:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/egyeb_alkatresz_felszereles/tolatoradar_ami_elengedhetetlen_a_tolatashoz_uj_185717015.html

drMinit Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28698

Egyszerűbben kifelyezve, hogy ne legyen félreérthető:

 

VAK.

Előzmény: drMinit (28697)
drMinit Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28697

Hogy mi van alatta?

Semmi.

 

Előzmény: rizo (28696)
rizo Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28696

Kedves Minit!

 

Ha egy autóban (legyen pl. O2 :) ) csak 1 zár van, akkor a jobb oldali ajtón mi van a takaró lemez alatt? :)

nincs is lyuk vagy olyan műanyag segéd kilincs?

 

Riz.

Előzmény: drMinit (28693)
Adm Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28695

A riasztó legfontosabb eleme pont a villogó led... a többit nyugodtan el lehet hagyni a fenébe...

Előzmény: Törölt nick (28694)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28694

Köszönöm, jó összefoglaló.

Ha kötekedni akarnék akkor írnám:

1) pont bármilyen optikára igaz, a villogó LED-től, az ismeretlen típusú keresztvasig.

4) Szintén elmondható bármilyen védelmi lépcsőre.

De nem kötekedem, mert egyetértek, minél több minden riasztja a tolvajokat, annál jobb, minél több lépcsőn kell átküzdeni magukat annál jobb. Jobb tíz 5% valószínűséggel leküzdhető akadály, mint egy 0,001% valószínűséggel leküzdhető.

 

Előzmény: stevie-w (28692)
drMinit Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28693

 

 

És szerintem a legfontosabb:  kármegelőzés!

 

Ha a kedves feltörő kolléga beleszúrja a csavarhúzót a zárba és megtekeri, több 100.e forintnyi kárt tud csinálni egy szempillantás alatt.

És lehet hogy az autót el sem akarta vinni, csak bele akart nézni a kesztűtartóba....

Előzmény: Törölt nick (28691)
stevie-w Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28692

Kérdezem, hogy Ti milyen, mekkora előnyét látjátok.

 

 

Számtalanszor leírtuk.

 

1) eleve elriasztó hatású, távol tartja a piti tolvajokat, mérlegelésre készteti a profikat

2) ha az autó kettős reteszelésű zárral rendelkezik, akkor jelentősen megnehezíti az ajtón keresztüli bejutást

3) ha az autó nem rendelkezik kettős reteszelésű zárral, akkor is érezhetően megnehezíti az ajtón keresztüli bejutást

4) egy módszeresen kidolgozott védelmi rendszer első eleme. A rendszer lényege, hogy több akadályon keresztül vezet az út az autó elindításáig, ezek között felváltva vannak mechanikus és elektronikus elemek. Az akadályokon nem lehet párhuzamosan dolgozni, csak egymás után, így összességében olyan hosszú ideig elhúzódik a lopás, hogy a kockázat felvállalhatatlanul megnő a tolvaj számára.

Előzmény: Törölt nick (28691)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.18 0 0 28691

Igen, én azt értem rajta.

Mert ez azt jelenti, hogy a mechanikus kulcsreszelgetés legfeljebb kiegészítő tevékenység, az autó elviteléhez, kormányzásához(!) nem elég a mechanikus kulcs. Sőt, alapból nem is kell hozzá. Hiába viszi el a zárbetétet, hiába készít hozzá kulcsot, nemcsakhogy beindítani nem tudja az autót (mint az én 13 éves Fordomban), hanem még kormányozni sem.

Egy ilyen autóban mekkora a haszna a zárdugózásnak? Nem csak annyi, hogy zárkihúzús-kulcsreszelés helyett az ablakot kell beverni? A mindenképpen szükséges második lépés úgyis az autó elektronikájának feltörése.

Kérdezem, hogy Ti milyen, mekkora előnyét látjátok.

 

Ezek szerint a villanyos kormányzár elterjedtebb, leterjedtebb az ócsó kategóriába, mint gondoltam. Egy 2002-es Megane nem a megfizethetetlen luxuskategória. (Ehhez képest azt olvastam, hogy az USA-ban kormányrendelettel kitiltották a BMW-ből az elektromos kormányzárat, nem tartották elég biztonságosnak...)

 

 

 

Előzmény: stevie-w (28690)
stevie-w Creative Commons License 2010.11.17 0 0 28690

az elmúlt 5 évben kezdődött csak az elektromos kormányzár történe

 

 

Mit értünk elektromos kormányzár alatt? Ami mechanikusan rögzíti ugyan a kormányt, de egy elektromotor húzza be?

 

Az nem éppen öt éves sztori: a 2000 végén bemutatott Laguna II-ben alkalmazták először, mert az volt az első indítókártyás jármű. Az alsó-középkategóriába 2002 végén érkezett a Mégane II bemutatásával.

Előzmény: Törölt nick (28688)
drs Creative Commons License 2010.11.17 0 0 28689

Sziasztok,

 

ELLOPTAK egy kedves baratnom autojat a XII. kerulet Csorna utcabol.

 

LAW-505 Honda Civic Ezustmetal.

 

Ha tud valaki valami infot, kerem jelezze a hondaciviclaw505@gmail.com email cimen.

 

Koszi

drs.

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.17 0 0 28688

Figyelj már, szerintem te nem egy konkrét problémára keresel megoldást, csak összevissza csapongsz.

:-) De én egy konkrét problémára keresek megoldást. A saját autómra. (Na, mit gondolsz, az én autómban milyen kormányzár van?)

 

30 éve védem az autómat. Próbáltam mindig az autónak, korszaknak megfelelő eszközzel.

Az első Zsigulimban (1978!) elég volt, hogy a csomagtartóban volt egy kapcsoló, amelyik összekötötte a belső világítást a duda gombbal.Aztán jött az elektromos "titok", ami egy DB9-s csatlakozóba épített tranzisztor volt és anélkül nem működött a tranziszos gyújtás.

És így tovább.

Ma 2010-t írunk. 1980-as módszerekkel nem tudod megvédeni az autót. Minden autóban van OBD csatlakozó, a netről csodadolgokat lehet beszerezni/letölteni, utcasarkon másolják a kulcsot, bárkinek lehet egy trélere, az akkus flex nem elérhetetlen, stb. Viszont ma már nem lehet az autókat egy görbe dróttal kinyitni, legtöbb autónak van gyári elektronikus védelme, ugrókódos riasztók, motortérzárak, GSM/GPS, stb. vannak.

Én úgy veszem észre állandó harc van a tolvajok és a tulajok között, mint a páncélok és az ágyúk között.

A tulajok kitalálják a riasztót, a tolvajok rájönnek, hogy az indexen keresztül támadható. Ha ezt is megvédik, akkor lehallgatják a jelet. Akkor jönnek az ugrókódos riasztók. És így tovább.

 

A kormányzárat régen egyszerűen leszerelték, vagy egy erőteljes mozdulattal eltörték. Igazad van, csak az elmúlt 5 évben kezdődött csak az elektromos kormányzár történet, de ahogyan én az autóipart ismerem nem sok idő és minden autó olyan lesz.

 

Aki ujonnan, szalonból vesz autót és mindenféle védelem nélkül az utcán tartja.... Az felelőtlen. Persze többieknek jól jön, mert a tolvajok a védtelent fogják elvinni.

 

Szerintem ez a fórum arról szól, hogy ne lopják el az autóinkat. Arról, hogy mivel védhetjük meg autóinkat a rossz emberektől. Melyik kormányzár, riasztó, GPS/GSM rendszer, immo, titok, beszerelő műhelynek milyen előnyei, hátrányai vannak.

Univerzális megoldást találni nagyon nehéz, mert műszakilag is, gazdaságilag más védelem való a kolléganőm 35eFt-ért(!!!) vett kispolákjába, mint a főnököm E350-es kupéjába. (Az előbbiben semmi nincs, az utóbbiban Pj. És ez így van jól.)

 

A csapongásért elnézést kérek, nem nagyon tudok szép dolgozatot fogalmazni.

Előzmény: Törölt nick (28687)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.17 0 0 28687

Figyelj már, szerintem te nem egy konkrét problémára keresel megoldást, csak összevissza csapongsz.

Mai autók- elektromos kormányzár?

 

BMW? Igen..abban van ilyen. Már a legutolsók közül néhányban.

És minden "mai autó" prémiumkategóriás BMW?

 

Végletekbe esel. Százezrek és milliok vesznek és tartanak utcán mindeféle védelem vagy dugózás nélkül mezei, primitiv, mechanikus, a 20évvel ezelőttiekre mindenben hasonlító kocsikat. Újonan, szalonból.

 

 

Előzmény: Törölt nick (28686)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28686

OK, azt hiszem sok a félreértés!

S-Wonder: Tényleg nem értem a lényegét.

SaInZaTic: Keveredi sok minden közöttünk!

  • Ha van vészajtónyitás, akkor nincs hátránya a dugózásnak.
  • A mai autókat már nem olyan mechanikus egyszerű kulccsal elvinni, mert a gyujtás lukába nem azt kell bedugni, hanem egy elektronikus csudácskát. Modern autót csak daruval lehet elvinni, ha valaki csak reszeléshez ért. Mit kezd a BMW elektronikus kormányzárával? A 13 éves Fordomat (ha kireszeli azt a hatszögletű csodát...), akkor el tudja vontatni, bár a szervo nélküli kormánnyal szenvedni fog rendesen.
  • Szerintem jobb a több védelem. Sok mindent ki lehet találni, pl. ha van egy kormányra tehető bigyód, sebbváltózárad, akkor hiába jut be az autóba, még flexelnie kell egy kicsit, nem tud elegánsan beszállni és elvontatni az autót. Többféle védelem kijátszása sokkal nehezebb.
  • Az elektronikus motortérzár a "divat". Pont én voltam, aki pár hete kérdeztem, hogy mi a rossz a nem elektromos motortérzárban, én kevésbé bízom a villanyosban. Lehet, hogy könnyebb feltörni, de nem cska arra akarom bízni az autómat.
  • Te beütnéd. Én is. Az én családom bemászna a törött ablakon. De nem hiszem, hogy mi vagyunk a Pj tipikus vevője. Láttam én már bankigazgatót osztrák autópályaparkolóban trélert várni. A költségeket a cég fizeti. Ismerősömet tényleg Kubában hívta a Pj, hogy nézzen már rá az autójára, mert bejelzett. (Lemerült az udvarban az akkuja.)

Előzmény: Törölt nick (28685)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28685

Nem írtam, hogy indul vele, de van hozzá egy kulcsa. Pl elvontatni nagyszertűen lehet, ez még két mezítlában telepi zsiványnak is sikerülne ma, 0 hozzáértéssel.Hangsulyozom fényes nappal, emberek szeme láttára. 0kockázattal.

 

Miért kellene trélert hívni, nem elektromos motortérzárról van szó(akkor arra mit mondanál?:)), csak egy zárdugózásról, amihez mindig kialakítanak valami titkos vészbejáratot is.

Megjegyzem én akár inkább beütném a hátsó oldalablakot magamnak (pártizezer ft), minthogy 1500km tréler(többszázezer ft)..

....teljesen életszerütlen dolgokat találsz ki tényleg.

 

 

Előzmény: Törölt nick (28683)
stevie-w Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28684

Kérdés ez az előny megéri-e azt, hogy ki kell hívni Ausztriába a Pj trélerét, hogy hazavigye az autót.

 

 

Látom, még mindig nem értetted meg a lényegét...

Előzmény: Törölt nick (28683)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28683

Használhatóság veszteség nulla, ki nyitogatja kulcsal és miért?

Nem ismétlem, leírtam pár forgatókönyvet, amikor kulcsolni kell. Az akku lemerülés csak egy a szituációk közül, de velem már előfordult nem is egyszer. Egy hét alatt is lemerülhet az akku, elmegyünk síelni és közben nem autózunk, csak fázik az autó. (Az apósom Skoda 120L-je három hónapos téli állás után is indult, de a korszerű autók elég sokat vesznek fel csak úgy maguktól. Pl. a GPS/GSM riasztó...)

 

készrereszelt kulccsal

A mai kulcsokat már nem elég reszelni. A 13 éves Fordom kulcsában van egy kis transzponder, hiába másolja le mechanikusan nem indul vele az autóm. Egy korszerű autóban, ha jó riasztó/immo van benne, akkor a kulcs a kisebbik probléma. Szerintem. De elismerem tényleg előny, ha nem tud hozzá kulcsot reszelni. Kérdés ez az előny megéri-e azt, hogy ki kell hívni Ausztriába a Pj trélerét, hogy hazavigye az autót.

Előzmény: Törölt nick (28682)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28682

Használhatóság veszteség nulla, ki nyitogatja kulcsal és miért? Lemerül az aksi, stb?

Idejében csere, vészbejárat, stb.

 

Mennyiben akadályozza a tolvajt, hogy nincs zár az ajtóban?

 

Nem tud mit kitépni és kinyitni, majd szépen elsétálni, pár perc mulva pedig a készrereszelt kulccsal 1000000 ember szeme előtt, mint holmi Tulaj, teljesen nyiltan és nyogodtan szerelni, próbálkozni, vagy csak ismán beülni, ráakasztani egy lopott rendszámos kocsira, és gó.

 

Azonnal felmerül, vagy elektronikai okosságra(kódlopás) lesz szüksége, vagy üvegtörésre, vagy valamire, mert nem jut be komoly és látványos roncsolás nélkül.

Inenntől fényes nappal nehéz feltünés nélkül ügyködnie, tovább kell roncsolnia bent, eltörve a gyújtáskapcsolót is, ha egy kocsit matatni lát a rendőr vagy polgárőr, max odamegy, aztán hagyja a fenébe, szinte bármit mondhat mr tolvaj, a kockázatat kb nulla körüli.

 

"Bocs, fenthagytam az iratokat", stb, ha nagyon erősködik a zsaru, mert szokatlanul lelkiismeretes(1000 rendőrből kb egy!) , "á mindjárt lehozom elnézést biztosur".. (és nem látja többet, félóra, egyóra, megunja, elmegy. Az hagyján, de  a tolvaj még aznap vissza és szépen csinálja tovább!!)

 

Ha viszont ablak betörve, gyujtáskapcsoló letörve, nem egy kulccsomó fityeg a kocsiban, hanem a zártörő, az ugye kicsit más szitu.

 

Előzmény: Törölt nick (28681)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 28681

"neked még akkor is kérdéseid és félelmeid lennének"

:-) A dolog egyszerűbb. Úgy általában nincsenek félelmeim. De amikor épp az új autóm védelmén töröm a fejem, akkor számba veszek minden eshetőséget. Nem, nem akarok minden elképzelhető esetre felkészülni, hanem egy jó kompromisszumot akarok a biztonság, használhatóság és az ár között.

A zárdugózásban azért voltam (vagyok) bizonytalan, mert nem tudom, hogy a biztonsági nyereség és a használhatóság veszteség hogy aránylik egymáshoz.

Mennyiben akadályozza a tolvajt, hogy nincs zár az ajtóban és mennyire akadályoz engem, hogy nincs zár az ajtóban?

Mindössze ennyi volt a kérdésem.

A vészbejárat jó ötlet, mert megoldja a problémát. Ha titkos/egyedi, akkor a tolvajt akadályozza a zárdugózás, engem nem.

 

A biztosítós történetek arra intenek, hogy az ember inkább bízzon az autója védelmében, mint a CASCO-ban. (Hogy a rendőrséget már ne is említsem, hiszen őket azért fizetjük, hogy ne lopják el az autóinkat, de ezt az elvárást nem nagyon teljesítik.)

Előzmény: puniversal (28679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!