Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stefi001 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 29253

Melyikben? A 2010-es Ceed-ben Mini, de ha nem tévedek, másokban is.

Előzmény: Milee (29252)
Milee Creative Commons License 2019.01.30 0 0 29252

Ceed-ben standard, mini, vagy micro biztosítékok vannak?

ceed08 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 29251

Sziasztok,

Kia ceed 1,6 crdi 115 le cseréltetett már valaki vezérműláncot? Tapasztalat? Kicsit csörög , és van egy erős surrogó hangja. kb. 250 e van benne.

Üdv.

Glovas Creative Commons License 2019.01.29 0 0 29250

Uhh az a google fordító :D

Előzmény: KAti (29249)
KAti Creative Commons License 2019.01.28 0 0 29249

Ez van az eredeti cikkben: 

A cee'd hiányzik a tartóssági tesztben, az 1. fokozat alig és kevesebb negatív pontot gyűjt, mint az osztályvezető VW Golf. Problémák a start-stop rendszert. A teszt vége felé negatívan a tengelykapcsoló is. A végén egy szúró súrlódó tárcsával komor a műhelybe. Ügyfélként nyugodt maradhatott: A garanciának köszönhetően a javítás a házba ment volna.

Der cee'd verfehlt im Dauertest die Note 1 nur knapp und sammelt weniger Minuspunkte als der Klassenprimus VW Golf. Probleme macht das Start-Stopp-System. Richtung Testende fällt außerdem die Kupplung negativ auf. Am Ende hoppelt er mit rupfender Reibscheibe in die Werkstatt. Als Kunde hätte man entspannt bleiben können: Dank der Garantie wäre die Reparatur aufs Haus gegangen.

Előzmény: KAti (29248)
KAti Creative Commons License 2019.01.28 0 0 29248

Tök jó!

"16. Kia Ceed 1.6 GDi Spirit: A start-stop rendszer kellemetlenkedett, és a kuplunggal volt némi probléma. Végül a tárcsa lett a ludas."

Mi a tök az, hogy "kellemetlenkedett"? Nem mindegy, hogy nem állt le vagy hogy nem indult el. És mi az, hogy "volt némi probléma"? 

Ezek hülyék. Kíváncsi lennék, sőt vagyok, hogy az eredeti cikkben is ennyire pongyolán fogalmaztak vagy le volt írva rendesen, minek mi baja volt.

 

De: Nomost az én 1.6 GDi-mben nincs start-stop rendszer, és a kuplung sem olyan, mert az enyém automata. 

Elvileg hibátlan lesz :-) - no persze az élet mást hoz, ld. lámpacsere 3 évesen.

Előzmény: Lbx (29247)
Lbx Creative Commons License 2019.01.28 0 0 29247

A Ceed a 11. - bár vannak érdekes megjegyzések az egyes autók mellett, ha rányit az ember a galériára...

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/2019/01/28/autobild_tartosteszt_2014-2019/

KAti Creative Commons License 2019.01.28 0 0 29246

Ezzel én is találkoztam, hogy amikor automatikusan váltott a pártálanító módba, akkor előtte én hiába akartam bekapcsolni a klímát. Vélhetően várt egy megfelelő hőfokra a radiátorban

Előzmény: Glovas (29245)
Glovas Creative Commons License 2019.01.28 0 0 29245

Nekem fújja az ablakot automatikusan, bár azt észrevettem, hogy nem azonnal kezdi el, hanem kb 3 perc múlva. Hogy ezt mi alapján dönti el, azt nem tudom, de akkor automatán bekapcsolja a klímát is. 

 

(Egyszer mondjuk azt tapasztaltam, hogy hiába nyomogattam a klíma gombját, nem akart bekapcsolni.. aztán pár km múlva meg bekapcsolt magától.. a tachnika ördöge)

Előzmény: tuzer (29244)
tuzer Creative Commons License 2019.01.26 0 0 29244

Negatív. A kezelési utasítása is tartalmazta a külső +7 fokot, mint működési határt, + hiába kapcsoltam be ilyenkor, a fordulatszám mérő meg se rebbent, pedig nyáron rögtön elkezdett szabályozni a +terhelés miatt.

 

Amúgy a klíma valóban 100x gyorsabb, mint a meleg levegő - amit, ha lehet választani - nem ajánlok páramentesítésre. Eleinte ugyanis jóval párásabb lesz az ablak, mivel először a melegedő hőcserélőről kezd párologni a lé, amit ráfúj az ablakra, arra meg - lévén hideg -, azonnal elkezd kicsapódni.

 

A klíma ugyenez okból szárítja a levegőt, csak ott meg a hideg hőcserélő fülkén kívül van, ezért száraz levegőt fúj be, amelyben viszont azonnal elkezd a szélvédőn lévő lé párolódni, ha csak beltéri keringetés, ha kültéri beengedés történik.

 

A kenéssel viszont 100%-ban egyetértek, bár én havi ecceri alkalomról tudtam.

Előzmény: cápaFeri (29242)
cápaFeri Creative Commons License 2019.01.26 0 0 29243

lefújatja meleg (langyos) levegővel"....vannak akik fiatalok és még nem tanultak meg rendesen írni, de gyanítom én már inkább felejtek ennyi idősen, tehát a folyamat visszafelé irányuló...erre utalhat az is, hogy lassan csak annyi hajam lesz mint a babáknak..:-) De addig még nem aggódok, amíg nem kell Cavinton ahhoz, hogy emlékezzek, hova tettem a Viagrát! :-)

cápaFeri Creative Commons License 2019.01.26 0 0 29242

A klíma mínuszokban is bekapcsol. nem a kültérben lévő levegő hőmérséklete alapján dönt, hanem az utastérbeni alapján. Lehet vannak szélsőséges esetek amikor az utastérben is mínuszok vannak, ekkor lehet fagyvédelem miatt nem kapcsol, de ilyenkor úgyis az ember bekapcsolja a fűtést, lefujatja meleg (lancsos) levegővel a szélvédő páráját és utána páramentesít klímával. 

Klímát kapcsolni tanácsos kb két heti használatonként, még ha nem is párátlanít az ember, mert a közegbe bekevert kenőanyag ha nem éri a rendszerben lévő tömítéseket, azok idővel kiszáradnak és elereszti a gázt. Legjobb párátlanítási mód, ha bekapcsolja az ember a belső keringetést is. Ugyanis ha kintről jön a levegő, akkor mindig friss, páradús levegő jut az utastérbe. A benti levegő keringetésével csak azt mentesíti folyamatosan. Idővel azonban ezt tanácsos kikapcsolni, főleg ha többen utaznak a kocsiban...oxigénhiány. Lehet automatán ki is kapcsol idővel, erre nem emlékszem. :-)

cinyoka Creative Commons License 2019.01.26 0 0 29241

Köszi, nem folyt el, max jelzésen van...szerintem csak átenged a főhenger (esetleg a munkahenger, bár akkor már kifelé is eresztene) dugattyúja, de kifelé nem láttam folyást... meg megpróbálom légteleníteni legalább a szervízig be tudnék menni lábon, izééé no, kerekeken :)

Előzmény: ikim2025 (29240)
ikim2025 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 29240

Nézd meg a fékfolyadékod nem-e folyt el,mert 1 tartályról megy!!!

 

Előzmény: cinyoka (29239)
cinyoka Creative Commons License 2019.01.26 0 0 29239

Már nem aktuális...ugyanis ma reggel már egyáltalán nem emelt ki a kuplung, szóval - szerintem - vagy kuplung főhenger, vagy munkahenger fosta el magát...hétfőn megy szervízbe...

Előzmény: cinyoka (29238)
cinyoka Creative Commons License 2019.01.26 0 0 29238

Cartársak! Egy 2007 1.6 Crdi Ceed-nél van lehetőség a kuplung állítására? Hidraulikus a pedál, nagyon lent fog a kuplung és elég akadósan is lehet váltani. Valahol lehet állítani, vagy kuplungcserére készüljek? (mondjuk az sem egy nagy összeg..., de ha csak állítani kellene.....) A segítséget előre is köszönöm! Joe

Lbx Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29237

Persze! De ezek (is) bent maradnak az autó légterében, ha nem szellőzik ki, vagy köti meg valami. Ha megy az autó, működik a levegő cseréje. A kintről beáramló levegő is cseréli, ami a különböző helyeken kialakított kilépőkön keresztül (pl. lökhárító által takart nyílásokon) kiszorítja a bentit. De ha megáll az autó, kikapcsol a ventilátor, kiszáll a "személyzet", akkor megáll a légcsere. Ha havas, vagy esős idő van, akkor a cipőn, ruhán behordott víz, ajtónyitáskor becsepegő eső, hó, ott marad a légtérben. Télen Magyarországon a beáramló levegő is magas nedvességű (feltéve, ha nem száraz, napos, hideg idő van), így az ott szunnyad a  gépben.

Ha magára hagynak egy zárt autót, többnyire elkezd penészedni a kárpit, műszerfal, stb. ...

Előzmény: ikim2025 (29236)
ikim2025 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29236

Pedig a lehellettől párásodik nagyon, meg amit kipárolog azember, meg ami a levegőben van pára, szerintem. 

Előzmény: Lbx (29235)
Lbx Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29235

De a macskaalom nem a menet közben megjelenő párát hivatott felvenni - aminek egy jó része pl. a lehelettől csapódik le -, hanem az autó levegőjét szárítja mikor áll az autó - szerintem.

Én alapban a kisbuszomba vettem, amivel havonta 2-3-szor megyek csupán, és egyébként pihen a fűtetlen garázsban.

Előzmény: ikim2025 (29233)
tuzer Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29234

igazad lehet, mert amikor bekapcsolom a szélvédő párátlanítót, bekapcsolja a klímát is.

Előzmény: Lbx (29232)
ikim2025 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29233

Igen,ha egy zsákkal teszel be az ülés alá,talán.  :))

Én a zoknis módszert próbáltam a szélvédőhöz,de nem voltjó.

A klímázás az igazi,tényleg 20 sec alatt lemegy a pára.

Előzmény: Lbx (29232)
Lbx Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29232

Tutira bekapcsol a klíma ilyenkor is; hiába fújattam a szélvédőt amikor négyen ültünk az autóban, csak jött a pára. Bekapcsoltam a klímát, és 15-20 mp-en belül már tűnt is el a fátyol.

 

A szilikátos macskaalomban lehet valami, nagyjából ugyan az a cucc, ami az új cipőkben, táskákban található kis zacsiban van.

ikim2025 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29231

Nekem a macska alom nem vált be.Próbáltam,Urbánlegenda! :))

 

fackalak Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29230

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék - Venga, és nem Ceed tulajdonosként - hogy kereshetlek-e Benneteket, ha bármi kérdés felmerülne? :)

 

Üdv, mindenkinek kellemes hétvégét,

a.

stefi001 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29229

 

Téli időszakban a párátlanítás végett sokszor szükség van a klíma használatára, tehát az élettartam növelését szolgáló kenés biztosítható. Egyébként átmeneti időszakban is legalább 2-3 hetente bekapcsolom néhány percre, vagyis az időnkénti bekapcsolás általában megtörténik – gyakorta kényszerből.

Előzmény: KAti (29228)
KAti Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29228

Általános nézet, hogy időnként télen is meg kell járatni a klímát, mert jó tesz neki. Ha be sem kapcsolna, hogyan?

Ha be sem kapcsolna, hogyan végezne párátlanítást?

Előzmény: tuzer (29227)
tuzer Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29227

A jó klíma +6 fokos levegőt fúj be nyáron. Most van kinn -3  -6.

 

Szerintem a klíma be sem kapcsol, hiába világít a gombja. Megjegyzem, az exautó leírásában szerepelt, hogy +7 alatt letiltja magát, különböző fagykárok elkerülése miatt (Astra G). Ceednél másképp van?

Előzmény: KAti (29225)
Glovas Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29226

Klímáztam végig, csak az elindulás késlekedett. Az autóban amúgy gumiszőnyeg van, de a leolvadt hó a hibás. Ezt a szilikon dolgot beiktatom az ülés alá, van pár amit félreraktam régebben. Köszi :)

Előzmény: Lbx (29224)
KAti Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29225

Meleg levegőt, klímázva a lábra irányítani, hogy száradjon az a szőnyeg!

Előzmény: Lbx (29224)
Lbx Creative Commons License 2019.01.25 0 0 29224

Érdemes lenne kivonni a nedvességet, párát az autóból - a szőnyegeket ki-, és letörölni. Használni menet közben is a klímát, hogy minél jobban szárítsa a levegőt.  (a klímának is jót tesz, ha időnként megjáratják). Múltkori havazáskor valódi tócsa állt a cipőm alatt...

Titkos tipp a vászontarisznyába (esetleg zokniba) töltött a szilikátalapú macskaalom, ami szintén felveszi a nedvességet - állítólag (még nem próbáltam, de már vettem egy 3 kg zsákot 1200-ért a Fresnapf-ban :-).

Egyébként a havas, párás időben sok nedvesség marad az autóban, leolvad a hó a cipőről, ráadásul a kinti levegő is elég párás, így a szellőztetés sem biztos, hogy eléri a célját.

Előzmény: Glovas (29222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!