A cee'd hiányzik a tartóssági tesztben, az 1. fokozat alig és kevesebb negatív pontot gyűjt, mint az osztályvezető VW Golf. Problémák a start-stop rendszert. A teszt vége felé negatívan a tengelykapcsoló is. A végén egy szúró súrlódó tárcsával komor a műhelybe. Ügyfélként nyugodt maradhatott: A garanciának köszönhetően a javítás a házba ment volna.
Der cee'd verfehlt im Dauertest die Note 1 nur knapp und sammelt weniger Minuspunkte als der Klassenprimus VW Golf. Probleme macht das Start-Stopp-System. Richtung Testende fällt außerdem die Kupplung negativ auf. Am Ende hoppelt er mit rupfender Reibscheibe in die Werkstatt. Als Kunde hätte man entspannt bleiben können: Dank der Garantie wäre die Reparatur aufs Haus gegangen.
Ezzel én is találkoztam, hogy amikor automatikusan váltott a pártálanító módba, akkor előtte én hiába akartam bekapcsolni a klímát. Vélhetően várt egy megfelelő hőfokra a radiátorban
Nekem fújja az ablakot automatikusan, bár azt észrevettem, hogy nem azonnal kezdi el, hanem kb 3 perc múlva. Hogy ezt mi alapján dönti el, azt nem tudom, de akkor automatán bekapcsolja a klímát is.
(Egyszer mondjuk azt tapasztaltam, hogy hiába nyomogattam a klíma gombját, nem akart bekapcsolni.. aztán pár km múlva meg bekapcsolt magától.. a tachnika ördöge)
Negatív. A kezelési utasítása is tartalmazta a külső +7 fokot, mint működési határt, + hiába kapcsoltam be ilyenkor, a fordulatszám mérő meg se rebbent, pedig nyáron rögtön elkezdett szabályozni a +terhelés miatt.
Amúgy a klíma valóban 100x gyorsabb, mint a meleg levegő - amit, ha lehet választani - nem ajánlok páramentesítésre. Eleinte ugyanis jóval párásabb lesz az ablak, mivel először a melegedő hőcserélőről kezd párologni a lé, amit ráfúj az ablakra, arra meg - lévén hideg -, azonnal elkezd kicsapódni.
A klíma ugyenez okból szárítja a levegőt, csak ott meg a hideg hőcserélő fülkén kívül van, ezért száraz levegőt fúj be, amelyben viszont azonnal elkezd a szélvédőn lévő lé párolódni, ha csak beltéri keringetés, ha kültéri beengedés történik.
A kenéssel viszont 100%-ban egyetértek, bár én havi ecceri alkalomról tudtam.
" lefújatja meleg (langyos) levegővel"....vannak akik fiatalok és még nem tanultak meg rendesen írni, de gyanítom én már inkább felejtek ennyi idősen, tehát a folyamat visszafelé irányuló...erre utalhat az is, hogy lassan csak annyi hajam lesz mint a babáknak..:-) De addig még nem aggódok, amíg nem kell Cavinton ahhoz, hogy emlékezzek, hova tettem a Viagrát! :-)
A klíma mínuszokban is bekapcsol. nem a kültérben lévő levegő hőmérséklete alapján dönt, hanem az utastérbeni alapján. Lehet vannak szélsőséges esetek amikor az utastérben is mínuszok vannak, ekkor lehet fagyvédelem miatt nem kapcsol, de ilyenkor úgyis az ember bekapcsolja a fűtést, lefujatja meleg (lancsos) levegővel a szélvédő páráját és utána páramentesít klímával.
Klímát kapcsolni tanácsos kb két heti használatonként, még ha nem is párátlanít az ember, mert a közegbe bekevert kenőanyag ha nem éri a rendszerben lévő tömítéseket, azok idővel kiszáradnak és elereszti a gázt. Legjobb párátlanítási mód, ha bekapcsolja az ember a belső keringetést is. Ugyanis ha kintről jön a levegő, akkor mindig friss, páradús levegő jut az utastérbe. A benti levegő keringetésével csak azt mentesíti folyamatosan. Idővel azonban ezt tanácsos kikapcsolni, főleg ha többen utaznak a kocsiban...oxigénhiány. Lehet automatán ki is kapcsol idővel, erre nem emlékszem. :-)
Köszi, nem folyt el, max jelzésen van...szerintem csak átenged a főhenger (esetleg a munkahenger, bár akkor már kifelé is eresztene) dugattyúja, de kifelé nem láttam folyást... meg megpróbálom légteleníteni legalább a szervízig be tudnék menni lábon, izééé no, kerekeken :)
Már nem aktuális...ugyanis ma reggel már egyáltalán nem emelt ki a kuplung, szóval - szerintem - vagy kuplung főhenger, vagy munkahenger fosta el magát...hétfőn megy szervízbe...
Cartársak! Egy 2007 1.6 Crdi Ceed-nél van lehetőség a kuplung állítására? Hidraulikus a pedál, nagyon lent fog a kuplung és elég akadósan is lehet váltani. Valahol lehet állítani, vagy kuplungcserére készüljek? (mondjuk az sem egy nagy összeg..., de ha csak állítani kellene.....) A segítséget előre is köszönöm! Joe
Persze! De ezek (is) bent maradnak az autó légterében, ha nem szellőzik ki, vagy köti meg valami. Ha megy az autó, működik a levegő cseréje. A kintről beáramló levegő is cseréli, ami a különböző helyeken kialakított kilépőkön keresztül (pl. lökhárító által takart nyílásokon) kiszorítja a bentit. De ha megáll az autó, kikapcsol a ventilátor, kiszáll a "személyzet", akkor megáll a légcsere. Ha havas, vagy esős idő van, akkor a cipőn, ruhán behordott víz, ajtónyitáskor becsepegő eső, hó, ott marad a légtérben. Télen Magyarországon a beáramló levegő is magas nedvességű (feltéve, ha nem száraz, napos, hideg idő van), így az ott szunnyad a gépben.
Ha magára hagynak egy zárt autót, többnyire elkezd penészedni a kárpit, műszerfal, stb. ...
De a macskaalom nem a menet közben megjelenő párát hivatott felvenni - aminek egy jó része pl. a lehelettől csapódik le -, hanem az autó levegőjét szárítja mikor áll az autó - szerintem.
Én alapban a kisbuszomba vettem, amivel havonta 2-3-szor megyek csupán, és egyébként pihen a fűtetlen garázsban.
Tutira bekapcsol a klíma ilyenkor is; hiába fújattam a szélvédőt amikor négyen ültünk az autóban, csak jött a pára. Bekapcsoltam a klímát, és 15-20 mp-en belül már tűnt is el a fátyol.
A szilikátos macskaalomban lehet valami, nagyjából ugyan az a cucc, ami az új cipőkben, táskákban található kis zacsiban van.
Téli időszakban a párátlanítás végett sokszor szükség van a klíma használatára, tehát az élettartam növelését szolgáló kenés biztosítható. Egyébként átmeneti időszakban is legalább 2-3 hetente bekapcsolom néhány percre, vagyis az időnkénti bekapcsolás általában megtörténik – gyakorta kényszerből.
A jó klíma +6 fokos levegőt fúj be nyáron. Most van kinn -3 -6.
Szerintem a klíma be sem kapcsol, hiába világít a gombja. Megjegyzem, az exautó leírásában szerepelt, hogy +7 alatt letiltja magát, különböző fagykárok elkerülése miatt (Astra G). Ceednél másképp van?
Klímáztam végig, csak az elindulás késlekedett. Az autóban amúgy gumiszőnyeg van, de a leolvadt hó a hibás. Ezt a szilikon dolgot beiktatom az ülés alá, van pár amit félreraktam régebben. Köszi :)
Érdemes lenne kivonni a nedvességet, párát az autóból - a szőnyegeket ki-, és letörölni. Használni menet közben is a klímát, hogy minél jobban szárítsa a levegőt. (a klímának is jót tesz, ha időnként megjáratják). Múltkori havazáskor valódi tócsa állt a cipőm alatt...
Titkos tipp a vászontarisznyába (esetleg zokniba) töltött a szilikátalapú macskaalom, ami szintén felveszi a nedvességet - állítólag (még nem próbáltam, de már vettem egy 3 kg zsákot 1200-ért a Fresnapf-ban :-).
Egyébként a havas, párás időben sok nedvesség marad az autóban, leolvad a hó a cipőről, ráadásul a kinti levegő is elég párás, így a szellőztetés sem biztos, hogy eléri a célját.