A vágányok nem állnak semmilyen védettség alatt. Ellenben még jó áron el lehet sütni a MÉHben mint vasat. A felszedésről az Istvántelki topicban volt szó, nem most történt.
Többek között igen! A HÉV-nél volt egy pár nyitott kocsi is, ahol a fékező a homlokoldal tetejére szerelt ülésből kezelte a kéziféket, mint az első Sváb-hegyi fogaskerekű mellékkocsiknál. Azt nem tudom, hogy mindet szétvágták, vagy valahol megmenekült néhány.
Hasonlóan régi tartálykocsik Törökőr teher pu déli végén a csonkában is voltak (BNV ideiglenes megállónál a Zugló Köki szakaszon) 1997-ig. Gondolom azok is kohóba kerültek.
Hogy nem tudják feltalálni az aszfaltból épült vagonokat:(((((
Sajnálhatod! A szeszgyári iparvágányokon dolgozott, a HÉV-esek által csak "Szopós Józsi"-nak becézett tűznélküli gőzmozdony és egy tvg-ből átalakított tolató masina is. "JÓZSI" valahol meg van, most nem ugrik be, hogy hol, de elég lelombozott állapotban láttam egy képen, az utolsó alkalommal. Sokáig tároltak az iparvágányon ősrégi tartálykocsikat is. Volt köztük gólyafészkes kézifékűléses 1800-as évekből származó is. Sajna bontóba kerültek a 70-es évek közepén!
1997-ben elbontották Törökőr teher pu vágányait és épületeit.
A vágányok nagyrésze a mai napig megvan, az elbontott vagonok tárolóvágánya az nincs, illetve felbontottak egy vágányt a volt állomásépület előtt. Időnként megnyílnak a kapuk és van forgalom.
Nem kellett átrakni az árut nagyvasútról HÉV-re és viszont, hiszen mindkettő 1435 mm nyomtávú:)
Eleinte (kb 1989-ig) a BHÉV-nek saját teherkocsiállománya vol, kb 150 db. A BHÉV hálózatán feladott árut BHÉV-kocsikba rakták, míg a MÁV hálózatán berakott, BHÉV célállomású árut MÁV kocsikba rakták, és egymás hálózatára a kocsik átjártak.
1989 után a BHÉV a saját kocsijait leállította, melyek 1996-ig Törökőr teher pu-n ácsorogtak... (le is loptam róluk néhány gyáritáblát, most már bevallom:) Eztuán MÁV (és egyéb külföldi) vagonokkal szállították az árut, BHÉV villanymozdonyok húzták (ún Tigris). A Soroksári úton 1991-ben láttam egy BHÉV tolatós tehert, Es, Gbgs, stb kocsik vegyesen, összesen kb 6 kocsiból állt a vonat.
A gödöllői vágánycsatlakozást nem használták, mert az Ikarust mint fő fuvaroztatót (és a kisebbeket is) Kőbánya teher - Törökőr - Örs vezér tere átmenetben szolgálták ki. (csak azt nem tudom, mivel közlekedtek az Arany János utcai vágányon, mert az nem volt villamosítva. Talán az Ikarusnak volt dízelgépe ami kivitte drót alá a vagonokat?)
1996-ban a BHÉV rendeletileg (indoklás nélkül, mint a MÁV a kondorosi teherforgalmat) megszüntette a teherkocsik továbbítását. Ugyanakkor leállított saját tulajdonú teherkocsijait szétvágatta. 1997-ben elbontották Törökőr teher pu vágányait és épületeit.
Sajnos nem tudom beazonosítani hogy melyik vágányokra gondolsz. Szentendrei HÉV-en fényesnek a szentendrei vontatóvágányt láttam a 90-es évek közepén. Volt forgalom az akkor még meglévő Filatorigát állomáson is, PFT-telepként funkcionált. Vágánymezők voltak tárolva, valamint zúzottkő továbbá a PFT járművek.
A Divi által leírt óbudai BUSZESZ iparvágányt sajnos nem láttam fényes állapotában.
De vajon miért? Ha volt bevétel belőle akkor nem értem miért kellett ezt. Netán zavarta a személyszállítást? Csinálhatták volna este is a terhes köröket mikor nincs vagy ritkább a személyforgalom.
"A BKV döntött úgy, h akkor mostantól nem" Így van. "vagy a fuvaroztatók?" Pl a szentendrei héven van az Árpád híd után egy üdítő(?)gyár, ott a megszüntetés előtt kb félévvel tették rendbe az iparvágányt, és kezdték újra használni. Gondolom nagyon örültek a BKV döntésének...