Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136068

Arra jutottunk, hogy a vezetékek rendben vannak, valószínűleg a váltóvezérlő lesz a hunyó. Nagyon lassan épül fel vele a kapcsolat és vannak csatornák amiket nem is hajlandó megjeleníteni. Ezeknél hosszas molyolás után kilép a vezérlőből, túl sok kommunikációs hiba hibaüzenettel.

Előzmény: C20NE (136053)
hyuing Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136067

Sajnos nem vicc. Azóta voltam a nagykernél ahol mondták,hogy a járulékos költséget, ez jelen esetben a munkabér + anyag költség  euróban ugye az =  90 nap az elbírálás, és általában fele/fele arányban vállalják  át a költséget. Ez van!

Előzmény: Törölt nick (136065)
xmbela Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136066

Nem irigyellek! Sok az érdekes momentum.

Előzmény: hyuing (136064)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136065

ez most valami vicc??

Előzmény: hyuing (136064)
hyuing Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136064

Asistance (ha jól írtam) van, így  a trélert nem kellett fizetnie, számla még nincs mert most történik még a dolog.   A tulaj utazik 5-600km-t az én új garanciába adott csapágyamért. Ezt vég kép nem értem.  Most várom hogy befusson és megy vissza a csapággyal hogy az tegyék be.  

Előzmény: xmbela (136061)
xmbela Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136063

Elhiszem.

Ezért is nehéz ilyen kérdésre pontos választ adni.

Előzmény: Törölt nick (136060)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136062

Én alapból nem megyek sehol márkaszervizbe, mert mocskosul lehúzzák az embert! Sőt oda se megyek ahol patyolattisztaság van és meló meg alig. Nekem mindig a GPS dob ki címeket és a helyi taxisoktól kérdezek, mert ők tudják a frankót! Szerintem a fószer bement az első márványburkolatos szervizbe és ezért ennyi az annyi.

Előzmény: hyuing (136059)
xmbela Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136061

Számla van a kinti javításról? Bár lehet, hogy volt trélerezés és egyéb költség is és azért szaladt el az ár. Vagy lehet, hogy sürgősségi javítást kért?

Előzmény: hyuing (136059)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136060

Grazban javítottak nekem kocsit és egy rendkívül szimpatikus kis műhely volt 2 beállással, korszerű berendezésekkel kb. 2 éve egy C4 Picassot. Sőt franciáknál is voltam szerelőnél, ott egy kicsivel több volt, ha jól emlékszem 70 euró környéke

Előzmény: xmbela (136058)
hyuing Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136059

Csak azért érdekel mert egy általam cserélt (1.5 hónapja) e.csapágy  kint összetört és most  cca. 430 eurót kérnek garanciális javítás miatt.  A normája a csap. cserének  1.2 óra  ami alatt  szinte ki is lehet cserélni.

Előzmény: xmbela (136058)
xmbela Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136058

Ne sokalld, mert nem tudod, hogy hol csinálták! 

Biztos ismered mikor a fórumon kérdezik, hogy mennyi egy munka reális ára? 

Előzmény: hyuing (136056)
xmbela Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136057

50-ért én dzsuva műhelyt láttam, bevándorló mágussal.

Cimborám dolgozik Bécsben, náluk 110 az óradíj.

Előzmény: Törölt nick (136055)
hyuing Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136056

Akkor 1 első kerék csapágy csere mb.230 euró+ 200euro  a csapágy, soknak tűnik egy tucat autón.

Előzmény: Törölt nick (136055)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136055

kb. 50 euró

hyuing Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136054

Urak!   Valakinek van-e rálátása arra, hogy az osztrákoknál mennyi a rezsi órabér a kollégáknál?

C20NE Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136053

Nem szabványos megoldás, de ha eddig így működött, nem hiszem, hogy ez okozza a kommunikációs problémát, ha a vezetékezés rendben van.

Előzmény: 409 (136046)
Neo Logizma Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136052

Köszönöm a gyors választ!

 

Hát most már ezt is tudom...

Tehát az ami kipufogón távozott az olaj füst volt, csúnya fekete.

És most csak reménykedhetek, hogy nem halt be a motor,  ilyen esetben a motorolaj elfogyása jelenti azt, hogy menthetetlen?

Leálláskor úgy állt le, mintha lefulladt volna.

Szerencsénkre Magyarországról tartottunk hazafelé, ez az itteni lakásunktól 16 Km-re történt.

Ez a leállító szelep ilyen motoron hol található?

Remélem nem fogok még ilyen esettel találkozni, de azért szeretném tudni egy ilyen motort hogy kell lefojtani!

Még jó, hogy 2-hete vizsgázott idekint az autó kuplung cserével a-tól z-ig, és most hó végén szerettem volna rá ADAC prémium biztosítást kötni...

 

 

 

Előzmény: 409 (136049)
robika1 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136051

Szia
Alapjáratról hogy lenne nagy légtömeg? Akkor gyenge nagyon.

Geometria mozog rendesen,vákuumos.Csontra huzva,kiakasztva is ugyanaz.

DPF biztos tuning miatt kiirva,igy vették.

Előzmény: cam aro (136030)
manta-z Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136050

Pedig ez sajnos tipikus turbó meghibásodás. 

Tönkrement a turbó és a turbó a motorolajból kapja a kenését. Ez a motorlaj a tönkrement turbón keresztül bekerült a szívórendszerbe és mivel dízelmotorról van szó a motor szépen elégette a motorolajat mint üzemanyag. Ez egy öngerjesztő többnyire kontrollálhatatlan folyamat az sem segített volna, ha leveszed az akkusarut, mivel ez teljesen mechanikus elven "működik". Ha már felpörgött a motor egyedül lefullasztani lehet valamilyen módon, vagy sebességbe tenni fék + kuplung ki, vagy ha már matattál a motorháztető alatt akkor elzárni valamivel a motor légbeszívó nyílását. Általában egészen addig tart a pörgés míg ki nem fogy a motorból a motorolaj vagy a magas fordulatszám miatt valamilyen mechanikai károsodás miatt meg nem áll.  

Mindkét esetben igen súlyos károkkal lehet számolni. Nagyon szerencsés esetben igen drágán javítható, de általában ezeknek a történeteknek komplett motorcsere szokott a lenni a vége.

Turbó meghibásodásnál azonnal le kell állítani a motort és nem szabad még teszt képpen, sem beindítani, nemhogy kilométereket autózni vele. 

 

Előzmény: Neo Logizma (136048)
409 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136049

Nem ritka eset ez, megdöglött a turbó kompresszoroldali tengelytömítése és beporlasztotta a szívócsőbe motorolajat, ami ebben az esetben üzemanyagként viselkedik. Addig megy, amíg levegőt kap, vagy elfogy a motorolaj. (vagy szétesik a motor) Le kell fullasztani, vagy lezárni a szívócsövet. Ezen a motoron van leállítószelep (fojtószelep) annak a kézzel történő zárása is segíthet. A lefullasztást általában a kuplung is megsínyli, de az olcsóbb lehet mint egy motorcsere. Az ilyet, ha sokáig pörög, nem élik túl a motorok.

Előzmény: Neo Logizma (136048)
Neo Logizma Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136048

Szép napot Kedves fórumtársak!

 

A minap történt a probléma az autómmal: (2003-as Nissan Primera 1,9Cdi kombi).

Német autópályán hazafelé furcsa hangot produkál, valami sajnos nem értek hozzá, a motortérből zizegés szerű hang...

Gondoltam eljutok az első lehajtóig és leállítom átnézem.

Majd még úgy 5-km elteltével a turbó adott egy ijesztő hangot és leállt.

Autó nem húzott, de sajnos nem volt ésszerű leállnom a pálya mellet családdal éjfélkor.

Eldöcögtem vele a legközelebbi lehajtóig, félreálltam le akartam állítani az autót majd maximum fordulatra felpörgött gyújtást levettem kulcsot kivettem, és járt tovább a motor max fordulaton.

Füst dőlt a kipufogóból, gőz a motortérből akkuhoz hozzá akartam jutni hátha le tudom szedni a sarut (nem tudom ez ilyen esetben megoldás-e), közben egy autós is próbált segíteni és az autó, csak járt-járt, azt hittem konkrétan felrobban...

Majd egy olyan 5-perc után leállt az autó. Mondanom sem kell, hogy rá 2-percre már ott volt 3-tűzoltó egység, rendőrség meg ami kell...

Én ilyet sosem tapasztaltam még autónál, és nem is hallottam hasonló esetről.

A turbó leáll, az rendben van, ilyenről már hallottam, a gáz bovden "beakad", még az is rendben, de hogy ez a két sz@ar egymást követi karöltve, ilyet nem gondoltam.

Most ott áll a lehajtó mellett a fűben, a rendőrök megkértek, hogy ma tüntessem el.

El kell vontatni ez nem kérdés, szervízbe kell vontatni.

Tapasztalt már valaki ilyen hibát?

Mi válthatta ki?

Mi ilyen esetben a teendő?

Le kellet volna fullasztanom? (sajnos ahol félre álltam egy kb 6 méter mély árok van, féltem, hogy kiugrik az autó, aztán repülök vele...)

Tönkrement vajon a motor?

Mi lelte ezt a csoda japán verdát telis tele francia alkatrésszel?

 

Segítségeteket, válaszaitokat előre is köszönöm!

 

Zsolt

409 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136047

Ja, és köszönöm!!  :-)

Előzmény: 409 (136046)
409 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136046

 Na, én vagyok az ulambu....  :-/  Nem jól dugtam vissza a motorvezérlő egyik csatlakozóját

 Úgy néz ki ezt a lezárást úgy oldották meg, hogy a motorvezérlőbe tettek egy 66Ohm-os ellenállást. Ha rajta van a motorvezérlő, minden egyéb vezérlő csatlakozójában a 66Ohm mérhető. Az egyes vezérlőkön egységesen 2.5kOhm a két can pin közötti ellenállás.

 

"hogy a tetején lévő A8-cal jelölt vezérlő..."

 

 Az a műszercsoport/diagmodul.

Előzmény: C20NE (136045)
C20NE Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136045

Még egy kis adalék ( Bocs a sok post-ért! )

 

A Lows Speed CAN rendszerekben lehet elosztott lezárás is, amikor minden vezérlőben van lezárás, de úgy van kikalkulálva, hogy a busz ellenállás kiadódjon. Jó lenne tudni, ebben melyik van. Bár gyanús, hogy ha csak egy kábelt húztál le, több vezérlő még rajta volt a buszon és mégis ilyen nagy ellenállást mértél akkor az nem ilyen Low Speed CAN lesz elosztott lezárással.

Előzmény: C20NE (136044)
C20NE Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136044

Ha 120 Ohm-nál többet mérsz, az azt jelenti, hogy semmilyen lezárás nincs. Akkor az vagy mérési hiba ( feszültségmentes vezérlő a kondik kisütve?) vagy valami ótvar vezetékezési hiba.

 

A Single Wire CAN-nál van 9KOhm környéki lezárás, de a rajzod szerint ez nem az.

Előzmény: C20NE (136043)
C20NE Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136043

Mérj rá a vezérlők csatlakozóján a CAN-H és a CAN-L vezetékekre. Amelyikben 120Ohm-ot mérsz az a vége. Ha csak egyben mérsz, akkor valamelyikben szakadt a lezáró ellenállás és ez okozhat kommunikációs zavart. A rajzod szerint ebben is 2 CAN busz van!

 

A tippem, hogy a tetején lévő A8-cal jelölt vezérlő ( nem látom jól a képen ) az egyik vége és valamelyik másik vezérlő a másik vége, de ebből a schematikus rajzból ez nem derül ki.

 

Nincs donor ahol rámérhetsz?

 

Ha megvan, hogy melyikben kéne lennie a lezárónak, tegyél a steckernél rá egy 120Ohm-os ellenállást és nézd meg, hogy megszűnik -e a komm. hiba.

Előzmény: 409 (136042)
409 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136042

A (elvi?) rajz szerint a légzsák és az immo van a két végén. Ezek egy BUS-on vannak a motorral, váltóval, ABS-sel, műszercsorttal. Ebben az autóban ennyi vezérlő van ezen a BUS-on. (alsó sor) Viszont a VCDS nem találja az immot. (van benne, és működik)  Mondjuk, ha a váltóvezérlő van fizikailag a sor végén, lehúzott csatlakozóval akkor is max 120Ohm-ot kellene mérnem.  ?

 

Előzmény: C20NE (136041)
C20NE Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136041

Mivel mindkét vége hullámellenállással van lezárva, mely 120 Ohm, így a felét, 60 Ohm-ot kell mérned, ha nem bontod meg a vezetékezést. Ha megbontod, akkor 120 Ohm-ot, mert akkor valamelyik végén lehúzod a csatit arról a vezérlőről ahol a terminálás van. Fontos, hogy, nem minden controller-ben van lezárás, csak a fizikai busz két végén. Ehhez tudni kellene, melyik az első és melyik az utolsó vezérlő a buszon ( a kábel szerint nézve ) mert azokban és csak azokban kell lennie terminálásnak. Jó tudni még, hogy egy autóban több CAN busz is lehet, ha sebességigényes a periféria lehet akár dedikált busza is az adott vezérlők között.

 

-szerintem!-

Előzmény: 409 (136037)
cam aro Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136040

az jo sokak tunik.. 

 

mit mersz a masik felen ? 

huulye vagyok hozza, csak rajz szerinti aramkorbol probalok kiindulni. 

==========

Előzmény: 409 (136039)
409 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 136039

Igen, ez van a fejemben nekem is, a két végén elvileg 1-1db 120Ohm-os ellenállásnak kell lennie.

 

Küzdök egy kommunikációs hiba váltó és motor között hibával, rámértem és 800kOhm. Viszont minden egyéb működik hibakód nélkül.  :-/  (a váltó az beteg, álló helyben rángat.  Sharan, 2002)

Előzmény: cam aro (136038)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!