Hááát a kollégám vagy fél évig küzdött mire az eladó hajlandó volt az elmaradtakat befizetni. Addig nem írták át. Az a tartozások miatt volt hatóságilag forgalomból kivonva.
"kormányablakban nem foglalkoznak ezzel, simán átírják az új tulaj nevére"
Maradjunk abban, hogy erre "nincsen egységes gyakorlat".
Pesten te nem fogsz köteg adásvételivel átiratni, egy kormányablakban sem.
Még kettővel sem, minimum a dupla illeték, de csomó helyen köztes embernek kötelezőt(!), és meghatalmazást kérnek. Persze vicc, hisz néha egy több éves adásvételt évek után "meghatalmazva intézel"..a "nevében"..
Amíg nincsen a láncolaton "végigküldve", tehát mindekire átírva, sorban, mintha minden ember odamenne és sorban átiratná, akkor nem kerül a nevedre.
El leszel küldve, hogy vidd vissza az eladónak, csinálj amit akarsz, és mehetsz panaszra a vasorrú bábához.
Hát csinálj róla képet sétálj be egy helyre ahol csinálnak ilyet azt kérdezd meg.
Nekem honositás/4 éve/ elött mondtak tranzitra 300 e ft tot. Aztán én foltoztam meg kapott bőven festéket. 2 hónapra rá ment műszakira. De az tényleg rozsdaboglya.
Ha megvette -adásvételi szerződéssel- akkor a hagyatékba nem kerülhetett bele. Hiszen az már nem a nagypapa tuladonában volt a halálakor. Akár átíratta akár nem, ha ezt a szerződést a hagyatéki jegyzőnek bemutatta akkor az autó nem kerülhetett be a hagyatékba. Ebben az esetben csak úgy érdemes megvenni az autót, ha előtte az eladó a saját nevére íratja -> értelemszerűen minden halmozódott költséget a jelenlegi tulajnak kell majd állnia mire a nevére kerül. Utána már megéri ötvenezerért.
2-es eset.
A hagyatékbe bekerült és valaki megörökölte, alpontok:
a.) a jelenlegi eladó örökölte meg, és erről hagyatéki végzés van. Pont ugyanaz a helyzet, először írassa a saját nevére.
b.) nem a jelenlegi eladó örökölte meg de annak sem kellett, elefeledve hevert a kert végében és most, hogy szabadulnának tőle rájöttek, hogy az mennyibe is kerül. Tehát keresni kell valaki balekot akire rávarrhatják olcsón.
3-as eset.
Ez a legcifrább. Két alponnal.
a.) A hagyatékbe bekerült mert nem mutatta be az adásvételi szerződést és a jelenlegi eladó örökölte meg. Mivel mindkét változatban az ő tulajdona az egyes eset lép életbe.
b.) A hagyatékbe bekerült mert nem mutatta be az adásvételi szerződést de nem a jelenlegi eladó örökölte meg. Na ez a leggázabb mert elvileg két jogszerű tulajdonosa is lehet az autónak. Pontoisabban egy jogszerű és egy másik aki perre mehet a tulajdonért. Na ez az az eset amikor nem csak pénzügyi okokból kell a gép lepapírozását kérni és csak akkor megvenni ha már a nevén van.
Mivel fentiek közül elvileg bármi előfordulhat és nem tudjuk leellenőrizni melyik a valóban igaz, mert ahhoz a hagyatéki végzést is meg kellene ismerni, a rendelkezésre álló valódi vagy kamu adásvételi önmagában nem elég, ezt az autót megvenni erős dőreség akármilyen olcsó.
Érdekes (lehet csak nekem), hogy csak a külső lemez (tudom, az is küszöb része és tartó szerepe van) rohadt el, mögötte a következő lemezen egy árva rozsdapötty sincs... Más anyagból lehet, vagy a külső lemez belső fele nem volt kezelve?
35 a küszöbb ha van hegesztös ismerös felpontozza. Alapozás meg küldesz rá bőven festéket. Saját. /volt egy csávó aki hengerrel guritotta le a pandáját inkább érdekes volt mint rusnya/
Legyen oldalanként 100.
üzemanyagszivattyú 50.
Fékek kérdésesek.
Ja inditozás közben leszedett légszürővel nyomjál be féktisztitót. Csak módjával.
Eddig ez olyan 300eft.
Én nem igazán látok 400 e alatt pandát.
Átirás ha mehet akkor attól a perctöl kell neked fizetned mikortól megvan az adásvételi. Minden más az elöző "tulaj" sara. Nekem is volt ilyen kitiltott kocsim.
Kötelezőt ki fizette? Az szokott lenni, hogy a biztosító közli, ő "megtudta", X nappal elhunyt a jogosult, ezzel (szerződő halálával..ptk..) aznap érvénytelnné vált a vele kötött szerződés, felmondja.
Kipostázza erről a csodás írását.. a halottnak(!)...mert ki másnak.
Majd amikor lezárul a hagyaték(ez még egyszerű esetben is évek újabban), az új tulajtól a fedezetlenségit követelik, ami az autó értékének addigra többszöröse.
Merthogy nem volt kivonatva, dehát hogyan is lehetett volna, a halott nem tud intézkedni, kivonatni, más nem vonathat ki idegen járművet ami nem sajátja.
Viszont az örökös a halál napjával "visszamenőleg"(!) örököl, de csak a hagyatéki jegyzőkönyv birtokában, évek múlva vehet nevére, és mindent, súlyadót, stb, visszamenőleg ő fizet. Ki van ez találva.
Nagyon kérdezd ki az eladót, mi a helyzet, ne csak pofázzon, papírokat mutasson.
Mert ha lesz egy darab átirathatatlan vasad, akkor a kukába szórod a pénzed és erőfeszítésedet.
Nincs oka hazudni a bontós árról... Hagyatékból lett kimentve, folytonos az adásvétel, mert az elhunyt után rögtön a mostani tulaj jött, minden papír, törzskönyv megvan. Csak Ő kapott közben egy másik autót, ez meg ott lett felejtve a kert végében egy tető alatt.