Nézegetem a krakkói szybki tramwaj építési munkálatait, s nem teljesen tiszta, hogy hogy is fog ez kinézni. A főpályaudvar alatt kereszben emlékeim szerint két aluljáró volt, ez azokhoz képest hol fog elhelyezkedni? Az egyik aluljárót megtartják, s oda lehet majd a villamosról felmenni? (a látványtervek ugyanis valami ilyesmit suggalnak)
Az anyatopikra valaki berakott egy varsói fotót, egy kazah személykocsiról, aminek az oldalára a Varsó-Asztana felirat van írva. Ez melyik vonattal megy? Nem találtam egyik menetrendben sem.
Jövő hónapba megyünk Wroclaw környékére, ha jártál arra, ott mit érdemes megnézni? mi a nem villamositott vonalakra gondoltunk. Swinoujscie vasuti szempontbol (a komp csak ugy) kb ennyi:
Swinoujsciébe csak a vasutért, még egyszer nem mennék fel, viszont a város nagyon hangulatos. A vasutállomás és a nemzetközi kikötő van az egyik oldalt, és komppal kell átmenni a másik oldalon lévő városba. Szerintem ha nem csak a vasut érdekell akkor menj el!
Mi a véleményetek arról, hogy tavasszal szervezni kéne egy SN61-es különmenetet? Chabówkában van egy üzemképes, nincs is túl messze, autóval, vagy vonattal is könnyen elérhető, tehát az utazás nem okoz kibírhatatlan költséget.
Kinyomozom, mennyibe kerülne egy menet mondjuk a limanowai vonalon, az szép vonalvezetésű, nem villamosított. De az is lehet, hogy valami más különmenethez is lehetne csatlakozni.
Nem tudom, a szczecini tesója hogy áll, de az azért már a legtöbbeknek messze van. Ugyancsak messze esik Koscierzyna, pedig ott nem kevesebb, mint összesen 6 GANZ járművet láttam a múlt héten: 1 SN41 Bobo, 3 SN61, egy SN52 és egy hozzá való mellékkocsi. Ránézésre legfeljebb a Bobo és az 52-es motor lehet üzemképes, ha az egyáltalán. Úgyhogy ami elérhető, az mégis Chabówka.
Ha minden igaz, akkor októbertől újra indul a forgalom Pleszew és Plesew miasto között: a személyvonatok keskeny, a tehervonatok normál nyomtávon fognak közlekedni. Ugyanaz a cég fogja csinálni az üzemeltetést, amelyik Przeworskban, Krosniewicében, Smiegelben és Kaliszban (?) is jelen van.
A kep utan epult a belvarosi alagut (1933-tol, asszem) azon vannak a Zachodnia-Ochota-alagut bejarat-Srodmiescie-alagut vege-Powisle-Visztula-hid-Stadion-Wschodnia megallok, ma az elovarosi forgalom hasznalja. A Centralna a regebbi belvarosi alaguttal parhuzamosan kiepult uj gyorsvonati alagutra epult, 1975-ben adtak at. A Glowna nagyjabol Ochota es a Zachodnia kozott van, a negy vaganytol eszakra. A 90-es evek elejen meg en is lattam mukodni, nehany elovarosi vonat indult onnan. Ott rendeztek be a varsoi vasuti muzeumot (Muzeum Kolejnictwa), mikor megszunt pu-kent mukodni, csak a muzeum maradt. Ma haldoklik, mert a terulet aranyaru, Varso belvarosa az utobbi 15 evben robbanasszeruen novekszik. Csak ido kerdese, mikor no a helyen felhokarcolo :( a muzeumert kar lenne, de nemcsak vasutbaratok tiltakoznak: az allomas a belvarost lelegezteto tengelyek egyikenek kozepen fekszik, varosepiteszetileg helytelen lenne a beepitese. De ez ugye Kelet-Europa :(
A kis vekony vonalak keskeny nyomtavu vasutak, Varso kornyeki telepulesekre. A del fele vezetokrol tudom, h Piasecznon at Gora Kalwariara es Grojecbe mentek, kesobb kihelyeztek oket a Deli Palyaudvarra (Dworzec Poludniowy), ami 1 kozlekedesi csomopont Varso deli reszen, a 70-es evekben megszuntettek, a regi palyaudvar helyen ma Varso egyik legforgalmasabb metroallomasa, a Wilanowska van.
LHS: Linia Hutniczo-Siarkowa, eredetileg. Jel: ken-kohasz vonal, mivel Olkusz kornyeken kent banyasztak az atkosban, illetve fel is dolgoztak, majd szallitottak Szergejekkel (Gagarinokkal ;) illetve az LHS-en meg honos, szeles nyomtavu, hatalmas ST-48-asokkal. A legerdekesebb nekem az volt, h a 80-90-es evek fordulojan szemelyszallito vonatok is kozlekedtek a vonalon (!) Moszkva es Olkusz kozott, illetve kesobb rovidebb viszonylatokban. Amugy nem Olkuszig tart a vonal, hanem Slawkow a vegpont, de ez 1 kis hely, nemi szemelyforgalomra Olkuszbol volt csak esely. Persze nem volt realis a dolog. Az utolso honapokban csak hatarmenti "hangyak" utaztak vele. (cigiket es vodkat szallito kisstilu csempeszek)
Ma ugy hivjak, hogy Linia Hutnicza Szerokotorowa, azaz Szeles Nyomtavu Kohaszvasut. 2001 ota onallo vallalat, a PKP-holding reszekent.
Aki ment esetleg Krakkobol Varsoba gyorssal, Kozlowtol Jedrzejowig parhuzamosan halad az LHS, es lehet latni hosszu tehervonatokat dupla Szergejekkel :)