Keresés

Részletes keresés

szv Creative Commons License 2006.11.01 0 0 179
Ott lessz a szállás, azt nem fogjuk kihagyni!
A megnézésen meg valami vasutvonalra gondoltam.
Előzmény: mestska (177)
mestska Creative Commons License 2006.11.01 0 0 178
Nézegetem a krakkói szybki tramwaj építési munkálatait, s nem teljesen tiszta, hogy hogy is fog ez kinézni. A főpályaudvar alatt kereszben emlékeim szerint két aluljáró volt, ez azokhoz képest hol fog elhelyezkedni? Az egyik aluljárót megtartják, s oda lehet majd a villamosról felmenni? (a látványtervek ugyanis valami ilyesmit suggalnak)
mestska Creative Commons License 2006.11.01 0 0 177

Jövő hónapba megyünk Wroclaw környékére, ha jártál arra, ott mit érdemes
megnézni?

 

Pl. a várost érdemes megnézni. Nagyon szép.

 

Van egy fejpályaudvaruk, ami ma színházként, vagy valami hasonlóként üzemel. ( a belváros nyugati oldalán)  Mikor volt ott funkcióváltás?

 

 

Előzmény: szv (174)
mestska Creative Commons License 2006.11.01 0 0 176
Az anyatopikra valaki berakott egy varsói fotót, egy kazah személykocsiról, aminek az oldalára a Varsó-Asztana felirat van írva. Ez melyik vonattal megy? Nem találtam egyik menetrendben sem.
mestska Creative Commons License 2006.11.01 0 0 175
köszi a szczecini fotót, már el is feledtem, milyen volt az állomás.
Előzmény: szv (171)
szv Creative Commons License 2006.10.31 0 0 174
Jövő hónapba megyünk Wroclaw környékére, ha jártál arra, ott mit érdemes
megnézni? mi a nem villamositott vonalakra gondoltunk.
Swinoujscie vasuti szempontbol (a komp csak ugy) kb ennyi:




Előzmény: emká48 (172)
szv Creative Commons License 2006.10.31 0 0 173
Swinoujsciébe csak a vasutért, még egyszer nem mennék fel, viszont a város
nagyon hangulatos. A vasutállomás és a nemzetközi kikötő van az egyik oldalt,
és komppal kell átmenni a másik oldalon lévő városba. Szerintem ha nem csak a
vasut érdekell akkor menj el!
Előzmény: emká48 (172)
emká48 Creative Commons License 2006.10.31 0 0 172

Köszi!

 

Swinoujsciebe érdemes kimenni? Tervezem, hogy felmenjek, de igencsak egy napos program. Talán érdemes egyúttal átruccanni az Usedom-ra a németekhez.

Előzmény: szv (171)
szv Creative Commons License 2006.10.30 0 0 171
Ide illő képeim nekem is vannak, csak még lusta voltam felrakni,
de most pótolom.








1.Warschawa Wch
2.Gdynia
3.Gdynia
4.Szczecin
5.Swinoujscie
6.Krakow Gl.
7.Tarnow
emká48 Creative Commons License 2006.10.13 0 0 170

Mszana Dolna. Noszivonat Chabówkából/ba.

 

 

emká48 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 169

- Szklarska Poreba Górna, Gdanski gyors a tárolóvágányon, vagy inkább -hullámvasúton

- Gniezno állomás

- Koscierzyna, régi Berlini S-Bahn, áramszedővel, mint SKM-vonat

- Chojnice, fűtőházi csendélet

- Chojnice, a "Lopek" nevű tehervonat gépe

- Koscierzyna, cementvonat Gdynia felől

- Cesky Tesin, a napi két PKP-vonat egyike

- Wierzhucin, emeletes vonatok keresztje (bár ezen a képen pont nem látszik a másik)

 

Kisvasutas képek a Kisvasutas topicban.

 

Előzmény: emká48 (168)
emká48 Creative Commons License 2006.08.19 0 0 168

 

 

Néhány kép múlt hétről:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RhB Creative Commons License 2006.08.15 0 0 167
Hehe! Eme remek lenygel fejezetben egyetlen egyszer sem fecsegtem... :-))) De ezennel megtettem, szellemes, fergeteges...
Előzmény: czzf50 (166)
czzf50 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 166
Szervezze meg kend eme remek menetet! :-)
Előzmény: emká48 (164)
emká48 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 165

 

Ez volt az utolsó vonat...

A kép a DRÁHA folyóiratból származik!

Előzmény: illesf (161)
emká48 Creative Commons License 2006.08.12 0 0 164

Emberek! Most megszállt az ihlet. :-)

 

Mi a véleményetek arról, hogy tavasszal szervezni kéne egy SN61-es különmenetet? Chabówkában van egy üzemképes, nincs is túl messze, autóval, vagy vonattal is könnyen elérhető, tehát az utazás nem okoz kibírhatatlan költséget.

Kinyomozom, mennyibe kerülne egy menet mondjuk a limanowai vonalon, az szép vonalvezetésű, nem villamosított. De az is lehet, hogy valami más különmenethez is lehetne csatlakozni.

 

Nem tudom, a szczecini tesója hogy áll, de az azért már a legtöbbeknek messze van. Ugyancsak messze esik Koscierzyna, pedig ott nem kevesebb, mint összesen 6 GANZ járművet láttam a múlt héten: 1 SN41 Bobo, 3 SN61, egy SN52 és egy hozzá való mellékkocsi. Ránézésre legfeljebb a Bobo és az 52-es motor lehet üzemképes, ha az egyáltalán. Úgyhogy ami elérhető, az mégis Chabówka.

 

 

Szóval?

emká48 Creative Commons License 2006.08.11 0 0 163
Ez az SKPL cég. (Kalisz ? nélküli.)
Előzmény: illesf (161)
tom-a-hawk Creative Commons License 2006.08.09 0 0 162

Uj mozdonyt vesz az LHS, ahol az elso felevben 70%-kal nott a szallitasi teljesitmeny.

 

30 eve az elso uj szeles nyomtavu mozdony Lengyelorszagban!

illesf Creative Commons License 2006.08.07 0 0 161
Ha minden igaz, akkor októbertől újra indul a forgalom Pleszew és Plesew miasto között: a személyvonatok keskeny, a tehervonatok normál nyomtávon fognak közlekedni. Ugyanaz a cég fogja csinálni az üzemeltetést, amelyik Przeworskban, Krosniewicében, Smiegelben és Kaliszban (?) is jelen van.

Néhány kép Pleszewből
mestska Creative Commons License 2006.08.07 0 0 160

Vannak benne nagyon sűrű és nagyon ritka részek is

 

Naná, tisztán látszik rajta az egykori porosz határ.

Előzmény: v_peti (159)
v_peti Creative Commons License 2006.08.06 0 0 159

Vannak benne nagyon sűrű és nagyon ritka részek is.

 

Mellé kellene tenni egy mostanit is.

 

Megdöbbentő lenne a különbség.

 

Előzmény: mestska (158)
mestska Creative Commons License 2006.08.05 0 0 158

1952-es vasúti térkép Lengyelországról:

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/22/PKP1952-53.jpg

emká48 Creative Commons License 2006.07.28 0 0 157
Nem tudja valaki BIZTOSAN, hogy közlekedik-e a Cisna-Majdan erdei vasút a lengyeleknél. A honlapjukon 2004-es menetrend van fent....
emká48 Creative Commons License 2006.07.27 0 0 156
Jogos lehet a kérdés, hiszen aszinkron-ügyileg az ADtranz mozdonyokkal nem túl sok ideig volt idejük tapasztalatot szerezni, ugyebár.
Előzmény: bodecsabi (155)
bodecsabi Creative Commons License 2006.07.27 0 0 155
:))))

Viccet félretéve: mit fog szólni a lengyel bizber egy FLIRT-höz?

Csabi
Előzmény: emká48 (154)
emká48 Creative Commons License 2006.07.27 0 0 154

Azért remélem, hogy ez is ellenállásos lesz.  El tudom képzelni, ahogy a Flirt olyan elektricskaszerű-rajtaütésszerű zökkenéssel indul meg. :-))))

 

Előzmény: bodecsabi (153)
bodecsabi Creative Commons License 2006.07.26 0 0 153
A lengyelek is beálltak a sorba: 14 4 részes FLIT-öt rendeltek. Szállítás: 2007 végétől, 2008 közepéig.

Csabi
tom-a-hawk Creative Commons License 2006.07.26 0 0 152

 A kep utan epult a belvarosi alagut (1933-tol, asszem) azon vannak a Zachodnia-Ochota-alagut bejarat-Srodmiescie-alagut vege-Powisle-Visztula-hid-Stadion-Wschodnia megallok, ma az elovarosi forgalom hasznalja. A Centralna a regebbi belvarosi alaguttal parhuzamosan kiepult uj gyorsvonati alagutra epult, 1975-ben adtak at. A Glowna nagyjabol Ochota es a Zachodnia kozott van, a negy vaganytol eszakra. A 90-es evek elejen meg en is lattam mukodni, nehany elovarosi vonat indult onnan. Ott rendeztek be a varsoi vasuti muzeumot (Muzeum Kolejnictwa), mikor megszunt pu-kent mukodni, csak a muzeum maradt. Ma haldoklik, mert a terulet aranyaru, Varso belvarosa az utobbi 15 evben robbanasszeruen novekszik. Csak ido kerdese, mikor no a helyen felhokarcolo :( a muzeumert kar lenne, de nemcsak vasutbaratok tiltakoznak: az allomas a belvarost lelegezteto tengelyek egyikenek kozepen fekszik, varosepiteszetileg helytelen lenne a beepitese. De ez ugye Kelet-Europa :(

 

A kis vekony vonalak keskeny nyomtavu vasutak, Varso kornyeki telepulesekre. A del fele vezetokrol tudom, h Piasecznon at Gora Kalwariara es Grojecbe mentek, kesobb kihelyeztek oket a Deli Palyaudvarra (Dworzec Poludniowy), ami 1 kozlekedesi csomopont Varso deli reszen, a 70-es evekben megszuntettek, a regi palyaudvar helyen ma Varso egyik legforgalmasabb metroallomasa, a Wilanowska van.

Előzmény: v_peti (128)
tom-a-hawk Creative Commons License 2006.07.26 0 0 151

LHS: Linia Hutniczo-Siarkowa, eredetileg. Jel: ken-kohasz vonal, mivel Olkusz kornyeken kent banyasztak az atkosban, illetve fel is dolgoztak, majd szallitottak Szergejekkel (Gagarinokkal ;) illetve az LHS-en meg honos, szeles nyomtavu, hatalmas ST-48-asokkal. A legerdekesebb nekem az volt, h a 80-90-es evek fordulojan szemelyszallito vonatok is kozlekedtek a vonalon (!) Moszkva es Olkusz kozott, illetve kesobb rovidebb viszonylatokban. Amugy nem Olkuszig tart a vonal, hanem Slawkow a vegpont, de ez 1 kis hely, nemi szemelyforgalomra Olkuszbol volt csak esely. Persze nem volt realis a dolog. Az utolso honapokban csak hatarmenti "hangyak" utaztak vele. (cigiket es vodkat szallito kisstilu csempeszek)

 

Ma ugy hivjak, hogy Linia Hutnicza Szerokotorowa, azaz Szeles Nyomtavu Kohaszvasut. 2001 ota onallo vallalat, a PKP-holding reszekent.

 

Aki ment esetleg Krakkobol Varsoba gyorssal, Kozlowtol Jedrzejowig parhuzamosan halad az LHS, es lehet latni hosszu tehervonatokat dupla Szergejekkel :)

Előzmény: emká48 (74)
piquod Creative Commons License 2006.07.12 0 0 150
képek lemaradtak:







Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!