Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Újabb 159 milliárddal növelte a kormány az idei hiányt. Formálisan a gazdaságvédelmi alapból költött el újabb 159 milliárd forintot a kormány derül ki a most nyilvánosságra hozott kormányhatározatból. A gazdaságvédelmi alapban már hónapok óta egy fillér nincs, így minden egyes újabb kormányhatározat így a mostani is az idei államháztartási hiányt növeli, az államadósságot növeli.
....
A kormány döntése szerint 19 milliárdot kapott a MÁV, a GYESEV a nekik rendesen járó működési támogatás részeként, illetve további 2,3 milliárdot felújításokra. Az állami Volánbusz és néhány más önkormányzati közlekedési cég 37 milliárdot kapott a működési kiadásaira. Ez a közszolgálati kiegészítés fedezi a kedvezményesen vagy ingyenes utazó polgárok költségeit. Közúti felújításokra 22 milliárd ment, további a négy milliárdot működtetésre különítettek el, de a kormányhatározat természetesen nem részletezi, hogy mire adták pontosan a pénzt.
Hát megmondom őszintén: a vonalismeret (mint neve is jelzi) egyáltalán nem a közúti nézőpont ismeretéről szól.Természetesen mindenki ismeri a saját állomását/általa kezelt vonalát méghozzá többféle szempontból. De a konkrét példát nézve:egy megállóhely mellet elfutó útról nézve mondjuk egy mozdonyvezetőnek egyáltalán nem szükséges ezekkel a dolgokkal tisztába lennie.
Minden bántás nélkül: de miért is kellene felismernie pl.: egy forgalomirányítónak azt,hogy hogyan néz ki a vonala a közút felől?Elég ha a hibára kivonuló biztberesek odatalálnak valahová, a gabonatűzhöz vonuló tűzoltók meg gps. alapján próbálkoznak. Vonalbejáró meg szépen megy a tetején és ha valaki ,akkor ő ismeri is innen- onnan.
én ahogy tudtam kinagyítva most többször is zöld és sárga színeket véltem felfedezni a kocsikon. Ha kék lenne akkor nagyon elütne a közelben lévő fák levelei és az alul a töltés alatti gazos/füves ároktól szerintem.
Ez nem Schlierenwagen, hanem Bh(v) és nem zöld-sárga, hanem kék-sárga színezésben. A 84-es kiesik, mivel egyrészt nem jártak arra a GySEV-kocsik másrészt ilyen közel, pláne ennyire szintben sehol sem vezet vasútvonal. Ugyanúgy nem gondolom, hogy a 85-ös lenne, Enese felé magasabb töltésen visz a vonal. Nem zárnám ki viszont a régi 1-es főutat.
nagyon rossz lett. Inkább megvártam míg a több éve nem használt tükrös gépem akksija feltöltődik, majd távkioldóval majd másodperces nyomkodással végre sikerült:
Tegnap tudatlan összevágásról írtam. Ha most ezt feltételezzük akár lehet 84-es úton Sopronkövesd és Lövő között, de ez abban a formában valós ha valaki a Balaton felé halad. Persze ott a jobb oldalon is azóta vannak magasabb fák
De hogyan? Örülök, hogy le tudom játszani egy régi VHS lejátszóval. Ha használták ilyent akkor tudod a pillanat megállítás csíkos. Arra pedig nincs technikám, hogy digitalizáljam. Na meg hamarosan vissza kell adnom a kazettát.
"zöld-sárga kocsik is csak a 90-es évek közepétől jelentek meg."
a történelmi esemény 1989-ben történt. Akkor lehet más zöld-sárga kocsik szerepelnek a felvételen? Vagy a felvétel későbbi és esetleg "tudatlanul" vágták össze?
Az egyik az, hogy végre tegnap meg tudtam nézni egy kölcsönbe kapott VHS kazettát amit az 1989-es határnyitáskor - vagyis annak előzményeként - kezdtek el felvenni, de szerintem nem időrendben van összevágva. Az eleje még tiszta mert Budapesten villamos megy, járnak az utcán, máltai tábor, stb. Majd autópálya, főútvonal, konvoj. Egy pár másodpercre lehet látni egy elhúzó szerintem GySEV Schlierenwagen-es vonatot, majd jön az első pont a 84-85-ös főutak keresztezése után, ahol a távolság tábla van:
Itt egy rendőr és határőr géppisztolyt szorít terepruhában, majd utána soproni belvárosi utcakép majd maga a határ ahogy kiszállnak a kocsikból és szaladnak át. Majd utána a kópházai határátkelő ahol a parkoló tele van hátrahagyott DDR-es kocsikkal. A háttérben pedig egy motorvonat halad el. Utána pedig deutschkreutzi jelenetek a film végéig.
A kérdés az, hogy hol haladhattak el amikor a GySEV vonatot felvették az út mellett? 2-3 másodperc az egész így nehéz beazonosítani.
A zöld-sárga kocsik azok biztosak, bár szembe tűz a nap.
Másik pedig kaptam egy pár régi fotót, azaz papírképet. Téma: Burgenlandbahn Az egyik fotó szerintem Harkán készült. Sajnos akárhogy próbáltam lefotózni nem sikerült jól. Így egy rajzot készítettem és lefotóztam.
Tehát a 3 vágány stimmel a mai harkai állomáshoz, viszont deutschkreutzi kiágazás olyan mintha egy mellékvágány lenne. Ami árulkodó volt sok nagyítós megtekintés után a jobb oldali ívben A-val jelölt részen a határőr torony és mellette egy kis bódé, illetve egy földutas átjáró Közelebb az állomáshoz B-vel jelölve megint bódék mindkét oldalon majd ott a 2 karos bejárati jelző ami éppen érkező vonatot Deutschkreutz felől sejtet. Viszont amit nem tudok totál beazonosítani az a jelző magasságában egy olyan magas valami mintha kép oszlop közé lenne téve egy ablak keret és azon zsalu/redőny lenne. Ezt a valamit jelöltem a rajzon ? - azaz kérdőjellel
Az X pedig a feltételezett kép készítési helye, egy oszlopról, kocsi tetejéről vagy ablakából?
Tehát ami nekem árulkodó a határőrség tornya, valamint azok a világító fa oszlopok lámpákkal amit egy szeptemberben egy osztrák vámostól kapott fotó sorozaton már láttam másik irányból.
A Schlieren-ek többségének évek óta lejárt a fővizsgája, a Flirt-ek érkezésével le is lettek állítva.
Régóta keresnek rá vevőt, nem most döntötték el, hogy eladják a motyót.
De aki szereti az összeesküvés-elméleteket, annak akár örömet is okozhat a dolog.
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy most akkor 2030-ig a GYSEV a szolgáltató a Wien-Ebenfurth-Sopron-Deutschkreuz viszonylaton, így megkapja-e az osztrák üzletág a +3 db Ventus-t, illetve a mostani 5 db kinek a tulajdonát képezi?
A másik kérdés, hogy ha az NSB-re jön az ÖBB-PV szolgáltatni decembertől, akkor a forgalmi/kereskedelmi szolgálatot a GYSEV adja továbbra is, illetve a magyar állam megrendeli-e a magyar szakaszra az ütemes menetrendet?