Szia! Teljesen egyetértek veled. Az én 2013-as autómba ugyan ez az összeállítás. Levegőszűrő, pollenszűrő aktív szénnel=MANN , olajszűrő=MAHLE. Gyertya=NGK vagy DENSO. Én a B...i-ban dolgozom és van rálátásom milyen minőségbeli különbségek vannak szűrő és szűrő között.
A gépkönyv Shell Helix-et ajánl, én is azt tettem a mienkbe. Gyertyát nem tudom, de vélhetőleg NGK. A szűrőkön KIA felirat szerepel, de nyilván nem saját termék, hanem beszállítóé. Én szűrőből MANN-t, vagy Mahle-t használok, más márkával már volt rossz tapasztalatom (pl. Championnal; az előző autónkban olajcsere után nehezebben állt fel az olajnyomás, kellett jó pár másodperc hozzá, miután kicseréltem egy MANN-ra, szinte azonnal kialudt az olajnyomás visszajelző).
Szerintem egyáltalán nem. Én még nem láttam olyan tempomatot, ami teljes gázzal gyorsítana. Eléggé balesetveszélyes lenne.
Az enyémen azt figyeltem meg, elég nagyfaterosan gyorsít, ha kis gázzal vagy motorfékkel haladva állítom vissza. Ha erősebb gázadás közben állítom vissza, akkor - ha nem is akkora gyorsulással - de intenzívebben gyorsít.
Végre megtudtam vásárolni a nekem megfelelő autót /KIA Pro Cee'd 2010 1.4 CVVT, 88000 km szervízkönyv, törésmentes/. :D Nem valószínű, hogy márkaszervízbe tudom vinni az időszakos szervízekre. Szerintetek milyen márkájú motorolajat, szűrőket és gyertyákat tesznek bele gyárilag? Mert olyat vennék én is. Köszönöm
Ebben az esetben gyorsulhatna jobban is. Az a helyzet, hogy szerintem épp az elfogadhatóság határán van, szívesen választottam volna az 1.6 T-GDI 204 LE-s változatát, ha lenne olyan. Majd legközelebb valami erősebbet választok, nem igazán győzött meg a turbós motor a 2.0-s szívó után, főleg hangban nem.
"Sokszor volt olyan, hogy az autópályán volt 80-as korlátozás, és amikor megszűnt, a tempomatot felállítottam 135-re, és hagytam, hogy magától gyorsuljon, ez alatt 6-osból nem váltottam vissza."
Sziasztok! Van egy KIA Ceed 2012 autóm, és néhányszor eljátszotta azt, hogy menet közben leesik az összes mutató a műszerfalon (km, fordulat,stb) alaphelyetre, bevillannak a visszajelzők lámpák, mint mikor a gyújtást ráadom, majd szinte azonnal vissza is állnak az aktuális állapotra. Ilyenkor "elfelejti" a napi kilóméteróra adatait is. Valaki tapasztalt már hasonlót?
Pont azért vettem új autót, mert nincs időm, illetve ha van, nem szándékozom azzal tölteni, hogy szervizbe járkáljak. Hiába ingyenes a szerviz a garancia miatt, nekem sok kiesést jelent egy látogatás. Úgyhogy most így hagyom, ahogy van, ha nem tetszik továbbra sem, akkor majd a 15.000 km-es szerviznél fogok rá visszatérni.
Eddig kétszer volt olyan, hogy két egymás utáni nap napi kb. 8 órát autóztunk a síelés miatt, semmi baj nem volt az ülésekkel, a feleségemnek sem, pedig ő terhes, bár nem tudom, hogy ez mennyire számít. A Mazdának is jó volt az ülése, viszont kétszer utaztam egyik barátom 2009-es Skoda Octaviájában 4 órát (szintén síelés oda-vissza, csak közelebbre), azt nagyon nehezen bírtam.
Gyorsulásról nem nagyon tudok nyilatkozni, mivel eddig kíméletesen használtam, nem akartam 3000 fölé pörgetni nagyon. Sokszor volt olyan, hogy az autópályán volt 80-as korlátozás, és amikor megszűnt, a tempomatot felállítottam 135-re, és hagytam, hogy magától gyorsuljon, ez alatt 6-osból nem váltottam vissza. Szerintem jól húzott így is, nem éreztem, hogy vissza kellene váltanom, nem tudom, hogy padlógázzal jobban ment volna-e. De valószínűleg az is közrejátszott, hogy kímélni akartam, így nem bántam, hogy nem húz jobban.
Eddig csak városban és autópályán használtam, kétszer egy sávos úton nem igazán, így nem előzgettem. De arról nem vagyok meggyőződve, hogy a papírforma szerinti max nyomaték tényleg megvan-e 1500-as fordulatnál.
Azt figyeltem meg, hogy a kocsi 65 km/h-s sebességnél ajánlja fel magától, hogy kapcsoljak 5-ösbe és 78 km/h-nál, hogy 6-osba. Tempomat szerinti 135-nél (GPS szerinti ~129) még éppen nem éri el a 3000-es fordulatot.
A futómű elég merev, szerintem lehetne puhább is, emiatt érzetre is jól tart, de gondolom ez is relatív, nem mindegy, hogy miből ültél át. A fékek brutál erősek, ez már a tesztvezetésen is feltűnt (pedig korábbi kocsimon is mind a 4 keréken tárcsafék volt), meg kell tanulni jól adagolni, ezért néha túl nagyokat fékezek és sokszor működik a blokkolásgátló.
A fényszóró asszisztensnek én is nagyon örültem, viszont még nem volt alkalmam kipróbálni, autópályán szinte csak világosban mentem, ha nem, akkor sem éreztem, hogy be kellene kapcsolni a távolságit. Előző autómban xenon fényszóró volt, így azt hittem, hogy túl sárgának fog majd tűnni, de teljesen rendben van. Csak design szempontból zavar a halogén színe, kicsit furán néz ki elölről nézve, hogy a 4 fehér LED helyzetjelző között sárgán világít, szerintem majd kicserélem valami fehér hatásúra.
Hát ezek nem nagy problémák, de viszont bosszantóak tudnak lenni (esőérzékelő, ablaktörlő, csomagtér ajtó zár) Sztem ne hagyd annyiba a csomagtér zárat. Addig csinálják, v cseréljék ki ameddig nem lesz tökéletes, ami egy új autónál szerintem alap elvárás.
Pár kérdésem lenne a következőkkel kapcsolatban.
A komfortérzet, ill. az ülések milyenek hosszabb úton?
Milyen a gyorsulása, rugalmassága 5. és 6. fokozatban, vissza kell e kapcsolgatni előzéseknél?
Milyen a kanyar stabilitása és a fékek?
Valamint mennyire erős a világítása sötétben és hogy működik-e rendesen a fényszóró asszisztens?
Gondoltam, megosztom az új Kia Ceed SW 1.4 T-GDI tapasztalataimat:3 hete vettem át 12 km-rel az órában, eddig nagyjából 3580 km-t tettem bele. Alapvetően nem szoktam ennyit autózni, csak síelni mentünk, és több, mint 3000 km ott ment bele. Ennyi km után nem feltétlenül kellene még véleményt mondani, mert minden rózsaszín köd lehetne, de az az igazság, hogy nem, úgyhogy a negatív élményeket írom le (először):
- Aznap este, amikor elhoztuk, el akartunk menni vidékre, betettünk a csomagtartóba egy táskát, majd hiába zártam le, végig kiírta a kocsi, hogy a csomagtartó nyitva van, folyamatosan hangosan pittyegett, nem lehetett vele elindulni. Hívtam az assistance-t is, azt mondták, hogy ők nem szakemberek, de másnap elszállítják, ha gondolom. 20 perc próbálgatás után a feleségem olyan erővel csapta le a csomagtartót, amilyennel én nem mertem korábban, és így már zártnak érzékelte. Rájöttünk, hogy ezt így kell, saját súlya nem volt elég, kis rásegítés nem volt elég, egy erős lökés kell neki. Amikor egy parkolóban lecsukom a csomagtartót, a környéken mindenki odanéz, hogy mi van, tényleg nagyon zavaró. Felhívtam a szalont, azt mondták, hogy az új Kiáknál mindent kúpos csavar húz be, nem tudnak rajta állítani, de ha gondolom, vigyem be. Ma bevittem, több mint fél órát próbálkoztak vele. Jobb lett, de a saját súlya még mindig nem elég a lezáráshoz. A szalonban kipróbáltam másik autót, annál elég volt a saját súly. Azt mondták, hogy feszegettek egy kicsit a csavaron, ennél többet nem tudnak, de ha ez így zavar, akkor bent kellene hagynom valamikor és reszelnek még rajta. Hozzá kell tennem, hogy a szalonnak az ügyfélkezelésével semmi gond nincs, de azért ez elég szar, hogy javítani nem lehet egy ilyet.
- Az automata ablaktörlő normál esőnél remekül működik, de ha csak szemerkél az eső, akkor hiába tiszta víz a szélvédő egy idő után, és alig lehet már kilátni, nem töröl rá, pedig a legérzékenyebbre van állítva. Korábbi, 15 éves Mazda 3-asomban nem volt ilyen gond.
- Android Auto-val USB-vel csatlakoztatom a telefonomat a kocsihoz, eddig kétszer történt az, hogy kb. 0,1 másodpercenként elkezdett váltakozni a kijelző tetején az a két felirat, hogy USB csatlakoztatva és leválasztva, vagy valami hasonló. Mindez akkor és csak akkor, ha elindítottam a Waze-t. A telefon újraindítása, másik USB kábel használata nem segített, mindkét esetben az autó leállítása és újraindítása oldotta meg a problémát.
- A manuális váltó elég gagyi a Mazdáéhoz viszonyítva, 2-esből 3-asba rakva sokszor megakad az üres és a 3-as állás között, majd azért behúzza, de nem megy simán.
Egyébként persze nem rossz a kocsi, főleg egy 15 évesből átülve, bár hangosabb, mint amire számítottam, de azért halkabb az előzőnél. A tempomat nagyon jó, ilyet eddig nem használtam, a sávtartó és az első ütközésérzékelő is úgy néz ki, hogy remekül működik, bár az ütközésérzékelővel eddig csak a hangjelzésig jutottunk el, nem kellett besegítenie a fékezésbe. A motornak még fura a hangja magasabb fordulaton, de ezt nem vetem fel hibának, szerintem a turbó miatt, a Mazdában egy 2 literes szívó benzin volt, turbósat eddig nem vezettem.
Sziasztok! Ehhez a Ceed-hez keresek hátsó kalaptartót. Ha van ötletetek, hol lehet ilyet reális áron venni, vagy van olyan TK-s autó, amiben ez épen maradt, érdekelne. Köszönöm a segítséget! harmincas kukac citromail pont hu
A cee'd hiányzik a tartóssági tesztben, az 1. fokozat alig és kevesebb negatív pontot gyűjt, mint az osztályvezető VW Golf. Problémák a start-stop rendszert. A teszt vége felé negatívan a tengelykapcsoló is. A végén egy szúró súrlódó tárcsával komor a műhelybe. Ügyfélként nyugodt maradhatott: A garanciának köszönhetően a javítás a házba ment volna.
Der cee'd verfehlt im Dauertest die Note 1 nur knapp und sammelt weniger Minuspunkte als der Klassenprimus VW Golf. Probleme macht das Start-Stopp-System. Richtung Testende fällt außerdem die Kupplung negativ auf. Am Ende hoppelt er mit rupfender Reibscheibe in die Werkstatt. Als Kunde hätte man entspannt bleiben können: Dank der Garantie wäre die Reparatur aufs Haus gegangen.
Ezzel én is találkoztam, hogy amikor automatikusan váltott a pártálanító módba, akkor előtte én hiába akartam bekapcsolni a klímát. Vélhetően várt egy megfelelő hőfokra a radiátorban