Aki menne Zalakaros Orszaguti versenyre, hogyan jutnak le? Tervez valaki szombat kora reggeli indulast? Munkatarsam becsatlakozna valakihez, ha van hely
Csacsi öreg medvém ((C) Milne) :) Amint az köztudott, a kerékpáros sebességmérők nem OMH-hitelesített adatot adnak, főleg a kerékméret beállítása miatti eltérésekből adódóan (amelyről külön elméleti tanszék van ugye a rátámaszkodom-nem támaszkodom és hasonlók). Te 59-et írtál, én 56-ot, ez kábé azonos, mert ugye nem arról van szó, hogy te 90-el én meg 15-el mentem. Lehet, hogy ha egymás mellett mentünk volna (amire sajnos kicsi az esély, mivel mint írtam te sokkal erősebb és jobb képességű kerékpáros vagy) lehet, hogy azonos sebességgel haladtunk volna.
Kösz, ezt időközben megtaláltam egy Bikemag fórumon (köszönet thez-nek):
"shimanoban 3 féle kanál létezik ss: rövidkanalas. csak országúti váltók, max 27es hátsó fogszámig. gs: középkanalas, mind országútikból(jobbak) mind montis váltókból kapható(szintén csak jobbak, minimum LX) bármely fogsorhoz sgs: hosszúkanalas. igazán hosszú, csak montis váltókból, ez az alap. bármely fogsorhoz
rövidkanalas előnye: jobban feszít, ám nem tartja el a váztól annyira a láncot - jobban csattoghat hosszúkanalas: nem tudja annyira feszíteni, kicsit lazább lánc, de jobban el van tartva a láncvillától, így kisebb a nekiverődés esélye."
Akkor viszont egyértelmű a probláma: egy teljes fokozatot el van csúszva a váltó. A bowden feszítőn kéne addig lazítanod amig szépen nem váltja végig a sort. (befelé tekerd a feszítőt!)
Nekem néha picit el szokott állítódni az egyik. Ha a bowdenfeszítőnél lenne a gond, akkor a váltás is romlana, ráadásul az a határokra egyébként sincs hatással. A váltókanál elhajlása reálisabb lehetőség.
"Viszont ezek a csavarok nem szoktak maguktól elállítódni"
Na, ez zavar engem is.
Évek óta semmi baj nem volt vele, most meg verseny közben egyszer csak megbolondult, 3-4 fokozatot mászkált fel-alá folyamatosan, rossz volt hallgatni. Azóta kicsit megsimogattam, most szépen működik, de az legkisebbet negligálja, a felsőn meg néha túlfut.
Kicsit még tökölök vele, aztán ha nem javul, majd elviszem szereldébe. Úgyis esedékes, nyolcasom is van (szintén évek óta először :(().
Ne izguljál. Én montival megyek, s bevállalom a 2. helyet. Hátulról. Öcsémet mindenképpen megverem:) Többi meg alakul. Amúgy lesznek páran montival is [munkatársam,Őcsém,én], így utolsó már nem leszel:)
Én nem a versenyzőtársakat akarom legyűrni, hanem a távot.
Ha jól emlékszem akkor az alsó csavarral a felső fogaskerékhez mért határt tudod állítani, az a felső csavarral meg az alsóét... ha a felsőt kifele csavarod, akkor a váltó többet tud mozdulni a villa felé, vagyis jobbra... tehát ha nem rakja le a legkisebb fogaskerékre, akkor csavard kifele a csavart...
Nincs H meg L. Alsó van meg felső. És az is kérdés, hogy merre kell tekerni.
A fogkapacitásban nekem is ez jutott eszembe, mint egyetlen logikus megoldás, de ez esetben normál soroknál ez a különbség nem limitál. (Elöl max. 42, hátul min. 11, ezt elviszi a 33-ra hitelesített GS is.)
GYorssegely: L a kiskereknel a limitalo csavar, H a nagykereknel.
Mondjuk kicsire valtasz, es tekered az L-t hogy menjen kifele a valto. Es igy tovabb...
A fogkapacitasban nem vagyok biztos, de azt jelenti kb hogy mennyi lehet a legkisebb es legnagyobb attetel kulonbsege. Tehat 22-32-42 hajtomu az 20, 11-25 sor az 14, az osszesen 34fog.
Hátsó váltónál (konkrétan Sh. XT, de ez talán mellékes) melyik csavart kell merre tekerni, hogy a legkisebb fogaskerék is elérhető legyen?
Hasonlóképpen, hogy ne váltson a legnagyobbon túlra (a kerék irányába)?
Az GS és az SGS közötti különbséget magyarázza meg valaki, a leírás szerint a total capacity az egyiknél 33T (gondolom, fog) a másiknál 45 T. Ezt hogy mérik? Melyik miért jó?