Keresés

Részletes keresés

kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.09 0 0 91
Üdv!
No, tegnap este mégiscsak mentem néhány kört a Magny-Cours-i pályán. Kipróbáltam a replayt, működött, nem tudtam betelni vele . Már csak arra vagyok kíváncsi, vajon akkor is működik-e, ha nincs bekapcsolva a Save replay… A kép rögzítését is kipróbáltam, az is működik! Csak egy a baj vele, nem tudom tömöríteni, így egy kép 1.3 mega (!), nem értem, miért ilyen hatalmas, mégcsak nem is csúcsminőségű. Azért próbaképpen elküldöm neked mailban, mert ide beilleszteni nem tudom (röhögést abbahagyni…), aztán töröld ki, ne foglalja a helyet. A brakin’ point assistance-t is kikapcsoltam az F3-al, de katasztrofális volt az eredmény, majd később gyakorolok inkább. A pageup, pagedown gombokkal tudtam a TV kamerákat állítani, a Numpaddal pedig irányítani is őket, így akár szemből is nézhettem magam  A Home billentyűvel meg egy csomó más kamerát is lehet aktiválni (pl. a pilótafülke mellett jobbról, balról.. stb), nagyon látványos. Nem is nagyon körözgettem, csak ezeket próbálgattam. Ezt sem árt kitanulni…
Előzmény: szenyor Lopez (90)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.08 0 0 90
Nem ugrik be az a kanyar, de megnézem. Amire én gondoltam, az jóval hátrébb van.
Előzmény: kvázi-mondó (89)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.08 0 0 89
Lauda kanyarnak hívják, most néztem utána: http://www.formula1.com/race/circuitmap/2.html
Előzmény: kvázi-mondó (88)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.08 0 0 88
A sikánokkal semmi problémám, sőt szeretem őket...
Az ausztráliai kanyar nem az amire gondolsz. Ennél épp az a gáz, hogy nincs bukótér. Egy közepesen hosszú egyenes vezet rá úgy kb. a pálya első egyharmadánál, és jobbra kell kanyarodni, míg balra csak egy reklámtábla-palánk van. Előtte van egy jobbos hajtű, aztán rögtön egy 90 fokos balos kanyar, mindkét oldalt aszfalt bukótér, és aztán jön, amiről beszéltem.
Előzmény: szenyor Lopez (87)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.08 0 0 87
"Nem ott van a célegyenes előtt az a pályából balra ki-be vágott sikán? "

Az egyik kedvenc részem:) Ha jól mész, nagyon gyorsan le lehet küzdeni.
A Hungaroringen van néhány kanyar, ami előtt sosem mérem be jól a féktávot és a fékerőt. Esőben pedig mintha csukott szemmel vezetnék:)

"Szóval a harmadik kanyar hajtű jobbra, aztán kb. 90 fok balra és utána jön, amiről beszélek..."

Nem az, aminél kék színű a bukótér? Az tényleg trükkös, de azt gyorsabban be lehet venni, mint a piros terűt. Ha jól emléxem.

Előzmény: kvázi-mondó (85)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.08 0 0 86
Nekem egyébként Ausztrália és San Marino a legnagyobb kedvenc. Könnyű, egyszerű, megtanulható kanyarok, padlógázzal is bevehető S-ek, enyhe ívek, karakterisztikus, megjegyezhető vonalvezetés...
Előzmény: kvázi-mondó (85)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.08 0 0 85
Lehet, hogy az a gond, hogy nekem ki van kapcsolva a Save Replays... :) Majd kiokoskodom. Én már nem emlékszem, mi lehet A1-en az időm... de szeretem, az tény. Nekem most jön majd a Magny-Cours, rám nem tett valami mély benyomást. Nem ott van a célegyenes előtt az a pályából balra ki-be vágott sikán? Ha rosszul emlékszem, ciki:)
A Hungaroring (lokálpatriotizmus ide, vagy oda) nekem sem a kedvencem, van egy bal kanyar a pálya első harmadában, ahol majd mindig a kavicságyra tévedtem. A visszafordító hajtű előtt. Trükkös kanyar, lazának látszik, előtte lehet felgyorsulni, és csak mikor már benne vagy, akkor veszed észre, hogy nem is olyan tompa az a szög. 3-4 kör után aztán persze megtanultam... Ugyanilyen problémám volt a melbourne-i pálya első felében abban a kanyarban, amire egy közepesen hosszú egyenes vezet fel, szemben reklámtábla, és éles jobb. Szóval a harmadik kanyar hajtű jobbra, aztán kb. 90 fok balra és utána jön, amiről beszélek... Mindig összetörtem ott az orrát...
Előzmény: szenyor Lopez (84)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.08 0 0 84
A Hud a felső szegmense a képernyőnek, ahol a sebességet, köridőt, stb.-t mutatja. Ki lehet kapcsolni.
Visszajátszás: menet közben nyomok egy R-t és visszajátsza a 25mp-et (ez van beállítva). Aztán megyek tovább. Meg szoktam nézni a szép jeleneteket. De ilyenkor csak a TV közvetítés kamerából mutatja. Mondjuk a számbillentyűket még nem nyomogattam. El is lehet menteni a replayeket, ott tudsz kamerát váltani. Sőt kocsit is.
Az osztrák pálya nekem is tecc. Egyszerű, de azért vannak benne finomságok. A TKD setupban pl. a két oldali felfüggesztés eltérően van beállítva a pálya jellege miatt. Vazze. Itt a topicban egyszer már beszéltünk az A1-Ringről. Akkoriban a legjobb időm 1.11 valamennyi volt, de inkább 1.13-akat futottam. Most 1.10 a legjobb és 1.11-eket bármikor futok. Ebben szvsz nagy része van a jó setupnak és természetesen a gyakorlásnak. Ja és az 1.10-es időm sem "tökéletes" kör. Mármint nekem nem tökéletes. Van rajta mit csiszolni.
A kedvencem egyébként Magny-Cours, nagyon várom már hogy eljussak odáig. A Hungaroring viszont brutál...
Előzmény: kvázi-mondó (83)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.08 0 0 83
Lopez, mi az a HUD? És te hogy játszol vissza? Megálítod P-vel és úgy, vagy csak simán menet közben, vagy hogy? És lehet akkor a kamerát mozgatni? A leírás szerint a számbillentyűkkel lehet... Az ausztriai pályát nagyon szeretem! Nem is tudom miért, talán a hegyek, meg a viszonylag könnyű kanyarok, a pálya vége fele az emelkedő, meg az iszonyatos sebesség a hosszú egyenesben... Szóval az egyik kedvenc.
Előzmény: szenyor Lopez (82)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.08 0 0 82
Hi!

Én mentem egy Spanyol nagydíjat és első lettem. Igaz, hogy kb. 5-ször indítottam újra a futamot, mert lezúztak vagy én sodródtam ki. Kezdem megszokni az egyre kevesebb segítséget és a 88%-os ellenfeleket. Most Ausztriában vagyok az A1-Ringen és már a gyakorlásból látom, hogy feljebb kell tennem az AI-t, mert sokkal gyorsabb vagyok náluk. 1.10 körüli időim vannak.
Képmentést nem tudtam, köszi. A segítségek ki-be kapcsolását tudtam. A számbillentyűkkel (1-4-ig asszem) a látható dolgokat kapcsolhatod: HUD, tükör, stb.
Nekem az R billentyűvel visszajátszik x mp-et. X értékét meg lehet adni valahol az Options-ben.

Lopez

Előzmény: kvázi-mondó (81)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.08 0 0 81
Hát a hétvégén nem mentem, és ma sem fogok, mert estig könyvtárban leszek, de átlapozgattam a kis okos füzetkét, és rájöttem, hogy az F12 billentyűvel lehet képet menteni. Ha banális, köztudott dolog volt, hát bocs. Nekem ez nagyon tetszik, majd kipróbálom és közzéteszem. A Replay funkció viszont még nem tiszta. Hiába nyomom bármikor a R billentyűt, nem csinál semmit. ? A segítségeket meg még futam közben (!) is lehet ki-be kapcsolgatni az F1-10 gombokkal. Majd ezt is kipróbálom. Talán holnap du. No, 1enlőre ennyi.
Előzmény: szenyor Lopez (80)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.05 0 0 80
Köszi a cuccokat. Átjött.
A fékezési segítség volt az, aminek kikapcsolása után elkezdtem sokkal jobb köröket futni, mint előtte. Hidd el, hamar hozzászoksz. Tudom, hogy nincs sok időd és inkább versenyezni mész, de hidd el érdemes kikapcsolni a sok szilícium-okosságot:)
A gumik hőmérséklete nemtom milyen rendszer szerint műxik. Lehet, hogy csak az optimálistól való eltérést jelzi. Nemtom.
Vizsgák nálam folyamatosan vannak, úgyhogy köszi. Egyelőre mindennel jól állok. Tanulj sokat, de azért közben egy kis felvezető kör ...motorbőgés.... gumiszag....wrooooooooom :)
Előzmény: kvázi-mondó (78)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.05 0 0 79
A TKD átjött. Köszi. Tesztelés leszen. Majd reflektálok rá.
Előzmény: kvázi-mondó (78)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.05 0 0 78
OKÉ, a cuccokat postáztam...
Asszem idény közben már nem tudok változtatni pl. a versenytávon, meg a fogyasztási szorzón.... de lehet, hogy a többin igen. Majd igyekszem. Azt hiszem az AI skill felmegy majd 85-re. Mondom, nekem a fékezési segítő nélkül "offroad" volt, pedig ahogy a Palik mondta nemrég a Slágerben a Bocskornak: a Forma 1 olyan játék, amit az aszfaltcsíkon játszanak... :) Tud valamit az ipse...:)
Vizsga: egy kalappal neked. Nekem még többezer oldal van, jövő héten 3 ZH, meg egy 10-12 oldalas tanulmány megírása, aztán meg néhány nagyon húzós vizsga, mindegyikre 10-12 könyvnyi anyag. No comment. Esetleg két köny közben lazításként... Mindennek ellen tudok állni, csak a kísértésnek nem :)
A kerék ügyében nyertél. Szóval ha citromsárga, akkor kihűlt? Ez lenne a logikus (hideg-meleg szinek elmélete), de nehezen képzelem el. Hogy hülhet ki, ha nyüszít minden kanyarban? Szerintem inkább túlmelegszik...
Előzmény: szenyor Lopez (77)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.05 0 0 77
Óbazz én meg istenítem a launch controlt:))) Eddig sosem használtam, gondolhatod milyen rajtjaim voltak... Azthittem feltaláltam a spanyolviaszt:)
TKD-t küldöm. A nyomtatható lapocska érdekelne. Jobb, mint sima papíron szenvedni.
A felvezető probléma: nekem is volt, hogy eltűnt, de már nemtom miért. Biztos, hogy nem változtattál semmit azóta? Pl. a szezont vagy valamit. Az visszaírhatja.
Az elhúzást nem javítják a boxban. Ezt írtam is anno, mint ok a sértetlenség bekapcsolására.
Az AI strengthet nyomasd felfelé, de ne brutál módon. Kis lépésekben. Pl. 2-3%-ot emelj egyszerre. A segítségeket is fokozatosan építsd le. Sokkal élvezetesebb, ha te vezeted az autót és nem a segítségek. Pl. a fékezőkét azonnal kikapcsoltam. Olyan féktávot tartott, hogy a kanyar előtt már állóra fékezhettem a gépet:)
A kerék kijelzőjére Iroland weboldaláról (ami be lett linkelve): "watching your tyre temperatures on the cockpit LCD display while driving. If the inside edges of the tyres are heating up much more than the middle or outside edges it probably means you have too much negative camber on the tyres". Tehát a hőmérsékletet mutatja. A kerék külső és belső ívén.
Vizsga van nekem is, de azért kell a sebességmámor is:)))

Lopez

Előzmény: kvázi-mondó (75)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.05 0 0 76
"ami olyan űrlap-féle amin az állításokat intézheted... " jobban mondva VEZETHETED. Talán ha nyomtatsz belőle pár példányt, jobban tudod figyelni a változtatásokat. Van egy olyan is, amin az alapértékek vannak.
Előzmény: kvázi-mondó (75)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.05 0 0 75
Hát Lopez, nem is tudom... Én eddig is automatával indultam, mégis mindig lerajtoltak. Egyszerűen lassan pörög fel, hiába nyomom neki a gázt míg várok a fényekre, a controlt tartva. Hallom, hogy pörög a motor, fény ki, elenged, és legalább ketten elhúznak. Mindegy. Legalább nem minden a pole :)

Ha Zippelve elküldenéd a TKD-t, az nagyon jó volna. Bocs, hogy a topic elején elsuhantam, és újrahivatkoztam :( De ott a Racer Alex környékén van egy olyan .pdf cucc is, ami olyan űrlap-féle amin az állításokat intézheted... Na mindegy, elküldöm, jó?

Felvezető: Akkor ment. Tegnap nem volt felvezető. Ellenőriztem, minden felvezetőnél "1"-van írva. Mégsincs. Az autó töréséből meg elegem lett. A nürburgringen történt. Első voltam, féltávnál elkezdett jobbra húzni a kocsi. Mindegy, úgyis jön a box. Nem javították ki, (pedig be volt állítva a "repair") sőt, rosszabb lett. Képtelenség volt úgy menni. Bekapcsoltam a "sérthetetlenséget". Jól tettem, úgyis Monaco jött:))) Ott aztán első lettem, az általad küldött egyik beállítást használtam. Jó volt, sokkal érzékenyebb volt a kormány, jobban csúszkált a gép, stb. Aztán Montreált is megnyertem, Trulli (!) lett a második. Így összetettben is átvettem a vezetést. Ennyit számít, ha törik a kocsi... :( Lehet, hogy valami más segítséget kellene kikapcsolnom, vagy az AI driver skillt magasabbra tenni, mert így meg túl sima...
A kerék kijelzőjét kiderítem ha addig élek is! Most egy ideig leállok a száguldozással, mert nyakamon a vizsgaidőszak, és nagyon el vagyok úszva... de még jelentkezem. Üdv:

Kvázi-mondó

Előzmény: szenyor Lopez (71)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.05 0 0 74
+b
Előzmény: szenyor Lopez (73)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.05 0 0 73
Kormánnyal könnyeb a játék vagy csak élvezetesebb?
stonyo_ Creative Commons License 2003.12.05 0 0 72
off on:

nekem valami progi hiba miatt az expertet nem engedte... de a tobbit mind megnyertem :) toyota corolla rulz :) aze az, mert 1ben is azzal mentem es megkedveltem a kisautot :)

arcade resz meg nemteccik, nem az en vilagom :)

off off

Előzmény: kvázi-mondó (70)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.05 0 0 71
Üdv!

Tegnap sajna nem voltam, most sorban megyek végig:

"sajnos a .rar kiterjesztésűt, a TKD-t nem tudtam kicsomagolni. "

Átteszem .zipbe és elküldöm újra, ha kell.
Én most azt csináltam, hogy egy A4-es papírra felírtam az összes állítási lehetőséget és mellé az alapértékeket. Ezután felteszem a setupot, állítgatok és figyelem, hogy mi hogy változik. Próbálgatom a csúszkákat is, kezdek rájönni, hogy mi mit hogyan befolyásol. Némi türelemmel össze lehet hozni jó beállítást szvsz.

"a felvezető kört is beállítottam, tetszik nagyon, de miért a boxból indul? "

Örülj, hogy van:))) Egyébként hiba a progiban, hogyha elkezded a felvezetőt és már a célegyenes körül vagy, amikor megnyomod a spacet -mondván mégsem cicózol a felvezetővel- akkor egymásbarohannak az autók:)

"Barcelona: Mentem az időmérőn egy (magamhoz képest legalábbis) jónak mondható 1.29-es kört"

Ilyen egy marha pályát. Én 1.25-öket futok, de még igen sokat lehetne fejlődni. Bár mindig az a pálya volt a legnehezebb, amin éppen vagyok:)

A versenyed biztos izgi volt, ezért éri meg játszani.
A gumikopásról amit írtál, azzal vitatkoznék, bár nem biztos hogy igazam van: szerintem a gumi hőmérsékletét mutatja a színekkel. Ugyanis más színű a széle-közepe-belseje és a telemetriában is van olyan adat, hogy miként alakul a gumihőmérséklet a felületen. De lehet, hogy tévedek. Igazából nem sikerült egyértelmű ok-okozatot felállítani a színek és a gumik állapotára. Az állapotát nem a kis zöld csík jelzi egyébként?

A Racer Alex setup guide-ot már a topic elején ajánlottam:) Az a gondom a setuppal, hogy hiába kezdek rájönni, hogy mi mit állít, ha egyszer nem tudom, hogy arra a pályára a kemény vagy a lágy csillapítás kell. Hogy a féket előre vagy hátra tegyem. Stb.

"Találhattok még videót és képgyűjteményt egy online magyar bajnokságról is."

Erről is szúrtam már be linket ;) Milyen figyelmesen olvastok:)))

"http://w3.enternet.hu/iroland/go.asp "

Köszi. Kíváncsi vagyok rá nagyon, rögtön nézem is.

Én is rájöttem valamire: az elhibázott rajtokkal nem kell többé együttélni. Hisz van launch control, csak eddig nem tudtam hogy műxik. Most már tudom. Rajtnál benyomod a gombot (alapértelmezésben a jobb Shift melletti gondolatjel) és nyomod a gázt. A motor felpörög, de az autó áll. Amikor a piros lámpa elalszik, gomb elenged és az autó kilő. A fordulatszámjelző sárga-zöld-piros ledek futófényként működnek, amíg a launch control uralma alatt tartja az autót. Ez egészen addig tart, amíg el nem veszed a gázt. Tehát elkezded a rajtot és a fordulatszámmérőd akkor fog csak megjavulni, amikor az első kanyarnál lassítasz. Teszteltem párszor a rajtot a launch controllal és nélküle, az eredmény egyértelmű: nincs pozícióvesztés ha használod.

A másik pedig, hogy láttam a ligában hogy háromféle segítséget lehet használni: TC, automata váltó, automata kuplung. Kezdtem levenni a segítségeket, High már nincs egyáltalán, de ha a Steering assistanceot és/vagy a Stability assistanceot kikapcsolom teljesen (most low-n van, így is alig bírom megtartani a gépet), az első kanyarokban pörgök. Hogy lehet ezt megtanulni? Vagy a billentyűzet a ludas? Kormánnyal egyszerűbb lenne?

Na a mai novellámat megírtam:)))

Lopez

kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.05 0 0 70
A CMR2 nagy király! Neked hogy tetszik? Én az Arcade expert-en kívül mindent megnyertem a Peugeot 206-tal. Nálad mi a helyzet?
Előzmény: stonyo_ (67)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.05 0 0 69
Köszi az oldalt. Megnéztem. Hasznos, esztétikus, jók a képek, és jó sok van belőle. Még egyszer: köszi.
Előzmény: GatF1 (68)
GatF1 Creative Commons License 2003.12.04 0 0 68
Sziasztok!

Ajánlanám figyelmetekbe jóbarátom odalát:
http://w3.enternet.hu/iroland/go.asp

Itt megtaláltok az autókról mindent az F1C-ben. Azt is hogy a setupban mely tényezők hogyan befolyásolják az autó tulajdonságát, nem csak azt, hogy mi micsoda. Sajnos csak angolul, de szerintem könnyen érthető.

Találhattok még videót és képgyűjteményt egy online magyar bajnokságról is.

stonyo_ Creative Commons License 2003.12.04 0 0 67
hali!

egy MS FFB2... 1 db gyari driver van hozza USB peccsel...se tobb, se kevesebb... :/ de rajottem h a jatek gas, mert feltettem CMR2-t es ott jo...szal reinstall lesz a vege egy windoz gyalulast kovetve :) :(

azert koszi

Előzmény: szenyor Lopez (62)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.04 0 0 66
Találtam egy angol nyelvű nagyon részletes beállítási útmutatót azon az oldalon, amit te ajánlottál: http://hf1l.hsw.hu/main.html
Ezen belül Letöltések/Beállítások/Autó beállítások/RacerAlex Advanced Setup Guide 1.1

Ez egy 54 oldalas .pdf file, nagyon izléses és részletes. Nekem tetszik...

Előzmény: kvázi-mondó (65)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.04 0 0 65
Nna megvolt a Spanyol Nagydíj! A stupokat hazavittem, de sajnos a .rar kiterjesztésűt, a TKD-t nem tudtam kicsomagolni. A Zip-esek azonban mennek, csak át kellett írnom az egyes setupok kiterjesztését ugyanolyanra, mint amilyenek a „gyárilag adottak”, mert addig látta ugyan, de nem tudta betölteni. Próbálgatni nagyon nem volt időm, de biztos jók. Nagy nehezen a felvezető kört is beállítottam, tetszik nagyon, de miért a boxból indul? Igazából a rajtrácsról mennek szépen libasorban… Persze azért így is jó.

Barcelona: Mentem az időmérőn egy (magamhoz képest legalábbis) jónak mondható 1.29-es kört, de ez is csak az 5. pozícióra volt elég. 1 kiállást terveztem, gondoltam a többiek 2-vel mennek, ezzel nyerhetek. Sokadjára végre sikerült gond nélkül eljönnöm a rajtnál (előzőleg Ralf Sch. mindig belémrohant, vagy Barrichello maradt előttem a rajtrácson…) és beálltam a „vonatba”, 5.-ként körözgettem, majd feljöttem lassan és átvettem a vezetést Couldhardtól a célegyenes előtti „majdnem hajtű” kanyarban. Aztán jöttek a lekörözések és Mazzacane a Minardival, aki nem engedett el, viszont lassú volt, úgyhogy első szárny balra el… Kényszerű kiállás, szárny és kerékcsere, meg persze a végéig elegendő üzemanyag. 7-nek jöttem vissza. Kezdhettem előről az előzgetést, a versenytáv kétharmadánál már megint vezettem, és Mazzacane már megint nem engedett el. Most óvatosabb voltam, de egy kanyarnál olyat fékezett, hogy belecsúsztam. Deja vu-érzésem volt. Újabb kényszerű kiállás, ráadásul nehéz volt kormányozni, és túlmentem a box-on, vissza kellett tolatnom(!). A lényeg az, hogy mivel a többiek 2 kiálláson voltak, és én is (sajnos) kétszer voltam, végül ott fejeztem be, ahol kezdtem, és 5. lettem. Hakkinen nyert, és így a pontversenyben feljött a második helyre, én lettem a 3.

Rájöttem erre a narancssárga jelzésű abroncsra. Szerintem a sérülést (vagy kopást jelzi). A teszten ugyanis minden kerék vörös volt a kijelzőn, mikor azonban egy kicsit lesodródtam, és a kereket finoman nekituszkoltam a falnak, az a kerék (bal első) vörösről narancsra, majd citromsárgára váltott. Szerintem ez a nyitja. Minden jót!

kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.03 0 0 64
Hát, ha más nem, megnézem a telemetriát, úgyse ártana jobban megismerkednem vele. Kiváncsi vagyok, működnek-e a setupok, amiket küldtél, majd holnap referálok, most megyek haza… Minden jót!
Előzmény: szenyor Lopez (63)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.03 0 0 63
Biztos, hogy valamiben eltérő a tulajdonsága. Jegyezd meg a kör számát és a helyet/időt. Aztán menj ki és nézd meg a telemetriát. Ott valahol biztos megtalálod azt az adatot. El is lehet menteni akár.
Előzmény: kvázi-mondó (61)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.03 0 0 62
Ha Logitech a joy, akkor talán itt találsz valami segédprogit hozzá.
Előzmény: stonyo_ (56)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!