Keresés

Részletes keresés

szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.15 0 0 151
"Azokon a pályákon biztos, hogy nem kockáztatok 2 kiállást, ahol bonyolult a be vagy a kihajtás"

Ezt persze ne úgy értsd, hogy egy szánalmas balfasz vagyok, aki vezetni sem tud:))) Arra célzok leginkább, hogy a verseny hevében bizony előfordul hibázás. Hibázni pedig könnyű a kiállásnál: nekimegyek valaminek behajtáskor, kihajtáskor, elmérem a kört és nem megyek a boxba, miközben nincs elég üzemanyagom, stb. Ezért aztán legalább a lehetőségek számát csökkentem.

Előzmény: szenyor Lopez (150)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.15 0 0 150
Sajna nem tudok olyan statisztikát, ahol elemeznék a Brake Duct size hatását a végsebességre/gyorsulásra/kanyarsebességre. Tesztelj. Ha nincs számottevő hatása az időeredményre/kocsi viselkedésére, akkor emeld meg. Én nem éreztem jobbnak a kocsit 1-es mérettel, mint 2-essel. Válaszd a hármast és akkor talán biztosra mehetsz.
A kiállásokra: nem is tudom... Azokon a pályákon biztos, hogy nem kockáztatok 2 kiállást, ahol bonyolult a be vagy a kihajtás és esetleg hosszú is a boxutca. De pl. Monacoban akár eredményes is lehet egy kevés üzemanyag és 2 kiállásos taktika. A gumik szvsz nem kopnak olyan eszementen, hogy szükség lenne rá. Persze én még nem tartok Monzában, úgyhogy az akár lehet egy gumigyilkos pálya is. Érdemes valamelyik gyakorlás során egyszerre lefutni egy akkora távot egyben, mint amennyit mész a gumikkal. Ha egy kiállásos a taktikád, akkor a versenytáv felét. És akkor kiderülhet, ha kevés a Radiator size vagy a gumik elkopnak.
Előzmény: kvázi-mondó (149)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.15 0 0 149
"Az a fék hűtésére szolgáló csatorna neve. Minél nagyobb, annál jobb a hűtés, de romlik az aerodinamika." Akkor viszont meg kell találni a kompromisszumot. Mert az nem járja, hogy a verseny végére tönkrevágom a kocsit, mint valami begőzölt Montoya... :) És az is lehet, hogy néha két boxkiállást vállalok, feláldozva az előnyt, de a biztos célbaérést garantálva.
Előzmény: szenyor Lopez (147)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.15 0 0 148
Ez király. Most legalább lesz rendes felvezető.
Előzmény: stonyo_ (145)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.15 0 0 147
"Amikor gond volt az autóval, nekem már a gázelvétel sem segített. Lassult, lassult, majd jobbra el :) "

Ez furi. Akkor valszeg gumi lehetett a ludas.

"És ha nagyobbra venném a Break Duct Size-t? Az a tárcsa mérete nem? "

Nem. Ha a tárcsa mérete lenne, akkor mindenki a maximummal nyomná:) Az a fék hűtésére szolgáló csatorna neve. Minél nagyobb, annál jobb a hűtés, de romlik az aerodinamika.

Előzmény: kvázi-mondó (144)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.15 0 0 146
Aha! Most már minden világos! Ezért volt nekem problémám azzal, hogy a felvezető kör a boxból indul, mert az nem is a felvezető :) Az csak utána jön... ha be van állítva. Zseniális! Köszönöm. Ki leszen próbálva, most jön Indianapolis. Nekem mondjuk problémám van a rajtrácsra való pontos beállással. Hiába, látszik, hogy nincs jogsim :) Szegény lányokat mindig elütöm. Letöltöttem valami cuccot, úgyhogy nekem a lányok polóján (a mellén), meg a bal farpofájukon (no, ez elég plasztikus kifejezés) Marlboro, vagy West felirat van. Függetlenül attól, hogy milyen kocsi előtt állnak.
Előzmény: stonyo_ (145)
stonyo_ Creative Commons License 2003.12.15 0 0 145
A név.plr filében közvetlenül a felvezető kör után van egy olyan opció, hogy „Formation Lap”. Az a levezető kör? Nálam ott „0” van , tehát nem élő funkció.

van egy elozo bejegyzes nemjut eszembe, az az, hogy a boxbol indulj. ez az, hogy amikor ez megvolt es beallt mindenki a rajhelyre, kialszanak a lampak es csinaltok egy felvezeto kort. aztan ha mindenki visszalt a helyere, akkor jon a "rendes" rajt :) nekem nagyon teccik :)

Előzmény: kvázi-mondó (142)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.15 0 0 144
Hmmm, igen, én is csodálkozom, hogy célba érés után egyből lelassít, szinte leáll. Nekem egyszer egy lekörözött Minardi rohant belém fullgázzal, meg az utána jövők, csinos kis tömegbalesetet okozva. BAR fejtetőre állva, nekem hiányzik az autó hátulja, a Minardinak az eleje… :) látványos volt. A multkor meg úgy értem célba, hogy 3 liter benzin maradt, kamera elvesz, körözgetek magányosan, aztán a Jaguár szépen lehúzódik a fűre és megáll. Kifogyott:) Legalább reális, nem? Mindenesetre kipróbálom, meglátjuk.
Amikor gond volt az autóval, nekem már a gázelvétel sem segített. Lassult, lassult, majd jobbra el :) Ellenkormányozásra meg cikk-cakk egyre nagyobb amplitúdóval… Kihívás a javából… És ha nagyobbra venném a Break Duct Size-t? Az a tárcsa mérete nem?
Előzmény: szenyor Lopez (143)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.15 0 0 143
"A radiátort fel is vettem 3-asra, a TKD-ben mindig 1-es, és 3 kör után megfő: olyan mintha kvalifikációra lenne beállítva. "

Vagy ha a Mechanical failures ki van kapcsolva. Úgytudom a bajnokságokban is kikapcsolják. Tehát nincs olyan, hogy valaki kiesik műszaki hiba miatt. Akkor meg legyen minél kisebb. Monacoban ne felejtsd el felrakni 4-re, bár ez lehet, hogy az időjárástól is függ. Nekem ott 3-assal megfőtt a motor. De csak a verseny közepe-vége felé.

A motorfékezés és szakaszos fékezés csak arra az esetre értendő, ha már gáz van és pörög a verda meg elhúz a fékre. Minden egyéb esetben csak ront az időn.
Ha kétszer állsz ki, akkor sem biztos hogy nem történik meg a baj. A fékek állapotát nem hiszem, hogy akkora mértékben befolyásolná.

A Formation lapra fogsincs. Lehet, hogy levezető kör. Azt tudom, hogy van olyan beállítás, hogy a célvonalon való áthaladáskor ne vegye el a vezérlést és ne álljon le az autó, hanem továbbra is vezethető marad. Elég hülyén nézett ki egyik versenyemen amikor szoros volt a befutó, hogy átrobogok a célvonalon gáz elvesz és bumm hátulról telibetalál a második helyezett. Próbáld ki. Ha lesz ma időm, én is bekapcsolom.

Előzmény: kvázi-mondó (142)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.15 0 0 142
Valószinűleg az lesz, amit mondasz. Fékeztem bizony, nem kíméltem a gumit meg a féktárcsát. Persze volt, hogy kíméletesen használtam, elvettem a gázt és úgy, szakaszosan, de olyankor mindig az volt az érzésem, hogy sok időt vesztek a körülményeskedések miatt... Igen, TKD-t használtam, a hosszú egyenesekben sokszor 340 körül téptem. A radiátort fel is vettem 3-asra, a TKD-ben mindig 1-es, és 3 kör után megfő: olyan mintha kvalifikációra lenne beállítva. Talán az lett volna a megoldás, ha kétszer állok ki. Lehet hogy nem vesztettem volna annyi időt, mint így: kipörög, megáll, egyenesbe tesz, indít, ketten mellettem el...
A Winrar egyébként szépen műkszik, köszi.
Még valami. A név.plr filében közvetlenül a felvezető kör után van egy olyan opció, hogy „Formation Lap”. Az a levezető kör? Nálam ott „0” van , tehát nem élő funkció. Tudsz erről valamit?
Előzmény: szenyor Lopez (141)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.15 0 0 141
Ahoy!

Ilyen volt velem is egy futamon. TKD-Setupot használsz? Az felviszi a féknyomást 100%-ra és sok fékezés után gond lehet vele. Gondolom ahogy kikapcsoltad a fékasszisztenst, a fékezéseid az addigi analóg módszer helyett átcsaptak digitálisba (mész ezerrel...jön a kanyar...még nem nyomom...egyre közelebb... még mindig nem nyomom...már a fekete csík elején vagyok...húbazz...fék.fék...mégfékebb...gumifüst...hál'Istennek befordultunk...kövér gáz:)) ). Ezzel nem téged fikázlak, én is így fékezek;) A fékasszisztens finoman "nyomja". A durva fékezés biztos jobban igénybe veszi a fékeket. Én azt tettem, hogy nagyon óvatosan fékezgettem, inkább a kanyar előtt motorfékkel lassultam. Bár a helyezésből ítélve te is így tehettél:) A telemetriát kellett volna megnézni. Bár nemtom van e erre vonatkozó adat benne.
Nekem sajna a hétvégén nem volt időm játszani...

Előzmény: kvázi-mondó (140)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.15 0 0 140
Hello!
A hétvégén futottam egy nagydíjat Monzában. Ez volt az első futam, mikor a Breaking Point Assistance ki volt kapcsolva. Az edzésen 15 kör és kb. 30 kavicságyas kaland elég volt, hogy megtanuljam a megfelelő féktávokat, meg kigyorsítási pontokat. Így tényleg élvezetesebb volt, főleg az volt hasznomra, hogy pl. a Parabolicából ki tudtam jönni teligázzal, míg ha a fékezési pont be van kapcsolva, akkor automatikusan visszavesz a gázból, mondván, hogy kanyarodom. Viszont volt egy kis gáz is… Nem is tudom mi történt. Az utolsó előtti körben vezettem, mikor az autó elkezdett rakoncátlankodni. Az egyenesekben jól húzott, de mikor fékeztem, vagy kanyarodtam, iszonyatosan húzott jobbra, sőt, egyszer vagy hármat pördült a saját tengelye körül. A sérthetetlenség be volt kapcsolva, úgyhogy sérülés nem lehetett. Elkopott volna a gumi? Igaz, hogy csak egyszer cseréltem… De akkor miért pont jobbra húzott? Vagy a féktárcsa kopott el, és azért épp a fékezéseknél kezdett pörögni? Mert a gyorsításoknál teljesen normálisan viselkedett. Nem tudjátok mi lehetett ez? A tuti első helyről az 5.-re estem így vissza, akárcsak Hockenheimben. Úgy látszik ez az én keresztem :)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 139
Leszedtem a Renault-kat és egy Jaguart is.
Előzmény: kvázi-mondó (136)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 138
Megnézem. Köszi.
Előzmény: kvázi-mondó (136)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 137
Rengeteg letöltenivaló van szerteszét, én csak nagyon szelektálva töltögetek. Mansell anno a kedvenc pilótám volt:)
Itt találtam pár belsőkamerás filmet, ahogy Senna megy egy kört Monacoban illetve Suzukában. Nagyon durva, ahogy még a kéziváltóval is foglalkoznia kell. Van egy Schumis belső kamera egy Monacoi gyorskörről. Ő már végig a kormányon tartja a kezét:)
Meg van még pár video a régi időkről, ahogy kerülgették egymást a gépek. Nem csak F1es videok.
Előzmény: kvázi-mondó (135)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.12 0 0 136
Lopez! Ezen az előbb említett oldalon (racesimulations) van két olyan Renault kormány is, mely az eredetit másolja, és még LCD is van rajta... Gondoltam érdekel.
Előzmény: kvázi-mondó (135)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.12 0 0 135
Találtam még néhány érdekes letöltést a www.racesimulations.com-on. Pl. A Jaguár 2003-as Terminátor-reklámja (azt hiszem Indianapolisban), vagy a Ferrari 2001-es reklámnélküli feketeorrú autója a szept. 11. miatt Monzában, a Williams "Keep Your Distance!" hátsó felirata 2001-ban Imolában (ezt le is töltöttem:)), Mansell 1992-es Williams-e (óh, azok a szép manselli idők!), sőt már letölthető Montoya, mint McLaren Mercedes versenyző!
Előzmény: szenyor Lopez (134)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 134
Letöltöttem, kíváncsi leszek rá. Benne van a fejállítós rész?
Előzmény: StevenJC (127)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 133
Én ezt replayben szoktam megtenni. Nem is tudtam, hogy játék közben is van lehetőség.
Én meg kikapcsoltam a Hudot. Mivel úgyis belső nézeten vagyok, a kormányon van minden info. Életszerűbb. Letöltöttem egy Renault kormányt, amin nincs LCD. Az még életszerűbb, de akkor már azt sem tudtam beállítani, hogy mit akarok a következő boxkiálláson:) Merugyi az az info a kormányon kéne, hogy legyen, de ezen nincs LCD. Egyébként baromi jól néz ki. Realisztikus. Csak nem használható:)))
Előzmény: kvázi-mondó (132)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.12 0 0 132
Rájöttem egy fontos dologra, ha csak nekem új, akkor bocs.
Mindig zavart, hogy verseny közben nem tudom, ki hogy áll, főleg a csapattársam érdekelne (bár Irvine sajnos 2000-ben harmatgyenge), csak az előttem-mögöttem autózóról tudom, hogy merre jár másodpercben, meg néha végigfut az eredményjelző, de arra meg nem igazán tudok odafigyelni. Megoldás: megállítom egy P-vel, és a +, - billentyűkkel „átülök” a többiek kocsijába. Ekkor látom nemcsak azt, hogy ő mit lát, a pálya melyik részén tart, hanem az időkülönbségét a többi autóhoz képest, hogy hányadik, mennyivel megy éppen, szóval mindent, ami a felső kijelzőn megjelenik! Ez szerintem óriási dolog! Néha meg lehet állni, és gyönyörködni a mezőny állásában. Látványos pl. végigzongorázni egy 4-5 autóból álló „vonaton”, és nézni, hogy igyekeznek kibújni, milyen közel vannak. Tegnap egyszer úgy ültem át a Ferrariba, hogy épp kerékcserén volt :)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 131
Én is zongorázok a billentyűkön rendesen:)
A féksegítség hidd el, hogy visszavesz. Majd meglátod...
Az AI-t meg úgy állítsd be, hogy ne legyél első a gyakorlásokon. Akkor lesznek nagy csaták.
Előzmény: kvázi-mondó (130)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.12 0 0 130
Az irányítás nekem is problémás billentyűzettel. Kockásan kanyarodik a lágy kanyarokban, mint már mondtam. Sok pici apró mozdulat. A fékezés rásegítés kikapcsolásán már dolgozom, de csak edzéskörülmények között használom egyenlőre. Már látom az előnyeit. Pl a hosszú, enyhe kanyarokban (mondjuk Monco alagút) lehet padlógázzal nyomni, míg a rásegítés kanyarodásnek veszi, és egy kicsit visszaveszi a gázt. Ez mindig zavart. Most meg van oldva! De nagyon nehéz megtanulnom az ideális fékezési pontot/és mértéket. Mert a billentyűnél nincs fokozatosság, még azzal a megoldással sem, amit stonyo mondott. (Mi van, ha hirtelen kell fékezni?) Úgyhogy vagy fék, vagy nem. Sok kicsit szoktam nyomni, így egy kicsit jobb. Kanyargós részeken csak úgy vibrálnak az ujjak a féken és a gázon :) 15 kör után már ugyanazt az időt mentem, mint rásegítéssel. Kezdetnek nem rossz…
Az AI skillt pedig végre 85%, mert nem voltak már ellenfelek ezek. Így csak a 10. körben érem utol a Minardit, persze lekörözés céljából. A többiek viszont pariban vannak, nagyokat lehet harcolni, nem tudok 15-20 mp-vel elhúzni. Ez jó.
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 129
Valszeg az a gond, amit írtál. Én nem használom a külső nézetet a boxban, hanem ott is az autóban maradok. Reálisabb az élmény. Ehhez a kvázi-mondó.plr -ben kell átírnod valami olyant, hogy "pit lock camera" 1-ről 0-ra. Ha akarod.
Kíváncsi vagyok, mi az én legjobb időm a Hungaroringen. Majd összemérjük. De most egyelőre Kanada teljes erővel. Nem tetszik, azt már látom:)
Előzmény: kvázi-mondó (128)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.12 0 0 128
Sziasztok! Lopez, átjött a Winrar, köszi.
Tegnap tanulás közben levezetésnek :) nyomtam a dolgot egy picit, és komoly gondjaim voltak a programmal :( A kamera nézetek: csak a Cockpit működött rendesen, a TVcockpit helyett egy olyan volt, ami még a fülkénél is egy picit közelebbi (nem látszik a tükör) a Nose, meg jó volt, csak látszott a pilóta keze kormány nélkül (!) ahogy markolja a semmit, és tekeri. Ijesztő volt… De volt nagyobb gond is. Hungaroring, 25 körös verseny, én egyetlen kiállásra kockáztattam, a 14. körben. Mikor beálltam kerékcserére, kidobott a program, mondván „Meg-nem-engedett műveletet hajtott végre, és leáll”. Tisza ideg voltam. Előről az egész, kvalifikáció, verseny, 14. kör, box, kidob. Harmadszor már nem álltam neki. :) Uninstall, aztán újratelepít. Ez mindent megoldott, és szerencsére a Setupok, az aktuális bajnokság, a mindenféle egyéni beállítások (no zene, sok beszéd, egyéni klaviatúra-kódok), szóval minden megmaradt, és a kamera is megjavult, a boxkiállás sem problémás. Nem tudok másra gondolni, mint hogy a Pit Animation High-ra volt állítva, amit az én gyenge gépem nem bírt el. De én nem babráltam! Annyi haszna volt, hogy a Hungaroringet (amivel eddig gondjaim voltak) most már csukott szemmel is 1:22 körül futom. Csak az a célegyenes ráfordító, utolsó kanyar ne lenne… :)
StevenJC Creative Commons License 2003.12.12 0 0 127
Üdv! Múltkor igértem senyor Lopez-nek, hogy utánanézek a Head phisics beállításoknak. Közben találtam egy jópofa editort, ahol egész kellemesen el lehet bóklászni a megfelelő paraméterek között.így talán nem bonyolult ráérezni a jó beállításra.

http://www.teamspeedsims.com/f1/tools.html

Még ugyan nem próbáltam ki otthon, csak belenéztem, de tekintve a különböző lehetőségeket érdemes rajta elcsámcsogni:-)

szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 126
"De ez nem szabályozható" Mármint menet közben. És ugye a gázpedálnak pont az az értelme.
Előzmény: szenyor Lopez (125)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 125
Láttam én is. De ez nem szabályozható. Ezzel nem lehet hirtelen kövér gázt nyomni. Pl. megpördülés után TC override-ot benyomva helyes irányba fordulni. Szóval ez olyan félmegoldás, ami így látatlanban a kísérletezést sem éri meg. Inkább legyen egy kormányom már végre:))) Azért köszi.
Előzmény: stonyo_ (124)
stonyo_ Creative Commons License 2003.12.12 0 0 124
van a beallitasoknal a sensitivitinel egy olyan hogy "digital nemtommi rate" :) ez elvileg arra szolgal, hogy ha nyomod a gazt, akkor ne egybol full gazt nyomjon, es ha elveszed ne full elvegye, hanem kis kesleltetessel, folyamatosan... de ugy ezzel meg reakcioidot, es ezzel idot vesztesz...nemtudom, ki kell kiserletezni.....
Előzmény: szenyor Lopez (122)
kvázi-mondó Creative Commons License 2003.12.12 0 0 123
Hú, sok mesélnivalóm van... Megyek megírok két ZH-t, aztán délután írok.
Előzmény: szenyor Lopez (122)
szenyor Lopez Creative Commons License 2003.12.12 0 0 122
Hi!

Sejtem, hogy sokat számít. A telemetriában ha nézem a throttle-t, ami ugye a gáz látszik a digitális technika: nyomom-nem nyomom:) Szabályozni lehetetlen. Kormányozni is úgy szoktam, hogy nagyon apró mozdulatokkal korrigálok. Csak ha jön utána egy combos kanyar, akkor nem tudok elég gyorsan reagálni. Már rajta vagyok a kormány témán.

Előzmény: stonyo_ (121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!