Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55894

Azért a néhány legforgalmasabb helyen ezt is el kellene kezdeni, legalbb szépen lassan egyesével.

Előzmény: Hírfigyelő (55891)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55893

"A többi helyen is elég nehéz lenne (főleg 2×2 sávos) elkerülőt kialakítani. Ahogy már többször említettük, érdemes a domborzatot is figyelni!"

 

Igen, ez így is lenne a legjobb, ha nem kellene figyelembe venni az útépítési költségekre kiadott nadrágszíjhúzást. De sajnos jött a háborús veszélyhelyzet, és az állami takarékoskodás, vagyis innentől csak egy szerényebb építésű útban tudunk gondolkodni!

Előzmény: kamant (55892)
kamant Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55892

Csácsbozsok Zalaegerszeg része. Elkerülőt nincs értelme csinálni, az itt átmenő, a városból kivezető, meg a városon kivüli szakasz már 2×2-es, egy kis szakasz kivételével. Amit meg kellene csinálni (és tervben is van [vagy csak volt?]), hogy a körforgalmak is kétsávosak legyenek. (Egy van a Praktikernél, ami már úgy épült, a többi csak "sima".)

Tilajújhegy lakott részét meg is elkerüli a 76-os.

A többi helyen is elég nehéz lenne (főleg 2×2 sávos) elkerülőt kialakítani. Ahogy már többször említettük, érdemes a domborzatot is figyelni!

Előzmény: Hírfigyelő (55887)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55891

Persze, a közúti-vasúti kereszteződéseknél egyértelműen felüljáró vagy az aluljáró lenne a legbiztonságosabb. Csakhogy az országban rengeteg helyet kellene ilyenné átépíteni, és az ilyen magas átépítési költségeket ennyi számú átjáró átépítése esetén nem bírná el az államkassza. (Főleg ebben a válságnégyesben nem [klímaválság + migráció + háborús veszélyhelyzet + energiaválság].)

 

Így a különszintű kereszteződések helyett a vasúti átjárók biztonságosabbá tétele a megoldás, de sokkal olcsón is sokkal biztonságosabbat(!!!!) kiépítve. Így viszont meg kell elégedni az olyan megoldásokkal, melyek bár sokkal szerényebb költséggel járnak, mégis az alacsony bekerülési költségeik ellenére is igen biztonságossá teszik a vasúti átjárókat.

 

Ennek egyetlen módja a teljes sorompóval kombinált fénysorompós vasúti átjáró. A fénysorompó jelez hogy a jelzés lehet (= villogó szimpla fehér jelzés), avagy tilos (= villogó dupla piros jelzés), a sorompó pedig teljes szélességben lezár a tilalom ideje alatt. Ez nem időveszteség, mert ha nincs ott a sorompó csak a fényjelzés, a tilalom ideje alatt akkor sem szabad átkelni rajta, hanem kötelező jelleggel meg kell állni előtte.

 

Ha nem lenne ennyi a felelőtlen / hülye autós, mint amennyi van belőlük, akkor elég lenne a sima fénysorompó is sorompórudak nélkül. De nem ez a helyzet. Sok a szabálytalankodás. Ilyen helyzetben pedig a teljes sorompórudas fizikai akadállyal kiegészített fénysorompó az egyetlen helyes megoldás!!

Előzmény: ÁsítóSárkány (55889)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55890

Nem, ez nem így működik. Ha a rádió alkalmas a TA (Traffic Announcement) vételre és az be is van kapcsolva, tökmindegy milyen frekvencián adják a TA adást. Ugyanis ezekben a rádiókban két tuner van., Az egyik azt a frekvenciát szolgáltatj, amilyen rádiót éppen hallgatunk. A másik eközben folyamatosan pásztáz és ahol TA jelzést talál, automatikusan oda kapcsol. Az már mellékes, hogy hoygan van megoldva az átjáróra való figyelmeztetés. Nyilván valamilyen hanggal, mintha közlekedési információt sugároznának. A lényeg az, hogy az adott vasúti átjáró olyan frekvencián sugározza az RDS információban a TA jelzést, ami frekvencián nincs műsorszóró adás az adott helyen, hiszen interferencia esetén nem dekódolható a TA információ. Éppen ez az automatikus átkapcsolás az RDS egyik lényege. Más kérdés, hogy a műsorszóró szolgáltatók nagy része nem használja ki a lehetőséget. De például a közszolgálati adók igen. Petőfi, Kossuth, Bartók. De használta a Class FM is. TP jelet sugároz a Rádió1 és a Retró rádió is, de tapasztalataim alapján ezek nem adnak TA információt. Általában a Petőfit hallgatom, de amikor a Kossuthon mondanak közlekedési információt, a rádió automatikusan átkapcsol oda. A mellékelt videón éppen fordítva van, a Kossuthon álla  rádió és átkapcsol a Petőfire.

https://www.youtube.com/watch?v=esBAs16LiQg

Előzmény: NAR (55885)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55889

Az igazán forgalmas helyeken (vagy közelükben valahol alternatív helyen) a nem szintbeni keresztezés (híd, alagút stb.) a nyerő hosszútávon, csak komoly a bekerülési költsége.

Előzmény: Hírfigyelő (55888)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55888

Teljes sorompó fénysorompóval kiegészítve!!! Az autósok hülyesége ellen csak ez az egy orvosság válik be. Ahol nem ilyen van, ott időről időre ismétlődnek balesetek. És minél nagyobb forgalmú úton történik meg mindez, annál több és annál súlyosabb balesetekre lehet -- sajnos számítani... !! -- Mert ugye olyan hülye autós egy sincs, aki megkísérli a sorompórudak áttörését, mert akkor az autóját viheti a roncstelepre vagy a bontóba... !

Előzmény: RadiX (55886)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55887

Olyan egyszerűsített mentőötlet nem lehetne, hogy a régi 76-os főútnak a Zeg. -- M7 közé eső szakaszán mind a hat közbeeső faluját (Csácsbozsok, Nagykapornak, Tilajújhegy, Zalacsány, Szentgyörgyvár, és Sármellék) egy-egy 2 km-es új elkerülővel elkerülőzik, a régi utat felújítják, töltését még egy 2 sávos plusz útpálya szélességűre kiszélesítik, és az ott építendő úttest lenne a bal pályatest, a régi út meg a jobb pályatest. És így akkor kb. felényi költséggel meglenne egy autóút minőségű gyorsforgalmi út, melynél az elkerülőknél 2×6=12 km új utat, míg az új pályatesthez egy új 47 km hosszú 2 sávos utat kellene csak megépíteni, és nem 2 db 2 sávos 47 km hosszú pályatestet.

Így az összes új szakasz hossza amit ki kellene építeni az 47+12=59 km új út lenne. Ez olcsóbb, mint két vadiúj 2 sávos pályatest, összesen 2×47 km útszakasz-hosszal.

És így kisebb költséggel ugyan, de mégis lenne Zalaegerszegnek egy elfogadhatóan jó minőségű gyorsforgalmi kapcsolata az M7-essel.

Előzmény: Aladár46 (55881)
RadiX Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55886

Tök jó funkció lett  volna 30 évvel ezelőtt, amikor kitalálták, csak hát közben elment mellette a világ kétszer.

Előzmény: NAR (55885)
NAR Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55885

Amennyire tudom, ez csak akkor működik, ha a rádió olyan frekvenciára van hangolva, amin jön RDS. Tehát ki kell találni, hogy az átjáróhoz közeledő autók többnyire melyik adót hallgatják...

 

Én is azt hittem, hogy ez tök jó funkció, de az a gond, hogy az így adott információ nem helyi. Múltkor is Budapesten autózva hirtelen kikapcsolt a zene és jött a hír arról, hogy valamelyik Békés megyei alsóbbrendű utat lezárták... Gyorsan ki is kapcsoltam ezt a funkciót. Viszont ha a Waze/Google Maps/stb. tudna ilyen funkciót, az hasznosabb lehetne, mert az ugye tudja a helyszínt és a tervezett útvonalat is.

Előzmény: Landsmann_ (55878)
dimelo Creative Commons License 2022.07.17 0 0 55884

Volt közbeszerzés, van aláírt kiviteli szerződés.  És nyomatékosan lényeges, hogy a kivitelező a Duna Aszfalt.

 

Az már konteó, hogy ha nem menne, akkor már a J-N-Szolnok megyei képviselők is tárgyalni akarnának Lázárral...

 

Amikor sikeresen leválasztották a Karcag - P.ladány szakaszt, azzal biztosították a rövidebb (Kisúj-kelet) megépülését.

Ne feledjük, Karcagnak már ez is jó lesz...

 

 

Előzmény: Aladár46 (55882)
dimelo Creative Commons License 2022.07.17 0 1 55883

Idézet a cikkből:

felfüggesztették az M76-os út négysávosítását és a térségben zajló vasúti felújítást is.

A közúti beruházás azonban 360 milliárd forintot jelentett volna, s a vasúti beruházás is nagy költségvetési terhet okozott volna.

Lázár János azt a feladatot kapta a miniszterelnöktől, hogy kevesebből többet építsen, így Zalaegerszeg vezetőivel áttekintik az eddigi terveket.

 

Itt még nem volt közbeszerzés, sem nyertes kivitelező, de lehet tudni, hogy a domborzat miatt 360 milliárd ft.-ba kerülne.

 

Egy varázsló sem tudna kevesebből többet építeni.

 

Ez elmúlt évtized éppen arra volt elgondolkodtató példa, hogy kevesebb pályaszakasz épült, de sokkal több pénzből.

Előzmény: Aladár46 (55881)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55882
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55881
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55880

"Ahol nem jár vonat ott kíváló a lámpák fényereje, ahol meg jár ott 10 méterről se lehet jól látni."

 

Ezt jelezd az illetékes vasúti igazgatóságon és vasútállomáson, és akkor majd orvosolni fogják a hibát!

Előzmény: trizs77 (55877)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55879

Közúti-vasúti típusú balesetek megelőzésére (a vasúti átjáróknál): teljes sorompós sorompórúddal lezárható vasúti átjárók fénysorompókkal kombinálva, és a sorompórudak lezárása pedig a kézi bakteres tekerés helyett -- (modernizáció) -- elektromechanikus lehetne, a fénysorompó vezérlő elektronikájával egybeépített olyan vezérlő elektronikával, mely a lezáró motort működtetné.

 

Vasúti-vasúti balesetek megelőzésére: az országban minden településen meglévő mobiltelefon-térerő-átjátszósugárzók felhasználása olyan módon, hogy a vonatban a mozdonyvezető előtti műszerfalra utólagosan felszerelendő gépjármű-GPS-képernyőn kijelezhető legyen a legközelebbi vasútállomásokon is meglévő vonatforgalom-kijelzőtáblák által mutatott kép, melyeken jól látszik, hogy mely vasútvonalakon mely időben és mely irányokban közlekednek a vonatok. Ilyen módon a forgalmista által tévedésből a váltóval rossz vágányra terelt másik vonatot időben meglátná az azonos sínen jövő de vele szemben haladó vonat, és még kilométerekkel az ütközés helye előtt meg tudna állni. A többit meg elrendeznék a vasútállomásokról irányított-ellenőrzött visszatolatással, ill. a helyes vágányra történő utólagos visszatereléssel.

 

Mert ami most Biatorbágy mellett és a balatoni vasútnál is történt -- utoléréses és beletolatásos vasúti balesetek -- azok mind megelőzhetőek lettek volna.

Előzmény: Landsmann_ (55878)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.16 0 0 55878

Ilyen látszik/nem látszik fénysorompókkal én is találkoztam. Karcagon is van egy a Kisújszállási úton. Pár éve egyszer a Tesco körforgalomtól kanyarodtam ki. Mivel tudom, hogy gyengén látszik,külön odafigyeltem. Már akkor pirosan villogónak tűnt. Meg az is feltűnt, hogy tumultus van az átjárónál. Jönnek-mennek az autók, de nagyon határozatlanul. Ahogy közeledek, látom, valóban tilos jelzést ad, de az autósok némi hezitálás után áthajtottak az átjárón. Nem egy nagy forgalmú ez az átjáró sem, egy ideig nem is jártak személyvonatok, aztán pár évvel később talán 2 pár vonatjáratot visszaállítottak. Szóval a tiloson áthajtottak az autósok, míg végül egynek megjött az esze és megállt, akkor a szemből érkezők is megálltak. Az átjáró előtt közvetlenül teljesen az út mellé le volt állva egy autó, nem tudom mit csináltak az utasai, de azok ott pislogtak, hogy mennyi autó haladt át a tilos jelzésen. 

 

44 34103 – Google Térkép

 

De ha már vasúti átjárók szóba kerültek. A minap gondolkodtam el egy műszaki megoldáson, ami talán segíthetne csökkenteni a balesetet. Ma már szinte az összes autórádió RDS információ feldolgozására képes. Irányított antennával, kis teljesítményű adóval lehetne olyan RDS információt sugározni, ami (ha a rádión aktiválva van a TA funkció) a rádión fogható lenne, ami figyelmeztetne az átjáró tilos jelzésére. Nyilvánvalóan több jogszabály módosításra lenne szükség, illetve ez sem nyújtana megoldást kikapcsol rádió vagy be nem kapcsolt TA funkció esetén. De úgy gondolom, az autók többségében szól a rádió vagy valami zene CD-ről, memóriakártyáról. Az pedig úgy működik, ha van TA jelzés, akkor az aktuális tevékenységet a rádió abba hagyja és erre kapcsol át. Ezzel a módszerrel elkerülhető lenne a figyelmetlenségből való vonat elé hajtás. Valamikor nagyon régen volt valami hasonló kezdeményezés, csak ott az autóba is kellett volna külön vevőkészüléket telepíteni. De aztán ebből nem lett semmi. Itt viszont a dolog műszaki részének egyes elemei már megoldottak. A vételi oldallal nincs gond, az adási oldalt kellene megoldani. Nem hallottam róla, hogy folytak volna ezzel a módszerrel kísérletek. 

Előzmény: trizs77 (55877)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.15 -1 4 55877

Bajánsenye

 

Bajánsenyén, az országhatár felé a 7416-os út metszi a 25-ös vasúti fővonalat.

Villamosított vasúti fővonal, jó állapotban.

 

Személyszállító vonatok Hódos (Szlovénia) felé naponta csak néhányszor mennek, de 1000 tonnánál nehezebb tehervonatok óránként, mindkét irányban.

 

A vasúti átjáró így néz ki.

Kifelé, Szlovénia, Hódos felé nézve.

 

 

A héten átmentem ott kétszer oda-vissza.

 

Szó szerint kell érteni amit írok, mert megálltam előtte, jól megnéztem.

Kb. 10-15 méterről se látszik jól, hogy most fehéren villog, vagy egyáltalán nem villog ?

És nem azért mert szembe süt a nap, hanem egyik irányból se látszik jól.

 

De !

 

Oda nem messze van NÁDASD község.

Bajánsenyétől észak-keletre 30 km-re.

Ez Körmend alatt van.

Ott volt/van a 22-es vasútvonal, ahol 15 éve nincs forgalom.

Igaz nem is lehetne mert 80-120 cm magas gaz van a pályán.

 

A 22-es vasútvonal (Körmend-Zalalövő) valamennyi útátjárójában, igen jól láthatóan villog a fehér fény, mostanában cserélhették az égőket, hiába nem jár, nem is járhat ott vonat.

 

Ahol nem jár vonat ott kíváló a lámpák fényereje, ahol meg jár ott 10 méterről se lehet jól látni.

 

Magyarország én így szeretlek-2022

 

 

 

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2022.07.15 0 0 55876

Miközben mindenki a saját rezsidrágulását kalkulálgatja.

néhány nappal korábban készült kigyűjtésemet teszem közzé:

 

Az M3-as autópályán jelenleg tervezett görbeházai és hajdúnánási csomópontok majd tehermentesítik a polgári és a jelenlegi hajdúnánási csomópontot.
Mivel alapvetően kis volumenről beszélünk a térségben meglévő jelenlegi gyorsforgalmi csomópontok esetén is, a fejlesztések által eredményezett
forgalmi átrendeződés ellenére nem lesz jelentős forgalmi terhelés a tervezett infrastruktúra elemeken az év nagy részében.
A Hajdúnánásra tervezett MotoGP pálya megvalósulása esetén ugrásszerűen megnövekvő igények fognak jelentkezni az év néhány napján,
amik kiszolgálására alkalmazhatóak ezek a tervezett infrastruktúra elemek.

 

Tehát néhány nap érdekében durva extrakapacitást terveztek:

 

Görbeháza elkerülő (V01 változat) új nyomvonalon létesülő útszakasz, kisajátítással járó zöldmezős tevékenység. A nyomvonal Görbeházától délre,
a 33121 j. útból kicsatlakozva indul keleti irányba, biztosítható, ideiglenes terelés mellett, a versenypálya üzemelése alatt biztosítandó szükséges sávszám,

mely a rendezvények ideje alatti elérést megfelelő szinten szolgálja.
Az út „normál" üzemben 2x1 sávon funkcionál. A tervezett koronaszélesség az ideiglenes forgalomterelés során
megengedett sebesség és a biztosított sávszám (3 vagy 4) határozható meg. (Lásd Mintakeresztszelvények). A biztosítandó sebesség 50 km/h.

A körforgalmak burkolatát olyan szélességgel kell kialakítani, hogy azon ideiglenes terelés mellett 2 forgalmi sáv átvezethető legyen.
Az ideiglenes forgalomterelés során a versenypálya feltöltése alatt a visszafele irány (3508 felől az M3 felé) kijelölhető a Görbeháza belterületen keresztül

és a 33121 j. úton vezetve is. Ezzel a versenypálya irányába további kapacitás nyerhető.

 

Ezek után mélyedtem bele a térképvázlatokba és a táblázatokba. (Ezek érdekessége, hogy - nehezítő tényezőként - nem az útszámozást, hanem sorszámozott mérési pontokat kell összevetni.)

További lényeges összehasonlítás érdekében a 2036. évi átlagos forgalmakat a 2036. évi maximális forgalmakat is össze lehet hasonlítani.

Ehhez azonban nagy türelem is kellett. (Térképvázlat legközelebb...)

 

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2022.07.14 0 0 55875

Ebben a megszorítós világban, mindig akad kivétel:

 

https://444.hu/2022/04/27/haladekot-kert-a-kormany-a-hajdunanasi-motorversenypalya-epitesere

 

idézetek:

  • 2023-ban biztosan nem lesz gyorsasági motoros világbajnoki futam Magyarországon
  • Megcsúszott a Hajdúnánásra tervezett építkezés, ezt a kormány jelezte is a nemzetközi szervezőcégnek
  • De a jelek szerint ennek ellenére nem tett le róla a kormány

 

Volt Orbán Viktornak a kampányban egy elejtett megjegyzése március 26-án, miszerint az ilyen típusú óriás beruházásokba, amilyen a zalaegerszegi tesztpálya is, a magánszektor nem száll be,

mert egyszerűen nem éri meg. Ezért csinálja meg az állam.

Itt pénzt nem az állam fog keresni, hanem azok a cégek, amelyek használni fogják a ZalaZONE-t. Igaz, hogy mi majd adóval jól elvesszük a jövedelmük egy részét, és így összességében természetesen a magyar állam is jól jár, tehát a végén a magyar állam szempontjából is megéri ez, de valójában az állam nem azért ruházott be itt, hogy közvetlenül profitot gyűjtsön be, hanem azért, hogy segítsen a vállalkozásoknak abban, hogy nagy profitot csinálhassanak, és annak egy részét befizethessék adóként az államkasszába”

 

Ez már önmagában leleplezés... 

(főleg, hogy azóta kiderült felfüggesztették az M76 Fenékpuszta-Zalaegerszeg szakaszának építését. Azon a listán nincs a MOTO Gp pálya...)

Ehhez képest a MOTOGp pályához vezető M3 csomópontjainak engedélyeztetését tolják ezerrel.

2022.03.22-én készült el és 2022. 05.12-én kifüggesztette a Kormányhivatal.

Ettől kezdve publikus.

 

A műszaki leírás 18. oldalán

1.4. Az építés és a használatba helyezés megkezdésének várható időpontja:

A Beruházó iránymutatása szerint az építés megkezdésének legkorábbi időpontja 2022 ősze,
a használatba helyezés pedig 2023 májusában történhet meg a leghamarabb.

 

Mintha egy-két fázis kimaradhatna... (Építési engedély, közbeszerzés)

Ilyen dezinformáló tartalommal, lehet-e hiteles a többi megállapítás?

Lehetséges, hogy a 3 csomópont most fontosabb, mint maga a MOTO Gp pálya?

Merthogy logikusan, párhuzamosan is épülhetnének...

De mint tapasztalható, a pálya körül nagy a csend.

https://atlatszo.hu/orszagszerte/2022/06/08/2024-re-nem-lesz-ebbol-semmi-meg-a-foldtulajdonosakat-sem-fizettek-ki-a-65-milliardos-motogp-palyahoz/

 

Legközelebb az M3 csomópontok forgalombecsléséről írok, amely csak szaporítják a kétségeket...

 

Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.11 0 0 55874

December óta nem jártam az M4-en Szolnok felé. Tegnap voltam arra. A Szolnokot északról elkerülő úttal 15-20 perccel közelebb került a nyugati országrész. Ez nagyon jó. Az már kevésbé, hogy a 4-es főút állapota szemmel láthatóan sokat romlott fél év alatt. Pedig még rendes tél sem volt. De ami meglepett az az, hogy a 4206 és 4-es kereszteződésétől Kenderesig 60-70-es táblák vannak kirakva majdnem végig. Ha az az út 60-70-es táblára jogosít fel, akkor a 4206 30-ast érdemelne ezen az alapon, legalábbis a Békés megyei része. Korábban a 70-es táblák alatt volt egy kis kiegészítő tábla, ami vizes úttest esetén léptette életbe a 70-es tempót. Na, ezek már nincsenek. A Szapárfaluban épülő körforgalom az szépen megfogja a forgalmat. Reggel pont előttem váltott pirosra, így a sor elején voltam. Délután visszafelé második lámpaváltásra jutottam át. Debrecen felé nem volt nagy a sor, de Szolnok irányába nagyon durva. Nem mértem, de saccra kb 1 km lehetett a kocsisor. Megértem én, hogy kell a körforgalom, hiszen ki tudja ott mikor lesz párhuzamosan M4, ami levenné a településen átmenő forgalmat. 

dimelo Creative Commons License 2022.07.09 0 0 55873

Köszi Bosanac!

 

Van olyan pillanat (nap), amikor úgy tűnhet, mindenhol egyformán nagy a baj.

De ha módunk van a tendenciákat megfigyelni, akkor kiderül, hogy van összemosási szándék is...

 

Előzmény: Bosanac (55872)
Bosanac Creative Commons License 2022.07.08 0 1 55872

OFF

A tendencia hasonló, csak hát a mérték kicsit más.

30 nap alatt

USD/CAD  -  3,6% CAD gyengülés

USD/HUF  -  8,7% HUF gyengülés

120 nap alatt

USD/CAD  -  2% CAD gyengülés

USD/HUF  -  14% HUF gyengülés

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55871)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.08 0 0 55871

OFF

Nem akarlak kiábrándítani, de itt sem más a helyzet. A tendencia hasonló:

Előzmény: dimelo (55870)
dimelo Creative Commons License 2022.07.08 0 0 55870

Az idézet erősen ironikus, szemrebbenés nélkül állított már ettől nagyobb hazugságokat is a miniszter...

Az átütemezés = halasztás, azaz fenntartani a látszatot, (nem megszorítás)

Azután, ha eltelik 2023 is, majdcsak lesz valahogy....

 

Hol fog akkor tartani az Euro és a Dollár árfolyama?

 

Előzmény: rm40 (55868)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.07 -1 2 55869

Nem törölnek semmilyen állami beruházást, csak átütemeznek építkezéseket.

 

---------------------------------------------

 

ÓZD város városközpontjába tervezett HELIPORT (távolsági helikopter állomás) építését se törölték csak az eredeti elkészítési határidőt (1977) átütemezték 2177-re.

rm40 Creative Commons License 2022.07.07 0 0 55868

https://telex.hu/belfold/2022/07/07/atutemeznek-allami-beruhazasokat

 

"Nem törölnek semmilyen állami beruházást, csak átütemeznek építkezéseket – erősítette meg Gulyás. A kérdésre válaszolva azt mondta, az M1-es háromsávosításának leállítása nem lesz köztük, arra uniós források is érkeznek.

Az előterjesztést Lázár János miniszter készíti elő, és a kormány dönt róla."

Előzmény: Aladár46 (55855)
adiaboli Creative Commons License 2022.07.07 0 0 55867

Nekem ez a "26-ra full (észak-déli) bosnyák autópálya" nagyon meredek. Nem tudom a nyilatkozó képviselő ezt milyen autentikusnak számítható (bosnyák) hírforrásra alapozta.

Előzmény: Bosanac (55865)
Bosanac Creative Commons License 2022.07.06 0 0 55866

"Még szerencse, hogy előre tolják, nem hátra" - gondoltam írni, de aztán megláttam a mai 417 HUF/EUR, 410 HUF/USD kurzusokat és utána már inkább azon méláztam, hogy nem lenne esetleg sokkal jobb az, ha ezt nem előre tolnák, hanem hátra...? :-( 

Előzmény: Bosanac (55865)
Bosanac Creative Commons License 2022.07.06 0 1 55865
Előzmény: Törölt nick (55864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!