egy X3 diesel BMW eljar 8 l gazolajjal… az 200e km-en 22e EUR
A Tesla X gyari adatok szerint s fogyaszt ennyi idö alatt ~40 000 kWhe energiat..
ha korrektül beleszamolod az üzemanyagadot, pont X-re fog kijönni a költseg, egy buznyakkal nem olcsobb az üzemeltetes… es akkor nezd meg a bekerülesi arat...
Idáig az volt a hivatalos zöld mantra, hogy a napelemekből ingyen, sőt negatív áron jön a villany.
Most meg jössz a világ legjobban túladóztatott, 100%-os zöld felárat tartalmazó német villany árával...:-)))
Heute liegt der Energie- bzw. Mineralölsteuersatz für Benzin bei 0,65 Euro je Liter
tehat gyakorlatiöag a brutto ar 50 % jelenleg egyeb ado (AFA-n kivül)
"A nemet variacio es ma kb. 30 000 € , ill. az EV deleje ~10 000 € lenne. Különbseg ~20 000 €."
akkor tegyük ra szepen a delejre a 100% üzemanyagadot.. akkor az mindjart 20e EUR, es maris nem olyan szep a ,kep...
de a aszamitasod is erdekes… eleg nagyvonaluan szamoltad az ICE-t es gyari adattal az EV-t
egy X3 diesel BMW eljar 8 l gazolajjal… az 200e km-en 22e EUR
A Tesla X gyari adatok szerint s fogyaszt ennyi idö alatt ~40 000 kWhe energiat..
ha korrektül beleszamolod az üzemanyagadot, pont X-re fog kijönni a költseg, egy buznyakkal nem olcsobb az üzemeltetes… es akkor nezd meg a bekerülesi arat...
Nem is energiahordozóként kell rá tekinteni hanem építőanyag és CO2 megkötő. Mint amikor a sok elmerotyinak magyarázni kell hogy biogázra települt erőmű elsődlegesen hulladék kezelési forma, nem primer energia forrás.
persze.. cask erdekes modon minden EV-fan kvazi ingyenarammal szamol..
Azert ne felejtsük el, hogy az üzemanyagok aranak jo 80%-a mindenfele ado...
ha valaki költsegeket hasonlit össze, akkor lkeretik az üzemanyagok neetto, adok nelküli arat a mai aramarakkal hasonlitani, vagy akkor az aram arat is hasonlo adokkla terhelve kalkulalni...
mindjart nem less az olyan szep….
az allamok pedig nem fognak erröl az adobevetelröl lemondani, arra mindneki merget vehet..
most amig cask egy ket fanatic jar EV-val, nem relevans az adokieses...
ha az EV elerne a 20%-ot rögtön lenne üzemanyagado az aramon is....
Passzív toronyház Torontóban nagyrészt fából. Megspóroltak 679 t CO2t, a beépített fa pedig élete során megkötött 1750 t CO2-t. Passzív ház a fűtés/klíma energia költségének 90%-t megspórolja. A globál energia kb 50%-a a fűtés klimatizálásra megy el. Itt pedig egyesek azon pörögnek hogy közúti járművek globál 12-%ból megspóroljanak 2-3%, kurva nagy veszélyes hulladékhalmot maguk után hagyva.
Tegnapi linket még egyszer berakom https://www.youtube.com/watch?v=KSkri511DMo utolsó 1/3 ami igazán lényeges, főleg amit a technológiai bezárkózásról mond. Az EV önmagában pont ez testesíti meg.
Erre az a válaszom hogy ideje lenne visszaterelni vasútra és onnan EV teherjárművekkel a célba, mert az EV kamion (mint az EV személyautó is) tipikusan a kút kávájára szarás.
...de nem megszakítás nélkül - ezt a kis apróságot tegyük azért hozzá.
Most már annyira szigorodtak a vezetési-idők ellenőrzései, hogy lassan már jobban büntetik a pihenőidők be-nem-tartását - mint az ittas vezetést.
Mi több, az idióta bürokraták már azon agyalnak, hogy a pilóták ne alhassanak az (egyébként szuper-kényelmes, légkondicionált) hálófülkéikben - hanem menjenek aludni mindenféle koszos, útszéli garniszállókba - mert hogy az jobb nekik.
Lassan már annyi pihenőidőt írnak elő a pilótáknak - hogy amig kéynszerpihenőn vannak, annyit tölthetnek, hogy szinte mindig fullos akkukkal róhatják a kilométereket.
Szorakoztato olvasmany, nemet teslafan oldal , a forum a Model 3 hibakat targyalja. Minden nap rengeteg uj dolog jon be, ahogy egyre tobb autot adnak at, ez kulonosen tetszett:
A Tesla személyautókra jellemző "megbízhatósággal" nem jósolok sok jövőt Musk cégeinek. Másrészt hosszút távú kamion forgalmat kellene egyszer és mindenkorra beszüntetni és vasútra visszaterelni az áruszállítást.
Musk már fejleszti a 2000 ciklus tudó akkumulátorát, és 800km hatótáv is lesz a kamionjában, az 1.6 millió kilométer megtételéhez lesz elég, amit 12 év alatt sem tud majd teljesíteni a jármű.
Buta, ugyan mitől dögölne meg, egy kamion évi 100-120 ezer km megy, Musk kamionja 5-700 km hatótávú lesz, ez évi 200 ciklus az semmi, a mai aksik simán tudnak 1500 ciklust.
Egyrészt Musknak a fasorban sincs kamionja, Az akkuk meg még trükközve sem tudnak 1500 ciklust, kivéve a ha LiFePO4 ről van szó, de azokkal pedig a 5-700 km nem teljesíthatő.
Buta, ugyan mitől dögölne meg, egy kamion évi 100-120 ezer km megy, Musk kamionja 5-700 km hatótávú lesz, ez évi 200 ciklus az semmi, a mai aksik simán tudnak 1500 ciklust. Mondtam már, kevesebb 2 év alatt elmegy a kamion ára üzemanyagra, ami árammal minimum harmadolható..
Látom téged nem zavar, hogy olyan dolgokba szólsz bele, amiről fogalmad sincs, egy kamion napi 5-700 km megy átlagosan, ez EV kamionnal is simán teljesíthető, ugyanis vannak kötelezően betartott pihenő idők.
hanem akik komoly nemzetközi fuvarozók, ott a jól menők 3 éves korban cserélik a járművet, újra, a kevésbé jók, meg akkor veszik meg, és 6-8 éves korban adják el,
EV kamion akkuja ekkor már rég 2x megdöglött.
Az EV kamion a felárát 2 év alatt behozza, a 3. évben már nyereséget termel, még legalább 4-5 évig, egy ICE járműhöz képest.
Persze persze... 2X annyiba kerül de már 2 év alatt behozza az árát.