" a 2 ezer alkatrész legalább fele ultra-magas precizítású, nagyon különleges anyagból, és a mai csúcstechnológiák legjavának az alkalmazásával előállított - ipari mestermunka."
Valoban, de ugyanugy a tomeggyartas fossa oket millioszamra, mint az akkukat.
Kb. így hasonlítható össze egy akkupakk alkatrészlistája egy kamion motorjáéval.
Nekem most már nehéz előadni hogy miből áll egy kamion-motor - mert alkatrészenként fordítottam le minden apró szart belőle - a leírásával, szerepével, működésével, ellenőrzésével és cseréjével együtt.
Állítom neked, hogy a 2 ezer alkatrész legalább fele ultra-magas precizítású, nagyon különleges anyagból, és a mai csúcstechnológiák legjavának az alkalmazásával előállított - ipari mestermunka.
Egy mai, korszerű kamion-motor előállításához olyan roppant háttéripar kell - amit akár még 40 évvel ezelőtt sem lehetett elképzelni (volumenben meg semmiképp).
Elég ha azt mondom, hogy netto csak a kenési-rendszer 180 oldal volt - ábrák nélkül?
Ajánlom figyelmedbe bármelyik villanymozdony javító műhelyt vagy villamosszint. Tudnának mesélni a "minimális" karbantartás igényről.
Azért a villanymozdonyok és a villamosok futásteljesítménye teljesen elképesztő - a gumikerekes ICE járművekéhez képest.
Megfelelő karbantartás mellett teljesen szokványos a 30-40 éves és n-millió km-es életciklus... ami azért mondjuk a buszok esetében csak neccesen mondható el.
Egy IC-ben pedig több milliárd alkatrész van. Ha azt összeszámolod, akkor egy okostelefon kb. 10 milliárdszor bolyolultabb mint egy kamion, még is pár ezer forintért legyártják.
Kb. így hasonlítható össze egy akkupakk alkatrészlistája egy kamion motorjáéval.
Én pár évvel ezelőtt a BEV+HEV-re jósoltam hasonló lefutású görbét, kb. fele BEV-el.
Ma már az autóipar fordulási sebességét az akkugyártás felfutása határozza meg, csupán ez az egyetlen korlátozó tényező. A többi átállítása akár egy nemzedék alatt kivitelezhető lenne.
Nem kell már semmiféle technológiai áttörés amihez korábban próbálták kötni az EV-k terjedését. A mai akkukémia tartalmazza azt a potenciált, ami elegendő az átálláshoz.
Az EV valójában bonyolultabb, az anyagok létrehozását nem látod. Az arany lábas is praktikusabb lenne mint a vas, de a vasedény gyártók még sem aggódnak.
Másrészt meg az a rengeteg alkatrész mint ha fán teremne, ki van alakulva a gyártó rendszere. Majd igen, az EV majd úgy nyer teret ha ezeket felgyújtják, az olaj forrásokat eldugítják és az újjá építésben már versenyképes.
A haladó gondolkodás ma a korlátokat látja. Akik annak idején bizonygatták, hogy az a gőz ami a fazék fedelét emelgeti fel fogja váltani a lovakat, most ők azok akik azt mondják, hogy az olajat nem szorítja ki semmi, hanem elfogy.
Az itteni olajfanok engem ezert mar leminuszoztak.
Hiába mínuszoztak le.
Jövő hónapban esedékes a Scania robotizált váltójának a gép- és szervizkönyvének a fordítása (tudod, én ebből élek).
Ha megkaptam az anyagot, majd beszámolok, hogy hány darab alkatrészből is áll össze egy ilyen "kis szerkezet".
A motort (a 16 literest) a múlt hónapban fejeztem be (740 oldal - összesen) - abba kérlek 2.000 (kettő ezer) darab különálló alkatrész van. Mondom: kétezer alkatrész.
Ezek után én nem csodálkozok, hogy sokan felettébb idegesek az EV megjelenése miatt.
Szerintem legerőteljesebben a töltési technológia +töltőhálózat fejlődésétől függ leginkább a kereslet alakulása...
...ha azon a területen sikerül áttörést elérni, akkor valószínűleg gyorsul majd az átállás... ha nem, akkor egy kissé (hurrá)optimistának érzem a görbét. Ha a cikk által jósolt növekedési ütemet lefelezed, már akkor is brutálisan
oké, most ez van. volt is valami, hogy talán máshonnan lesz paks finanszírozva, nem tudom most mi van.
Az orosz semmit nem épített itt le, az eu pénz alku tárgya, akár megéri akár nem, így lett megegyezve.
Azt kétlem, hogy a nincs se orosz se szocializmus akkor most a magyar államadósság is ötször ekkora lenne mint az osztrák, vagy kaptuk volna amit a görögök, nehezen jött össze az is. Az is hihetetlen, hogy ausztria lenne eladósodva forintban magyar bankoknál. De lehet, ezt nem tudjuk, ez így sikerült.
De csak Magyarországra érted? Románia, Yugoszlávia, Bulgária se volt megszállva, a lengyelek se húztak el különösképpen. ezek most mind kapnák az eu imf segélyeket? De olaszország déli részén még szocializmus se volt, ugyan az a politikai rendszer mint északon. ....és Detroitban most szocializmus lett?
Hibás gondolkodásnak tartom a politikai rendszerrel összefüggésbe hozni a gazdaságot.
Erről beszélek, de ha kérsz egy erőművet adnak azért, ha óriás plakátokon ordítod ezt akkor is. Viszont bruxelles nem biztos, kezdik ráncolni a homlokukat, putyin az nem.