Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344544

" a 2 ezer alkatrész legalább fele ultra-magas precizítású, nagyon különleges anyagból, és a mai csúcstechnológiák legjavának az alkalmazásával előállított - ipari mestermunka."

 

Valoban, de ugyanugy a tomeggyartas fossa oket millioszamra, mint az akkukat.

Előzmény: GPS (344542)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344543

Szerinted.

Előzmény: szilvatövis (344540)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344542

 

Kb. így hasonlítható össze egy akkupakk alkatrészlistája egy kamion motorjáéval.

 

Nekem most már nehéz előadni hogy miből áll egy kamion-motor - mert alkatrészenként fordítottam le minden apró szart belőle - a leírásával, szerepével, működésével, ellenőrzésével és cseréjével együtt.

 

Állítom neked, hogy a 2 ezer alkatrész legalább fele ultra-magas precizítású, nagyon különleges anyagból, és a mai csúcstechnológiák legjavának az alkalmazásával előállított - ipari mestermunka.

 

Egy mai, korszerű kamion-motor előállításához olyan roppant háttéripar kell - amit akár még 40 évvel ezelőtt sem lehetett elképzelni (volumenben meg semmiképp).

 

Elég ha azt mondom, hogy netto csak a kenési-rendszer 180 oldal volt - ábrák nélkül?

.

Előzmény: szilvatövis (344535)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344541

Tegyük hozzá, hogy maga a villanymotor rendszerint túl éli még azt is. Nemigen selejteznek le villamost motorhiba miatt.

Előzmény: GPS (344539)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 344540

Marhaság.

Előzmény: Törölt nick (344537)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344539

 

Ajánlom figyelmedbe bármelyik villanymozdony javító műhelyt vagy villamosszint. Tudnának mesélni a "minimális" karbantartás igényről.

 

Azért a villanymozdonyok és a villamosok futásteljesítménye teljesen elképesztő - a gumikerekes ICE járművekéhez képest.

 

Megfelelő karbantartás mellett teljesen szokványos a 30-40 éves és n-millió km-es életciklus... ami azért mondjuk a buszok esetében csak neccesen mondható el.

.

Előzmény: QuantumSingularitas (344532)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344538

Most már csak azt kellene tisztázni, mi köze a napelemparknak a villamos ajtónyitó mechanikájához.

Előzmény: QuantumSingularitas (344532)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344537

dehogy. Az akkucella ugyanolyan fizikai alkatresz mint egy fogaskerek, a kulonbseg annyi hogy az elobbi dragabb, bonyolultabb es kevesbe tartosabb.

Előzmény: szilvatövis (344535)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344536

"ez az egyetlen korlátozó tényező"

 

Marhasag.

 

 

Előzmény: szilvatövis (344534)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 -1 1 344535

Egy IC-ben pedig több milliárd alkatrész van. Ha azt összeszámolod, akkor egy okostelefon kb. 10 milliárdszor bolyolultabb mint egy kamion, még is pár ezer forintért legyártják.

Kb. így hasonlítható össze egy akkupakk alkatrészlistája egy kamion motorjáéval.

Előzmény: Törölt nick (344533)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344534

Én pár évvel ezelőtt a BEV+HEV-re jósoltam hasonló lefutású görbét, kb. fele BEV-el.

 

Ma már az autóipar fordulási sebességét az akkugyártás felfutása határozza meg, csupán ez az egyetlen korlátozó tényező. A többi átállítása akár egy nemzedék alatt kivitelezhető lenne.

Nem kell már semmiféle technológiai áttörés amihez korábban próbálták kötni az EV-k terjedését. A mai akkukémia tartalmazza azt a potenciált, ami elegendő az átálláshoz.

Előzmény: Auralianus (344527)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344533

A Model S 100KWh-s akkujaban 8256 darab akkucella van, es ezek csak az akksik.

 

egy kamionban kell vagy 4 ilyen, akkor csak akkucellabol lesz benne 33.024 darab.

 

Ha mar az alkatreszeket szamolgatjuk.

Előzmény: GPS (344529)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344532

a 0 üzemanyagköltséggel + mechanikai elhasználódással + jó automatizálhatósággal + minimális karbantartási igénnyel nem lehet versenyezni


Ajánlom figyelmedbe bármelyik villanymozdony javító műhelyt vagy villamosszint. Tudnának mesélni a "minimális" karbantartás igényről. 

Előzmény: Auralianus (344525)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344531

Az EV valójában bonyolultabb, az anyagok létrehozását nem látod. Az arany lábas is praktikusabb lenne mint a vas, de a vasedény gyártók még sem aggódnak.

Másrészt meg az a rengeteg alkatrész mint ha fán teremne, ki van alakulva a gyártó rendszere. Majd igen, az EV majd úgy nyer teret ha ezeket felgyújtják, az olaj forrásokat eldugítják és az újjá építésben már versenyképes.

Előzmény: GPS (344529)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344530

A haladó gondolkodás ma a korlátokat látja. Akik annak idején bizonygatták, hogy az a gőz ami a fazék fedelét emelgeti fel fogja váltani a lovakat, most ők azok akik azt mondják, hogy az olajat nem szorítja ki semmi, hanem elfogy.

Előzmény: szilvatövis (344520)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344529

 

Az itteni olajfanok engem ezert mar leminuszoztak.

 

Hiába mínuszoztak le.

Jövő hónapban esedékes a Scania robotizált váltójának a gép- és szervizkönyvének a fordítása (tudod, én ebből élek).

 

Ha megkaptam az anyagot, majd beszámolok, hogy hány darab alkatrészből is áll össze egy ilyen "kis szerkezet".

 

A motort (a 16 literest) a múlt hónapban fejeztem be (740 oldal - összesen) - abba kérlek 2.000 (kettő ezer) darab különálló alkatrész van. Mondom: kétezer alkatrész.

 

Ezek után én nem csodálkozok, hogy sokan felettébb idegesek az EV megjelenése miatt.

.

Előzmény: _Berci (344522)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344528

Teljesen irrealis elkepzeles, nem fog megtortenni.

Előzmény: Auralianus (344527)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344527

Szerintem legerőteljesebben a töltési technológia +töltőhálózat fejlődésétől függ leginkább a kereslet alakulása...

 

 

...ha azon a területen sikerül áttörést elérni, akkor valószínűleg gyorsul majd az átállás... ha nem, akkor egy kissé
(hurrá)optimistának érzem a görbét. Ha a cikk által jósolt növekedési ütemet lefelezed, már akkor is brutálisan

disztruptív a technológia.

 

 

Előzmény: szilvatövis (344520)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344526

0 mechanikai elhasználódással **

Előzmény: Auralianus (344525)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344525

a 0 üzemanyagköltséggel + mechanikai elhasználódással + jó automatizálhatósággal + minimális karbantartási igénnyel nem lehet versenyezni

 

ha a napenergia rendelkezésre áll és nem használod ki, akkor veszteséget termelsz magadnak... az igazán mókás az lesz, amikor rájönnek, hogy

többhaszonnal jár a tárolásba fektetni, mint további olajmezőket feltárni...

 

... szinte látom ahogy a támogatási pénzek leállásával 3-5 hónap alatt elfogynak a "klímaszkeptikus" oldalak és szakértői intézetek ;) :Đ

Előzmény: szilvatövis (344521)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344524

nem annak szól amit írsz... hanem neked :) üdv a klubban... nekem még követőim is vannak :Đ

Előzmény: _Berci (344522)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344523

Bocs. Gondoltam rád amikor olvastam, de valahogy átsiklottam a posztod fölött.

Előzmény: _Berci (344522)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -11 0 344522

 

Az itteni olajfanok engem ezert mar leminuszoztak.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150636281&t=9105736

 

Előzmény: szilvatövis (344520)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344521
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344520

Egy kis elmélkedés arról, hogyan terjed(het)nek el az EV-ka piacon, ha beüt az osborne-hatás és végigszánt a szupervihar az autópiacon.

https://cleantechnica.com/2019/02/25/the-osborne-effect-on-the-auto-industry/

Rangun Creative Commons License 2019.02.27 0 0 344519

Mert hibás vagy,

Előzmény: zöldkomcsi: (344518)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.27 0 0 344518

oké, most ez van. volt is valami, hogy talán máshonnan lesz paks finanszírozva, nem tudom most mi van.

Az orosz semmit nem épített itt le, az eu pénz alku tárgya, akár megéri akár nem, így lett megegyezve.

Azt kétlem, hogy a nincs se orosz se szocializmus akkor most a magyar államadósság is ötször ekkora lenne mint az osztrák, vagy kaptuk volna amit a görögök, nehezen jött össze az is. Az is hihetetlen, hogy ausztria lenne eladósodva forintban magyar bankoknál. De lehet, ezt nem tudjuk, ez így sikerült.

De csak Magyarországra érted? Románia, Yugoszlávia, Bulgária se volt megszállva, a lengyelek se húztak el különösképpen. ezek most mind kapnák az eu imf segélyeket? De olaszország déli részén még szocializmus se volt, ugyan az a politikai rendszer mint északon. ....és Detroitban most szocializmus lett?

Hibás gondolkodásnak tartom a politikai rendszerrel összefüggésbe hozni a gazdaságot.

Előzmény: Rangun (344517)
Rangun Creative Commons License 2019.02.27 -1 0 344517

Te, minden eladó ad árut, ha kifizeted, az EU ,még pénzt is ad ingyen, az orosznak mi adtunk, mikor a csatlósai voltunk.

Előzmény: zöldkomcsi: (344516)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.27 0 0 344516

Erről beszélek, de ha kérsz egy erőművet adnak azért, ha óriás plakátokon ordítod ezt akkor is. Viszont bruxelles nem biztos, kezdik ráncolni a homlokukat, putyin az nem.

Előzmény: Rangun (344515)
Rangun Creative Commons License 2019.02.27 0 0 344515

Az oroszok gyenge hurkák, csak a pofa nagy.

Előzmény: zöldkomcsi: (344512)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!