Mi is kóstoltunk ezt-azt 7VG-n, igaz csak néhány tételt, de azért leírom:
Balatonfőkajári Olaszrizling '00 Kányadűlő Feindl Borház: Kellemes üde illat, ízében se okoz csalódást, zamatos, finom, nyári beszélgetős bor. Még mindig egyben van, fáradtságnak nem igazán éreztünk jelét, bár az is igaz nem tudom milyen lehetett 1/2 éve amikor Há mester jóvoltából hozzájutottam. Az mindenesetre tény, hogy a magnum palackot ötfős társaságunk kevesebb mint 10 perc alatt bepuszilta:)))
Csopaki Olaszrizling '98 Schieszl borászat: Előzőnél visszafogottabb illatok. Kellemes, bár kevésbé élénk ízek, egy enyhe alig érezhető kénesség, kicsit mintha már túl lenne a csúcsán a bor, de még fogyasztható.
Rózsapusztai Merlot kései szüret: A vinárium kései CS-jánál is tapasztalt maradékcukor ebben is ott van. Nem bonyolult, de kellemes bor, bár kezdek rájönni, hogy vörösökben a kései szüret nem sok pluszt ad ugyanakkor van benne - számomra - egy olyan mellékíz/érzet ami nem jön be. Mintha "rostos" bort innék - vagy üledékeset? - persze lehet ezt csak az én érzem ki belőle, passz.
ja-ja, elvesztem a sorok között ezért eshetett ki a 2k-s kadarka :)
(minden bornál sok irka-firka áthúzás, ilyenekkkel ebből kaviatnak x palack, aztán storno :-)
Az előttünk szólókhoz hasonlóan köszönjük a bajai vendéglátást Hának és Orsinak (és csapatuknak), Csite mesteréknek a szervezést, mindenki másnak (is) a kellemes társaságot és a jókedvet. :-)
így van, még kiegészíteném a 2000s kadarkával, ami talán a fiatalsága miatt illetve gyengébb évjárat okán jóval vékonyabb, szerényebb képességü bornak bizonyúlt mint a 97es testvére
nem mondtam még köszönetet kedves Csitééknek, a fuvarért, a jó társaságért ezért a kellemes szombatért
köszönet Há Mesternek a bajai Hallé-ért!
köszönet a bortársaknak, akik jelenlétükkel emelték a nap fényét :)
szóval Kovács Borház(Hajós-Pincefalu):
takaros rendezett porta, újszerű, ízléses fogadó helyek, maga a kóstolóhelység nagyon jó(nagy ablakok(sok fény), nagy légtér, tágas hely), házigazda nehezen nyíló, magának való emberke(később sem lettünk országos cimborák, de azért látta érdeklődésünket, és ezzel kicsit kinyílt).
Maga a borászat kb. 60ha-s területen gazdálkodik(a legtávolabbi terület a pincétől 3km-re), az elmúlt tél nagy károkat okozott, van terület, ahol teljesen kifagyott(100% fagykár!), ide a gazda rajnait, cab.sav.-t telepít majd vissza. a területek nagyrésze "régi nagyüzemi" módszerrel telepített, főleg a hosszúhegyi á.g.-tól sikerült szerezni. jelenlegi területeken: leányka, kunleány, chardonnay, cserszegi, muscat o., zweigelt(ez teszi ki a területek jelentős részét, asszem 50% körül), kadarka, cab.sav., kékoportó. a pincejárás alatt a ma már megszokott fémtartályok mellett, gyönyörűen szépen faragott 150hl-s fahordókkal találkoztunk az egyik részben, ezenkívűl a felszínen is találhatóak tárolótartályok. a bor nagyrésze(~85%-t) a "környéken" talál gazdára, legfőképpen folyóborként, de azért a palackos tételeket szívesen vásárolják főleg külföldiek(szinte ők viszik el 100%-ban, mi most rontottunk az arányon :). és akkor a kóstolt borok(kóstolási sorrendben):
2000s zweigelt rozé: visszafogott, "zöldséges" illat, oxidált, fáradt ízjegyek, meglepően vastag, nem volt nyerő
2001s leányka: fűszeres(cserszegi? gazda állította semmi trükk), szép savak, nagyon harmonikus bor
2000s chardonnay: "Zsóri fürdős" illat(?), ha mond vkinek vmit :) szóval kénköves ménkűűű, sz@r volt!
itt azt hittük, hogy felállunk aztán elmegyünk, de ...
1997s kadarka: hát érdemes volt maradni, mosolygó arcok, áradozó illat, meseszép fűszeresség, gyönyörű rubinos szín, nagyon egyben lévő bor
1999s cab.sav.: azt hittük a kadarkánál nem fogunk jobbat kóstolni, szerencsére tévedtünk, akik azt hiszi az alföld csak a homoki lőréről szól, annak ajánlatos hajósra(is) ellátogatni, ez a bor a legnagyobbak becsületére is válhatna, ámulatba ejtő sokrétű illat, ízében tovább fokozta a fokozhatatlant, annyira komplex, SZÉP bor, hogy csak csuda(azért senki ne azt a "sűrűséget" keresse állagában, mint a msáhol megszokottakban), ezen tételt vagy 3x-4x kóstoltuk vissza :)
itten a gazdi kezdett beszédesebb lenni, és kezdett kinyílni, a következőek grátisz tételek:
sváb vér(cab.sav.-zweigelt(50-50%) küvé)- hordóminta: napokban házasított bor, így még szétállt egy kicsit a bor, de jó arányú, érdekes párosítás, amiről inkább az összeérés utén lehetne többet írni
1978s sav.blanc(félédes): ámulatba ejtően szép bodzás, zöldes, mézes illat, ízében is előjön a fajtára jellemző zamat, nagyon szépen megmaradtak a savai!!! igazi desszertbor!
2000s cab.sav.: mivel mindenkiben élt a 99s, ezért talán kicsit ezt méltatlanul leírtuk, pedig ez is szép bor, csakhát nem olyan sikeres évjáratú mint a 99s
2000s zweigelt: kissé fanyarkás(korai szüret) ízű, nem igazán jól sikerült tétel
1998s zweigelt: nagyon szép "zeller"es illat, ízében a fajtára jellemző "zöldes-fanyar" íz kombinálódott a túlérett cseresznyével
hát ennyi lett volna
ui: azért elszomorított, hogy utolsó ottjártam óta(3-4éve9, mennyire kihalt, pusztulásnak indult a pincefalu, sok-sok pince eladó, sok szőlő műveletlen(pedig a svábok nem azok akik ne szeretnék a szőlőt művelni), szépen látható mennyire jó dolog volt ez a jövedékis móka, minél hamarabb kéne ezen változtatni ahhoz, hogy a puszulást még meg lehessen állíttani, és újra virágozhasson a szőlőkultúra
ja és természetesen itt vannak a képek a borkostolásról és a halléevészetről.. [megpróbáltam néghány képet csinálni a már szerintem múzeális hordókról is, talán 1 - 2 a fényviszonok ellenére át tudja vinni a hordók hangulatát]
a bajai hallé project előzményeként útba ejtettük Hajóst, hogy egyrészt megtöltsük hasunkat, másrészt megnézzük a pincetömeget és kostoljunk pár helyi bort is.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
az első meglepetés ami minket ért, hogy szinte egy lélek se volt sehol, minden zárva, egy csenevész túristacsoporton kívül szinte senki.. mindenféle hivatalos cetli az ajtókban.. ezek szerint igaz az a történet, hogy az itteni kicsi pincék nagyja bezárt a jövedéki törvény ellehetetlenitő túlszabálozása miatt :(( szerencsére a Kovács Borház nyitva volt, Kovács Sebestyénnél ittunk egy korrekt borrendet. nem akarom elvenni Csite Mester kenyerét [elég volt azt az 1 veknit elvenni ami megmaradt a hallé után :))] aki részletes bortesztet diktált kedves párja tollába, de azért meg kell emlitsem, hogy a Zweigelt98 és a CabSav99 igen csak meglepően finom bornak bizonyúlt s nem elhanyagolható a 97es kadarkájuk sem. ittunk még egy szintén figyelemre méltó leánykát és egy meglehetősen rettenetes chardonnayt [itt aztán viszont minden volt kéntől kezdve amit csak el tudunk képzelni]. végül a pincemester elővett egy 78as félédes [vagy pino-t vagy savblanc vagy valami másik fehér, most nem ugrik be, segítségül kell hívjam Csitéék feljegyzéseit] ami valami hihetetlen zamatos nagyon finom bornak bizonyúlt.
talán ez különbözteti meg a nagy borászatokat a kicsiktől [itt nem a hektárra és palackszámra gondolok a nagyságnál, hanem inkább a névre, a stabilitásra], szóval az évjáratról évjáratra garantált minőség mutatja meg az igazán nagy borász tehetségét [lásd vylyan minden évben hozza a saját ízét, minőségét még a gyengébb években is]. itt ez ennyire nem volt jellemző, úgy a cabsav mint pl a kadarka estén hatalmas különbségeket lehetett érezni az évek között.. viszont mégis nagyon fényjézus itt ott ráakadni egy egy sikeresebb évjáratra.. bebizonyosodott tehát, hogy az alföldön igen csak jó borokat lehet találni..
innen aztán átautóztunk Bajára, hogy egy szerény eső mellett Há barátunk meghívására részt vegyünk főleg mint drukkoló közönség a halléversenyen. itt aztán persze hajósi bor mellett szivarozva vártuk eme csodás étel elkészülését, melyből bőven betermeltünk villámlás és mennydörgés közepette..
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
El tudom képzelni, hogy így legyen.
Van úgy, hogy jobb a frissebb.
Nagy érdeklődéssel olvastam vagy egy éve azt a vitát, mely (remélem jól emléxem a névre) a Parker teóriáról szólt.
Fehér ló fia:
én is vettem egy palack Nyakas SB 2000-t,
kissé fáradt volt már, kár érte. (Igaz, csak 500 ftot adtam rá a Carpavinnél.)
A Légli Blanc 99, amit egy nappal később kóstoltunk, sokkal jobban tartotta magát.
Érdekes amit írsz, mert nekem mintha épp az ellenkezője rémlene az - egyébként mint már kiderült mennyiségi adatok terén sokszor erősen hibás - Alkonyi-féle(?) évenként megjelenő könyvből.
Abban asszem pont azt írja, hogy amikor egy bornál minerális, vagy gyümölcsös jegyekről beszélnek akkor nem egy az egyben szószerint kell értelmezni, hanem olyan érzetet kiváltó hatásról.
Fene se tud lassan eligazodni:)))))
Kedves BZoltan, lélekbegázolás persze hogy nem történt, amit meg leírtál, az nagyon is rendben van. Sznobizmus jó dolog, mondta Esterházy, minden azzal kezdődik, sajnálni csak azt lehet, aki ott véget is ér. (Ezt mintha nehányszor már beidéztem volna ide a Borkalauz elejiről.) Persze, vicces dolog mindenféle istentelen hasonlatokkal jönni, ez azért van így, mert a magamfajta kocaborivó ámulva hallja a tapasztalt kóstolótól, hogy "bodzás", meg "fruttis", stb., é s röhög magában, mert ő nem érzi, nyilván a másik sem érezheti, kamuzik. Emiatt aztán van, aki kóstoláskor elkezd hozzákölteni. (Pld. a Floyd Uncorked-ben valami francia fehérbor huszadik illatanyagára kérdezett rá a bohém szakácstól a borász, mire Floyd hozzáértő arccal szaglászta a borocskát, majd elmerengve kibökte, hogy rebarbara.) Nyilván van egy ilyen oldala a dolgoknak, ugyanakkor én bevallottan nem értek a borokhoz, de ha valamiről a szilvalekvár jut eszembe, akkor arra azt mondom, hogy erről a szilvalekvár jut eszembe. Függetlenül attól, hogy olyan Cabernet-ről van szó, amiben elviekben benne lehet az a bizonyos aromás vegyület, vagy nem. (A Mavrodafniban meg diót szoktam érezni :-)
És persze nagyon boldog voltam, amikor az akárhanyadik szekszárdi veresben (Heimann, asszem) végre én, saját magamtól, kiéreztem némi paprikásságot. Mert meggyőzött arról, hogy tényleg vannak olyan objektív jegyek egy borban, amiket valóságosan le lehet írni hasonlatokkal. Csak rohadt sokat és szisztematikusan kell kóstolgatni folyamatos lexikai tudásbővítés mellett ahhoz, hogy az ember egy idő után üzembiztosan leírjon egy bort. Ez sajnos, nekem egyelőre még nem adatik meg.
jo egyensulyban levo bor azt jelenti, hogy a bor alkohol/sav/szarazanyagtartalma olyan aranyban van egymassal, hogy mindegyik ott van a szeren de egyik sem log ki igazan. Peldaul van ugy, hogy egy 12.7 alkoholfokos bor alkoholasnak tunik, ugyanakkor egy 13 fokoson nem erzed az alkoholt....
na akkor mara ennyi... kieltem a grafomaniam, most lelepek egy masgel hetre szabadsagra... sajnos inni nem fogok sokat, de azert egy palack mineralis izu, koncentralt savtartalmu, specialis fahordoban erlet enyhe eperillatu somlai juhfarkot biztos megiszok a hetvegen :)
A topicgazda smile-ja kacsingatott is rendesen :o)
Én inkább arra gondolok, hogy nem érdemes kétségbe vonni egymás tapasztalatait, mert valóban mindannyian különböző módon fogalmazzuk meg, hogy milyen ízt is érzünk. Függ ez érzékszerveinktől, bor terén meglévő tapasztalatainktól, pillanatnyi hangulattól, stb.
Csak egy biztos:
Wunderlich Kékoportója a legjobb.
;o)
elnezesedet kerem, ha esetleg belegazoltam borrajongo lelkedbe. A bornak az egyik legfantasztikusabb tulajdonsaga, hogy enged elmerengeni es segit elohozni olyan emlekeket amikrol mar reg azt hittuk, hogy a feledes homalyaba vesztek.
A borral kapcsolatban emlegetett hasonlatok neha nagyon bolondosnak hatnak. Megis fontos tudni, hogy amikor egy bor izerol vagy illatarol beszel egy szakember , akkor nem hasonlosagrol beszel. Ha azt mondjuk, hogy egy bornak narancsillata van, az azt jelenti, hogy ugyanaz az illoolaj, vegyulet, molekula van a borban mint a narancsban. Amikor szilvalekvar izrol beszelunk egy Cabernet tipusu borban, akkor az azt jelenti, hogy ugyanazt az izte kivalto kemiai vegyulet van jelen mint a szilvalekvarban.
Van egy nagyon sznob baratom aki elolvasott neheny borkritikat es "rajott" hogy az a meno, ha mindenfele vad hasonlatokat mond a borrol, meg csak ugy elmondja, hogy benne milyen hangulatot kelt.. na igy szokott a srac makosteszta illatu aszut inni, meg a nagymama meggyesreteset erezni egy merlotban :) Ez kedves es jopofa hozzaallas, de a boraszati szaknyelvben hasznalt szavak mogott valodi vegyuletek, iz es illat aromak, illoolajok vannak.
Amugy a szilvalkekvar az jo dolog.. bar ha annak kozmas illata van akkor a nagymama az eltori a keveroseged hatan a fakanalat :) (en is a nagymamanal voltam lekvarkevero kisinas).
Szoval termeszetesen szavam nincs az ellen, hogy benned egy barrique-olt veresbor a nagymamad szilvalekvarjat idezi... de az a velemenyem, hogy a szilvalekvar illat az vagy a szolobol ered, vagy a hordonak (lenyegtelen, hogy barrique) van olyan csersavtartalma ami ezt az aromat hozza ki. De konkretan es specialisan a barrique technologanak nincsen szilvalekvar aromat ado tulajdonsaga.
alexandrosz,
aha igazad van... en azert szeretem neha azt is megfogalmazni, hogy valami miert jo :)
Pedig valahogy el kell tudni mondanunk, hogy azon túl, hogy jó, vagy nem jó, mit gondolunk a borról. Ezt nyilván a topikgazda is érzékeli. :-)
Én egyébként ezt az "egyensúly" dolgot soha nem értettem igazán. A másik kettőről van némi fogalmam. Különösen az animális illat, elég gyakran beköszön a magyar fehérboroknál.
es a borivok olyan tajekozatlanok, hogy az csuda... nezd...bandika is a bor szilvalekvar izet a barrique-nak tulajdonitja.. pedig az ujfahordos erlelesnek vanilias, dohanyos, boros, csokolades, kaves aromaja van es sosem gyumolcsos. Ez is teny...
No igen, de a szilvalekvár íze szerintem többkomponensű, úgymint:
- édes
- gyümölcsös
- és a régi rendszerű fakavarós fortyógós üst kormos-füstös-kozmás íze (ld. mág Egymillió lépés Magyarországon, szatmári rész, mikor papi kavarja egy ilyen üstben a szilvalekvárt, nekem zalai nagyanyám révén volt ilyenben részem)
A gyümölcsösség nyilván a borból jön, és nem a kiégetett tölgyfából, de harmadik izkomponenst a barrikolás adja szvsz, ezért jut nekem a szilvalekvár eszembe.
Ha ittál olyan nem barrikolt bort, ami szilvalekvár ízű volt, akkor meg csak annyi a helyzet, hogy másra gondolok szilvalekvár-zamat alatt, mint te. Volt már ilyen, ahány száj, annyi szilvalekváríz. Sőt, ahány szilvalekvár, annyi szilvalekváríz. Amennyiben pedig a szilvalekváríz borászatilag kötött, objektív, definiált, a barrikoláshoz nem kapcsolódó fogalom, úgy nyilván neked van igazad. (De attól nekem, csuda tájékozatlan borivónak azért még idézheti a barrikolt vörösbor nagyanyám szilvalekvárjának az ízét.)
De ott vettem, az Irsaijuk kifogástalan volt, a többi tétel (10 palack) még a pinyóban figyel.
Próbáltam freccsnek is, de valahogy a vizes oldatban még inkább kitűnik a hiba.
fehér ló fia: az a S.Bl.-t nem a Carpavinben vetted? Mert én is beszereztem ugyanezt onnan és nekem is hibás bor benyomását tette, üres, jellegtelen; (bár én savhiányosnak éreztem és nem volt ülledék.) Attól félek vigyázni kell az ott vásárolt leárazott borokkal, mert egy Etyek kúria 99es palack is hasonló rossz benyomásokat tett rám és még bevásároltam aHilltoptól és lesencétől is (ajaj mi lesz!).
Ha a bolt a hibás (gyanúsan olcsó tételek; eddig sohasem tapasztalt hibák megbízható boroktól) akkor tán érdemes lenne a termelő figyelmét felhívni h. igencsak rombolják a jó hírét.
Te bevásároltál ott jópár palackot, mással is volt rossz tapasztalatod? (nekem 2-ből 2)
Bára szennyeződés nem lehet rossz tárolás eredménye...
Érdekes, h .ez a barrik téma/vita 1-2 havonta mindíg fellángol.
Etyekről jut eszembe, múltkor voltam Hernyákék pincéjében, szép fehérborokat kóstoltunk, szintén nem gyenge savtartalommal, aztán a vásárláson gondolkodva megkérdeztem az árakat, és 1200 alatt nem volt fehérbor. Ezen kiakadtunk rendesen, és nem meglepő, de még mutatóba sem hoztam. Amíg Tóth I. az 1997-es CS-ját 1000 Ft-ért adta, Vida pedig 900-ért a vöröseit, addig ezt az árat nem tudom elfogadni közvetlen a termelő pincéjéből. Kiváncsi vagyok üzletben ezek mennyibe kerülnek, ha árulják egyáltalán itthon. Amúgy a pince nagyon szép, tágas, kemencével is fel van szerelve, és az asztalok több tonnás márványlapokból vannak, amelyek egy színház járólapjai voltak anno. Egy kemencében készült vacsorát el tudok képzelni itt egy nagyobb társasággal, nncs messze Pesttől, ideális helyszín. Ha jól tudom vállalnak is hasonló rendezvényeket.
ez nemmeggyozes kerdese, hanem boraszati kerdes :) A Chardonnay az egyike azon szolofajtaknak amiknek kepes jol allni az ujfahordos erleles. Emiatt a vilagban forgalmazott Chardonnay-k tulnyomo reszet alavetik kissebb nagyobb barrique-os kezelesnek. Ez teny. Ennek az az oka (mint mar leirtam), hogy az uj hordobol csersavak aznak bele a borba ami stabilabba teszik, valamint az aranylag kis meret miatt a mikrooxidacio is intenzivebb. Ezek technologiai tenyek. Az iz amit belead a barriqe hordo az a boraszon mulik. lehet ugy barrique-olni, hogy borivo legyen a talpan aki azt eszreveszi.
A legtobb komoly francia bornal korantsem trivialis a fahordos jegyek kiszurasa. Mivel a jo es nagy bornak megvan az a kellemes tulajdonsaga, hogy komplex es nem csak abbol all az ize, hogy lekvar vazze, igyad :) hanem 7-8 kulonfele iz es illat csoport arad ki belole ami raadasul meg valtozik is... ebben az illat es izdozsolesben a barrique-nak csak tamasztonak szabad lennie... EZZEL ellentetben Magyarorszagon divat a barrique :) es a borivok olyan tajekozatlanok, hogy az csuda... nezd...bandika is a bor szilvalekvar izet a barrique-nak tulajdonitja.. pedig az ujfahordos erlelesnek vanilias, dohanyos, boros, csokolades, kaves aromaja van es sosem gyumolcsos. Ez is teny...
Amugy kedves etna, javaslom, hogy szakadj el Magyarorszagtol egy kicsit :)
"a termelő nem azért barrikol ma Mo-n mert ez másutt is így természetes, hanem mert ez a divat, így a bor jobban eladható."
Ez nem igaz... egyes borfajtakat azert barrique-olnak, mert a fajtajelleghez illik ez a fajta kezeles. ezt lehet diszkreten es lehet borhibat eltakarni szandekozva, gogosen es nagykepuen. Ja es a divatrol megegy aprosag ami talan meggyoz...
Az elmult evekben sok olyan embert nyert meg a bor akik korabban nem voltak borosok. Manapsag divat bort inni es divat erteni a borhoz. A sok divatborivo viszont nem veszi tudomasul, hogy a borhoz erteni, sok eves, evtizedes alazatos ivasra van szukseg... Nem ok, a slagerborivok, azonnal akarnak tetszelegni a boreerto szerepben. Ezert ok olyan borokat isznak amiket meg ok is megismernek... konnyen feliusmerhetoek a cserszegi, irsai, chardonnay, merlot es a cabernet-ek... de a legfrankobban a tulzasba vitt barrique iz a felismerheto. Igy a surmesz megbont egy palack BARRIQUE bort es megalpitja, hogy jeeee valoban fa ize van.. milyen jo erzekem van a borhoz, hiszen felismertem. Erted, a konnyen felismerheto bortipusoknak van divatja, mert a satukaim azzal tudnak tetszelegni a tapasztalt borivo szerepeben.
kifli,
egy 225 literes uj tolgyfahordo ugy 3szor hasznalhato barrique-olasra. Utanna meg szet lehet kapni a hordot es felujitani... akor johet meg 3 ev es ugy tovabb ameddig papircsako nem lesz a hordobol :)
Tegnap felnyitottam Nyakas 2000-es Sauv. Blanc-ját, és nem sokkal utána kénytelen voltam felbontani egy másik palack bort is, mert az estémet nem árnyékolhatja be egy gyenge bor. Annyi sav van benne, amitől még a sok etyekit kóstolt barátom is hátrahőkölt. Az illat egyenesen kellemetlen, ja és szennyeződést fedeztem fel a palackban. Arra gondolok jóhiszeműen, hogy dugóhibás volt, van még belőle, majd kiderül, ha bontok egy újat. (ezért került vajon 500-ba? de az irsai kifogástalan volt)
A kárpótlás trétel viszont meglepett bennünket. Sárosdi Rizlingszilváni 2001. Tiszta, szép szín, bár kissé animális illat, de szájban kellemes csalódás, kerek, nagy egyensúlyú, sima, kissé talán túl nagy extraktédességgel bíró, savat még elbírna. Ezt az amúgy jó freccsbort kiváncsiságból vettem meg, és a 650 Ft nem volt sok érte a fóti Corában. Így van ez, az egyikben túl sok, a másikban meg nem elég sok a sav.
Össze kék önteni? :O)
A 98-as Weininger Barr. selection-nél csak ugyanennek a bornak a 97-es évjárata izlett jobban.
A Ráspiban ittunk belőle egy palackkal. felejthetetlen élmény volt.
S ha már az azonos szerzőnek különböző évjáratainál vagyunk, nem tudom írtam-e, hogy hatalmas + meglepetés volt Szemes 2000-es CS-ja.
Sokkal jobb, mint az 1998-as. (Azt a River Clubban ittuk, nem voltam elragadtatva különösebben. A kaja viszont jó volt.)
azért az én igen szivemnek kedves kedvence a "weininger soproni kekfrankos barik" névre hallgat (98) és mindez rajta is van a cimkén!
had' legyen az olyan ecceri borvásárlónak is könnyebb az élete, mint én, aki még az összes PIN kódját sem képes fejben tartani, nemhogy az arra érdemes hazai barikolt borok teljes listáját, pince és évjárat szerint...
B.
aki nem titkolja, hogy szereti a bari/o/kkos izeket, még akkor is ha ciki, mert épp ez a divat ( állitólag)
ps.: plíz, ha épp arra készültök, hogy kilocsoljátok azt a sok csúnya barikolt bort ami nem is tudni, hogy került a polcotokra, inkább testáljátok rám