hanem van ott meg nehany felületkezelesi lepes is ...
De még mennyire, hogy ott van. Az anyagmérnökség valamint a hő- és felületkezelés a mai gépgyártás alapköve.
A minőségi autógyártás a jó alapanyagokból és azok szakszerű hő- és felületkezeléséből indul.
(gondolom ezzel Shadow kolléga is egyetért)
Akik szar autókat gyártanak, azok csak részben a rossz konstrukció miatt buknak - sokkal inkább a szar (vagy szarul megválasztott) alapanyagokon, illetve azok utókezelésén.
PÉLDA: ott volt a Dacia, ugye? Hiszitek vagy nem, de abban századra minden ugyanolyan volt, mint az R12-ben.
Sőt, mondhatni meglepően precízen volt megmunkálva minden. (kérem nem vitatkozni, mert számtalan főtengelyt, hengerhüvelyt, dugattyút, gyűrűt, stb. mértem végig mikrométerrel. Hibátlanok voltak.)
Mégis miért hullottak szét még 20 ezer km alatt - miközben egy R12 motor vidáman elment 250 ezret is?
Na miért is?
Hát a fos anyagok meg szar utókezelések miatt - azért.
szerintem a kínai piacon az elkövetkező 5-6 évben... reális az EV eladások 20-30% közötti bővülése...
... ezt már kifejtettem itt részeltesebben is. Az pedig 2022-re már 3 millió eladott EV-t jelenthet, összességében pedig 6-7(8?) milió utakon futkosó EV-t...
... piaci részarány tekintetében ez persze még mindig csak kb 10-11%-ot jelentene... de az utakon futkosó EV-k puszta száma, a felhasználói visszajelzések és gyártói tapasztalatok eléggé gyorsan formálhatják át a keresletet...
... gyanítom azért eltérő a véleményünk egyes kérdéseket illetően, mert nem ugyanazokra a szegmensekre látunk rá...
... neked adott márka esetében biztosan jobb rálátásod van a folyamatokra, nekem viszont több márka esetében van jobb rálátásom bizonyos a szegmensekre...
Igazad van. Söt, meg hozza kell tenni, hogy a rengeteg bigyo nem csupan megmunkalas kerdese, hanem van ott meg nehany felületkezelesi lepes is ... Vagyis az eredö "gyartasi bonyolultsag", összetettseg ezaltal meg sokkal nagyobb. Ha meg azt is hozzavesszük, hogy egy alketresz a sok közbensö lepes miatt a gyartaskor a beszallitok között is ide-oda vandorol (minden beszallito le van szerzödve, vannak jogai, kötelessegei ...). Pl. a Mini motorja negyszer szeli at a la Manche csatornat, mig összeall ...
A Tesla pl. ugy alakulgat, hogy megprobalnak (szinte) mindent modularizalni. A Tesla-Semi 3 db Model 3 motort fog tartalmazni, a Model Y alkatreszeinek ~75%-a lesz atveve a Model 3-bol. Az akkukban nyilvan ugyanaz (2170) akkucella lesz, amely gyartasfelfuttatasa a mutatvany kulcseleme.
Es ez "csak" a hardware. A software is nyilvan modularisan keszül ... (es az adja talan a funkciok ~80%-t ... es a reprodukalasi költsege elhanyagolhato).
Lehet kapaszkodni. A tetszöleges meretü hagyomanyos erölködes eredmenye nyilvan az lesz, hogy a (logisztikailag) egyszerübb szerkezet, a több elönye miatt atverexi magat (a hatotav problema valszeg 2020 körül, max. 2022-töl mexünik).
De ezt a magasabb emeleteken szerintem biztosan tudjak ... csak az a franya marketing egyelöre mast szuggeral ... Mind1. Az autoipar nem csupan szuggeralas ...
Irrelevans. Az sem erdekes hogy pl. egy froccsontott integeto macska gyar hany frocsontott integeto macskat tud legyartani.
Egyedul az a lenyeg, hogy mennyibe kerul egy hagyomanyos es egy elektromos hajtaslanc. Utobbibol pedig nem hagyhatod ki az akkut, ami szinten sok alkatreszbol all (ha mar ezen sopankodunk hogy egy belsoegesu motor milyen sok alkatreszbol all) raadasul baromi draga. Ha fele annyiba kerulne akkor is baromi draga lenne.
És Te tisztában vagy vele, hogy milyen rettentő precíz gyártósor kell egy IC legyártásához? És milyen baromi olcsón ontja azután magából millió számra?
Én még emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt, amikor egyik évről a másikra a felére esett a napelemek ára, nagyon sokan azt jósolták, ennél olcsóbb már nem lehet, sőt drágább lesz, mert ennyiért nem lehet legyártani. Azóta megint feleződött kétszer kb.
Így van ez az akkukkkal is mindig lehetetlen, hogy ennél már olcsóbb legyen soha nem lesz olcsóbb, de azért évi 10-20 %-ot mindig faragnak belőle....
"Állítom neked, hogy a 2 ezer alkatrész legalább fele ultra-magas precizítású"
Ultramagas precizitasu, ugy mint 10 cm-en 1 mikrometer formaelteres es 10 nm alatti feluleti durvasag? Mert ez az ultramagas precizitas 2019-ben... es tudod mit gyartanak ilyen turessel? Arany zuhanyrozsakat Dubaiba. Persze nem ezzel reklamozzak magukat, de ez a fo beveteli forrasuk
"a cellagyártás a fasorban sincs technológiai komplexitásban - egy korszerű kamion-motor alkatrészeinek (minimum a felének) a komplexitás-igénye mellett."
Szerintem te kurvara nem vagy tisztaban hogy mennyire komplex egy olyan gyartosor ami millioszamra fossa a cellakat.
a Model 3 termelésének felfuttatása közben telepítette a Pana a palackozógépsor precizitású akkucella gyártósorokat és ontotta szükség szerint millió számra a cellákat!
Szerintem is, a cellagyártás a fasorban sincs technológiai komplexitásban - egy korszerű kamion-motor alkatrészeinek (minimum a felének) a komplexitás-igénye mellett.
Tényleg jó hasonlat az a palackozó-gépsoros - mert valójában nem sokkal nagyobb műszaki kihívás annál.
Akkor vessük ezt össze azzal, hogy a Model 3 termelésének felfuttatása közben telepítette a Pana a palackozógépsor precizitású akkucella gyártósorokat és ontotta szükség szerint millió számra a cellákat!
Rögtön láthatóvá válik mi a különbség egy tömegtermelés és egy preciziós alkatrész előállítás között.