Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344574

Egy Tesla már semmivel nem drágább, mint egy BMW, a kisebb üzemeltetési költség, tiszta haszon.

Előzmény: Törölt nick (344573)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344573

" a szervíz költség is."

 

Ez marhara nem tudod elore. Plane egy Teslanal.

 

Az uzemeltetes mar erdekesebb, de gyanitom hogy ugy sem hozza soha vissza a felarat a jelenlegi arviszonyok kozott.

Előzmény: Rangun (344572)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344572

Dehogy, az üzemeltetés alacsonyabb költségét is figyelembe kell venni, nem csak a fogyasztás kisebb, hanem a szervíz költség is.

Előzmény: Törölt nick (344571)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344571

En nem fogalmaznek ilyen kizarolagosan, de sanszos hogy igaza lesz.

 

Az arparitashoz atlag autonal 50 dollar koruli akkuar kene. Ahhoz meg technologiavaltas kell.

Előzmény: szilvatövis (344570)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344570

Ismerjük a BMW ez irányú elképzeléseit és borítékolható, hogy nagy pofáraesés lesz a vége.

 

ELECTRIC vehicles will always be more costly than fuel-burners, according to a senior BMW executive.

“No, no, no,” is Klaus Frölich’s reply when asked if EVs will ever equal the prices of equivalent conventional cars. “Never.”

https://www.themercury.com.au/motoring/motoring-news/the-reason-why-electric-cars-will-always-be-expensive/news-story/8f8d81ac872578ad665a264c91b17505?nk=367cb738bb596514930c098fa7d59e1b-1551348110

Előzmény: Törölt nick (344557)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344569

Egy kamion éves üzemanyagszámlája kiteszi a vételár 50%-át, ezt lehet redukálni a töredékére, elektromos kamionnal.

Előzmény: Törölt nick (344551)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344568

Ez igy van, ezert nem is olyan egyszeru lemasolni dolgokat.

Előzmény: GPS (344567)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344567

 

hanem van ott meg nehany felületkezelesi lepes is ...

 

De még mennyire, hogy ott van. Az anyagmérnökség valamint a hő- és felületkezelés a mai gépgyártás alapköve.

A minőségi autógyártás a jó alapanyagokból és azok szakszerű hő- és felületkezeléséből indul.

 

(gondolom ezzel Shadow kolléga is egyetért)

 

Akik szar autókat gyártanak, azok csak részben a rossz konstrukció miatt buknak - sokkal inkább a szar (vagy szarul megválasztott) alapanyagokon, illetve azok utókezelésén.

 

PÉLDA: ott volt a Dacia, ugye? Hiszitek vagy nem, de abban századra minden ugyanolyan volt, mint az R12-ben.

 

Sőt, mondhatni meglepően precízen volt megmunkálva minden.
(kérem nem vitatkozni, mert számtalan főtengelyt, hengerhüvelyt, dugattyút, gyűrűt, stb. mértem végig mikrométerrel. Hibátlanok voltak.)

 

Mégis miért hullottak szét még 20 ezer km alatt - miközben egy R12 motor vidáman elment 250 ezret is?

Na miért is?

Hát a fos anyagok meg szar utókezelések miatt - azért.

Előzmény: _Berci (344560)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344566

szerintem a kínai piacon az elkövetkező 5-6 évben... reális az EV eladások 20-30% közötti bővülése...

 

... ezt már kifejtettem itt részeltesebben is. Az pedig 2022-re már 3 millió eladott EV-t jelenthet, összességében pedig 6-7(8?) milió utakon futkosó EV-t...

 

... piaci részarány tekintetében ez persze még mindig csak kb 10-11%-ot jelentene... de az utakon futkosó EV-k puszta száma, a felhasználói visszajelzések
és gyártói tapasztalatok eléggé gyorsan formálhatják át a keresletet...

Előzmény: Törölt nick (344565)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344565

Ez az abra ebben a formaban soha nem fog megtortenni. Ezt nyugodtan ki lehet jelenteni.

 

Ha lesz is atallas, az sokkal laposabb gorbe mellett fog lefolyni.

Előzmény: Auralianus (344561)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344564

"A Tesla pl. ugy alakulgat, hogy megprobalnak (szinte) mindent modularizalni."

 

Mekkora talalmany. Feltalaltak a plattformstartegiat. Ja nem, az megsem Musk volt.

 

 

Előzmény: _Berci (344558)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344563

ha már ennyire nagylelkű vagy....akkor belinkelnéd, hogy melyik erőműben termelik az energiát villanymozdonyokkal?

 

elég lesz EGYET belinkelned ;)

Előzmény: QuantumSingularitas (344532)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 344562

Arany karikagyűrűből ha rendelne valaki 10 millió darabot, az 1 darab ára is magasabb lenne mint ha 1-et.

Előzmény: mica-r (344550)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 344561

soha se mondd, hogy soha...

 

... gyanítom azért eltérő a véleményünk egyes kérdéseket illetően, mert nem ugyanazokra a szegmensekre látunk rá...

 

... neked adott márka esetében biztosan jobb rálátásod van a folyamatokra, nekem viszont több márka esetében van jobb rálátásom bizonyos a szegmensekre...

Előzmény: Törölt nick (344528)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -11 0 344560

Igazad van. Söt, meg hozza kell tenni, hogy a rengeteg bigyo nem csupan megmunkalas kerdese, hanem van ott meg nehany felületkezelesi lepes is ... Vagyis az eredö "gyartasi bonyolultsag", összetettseg ezaltal meg sokkal nagyobb. Ha meg azt is hozzavesszük, hogy egy alketresz a sok közbensö lepes miatt a gyartaskor a beszallitok között is ide-oda vandorol (minden beszallito le van szerzödve, vannak jogai, kötelessegei ...). Pl. a Mini motorja negyszer szeli at a la Manche csatornat, mig összeall ...

Előzmény: GPS (344529)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344559

Nem az IC ontása a problémás, hanem az anyag hozzá pl a szilícium egykristály.

Előzmény: szilvatövis (344555)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -10 0 344558

 

A Tesla pl. ugy alakulgat, hogy megprobalnak (szinte) mindent modularizalni. A Tesla-Semi 3 db Model 3 motort fog tartalmazni, a Model Y alkatreszeinek ~75%-a lesz atveve a Model 3-bol. Az akkukban nyilvan ugyanaz (2170)  akkucella lesz, amely gyartasfelfuttatasa a mutatvany kulcseleme.

 

Es ez "csak" a hardware. A software is nyilvan modularisan keszül ... (es az adja talan a funkciok ~80%-t ... es a reprodukalasi költsege elhanyagolhato).

 

Lehet kapaszkodni. A tetszöleges meretü hagyomanyos erölködes eredmenye nyilvan az lesz, hogy a (logisztikailag)  egyszerübb szerkezet, a több elönye miatt atverexi magat (a hatotav problema valszeg 2020 körül, max. 2022-töl mexünik).

 

De ezt a magasabb emeleteken szerintem biztosan tudjak ... csak az a franya marketing egyelöre mast szuggeral ... Mind1. Az autoipar nem csupan szuggeralas ...

 

Előzmény: szilvatövis (344546)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344557

Irrelevans. Az sem erdekes hogy pl. egy froccsontott integeto macska gyar hany frocsontott integeto macskat tud legyartani.

 

Egyedul az a lenyeg, hogy mennyibe kerul egy hagyomanyos es egy elektromos hajtaslanc. Utobbibol pedig nem hagyhatod ki az akkut, ami szinten sok alkatreszbol all (ha mar ezen sopankodunk hogy egy belsoegesu motor milyen sok alkatreszbol all) raadasul baromi draga. Ha fele annyiba kerulne akkor is baromi draga lenne.

Előzmény: szilvatövis (344555)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344556

hat, mostanaban mar nem faragnak belole annyit.

Előzmény: szilvatövis (344554)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 344555

És Te tisztában vagy vele, hogy milyen rettentő precíz gyártósor kell egy IC legyártásához? És milyen baromi olcsón ontja azután magából millió számra?

Előzmény: Törölt nick (344552)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344554

Én még emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt, amikor egyik évről a másikra a felére esett a napelemek ára, nagyon sokan azt jósolták, ennél olcsóbb már nem lehet, sőt drágább lesz, mert ennyiért nem lehet legyártani. Azóta megint feleződött kétszer kb.

Így van ez az akkukkkal is mindig lehetetlen, hogy ennél már olcsóbb legyen soha nem lesz olcsóbb, de azért évi 10-20 %-ot mindig faragnak belőle....

Előzmény: Törölt nick (344551)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344553

"Állítom neked, hogy a 2 ezer alkatrész legalább fele ultra-magas precizítású"

 

Ultramagas precizitasu, ugy mint 10 cm-en 1 mikrometer formaelteres es 10 nm alatti feluleti durvasag? Mert ez az ultramagas precizitas 2019-ben... es tudod mit gyartanak ilyen turessel? Arany zuhanyrozsakat Dubaiba. Persze nem ezzel reklamozzak magukat, de ez a fo beveteli forrasuk

 

https://www.lt-ultra.com/en/

Előzmény: GPS (344542)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344552

"a cellagyártás a fasorban sincs technológiai komplexitásban - egy korszerű kamion-motor alkatrészeinek (minimum a felének) a komplexitás-igénye mellett."

 

Szerintem te kurvara nem vagy tisztaban hogy mennyire komplex egy olyan gyartosor ami millioszamra fossa a cellakat.

Előzmény: GPS (344549)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344551

Es meg sokaig igy is marad. 500KWh akku mai arakon ~ 75.000 dollar. A hagyomanyos meghajtas ennek a toredeke. Es valoszinuleg nem eleg 500KWh.

Előzmény: GPS (344547)
mica-r Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344550

"egyenlőre és ma még" 

Így van. De nem látszik egyáltalán, hogy a tömegtermelés negyedére csökkentené az akkuárát.

Előzmény: GPS (344547)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344549

 

a Model 3 termelésének felfuttatása közben telepítette a Pana a palackozógépsor precizitású akkucella gyártósorokat és ontotta szükség szerint millió számra a cellákat!

 

Szerintem is, a cellagyártás a fasorban sincs technológiai komplexitásban - egy korszerű kamion-motor alkatrészeinek (minimum a felének) a komplexitás-igénye mellett.

 

Tényleg jó hasonlat az a palackozó-gépsoros - mert valójában nem sokkal nagyobb műszaki kihívás annál.

.

Előzmény: szilvatövis (344546)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344548

Ugyanugy lehet telepiteni barmilyen mechanikus alkatreszt eloallito gyartosort. Nincs kulonbseg.

 

Illetve annyi, hogy az akkugyartas dragabb, az akku megbizhatatlanabb, es hamarabb tonkremegy.

Előzmény: szilvatövis (344546)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344547

 

Ezzel együtt is többszörösen olcsóbb az akkus kamionnál

 

Engedelmeddel, leírnám a mondatodat helyesen:

 

Ezzel együtt, egyelőre és ma még többszörösen olcsóbb az akkus kamionnál.

.

Előzmény: mica-r (344545)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344546

Akkor vessük ezt össze azzal, hogy a Model 3 termelésének felfuttatása közben telepítette a Pana a palackozógépsor precizitású akkucella gyártósorokat és ontotta szükség szerint millió számra a cellákat!

Rögtön láthatóvá válik mi a különbség egy tömegtermelés és egy preciziós alkatrész előállítás között.

Előzmény: GPS (344542)
mica-r Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344545

Ezzel együtt is többszörösen olcsóbb az akkus kamionnál

Előzmény: GPS (344542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!