Keresés

Részletes keresés

Fődhözragatt Creative Commons License 1999.09.24 0 0 741
O.K., akkor a jövő hét elején elkezdem hivogatni a filozófust, és megkérdezem.
Bassman_ Creative Commons License 1999.09.24 0 0 740
Kövessük Voltaire-t!

Idegen szavak szótára...

Buddhizmus: Indiában az ie. VI. században keletkezett és Ázsia nagy részében elterjedt, a lélekvándorlást tanító VALLÁS.

Taoizmus:
Lao-ce kínai filozófusnak az ie 6. században keletkezett tanítása, amely a későbbiek során egyre inkább a kínai néphit elemei szerint alakult.

(hozzáfűzés: szerintem, amit egy filozófus tanít, az alapvetően filozófia)

Magyar értelmező kéziszótár...

Vallás:
1. ritk Az a tény, hogy vmit (meg)vallanak (Nos, ez elég általános, ez alapján bármi lehetne vallás)
2. A társadalmi tudatnak természetfölötti erők és lények létezésébe vetett hiten alapuló formája
3. Ilyen hittel kapcsolatos megnyilvánulások, tanítások, szertartások rendszere

(hozzáfűzés: A buddhizmus minden megnyilvánulása, tanítása, szertartása természetfölötti erők és lények létezésébe vetett hiten alapul, legyen az isten vagy nem isten, tehát az én szememben nem tud más lenni csakis vallás)

Laja1 Creative Commons License 1999.09.24 0 0 739
Foldhozragadt : Felesleges kerdes,hogy erdekel-e valakit...Lathatod,hogy sokunkat erdekel :)
Előzmény: Fődhözragatt (735)
Laja1 Creative Commons License 1999.09.24 0 0 738
stempi : KOSZ! johet a lovagi kodex is !
Orommel olvastam,hogy katolikus vagy. Egyebkent a 'ha megdobnak kovel dobd vissza kenyerrel' dologhoz (altalaban ezzel szoktak elojonni, mikor kiderul, hogy harcmuveszettel foglalkozom annak ellenere, hogy hiszek istenben) annyit, hogy a bibliaban David egy jokora kovel fejen hajitotta Goliatot...miert nem kenyerrel dobalozott ??? Egyebkent (szerintem) ertem, hogy mi a lenyege a kenyerdobalos tortenetnek, de az en olvasatomban nem az, hogy ha valaki lekever egyet akkor minden esetben odatartom a masik orcamat is neki. Ha ez segit a masikon, akkor odatartom, de ha csak egy pofon segit, akkor lekeverek neki egyet :) Az a baj,hogy sokan sokfelekeppen ertelmezik a szavakat es nem is az igazsagot keresik, hanem csak kakat keresnek a csomon es azt nezik, hogy milyen uruggyel kothetnek bele a masik (stilusaba, vallasaba stb).
Sir Balambér Creative Commons License 1999.09.24 0 0 737
OFF
:-))))))))))))) Ez az. Miért nem alapíthatnánk egy Kerek(Törzs)Asztal lovagrendet a Tasztalon, ahol terjeszthetnénk a Lovagi-Szamurály-stb eszményképet. Vagy ott vannak az egyébb lovagi jártasságok. Én személy szerint vállalom a bináris és imaginárius sárkányok elleni küzdelem alapjainak az oktatását. Lehetne BJH (Bajba Jutott Hölgy) szabadítási tanácsadás, és sok minden egyébb. (Tulajdonképpen legalizálnánk nőügyeink megvitatását) :-)) Ódaíró verseny, Szívem hölgye választás stb... Most így visszaolvasva elég nevetségesen hangzik.
Na mindegy, én már csak ilyen kóbor lovag vagyok.
Éppenséggel ezt a helyet is kinevezhetjük virtuális szamuráj-kung-fu-középkori lovagteremmé. (Funkcióbővítés)
Stempi
Érdekes, én is mindig az Orosz tisztek kölykeivel keveredtem konfliktusba:-( Levertek mint 56-ban. Magyar átok...
On
Na ez egy teljesen offtopic hozzászólás volt.
Kellemes hétvégét mindenkinek.
anDrAs Creative Commons License 1999.09.24 0 0 736
Kerdezd meg legyszives!
Előzmény: Fődhözragatt (735)
Fődhözragatt Creative Commons License 1999.09.24 0 0 735
Lám-lám, megint előjött a "filozófia/világnézet/gondolkodásmód vagy vallás?" kérdése, amiről Laja1 és én IX. 15-16-án majdnem szó szerint ugyanígy társalogtunk, és nagyjából ugyanoda lyukadtunk ki, mint most Bassman, Irokéz és a többiek.

"Ha társalogni akarsz velem, határozd meg a szavaidat." "Sokkal kevesebb félreértés lenne, ha az emberek pontosan meghatároznák azokat a fogalmakat, amelyeket használnak. Nem egy országot dúltak már fel egy félreértés miatt." (Voltaire)

Ismerek egy filozófust (a Műegyetem Filozófia tanszékének docense), akinek a szakterülete a kínai filozófia. Ha érdekel valakit, megkérhetem, hogy mondja el, a filozófusok mit neveznek vallásnak, és mit nem, egyáltalán egyetértés van-e közöttük ebben, és hova sorolják a csant, a taoizmust, stb. Ha nem érdekel senkit, mert eltér a harcművészet témájától, nem erőltetem. Érdekel valakit? Megkérdezzem tőle? Ő sajnos nem fér hozzá az internethez, be kell érnetek az én interpretációmmal (az esetleg vele járó információ-torzulással együtt).

Előzmény: Laja1 (734)
Laja1 Creative Commons License 1999.09.24 0 0 734
Bassman : a buddhizmusban sincsen ISTEN, tehat az sem vallas...(Bocs a kotozkodesert ;)

Valaki kerdezett a meteresrol. Nalam ez a megteres dolog abban nyilvanul meg, hogy elfogadtam,hogy en nem vagyok mindenhato, es van egy felettem allo felsobb hatalom. Ezzel elfogadom,hogy nem onallo elem vagyok, hanem valaminek a resze. Mindazonaltal egyik filozofia vagy vallas mellett se koteleztem el magam. (A biblia is csak azt irja, hogy ne fogadjunk el semmit ketkedes nelkul.)
Egyebkent hiszek istenben, de templonba meg gyulekezetbe nem jarok,mert isten az mindig velem van es nincs szuksegem ra, hogy papok, vagy gyulekezeti vezetok mondjak meg nekem, hogy mi a helyes es mi nem. (Egy idoben a vallas miatt meg is szakitottam a harcmuveszi palyafutasomat, de aztan rajottem, hogy nem azert szakitottam meg, mert isten ellenezne, hanem azert, mert egyes hivok elleneztek...ezek utan nem foglalkozom azzal,hogy az istenhivok szemeben mi micsoda, mit elleneznek es mit helyeselnek.) Isten mindig velem van. Mindig megmondja mi a helyes es mi nem. (lelkiismeret) Ehhez sehova nem kell eljarnom. Es nekem az isten azt mondta, hogy a harcmuveszek gyakorlasa az helyes. :) Egyebkent tiszta lelkiismerettel pofanverek barkit aki ram vagy a szeretteimre tor. (Persze az eletet senkinek nem akarom elvenni, mert abban egyetertek Debreceni kollega altal felidezett szoveggel, hogy mindegy hogy ki gyoz vagy veszit, ha egyikunk meghal, akkor ott en is hibas vagyok) Viszont ha nem hal bele valaki a pofonba, akkor meg jotekony hatasa is lehet a dolognak. :)

Előzmény: Bassman_ (721)
stempi Creative Commons License 1999.09.24 0 0 733
:)))))

Amugy hazamentem, kellemes hetveget,hetfon folyt. kov.

Előzmény: irokéz (732)
irokéz Creative Commons License 1999.09.24 0 0 732
Izé, nem felülről, hanem alulról kompatibilis. De ma már nem írok többet, mert ami nem megy, azt kár erőltetni. :-)
irokéz Creative Commons License 1999.09.24 0 0 731
Ja, a lényeget kifelejtettem: mind a Tao, mind Buddha elismeri az ember választási jogát, hogy hisz-e valamilyen isten(ek)ben, vagy sem, és ha igen, melyik(ek)ben. Így pl. stempi is simán lehet buddhista, vagy taoista, és még a plébánosnak sem fog feltűnni, mert ezek a tanok "felülről kompatibilisek" pl. a katolikus egyház tanításaival.
irokéz Creative Commons License 1999.09.24 0 0 730
Hammer of ExSch,
<OFF>
a vallás/filozófia témakörhöz: szerintem a vallás a filozófia részhalmaza (tehát minden vallás filozófia, de nem minden filozófia vallás). A vallás -általános felfogásunk szerint- feltételez egy, vagy több istent, aki(k) előír(nak) bizonyos viselkedési formákat. Ilyen szempontból sem a Tao, sem a buddhizmus nem vallás, hanem filozófia, mert az általuk javasolt viselkedési formákat nem isten(ek)től eredeztetik. Ettől függetlenül az adott filozófia iránt érdeklődők összegyűlhetnek egy helyen, amit az emlegetett két filozófia tanulmányozói esetében a nyugati utazók helytelenül, csupán a külsőségek alapján neveztek el kolostornak, de ez a pongyola megfogalmazás azóta már meggyökeresedett. Hagyományos (nyugati) értelemben ezek a "kolostorok" nem kolostorok, valamint ezek tagjai nem szerzetesek.
</OFF>
Előzmény: Hammer (725)
stempi Creative Commons License 1999.09.24 0 0 729
A Shaolin tizparancsolata

A kung-fut tanuló szerzetesek tizparancsolata a Shaolin kolostorban, amelyet Chueh Yuan állított össze a XVI században:

1. A gyakorlatokat megszakítás nélkül kell folytatni.
2. A technika csak jogos önvédelemre használható.
3. Udvariasságod és óvatosságod lássák a tanárok és az idősebbek.
4. A tanuló legyen kedves, tisztességes, barátságos társaival.
5. Utazás közben nem mutogathatja tudását, a kihívást vissza kell utasítania.
6. Soha nem lehet harcias.
7. Nem kostolhat bort és húst ( ;(( )
8. El kell folytania szexuális vágyait (ezert nem lettem shaolin szerzetes ;) )
9. A kung-fut nem szabad meggondolatlanul nem buddhistáknak tanítani, nehogy baj származzon belőle. Csak annak adható át a tudás, aki nemes és könyörületes.
10. El kell kerülni az agresszivitast a mohóságot és a dicsekvést.

Egy kicsit santithat, dehat nem is csoda mert en forditottam 10 eve egy roman ujsagbol.. Kovetkezik majd ha meg marad idom a lovagiassag fogalma, amit A lovagok c. konyvbol jegyeztem fel magamnak. Annyira szepen megfogalmazza es annyira ratapintott a belso enemre, hogy azonnal feljegyeztem..

stempi Creative Commons License 1999.09.24 0 0 728
A kiai elsajátításához hinni kell abban, amit szamuráj hitvallás néven is ismernek:

1. Nincsenek szüleim; Az eget és a földet tekintem szüleimnek.
2. Nincs otthonom; A saika tanden az én otthonom.
3. Nincs isteni hatalmam; A becsületesség az én isteni hatalmam.
4. Nincsenek eszközeim; A tanulékonyság az eszközöm.
5. Nincs varázserőm; A személyiségem a varázserőm.
6. Nincs se életem se halálom; Az aum (lélegzésszabályozás művészete), ami az életem és halálom.
7. Nincs testem; A belátáson alapuló bölcsesség a testem.
8.Nincs szemem; Villámlás a szemem.
9. Nincs fülem; Az éber figyelem a fülem.
10. Nincsenek végtagjaim; A gyorsaság, ami az én v;gtagom.
11. Nincs törvényem; Az önvédelem a törvényem.
12. Nincs stratégiám; A sakkatsu jizai (megszabadulás az ölés, valamint az élet megóvásának szándékától) a stratégiám.
13. Nincs tervem; A kisan (első adódó alkalom megragadása) a tervem.
14. Nem teszek csodákat; Az igazság az én csodám.
15. Nincs alapelvem; A rinkiohen (minden körülményhez való alkalmazkodás) az alapelvem.
16. Nincs taktikám; A kyojitsu (üresség és telitettség) az én taktikám.
17. Nincs talentumom; A toi sokumyo (találékonyság)-ban van az én talentumom.
18. Nincsenek barátaim; A lelkem a barátom.
19. Nincs ellenségem; Az óvatlanság csak az ellenségem.
20. Nincs páncélom; A jin-gi (jóindulat és igazságosság) a páncélom.
21. Nincs váram; a fudoshin (megingathatatlan lélek) a váram.
22. Nincs kardom; A mushin (tudat üressége) a kardom.

Ennyi lenne es igyexem en is hinni benne.

stempi Creative Commons License 1999.09.24 0 0 727
Cibet!
A 1999-09-24 01:27:33 -i hozzaszolasodra: gazpisztollyal arcon loni valakit kozelrol, ne hidd, hogy 8 napon tuli serules: vaksag vagy halal. Javitson ki valaki, ha tevedek..
Amugy "Megtértél? Ez valami keresztény dolog. Hogy tudod ezt összeegyeztetni a keleti harcmüvészetekkel és a szeresd felebarátodat eszménnyel?" hozzaszolasodra a valasz: en erosen vallasos katolikus vagyok, a plebanosunk szerint a hittancsoport vezetoje is :). Nos, pont most penteken volt errol egy beszelgetesunk, miutan egy katolikus csaladi delutan keretein belul volt egy kis karate-onvedelem bemutato is anDrAssal es meg egy apacakhoz jaro :) tanitvanyommal. Annyira sikeres volt, hogy az apaca oszifo, akit meghivtunk, hogy lassa mit csinal a kislanya :), meghivott, hogy bemutatozzunk az iskolaban is, egy nyilt nap/unnepnap alkalmaval. Na jol eltertem a targytol: tehat az volt a beszelgetes lenyege, hogy vallasos is vagyok, de! a szamuraj etikat is vallom: tehat, ha a szeretteimnek valami baja esik az konnyen lehet, hogy halallal vegzodik. Hat nem volt elragadtatva az atya ettol, mert pont a megbocsatas tema volt a teriteken :))!
De nem valaszolok mindenkinek, mert egy csomo jo anyagot hoztam be, amit hosszu ideig kell gepelnem _nektek_ :), es meg egy csomo tanulnivalom van, raadasul ugye munkaban is vagyok tehat dolgoznom is kellenen. Hmmm ezt hogy hoztam ossze :o??? Ajjaj akkor kezdem a szamuraj hitvallassal, hogy Laja1-nek is kedvebe tegyek :).
Hammer Creative Commons License 1999.09.24 0 0 726
Bassman_, bocs a boldért, lemaradt a feloldása a neved után :-((((
Hammer Creative Commons License 1999.09.24 0 0 725
Debreceni: Köszi az idézeteket, pontosan azt leírják az én hozzáállásomat is. Te mivel foglalkozol, aikido?

Cibet: A filozófiai hátteret nagyon hamar magába kell, hogy szívja a harcművész.
Nem kell eldobnia a vallását, de minimum meg kell ismerni azt az értékrendet, amelyet a stílus kidolgozói magukénak vallottak. Persze lehet, hogy ez csak a tradícionális stílusoknál fontos, nem tudom egy modern stílusnak van-e filozófiája.

Bassman_: Én úgy tudom, hogy Kínában, voltak (vannak) taoista szerzetesek, kolostorok. Akkor ők most csak filozófusok :-? A taoista filozófia fogalma szerintem kb. olyasmi, mint a keresztény értékrenddé.

Hammer

Don Mikele Creative Commons License 1999.09.24 0 0 724
Helló!

Az elmúlt napokban böngészve amit irtatok megjött a kedvem, hogy újra csináljak vmit (sok a szabadidőm), és szeretnék vmi Tai Chit tanulni.
Nem ismer valamelyikötök Óbudai-Aquinkum-Margithid környékén?
Köszi

Kreta Creative Commons License 1999.09.24 0 0 723
hihihihi ez a film is kimarad!:)))
Előzmény: Bassman_ (721)
Laja1 Creative Commons License 1999.09.24 0 0 722
Debreceni : amit a versenyzesrol ir a konyv, nos arra nem reagalnek. Ha visszalapozol a topicban ebben a temaban mar epp elegszer elmondtam a velemenyem es most se tudnek mast mondani. (kicsit negativ ez a hozaallas :)
Ami viszont a masodik reszt illeti, az nagyon tetszik. Ha van idod gyakran idezz a konyvbol. Ezt az idezetet ki teszem a weblapra is.(ha nem gond) A kyokushinkai-ban a 100 ember elleni kuzdelem az teljesen hasonlo megfontolasokbol van. Eddig nagyon kevesen birtak ezt a probatetelt megcsinalni. Azt is mondhatnam, hogy a kyoban ez a csucs. Aki 'csak' vilagbajnok az meg nem ert el mindent, aki viszont megcsinalta a 100 emberes kuzdelmet az mar igazi mester. (Sok vilagbajnok megprobalkozott vele, de nem mindenkinek sikerult)
Nagyon tetszett amit irtal.
Előzmény: Debreceni (718)
Bassman_ Creative Commons License 1999.09.24 0 0 721
Emin Boztepe:
http://www.cc.columbia.edu/~tc257/emin.html
Aztán:
http://www.wingtsun.nl/
(itt még más érdekes emberek meg témák is vannak)

Wing Chun eredet:
http://www.martemi.freeserve.co.uk/Wing_Chun.htm

Cibet:
Bocs, de a taoizmus NEM NEM ÉS NEM vallás, hanem egy filozófia. Nem szabad a kettőt összemosni semmiféleképpen. A vallást merőben megkülönbözteti más dolgoktól az a tény, hogy ott egy ISTEN (vagy több) áll a háttérben. A taoizmusban semmi ilyesmi nincs. Semmi. Az annyira más dolgokról szól!!! A Zenről nem is beszélve.

anDrAs-nak, mert éppen ide kívánkozik. Az "önmagukban" szó éppen arra utal, hogy alapvetően e két filozófia mindenfajta vallástól külön jött létre, az már persze más kérdés, hogy pl a Buddhizmus magáévá tette a Zen-t.
Létezik olyan is hogy Taoista Egyház (Magyarországon is) de ez olyan, mintha azt mondanád: Zsírfagyi
Vagyis a kettő dolog alapvetően üti egymást. Akik azt az egyházat létrehozták, semmit nem értenek a taoizmusból az biztos...

És most Cibetre visszatérve:
"De ezeket egy bizonyos szint eléréséig nyugodtan figyelmen kívül lehet hagyni."
Nos, szerintem ez nem helyes. A filozófia ugyanolyan alapvető építőelem, mint bármelyik alaptechnika. Ha valami hiányzik, lyukas lesz a felépítmény, amin fáradozol, és folyton-folyvást befúj a szél. Rosszabb esetben összedől az egész, amiért valaha is küzdöttél...

Ajánlanám a fenti holland site-ról a taoizmus és a WT/C kapcsolatáról szóló szösszeneteket...

Filmszemle:
A Vértestvérek jelenlegi hogylétéről semmit nem tudok, de íme a sztorija nagyjából:

A film két barát gyerekkori vadászatával kezdődik, ahol az egyik megmenti a másikat egy kutyától. Ezt követően gyerek módra vérszerződést kötnek. Az egyik az "erős" gyerek, a másik a "gyenge". Az erős birkózni jár, és hívja másikat is, hogy együtt edzzenek. Így is lőn.
Mindketten egész jól haladnak. Telik-múlik az idő. Egyszer a "gyengébb", akit Tamásnak hívnak elmegy egy buliba valamikor kamaszkorában, ahol egy nő miatt összezördül egy kínai sráccal. Ez odáig fajul, hogy az utcán megmérkőznek, és a kínai "lekungfuzza" a magabiztos Tamást.
Tamás szülei munkát kapnak Amerikában, és a család odaköltözik. Természetesen Tamást nem hagyja nyugodni a vereség, és ő is kungfuzni akar. Találnak egy öreg mestert, aki elkezdi tanítani. A felnőtt Tamás lenne Robert Lyons. Telnek-múlnak az évek. Ott is lesz valami perpatvar, az öreget megölik, a srác meg beáll rendőrnek.
Az otthonmaradt barát, Növényi Norbert, közben ilyen-olyan Európa meg Világbajnok lesz, de miután egyet nem tud begyűjteni az összes megszerezhető éremből, abbahagyja, és elmegy testőrnek egy "rossz bácsihoz".
Tamás a rendőrségen kap egyszer egy melót, melynek kapcsán valami "Kelet-Európai" ügyre állítják rá. Mit tesz isten, éppen Magyarországra kell mennie, ahol fel kell göngyölítenie egy kiterjedt kábítószer ügyet. Természetesen éppen ahhoz a rossz bácsihoz vezetnek a szálak, akinek a testőre a Növényi. (A rossz bácsi mellesleg nagy Thai Box ember!) Az apokaliptikus nagy befejezésben hatalmas autós üldözés, lövöldözés, verekedés vár a nézőre, melyben a kung fu természetesen mindent legyőz, ami létezik, és a nézők elnyerik méltó büntetésüket...

Én nem igazán erőltetném ezt az egészet...

Debreceni Creative Commons License 1999.09.24 0 0 720
Bocs, nem tudom miert kuldte el 2x.
Debreceni Creative Commons License 1999.09.24 0 0 719
Haliho mindenkinek! Szeretnek 2 idezetet leirni Nektek, és kivancsia varom a velemenyeteket. Az idezetek Szaotome Micugi: " AIKIDO es a termeszet harmoniaja" c. konyvbol van.
"A versenyekre epulo harci ut tanitasa nem az igazsag tanitasa. A verseny agresszionk epito es pozitiv levezetese lehet. Felrazhat onelegultsegunkbol, es arra osztonozhet, hogy olyan dolgokat tegyunk, amilyeneket soha nem probaltunk volna, arra késztethet, hogy egy kicsit messzebb menjunk, vagy egy kicsit gyorsabban fussunk. Erre az eredmenyre vagyunk a jatekokban es a sportban. De a budo nem jatek. A budo eletforma, egyfajta eletszemlelet. A legmagasabb rendu erokifejtes mogotti cel mas kell, hogy legyen. Amikor a versenges tulzotta es mindennapi eletunk hajtoerejeve valik- mint ahogy azza valt sok modern tarsadalomban- agyre tobb csalodast szul, eltorzitja a szemelyiseget, es tonkreteszi az emberi kapcsolatokat. Folyamatosan probara tesszuk masok kepesseget, intelligenciajat, onkepet, es vilagnezetet a parkolohelyert folytatott jelentektelen harctol kezdve az esz ertelmetlen fitogtatasaig, amikor nem az eszmek kicserelesere torekszunk, hanem azt keressuk, hogy a mienk legyen az utolso okos szo. Az en rut fejet noveszt, es azt mondja: " jobb vagyok mint te. Azt akarom, hogy tudd, es ezt be is fogom bizonyitani". Es a verseny mar nem az agresszio levezetese lesz, hanem agresszív tette valik. Allandoan fenyegetve erezzuk magunkat, es bizonytalansagunkat az arogancia kifejezesebe burkoljuk, amikor azert versengunk, hogy a figyelem kozeppontjaba keruljunk. Mindenki "sztar" akar lenni. Folyamatosan harcban allva egymassal mar felunk bizni. Feltekennye, onzove, eroszakossa valunk, masok tamadasaval vedjuk magunkat. Az elet a gyozelemert, a befejezettsegert folytatott versennye valt, es kozben elfelejtjuk ertekelni, hogy elunk.
A gyozelemhez valo tulzott ragaszkodas miatt a versenyeket tamogato modern harcmuveszetek legtobb stilusa elvesztette esszenciajat. Ez nyilvanvalo, amikor megnezunk nehany kuzdosport versenyt. Mi tortent a nagyszeru technikakkal, es alapelvekkel? Azb agresszio, es a veresegtol valo felelem tonkretette oket. A kotelek kozt ezek a box, es abirkozas gyonge utanzataiva valtak. A szamos stilus nagymestere altal tanitott eleganciat es filozofiat elfelejtettek. A muveszetek alkalmazasa leszukult. Csak a gyozelemmel es a veszteseggel foglalkozva a gyermeki en kevely kifejezesenek szertelen muveve valtak. Ebben a felfogasban a harmonia nem ertheto. A budo nem ssport."
Eddig az elso idezet. Most a masodik:
" A kemeny edzes nem csak az izmok edzese; nem csak annak felfedezese, hogy eros ellenallassal az erot el lehet vezetni. Ezek az edzesek fontosak, de a kemeny edzes, amely eros szellemet epit es szellemi bizalmat fejleszt ki, a nehez helyzetekben folytatott edzes. Konnyu eroteljesen edzeni mindennap, ha boven van taplalo elelem, es sokat pihensz. Probalj meg bojtolni egy heten keresztul, es kozben folytasd a rendszeres gyakorlast. Vagy probalj meg nem aludni 3, vagy 4 napon at, mikozben folytatod a gyakorlast. Ahogy a test eleri korlatait, a szellem veszi at a hatalmat, es elkezd noni. Ez a fajta edzes nyilvan veszelyes lehet. Soha nem szabadna vegigcsinalni szakerto tanito felugyelete nelkul.
Jamaoka Tessu dodzsojában volt egy kulonleges gyakorlat az en lecsendesitesere, es az eros es magabiztos szellem kifejlesztesere. Ez az ezer tamadas elleni vedekezes edzese volt. Egy hossabb idoszak alatt- hetek, honapok, vagy egy esetben egy ev alatt- a tanitvanynak minden nap szembe kellett neznie szaz edzotarsaval, akik minde erejuket beleadva 10 x tamadtak ra olyan stilusban, amilyet választottak. Ennek az edzesnek az utolsó napján a tanitvány nem kapott pihenot, csak egy kis csesze levest ehetett. A fizikai test hamarosan kimerult, és ez volt az a pont, amikor a tanitvany feladta a fizikai erohoz, es a jo technikahoz valo ragaszkodasat, es talalkozott a szellemevel. Bar a friss tamadok csapasai ujra es ujra leutottek, a tanitvany szellemi ereje nem fogyott el, es koncentracioja felerosodott. Folytatta a harcot, es megkiserelt teljes szellemi erejevel vedekezni minden tamadas ellen. Az edzes vegere a tanitvany sokszor teljesen ontudatlan volt, megis kamaeban allt, sinaijat vedekezo helyzetben tartva. Ez nem a beszukult fizikai ero. Ez az ero esszenciaja.
.... A konfliktussal es kihivassal telt elme aza az elme, amely az ellenseg verere szomjazik. Bar a kezed soha nem zarul az ellenseg torkara, bar kezedet sohasem szennyezi mas ember vere, ha a szíved gyulolettel teli, vagy arra vagyik, hogy gyozzon masok felett, hogy masak szenvedeset nezze, akkor ezek a gondolatok hazudni fognak, mint a halal, amely szellemedben rothad, es soha nem fogod megerteni a szellemi erot. Az igazi UT, a budo, a dolgok elrendezesenek Utja, nem a rombolase. Azt keresi, hogy hogyan oldja meg a problemat, nem azt, hogy itelkezzen, vagy hogy elpusztitsa az eletet.
A vedekezes mozdulata nem jatek; nagyon komoly valosag. Amikor az ellenseg megprobal megolni, az egyetlen valasztas az elet, vagy a halal. Ha gyonge vagy, nem tudod megvedeni sajat, vagy az elennseged karmajat. A gyongeseg csak kibuvo, konnyu kijarat. Ha nem tudod megvedeni magadat, es elesel az ellenseg tamadasa alatt, az ellenseg bunos lesz, es gyilkossa valik. De te is vetkeztel a gyengeseged miatt, mert gyilkossa tetted. Az ellenseg karmaja, es a tied ugyanaz. Ha az ellenseg megtamad, es te olod meg ot, akkor te vagy a gyilkos. Az eredmeny ugyanaz: az elet elpusztult. A karma ugyanaz. Nem szamit, hogy kinek volt igaza, es ki tevedett, mert az ellenseg a te arnyekod. Te es az ellenseged egy elet vagytok. Ha megolod az ellensegedet, ongyilkossagot kovetsz el. Nincs mentseg. Az UT nagyon szigoru. Meg kell vedened magad, es meg kell vedened az ellensegedet. Ez a Te felelosseged."
Eddig a 2 idezet en magam teljesen egyetertek veluk. Kivancsi vagyok Ratok!
Debreceni Creative Commons License 1999.09.24 0 0 718
Haliho mindenkinek! Szeretnek 2 idezetet leirni Nektek, és kivancsia varom a velemenyeteket. Az idezetek Szaotome Micugi: " AIKIDO es a termeszet harmoniaja" c. konyvbol van.
"A versenyekre epulo harci ut tanitasa nem az igazsag tanitasa. A verseny agresszionk epito es pozitiv levezetese lehet. Felrazhat onelegultsegunkbol, es arra osztonozhet, hogy olyan dolgokat tegyunk, amilyeneket soha nem probaltunk volna, arra késztethet, hogy egy kicsit messzebb menjunk, vagy egy kicsit gyorsabban fussunk. Erre az eredmenyre vagyunk a jatekokban es a sportban. De a budo nem jatek. A budo eletforma, egyfajta eletszemlelet. A legmagasabb rendu erokifejtes mogotti cel mas kell, hogy legyen. Amikor a versenges tulzotta es mindennapi eletunk hajtoerejeve valik- mint ahogy azza valt sok modern tarsadalomban- agyre tobb csalodast szul, eltorzitja a szemelyiseget, es tonkreteszi az emberi kapcsolatokat. Folyamatosan probara tesszuk masok kepesseget, intelligenciajat, onkepet, es vilagnezetet a parkolohelyert folytatott jelentektelen harctol kezdve az esz ertelmetlen fitogtatasaig, amikor nem az eszmek kicserelesere torekszunk, hanem azt keressuk, hogy a mienk legyen az utolso okos szo. Az en rut fejet noveszt, es azt mondja: " jobb vagyok mint te. Azt akarom, hogy tudd, es ezt be is fogom bizonyitani". Es a verseny mar nem az agresszio levezetese lesz, hanem agresszív tette valik. Allandoan fenyegetve erezzuk magunkat, es bizonytalansagunkat az arogancia kifejezesebe burkoljuk, amikor azert versengunk, hogy a figyelem kozeppontjaba keruljunk. Mindenki "sztar" akar lenni. Folyamatosan harcban allva egymassal mar felunk bizni. Feltekennye, onzove, eroszakossa valunk, masok tamadasaval vedjuk magunkat. Az elet a gyozelemert, a befejezettsegert folytatott versennye valt, es kozben elfelejtjuk ertekelni, hogy elunk.
A gyozelemhez valo tulzott ragaszkodas miatt a versenyeket tamogato modern harcmuveszetek legtobb stilusa elvesztette esszenciajat. Ez nyilvanvalo, amikor megnezunk nehany kuzdosport versenyt. Mi tortent a nagyszeru technikakkal, es alapelvekkel? Azb agresszio, es a veresegtol valo felelem tonkretette oket. A kotelek kozt ezek a box, es abirkozas gyonge utanzataiva valtak. A szamos stilus nagymestere altal tanitott eleganciat es filozofiat elfelejtettek. A muveszetek alkalmazasa leszukult. Csak a gyozelemmel es a veszteseggel foglalkozva a gyermeki en kevely kifejezesenek szertelen muveve valtak. Ebben a felfogasban a harmonia nem ertheto. A budo nem ssport."
Eddig az elso idezet. Most a masodik:
" A kemeny edzes nem csak az izmok edzese; nem csak annak felfedezese, hogy eros ellenallassal az erot el lehet vezetni. Ezek az edzesek fontosak, de a kemeny edzes, amely eros szellemet epit es szellemi bizalmat fejleszt ki, a nehez helyzetekben folytatott edzes. Konnyu eroteljesen edzeni mindennap, ha boven van taplalo elelem, es sokat pihensz. Probalj meg bojtolni egy heten keresztul, es kozben folytasd a rendszeres gyakorlast. Vagy probalj meg nem aludni 3, vagy 4 napon at, mikozben folytatod a gyakorlast. Ahogy a test eleri korlatait, a szellem veszi at a hatalmat, es elkezd noni. Ez a fajta edzes nyilvan veszelyes lehet. Soha nem szabadna vegigcsinalni szakerto tanito felugyelete nelkul.
Jamaoka Tessu dodzsojában volt egy kulonleges gyakorlat az en lecsendesitesere, es az eros es magabiztos szellem kifejlesztesere. Ez az ezer tamadas elleni vedekezes edzese volt. Egy hossabb idoszak alatt- hetek, honapok, vagy egy esetben egy ev alatt- a tanitvanynak minden nap szembe kellett neznie szaz edzotarsaval, akik minde erejuket beleadva 10 x tamadtak ra olyan stilusban, amilyet választottak. Ennek az edzesnek az utolsó napján a tanitvány nem kapott pihenot, csak egy kis csesze levest ehetett. A fizikai test hamarosan kimerult, és ez volt az a pont, amikor a tanitvany feladta a fizikai erohoz, es a jo technikahoz valo ragaszkodasat, es talalkozott a szellemevel. Bar a friss tamadok csapasai ujra es ujra leutottek, a tanitvany szellemi ereje nem fogyott el, es koncentracioja felerosodott. Folytatta a harcot, es megkiserelt teljes szellemi erejevel vedekezni minden tamadas ellen. Az edzes vegere a tanitvany sokszor teljesen ontudatlan volt, megis kamaeban allt, sinaijat vedekezo helyzetben tartva. Ez nem a beszukult fizikai ero. Ez az ero esszenciaja.
.... A konfliktussal es kihivassal telt elme aza az elme, amely az ellenseg verere szomjazik. Bar a kezed soha nem zarul az ellenseg torkara, bar kezedet sohasem szennyezi mas ember vere, ha a szíved gyulolettel teli, vagy arra vagyik, hogy gyozzon masok felett, hogy masak szenvedeset nezze, akkor ezek a gondolatok hazudni fognak, mint a halal, amely szellemedben rothad, es soha nem fogod megerteni a szellemi erot. Az igazi UT, a budo, a dolgok elrendezesenek Utja, nem a rombolase. Azt keresi, hogy hogyan oldja meg a problemat, nem azt, hogy itelkezzen, vagy hogy elpusztitsa az eletet.
A vedekezes mozdulata nem jatek; nagyon komoly valosag. Amikor az ellenseg megprobal megolni, az egyetlen valasztas az elet, vagy a halal. Ha gyonge vagy, nem tudod megvedeni sajat, vagy az elennseged karmajat. A gyongeseg csak kibuvo, konnyu kijarat. Ha nem tudod megvedeni magadat, es elesel az ellenseg tamadasa alatt, az ellenseg bunos lesz, es gyilkossa valik. De te is vetkeztel a gyengeseged miatt, mert gyilkossa tetted. Az ellenseg karmaja, es a tied ugyanaz. Ha az ellenseg megtamad, es te olod meg ot, akkor te vagy a gyilkos. Az eredmeny ugyanaz: az elet elpusztult. A karma ugyanaz. Nem szamit, hogy kinek volt igaza, es ki tevedett, mert az ellenseg a te arnyekod. Te es az ellenseged egy elet vagytok. Ha megolod az ellensegedet, ongyilkossagot kovetsz el. Nincs mentseg. Az UT nagyon szigoru. Meg kell vedened magad, es meg kell vedened az ellensegedet. Ez a Te felelosseged."
Eddig a 2 idezet en magam teljesen egyetertek veluk. Kivancsi vagyok Ratok!
Cibet Creative Commons License 1999.09.24 0 0 717
Bocs, elbénáztam. Kimaradt az idézet.

Oziris
"Te iranyitod az eleted, abszolut rajtad mulik, melyik "utat" valasztod. "
A hozzászólás igen nagy naivitást tükröz.

Cibet Creative Commons License 1999.09.24 0 0 716
Annyi hozzászólás van egy nap, hogy nem csoda, ha valamit nem olvasunk el részletesen. A legutobbi hozzászólásomban is többek figyelmét elkerülte, hogy GÁZpisztolyt írtam. Ez olyan mint egy gázspray, csak nagyobb a hatótávolsága és pontosabban lehet vele célozni. Tehát NEM lövedéket lo ki, és nem lehet vele senkit lábon loni. Szerintem jó taktika, hogy ha többen körbevesznek, arcon loni a legagresszivabbakat, aztán futás. Mire magukhoz térnek, te már árkon bokron túl jársz.

Laja1
Tetszett az a hozzászólásod, hogy a harcmüvész célja a gyengék és az igazság védelme. Szerintem is egy harcosnak csak jó ügy érdekében szabad harcba bocsátkozni a gonosz ellen. Néha visszasirom a kasztrendszert, amikor egy harcos békeidoben csak gyakorolt, nem volt semmi más dolga, de ha kellett akkor az életét adta a legutolsó koldusért, mert ez volt a kötelessége, ez volt az élete célja.
Megtértél? Ez valami keresztény dolog. Hogy tudod ezt összeegyeztetni a keleti harcmüvészetekkel és a szeresd felebarátodat eszménnyel?

Bassman
A taoizmus ugyanúgy vallás mint a buddhizmus, a kereszténység, iszlám, hinduizmus stb. Ennek is vannak tanításai, mint a többi vallásnak, amik egy eszmerendszert alkotnak, tehát filozófiák is. A legtöbb stilus megalkotója ezekböl a tanitásokból meritett, hogy megalapozza, vagy utólag megideologizálja azt, amit csinál. De ezeket egy bizonyos szint eléréséig nyugodtan figyelmen kívül lehet hagyni.

Oziris
Az a négy pont amit leirtam, a 'Miért csinálod?' kérdésre adható négy lehetséges válasz és azok ellenérvei, nem pedig azok, amikért én csinálom. Számomra célként az 1. pont domináns. A hozzászólás igen nagy naivitást tükröz.

Az iaidoról majd legközelebb írok.

Cibet

Laa-Yosh Creative Commons License 1999.09.24 0 0 715
Ja igen, miért is jó dolog a fejenállás...
1. Edzi a koponyacsontokat, ellenállóbb lesz a fejed - anélkül hogy szétüttetnéd valahol (no elhülyülés :), és harcban ezt is használhatod. A meglepetés száz százalék, manapság senki nem vár ilyen támadást!
2. Általános erősötésnek sem rossz, a has-, hát-, kar- és nyakizmoknak például biztosan jót tesz ha 10-15 percig csinálod. Ja és ez amolyan statikus edzés, WT gyakorlók is élhetnek vele :)
3. Az egész belső felépítésed, a belső szervek, a keringésed arra vannak berendezkedve, hogy egy meglehetősen erős gravitáció húzza őket lefelé, egy életen át. Frissítőleg hat rájuk, ha megfordul egy időre ennek az erőnek az iránya.
4. A kínaiak szerint serkenti a chi keringését :)
Laja1 Creative Commons License 1999.09.23 0 0 714
Kempo verseny lesz szept. 25.-én , helyileg XV.ker.,
Karácsony Benő park, 12 órakkor kezdődik. Ez gyermek, junior és felnőtt
verseny. Versenyszámok : kata, fegyveres kata, küzdelem.
Zer Creative Commons License 1999.09.23 0 0 713
DLala: mail ment
Laja1 Creative Commons License 1999.09.23 0 0 712
Egy kis humor :
Most olvastam a de.rec.sport.budo-ban :

Ich habe: 2 DANe in Leder, 5. DAN Nin-ten-do Meding style,
7. DAN Nin-ten-do Hauke-Style (dadurch auch 7. DAN Pader-Style),
2. DAN Lin-ux-jutsu, 1. DAN WIN-Do (nicht zu verwechseln mit dem Wendo-
Kram!!!),

Hehe.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!