Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135440

mivel nem egy-egy rudazat/kabel kell csak a kuplung, es fokozatcserehez, hanem egy komplett

mechatronikai egyseg.. igy joval szerviz igenyesebb.

 

de ez egy dolog.

 

ullj bele, es probald ki.

varosban.

 

meg hondaban is szar.. es az nem pug. /talan/ 

Előzmény: -Smiley- (135437)
Quattroman Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135439

Állítólag ezeknek nem classic automata váltója van hanem valami normál váltó ami elektromosan segíti a váltást ( talán tiptronic) 

 

tegyük helyre a fogalmi zavarokat.

Tiptronic váltó az amelyen a fokozatokat egyenként léptetheted kézzel is.

amire Te gondolsz egy robotizált váltó szervomotorokkal működtetve.

 

Rosszabbak / kevésbé megbízhatóak mint a sima mechanikusan működő autómataváltók?

 

azok a "mechanikusan" működő automataváltók igazából hidraulikus nyomatékváltók (bár a hidraulika is egyfajta mechanikának tekinthető)...

szigorúan véve a robotizált váltók (Opel Easytronik, Smart Softtuch) amik mechanikus müködtetésűek.

Előzmény: -Smiley- (135437)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135438

Sziasztok!

 

Tudtok nekem ajánlani profi alvázvédőt Budapesten?

-Smiley- Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135437

sziasztok!

 

Szeretnék vásárolni egy Peugeot 308-ast, automata váltóval.

Állítólag ezeknek nem classic automata váltója van hanem valami normál váltó ami elektromosan segíti a váltást ( talán tiptronic)  
Ezek mennyire megbízható váltók?

Rosszabbak / kevésbé megbízhatóak mint a sima mechanikusan működő autómataváltók? 

Mennyi szervizigényes úgy összeségében a Peugeot 308-as, mondjuk a japán autókhoz (Mazda, Toyota, Honda, Nissan, vagy a Koreai Kia és Hyundai kocsikhoz) hoz képest

 

kicsit félek a francia autóktól, a fenti kocsik jönnek számításba nálam, de egy kollégám eladná a kocsiját mert újat vesz. 

Kawabiker Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135436

http://baercoil.hu/spd/B40115/Menetjavito-keszlet-M7x10-zsakfurathoz

 

Ilyennel rendelkező szerelőt keresek elsősorban Pesten!

 

Elvinnék egy db alkatrészt ( vezérműtengely lefogató, amibe a szelepfedél csavarja megy bele) és azon kellene megbetétezni egy db zsákfuratos M7 menetet.

M8 ra átfurni nem megoldható, mert akkor gyártani kell új csavart és lépcsős kialakítású a szelepfedél lefogató csavar.

 

Természetesen nem ingyen kérem, de ne legyen az új készlet árával azonos a munkadíj.

 

Kihez mehetek?

 

no_holy_shit Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135435

 

ha az elobb mar ilyen jol megmondtam, akkor rögtön kerdeznek is:

 

1,9tdi-n

HF-ben a szivocsatornakat mivel pucoljam?

 

szivosor leszedtem es kipucoltam.

 

csatornakhoz meg nem nyultam, de ott is 2-3mm vastagon all a trutyi. elso korben gondoltam ugy forgatom a motort, hogy a szivoszelepek zarva legyenek es amennyit tudok levakarok, majd kifujom suritett levegovel.

 

van vmi spray (fektisztito, szeleptisztito), amivel mondjuk jaro motornal a többit le lehetne retkelni?

 

(nyilvan hf-t nem szeretnem lebontani. 

 

cam aro Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135434

1.5-2 másodpercenként ad egy púpot, közben szegényet mutat.""

 

hat de miert mutat szegenyet ha dus ?

0.8V koruli ceruzaelemel taplald meg a lambda jelszalat. 

lambda lekotve. 

hatha valami kiderul. 

Előzmény: LyPapa (135426)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135433

 

sorry nyilvan nem ismertem nalad a felallast. Ha mar regebb ota nyitva volt az ajto az mas eset...

 

Előzmény: no_holy_shit (135432)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135432

 

 

nem akarok beszóni, de ajto nyitas elott illik a tükörbe nezni, hogy jön-e vki...

 

tavaly egy X5-bol egy faszi baszta ki az ajtot lendületbol, en meg beleszalltam bringaval (ca. 30-cal szinte fekezes nelkul...)

 

igaz, hogy verzett a kezem, de rögtön velem akarta kifizetetni az ajtajat (ajtohatarolo kuka, kicsit fenyezes kuka, belul karpit szakadt.) [aztan jött egy jarokelo, aki szinten mondta neki, hogy nincs igaza. aztan amig tarsalogtak elhuztam a setaloutcaba]

 

kivanom neki, hogy kovetkezore az Actros ele bassza ki az ajtot es ugorjon is ki rogton még mielott odaer az ukran rendszamos Actros...

 

Előzmény: novothauto (135428)
novothauto Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135431

Tehát 300 millibar :)

 

Az jó.

 

Szkópold meg a légtömegmérőt.

 

Gyújtás,alapjárat, padlógáz...

 

 

Előzmény: LyPapa (135430)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135430

Ez gáz :( Mikor a felségem a harmadik gyermekünkkel volt kb. az utolsó 3 hétben, a nagyobbik lányunk a hátsó ülésen aludt, egy hölgy nálam is bejelentkezett, balról, telibe a B oszlopot. Szerencsére csak a kocsi horpadt, különösen a küszöb.

Sikerült egy picit meglógnom: az alapjárati vákuum értéke: 0.7 bar, szép nagy skálás műszeren, és a mutató áll. Gázfröccsre 0-0.8 közöt leng egyet, és vissza 0.7-re.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: novothauto (135429)
novothauto Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135429

Saját autó diagnosztizálása:

 

Nem volt alapjáratom, csak ha rugdostam a gázt. Fel sem nyitottam a géptetőt,

nem hogy a műszert rátettem volna. Vettem egy alapjáratállítót, gondoltam ha

megmarad a hiba,majd megkeresem.

 

De jó lett.

 

 

Ugyanitt 01-ig gyártott Fiesta 3 ajtóshoz keresek bal oldali fehér ajtótkomletten :)

 

 

Előzmény: LyPapa (135426)
novothauto Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135428

Vegyél egy pecabotot :)

 

Én most szívesen eljárkálnék 20 %-os keverékkorrekcióval,

ugyanis egy csaj kinyitotta az autóm ajtaját egy Swift elejével.

Első sárvédőig...

 

Mondjuk ha fél másodperccel később jön, a testemmel hárítottam volna,

úgyhogy talán még jól is jártam.

 

 

Előzmény: LyPapa (135426)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135427

Estefelé mérek egy vákuumot, most szaladnom kell .

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: LyPapa (135426)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135426

Jó reggelt !

 

Nagyobb baj nincs, csak az autónak határozottan jó az étvágya :) Emellett 1400-körüli fordulatnál, enyhe gázadásra jellemzően berángat, illetve a hirtelen motorfékre is bólogat. Ez utóbbi két dolog nagyjából megszűnt, ill. kordában tartható. Az STFT alapjáraton képes elszaladni jellemzően -20% fölé is, azaz valami miatt dúsnak érzi a keveréket, miközben a lambda szonda jele kb. 1.5-2 másodpercenként ad egy púpot, közben szegényet mutat. A fordulat emelkedésével a lambda szépen elkezd le-fel járni - a kézikönyv szerinti váltaásoknál akár sűrűbben is (előírás: 10 másodpercen belül legalább 5 váltás, 2000 fordulatnál). Tompított és klíma bekapcsolásával a fordulat emelkedik, a lambda jel szaporább lesz, STFT beáll valahol mínusz 12-16% közé. Kb. 1000-1200 ford./perc-nél elkezdi követni a lambda jel változását, kb. 1500-nál már a 0 körül oszcillál. Az LTFT -10.2 %.

Probléma: azt írta az újság, hogy az STFT és az LTFT is abszolút értékben 10%-on belül kell, hogy maradjon. Az LTFT még súrol, de az STFT valami hibára utalhat ? Vagy szellemet üldözök ?

 

Üdv: LyPapa

 

 

Előzmény: novothauto (135425)
novothauto Creative Commons License 2014.08.17 0 0 135425

Jó reggelt!

 

 

A kedvemért mérnél egy alapjárati szívócsővákuumot üzemmelegen?

Lehet, hogy csak kopott a motor és fordulatra szedi össze magát.

 

Ugyanakkor a kérdésem az, hogy mi a baj?

 

Úgy értem, nem megy az autó, vagy világít a MIL, vagy...

 

Előzmény: LyPapa (135418)
cam aro Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135424

en konyvtaramban nagyon ritka az injektor csoppenes. 

gyak. a nulla a legjobb kifejezes. 

nyilvan ez nem kizaro tenyezo. 

de 15-20% alapjarati korrekcio annyra kicsi mennyisegileg.. hogy egy cseppenos/pisilos injektor egy hegy hozza

kepest. 

de jo szivem van. :D 

10% eselyt adok ra. 

 

na es akkor elo a baltat. 

korbe fujod injektorokat. /alul!, bar ha a clipeket kihuzod felulrol. akar onnan is. /  wd40, benya. mindegy mi, csak vekony legyen, es ne parologjon pill alatt. 

finoman mozgatva a lelazitott injektor hidat ez a ketyvasz bekuszik gumigyuruk moge, es siman lazan, kár nelkul kicuppanak. 

jo esetben. 

rossz esetben meg tudod kit szidjal.. :DD

 

(gyujtogyertya elektroda hezagra nem merek rakerdezni ) 

 

Tibornak talan van mukodo injekt. tisztitoja. 

ha megsem, fujjatok meg a torrentel.. ;)  :D 

viccelek. holidays on. :)) 

 

 

Előzmény: LyPapa (135423)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135423

IACV/AAC-t megtisztítottam, így az eddigi alapjárati 24 step helyett 14-gyel megy :) Egyre határozottabb a gyanúm, hogy valamelyik injektor bepisil. Ha ez így van, akkor a házilagos bütykörészésnek azt hiszem, vége - hacsak nem dobok össze egy tisztító szerkentyűt.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: cam aro (135421)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135422

MAF jónak tűnik, TPS jele folyamatos és feszültség OK, IAC-t most kiszedem, és megnézem. Az injektorokat csak a végső esetben szedném ki, mert semmi pótdarabom nincs, még egy O gyűrű sem. Pedig gyanús, hogy az egyik mintha másképp csattogna, mint a többi. 

Szerencsére nem esik az eső :)

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: cam aro (135421)
cam aro Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135421

IAC van rajta ? 

hajlamos kormolodni..

ilyenkor alapjarat lehet, de azert keves levegon megy. 

Előzmény: cam aro (135420)
cam aro Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135420

nem sok minden marad. 

 

maf, o2 sensor, ize reszleges egeskimaradas, injektor, tps ha van rajta. 

 

mit hagyok ki..  

alapjaraton o2, es maf feszko ? 

Előzmény: LyPapa (135418)
cam aro Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135419

 programozni kell.

 

 

jo kis meccs lesz.. :D 

Előzmény: zumirobi (135405)
LyPapa Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135418

Kedves Topictársak,

 

Kb. 3 hete írtam a STFT korrekció magas értékéről (NISSAN Primera, QG16DE, 2001). Javasoltatok egy-két dolgot, én meg hallgattam rátok :)

 

- Falls levegőt adva a -20-25% közötti korrekció szépen 0-hoz közelít, majd kb. +3% -ig megy; elzárva visszaáll a negatív korrekcióra. Tehát, sok a benzin, vagy kevés a levegő.

- Légtömegmérő tisztítás után semmi lényeges változás.

- Üresjárati levegő tanítás után sem.

- Barkácsoltam egy  benzin nyomásmérőt (szerencsére nincs mérő port a vezetéken - olyan csatlakozóm nincs), és megúsztam a fürdést és a tüzet is :) Mind lehúzott, mind újracsatlakoztatott nyomásszabályzó dobbal 

a gyári értékeket hozta.

- Az gyújtást +2 fokkal előre állítottam, azaz, most a gyújtás 2 fokos előgyújtásra van állítva. Az 1400 fordulat/perc, 5. sebesség, enyhe gázadásra a berángatás megszűnt, motorfék üzemben (gázról lelépés, nem fokozatos elvétel) a bebólintás megszűnt. Gondolom, a nagyobb előgyújtás miatt a fordulat esése kevésbé meredek.

- Végül, az injektorok és gyújtótekercsek földelés vezetékeinek testre rögzítő csavarjait meglazítottam, némi 'oxid eltávolító' dörzsölgetés után újrahúztam.

 

Az STFT kb. 700-as alapjáraton -14-18%, az előzőekhez képest határozott csökkenés. Ha emelem a fordulatot, pl. bekapcsolom a tompított világítást, vagy a klímát, akkor fokozatosan csökken a korrekció mértéke, 1500 f/perc-nél már szépen ingadozik a 0% körül - azaz kb. követi a lambda szondát.

 

Nem szedtem még ki az injektorokat, hogy Ruzsa János javaslata alapján a típusukat egyeztessem. Megjegyzés: nem mertem nekifogni :)

 

Segítségeteket köszönöm,

 

Üdv: LyPapa

 

ekowob Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135417

Urak!
Lett egy kis gondom a saját autómmal (Vw Polo 9N 2003 AMF Highline kék-antracit)
A KM-óra kezdett el hülyéskedni. Eleinte ugrált a mutató, de most már abszolút nem csinál semmit. Nem mutatja a sebességet, nem számolja a kilométereket, nem zár le a kpzár, stb. (Érdekes, tempomat van, de gondolom az az ABS-töl kapja a jelet.)
A váltó tetején a "menetjeladót" kicseréltem, de nincs valtozás. Gondolom valahol kontakt hiba lehet, de sajnos nem találok az ELSA-ban kapcsolási rajzot erre.
Ha valaki meg tudná mondani, hogy a műszeregység melyik lábán kellene megjelennie a sebességjelnek, illetve, hogy honnan kap tápot ill. testet a jeladó nagyon megköszönném!
Előre is köszi!

JAMIE222 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135416

Nem elég a csapágy száma?:)Fizessek azért 3x pénzt, mert autóba kell?!:))

Előzmény: Quattroman (135415)
Quattroman Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135415

az előre vásárlásnál is úgy kezdik, hogy mi a generátor típusszáma

Előzmény: JAMIE222 (135414)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135414

Ja hogy többfajta is lehet benne.Nem tudom, de ha kiszereljük akkor már én is meg tudom nézni:))Végül is nem érdekes, csak előre akartam vásárolni, minél kevesebbet álljon a gép.

Előzmény: Quattroman (135413)
Quattroman Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135413

a generátor típusa sokkal többet érne

Előzmény: JAMIE222 (135404)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135412

Sziasztok!

 

Golf III TDI váltóm 1-esbe és 3-asba rakásnál akad. A váltórudazat a becsatlakozásnál kicsit lóg. Attól lehet? Vagy olajszintellenőrzéssel/cserével kezdjem? 

runner 125 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 135411

Köszi nektek!

 

Igen, köszi, előbb kellett volna megnéznem a leírását. Azt hittem nincs benne, csak a hülyénenézlek' dolgok, mint pl. ha kiég az izzó cserélje ki. 

 

Egészen konkrétan ezt írta a könyv:

 

Normál vezetési körülmények: NGK ZFR5J

Meleg idő vagy folyamatos nagy sebességgel való vezetés: NGK ZFR6J

 

Teljesen jó lesz az első is. 120-nál többel úgysincs hajtva, rendszerint 100 az utazó, és főleg közúton vidéken fut.

Előzmény: Quattroman (135407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!