Szeretnék vásárolni egy Peugeot 308-ast, automata váltóval.
Állítólag ezeknek nem classic automata váltója van hanem valami normál váltó ami elektromosan segíti a váltást ( talán tiptronic) Ezek mennyire megbízható váltók?
Rosszabbak / kevésbé megbízhatóak mint a sima mechanikusan működő autómataváltók?
Mennyi szervizigényes úgy összeségében a Peugeot 308-as, mondjuk a japán autókhoz (Mazda, Toyota, Honda, Nissan, vagy a Koreai Kia és Hyundai kocsikhoz) hoz képest
kicsit félek a francia autóktól, a fenti kocsik jönnek számításba nálam, de egy kollégám eladná a kocsiját mert újat vesz.
Ilyennel rendelkező szerelőt keresek elsősorban Pesten!
Elvinnék egy db alkatrészt ( vezérműtengely lefogató, amibe a szelepfedél csavarja megy bele) és azon kellene megbetétezni egy db zsákfuratos M7 menetet.
M8 ra átfurni nem megoldható, mert akkor gyártani kell új csavart és lépcsős kialakítású a szelepfedél lefogató csavar.
Természetesen nem ingyen kérem, de ne legyen az új készlet árával azonos a munkadíj.
ha az elobb mar ilyen jol megmondtam, akkor rögtön kerdeznek is:
1,9tdi-n
HF-ben a szivocsatornakat mivel pucoljam?
szivosor leszedtem es kipucoltam.
csatornakhoz meg nem nyultam, de ott is 2-3mm vastagon all a trutyi. elso korben gondoltam ugy forgatom a motort, hogy a szivoszelepek zarva legyenek es amennyit tudok levakarok, majd kifujom suritett levegovel.
van vmi spray (fektisztito, szeleptisztito), amivel mondjuk jaro motornal a többit le lehetne retkelni?
nem akarok beszóni, de ajto nyitas elott illik a tükörbe nezni, hogy jön-e vki...
tavaly egy X5-bol egy faszi baszta ki az ajtot lendületbol, en meg beleszalltam bringaval (ca. 30-cal szinte fekezes nelkul...)
igaz, hogy verzett a kezem, de rögtön velem akarta kifizetetni az ajtajat (ajtohatarolo kuka, kicsit fenyezes kuka, belul karpit szakadt.) [aztan jött egy jarokelo, aki szinten mondta neki, hogy nincs igaza. aztan amig tarsalogtak elhuztam a setaloutcaba]
kivanom neki, hogy kovetkezore az Actros ele bassza ki az ajtot es ugorjon is ki rogton még mielott odaer az ukran rendszamos Actros...
Ez gáz :( Mikor a felségem a harmadik gyermekünkkel volt kb. az utolsó 3 hétben, a nagyobbik lányunk a hátsó ülésen aludt, egy hölgy nálam is bejelentkezett, balról, telibe a B oszlopot. Szerencsére csak a kocsi horpadt, különösen a küszöb.
Sikerült egy picit meglógnom: az alapjárati vákuum értéke: 0.7 bar, szép nagy skálás műszeren, és a mutató áll. Gázfröccsre 0-0.8 közöt leng egyet, és vissza 0.7-re.
Nagyobb baj nincs, csak az autónak határozottan jó az étvágya :) Emellett 1400-körüli fordulatnál, enyhe gázadásra jellemzően berángat, illetve a hirtelen motorfékre is bólogat. Ez utóbbi két dolog nagyjából megszűnt, ill. kordában tartható. Az STFT alapjáraton képes elszaladni jellemzően -20% fölé is, azaz valami miatt dúsnak érzi a keveréket, miközben a lambda szonda jele kb. 1.5-2 másodpercenként ad egy púpot, közben szegényet mutat. A fordulat emelkedésével a lambda szépen elkezd le-fel járni - a kézikönyv szerinti váltaásoknál akár sűrűbben is (előírás: 10 másodpercen belül legalább 5 váltás, 2000 fordulatnál). Tompított és klíma bekapcsolásával a fordulat emelkedik, a lambda jel szaporább lesz, STFT beáll valahol mínusz 12-16% közé. Kb. 1000-1200 ford./perc-nél elkezdi követni a lambda jel változását, kb. 1500-nál már a 0 körül oszcillál. Az LTFT -10.2 %.
Probléma: azt írta az újság, hogy az STFT és az LTFT is abszolút értékben 10%-on belül kell, hogy maradjon. Az LTFT még súrol, de az STFT valami hibára utalhat ? Vagy szellemet üldözök ?
en konyvtaramban nagyon ritka az injektor csoppenes.
gyak. a nulla a legjobb kifejezes.
nyilvan ez nem kizaro tenyezo.
de 15-20% alapjarati korrekcio annyra kicsi mennyisegileg.. hogy egy cseppenos/pisilos injektor egy hegy hozza
kepest.
de jo szivem van. :D
10% eselyt adok ra.
na es akkor elo a baltat.
korbe fujod injektorokat. /alul!, bar ha a clipeket kihuzod felulrol. akar onnan is. / wd40, benya. mindegy mi, csak vekony legyen, es ne parologjon pill alatt.
finoman mozgatva a lelazitott injektor hidat ez a ketyvasz bekuszik gumigyuruk moge, es siman lazan, kár nelkul kicuppanak.
jo esetben.
rossz esetben meg tudod kit szidjal.. :DD
(gyujtogyertya elektroda hezagra nem merek rakerdezni )
IACV/AAC-t megtisztítottam, így az eddigi alapjárati 24 step helyett 14-gyel megy :) Egyre határozottabb a gyanúm, hogy valamelyik injektor bepisil. Ha ez így van, akkor a házilagos bütykörészésnek azt hiszem, vége - hacsak nem dobok össze egy tisztító szerkentyűt.
MAF jónak tűnik, TPS jele folyamatos és feszültség OK, IAC-t most kiszedem, és megnézem. Az injektorokat csak a végső esetben szedném ki, mert semmi pótdarabom nincs, még egy O gyűrű sem. Pedig gyanús, hogy az egyik mintha másképp csattogna, mint a többi.
Kb. 3 hete írtam a STFT korrekció magas értékéről (NISSAN Primera, QG16DE, 2001). Javasoltatok egy-két dolgot, én meg hallgattam rátok :)
- Falls levegőt adva a -20-25% közötti korrekció szépen 0-hoz közelít, majd kb. +3% -ig megy; elzárva visszaáll a negatív korrekcióra. Tehát, sok a benzin, vagy kevés a levegő.
- Légtömegmérő tisztítás után semmi lényeges változás.
- Üresjárati levegő tanítás után sem.
- Barkácsoltam egy benzin nyomásmérőt (szerencsére nincs mérő port a vezetéken - olyan csatlakozóm nincs), és megúsztam a fürdést és a tüzet is :) Mind lehúzott, mind újracsatlakoztatott nyomásszabályzó dobbal
a gyári értékeket hozta.
- Az gyújtást +2 fokkal előre állítottam, azaz, most a gyújtás 2 fokos előgyújtásra van állítva. Az 1400 fordulat/perc, 5. sebesség, enyhe gázadásra a berángatás megszűnt, motorfék üzemben (gázról lelépés, nem fokozatos elvétel) a bebólintás megszűnt. Gondolom, a nagyobb előgyújtás miatt a fordulat esése kevésbé meredek.
- Végül, az injektorok és gyújtótekercsek földelés vezetékeinek testre rögzítő csavarjait meglazítottam, némi 'oxid eltávolító' dörzsölgetés után újrahúztam.
Az STFT kb. 700-as alapjáraton -14-18%, az előzőekhez képest határozott csökkenés. Ha emelem a fordulatot, pl. bekapcsolom a tompított világítást, vagy a klímát, akkor fokozatosan csökken a korrekció mértéke, 1500 f/perc-nél már szépen ingadozik a 0% körül - azaz kb. követi a lambda szondát.
Nem szedtem még ki az injektorokat, hogy Ruzsa János javaslata alapján a típusukat egyeztessem. Megjegyzés: nem mertem nekifogni :)
Urak! Lett egy kis gondom a saját autómmal (Vw Polo 9N 2003 AMF Highline kék-antracit) A KM-óra kezdett el hülyéskedni. Eleinte ugrált a mutató, de most már abszolút nem csinál semmit. Nem mutatja a sebességet, nem számolja a kilométereket, nem zár le a kpzár, stb. (Érdekes, tempomat van, de gondolom az az ABS-töl kapja a jelet.) A váltó tetején a "menetjeladót" kicseréltem, de nincs valtozás. Gondolom valahol kontakt hiba lehet, de sajnos nem találok az ELSA-ban kapcsolási rajzot erre. Ha valaki meg tudná mondani, hogy a műszeregység melyik lábán kellene megjelennie a sebességjelnek, illetve, hogy honnan kap tápot ill. testet a jeladó nagyon megköszönném! Előre is köszi!
Ja hogy többfajta is lehet benne.Nem tudom, de ha kiszereljük akkor már én is meg tudom nézni:))Végül is nem érdekes, csak előre akartam vásárolni, minél kevesebbet álljon a gép.
Golf III TDI váltóm 1-esbe és 3-asba rakásnál akad. A váltórudazat a becsatlakozásnál kicsit lóg. Attól lehet? Vagy olajszintellenőrzéssel/cserével kezdjem?