Passzív toronyház Torontóban nagyrészt fából. Megspóroltak 679 t CO2t, a beépített fa pedig élete során megkötött 1750 t CO2-t. Passzív ház a fűtés/klíma energia költségének 90%-t megspórolja. A globál energia kb 50%-a a fűtés klimatizálásra megy el. Itt pedig egyesek azon pörögnek hogy közúti járművek globál 12-%ból megspóroljanak 2-3%, kurva nagy veszélyes hulladékhalmot maguk után hagyva.
Tegnapi linket még egyszer berakom https://www.youtube.com/watch?v=KSkri511DMo utolsó 1/3 ami igazán lényeges, főleg amit a technológiai bezárkózásról mond. Az EV önmagában pont ez testesíti meg.
Erre az a válaszom hogy ideje lenne visszaterelni vasútra és onnan EV teherjárművekkel a célba, mert az EV kamion (mint az EV személyautó is) tipikusan a kút kávájára szarás.
...de nem megszakítás nélkül - ezt a kis apróságot tegyük azért hozzá.
Most már annyira szigorodtak a vezetési-idők ellenőrzései, hogy lassan már jobban büntetik a pihenőidők be-nem-tartását - mint az ittas vezetést.
Mi több, az idióta bürokraták már azon agyalnak, hogy a pilóták ne alhassanak az (egyébként szuper-kényelmes, légkondicionált) hálófülkéikben - hanem menjenek aludni mindenféle koszos, útszéli garniszállókba - mert hogy az jobb nekik.
Lassan már annyi pihenőidőt írnak elő a pilótáknak - hogy amig kéynszerpihenőn vannak, annyit tölthetnek, hogy szinte mindig fullos akkukkal róhatják a kilométereket.
Szorakoztato olvasmany, nemet teslafan oldal , a forum a Model 3 hibakat targyalja. Minden nap rengeteg uj dolog jon be, ahogy egyre tobb autot adnak at, ez kulonosen tetszett:
A Tesla személyautókra jellemző "megbízhatósággal" nem jósolok sok jövőt Musk cégeinek. Másrészt hosszút távú kamion forgalmat kellene egyszer és mindenkorra beszüntetni és vasútra visszaterelni az áruszállítást.
Musk már fejleszti a 2000 ciklus tudó akkumulátorát, és 800km hatótáv is lesz a kamionjában, az 1.6 millió kilométer megtételéhez lesz elég, amit 12 év alatt sem tud majd teljesíteni a jármű.
Buta, ugyan mitől dögölne meg, egy kamion évi 100-120 ezer km megy, Musk kamionja 5-700 km hatótávú lesz, ez évi 200 ciklus az semmi, a mai aksik simán tudnak 1500 ciklust.
Egyrészt Musknak a fasorban sincs kamionja, Az akkuk meg még trükközve sem tudnak 1500 ciklust, kivéve a ha LiFePO4 ről van szó, de azokkal pedig a 5-700 km nem teljesíthatő.
Buta, ugyan mitől dögölne meg, egy kamion évi 100-120 ezer km megy, Musk kamionja 5-700 km hatótávú lesz, ez évi 200 ciklus az semmi, a mai aksik simán tudnak 1500 ciklust. Mondtam már, kevesebb 2 év alatt elmegy a kamion ára üzemanyagra, ami árammal minimum harmadolható..
Látom téged nem zavar, hogy olyan dolgokba szólsz bele, amiről fogalmad sincs, egy kamion napi 5-700 km megy átlagosan, ez EV kamionnal is simán teljesíthető, ugyanis vannak kötelezően betartott pihenő idők.
hanem akik komoly nemzetközi fuvarozók, ott a jól menők 3 éves korban cserélik a járművet, újra, a kevésbé jók, meg akkor veszik meg, és 6-8 éves korban adják el,
EV kamion akkuja ekkor már rég 2x megdöglött.
Az EV kamion a felárát 2 év alatt behozza, a 3. évben már nyereséget termel, még legalább 4-5 évig, egy ICE járműhöz képest.
Persze persze... 2X annyiba kerül de már 2 év alatt behozza az árát.
A kamionokról sem tudsz semmit sem, az aksi élettartalma éppen hosszabb, mint az ICE kamionoké, ne a kényszervállalkozókat nézzed, akik 20 éves járműveket használnak, hanem akik komoly nemzetközi fuvarozók, ott a jól menők 3 éves korban cserélik a járművet, újra, a kevésbé jók, meg akkor veszik meg, és 6-8 éves korban adják el, annál régebbi kamoinnal meg sem éri a nemzetközi fuvarozás.Az EV kamion a felárát 2 év alatt behozza, a 3. évben már nyereséget termel, még legalább 4-5 évig, egy ICE járműhöz képest.
Hogy hol lesz az árparitás az nem csak az akkucellák árától függ. Hogy hol lesz a vásárlói igény paritás az még csak nem is az ártól függ.
Mindenesetre az ICE egyre drágább lesz, az EV egyre olcsóbb és aki ezzel most nem számol az nagyon be fog égni, mert hamarosan az újbeszállók közé fog keveredni.
Ha pár éven belül a koreai/kínai akkugyártók uralják majd a piacot és diktálják a feltételeket, nehéz lesz nulláról indulva ellensúlyt képezni velük.
Our 2018 Battery Price Survey has found that the volume-weighted average price of a lithium-ion battery pack is $176/kWh - the price has fallen 85% in real terms since 2010 due to tech improvements resulting in higher energy density at the cathode material, cell & pack level.
Viszont sokkal putribb és megbízhatatlanabb. Kamion esetén viszont alaphangon 2x a költsége az elektromosnak, ami rövidebb élettartammal és sokkal gyorsabb amortizációval jár az akkuk miatt. Másrészt csak a szennyezést pakolja át az erőművek oldalára.