Keresés

Részletes keresés

QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344604

 

Passzív toronyház Torontóban nagyrészt fából. Megspóroltak 679 t CO2t, a beépített fa pedig élete során megkötött 1750 t CO2-t. Passzív ház a fűtés/klíma energia költségének 90%-t megspórolja. A globál energia kb 50%-a  a fűtés klimatizálásra megy el. Itt pedig egyesek azon pörögnek hogy közúti járművek globál 12-%ból megspóroljanak 2-3%, kurva nagy veszélyes hulladékhalmot maguk után hagyva.

QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344603

Ej, be szépen mondtad az ügyeletes Musk felszopó definícióját.

Előzmény: Törölt nick (344602)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344602

Tudom, szurkolsz neki, nem vagy egyedul.

Előzmény: Rangun (344597)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344601

Tegnapi linket még egyszer berakom https://www.youtube.com/watch?v=KSkri511DMo  utolsó 1/3 ami igazán lényeges, főleg amit a technológiai bezárkózásról mond. Az EV önmagában pont ez testesíti meg.

QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344600

Erre az a válaszom hogy ideje lenne visszaterelni vasútra és onnan EV teherjárművekkel a célba, mert az EV kamion (mint az EV személyautó is) tipikusan a kút kávájára szarás.

Előzmény: GPS (344599)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344599

 

egy kamion napi 5-700 km megy átlagosan

 

...de nem megszakítás nélkül - ezt a kis apróságot tegyük azért hozzá.

 

Most már annyira szigorodtak a vezetési-idők ellenőrzései, hogy lassan már jobban büntetik a pihenőidők be-nem-tartását -  mint az ittas vezetést.

 

Mi több, az idióta bürokraták  már azon agyalnak, hogy a pilóták ne alhassanak az (egyébként szuper-kényelmes, légkondicionált) hálófülkéikben - hanem menjenek aludni mindenféle koszos, útszéli garniszállókba - mert hogy az jobb nekik.

 

Lassan már annyi pihenőidőt írnak elő a pilótáknak - hogy amig kéynszerpihenőn vannak, annyit tölthetnek, hogy szinte mindig fullos akkukkal róhatják a kilométereket.

.

Előzmény: QuantumSingularitas (344585)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344598

Most vett saját technológiát, ami űber brutál lesz, még erről sem tudsz?

 

Persze, persze... Milyen érdekes hogy az überbrutál csodaakkuról mindig kiderül hogy kamuk.

Előzmény: Rangun (344596)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344597

El ne hidd, mert akkor letolt gatyában fogsz állni,  munkanélküliként, miután becsődölt a BMW.

Előzmény: Törölt nick (344594)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344596

Most vett saját technológiát, ami űber brutál lesz, még erről sem tudsz?

Előzmény: QuantumSingularitas (344591)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344595

Ja, csak akkor nem másnapra fogod megkapni az árut, hanem a következő hónapra, ha vasutaztatni akarod, és még drágább is lesz.

Előzmény: QuantumSingularitas (344590)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344594

Szorakoztato olvasmany, nemet teslafan oldal , a forum a Model 3 hibakat targyalja. Minden nap rengeteg uj dolog jon be, ahogy egyre tobb autot adnak at, ez kulonosen tetszett:

 

14-es hibalista, frissen atvett autonal.

 

https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=89&t=25809#p647658

 

Kozte olyanok mint csalen szerelt nappali menetfeny lampak, ferde belso burkolatok, csalen allo belso fedelek, ajtok, stb, szarul mukodo autopilot, rengeteg szoftveres problema, ereszto kerek, stb.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344593

Irrelevans a temaval kapcsolatban.

Előzmény: szilvatövis (344592)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344592

Nagyszerű. Akkor biztosan tudod azt is, hogyan alakult az I3-ba gyártott akkucellák fajlagos teljesítménye s fajlagos gyártási költségszintje.

Előzmény: Törölt nick (344582)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344591

Musk már fejleszti a 2000 ciklus tudó akkumulátorát, és 800km hatótáv is lesz a kamionjában,

HAHAHAHAHAHAHA, MUSK A MINDENTTUDÓ.... Musknak a Panasonic gyártja az akkut a saját maga által kifejlesztett technológiával. Musk csak összedrótozza.

Előzmény: Rangun (344589)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344590

A Tesla személyautókra jellemző "megbízhatósággal" nem jósolok sok jövőt Musk cégeinek. Másrészt hosszút távú kamion forgalmat kellene egyszer és mindenkorra beszüntetni és vasútra visszaterelni az áruszállítást.

Előzmény: Rangun (344588)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344589

Musk már fejleszti a 2000 ciklus tudó akkumulátorát, és 800km hatótáv is lesz a kamionjában, az 1.6 millió kilométer megtételéhez lesz elég, amit 12 év alatt sem tud majd teljesíteni a jármű.

Előzmény: QuantumSingularitas (344587)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344588

Majd meglátod, bár nálad az sem biztos, mert azt sem vagy hajlandó látni, ami már van.

Előzmény: QuantumSingularitas (344587)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344587

Buta, ugyan mitől dögölne meg, egy kamion évi 100-120 ezer km megy, Musk kamionja 5-700 km hatótávú lesz, ez évi 200 ciklus az semmi, a mai aksik simán tudnak 1500 ciklust.

Egyrészt Musknak a fasorban sincs kamionja, Az akkuk meg még trükközve sem tudnak 1500 ciklust, kivéve a ha LiFePO4 ről van szó, de azokkal pedig a 5-700 km nem teljesíthatő.

Előzmény: Rangun (344586)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344586

Buta, ugyan mitől dögölne meg, egy kamion évi 100-120 ezer km megy, Musk kamionja 5-700 km hatótávú lesz, ez évi 200 ciklus az semmi, a mai aksik simán tudnak 1500 ciklust. Mondtam már, kevesebb 2 év alatt elmegy a kamion ára üzemanyagra, ami árammal minimum harmadolható..

Előzmény: QuantumSingularitas (344583)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344585

egy kamion napi 5-700 km megy átlagosan, ez EV kamionnal is simán teljesíthető,

Csak éppen az min egy (de inkább 2) komplett akkuciklusba kerül, 260 munkanappal számolva igen gyorsan eljön az akku élettartamának vége.

Előzmény: Rangun (344584)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344584

Látom téged nem zavar, hogy olyan dolgokba szólsz bele, amiről fogalmad sincs, egy kamion napi 5-700 km megy átlagosan, ez EV kamionnal is simán teljesíthető, ugyanis vannak kötelezően betartott pihenő idők.

Előzmény: QuantumSingularitas (344581)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344583

 hanem akik komoly nemzetközi fuvarozók, ott a jól menők 3 éves korban cserélik a járművet, újra, a kevésbé jók, meg akkor veszik meg, és 6-8 éves korban adják el,


EV kamion akkuja ekkor már rég 2x megdöglött.

Az EV kamion a felárát 2 év alatt behozza, a 3. évben már nyereséget termel, még legalább 4-5 évig, egy ICE járműhöz képest.


Persze persze... 2X annyiba kerül de már 2 év alatt behozza az árát.

Előzmény: Rangun (344579)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344582

Nekem nem kell szolnod, szerintem en nalad regebben kovetem az akksiarak alakulasat.

Előzmény: szilvatövis (344578)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344581

Ne zavarjon, hogy EV alkalmatlan a nemzetközi fuvarozásban, ha csak nem + 5t akkut raksz bele.

Előzmény: Rangun (344579)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -10 0 344580

Nomeg, egy "zsirosabb" SUV elfogyaszt elete soran (200 000 - 250 000 km, 8-10 liter/100km, ~10 ev) ~20 000 liter üzemanyagot (mai ara ~30 000 €).

Előzmény: Rangun (344572)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344579

A kamionokról sem tudsz semmit sem, az aksi élettartalma éppen hosszabb, mint az ICE kamionoké, ne a kényszervállalkozókat nézzed, akik 20 éves járműveket használnak, hanem akik komoly nemzetközi fuvarozók, ott a jól menők 3 éves korban cserélik a járművet, újra, a kevésbé jók, meg akkor veszik meg, és 6-8 éves korban adják el, annál régebbi kamoinnal meg sem éri a nemzetközi fuvarozás.Az EV kamion a felárát 2 év alatt behozza, a 3. évben már nyereséget termel, még legalább 4-5 évig, egy ICE járműhöz képest.

Előzmény: QuantumSingularitas (344576)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344578

Én szóltam. :-)

Hogy hol lesz az árparitás az nem csak az akkucellák árától függ. Hogy hol lesz a vásárlói igény paritás az még csak nem is az ártól függ.

Mindenesetre az ICE egyre drágább lesz, az EV egyre olcsóbb és aki ezzel most nem számol az nagyon be fog égni, mert hamarosan az újbeszállók közé fog keveredni.

 

Ha pár éven belül a koreai/kínai akkugyártók uralják majd a piacot és diktálják a feltételeket, nehéz lesz nulláról indulva ellensúlyt képezni velük.

 

Our 2018 Battery Price Survey has found that the volume-weighted average price of a lithium-ion battery pack is $176/kWh - the price has fallen 85% in real terms since 2010 due to tech improvements resulting in higher energy density at the cathode material, cell & pack level.

https://twitter.com/BloombergNEF/status/1075410072283594753/photo/1

 

Előzmény: Törölt nick (344571)
z_a_p Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344577

Másrészt csak a szennyezést pakolja át az erőművek oldalára.

 

Ami lehet nuki, szel, nap, viz...

Előzmény: QuantumSingularitas (344576)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344576

Viszont sokkal putribb és megbízhatatlanabb. Kamion esetén viszont alaphangon 2x a költsége az elektromosnak, ami rövidebb élettartammal és sokkal gyorsabb amortizációval jár az akkuk miatt. Másrészt csak a szennyezést pakolja át az erőművek oldalára.

Előzmény: Rangun (344574)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344575

Mar hogy a faszba ne lenne dragabb.

Előzmény: Rangun (344574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!