Keresés

Részletes keresés

StevenJC Creative Commons License 2004.01.09 0 0 301
Én is drukkolok a kissebb csapatoknak. Jó lenne, ha nem csak "töltelék" szerepet kapnának a versenyeken! Jó volt látni tavaly Fisichellát Brazíliában, bár ott ugye a körülmények sokat jelentettek. Az új autók fejlődésével kapcsolatban pedig kicsit szkeptikus vagyok... Hova fejlődnek még ezek? Mindig csak gyorsulnak-gyorsulnak, a végén már 30 másodperc lesz egy kör? Jó, ez durva, de valahol úgy érzem az lenne az igazi, ha a versenyzők teljesítménye számítana legfőképp, nem az, hogy milyen autóban ülnek... Ez persze utópisztikus, meg kicsit hülye hozzáállás, de tényleg kicsit soknak érzem a média reagálását az egyes változtatásoknál.
Előzmény: kvázi-mondó (297)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.09 0 0 300
A Renault nekem is nagyon szimpatikus. Nem a nyers erőre épít, hanem a technikai finomságokra. Az a kérdés motoszkált sokáig az agyamban, hogy miként lehet képes a Renault annyival jobb rajtautomatikát készíteni, mint a többiek. Hisz mérnökök mindenhol vannak, az anyagiak adottak, a kérdés létfontosságú. Hogyan lehet ebben ekkora előnyük?
A Jaguar meg talán azért kedvenc, amiért a Ferrari is. Tradicionális márka. Van múltja, nem is akármilyen. Ez az, amiért egy Toyota F1-es csapatnak nemigen lesz európai szurkolóbázisa.
Előzmény: kvázi-mondó (297)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.09 0 0 299
Ez a setup editor érdekesnek tűnik, utánanézek. Ha van linked, benyomathatod.
Én a notorius setupból indulok ki, de már rég nem hasonlít az eredetire:) Úgy érzem, hogy profiknak készült az a setup alapból. Azért pörögtem én. A toe-in és a differenciálzár növelésével már stabilizáltam az autót. De állítottam a szárnyon, a féken, a súlyelosztáson, stb. Úgyhogy már messze járok az eredeti beállításoktól. Van egy egész részletes angol nyelvű leírás, hogy hogyan kell setupot készíteni. Nem az, hogy mi micsoda, hanem a lépéseket. Az is érdekes és talán tényleg jobb, ha az ember sajátot készít, mintsem egy készet használ.
Előzmény: StevenJC (298)
StevenJC Creative Commons License 2004.01.09 0 0 298
Lopez kezd bedurvulni:-) Az 1:36-hoz gratula! Kikapcsolt segítségekkel ez már igenis komoly fejlődés! Ha fáradt is vagy, de van időd és kedved gyakorolni, ne aggódj az az idő is sokat számít. Ha nem is érzed a közvetlen hatását a gyakorlásnak, másnap azt fogod észrevenni, hogy némely kanyart már szinte robotpilóta precizitással veszed be. Ez a lényege a gyakorlásnak:-) Az agyad akkor is rögzít, amikor te úgy érzed, hogy semmi esély a fejlődésre. Az autó beállításához esetleg próbálj egy már elvileg beállított setupot (Notorius, TKD) megfigyelni mondjuk a Grip-hez képest. Van egy program, (Compare & setup editor), amivel egész jól össze lehet hasonlítani a setupokat, és ha Albert Parkban kipróbálod őket, (pl. durva: Monzáét betöltöd, majd ezek után Hungaroringét is ugyanott) baromira érezni fogod az autó vezethetőségén a különbséget! Ezek után a pályához tartozó setupot is nézd meg, és lehet hogy úgy döntesz, hogy neked Albert Parkban jobban bejön a Hungaroring setupja:-) és annak a segítségével állítod be az autót... Egyébként én pont így voltam Sepanggal. Már írtam, hogy nekem ez az egyik mumus. A saját setupja abszolút nem jött be, összehasonlítottam másokéival, és végül pont Albert Park egy módosítását véglegesítettem...
Előzmény: szenyor Lopez (293)
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.09 0 0 297
Mondjuk ebben igazad van. Bár nem hiszem, hogy a szörnyen rutinos tesztpilóták annyira rosszabbak volnának, de tény, hogy Montoya kifejezetten "edzésmenő", meg aztán a Ferrari tényleg nagyon jó. Kiváncsi leszek tud-e még tovább fejlődni a Renault, pl. tud-e 3. lenni a konstruktőri versenyben... Ők nagyon szimpatikusak. Meg persze a Jaguár is. Egy egész idényig vezettem :)
Előzmény: szenyor Lopez (294)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.09 0 0 296
Letöltöttem némi segédanyagot hozzá. Nem saját kútfő. A próbálkozás és az eredményesség figyelése persze már az én képességeimen múlik, de a mi mit változtat-hoz egyedül én is gyenge lennék.
Előzmény: kvázi-mondó (295)
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.09 0 0 295
Gratulálok a töretlen fejlődéshez! Ausztrália nem csak a kitűnő időjárás miatt előnyös, hanem mert viszonylag autózható pálya, és megvan benne minden, ami egy F1 pályán előfordulhat (sikán, elnyújtott lágy kanyar, egyenes, 90es kanyar). Bár én is vágnám, hogy mit miért érdemes változtatni... Én maradok 1enlőre a készen kapott setupok betöltésénél, meg az egyértelműbb változtatásoknál. Már alig várom a februárt, hogy a vizsgák végeztével kedvemre száguldozhassak.
Előzmény: szenyor Lopez (293)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.09 0 0 294
Nono az még a tavalyi Ferrari. Majd meglátjuk mit tud az új bömcsi a többi új autó ellen.És a Ferkókat a tesztpilóták vezették. Lehet, hogy nekik is gondjuk van a kormánnyal? :) Szerintem a Ferrari nagyot fog alakítani idén. Kénytelenek. A pilótáit nem kifejezetten csípom (főleg MS-t nem:) ), de az autó és úgy általában az olasz autók közel állnak hozzám. A Jaguar tudja még megdobogtatni a szívemet. Remélem jövőre ők is jobbak lesznek.
Előzmény: kvázi-mondó (292)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.09 0 0 293
Na tegnap folytattam vesszőfutásomat a kormánnyal és a kikapcsolt segítségékkel. Akit nem érdekel, lapozzon:)
Továbbra is Ausztráliában tesztelek, mert ott most is meleg van:)
A tesztautó egy Jaguar, amiben talán van egy körönkénti 0,5mp-es lemaradás egy top kocsihoz képest. Mindezeket összevéve a tegnapi 1.36-os legjobb időm immár a "fantasztikus eredmény" kategória az előző 1.40 körüliekhez képest. Ez kb. egy órai tesztelés folyománya. Kezdem kitapasztalni, hogy mi miért van a setupban. Pl. a hátsó toe-in növelésével szépen lehet növelni a kocsi stabilitását. Csak a gumik nem szeressék:) Mindig ez a valamit valamiért:) Még tesztelgetek, aztán lassan elkezdek versenyezni, mert már vannak egymás utáni köreim, ahol nem pördülök meg, nem csúszok ki. Az a gáz, hogy későn tudok nekiállni és fáradt vagyok. Szívesen tesztelnék főállásban, de a főnökömnek asszem ezt nem említem meg:)
Szóval tényleg gyakorlás kérdése.
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.09 0 0 292
Off

Az új BMW nem csak brutálisan néz ki (lásd lejjebb), de Montoya tegnap több mint 1 másodpercet vert a tesztpilóták (Massa, Badoer) által vezetett Ferrarira. Húúú... Ez sokat ígérő!

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.08 0 0 291
Hálás köszönet, a hétvégi futamon már biztos így fogok menni! Talán már említettem: szörnyen illúzióromboló, mikor átlépem a célvonalat, jön a pálya melletti kamera képe, az automata meg lelassít vagy 70-re, a mögöttem jövő meg mintha nem látna engem: belémrohan és kész a tömegbaleset. Elveszti a realitását. Mostanában azzal próbálkoztam, hogy mielőtt célba értem volna, lehúzódtam a legszélére, hogy ne üssenek el…
Előzmény: StevenJC (290)
StevenJC Creative Commons License 2004.01.08 0 0 290
Pontosan én sem emlékszem a nevére, de jófele kapiskálsz Lopez. Kvázi-mondó, ha ebben a sorban átállítod a 0-t 1-re, akkor a gép többet nem veszi ki a kezedből az irányítást. Pl. időmérő végén nem tesz ki a boxba, hanem neked kell a levezető kört is megtenni, majd beállni. Ugyanez vonatkozik a versenyre. Ez mondjuk versenynél gáz lehet, mert ha nem jól választod meg a benzin mennyiségét, elfogyhat mire beérnél a boxba:-) Bár erre kicsi az esély...
Előzmény: szenyor Lopez (289)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.08 0 0 289
Van egy olyan pont a név.plr-ben, hogy ... húvazz nem jut eszembe... valami olyasmi, hogy a gép átvesz az irányítást. Talán no AI control. Ez 0-n van, tedd 1-re. Akkor azthiszem a célvonalon való áthaladás után is vezethető marad a gép. Én már átállítottam, de még nem mentem versenyt, tesztelek ezerrel:)
Előzmény: kvázi-mondó (288)
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.08 0 0 288
Nekemnem csak a Safety car hiányzik, hanem a pálya mellett integető pályamunkások, zászlós emberek. Az viszont nagyon jó, hogy teljes futamot lehet menni, a boxból indulva felvezetővel, minden. Már csak a levezető hiányzik:(
kferro Creative Commons License 2004.01.08 0 0 287
Az AI Agression-t én biztos ami biztos 100%-ra állítottam, de néha még ott is hezitálnak. Direkt lelassítok, hogy valakit elengedjek (nem lekörözéskor!) az meg csak lelassít és vár. Én tovább lassítok, ő szintén és tovább vár. Na amikor már csak 100-al megyek, akkor jön rá, hogy valószínűleg nem valami hátsó szándék motiválja azt a fickót ott előtte.
Ezzel szemben néha csinálnak igen vakmeresztő dolgokat.
kferro Creative Commons License 2004.01.08 0 0 286
A múltkor 110%-on Schumi 1.26.xxx idővel lett a Pole büszke tulajdonosa az Albert Parkban. Az én kvalifikációs időmet rossznak tartottam,(1.28.775)de ezek szerint jobb vagyok a 95%-os Schuminál. :-)
StevenJC Creative Commons License 2004.01.08 0 0 285
Ha valakinek lesz bizonyíthatóan hiteles anyaga, hogy mire is jó az AI agression érték, az legyen szives ossza meg velem is... Próbáltam állítgatni és figyelni a változást, de nem tapasztaltam semmi különöset:-O Most 50%-on van, és semmivel nem "veszélyesebb" a pálya, mint mondjuk 25%-on volt. Legalábbis nekem nem tűnik fel. 50%-nál is ugyanolyan illemtudóan húzódnak félre az utamból lekörözésnél, mint 25%-nál tették. Ha meg valakivel élesben csatázok, nem látok a kezében géppuskát:-), még csak össze sem akar törni. Szóval nem tudom...
Az F1(játék) jövője engem is elszomorít. Bár addig amíg nem lesznek durva szabályváltoztatások, addig a modokkal talán fent lehet tartani a folyamatosságot. És azért az F1C elég jó alap a modokhoz, hogy érdemes legyen tovább játszani vele...
Előzmény: szenyor Lopez (274)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.08 0 0 284
Az ide már többször belinkelt F1C driving guideban is írja a szerző, hogy Senna egyszer Monacoban csinálta meg a visszafordító balosban (az alagút előtt két kanyarral), hogy rallysan kanyarodott és ott, akkor az volt a helyes. Nekem is bejön néha, hogy megfogom az autót, de egyelőre az is eredmény, ha annyira korrigálok hogy a kocsi orra a kimenet felé álljon megálláskor, ne az ellenkező irányba:) 1.30 Ausztráliában? Váááh. :))) Gratula a kifékezéshez, nem untat minket (legalábbis engem biztos nem) a beszámoló, más is megteszi. Ezért játszunk.
Előzmény: StevenJC (282)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.08 0 0 283
"Szerintem elindultak egy úton, amely tényleg egy profi szimulátort szült, de azért lehetne még mit javítani."

Nemcsak javítani, hanem kiegészíteni is (pl.safety car). Reméljük lesz még rá módjuk. Bár ahogy elnézem a közelmúlt termését autós játékokból, csalódás a köbön. Toca Race driver, ami a beépített rengeteg autónak és versenytípusnak köszönhetően brillírozhatna, a fizika teljes hiányával küszködik. A gyerekek miatt tartom a vinyón, mert ők szeretnek ovál pályán menni:) A Colin3 megintcsak messzevan a szimulációtól (pedig az eggyel jól indult). A NFS:Underground is egy sima arcade autóverseny. Az összes ismerősöm isteníti, nekem kb. 3 napig volt feltelepítve. Ezek közt a F1C egy kincs. Állítólag a Live for Speed jó szimulátor még.

Előzmény: kferro (281)
StevenJC Creative Commons License 2004.01.08 0 0 282
Lopez, örülök hogy kezded érezni a vezetést!:-) Fog ez menni!
Régen láttam egy közvetítést, ahol a rendezők egy T-cam nézetből mutatták a képet, nemtom kinek a kocsijából. A lényeg, hogy tisztán látszott, amikor egy kanyarban a túlkormányzottság miatt elindult kifele a kocsi segge. Ezek után, mintha egy rally közvetítést néztem volna: ellenkormányzás, gondolom némi játék a pedálokkal, és a kocsi szinte sodródott végig a kanyaron mint a rallynál szokták csinálni. Mondom ilyen nincs! De a játékban biztosan nincs... Hát jelentem, van. Míóta megvan a kormányom, és úgy-ahogy ráéreztem a dolgokra, többször előfordult hogy hasonló helyzetbe kerültem mint a közvetítésen láttam, és a legnagyobb örömömre néha tudtam javítani a megfelelő technikával... Állati jó!
Szóval (kellő gyakorlás után) amikor ezeket a pillanatokat átéled majd akkor fogod igazán élvezni a dolgot! Onnantól kezdve szerintem nem is a győzelem lesz a legmotiválóbb dolog, hanem a saját tudásod csiszolgatása, és az élmény, hogy megállod a helyed (Persze csak a játékban) ezek között a srácok között.
Én is tegnap lettem gazdagabb egy olyan élménnyel, ami igencsak megdobta a hangulatomat: sikerült életem első igazi kifékezése! Múltkor írtam, hogy áttettem az AI-t 95%-ra. Hát nem egyszerű a dolog. Mentem egy versenyt Albert Park-ban, és míg Schumacherék 1:30:xxx idővel qualifikálták magukat, én a hatodik helyről indulhattam az 1:31:314-gyel. Alonso előttem 5. Verseny indul, megy mindenki mint a meszes. Hol van már az a kellemes sétagalopp a 90%-os AI mellett?:-) Repesztek én is ahogy a csövön kifér, de csak Alonso hátsóját bámulhatom. Na mondom, ez már tényleg olyan, mint az igazi versenyeken, itt nincs olyan előzés, hogy 20-30Km/órával gyorsabban egyszerűen lehagyok valakit az egyenesben... Kb. a 8. körben már beálltak a gumik a megfelelő hőmérsékletre és tapadásra, éreztem hogy vannak még tartalékok az autóban. Na, mondom bátor leszek és megpróbálok előzni. Szélárnyékban (mert ezt is lehet ám érezni a játékban!!) ráálltam Alonso seggére és magamban imádkoztam, nehogy nekem is befékezzen a kis furfangos, mint Nurburgringen tette Coulthardnak:-)) Még várok, még várok, még mindig várok, izzadok, na most. Az utolsó utáni ezredmásodpercben oldalrakaptam a kormányt és megláttam magam előtt a kanyart, de veszélyesen közel. Belém villant, hogy nem jön össze, ekkorra Alonso már elmaradt mögöttem (tényleg korábban kezdett fékezni...) én meg beleálltam a fékbe. Kanyar bemeneti ív, a kerekek kezdtek blokkolni. Kicsit csökkentettem a fékerőt ettől stabilabb lett a kocsi, de még így is elég rondán sodródott a kerékvetők felé. Aztán megúsztam. Félig a kerékvetőkön óvatos játék a gázzal, majd amikor elértem a kimeneti szakaszt, nyomás. Hát ennyi. Bocs ha untattalak benneteket, de ezek a dolgok azok, amiért amikor csak időm van leülök játszani:-)
Kvázi-mondó, gratula a meggyőző előzésedhez!:-) Ahogy elnézem, igen határozottan adtad az értésére a többieknek, hogy ha jössz húzódjanak a parkolósávba:-))
Üdv
Előzmény: szenyor Lopez (268)
kferro Creative Commons License 2004.01.08 0 0 281
Pedig nagyon jó dolog a gitározás csak rabolja az időt az F1C-től. :-)
Sajnálom, hogy nem lesz több EA-s F1 game. Szerintem elindultak egy úton, amely tényleg egy profi szimulátort szült, de azért lehetne még mit javítani.
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.08 0 0 280
Ha jól emléxem 3 kék zászló utáni nem elengedés "jutalma" a stop&go.
Előzmény: kferro (278)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.08 0 0 279
Egy előzetes FW26 render a Hungarian Sim World oldaláról:
kferro Creative Commons License 2004.01.08 0 0 278
Még valami...
Valamelyik nap igen meglepődtem, amikor kezdtek lekörözni (szegény Jordanem nem bírta a tempót), én meg nem engedtem el őket, ezért kaptam egy Stop/Go Penalty-t. Meglepődtem.
Lehet hogy bekapcsoltam a Flag Rules-t Fullra? :-)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.08 0 0 277
Nehogy azt mondjátok, hogy álljak neki a gitározásnak, mert abban is előbb utóbb sikereket aratnék, mert nem fogok:)))
Az egyetlen hangszer, amin játszani tudok, az a harangkötél:))) Pedig tanultam... :(
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.08 0 0 276
Mostanában kezd menni, úgyhogy jönnek a sikerélmények.
Én sem vagyok egy krőzus, de erre a kormányra már nagyon fájt a fogam, hát megvettem. Sulinetre. Úgyhogy nemsokára visszajön a lóvé;)
F1-ből pedig várhatóan nem lesz asszem 2008-ig újabb, mivel a jogokat megvette a Sony és ők inkább PS-re fejlesztenek. Elég gáz, hogy az EA nem fog tudni kiadni újabbat. Ezért lett az F1C is '99-'02. A 2003-as jog már nem az övék. Persze modok, mint a RH2003 biztos várható 2004-re is és láttam már, hogy fejlesztik a Williams FW26-ot is kedvenc játékunk alá:) Szóval hivatalosan nem várható, de valami lesz...
Tegnap feltettem a GP4-et és bizony elég ótvarnak tűnt. Le is szedtem. Pedig Geoff Caramond neve jól cseng ezen a piacon.
Előzmény: kferro (273)
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.08 0 0 275
Off
Én is kínkeservesen tanultam meg gitározni, de az első év után már fantasztikus!
On

Legjobb tudomásom szerint az EA nem vette meg a licencet, úgyhogy egy időre ez a Challenge az utsó F1 játékuk, de 2003-as módosítás már több is van hozzá (erről kérdezd Lopezt), és biztos készül a 2004 is

Előzmény: kferro (273)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.08 0 0 274
Arra gondoltam, hogy az AI agressziót kisebbre fogom venni és inkább az AI strengthet emelem. Az tűnik reálisabbnak, mert az igazi F1-ben is vigyáznak egymásra a pilóták (máramelyik:) ). Egyelőre tesztelek ezerrel. Nehogy azt gondold, hogy hónapokig pörgök-forgok. Igazából tisztán kormánnyal, segítségek nélkül eddig összesen kb. 6-8 órát mentem. Nincs sok időm, de igyexem minden nap vagy másnak fél-egy órát rászánni. Szóval megtanulható.
És ha végképp nem érdekel, hogy totális szimuláció legyen, lehet játszani segítségekkel is. Tavaly multizás alkalmával én is úgy mentem és így is élvezetesebb volt, mint billentyűzettel.
Előzmény: kvázi-mondó (272)
kferro Creative Commons License 2004.01.08 0 0 273
Szomorú vagyok!
Úgy látom lassan én leszek az egyetlen kinek nem foglalja a helyet az asztalán egy kormány és sajna mostanában nem lesz keret egyre. Bár most csorog a nyálam egy Momo kormány után, amit a Mediában láttam, potom 36.900-ért. Izgalmasan hangzik amit a kormány setupokról valamint a tesztekről mondtatok.
Szenyor Lopez!
Ne add fel! Én gitározni tanulok és igen sokszor kerültem (kerülök) hasonló érzések hatása alá.
"Nekem ez nem megy! Biztos nem vagyok elég jó"-gondolom, de ekkor inkább vagy megállok és kicsit visszalépek, vagy nekiugrok és csakazértis! :-)
Nem tudjátok, lesz F1-2003 vagy 2004? Nem is tudom melyiknek kell(ene) következnie.
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.08 0 0 272
Upsz! Na jó, többet ilyet nem teszek, kisdobos becsszó... Igazából kisebb formátumban nem ment. De nem is olyan fontos. Igen a törést kikapcsoltam, mert idegesített, hogy a lekörözendők nem veszik figyelembe lélegzetelállító tempómat :) és ennek rendszeresen az első szárnyam látta kárát. Persze Sumit nem a sérthetetlenség biztos tudatában és merő ellenszenvből túrtam le (a fair play jegyében vigyázok ellenfeleimre, ellenkező esetben csak magamat csapnám be), valami miatt keresztbe fordult és én már nem tudtam kikerülni, így lett, hogy kipördült (végül a 9. helyen zárt). A háttérben látszik Irvine, ő nagyon jól ment, és végül a 4. lett.

Kormány... bizony jó volna. Bááár nekem így is megfelel, én főleg a "fílingre" megyek, és még így is rengeteg tanulnivalóm van, szerintem én vagyok itt a legügyetlenebb. Meg aztán már vagy 2 hete nem versenyeztem (talán most hétvégén Sepang), újra bele kell rázódnom, és még billentyűvel és a segítségek kb. felével is szenvedek rendesen. Viszon élvezem. Talán ettől az élvezettől esnék el, ha abszolút esélytelenként pörögnék-forognék a pályán hónapokig. És annyi időt nem szánok rá, hogy rengeteg gyakorlással tökéletesítsem magam.

Előzmény: szenyor Lopez (271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!