nempont... mivel az állami intézményfenntartás kötségei is csökkenni fognak...
... mivel a "nem benzinre költött" pénzt, majd szépen másra költik, ezért a költségcsökkenés + a máshonnan beszedett adók révén az állam nem esik el bevételektől...
Te tényleg azt képzeled, hogy a maitól már nem lesznek jobb akkumulátorok, még csoda sem kell, csak 20%-al jobb, egy-két paraméter, és az ICE autók nyugdíjba vonulhatnak, a Dacia árkategóriájában is.
Írogatom, hogy ezek egy akkora gazdasági kitörést a szegénység eltűnését, jólétet vizionálnak amilyen elképzelhetetlen. Elképzelni se lehet, hogy minden úgy felgyorsulna akkor micsoda szemét áradat is zúdulna a világra.
Igy nez ki a nemet delej aranak összetetele. A gyartas, elosztas, kereskedes költsegeit nem lehet kikerülni. Aztan olyan jarulekos ado kerül ra (ha sok az EV es valtoztatasi igeny van), amilyet csak gondolnak. Max. egy tovabbi külön szamlalo kell, amely altal pontosan ismert, hogy mennyi energia "ment" a töltöbe ...
nem is szó szerint értem, hogy lapátolják a szenet és kézzel törik a cementgyárba a követ. Valahol ember van a gépek mögött is ha az gyorsabban dolgozik gyorsabban nő a vasbeton. Írogatom "ezeknek", hogy nem az energia a lényeg, hanem a teljesítmény.
Világos amit írsz, csak nincs türelem hozzá, minden legyen azonnal. De had mondjak mást. pl a hal a leghatékonyabb fehérje forrás, durván 1.2kg takarmány 1kg hal lesz. Probléma? Az, hogy 2 év mire az ikrából ponty miközben a baromfi 5kg takarmányból lesz 1kg de azt 1 hónap alatt megcsinálja.
Minden mögött energia van, az építőanyag mögött is. Arra is fennáll amit írtam, hogy a vasbeton növekedését lehet gyorsítani ha gyorsabban jár a keze az embernek, bányássza a követ, vasércet, egyebet és a szenet akkor gyorsabban növekedik az is
Ez max a Gulagon működött utoljára. Mostanság mindenre gépeket használnak ami jórészt fosszilis üzemanyaggal meg. A fa viszont 100% napenergiával.
Mit nem lehet azon megerteni, hogy egy PV kiserömüvet fel kell epiteni, majd onnan felar nelkül gyün a delej ... a költsege a letesitesenek a költsege, mas alig-alig (jo, idönkent le kell söprögetni)?
Ha x evre kalkulalod, akkor y €ct/kWh-ba kerül. Ha a delejt nem tudod felhasznalni (se te, valamint nem tudod a halozatba se betaplalni ... fölösleged van), akkor ket lehetöseg adodik.
Vagy atveszed a delejt, vagy nem. Ha nem veszed at, akkor az elveszik (a PV panel kicsit melegebb lesz, oszt annyi). Ha atveszed, akkor az NEKED nem kerül semmibe se ... tehat az ingyen portekaval azt csinalsz, amit akarsz (mondjuk az ejszakai napsütesben kivilagitod vele az udvarodat).
(Ha a delej betaplalasaert pl. 10 €ct-t kapsz ... a halozatbol 28-ert vasarolhatsz ... akkor neked a delej eredöben 18 centedbe került. Nos, ennyiert mar lehet akar akkuban tarolgatni a tetön keletkezett felesleges delejt is ... pl. 170 €/kWp akku es kibir ~1000 ciklust ... mar jol jartal ...)
Minden mögött energia van, az építőanyag mögött is. Arra is fennáll amit írtam, hogy a vasbeton növekedését lehet gyorsítani ha gyorsabban jár a keze az embernek, bányássza a követ, vasércet, egyebet és a szenet akkor gyorsabban növekedik az is, de a fára várni kell, hiába kapálgatja a tövét nem nő gyorsabban.
(érdekes, nem is gondolná az ember, de egy cikk szerint átlagos brit polgár 1.5t követ használ 1 évben)
en csak azt mondom ha lesz jo par Millio EV, akkor bizony minden orszag a kiesö X mrd EUR adobevetelt, ami a benzinfogyasztas csökkenese miatt kiesik, valahonnan potolni fogja...
A kormanyok kreativok voltak mindig is adoügyben….. szoval siman lehet hogy te meg a sajat tetödön levö sajat napelemedböl nyert delejre is aramot fox fizetni….
ugyhogy a mai üzemanyagar vs mai aramar összehasonlitas önbecsapas, mert ez nem fog igy maradni!!!
akkor tegyük ra szepen a delejre a 100% üzemanyagadot.. akkor az mindjart 20e EUR, es maris nem olyan szep a ,kep...
Nem kell ratenni, mert a villamosenergia araban mar 50% adoresz van.A delej termeles/halozat/kereskedes összege kb. 15 €ct, es közel megegyszer ennyi az adok összesen.
(a 20 000 liter üzemanyagban van ~15 000 € össz-adoresz, mig a delej araban 10 000 €, vagyis a különbseg 5000 €)
ha korrektül beleszamolod az üzemanyagadot, pont X-re fog kijönni a költseg, egy buznyakkal nem olcsobb az üzemeltetes… es akkor nezd meg a bekerülesi arat...
Hogyne lenne olcsobb. Az EV közben joval kevesebb szervizt is igenyel ...
De ezt mar kitargyaltuk ... beraktam a hivatalos ADAC költsegszamitasait. A BMW km-költsege olyan 60-80 €ct/km (mindennel együtt, uj auto, az elsö 5 eveben). Az EV müködtetese se több ... a tendencia pedig az, hogy, ha felfut a gyartas, akkor a km-költseg az EV-nal csökken ...
(Ha meg az autot a "tetöröl" töltöd jo reszet, akkor a sajat delej ara ~10 €ct/kWh ... nem kell mindig mas töltöjevel ekeskedni.)
egy X3 diesel BMW eljar 8 l gazolajjal… az 200e km-en 22e EUR
A Tesla X gyari adatok szerint s fogyaszt ennyi idö alatt ~40 000 kWhe energiat..
ha korrektül beleszamolod az üzemanyagadot, pont X-re fog kijönni a költseg, egy buznyakkal nem olcsobb az üzemeltetes… es akkor nezd meg a bekerülesi arat...
Idáig az volt a hivatalos zöld mantra, hogy a napelemekből ingyen, sőt negatív áron jön a villany.
Most meg jössz a világ legjobban túladóztatott, 100%-os zöld felárat tartalmazó német villany árával...:-)))
Heute liegt der Energie- bzw. Mineralölsteuersatz für Benzin bei 0,65 Euro je Liter
tehat gyakorlatiöag a brutto ar 50 % jelenleg egyeb ado (AFA-n kivül)
"A nemet variacio es ma kb. 30 000 € , ill. az EV deleje ~10 000 € lenne. Különbseg ~20 000 €."
akkor tegyük ra szepen a delejre a 100% üzemanyagadot.. akkor az mindjart 20e EUR, es maris nem olyan szep a ,kep...
de a aszamitasod is erdekes… eleg nagyvonaluan szamoltad az ICE-t es gyari adattal az EV-t
egy X3 diesel BMW eljar 8 l gazolajjal… az 200e km-en 22e EUR
A Tesla X gyari adatok szerint s fogyaszt ennyi idö alatt ~40 000 kWhe energiat..
ha korrektül beleszamolod az üzemanyagadot, pont X-re fog kijönni a költseg, egy buznyakkal nem olcsobb az üzemeltetes… es akkor nezd meg a bekerülesi arat...
Nem is energiahordozóként kell rá tekinteni hanem építőanyag és CO2 megkötő. Mint amikor a sok elmerotyinak magyarázni kell hogy biogázra települt erőmű elsődlegesen hulladék kezelési forma, nem primer energia forrás.
persze.. cask erdekes modon minden EV-fan kvazi ingyenarammal szamol..
Azert ne felejtsük el, hogy az üzemanyagok aranak jo 80%-a mindenfele ado...
ha valaki költsegeket hasonlit össze, akkor lkeretik az üzemanyagok neetto, adok nelküli arat a mai aramarakkal hasonlitani, vagy akkor az aram arat is hasonlo adokkla terhelve kalkulalni...
mindjart nem less az olyan szep….
az allamok pedig nem fognak erröl az adobevetelröl lemondani, arra mindneki merget vehet..
most amig cask egy ket fanatic jar EV-val, nem relevans az adokieses...
ha az EV elerne a 20%-ot rögtön lenne üzemanyagado az aramon is....