Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 -2 1 344664

Az áramot nem kell, és nem is lehet adóztatni,

Azért ez nem semmi. :DD

Nagy lehet a feladat, egyedül hazatalálni!

Előzmény: Rangun (344663)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344663

Az áramot nem kell, és nem is lehet adóztatni, különben is csak az EU-ban vannak magas üzemanyag adók, máshol megvannak magas adók nélkül is.

Előzmény: szilvatövis (344658)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344662

Igen, túl sokat akartak, ezért oda lett a munkahelyük, a szakszervezet tette tönkre Detroit iparát, és városát.

Előzmény: zöldkomcsi: (344660)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344661
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344660

Lusta herék pl a detroiti munkások?

Előzmény: Rangun (344656)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344659

Hogyne lenne, az állam bevétele szempontjából nagyon is van. A benzin hasonló a dohányhoz, alkoholhoz, szerencsejátékhoz, csak úgy van. A villanyáramon sokkal többen dolgoznak.

 

gázkút->vezeték-> kazán->turbina ->generátor- >elosztó hálózat->töltő->akkumulátor->kerék

gázkút->vezeték->kompresszor->tartály->motor->kerék

Előzmény: szilvatövis (344657)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344658

Ez így nem számolható. Az EV jobb hatásfokkal alakítja a villanyt emiatt nem lehet büntetni.

 

Ezen az alapon egy benzines SUV 16 litert fogyaszt, a dízel 8 litert, akkor a dízelre dupla adót kell kivetni, hogy ugyanannyit fizessenek.

Előzmény: _Berci (344655)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344657

Na azon ritka pillanatok, amikor kapsz egy + pontot. Bizony, a villany fogyasztóig eljuttatása sokkal több élőmunkaerőt (adót, járulékot) jelent, ami némileg kompenzálja a benzin pár forintos kilowattóránkénti jövedéki adóját. Nincs számottevő különbség az adómennyiségben.

Előzmény: zöldkomcsi: (344654)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344656

A különbség egy jó dolog, azt jelenti, ha szorgalmas, és tehetséges vagy, akkor sokkal többre viheted, mint a lusta herék.

Előzmény: zöldkomcsi: (344653)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -12 0 344655

 

Ha egy (legyen SUV) 100 km-en elfogyaszt ~8 liter üzemanyagot (8*1,5->12 €), akkor annak az adotartalma (a fele), ami 6 €. Ha kisebb fogyasztasu autoval jar, akkor a befizetett ado ennel sokkal kevesebb.

 

Ha egy pl. Tesla, vagy Audi e-tron elfogyaszt 100 km-kent ~20 kWhe energiat, akkor annak az ara (Nemetorszagban es legyen) 6 €. Annak az adotartalma 3 €.

 

Vagyis, ha energiacimszoval kivanjuk kiegyenliteni az "energiaado" kontojat (elvileg lehetne massal is, mondjuk az Áfa 1%-os emelesevel ... bar az nem lenne teljesen igazsagos), akkor 3 €-t kellene "maskent" bevasalni.

 

A 3 € kiesesert cserebe pl. kevesebb egeszsegügyi kiadas, karosodas keletkezne ...  kevesebb biztositas is eleg lenne ... Ha az adott auto (mondjuk egy Golf Bluemotion) 4 litert fogyaszt ... akkor az adobevetel különbsege mar minimalis ...

 

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 1 344654

Sok tarifája van az áramnak, adó nélkü legyen 40ft / KWh. 

A benzint se tudom pontosan 150ft/ liter? ha 10KWh (bocs a nagyvonalú kerekítésekért) 15ft / KWh.

De még abból a 150 ből is vagy 100 ami a nemzetközi pézrendszerekben forog, a villanyáramnál az a rész sokkal kevesebb. Kár ezen spekulálj, az elektromos energia áram létrehozásához több emberi munka szükséges mint a szénhidrogénhez. Persze kevesebb is kell belőle a jobb hatásfok miatt, de oda megint csak izzadtság tapad mire létrejön az eszköz hozzá. Úgy gondolnám az igazad, hogy az égető műves jármű mint ha fán teremne, az infrastrukturája fokozatosan épült fel, ma már mint természeti erőforrás áll rendelkezésre. Majd 100 év múlva ilyen lesz az elektromos is, fán terem majd az is.

Előzmény: szilvatövis (344652)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344653

Az usa-ban nagyobbak a társadalmi különbségek. Akkor vált el a két irány amikor Európában megemelték az üzemanyagok adóját és ezzel lemondtunk a versenyképességről az usa-val szemben. De lassan megérkezik oda is a versenyképesség számlája, társadalmi feszültségek szaggatják szét.

Előzmény: Rangun (344645)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344652

Először azt mond meg mennyi a különbség egy liter benzin és egy liter villanyáram adója között! :-)

Előzmény: zöldkomcsi: (344651)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344651

A villanyáramra rakódó adónemek azok ott vannak az olajkút és a benzinkút közötti lépéseken is, csak erre még jön egyéb is. Az hiányozni fog ha árammal töltik az autókat, tehát valamire rá kell majd terhelni. vita biztosan lesz, hogy akkor fizessek amikor járműbe töltök energia hordozót, vagy amikor saját magamba pl a zsíroskenyeret lila hagymával. Szerintem az fogja eldönteni, hogy melyik szedhető be egyszerűbben.

Előzmény: szilvatövis (344648)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344650

Nem csoda, hogy nem mobil a magyar, ha már megy, akkor külföldre költözik, nem az országon belül, mert nem tudja kifizetni az albérletet, a magyar fizetésből.

Előzmény: Rangun (344649)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344649

Nálunk igen, de az USA bérhez képest olcsó a lakhatás.

Előzmény: _Berci (344647)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344648

...hogy a nevesitett üzemanyagok (benzin gazolaj) jelenleg több mint tizszeres adotartalommal birnak...

 

Honnan veszitek ezt a marhaságot? Havonta kell elmagyaráznom, hogy nem igaz, újra és újra előjöttök vele.

Előzmény: Törölt nick (344617)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -10 0 344647

 

... és ott még az áram is olcsó, de még a benzin is.

 

Felejtsd mar el ezt a köldöknezegetest (hogy eletet mindenki a villanyszamla, vagy a benzinkutak költsegetöl vezerelve rendezi be). :-(

 

Egy atlag csalad kiadasainak töredeke a villanyszalma ... sokkal inkabb dominal pl. a lakhatasi költseg. Az pedig sokkal jobban elszall, mint az energiaarak ...

 

Előzmény: Rangun (344645)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -10 0 344646

Indulj ki abbol, hogy az össz nemet Energisteuer merete ~40 milliard € (ebben minden komponens, olaj, gaz, üzemanyxag, villamosenergia ...) benne van. Vagyis ahhoz, hogy ennek a merete allando maradjon, a komponenseket kell atrendezni.

Ha sok az EV, akkor kevesebb folyekony üzemanyag fogy, viszont több villamosenergia ... vegülis a ~40 milliardos pacninak stimmelnie kell(ene). Szerintem (komolyabb belemerüles nelkül) az atretegzödes merteke talan ~10 milliard € lehet ... ami a nemet GDP <0,3%-a. Valszeg 10-20 ev alatt nem lehetetlen a megvalositasa ...

Előzmény: Törölt nick (344642)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344645

A magyarok a bérre mennek, nem az áramra.Egyébként inkább az USA-ba mennének, csak oda nem engedik be őket, és ott még az áram is olcsó, de még a benzin is.

Előzmény: GPS (344637)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344644

Ennyi erőből a dohány, alkohol, üzemanyag adóját mind lecsökkenthetnék az alap áfára, mondván, hogy majd úgy is elköltik másra azt a pénzt.

Ezen hiába is spekuláltok, az akkumulátorok nem fogják csökkenteni a közledés adóját. 

Előzmény: Auralianus (344641)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344643

+1 erre az analógiára épül a költségvetési hiány is...

 

... hiszen az állam (adófizetők) eladósodása/költekezése révén növekedik a gazdaság... jelen esetben ez az egekbe lőné a GDP-t :Đ

Előzmény: Auralianus (344641)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344642

"....Aztan olyan jarulekos ado kerül ra (ha sok az EV es valtoztatasi igeny van), amilyet csak gondolnak…"

 

na pontosan erröl lenne itt nagyban szo...

Előzmény: _Berci (344623)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344641

... és számold nyugodtan ki a költségcsökkenést is az intézményfenntartáson...

 

az összes állami cégben futkosó járműnél IS fizetik az adót (egyik zsebből a másikba)... szóval a tényleges bevételkiesés
eleve kisebb...  a lakosságnál maradó pénz viszont többlet fogyasztásként jelentkezik... nem CSAK forgalmi-adó, hanem
nyereség formájában...

 

... ez emellett költségcsökkenést jelent MINDENHOL... mert ugye majd mindent furikáznak is... a lakossági fogyasztásnál

megfigyelhető multiplikátor-hatás tehát fokozottabban jelentkezik...


... a növekvő kereslet meg ugye nem szokott rosszat tenni a gazdaságnak...

 

 

Előzmény: Törölt nick (344638)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -10 0 344640

 

És látod hány buta magyar megy oda mégis - ilyen drága áramot fizetni.

 

Söt, hany magyar megy az Oktoberfest-re ... ahol a Maß (1 liter) sör ara mar a 11 €-t nyaldossa. :-)

 

Előzmény: GPS (344637)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -10 0 344639

 

Dedos moccerrel magyarazva:

 

Ha epitesz valamit, akkor az pízbe kerül (mint pl. Pax2 megrendelese nulla sajat penzböl).

 

Aztan, ha kesz vagyol (mondjuk Pax2-vel, ami mar 2030 tajekara varhato), akkor össznep kivansagara szabadteri ökörsütes mellett elkeszithetheted vele az elsö kWh delejt.

 

A megujulok kiepitese pedig millio kicsi (atlathato) projektböl all. Amelyekkel nem kell varni evtizedeket, hanem nehany honap alatt elkeszülnek es mar termelnek is ...

 

Masik pelda.

 

Ha uj hazba költözöl, akkor azt fel kell epiteni ... de beköltözes utan erösen növexik az eletszinvonalad ... a regi hazat meg le kell bontani (tovabbi nyüg). Az is pizbe kerül, de eredöben eletminöseget nyertel ... 1eni valasztas kerdese, hogy ki mit preferal.

 

Előzmény: Rangun (344635)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344638

"... + a máshonnan  beszedett adók révén az állam nem esik el bevételektől….."

 

aha,

 

csak mivel a benzinen AFA-stol 120% ado van, a többi cuccon meg nagyreszt 20% normal AFA, akkor mai talaloskerdesünk ha a user kiad 1000 EUrt-t mennyi marad abbol az allamnak

 

 

A, benzin

 

B, egyeb termek

 

eseten

Előzmény: Auralianus (344633)
GPS Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344637

 

a német áram az egyik legdrágább.

 

És látod hány buta magyar megy oda mégis - ilyen drága áramot fizetni.

.

Előzmény: Rangun (344635)
_Berci Creative Commons License 2019.02.28 -9 0 344636
Előzmény: Törölt nick (344630)
Rangun Creative Commons License 2019.02.28 0 0 344635

Könyvelési trükk, mindegy hova számolják el a költséget ,a német áram az egyik legdrágább.

Előzmény: _Berci (344631)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!