Keresés

Részletes keresés

szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.14 0 0 361
Ne mondd, hogy ha tehetnéd nem próbálnál ki egy McLarent élőben:) Hisz az is sport.
Előzmény: kvázi-mondó (359)
kferro Creative Commons License 2004.01.14 0 0 360
Miért nem mered? Azt úgyis lehet sejteni, hogy hol kezdenek fékezni. Ha meg valaki hirtelen kivág eléd és csatt, akkor meg nyomsz egy "Z"-t.

Kvázi-testvér:
Ahogy olvasom, te tőlem mintegy 230 km-re tengeted életed, hiszen debreceni vagyok. De amúgy Nyíregyházán tanulok. Én angolból fogok szigorlatozni, de jelen pillanatban nem érzem, hogy a küldetésem sikerrel járna. :-)
Rossz így olvasni a fórumot, hogy tudom, még egy hétig nem érinthetem az én jól bejáratott billentyűzetem és nem próbálhatom ki amikről most beszélünk. Ergo: a tanulás elveszi az ember idejét. :-)

kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.14 0 0 359
Á, a feleségem utálja sportnézésemet (F1, nyugati futball), én meg a sport művelésétől leszek libabőrös :) Őt egy Ferrariraval sem lehetne elvontatni a Hungaroringre, engem meg egy Mercivel sem sportolni:)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.14 0 0 358
Nekem is hagyott már autót a páylán, én sem tudom mitől függ. Talán ha nem közvetlenül az aszfalton van, akkor hagyja?
"A közös F1-nézés jó ötletnek tűnik, majd meglátjuk elenged-e az asszony :) "

Jöhet ő is, ha érdekli. Az enyém biztos eljön Pestre. A futamra már nembiztos:)

Előzmény: kvázi-mondó (355)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.14 0 0 357
Huhh. Miért nem a rajtautomatikát használod? Akkor van némi fordulatszám is. Szvsz sokkal jobb. Szélárnyékot figyelni? Nekem nincsenek emberfeletti reflexeim:) 19 kocsi között nem merek 1m-nél jobban megközelíteni senkit...
Előzmény: kferro (354)
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.14 0 0 356
KFERRO!!! Én is hétfőn-kedden szigorlatozom! Gyanús... Te hova jársz suliba? Ha szemérmes vagy (amit az anonimitás szentségénak nevében mélységesen megértek) elég a város...
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.14 0 0 355
Igen Ypszilon, nekem is ugyane rajtproblémák keserítették életemet. Nem tudom mi lett azóta, de most már „csak” 1-2 autó rajtol le, és valóban az az igazi probléma, hogy az első kanyarig simán el lehet menni a „surranópályán” több vetélytárs mellett is. A vesztett rajtot így mindig visszaegyenlítem, sőt nyerek is 1-2 pozíciót. Szerintem semmit nem csinálsz rosszul, az AI jobban gyorsul, viszont utoléred :)

Leróva a tartozást: én Dunakeszin lakom, de Pesten dolgozom, tkp. itt töltöm életem nagy részét, Dunakeszin szinte csak alszom. A közös F1-nézés jó ötletnek tűnik, majd meglátjuk elenged-e az asszony :) Előtte iszunk sört, mert 1500-ért én nem iszok:)

Igen, én is láttam egy olyan sort a .plr filében, mely megengedi, hogy az autót ne tüntessék el rögtön. 1épként előfordult már, hogy mondjuk a Hungaroringen leállt egy BAR (lefulladt, vagy kifogyott a benzin…), és a futam végén ott díszelgett a célegyenes ráfordít előtti hajtűben. Montreálban meg valaki kitolta a pálya mellé Ralfit, és ő is végig ott maradt. Nem tudom, hogy ezt mi alapján dönti el a program…

kferro Creative Commons License 2004.01.14 0 0 354
Igazad van az utolsó bekezdésben!
Én a magam részéről a következőképpen szoktam rajtolni:
1. Fék benyomva
2. Gáz benyomva
Kicsit csúszik előre ilyenkor az autó, úgyhogy vigyázni kell nehogy kicsússz a rajtrácsról.
3. Piros lámpa után felengedem a féket és zsupsz :-) elrajtolok. Ha veled van az Erő és a lámpa kialvásával egyidőben engeded fel a féket, lesz egy kis előnyöd ami kiélezett helyzetben igen jól jöhet. De nálam az ilyen eset lehetősége igen csekély, kb. 10%.
Azután érdemes figyelni a szélárnyékot, bár ilyen nagy tömegben elég veszélyes, de ezzel is nyerhetsz 1-2 pozíciót.
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.14 0 0 353
Üdv!
A rádióban bemondják, hogy a McLaren csapat készülődik a boxban. Ha te nem nyomtad meg a gombot, akkor az csak a csapattárs lehet:) Velem ez még sosem fordult elő. Pedig lehetne... Tedd egy-két körrel előrébb vagy hátrébb a kerékcserét.
Rajt: hááát szerintem rossz a reakcióidőd;) Bocs. Nemtudom. Én anno automatika nélkül rajtoltam és úgy volt 3-4 pozícióvesztés. Automatikával max egy megy el mellettem. Kvázi-mondó panaszkodott még erre, talán talált rá megoldást.
Az szerintem nagyobb probléma, hogy az első kanyarig simán lehet szerezni 4-5 pozíciót a rajt után. Mégha lerajtoltak, akkor is.
Előzmény: Ypszilon (352)
Ypszilon Creative Commons License 2004.01.14 0 0 352
Sziasztok! Újra itt vagyok én is. Sikerült egy kicsit jobban belemélyednem a progiba. El is indítottam egy bajnokságot, és az ausztrál nagydíjat meg is nyertem, de nagyon (az AI 90%-on van, 50% versenytáv, 2x gumikopás, 2x fogyasztás).
Nagyon tetszik, de azért vannak néha idegesítő dolgok. Mentem Monzában is egy versenyt (szintén 50%), 26 körös verseny, boxkiállást a 13. körre terveztem. Én vezettem a versenyben (DC Mclarenjében, 1999-es év), mögöttem Hakkinen. Beállok a boxba, és lám Hakkinen is pont most jön be a boxba, ezzel a kettös győzelem esélye szerte is foszlott, sőt Hakkinen valamiért ki is esett a boxban.

Lenne egy kérdésem is. Ti hogy rajtoltok. Én benyomom a rajtautomatikát meg nyomom a full gázt, erre mindenki lerajtol, piros lámpák kialszanak rajtautomatikát felengedem, a full gáz marad. Simán vesztek 3-4 helyet, ha nem vigyázok belém is koccanak. Mit csinálok rosszul?

Előzmény: szenyor Lopez (351)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.14 0 0 351
Nemtom mi az oka az 1 percnek. Beszaggat a játék? Nemtom. A progi az oka, az fix. Leírom mégegyszer: kialszanak a piros lámpák, a mezőny áll. Senki sem indul. Aztán amikor az óra 1 perc 00:00-t mutat, akkor indulnak. Így a verseny 1 perccel hosszabb lesz, de legalább egyenlők a feltételek vagy mi.
A sérült autók letakarításának idejét asszem lehet állítani a .plr fájlban. Persze versenybírákat a pályán ne várj:), de a roncsok ottmaradnak.
A 2004-es patchez szvsz akkor veszik át a tavalyi ferkót, ha az méreteiben is -nemcsak arányaiban- egyezik. Persze ha igényes munkát akarnak végezni.
Előzmény: kferro (350)
kferro Creative Commons License 2004.01.14 0 0 350
Azért azt ne feledjük, hogy ez a pénteki időmérő volt! A verseny biztos megvolt vagy 5-600 forint is!!! :-)))
Ilyen jegyárak mellett biztos nem volnának foghíjas lelátok.
Kétszer át kellett olvasnom amit a startról írtál, de még most sem teljesen tiszta. Vajon mi lehet az oka annak az 1 percnek?
Monaco valóban mókás start szempontjából. Az is jó lenne a progiba, hogy a roncsokat ne tudnák mindíg egy kör alatt eltakarítani. Seprűs, lapátos embereket akarok kerülgetni! :-) Szerintem egy olyan Spa-i balesetet (13 car is total) is egy kör alatt eltakarítanának.
Kiváncsi leszek, hogy egy 2004-es patch-hez készítenek új 3D-s modellt a Sauberhez, vagy átveszik a tavalyi Ferrait és csak ráhúzzák a megfelelő textúrát?
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.14 0 0 349
200Ft-ért most is sok néző lenne:)

"mi lenne ha munka után elnéznénk az időmérőre"
Boldog békeidők:) Most próbáld meg ugyanezt...
Létezik valami AI javítás a startra, de az lehet, hogy csak a nagy csattanásokon segít (pl.Monaco). Egyébként van valami gáz a progival start terén, mert a magyar online F1C ligában úgy rajtolnak, hogy elalszanak a fények és várnak 1 percet. Amikor a számok átfordulnak 1.00.00-ra, akkor indulnak. Igaz, hogy a gumik lehűlnek, de valamiért így korrekt.

Előzmény: kferro (348)
kferro Creative Commons License 2004.01.14 0 0 348
Én a kies Debrecenből vagyok és nálam is anyagi okok akadályozták szándékaim.
Közben megtaláltam a jegyet: 1990 augusztus 10
Sorszám: 000898
Ár: 200,-Ft
Forma-1 Gazdasági Társaság

A faterom akkoriban anyagbeszerzőként dolgozott egy vállalatnak és épp Pestre szólította a munkája, én meg néha elkísértem. Útban Pestre faterom kitalálta, hogy mi lenne ha munka után elnéznénk az időmérőre. Hát nem gonolkodtam sokáig (2 sec.), így a délután már a pályán ért minket.

Egyszer lenne egy olyan program, ahol tényleg küzdeni kell a startnál! Erre vajon nem írtak valami segédprogit?

szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.14 0 0 347
Na itt a fájl. Én feltettem, de nemtom milyen volt előtte:)
Nem az első kanyarra gondoltam, mint agresszív Lopez, hanem úgy általában az első kanyarra, amikor beérek valakit. Pedig pont az a szép a F1-ben, hogy próbálkoznak, támadnak, vonatoznak, aztán huss. Egy kis önuralom kellene.
Az AI startja tényleg katasztrofális.
Húbazz azok a régi sztárok voltak tényleg nagyok és te láttad őket! Nemsemmi.
Még sosem voltam a Hungaroringen -legfőképpen anyagi okok miatt:)- de idén esetleg bevállalnám. Na mitszóltok? Bár még "kicsit" távol van. Ti hova valósiak vagytok? Én baranyai.
Előzmény: kferro (346)
kferro Creative Commons License 2004.01.14 0 0 346
Előre is köszönöm a file-t!
Bár vagy a .plr vagy valamelyik .ini file-ban át lehet írni, hogy valósághűbb legyen a fizika. Én azt átírtam, bár nagy különbséget nem éreztem.
Nálam is visszatérő hiba, hogy már a startnál meg akarok mindenkit előzni, aztán a végén nem tudok lefékezni és kész! Még régebben, amikor legelőszőr játszottam LAN-ban, itt bent a munkahelyemen, az egyik kollégámmal mentünk pár kört a GP3-mal. Nagyszerű volt, csak hát az első kanyarban igen sűrűn összetörtük egymást.
Egyébként a start ami nem teszik az F1C-ben, még nagyobb nehézségi fokozaton sem helyezkednek úgy a startnál, mint azt a való életben látjuk. Úgyhogy általában jobbra kivágok és megyek, mintha autópályán előznék.
A topic-tali nem olyan rossz ötlet, régi vágyam, hogy egy versenyt végre élőben lássak.
Anno, még '90 környékén voltam egy pénteki időmérőn. Fantasztikus volt!
Tahát még láttam a régi nagyokat:Piquet-t, Mansellt, Patrese-t, na és persze Sennát. A célegyenesbe bevezető kanyarnál ültünk (álltunk?), tehát pont a kigyorsítási szakasznál. Én már voltam egy pár repülőnapon, hallotam már a leghangosabb vadászgépeket, de azok hangja eltörpül e torpedóké mögött. A váltás olyan volt, mint egy közelről leadott puskalövés. Döbbenetes!
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.14 0 0 345
Hali!

Tényleg kezd eltűnedezni a topic:)
Tegnap volt egy próbaverseny a Jaguarral, de ismét szétborítottam a gépet:) Rájöttem, hogy túl agresszív vagyok. Mindenkit az adandó első alkalommal meg akarok előzni. Ez ment a segítségek kihasználásával (ha elfékeztem magam, az sem volt gáz, mert max nullára fékeztem), de most ha elmérem a féktávot, röpül a kocsi kifelé:)
Szóval némileg nyugodtabban kellene versenyeznem, viszont jó hír, hogy a 90%-os AI-t meg tudom fogni bőven.
Te kérdezted, hogy hogyan lehetsz Jordannel 3. egy edzésen. Eszembe jutott, hogy letöltöttem egy fájlt valahonnan, ami az autók fizikáját igazítja a valóságoshoz. Rákeresek.
Én még sosem voltam F1 futamon. Esetleg egy topictali nyáron a Hungaroringen?

Előzmény: kferro (344)
kferro Creative Commons License 2004.01.14 0 0 344
Írok már ide valamit, nehogy eltűnjön a topic.:-) Gyakorolni nincs időm, hétfőn és kedden szigorlatozom. Pedig már nagyon el akarok startolni a 3. helyről. Na, de majd egy hét múlva!
Sauber tényleg erősen emlékeztet a tavalyi Ferrarira. Kiváncsi leszek mire lesznek képesek a gyakorlatilag tavalyi Ferrari sasszéval és az idei Ferrari motorral. Csak már kezdődne az idény!
Az autó egyébként nagyon szép, de a Sauber festése már évek óta nem tetszik. Talán a legszebb lenne egy, a Mclarenhez hasonlóan ötletes.
Egyébként voltatok már F1-es futamon?
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.13 0 0 343
Nono, azért nem kell fél év a kormány megszokásához. Nekem egy hónapja sincs meg és nem vagyok hardcore játékos. Mostanra jutottam el olyan szintre segítségek nélkül, mint amilyenen billentyűzettel voltam. Csak ippeg az élmény teljesen más. Ráadásul lehet kormánnyal segítségekkel is játszani. Amikor megvettem a kormányt és elmentem lanozni, akkor nekem is be voltak kapcsolva a segítségek. Mégis mekkora élmény volt...
Szóval szerintem a kormány igenis "megéri".
Személyes véleményem, hogy billentyűzettel nem is lehet mindent kikapcsolni. Kormánnyal érzed a csúszáshatárt, korrigálni tudsz, míg billentyűvel ez rettentő nehéz lenne. De nekem is hatalmas előrelépés volt, hogy szép lassan leépítettem őket és egyre jobban uraltam az autót. De a kormány mindent überel!
Előzmény: kvázi-mondó (342)
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.13 0 0 342
Szóval itt vagyok én is minden nap, csak nem szólok bele, mert (sajnos) nincs sok mondanivalóm. Én azóta sem tudtam versenyezni (dec. közepe), és kormányom sincs. Szóval nincs nagyon miről beszámolnom. Ahogy így olvasom nem is nagyon lesz kormányom, nem biztos hogy belefeccölök fél évet, hogy élvezhetően tudjak menni versenykörülmények között. Tudom, hogy a billentyű megöli a szimuláció lényegét... Sebaj:) Majd igyekszem leépíteni a segítségeket, hogy a saját irányításom alatt érezzem a kocsit. Spin recovery pl. nincs, de nem is érzem a hiányát, nem igazi nagy különbség. Viszont anno kipróbáltam a Veteran fokozatot. Huh! 140 fölött csak pörgött-forgott... :)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.13 0 0 341
Nemkicsit hasonlít a 2003-as Ferrarira;) Tényleg szép autó lett. A Jaguar R5-t is a napokban mutatják be, arra még kíváncsibb vagyok.
Előzmény: kvázi-mondó (339)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.13 0 0 340
Üdv!
Köszi, ezt olvastam én is ma reggel. Voltak olyan pletykák, hogy visszajön a kéziváltás, eltörlik/leegyszerűsítik a rajtautomatikát, kipörgésgátlót. Ezekből nem lesz semmi?
Tegnap sikerült egy 1.32.9-es időt futnom Ausztráliában és megpróbálkoztam egy versennyel is 90%-os AI ellen. Mindaz, ami teszteléskor jól ment, versenyen sehogysem jött össze. Szépen visszacsúsztam pár helyet néhány kör alatt. Elfékezések, keresztbeállások következményeként. Aztán az asszony kétszer hozzámszólt, mindkétszer közelről megnéztem a feliratot a pálya széli palánkokon:) Utolsó előtti helyről nem volt kedvem felküzdeni magam, abbahagytam. Teszteltem a Renault-t is a Ferrari féle setuppal. Baromi fura, hogy csak 6 gangos a váltója.

Lopez

Előzmény: kvázi-mondó (338)
kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.13 0 0 339
Off

Kijött tegnap az új SAUBER! Nem nagyon változott külalakban, kicsit mintha sötétebb lenne, és az oldala lefele-befele van kerekítve, míg tavaly aránylag egyenes volt.
képek: http://f1.racing-live.com

kvázi-mondó Creative Commons License 2004.01.13 0 0 338
A szabályváltoztatásokról idemásolok valamit. Bocs, ha foglalom vele a helyet, akit fáraszt, ugorgyon, mint Pósalaki bácsi:

"New rules for a new season
A description of the 2004 rule changes [12/01/04 - 17:20]

The 2003 season provided some of the most exciting racing in the history of Formula 1. While most of the credit for this can go to the fact that the top teams were more evenly matched than in recent years, some of the spectacle can be attributed to the drastic shake- up in the sporting regulations.

Ever since the sport began, we have witnessed a fascinating technical combat between the sport's governing body, which quite rightly works constantly to control speeds on safety grounds and the team engineers who constantly strive to make the cars go faster.

For 2004 that trend continues. The most significant single change this year is that a driver must use the same engine from the start of practice on Friday to the end of the grand prix weekend.

The penalty for changing an engine during the course of a race weekend is to drop ten places down the grid from the driver's qualifying position. This poses logistical as well as technical challenges. In the case of a driver damaging his chassis in practice or qualifying, the West McLaren Mercedes team will have to be ready to make a lightning quick engine change to swap engines from the damaged car to the spare, to avoid the penalty.


Reducing cornering speed by limiting aerodynamic downforce has always been a popular move for the sport's governing body, the FIA and this year, rules demand that the rear wing only has two main elements. Other changes include allowing larger wing-end plates (the vertical parts of the wing) and increasing the size of the engine cover. While this might be good news for the team's marketing department, as it means more space for Partner and Sponsor logos, it has involved hours of work in the wind tunnel to fine tune the car's aero performance in this new configuration.

One lap qualifying is still included in the sporting regulations, with one important difference. Instead of one hour on Friday to decide the running order for the final session on Saturday, the first day is now entirely devoted to free practice. Saturday now features both qualifying sessions.

In 2003, the first session was run with minimum fuel and drivers going out in championship order. While minimum fuel is still the order of the day, drivers will now run this session in the finishing order from the previous race, which will jumble up the order. As last year, the second session is run with the slowest driver from the earlier session going first and cars must carry enough fuel to carry them through to the first race pit-stop.

The two sessions are now run just a couple of minutes apart, which will see frantic action in the pit lane, as teams juggle the various strategy options in double-quick time. It looks like being another fascinating Formula 1 season."

kferro Creative Commons License 2004.01.12 0 0 337
Az enyémet is! :-)

A Formula-1 Magazinban volt egy cikk a szabályváltozásokról, de most épp kölcsön van adva, emlékezni meg képtelen vagyok rá.
1 motor=1 hétvége. Ennyi maradt meg. :-)
Ja, az Albert Parkban 1.27.xxx legjobb időm. Majd pontosabban megnézem.
110%-on Schumiék mennek 1.25-ös időket.

szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.12 0 0 336
Ja és az eső nagyon lerontja az AI teljesítményét.
Előzmény: kferro (331)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.12 0 0 335
Nekem a TKD setupban megjegyzésként azt írja a csóka, hogy 1.25 és 1.26 körüli időket futott. Gondolom ő jó játékos. Ahhoz képest billentyűkkel nagyon jó idő. Persze mondom kérdés a segítségek száma/fajtája.
Tudja valaki,hogy mik lesznek a 2004-es szabályváltozások? Esetleg egy link? Tudom, hogy más rendszerű időmérő lesz, a boxutca sebessége is változik, de engem leginkább a technikai része érdekel. Az autó.
Előzmény: kferro (334)
kferro Creative Commons License 2004.01.12 0 0 334
Ezek szemérmetlenül jó idők? Nem hiszem.
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.12 0 0 333
A segítségekhez: Amíg be voltak kapcsolva, addig a fékezést a 100-as tábla után kezdtem. Blokkoló kerék, füst, kanyar. Most a 100-as előtt, finoman nyomom a féket, kanyar óvatosan. Teljesen más stílust kíván. Próbáld ki. Persze lehet, hogy akkor is eléred ezeket a szemérmetlenül jó időket:)
Előzmény: kferro (331)
szenyor Lopez Creative Commons License 2004.01.12 0 0 332
Leszedtem, köszi. Egyelőre nem próbálom még ki. Az elhúzás régebben megvolt valahogy.
A töréseknél van ilyen opció, hogy Season .../Normal/stb. Ezek mit jelentenek?
Előzmény: StevenJC (330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!