Egyrészt egy aggregátor ideális fordulatszámon működhet, még egy gyorsító, lassítő, a dugóban araszoló ICE nem, másrészt az EV fékezéskor képes visszanyerni az energia egy részét, az ICE nem, harmadrészt a dugóban nem fogyaszt semmit sem, még egy ICE igen.
Ezt soros hibridnek hívják nem EVnek. Másrészt az álló EV is fogyaszt, mert hűtés/fűtés általában kell és ez az EV kizárólag csak az akkuja felhasználásával teheti meg, ami sokkal nagyobb hatótáv csökkenést okoz mint ICE motoros esetében.
Egyrészt egy aggregátor ideális fordulatszámon működhet, még egy gyorsító, lassítő, a dugóban araszoló ICE nem, másrészt az EV fékezéskor képes visszanyerni az energia egy részét, az ICE nem, harmadrészt a dugóban nem fogyaszt semmit sem, még egy ICE igen.
A legdrágább Porschet is legyorsulja, az pedig már több 100 milliós összegbe kerül. Az ICE korszaknak vége, a Porsche egyébként már felismerte, és gőzerővel dolgoznak az EV-ken.
És ki lesz az a hülye, aki a drága töltőt használja, az adómentes dugaj helyett?
A hőerőművek nem a települések közepén üzemelnek, szóval ne hazudzz, arról nem is beszélve, hogy mással is lehet áramot előállítani, vagy az atommeghajtású hőerőmű nem füstöl az orrod alá, sehol.
Persze, hogy nem. Ugyanis nincs mit számolni. A benzin literje 350 Ft, a villany kWh-ja 40 Ft.
Egyrészt 10% EV után biztosan hogy rányomják a holnaputánt is jövedéki adóból, másrészt már idén bevezetik az utcai töltőknél a kWh utáni számlázást ami biztosan nem 40 Ft lesz.
Nincs ipari mennyiségű ujrahasznosítható EV akku. Majd ha lesz, akkor lehet tárgyalni róla, mi történik vele.
A nagy büdös francokat, az akku gyártók szépen előállnak az újrahasznosítással vagy kinéz nekik egy jókora környezetvédelmi termékdíj ha az államnak kell ártalmatlanítani.
Ez így nem számolható. Az EV jobb hatásfokkal alakítja a villanyt emiatt nem lehet büntetni.
Mivel a villanyáram globálisan 70%ban fosszilis fűtőanyagból termelődik, ne állja meg a helyét az állításod. Másrészt az akku mint környezetre veszélyes anyag környezetvédelmi termékdíjjal terhelt, ha sok EV akku lesz feldolgozatla/újrahasznosítatlan akkor ez is igen magas lesz. Ha meg újrahasznosítják akkor azért lesz drága az akku, mert ha olcsóbb lenne újrahasznosítani mint alkotó elemeiből újat gyártani akkor újrahasznosítanák.
Kíváncsi leszek, hogy 5 év múlva ezek hogyan lepik el majd a magyar városokat. Egyelőre a töltő állomásokat se látom, hogy ki lennének táblázva, hogy kinek a mennyi támogatásával ott mi épül.
Főleg ha saját napelem termeli az áramot a háztetőn, azt jól megadóztattod, és befizeted saját magadnak.
Belgiumban már úgy van, ha csatlakozik a hálózatra akkor azért fizetni kell. Saját tárolóval pedig egy ideig még drága lesz. (...bár mondjátok, hogy az idén már látjuk az áttörést az akkumulátorok terén...oké, meglátjuk pár hónap múlva)