Tényleg ne vedd kötözködésnek amit írok, hiszen minden tiszteletem a tiétek. Ráadásul sajnos én nem tudok erre vállalkozni, mert egy hasonló kaliberű, de más jellegű projektben már nyakig vagyok. De amit írni szeretnék az ez:
Ok, szerintem legyen felvázolva (itt is) egy "teendő lista", mit kellene / lehetne csinálni a legközelebbi alkalomkor (aztán később a továbbiakban) és (szintén itt) egy napot ki kellene szúrni, amikor Malvinkánál lehetne találkozni azoknak, akik jönnének. Legalább egy megbeszélés / gépátnézés erejéig, tehát hogy az állóvíz megmozduljon kicsit. :-)
Bocsi, hogy így a taccsvonalon kívülről osztom az észt, kibicnek semmi sem drága alapon, de hátha. Arra gondoltam, hogy ilyen járműipari, gépipari szakközépiskolákkal, esetleg a Kandó főiskolával nem lehetne felvenni a kapcsolatot, hátha?
Tudod, a régi csapat egy része a Goldtimernél segít, mert ott is szükség van a segítő kezekre. Az Aeropark dicséretesen szépen dolgozik, fantasztikus csapatmunkát végez és talán nekik kevésbé van szükségük a mi segítségünkre. Amikor elkezdtük a Malvinkázást, akkor a csapat nagy része repteres volt, műszakos munkarendben, ami mellett sok időt áldozhattunk a gépekre. 2012 után legtöbbünk kapun kivülre került, szorosabb időbeosztással, a reptértől távolabb dolgozik, így sajnos a beáldozható szabadidő is jelentősen lecsökkent. A mi erőnk (és erőforrásaink is) véges, mindent nem csinálhatunk, de mindig reménykedve várjuk az új generációt. Szerencsére azért akad utánpótlás, bár még jöhetnének lelkes elkötelezett ifjak, akik képesek önzetlenül tenni a repüléstörténet emlékeinek megőrzéséért. :-)
A Goldtimer-től, és sok más támogatótól rengeteg segítséget kaptunk, szaktanácsban, alkatrészben, eszközökben. Sajnos a Goldtimer sem bővelkedik létszámban, időnként a csapatunk még megmaradt tagjai is besegítenek. Az Aeropark is a program mellett áll, amit tud, megteszi az ügyben, de a célnak megfelelő munkatársat jelenleg nem tudnak adni. Talán akadnak még lelkes fiatalok, akiket nem sújt az anyagi kényszer, és érzelmileg is kötődnek az öreg masinák iránt.
Akik a HA-LIX sorsát s szívükön viselik, itt nem tudnának segíteni? Mi a helyzet a régi csapattal? Az Aeropark -al voltak megbeszélések, hogyan tovább a motorok ügyében? (Ők is nyilván segítenének... Akár csak én, de sajnos Balatonszárszóról ritkán jutnék oda...)
Lehetőség még meg van, de az üzembe helyezési feladatok egyre bővülnek, amihez én már kevés vagyok. Jó képességű, a programot szívén viselő munkatársakat keresek.
"Sok idő telt el az utolsó (remélem, nem ez marad) bemutató óta, így az éves üzembe-helyezési technológiámat évről évre bővítenem kel-kellett. Kapcsolatban vagyok egy hivatalos repülőgép üzemeltető céggel, akik szívesen vállalták, hogy átvizsgálják Malvinkát, megnézik az üzemeltetés technikai, dokumentációs és személyi feltételeit. Jegyzőkönyvben dokumentálják az eredményt, a szükséges módosításokat, az újraindítás feltételeit. E dokumentum megléte, a szükséges feladatok elvégzése után, talán ismét megkapjuk a tulajdonos, MMKM engedélyét. A jobb oldali motorral elvileg nincs gond, a bal oldalinál légcsavart és motort kell cserélni. Légcsavar van, és van egy tartalék motor is, ami 0 üzemidős, de lerabolt, így a kettőből kell majd egyet építeni. Erre is van megoldás és szakműhely. Egyelőre, az első cél, hogy a jobb oldalival tartsunk rendszeres bemutatót, aztán gyűjtést hirdetünk a bal oldali üzembe helyezésére. A leállás évei alatt a Csapat megfogyatkozott, sok tagunk munkaköre, beosztása, és sajnos a kedve is megváltozott. A hétköznapi munkákra várunk friss erőket, talán a képzés és vizsgáztatás is megoldódik."
Ezzel a témával azóta a mi a helyzet...? (Eléggé tavasz van már... :-) )