Sziasztok! Immár 1,5 hete került hozzám egy Grande Punto, 1.3JTD Dynamic, 90 ló. Tök jó a kocsi, csak egy észrevételem van, ami nem tudom hogy egészséges e. 3-4-5 fokozatban ha olyan stabilan tartanám 1500-1600 körül a fordulatot, elkezd rángatni az autó, ha hírtelen gyorsítok akkor is egy kicsit rángatózik... az az érdekes hogy ez előtt egy C Corsám volt ugyanezzel a motorral, és az is ugyanezt produkálta. Ötletek (ha valami bibi van persze)
Első lépésben tisztítanám a fojtószelepet. Illetve az előtt megnézném hogy könnyen jár e a szelep, vagyis nem szorul e a tengelye. Ha EU2-es akkor még lehet bowdenes a mozgatása. Ebben azért bizonytalan vagyok, de hátha...
Talán nem nagy off.Nem Grande Puntó,de Puntó 1.2.2000évj.Gondom a következő.800-as alapjáratról,akármilyen finoman nyomom a pedált,egyből 2000-es fordulat van.Tehát nem tudom 800 és 2000-es fordulat közt szabályozni.Mi lehet a probléma.?
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Digit klíma van az autómban és meglehetősen önálló életet él a fűtőmotor ventilátora. Ahogy olvasgattam, ez eléggé típushiba. Meg is találtam a hibát, az egyik csatlakozó égett szét. Feltételezem, hogy ez a kábel megy a fűtőmotor ellenállásához. A gond az, hogy ebben csak két kábel fut, amiket találtam neten, azokban pedig öt. Honnan tudnék ilyet rendelni?
Van ennek a csatlakozónak valamilyen típusa vagy neve? Hátha az alapján találok valahol.
Tekintve hogy gumi tömítéssel oldották meg, nem kell agyonhúzni. Ha már felfekszik egymásra a két fémfelület akkor jó. Közepes erősségű menetrögzítőt tehetsz rá de akkor már más nyomaték kell. De ha a kolléga által megadott értékkel dolgozol, ami hihetőnek tűnik, akkor ne kenj semmit a menetre.
Az még nem a világ vége. A kézikönyv szerint 0.4 kg/1000 km a legtöbb ami normálisnak tekinthető, persze nem mindegy hogy milyen körülmények között. Igen, kg-ban van megadva, amit ha visszaszámolsz dl-re, az kb 5 dl. Persze ha látványosan füstöl az nem jó. Lehetséges, hogy gyakori olajcsrékkel puhul valamelyest a szimering.
Hát sajnos az lesz a vége. Nézd csak meg azt olajszintet nyugodtan de 200 km az kevés bármiféle konzekvencia levonására. Legalább kéne menned 500 km-t úgy hogy előtte hidegen felső nívóra állítod az olajat, aztán persze megint hidegen nézed meg, nem úgy ahogy a könyvben van leírva (melegen, pár perccel leállítás után. Gyertyák milyenek? Cserélted őket? Ha nem akkor kikaphatnád őket lefényképezni, aztán felteszed ide a képet. Ha vastagon áll rajtuk a lerakódás akkor az egyértelmű jel.
Egyébként nem füstöl, néha olyan fura szagút pöfög, mint a motorolaj, nem mikor elég hanem simán olaj szagot kipufog, vagy legalábbis ahhoz tudnám hasonlítani, de igazából magam se tudom.
Igen, néztem ezt az alapjáratos dolgot,meleg motornál álltam a parkolóban pár percet és hopp jön a füst ha gázfröccsöt adok neki. Főtengelynél nem jön olaj,cseréltem vezérlést az a része jó, a szelepfedél tömítést is kicseréltem, de ez a dolog bosszant nem kicsit, lehet szétkapni az egészet... Jöttem most vele ~210 km- et az olajat meg se merem nézni benne.
Bejut az.. Merthogy a benzin is bejut. Hidegüzem közben egészen biztosan, csak az a kérdés hogy van e ideje kipárolognia belőle. Akiknél nincs azok büszkén mesélik hogy két olajcsere között egy csepp olaj sem fogy.
Akkor cserés.. a főtengely szimringek nem eresztenek, a szelepfedélnél nincs olaj? Azért mert nem elkopni szoktal a szimeringek hanem megkeményedni. Az idő is komoly faktor, de a le nem cserélt olaj még nagyobb. Városban sínylődő autóknál a 10000 km is lehet sok, még jó olajjal is, hát még a kevésbé jóval.