30 ezerért újonnan megbízható bicajt nem mernék ajánlani. Használtan még elkaphatsz, de jól meg kell nézni. Ha 30 ezerért veszel használtan bicajt, arra valószínűleg rá fogsz még 20-at költeni, hogy rendben legyen. Szerintem tedd kicsit följebb a mércét, és 50 körül kapsz újonnan egész normális bicajokat, amivel egy darabig nem lesz gondod. Amúgy meg érdemes szétnézni a Bikemag piactéren.
Visszavonom. Van H meg L, csak kisbetűvel és le kellett törölni róla a port, hogy megtaláljam. :)
Ez a része tehát rendben.
A következmény viszont, hogy ez teljesen hatástalan, ha teljesen kiengedem a H-t, akkor sem változik a helyzet, mert a váltó - bár a bowden és a határoló csavarok lehetővé tennék - egyszerűen nem megy oda. Megáll korábban és csak nagyobb rázkódásra vagy elöl nagytényárra váltásra mozdul meg.
Aki menne Zalakaros Orszaguti versenyre, hogyan jutnak le? Tervez valaki szombat kora reggeli indulast? Munkatarsam becsatlakozna valakihez, ha van hely
Csacsi öreg medvém ((C) Milne) :) Amint az köztudott, a kerékpáros sebességmérők nem OMH-hitelesített adatot adnak, főleg a kerékméret beállítása miatti eltérésekből adódóan (amelyről külön elméleti tanszék van ugye a rátámaszkodom-nem támaszkodom és hasonlók). Te 59-et írtál, én 56-ot, ez kábé azonos, mert ugye nem arról van szó, hogy te 90-el én meg 15-el mentem. Lehet, hogy ha egymás mellett mentünk volna (amire sajnos kicsi az esély, mivel mint írtam te sokkal erősebb és jobb képességű kerékpáros vagy) lehet, hogy azonos sebességgel haladtunk volna.
Kösz, ezt időközben megtaláltam egy Bikemag fórumon (köszönet thez-nek):
"shimanoban 3 féle kanál létezik ss: rövidkanalas. csak országúti váltók, max 27es hátsó fogszámig. gs: középkanalas, mind országútikból(jobbak) mind montis váltókból kapható(szintén csak jobbak, minimum LX) bármely fogsorhoz sgs: hosszúkanalas. igazán hosszú, csak montis váltókból, ez az alap. bármely fogsorhoz
rövidkanalas előnye: jobban feszít, ám nem tartja el a váztól annyira a láncot - jobban csattoghat hosszúkanalas: nem tudja annyira feszíteni, kicsit lazább lánc, de jobban el van tartva a láncvillától, így kisebb a nekiverődés esélye."
Akkor viszont egyértelmű a probláma: egy teljes fokozatot el van csúszva a váltó. A bowden feszítőn kéne addig lazítanod amig szépen nem váltja végig a sort. (befelé tekerd a feszítőt!)
Nekem néha picit el szokott állítódni az egyik. Ha a bowdenfeszítőnél lenne a gond, akkor a váltás is romlana, ráadásul az a határokra egyébként sincs hatással. A váltókanál elhajlása reálisabb lehetőség.
"Viszont ezek a csavarok nem szoktak maguktól elállítódni"
Na, ez zavar engem is.
Évek óta semmi baj nem volt vele, most meg verseny közben egyszer csak megbolondult, 3-4 fokozatot mászkált fel-alá folyamatosan, rossz volt hallgatni. Azóta kicsit megsimogattam, most szépen működik, de az legkisebbet negligálja, a felsőn meg néha túlfut.
Kicsit még tökölök vele, aztán ha nem javul, majd elviszem szereldébe. Úgyis esedékes, nyolcasom is van (szintén évek óta először :(().
Ne izguljál. Én montival megyek, s bevállalom a 2. helyet. Hátulról. Öcsémet mindenképpen megverem:) Többi meg alakul. Amúgy lesznek páran montival is [munkatársam,Őcsém,én], így utolsó már nem leszel:)
Én nem a versenyzőtársakat akarom legyűrni, hanem a távot.