Nem tudtok egy olyan honlapot, ahol le van írva, esetleg illusztrálva, hogy hogyan kell beállitani a nyerget rendesen? Egy merida crossway vázra épitett bicajom van és sehogy se akar kényelmes lenni. Kifejezetten kényelmetlen:) Egyrészt a nyergem nagyon nyom és szerintem nincs is jó pozicióban. Nagyon hamar fárad a lábam, főleg a hátsó, lábhajlitó része. Kormány helyzete se túl jó. Mi alapján válasszak stucnit? Egyszerre akartam, hogy sportos legyen, de ugyanakkor kényelmes is. Most egyik se teljesül. Nem nagyon értek hozzá. Ha tud valaki segiteni, tegye meg, mert kezdem megutálni a bicajozást. Utána olvasnék én, csak nem tudom hol.
Nemnem, ez egy rossz irányba tett lépés:) A jó irányba tett lépés az lett volna, ha a felni mellőzésével egy nagy-nagy ballonos gumi közvetlenül a küllőkhöz csatlakozott volna... a technológiai megvalósítást a mérnökökre bízom:)
Abszolút el is hiszem neki. Ez egyébként nekem is eszembe jutott, de első ránézésre semmi furcsát nem láttam a bowdenen. Talán máshogy kell nézni...
Mai mérleg, egyébként: mintegy fél óra alatt egy láncszakadás, egy hajtókat meghúzás, egy fékbeállítás és két defekt. Szerencsére az enyém csak a láncszakadás volt, a többit az edzés egyéb résztvevői, illetve arrajárók szenvedték el, ezekhez csak asszisztáltam. De azért szép sorozat. :))
Ma útban hazafelé, mikor az órám már 41°C-ot mutatott, egyszerre két fordulat alatt elhagyta az erő a hátsó gumimat. Itthon megnéztem, két lyuk is volt, melyet a felni vágott bele (persze a védőszalagon keresztül). Úgy látszik nem túl jó ötlet ilyen melegben tökig felfújni.
Lehet, hogy nem tipikus, de az enyémnek is ez volt a baja (s én is meglepődtem rajta).
Elkezdett ugrálni a lánc a pontatlan váltás miatt a fogaskoszorú azon felén ahol lazább a bowden s a rugónak kellene jobban dolgoznia (nekem low-normal hátsó váltóm van, így ez nem a kisebb, hanem a nagyobb fogaskereknél jelentkezett).
Több hónap hiábavaló állítgatás és átkozódás után levittem a Nellába, s Feri kis vizsgálódás után szintén a hátsó bowdenvezető elkoszolódását hozta ki valószínű hibának. Kicserélte a bowdennel együtt, s az azóta tekert 250km-en (benne a 130-as Gázlóval) semmi hiba.
Köszönet, hogy láthattam a videót a Gázlóról. Igencsak kedvet kaptam hozzá, szóval jövőre biztos megyek, készülök is rá. Addigra remélhetőleg egy izmos terepes bringát is sikerül összepofozni.
Ez jó szokott lenni, pár futárnak már csináltam ilyet a téli locspocs miatt. Egyedüli hátránya, hogy bilincsekkel kell a felsőcsőhöz rögzíteni mind a 3 bowdenházat, ami nem túl szép látvány.
Azon gondolkoztam a minap, hogy vannak azok a vekony hosszu lufik. Amibol a kiskutyat hajtogatjak. Az felfujas elott max 1cm atmeroju gumicso.
Ha azt felfuznem a bowdenre, megkotnem mondjuk cernaval a bowdenhazon es a bowdenen is vizmentesen (akar ragasztoval), akkor lenne tuti tomites. Ahogy a bowden mozog, visszafele befordulna a gumihurka magaba meg vissza, es sehol egy res.
Egy baja, hogy a plusz anaygtol a szemben szorulhat a bowden. Ha a haz belsejeben az a kis cso kiloghatna egy centit, akkor megvedene a szemben a bowdent a gumitol.
Polar: úgy néz ki. végleg elhalálozott a wearlinkem, legalábbis a pántja - erre gyanakszom a tüzetesebb vizsgálat után. Visoznylag jó hírnek tűnik, hogy 3eFt körüli áron lehet kapni csak pántot külön, nem kell komplett jeladót venni. Azt csak azért írtam, mert téma volt a T61 vs Wearlink, és mintha más is említette volna, hogy korrózió és más bajai vannak a wearlinkkel. Hogy nekem megoldotta-e ez a problémát, arról majd beszámolok.
A piacon jelenleg egyetlenegy olyan bringa van 30 körül (33-35e szokott lenni) amit nyugodtan mernék javasolni: a Hauser Rattler. Nem mondom hogy a többi mind ócskavas, de ebben a kategóriában bármi más amit _én_ eddig láttam, az mind rosszabb volt nála.
És természetesen szóba sem jöhet ennyi pénzért a teleszkóp.