Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A vízkő nekem is eszembe jutott,itt a kazán mellett négy flakon sósav de csak próbára.Ha lesz enyhébb nap megpróbálom átmosni.A kazán-tartály csövezése jelenleg 1 colos szénacél.Ötrétegű csak a házkörön van a vta után.
Tüz hátul,magasabb lett a füstgázhőfok,szebb szinű a tűz is...3-as fokozaton 3 fokot nőtt a dt.A sistergés is sokkal gyengébb.Én bolond,mindíg arra törekedtem,hogy beborítsa a tűzrácsot a parázs:)Bár tavasszal,lehet adok neki egy 32-es rézcsövet,hátha könnyebben keringene...
Nem változtattam semmit,nyitott tágilási t idomjára kötöttem 2 db 50 literes tartályt,plussz a biztonsági szerelvények,bár az előremenőbe tettem egy mikrobubit is.
Megtisztel azzal,hogy emlékszik! Zártra alakítottam át azóta arendszert,de a nagyobb nyomás sem oldotta meg.Most probálom az alsó ajtó nyitva,szivattyú 3-as fokozat.Puffer alja 60,előremenő 65.A sistergés csak a tüztérajtó nyitásával halkul.RUF van rajta 3 kocka.
30 foknál gyújtok be,délelőtt 10 környékén,este 8-9 körül megunom,ilyenkor 65,max 70 fokos az alja.Közben azért megy a lakáskör is,de annak elég a 45 fok előremenő.Nagyobb levegőnél már elkezdi a sistergést a kazán.Én is úgy saccoltam,hogy kb.a fele van meg a 35kw-nak.
25 kg.A kéményt nemrég takarítottam ki,rárakásnál sem füstöl vissza.60 fokos vtc511 van bekötve,elég nehéz tartani a kazánnal a nyitási hőfokot.Ha már a tartály alja is 60 fok akkor 10 fok dt-t figyeltem meg 1-es szivattyúfokozaton,ami 25/50-es.Közben azért izzik a szén is.Jól sejtem,hogy nem az igazi?
Mindennap tisztítom,amúgy a brikett viszonylag tisztán tartja.A fogyó mennyiséget is többnek találom olyan 5 kg-val.Erősödik az elhatározásom a cseréjére,de bosszúból kettévágom...
Sziasztok! Szerintetek mitől romlik le egy lemezkazán hatásfoka? A rendszer ugyanaz mint az előző évben,a fűtőanyagom német brikett...mostanság feltünt,hogy majdnem 2x annyi ideig fűti fel az 1000-es puffert:(
Természetesen nem, de ha kiismered a rendszert, akkor meg lehet oldani brutális kilengések nélkül is. Ha a termosztát nem bírja pár tizeden belül tartani, ki kell dobni a pcsaba :)
Nem nézem egész nap a hőmérőt, de szerintem az sem mindegy hol van. De sokszor van úgy, hogy ránézek a hőmérőre, és ugyan annyit mutat, mint másfél órája. Volt hogy este nyolckor volt 24 fok, reggel hatkor volt 14 fok, tehát 1 óra alatt hűlt 1 fokot. Most meg nem mondom milyen hideg volt, de ez már a hidegebb időszakban volt. Legtöbbször hideg sincs, nem hűl gyorsan a ház, a kazán másfél óránként van pakolva, és nem 50, hanem 70 fokon van a termosztát, bár sokak szerint így szar, de még nem írtak le, miért ;)
Nem érzem kötözködésnek, aki kötözködni akár, az úgyis másba köt bele, apróságokba, lényegtelen dolgokba.
Nalam va szobatermosztat es a radiatorokon termoszelep. Ha alandoan jaratom a szivattyut akkor a szelepek szabanoznak es tartjak a rajtuk beallitott erteket amig van a pufferben ehhez jo a nagy puffi.
Csak érdeklődöm , és nem kötözködni akarok. Te puffer nélkül simán vegyestüzelésű kazán begyújtásával illetve nem begyújtással 22,5 fok +-0,2 tizeden belül tudod tartani a házad belső hőmérsékletét ?
Ezt olvastam ki az írásodból :
na most akkor miért ne fordulhatna elő az, hogy fix 22,5°C legyen a házban (+- pár tized, hiszen mégsem termosztátról beszélünk)?
Ezt azért nem biztos , hogy egy termosztát is meg tudja csinálni . Te hogy csinálod? Ha van valami jó praktikád elárulod?
Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem,zárt rendszerü fütésnél a minap azt vettem észre,hogy a nyomás nem megy el tejesen hideg állapotban sem 0-ra,1,8 körül marad minek?Amugy melegen 2,5 körül van.Mi lehet a gond?
Nem a füst jelensége a rossz, hanem az összetétele. A két füst meg nem azonos. Sőt, olyat is tudnék neked mutatni, ami nem füstöl, nem látsz semmit, de nagyon durva lenne, ha nem lenne pl. a kéményben speciális szűrő (ez nem otthoni kazán).
(A gázkazánok esetében amit látsz az lényegében a vízgőz. Nem is olyan régen volt is arra példa, talán 2016 telén, hogy ipari hó esett a nagyobb gyárak környékén, ami a gázkazánoknak volt köszönhető.)
Nekem az is jó lenne, ha megadnám az összes adatot, és valaki kiszámolná, de ilyen viszonylag kis különbséget nem biztos hogy ki lehet mutatni.
Vagy egy hideg, és egy melegebb napon elfogyott tüzelő mennyisége alapján ki lehetne számolni, hogy a hideg nap alapján mennyi kellett volna hogy fogyjon a melegebb napon, és a melegebb nap alapján mennyi kellett volna hogy fogyjon a hidegebb napon, ez így még működhet is szerintem.
Na ez az, de ha a gumicsizma égetőkkel együtt mérték, az sem egészen korrekt. Meg nem is annyira értenek hozzá a ,,szakemberek'', az is igaz.
Legfőbb érv az az, hogy a vegyes kéményében ott a korom, a gázkazánéban meg elvileg nincs. Azért mondtam, hogy a szomszéd gázkazánja ugyan úgy füstöl ha bekapcsol, mint az enyém, amikor az égés legelején tart a folyamat, vagy amikor dobok rá egy kis fát.
Ezen kívül simán el tudom azt is képzelni, hogy a modernebb mérőeszközök már olyan káros anyagokat is kimutatnak, amiket régebben vagy nem tudtak, vagy nem is tudtak róluk. Persze az is lehet, hogy pont a gázkazán tisztasága bukna meg ilyenkor.
Most jó hogy van itt egy lengyel rajz, de engem ennyi nem győz meg. Mert ennyi erővel belephotoshoppolok egy kormos kéményt, aztán ott a szennyeződés.
A levegő minőségét biztos hogy nem kéményenként mérték, hanem letettek egy műszert, ami már lehet 30 éve ugyan ott van, aztán az a környékről összeszedett átlagból mutat ki ilyesmit.
Az a baj, hogy a vegyes tüzelésű kazánt használók jelentős része nem tudja normálisan használni a kazánját. Így viszont az égés tökéletlen, és sokkal több káros és szennyező anyag jut a kéményen keresztül a környezetbe. Egy gázkazánnál nem tudom ezt eljátszani, hogy pl. fojtom az égést. Persze most azt feltételezem, hogy mind a 2 esetben normális állapotú és minőségű kazánt használ az ember.
Biztos írtad már párszor, hogy elég kétszer vagy háromszor megpakolni per nap, azt hogy gondoltad?
Enyhébb időben a ház nem hűl ki olyan drasztikusan, ebben talán egyetértesz. Talán abban is, hogy van az a fix mennyiség, amivel fix időközönként ugyan azt a kazánt, ami ugyan azt a házat fűti ugyan olyan külső hőmérséklet mellett, ugyan olyan belső hőmérsékletre tudod felfűteni. Talán abban is igazat adsz, hogy nem papírból van a ház fala, ami azonnal drasztikusan szipkázná ki a meleget a házból. Bár valamelyik pontnál már kételkednem kellene abban hogy igazat adsz, mert már érdekessé kezd válni a dolog. HA van hőszigetelés, az még jobb ,,pufferré'' teszi a házat, mint alap esetben. HA szélvihar van, akkor a ház gyorsabban fog kihűlni, talán ezekben is megegyezhetünk. Tehát pakolod fix mennyiséggel fix időközönként a kazánt, fix külső hőmérséklet mellett. De a hőmérséklet változhat is, akkor több fát teszel a tűzre, elég sok helyen így tüzelnek ;) na most akkor miért ne fordulhatna elő az, hogy fix 22,5°C legyen a házban (+- pár tized, hiszen mégsem termosztátról beszélünk)? Ha azt írod hogy adott külső hőmérséklet mellett fix mennyiségeket pakolsz a tűzre, és a házban ugrálni fog a hőmérséklet, na azt én nem fogom érteni miért :D esetleg a szellőztetés miatt, de mint írtam, lényegében a szellőztetés sem befolyásolja a ház belső hőmérsékletét. Miért nem? Mert ha befolyásolja, akkor túl sokat szellőztetsz. Na, ha ezeken túlvagyunk, akkor jön a másik része, miszerint ha nem megy a fűtés, akkor a ház elkezd hűlni, ebben talán egyetértünk. Ha hideg van kint jobban, ha melegebb van kint, kevésbé hűl, talán még ez is elfogadható. Mivel tégla házról beszélünk, az valamennyire tartani fogja a meleget. Ahol vastag csöves rendszer van, öntöttvas radiátorokkal, ott kevésbé gyorsan hűl ki. Elkezded a szezont, meleg van kint, de a házban már nincs, ezért kezded a szezont. Nem is biztos hogy minden nap, de egyszer-kétszer befűtesz, egy-egy rakattal. Utána amikor hidegebb van, egy rakatot elégetsz, kitart fél napig, utána elégetsz még egy rakatot. Amikor meg kva hideg van, akkor folyamatosan megy a kazán. Na most akkor mi nem érthető abban, hogy van olyan időszak, amikor még nem éri meg folyamatosan fűteni? Amikor nem hűl annyira a ház, hogy megérezd pár rakat hiányát? Mert hogy pl. 23 vagy 21°C van, az ugye érezhető, de nem kimondottan zavaró. De még eddig sem kell menned, ha olyan idő van kint, hogy fél fokot hűl a ház 4 óra alatt, akkor minek tömnéd közben a kazánt?
Amúgy meg nem tudok mit csinálni, van az az időszak amikor nem éri meg másfél-két óránként pakolgatni a kazánt, hiszen direkt figyeltem. Na most onnantól hogy ez egy tény, Te meg nem hiszed el, én nem tudok mit csinálni.
Majd ha kijön a kéményseprő, felküld egy drónt a kémény fölé, mint talán Lengyelországban vagy hol van így, és megméri a szomszéd gázkéményének károsanyag kibocsátását, meg az én vegyestüzelésre használt kéményemét, akkor elhiszem. Nem tudom van-e ilyen tanulmány, de megnézném ahol átlagos száraz fával történő tüzelést vizsgálnának. A gumicsizma égetőket persze eleve kizárhatjuk.
Nem mondom hogy a gáz szennyezőbb, azt sem, hogy a fa, mert nem tudom. Csak az általános felfogás az tudományos berkekben, hogy a fa szennyezőbb. Persze ez sem mondd így semmit, mert Putyin bácsi is lehet hogy beleszólt :D
Majd Kend megmondja, mint ezen nemes téma kurátora :D
Kétszer gyújtom el a kazánt, akkor lehet 1, max 2°C-ot csökken a hőmérséklet (nem 23, csak 21°C), sőt, ha nagyon jó idő van kint, akkor azért gyújtom el másodszorra, mert órák óta nem sugározza a meleget a radiátor, nem azért, mert hideg van a házban (hülyén is érzem magam, hogy 22-23°C-ban elgyújtom a kazánt, de hát ha kell akkor kell). Ha egyszer gyújtom el, és másfél óránként pakolom rá a minimális adagot, akkor tartja a hőmérsékletet a házban, van hogy még csökken is a benti hőmérséklet ha hidegebb van.
Hogy lehet ez?
A, Elgyújtom reggel 8-kor, legyen 10kg. Erre 3*4kg kerül rá másfél óránként. Ez így 14:30-ig leég. Délután elgyújtom mondjuk 5:30-kor, megint 10kg, és egyszer dobok rá 4kg-ot. Össz. 36kg.
B, Elgyújtom reggel 8-kor, legyen 10kg. Folyamatosan pakolom, egyértelmű hogy több fa fog elfogyni, 2*4kg még rákerül a tűzre.
Persze ez csak a mostaninál enyhébb időre vonatkozik, amikor kb. 8°C-ok vannak kint (most a 36kg 8°C-nál mennyire reális, fejből meg nem mondom, lehet 5-6°C-ra jön ki ennyi). Van az a famennyiség, ami még nem fűti túl a lakást, csak szinten tartja, nálam ez az említett 4kg, 3db hasáb. Így napi szinten máris 6kg-al kevesebb fát égetek el, ha kétszer gyújtok be. Ez persze nem sok, de a nagy kazán és a kis ház miatt nálunk a fűtési szezon nagyobb része ilyen minimál, szinten tartós fűtésről szól, a legkisebb adagokkal tüzelve. Próbáltam még kevesebbet tenni a tűzre, de az már a belső hőfok fenntartásához sem elég, és egy óra alatt le is ég. Aztán ha hidegebb van, akkor jön, hogy 3 hasáb már nem elég, mert csökken a ház belső hőmérséklete, akkor lehet emelni a tétet 4 hasábra :D
Amikor nagyon hideg van, nem fogy olyan sok fa, mint amennyire tippelném pl. a mostani fafogyást elnézve, tehát kétszer olyan hidegben nem fog kétszer annyi fa fogyni.
sajnos sokan nem az ideális ( 2 éves száraz fa) tüzelőt használják , és még ésszel fel sem fogják amikor mondom , hogy szárazat használjon, " száraz az, hiszen 1 hete vágták "
Hopp még egy dolog. Ha folyamatosan pakolom a kazánt, pufi nélkül, akkor több fa fogy, mint ha kétszer vagy háromszor gyújtanám el. Kevesebb fa, alacsonyabb hatásfok.
Az egy dolog :) nem tudom mennyire mérgező, mennyi szennyező anyagot küldünk ki a keményen, nem mérjük. Azt sem tudom, a 30 éves gázkazán mennyire szennyez, a füst látszólag ugyan olyan. De a fa sokkal szennyezőbb állítólag.
Nem vagyok egész nap otthon, ezért érdekelt volna a nagyobb kazán.
Írtam már, hogy tavaly, csak száraz fával hogyan működött, de most nem tartana ki a száraz, ezért muszáj kevernem.
A 3-4 db. fát nem "gyújtós" méretben kell elképzelni, hanem legalább a 2.5 literes Pet-palack, de inkább nagyobb hasábok. Ha már du. haza értem, azért pakolászom inkább óránként, mikor még nem égett le parázsig hanem vígan duruzsol, mert így tűnik a nedvesebb fa ellenére is majdnem tökéletesnek az égés. Ha jól csinálom, akkor a rárakás után 5 perccel már nem látszik füst a kéményből, ha meg telepukkantom a tűzteret, akkor rendesen kojtol egy jó ideig. Gondolom a vaskos füst=tökéletlen égés.
Az sajnos tény, hogy a ház hőigénye nagyobb az átlagnál (gyűjtök a szigetelésre), az 1500-as pufi ha este 8-9 körül alól-felől 90-95 fokos (ez így 2-2.1 bar nyomás), akkor másnap délután indítom a kazánt, és kezdem a fűtést. Ekkorra már csak 30-40 fok (1.2-1.3 bar) körül van a tartály, ami már kevés a radiátoroknak, meg a család nőtagjainak. Kell nekik a 22-23 fokos meleg...
Most itthon vagyok, kipróbáltam, csak a száraz bükkfával egy teljes töltet kb. 2 óra hossza (közben a ház is kéri a meleget folyamatosan), és így egy rakat emel kb. 0.2 bar nyomást.
Matematikailag 4-5 teli töltettel, (0 -1 fokban) tele lesz a puffer.
Vajdaságban élek, a vámos, Nándorka és a rozsdás Totya kazánra olyan vámot rakott volna, hogy az valami csuda. Vehettem volna rajta még neked is egyet 😀
IIgen, látom már, csak az a furcsa hogy rengeteg oldalt megnéztem, mégsem találtam egy véleményt sem. Mondanám hogy annyira új, de nem, hiszen már nem gyártsák.
Mennyi volt az előremenő vízhőmérséklet? Az öntöttvas kazánok jobban bírják az alacsony hőfokú vizet, nehezebben támadja a kátrány, de ezeknek sem egészséges.
Vettem egy BOSCH Solid 3000h sfu 25 tipusú 25 kW os kazánt. A neten keresgéltem véleményeket, hogy vajon jó üzletet csináltam e, de semmi hozzászólást nem találtam, viszont ráakadtam arra hogy, pont úgy néz ki mint BuderusLogano G 221 - 20 WT, vagy mint a junkers solid 3000h. Kicsit fura, hogy lehetséges ez? 950 eurót fizettem érte.
Az előző lemez kazánom kilyukadt ezt ajánlották helyette.
Még egy kérdésem lenne:
A lemez kazánba úgy tüzeltem hogy, felmelegítettem 1-2 vödör csutkával a vizet, majd ráöntöttem a faszenet és lezártam a kazánt és a kéményt is. Kátrányosodás nem volt vészes. Még a pumpát is kikapcsoltam, szabadeséssel forgot a víz, mivel pincében van a kazán. Ez a módszer úgy bevállt hogy napi 2- 3 vödör szénnel 23-24 C° ra melegítettem a házat.
Az új kazánba így tüzelhetek e, nem lesz baja hogy a kimenő víz hőmérséklete akár 20 C°ban is eltér?
Válaszaitokat előre is köszönöm, és kérlek nézzétek el ha túl láma vagyok :)
Szedett már szét valaki ilyen rs25/6ea szivattyút? Föltételezem hogy elektronikus kommutációjú egyenáramú motor van benne, és akkor a hálózati csatlakozó után egy egyenirányítóval kezdődő tápegység kell legyen. Akkor viszont mehetne bármilyen jelalakú szünetmentessel.
90%, hogy a felső vízjárat tömítése ment csak tönkre, és nem repedés, ha a füstjáratban felülről csepeg. Ősszel én is így indítottam. Háromszor szedtem szét, és raktam össze, mire jó lett. Ehhez az kellett, hogy Kispesten az "ontvenyek.hu"tól vegyek egy pár új öntvény illesztőgyűrűt.
Én is beszéltem velük , elmondtam hogy ugyanaz mint amit árulnak , csak greenpro néven . Megígérték hogy visszahívnak , és segítenek , azóta is várom a hívást ....
Feltételezem, hogy otthon vagy nap közben, ha óránként rá raksz pár darab fát.
Nekünk 1000 l-es pufink van, 28 kW-os kazánnal, ami most már nem elég 24 órára. (reggel még általában 70 C°az alja.
Én reggeli után begyújtok felülről, az megy 2-2,5 órát, arra még egyszer tele pakolom, aztán hagyom kialudni.(ezzel alul is 70 C°-os lesz.)
Este 6 körül újra begyújtok felülről, meg 1 telepakolással újra 70-75 C°-os lesz. (mikor hidegebb volt múlt héten, akkor még egyszer rakok, hogy 80-ra felfűtse.)
Az eszembe sem jutna, hogy óránként egy kicsit rakosgassak, azt sparhertes fűtésnek mondják.
Na várj ezt nem értettem elsőre. Van egy pufi, de 2 óránként dobsz 4 szál fát a tűzre? Annak úgy azt miért? Megtömöd, megtöltöd a pufit, közben fűti a házat, aztán vége a tüzelésnek. Állítsd gyorsabbra a szivattyút, fogd vissza a füsthőt, akár fix résre is állíthatod a huzatszabályzót, ki is iktathatod ha már tudod hogy működik a rendszered, hiszen ha pontosan tudod mennyi fával töltöd fel a pufit, nem kell neki szabályozni semmit sem, nem fog megszaladni.
Február 12-én lesz mittudoménhány éve, hogy kilyukadt a vegyes kazánom. Teljesen át tudom érezni. Elmondta, hogy nem ért hozzá, az első szakinál elakadt, nem akarja elszalasztani az alkatrészt, ha netán mégis az a rossz. Mindezt - veletek ellentétben, normálisan, és kitűnő helyesírással. Gondolom, nem szeretne megfagyni.
Üdv ! Ha ebben a kazánban gondolkodsz hosszú távon ,akkor vedd meg akkor is a plusz tagot ! Ha nem kell most lehet kell később ,utána ha mégis útban lesz max. meghirdeted eladásra !:)
A következőben szeretnék tanácsot kérni: van egy Vinyisztó kazánom (K3), amely - mondanom se kell - nem éppen mai gyerek.
Elkezdett csepegni a tűztérbe a víz , ahogy nézem, egészen pontosan a füstcsőcsonk magasságában , de még a kazánban, - tehát ahol kezdődik füstelvezetés a kazánban, ott van látható csepegés.
Beszéltem egy szakemberrel, aki azt tanácsolta szerezzek be egy hátsó tagot, mert nem lehet/vállalja a régi reparálását. Igazából ezt úgy mondta, hogy nem nézte meg a kazánt.
A dolog rendben lenne, mert most tudnék szerezni egy hátsó tagot, ami elvileg nem használt.
De azért mocorog bennem a kétség, hogy vajon egész biztos, a hátsó tag ment ilyenkor gallyra?
Nem sajnálnám rá a pénzt, de mi van ha nem ott a hiba?
Szerintetek?
+ gyorsan kéne döntenem, mert nem sok hátsó tagot látok nem használtam, szóval ha elviszik előlem, akkor fújhatom...
Bár a hiba valószínű nem ezzel függ össze, de kazánkörbe ostobaság volt ilyet rakni. Más típusú greenpro szivattyúkat használok többet is, van ami már tizedik éve körül megy hibátlanul napkollektoron.
Majd jövőre nem leszel elégedett , majdnem felfoort a kazánom párszor egy ilyen szar miatt . Egyszer csak megállt , aztán E2 , E6 hibát írt ki( hibakód jegyzéket sehol nem találsz , szervíz nincs , mindenki csak eladni akarja... , nem volt megszorulva egyszer sem , akárhányszor szedtem szét ...... Nem ajánlom senkinek sem ...
Azért kérdeztem, mert én is a füstcsőbe épített pillangóra gondoltam mint megoldás, csak nem voltam biztos abban, hogy már ezzel is lassítani tudom az égést.
Sajnos ez hiányzik, illetve nincs is kialakítva ennél a típusnál, de barkácsolok egyet.
Csak érdekességképpen:
Pár éve kora tavasszal lett felhúzva a kémény (horgásztanya, kis házikó).
Persze egész nyáron nem kellet használnom, és az első őszi használatnál nem füstölt a kémény, hanem az összes füst dőlt be a kályhán keresztül a házba.
A kéményt figyelve, (mikor füstöl már??) látható volt, hogy rengeteg darázs kering a kéménytető körül, de füst sehol.
Piszkáltam a kémény felsőt egy lécre kötött visszahajló betonvassal, de semmi eredményt nem értem el.
Legalább 5-6 óra fűtés és lakásszellőztetést követően megindult végre a kéményen keresztül a fűst.
Másnapra a kémény tövében lévő téglák teljesen el voltak ázva, az alsó tisztítóajtón és a téglafugák között méz folyt ki. A tisztítónyíláson keresztül egy diszperzites vödör mézet és lépet szedtem ki.
Szóval a tiszta kéménybe beköltöztek a darazsak, és teljesen eltömték a kéménnyílást.
Aki teheti az új kéményt vegye használatba mielőbb, mert amióta kormos belül, nincs ilyen gondom:)
Először nem terveztem pufit (örülök, hogy mégis lett), a házhoz meg majdnem sok is lett volna a 30 kw, legalábbis úgy, hogy ne csak kátrányt gyártsak. :)
Tavaly, amikor csak száraz fával fűtöttem, akkor a felső begyújtás után fél-egy órával zárni kellett a füst pillangóján, hogy 400 fok alatt tartsam. Az első töltet bírja kb. 2 órát, aztán muszáj rakni a parázsra, és innentől vége a "felsős" tüzelésnek. Ez meg megy óránként 3-4 db fával, nagy hidegekben akár reggeltől estig...
Régebben olvastam, hogy akár kétszeri töltettel/megrakással is felfűtik a pufit, ezért akartam volna egy nagyobb kazánt.
Most, hogy nem csak tisztán száraz fával fűtök, úgy kínlódok, hogy a kezdő rakat leégése után nyitva teljesen a füstpillangó, meg az alsó ajtó is (tavaly ment a láncos huzatszabályzó), aztán ha megszalad a füsthő, akkor dobok 1-1 nedvesebb fát is rá. Ilyenkor látok egy kevés füstöt a kéményből kijönni, de ha jól csinálom, akkor szinte nem is látni, be van-e gyújtva.
Vagy a kéménybe kellene huzatszabályzó, de legalább pillangó a füstcsőbe. A kiépítés miatt valószínűleg a levegő szabályzó zárása után is sok levegőt kap az egyéb réseken, a nagy mennyiségű füstgáz meg lökésszerűen lobban el.
itt ahol lakom 3-5m mélységből annyi talajvíz lenne, hogy ki sem tudnám termelni, DE az alámosódást nem én találtam ki, volt itt szakember/kérdezősködtem és így derült ki , hogy esetleg óránként 3 köbm nél ( ez csak egy szám, tippeltem ) bizony már mozoghat a talajvízzel a homok, és nálam a talajvíz elég homokos rétegben van.
Akkor a honpolgárnak akinek 2*120nm kéne fűteni menni vizet kéne kitermelni és visszapumpálni? Mert nem biztos , hogy olyan "szerencsés" adottságai vannak mint nálam, a vizet kiengedem a talajra és úgy elfolyik , hogy 50cm-es kör lesz vizes akár 1 köbm-től.
Alapjában nincs vízfogyasztásuk. Amit felszívnak a földből, azt vissza is engedik, igaz, kicsit lehűtve, de a föld alatt majd felmelegszik. De ami lényeges, hogy a kútnak legyen megfelelő vízhozama.
Sorry, de szenet lapátoltam ma 1 telepen zsákba, hogy legyen itthon, most pedig már megy a fűtés, nem bontom meg. De a gégecsőből ítélve max 40 mm lehet.
Csak felülről lehet etetni a kályhát. Felül a platnin egy csappantyúval tudom állítani, hogy a füst az direktben távozzon a füstcsőbe (1. rajz), vagy tegyen meg egy hurkot előtte a kályha aljáig (2. rajz)
Sajnos nem találok kályhás topikot és ezért az egy kérdésemért nem szeretnék nyitni egyet, hátha Ti tudjátok a választ a kérdésemre.
Egyszerű régi 2füstaknás öntöttvas kályhám van, talán román típus.
Netről szedett fotó:
A gondom az, hogy nagyon kevés mennyiség rakható a tűztérbe (bírna többet is térfogat szerint), mertha pár darab fánál vagy fabrikettnél többet teszek bele, el kezd "huhogni" a kályha a heves égéstől ami elég félelmetesnek tűnik számomra.
Arra gondoltam a gondomon segítene egy utólagosan beépített, manuális füstgáz szabályozó, amivel csökkenthetném az égés intenzitását.
Levegőt hiába veszem el teljesen, a heves égés miatt ütemesen rázza a hamuzóajtó, tolós huzatszabályozóját.
A kémény tégla, kb 4 méter magas, de hogy fél vagy 1 téglás a belső kereetszete azt nem tudom.
Hátha tudtok segíteni, hogy ne 15-20 percenként kelljen ráraknom, hanem kertészkedhesek is a tűzfigyelés melett.
Először közölte, hogy az övé cseppeket fogyaszt - használati melegvízzel (!) együtt, majd azt, hogy az enyém azért nem jó, mert folyik a rendszer. Legvégül pedig ő még nem is használta ezt...
Porszívó gégecső ~32-35 mm. Akad vastagabb is. Csak van fémcentid. Leereszted a csőbe, lenn megakad a füle, fenn meg megnézed. Nálam alul a pernyegyűjtő ~25 cm, de nem ér le a hamuláda fenekéig, van alatta ~25 mm. Fenn van egy fedéllel zárható kamra a csövek fölött, az is legalább 16 cm.
Az enyém nem olyan magas, mint a tied, mert 30 cm-re bele van süllyesztve a padlózatba. :-)
Jó, akkor a biztonság kedvéért, mivel a szemmértékem sem biztos, hogy az igazi... 1 átlagos porszívó gégecső milyen átmérőjű kívül? Kb akkora a füstcső.
Túl gyorsan küldtem el, de nem nagy művészet ilyen csavart házilag legyártani. 3-as már nehezebb lenne, de a 2-es lemezt levágom karosollóval méretre. Befogom a satuba, franciakulccsal tekerek rajta kettőt. Ráhegesztek 4-es drótból fület és kész. Ha nem vagy ilyesmire felkészülve, csak van a környéken lakatos, akinek leadod a megrendelést. Csak a csöveid belső átmérőjét és hosszát kell lemérni.
Igazából, ha nem eszik 80-100 kilót naponta, részemről jöhet... A kérdésem arra vonatkozott, hogy a kollégának lehet azért fogyasztott túl, mert az összes lemez hiányzott. Az enyémben, ha jól számoltam (márpedig abban jó vagyok, akárki meglássa... :-D), 12 darab, 1 colos cső van. Az Isten nem gyárt bele terelőt... Szívesebben látnék már 1 gyári kazánt itthon. Melyik "jobb", a Carborobot vagy a Plutomat? Ha utóbbit tudnál eladót nem túl drágán, megköszönném. Mint a segítséget is!
Külön a te kedvedért lementem a pincébe és kiszedtem egy lemezcsíkot. 90 cm hosszú, 2 mm vastag és 45 mm széles. A hőcserélőben 15 db cső van, 49 mm a belső átmérőjük. Ez, ha jól tudom, 1 és 3/4 collos.
Plutomatot én se vennék. A kép és leírás alapján gyengébb konstrukció, mint a Carborobot. Szerintem nagyon felületesen másolta, aki készítette. Azt épített bele, ami éppen kéznél volt. Korábban találtam képet a füstelszívójáról, de most nem látok sehol.
1 valaki, aki a gépkönyvet küldte, beszélt nekem őszintén fogyasztásról. Ő azért dobta ki a Plutomatját, mert az övé is sokat evett. Viszont abból is hiányoztak a fékező elemek (spirálok).
Nem tudom hogy ez a Plutomat hogyan és milyen hatékonysággal égeti el a szenet,de a hőcserélője
az gyengébb mint ami a karbóban van,az biztos.
Korábban írtad hogy a kazánod nem gyári hanem kisipari gyártmány. Nekem meg az jutott az eszembe,ha véletlenül nem a gyári elszívó motor került rá hanem nagyobb, az is okozhatja
Ugyanúgy, mint a klíma, ami egyik oldalon hűti a levegőt, a másik oldalon meg fűti. Azaz levegő/levegő. A víz/víz meg kútvizet hűt, miközben a radiátor vizét fűti. Ja, igen, árammal működik.
Ugyan akkora helyre nyárfából sokkal kevesebb tömeget tudsz bepakolni, a fűtőértéke egyes források szerint egy tizeddel jobb mint az akácé, más források szerint hat tizeddel rosszabb... de mivel a fűtőérték kg-ra van megadva, így ugyan akkora térfogatú keményfából több hőt tudsz kicsalogatni, mint puhafából.
Hoztam az Öcsémtől akác gallyfát.17 kg,beleraktam a kazánba,jó szorosan,kb majdnem a 2/3-át kitöltötte,rá nyárfából gyújtós...Az akác 3-7 cm átmérő. 1,5 évig száradt. 1 órája gyujtottam el,de még az alsó 2 sor parazsat se kapott,alsó ajtót kinyitva néztem meg.5 sor fa ment bele igy,ebből a véknyabból. a viz 75 fokon,kazánbelső fehéredik..ja a füsthő max 320 fok vele. De nem nyúlik ugy a lángja mint a nyárfának.ez mitől lenne!?
Nos,ha leírom talán el sem hiszed.Ez a Totya 50-es kazán.Tudom,hogy nagy a lakáshoz,de anno ez jött
szinte ajándékba.:-)) Annyi változtatás van a gyári állapothoz képest,hogy alsó 2 colos csövek helyett asszem négy db van-volt belőle , azok helyett 2db víztálca lett berakva.Mint ahogy pár oldallal hamarabb már írtam is,hogy a kazán belseje ki lett cserélve. (Repedés miatt az élhajlításnál ) A két + tálca nem folytja az égést,a teljesítménye pedig nagyobb lett,ezt viszonyítás képen tudom mondani az előző állapotához képest.A kémény ahogy számolgatom most , kb 9-10m. A lakás 170m2-es 10m x 11m-es alapon , tetőteres,hőszigetelt nyílászárókkal.Ezt csak azért írtam,hogy a kazán teljesítményét tudod mihez viszonyítani.
A kazán összességében biztos van 30 éves kivéve a belsejét :-)
Kérdezed a kátrány réteget.Nos ,nincs több rajta mint 1 átlagoson.Sőt olyan szürkés színe van ajtónak,tálcának.Képződik korom is,de azt kihúzom belőle mindig.Használok konix-ot is.
Huzat szabályzó van rajta,ami 70-80 fok közé van állítva,így nincs lefojtva a kazán amig be nem izzik a fának is az eleje,ami a tűztér hátsó felében van,tetején két lapát lignittel.
A begyújtás: Az üres rostélyra rakok vékonyan száraz ( 2 éves ) lignitet,majd erre betolom hátra a 2 hasáb fát ami kb 15x15x25cm-s méretű és erre rádobok még lignót 2 lapáttal.
Az ajtóhoz beteszek pár db csutkát egy kis fa apritékot és gyufa.A parázsra pár lapát lignit és GO.
A többit rá bízom egészen estig,akkor újratőltés.A hamut lepiszkálom a rostélyon a parazsat előrehúzom az ajtóhoz és ahogy előzőleg írtam újra betőltöm az anyagokkal.Ezt meg azért írtam,hogy hátha valaki nem próbálta ezt a tüzelést.A nagyobb fa hasábok közé jó a köztes anyag,mert nem hagyja azokat visszaaludni és persze jobb a hőhatása.35 éve tüzelek kazánokban,már tapsztaltam pár dolgot. :))
Ja és a lignit...Én mindig előre szállítok , tárolok.Amit most tüzelek az közel 2 éves és ezzel kitartok a szezonban.De itt van mellette vagy 200q amit múltév tavaszán szállítottam,de tavasszal ismét hozok,amíg lehet,mert változtak a szabályok a bányában. Hozzám 15 km-re van a kiadás.Ahogy régen írta valaki "a ligniten lakom" :-))
Egy szomszedomnak van beszerelve de a nyelvet ki kellett dobni annyira megfogta az aramlast hogy a kazanbol 60 fok alatt nem alart kimenni a viz. Pedig a szintkulonbseg 6 7m.
40es sárkányom van. A pillangó 450re van állítva. Ez alatt kínlódik, füstöl nincs teljesítménye. Ilyen rendszerű kazán szetintem nem tud alacsony füstgázzal fűteni. Ennyit tud a két táska.
Igen, már bánom, hogy a kazán már megvolt, mire sikerült a pufit is megvenni, fordított esetben biztosan lenne egy 50 kw körüli kazánom.
Jelenleg sem méretileg, sem anyagilag nem fér el/bele a 40-nél nagyobb kazán...
Igyekszem (80-90 %-ban) száraz fával fűteni, de nincs lehetőségem az állandó 2-3 éves, fedél alatt tárolt száraz fát használni.
A kérdés az lenne, vajon észrevehető előrelépés-e 30-ról, 40-re emelni a teljesítményt, illetve ismeri-e valaki ezt a típust, megéri-e cserélni? Sárkány, 40 kw.?
A "régi" kazánomban a tűztér fölött legalul egy sor 2 collos cső van, fölötte meg a két táska, de így is ha nem figyelek, simán 450 fok fölé szalad a füstgáz, normál, öntvény rostéllyal.
A kiszemelt vízrostélyos, de szerintem csak 2 táskás, félek, annyira nem hatékony.
Az átalakítás meg biztos elvinne egy napomat, mind víz, mind füstcsövezés tekintetében.
Jahh,látom 1500l -es a pufid ,hát oda azért jobban illene egy nagy kazán,akár 40+kw -os kazán sem lenne túlzás ,de tartom a véleményem Én helyedben fagáz(csöves hőcserélőst) kazánt keresnék ,és ha a szárazfa gond ,akkor az a vegyesnél is gond !:)
Egyértelmű, hogy ha kevesebb a kazánban a víz, akkor hamarabb indul a pufi felé a meleg. Mivel ahogy írod, harmad annyi víz van benne, jó eséllyel harmadannyi idő alatt fog megindulni.
Minőségi változás lesz a nagyobb kazán.
A kevesebb rakat csak attól függ, mennyivel nagyobb a tűztere.
Addig nem fog kellően meleg folyni a visszatérőágban, míg a puffer aljából hideg víz folyik. És amíg a visszatérő víz hőmérséklete alacsonyabb, mint a Vtc patronjának hőmérséklete, addig nem lesz teljesen nyitva. http://www.celsiusplussz.hu/Kazanvedo-szelep-kvs-72-1-1-4-52kW-ig Itt a 3 ábra tökéletesen szemlélteti.
Ha nagyjából kihűlt minden, akkor simán kell közel egy óra, hogy a házban elkezdjenek melegedni a radiátorok. A kazán hogy elérje a 70 fokot, az egy fél óra. Éppen ezen nem csodálkozom, vízzel együtt kb. 350 kg., amit fel kell fűteni, aztán kezdi lassan tölteni a pufit, az meg engedni a házba.
A Sárkány bő 60 literje, kevésbé "tehetetlen" ebből a szempontból.
Enyhe időben az 1500 l. 95 fokos víz kibír egy teljes napot, így elég kétnaponta begyújtani, de átlagban déltől estig szoktam fűteni.
Üdv ! Ha nincs gáz,és hosszútávú elképzelés/lehetőség a fával való fűtés ,akkor Én akár használt v esetleg új faelgázosító kazánba gondolkodnék ,és persze a szigetelést is erőltetném ha van/volna rá mód/lehetőség !:)Olvass bele a fagázas topikba hátha kedvet kapsz !:)
Az automata légtelenítő valamitől, valószínűleg vízkő miatt nem zár, ha ragaszkodsz az alkalmazásához, meg kell tisztítani.
Szakaszoló nélkül a szintje alá ürítés után, vagy kettő darab kézi gömbcsappal kiváltani, amelyeket egymás után építesz be a légtelenítő vezetékbe, közéjük egy nyomásmérőt.
A kézi módszerrel tapasztalatom szerint az üzemeltetés kezdetén el lehetett távolítani a levegőt.
Azért, mert kevesebb benne a víz, a VTC nem fog hamarabb nyitni. Annak a nyitását az határozza meg, mikor melegszik át a puffered. Azt nem írtad, ha a puffer teljesen fel van fűtve, meddig elég a ház fűtésére?
Jó régen jártam itt, egy-másfél éve sokat olvastalak titeket, de mostanában nem volt időm...
Akkoriban építettem ki a központi fűtésem, főként az itteni tanácsok alapján.
Anno annyit elszúrtam, hogy először csak egy sima, lemezkazános fűtésben gondolkodtam, pufi nélkül. Meg is vettem egy Termomax 34-es, elvileg 30 kw-os kazánt, még örültem is, hogy van benne 105 liter víz, mint egy mini pufferben.
Aztán sikerült kikoplalni egy akciós puffertartályra, így azzal lett kiépítve a rendszer.
A gondom az, hogy (egyenlőre szigeteletlen a ház) ha hidegebb, tartós mínusz van, akkor hiába felső begyújtás, füsthőmérő, stb. trükkök, gyakorlatilag reggeltől estig mennie kell a kazánnak, a pufit is és a házat is nehezen bírja. Ráadásul estére marad benne jópár centi parázs, meg 100 liter forró víz, a kazán több mint 200 kiló felmelegített vasáról nem is beszélve, ami olyankor csak a kazánházat melegíti...
Nem bonyolítottam a rendszert azzal, hogy kiépítsek egy külön ágat, amivel kijáratom a kazánt, meg az asszony is csak belekavarodna a csapok nyitásába-zárásába.
Most lenne lehetőségem családon belül odaadni az alig használt kazánomat, mert éppen ilyet néztek ki a gázkazán mellé, és gondolkodom, érdemes-e lecserélni egy 40 kw-os nagyobbra?
Az papíron 1/3-al többet tud. A "régi"a pufit, ha a ház nem kért meleget, a felső leégést követően még 2-3 rátankolás után, egy fél nap alatt töltötte tele.
Amit kinéztem helyette, egy Sárkány 40 kw-os lenne, ez még méretben és árban is éppen elférne.
Szerintetek érdemes váltani? Használ ilyet valaki? Ebben a víz is kevesebb, a Vtc hamarabb nyitna.
Az alsó vízrostély mennyit számít? Gondolom először a felső begyújtás miatt nem sokat jelent, de később ha csak "hagyományosan" dobálok rá, meg estére marad parázs, akkor elzárva esetleg nyerhetek még ki egy kevés hőt...
A zalaszentgróti Uniferro gyártott mozgatható alsó rostéllyal kazánt. Kézi mozgatásra készült, de egyszerűen automatizálni lehetett volna. Arra készültem én is, ha nem adtam volna el hamar. Nem azért adtam el, mert nem lettem volna elégedett vele. Jól fűtött, nem mondhatnám, hogy lényegesen többet fogyasztott volna, mint később a Carbo. Ami sokat számított, annak idején ötödébe került. 16000.- > 63000.-
Lehet hogy gyártottak síkrostélyost is de alapvetően Carbókat gyártottak.
Nekem egyébként volt 1 csúszó rostélyos szenes kazánom de nem vált be,amint tudtam túladtam rajta.Nem akart rendesen égni.Lehet hogy 1 elszívó venti kellett volna neki,de azt nem adtak
hozzá ,én meg nem ismertem ezt a kazánt.
De a hőcserélő része amúgy sem volt olyan jó mint a Carbóé ,a venti csak kivitte volna a meleget.
Nagyon is függ.Reggel 9-től megy a kazán kb 20kg tüzelővel, ebben van 2 hasáb fa.Jóformán felül begyújtással járatom a kazánt amiben szépen lassan végig ég a tüzelő.A 2 hasáb fa és az alatta felette lévő anyag jó sokáig adja az energiát :)) Most este 6:15 van és 25.4 C fok, de ráérek 7 kor lemenni a kazánhoz.Reggel is van 22 fok meleg.
" Azt is tedd hozzá hogy vízrostélyos volt a kazánod mert az öntvényt megeszi a lengyel szén. " Ezt hogy kell értelmezni , hogy az öntvényt megeszi a lengyel szén ?
Ingyen lenne az a kazán,de olyanunk már volt,rosszabb volt mint a viadrus.......Nekünk...
Nekem csak a házhoz kellene,pufi nélkül...A viadrust hiába alakitom,mire minden benne van,már alig van benne hely,ja meg baleset veszélyes..
Vagyis,ha hagyom gyárilag és beleteszek sec levegő égetőt,akkor jó lenne,de igy meg kellene utána 1 csöves hőcserélő.azt sorosan beköthetném a kazánból kijövő forró ágba!?
Másik a lapradiátor bekötési pontja elé raknék még T idomokat,1 törölköző szárító miatt!hogyan oldjam meg?16 os henco jön ki a falból...
Kedves Mester, tudok olvasni, mindössze egy mérési lehetőséget ajánlottam fel, de ha van a környezetedben ilyen autó, ezt még mindig meg tudjátok csinálni, akár videózni is lehet, feltenni a valahova, ahol elérhető, látható, hihető.
van 1,9tdi autóm kettő is, legfeljebb építek bele ilyen szerkentyűt, ha nem túl bonyolult összerakni, aztán méricskélek/videózok én:-)
Igen leragadtál, pedig ott volt, hogy a diesel kipufogó gázból a vízgőz bevitel után eltűnt a korom is.. és a motor elcsendesedett. Az égés minősége "picit" megváltozott.
Disznóölős kolléga benyomta az orosz videót, azzal nem rugóztál ennyit.
Semeddig nem tartott volna mérni rajta egy sorozat gyorsulást 60-100, 80-120km/h sebességre harmadik, negyedik fokozatban, legalább lenne viszonyítási alap.
Vagy 3 éve végigrágtam magam a vízbontós stb topikokon, nem jöttem lázba az ott hozott eredményektől(már akinek lett).
Az aguaspricces megoldás legnagyobb fogyasztáscsökkentő hatása az, hogyha szegénykeverékessé teszik a motort utána, ezt maga a feltaláló mondja. És ha minden jól sikerül, akár olyan fogyasztást is tud produkálni az autó, mintha normálisan be lenne állígatva rajta egyébként is a karburátor, gyújtás, vezérlés stb, működne a téli-nyári levegőcsappantyú, ilyesmi.
Mindentől függetlenül - valamilyen szinten - akár működhet is a dolog, de nem ez lesz a robbanómotorok Szent Grálja, azt hiszem.
Mindenki forralt vizet edénybe gázon, a csapvíz hideg víz hosszú percekig melegszik, mire felforr.
De mi van, ha igen minimális vízpárát vízgőzt kell csak hevíteni, a folyamat nagyon gyorsan lezajlik, és ugye a kazán tűztérbe nem csak 100°C hőmérséklet van, az izzó szén - fa, a lángoló fa gázok hirtelen 800-900°C hőmérséklet sokkot közölnek pillanatok alatt az oda kerülő vízgőz molekulával.. Ami átírja a képletet, az extrém hirtelen hőmérséklet változás és a minimális vízgőz mennyisége.
Zárt térben melegítesz vizet, ott nő a nyomás, kazán égésterében viszont van hely a tágulásra, nem nő a nyomás komoly mértékben.
Vákuumban pl. jóval 100°C alatt már forr a víz, pedig nem is közöltél vele hőt.
Sok érdekes tulajdonsága van a víznek, ilyen pl. a kristályszerkezet nagy változatossága is.
Extrém körülmények között a bomlási hőmérséklet csökken, ilyen extrém körülmény a hirtelen magas hőmérséklet változás. Minimális vízpára vízgőz hirtelen hőmérséklet emelkedése bekövetkezik vegyes kazán égésterében is.
Füstölő kormoló TD motor ( EGR már nem volt benne ) kapott vízgőzt, fekete füst nyomban megszűnt, motor elcsendesedett és mellette dinamikusabb forgósabb lett, kipufogó gáz illata a közös nyomócsöves krumplisütő illatúra változott.
Belsőégésű motorban ezredmásodpercek vannak csupán az üzemanyag levegő keverék égésére, ezalatt a rövid idő intervallum alatt is képes javítani az égés minőségén a levegővel bejutó vízgőz.
Kazánban 1-2 másodpercig tartózkodik a láng, itt jóval több idő áll rendelkezésre, mint egy motor égésterében, és nincs komoly nyomás sem, a vízgőz itt is pozitívan hat az égésre. Levegő 21%-a oxigén, a 78% nitrogén az égés szempontjából semleges gáz, míg a vízgőz H2O. H gyorsan tisztán ég, az oxigén táplálja az égést.
Ott vannak a "löttyös" EURO 6-os motorok, tankolsz bele AdBlue-t is, azt senki nem elemzi, mit ereget ki, mikor regenerálja a részecskeszűrőjét.. Ez természetes, hogy van.
Vízgőz mint "katalizátor" is képes a lassabban égő szén részeket még az égéstérben elégetni, csak fura lenne az autó használati utasításában azt olvasni, töltse után desztillált vízzel a tartályt, télen denaturált szesz deszt.víz 50-50% keverékkel.
Bár már olvasható pl. a Skoda Oktavia diesel használati utasításában, városban ne használja.
Bágyi Miklós az AQUA Spricc magyar szabadalmaztatója megfigyelte, a gázkazán vízgőzt is kap a kazán teljesítménye növekszik azonos gázfogyasztás azonos gázminőség esetén. Gázkazánba szénerőműveknél is működik, de sparheltbe vegyes kazánba ez ki van zárva, mert "hihetetlen emészthetetlen" az egész..
Eloszor ingyen kazan volt. Ahhoz kepest elegge megszaladt a koltsegvetes.
Ami nekem van ligo annak a tuztere 40 39 70. A tuzter ajto alyo harmadaig lehet megrakni az kb 32 33kg fa. Nedvessegtol isfugg meg mit raksz bele. Viszont ilyenkor a tuzter eleg nagy reszet nem eri a besugarzott ho csak amikor lentebb eg. Felyo begyujtasnal itt is lepereg a parazs es 1 1.5 ora utan mar alulrol is eg. Ezt lehet mersekelni ha az also huzatyzabajzot nem nyitod ki csak 5 7mm re . Jobban nem jo bezarni mert az 1 eves fabol kicsapodo para lekondenzal a kazan ajtajan es al a viz bent. Ugyanez 2 eves fanal mar nem jele tkezett. Az 1000 es pufit csak yzurkos talpfaval tudta 1 rakatra feltolni rendey faval kellett meg 5 7kg. Ugy hogy nekem 65nm a lakas ey joval keveyebbet kell futeni mint neked. Abba a tuztsrbe nem fer annyi fa hogy az 1000 es pufit feltolja ey meg futson is. Talan futes nelkul de olyan nincs telen.
Nem mondom hogy megbantam mertezert a penzert egy jol kezelbeto felhasznalobarat keszuleket kapsz de minimum 30 percenkent ra kell nezni allitani rajta mert nekem is ki tud menni 450 fok a kemenyen.
Nyáron majd leengedem - ki kell cserélni radiátorszelepet, és radiátor légtelenítőket - , feltöltéskor 1,1bar nyomásig tölteném, a biztonsági szelep 2,5bar-os.
Ha jól sejtem, úgy, hogy hidegen ne töltsd fel a biztonsági szelep értékéig, mert ha elkezdesz fűteni, a víz pedig tágulni, akkor le fog fújni a szelep.
Venne egy faelgázt, megtömné, az égne 6-8 órát is elvileg. Megtömne egy szenes kazánt, az égne 4 órát is. Most már 260 ezret is kiadna egy olyan kazánra, amire megmondta valaki nemrég, hogy szerinte szar... Atmos DC 25s 290 ezer használtan...
Nos mindent átgondolva,hagyom a totyát,ma is kipróbáltam ismerősnél akác fával melegít,de 2 óra alatt leég és átizzik 4 sor belőle...
Ma beszéltem a Lignoterm gyártójával,mondta,hogy 2 vizes és 1 száraz samott lapból készült táska van benne,6 os lemez,még nyárfával is ég 4 órán át,ugy hogy nem folytva...Mondta,hogy a totyák szénre készültek,de nem hiszi el senki neki....A 26 os kazánjukat ajánlotta,2X 120m2,kevés vizem van lap radiátorral...40cm mély 30 cm keskeny,70 cm magas tűztérrel.ebbe beleférne egyszerre 1 tejes ládányi fa?? 260E ujonnan,5 év garival
Hát, ha találnék emberi áron 5kW körüli hőszivattyút, már bent lenne. De nem akarok bonyolultabbat, mint egy medencefűtő, csak abból a 0 fok alatt működő már bőven fél milla fölött van. De lehet egy kisebb gép is elfűtögetné a radiátoraimban a vizet 35-40 fokosra.
Ez a bajom nekem is, átlagos téli napra elég lenne egy kisebb kazán is, gáz meg - még - nincs... vagy pufi vagy gáz, idén remélem valamelyik már összejön :D
Persze, egy olyan kazánt máshogy rak az ember. Nekem akkor sem szimpatikus. Egy 8-10 centi magas lemezcsíkot biztosan tennék oda alulra. Nappal eltüzelgetünk a kazánban, estére szokott benne lenni egy hamuréteg, amiben meg tud bújni annyi parázs, hogy másnap begyúljon tőle. Mondjuk elég szűk nyílások vannak a rostélyon.
Ha a rendszerem zárt, akkor vízzel feltölteni ugyanúgy alulról (gázkazán betöltőszelep) kell, mint a nyitott rendszereket? Feltöltéskor van különbség a nyitott rendszerhez képest?
Hőelvonásra használható, csökkenti az égéstér hőmérsékletét(EGR hatás), emiatt csökken a nitrogénoxid kibocsátás, vagy szoktak még víz-metanol befecskendezést csinálni, az teljesítménynövelő hatású, sőt dugattyútetőt is lehet olvasztani vele, ha nem vigyáznak rá.
Önmagában a víz(gőz)befecskendezés - mérhetően - jó eséllyel nem javítja a motor hatásfokát, kipufogógáz összetevők csökkentésére inkább alkalmas.
De valaki egyszer alkotna egy (autóban)működő rendszert, elvihetné teljesítménymérő padra, az mindenkinek elérhető, mit tud víz nélkül, meg vízzel, mindjárt kiderülne.
Az autógyárak pl.(ha már autós topik is lettünk ismét) lassan már nem tudnak mit kitalálni a folyamatosan szigorodó euro x füstszabványok miatt, és a motorok hatásfoknövelése(fogyasztáscsökkentés) érdekében, ennek ellenére a vízgőzbefecskendezés mint műszaki megoldás, nem nagyon jelenik meg sehol(hétköznapi megvalósíthatóságát, pl hogy fagyveszélyes, most hagyjuk).
Nekik is érdekük lenne, hogy ne kelljen többszáz/ezer eurós kipufogógázkezelő berendezéseket akasztani egy dugattyús motorra, ha ilyen egyszerű megoldásokkal(víz-üza emulzió, vízbefecs) meg tudnák oldani ugyanazt.
Akinek meg van rakétakályhája, akassza rá egy pufferre, és mérje meg, hogy milyen hatásfokon megy.
Meg nem értett feltalálókkal van tele a yutub, csak valahogy nem érez rá rajtuk kívül senki, hogy mekkora találmányt alkottak.Szabadalmaztatni is lehetne, ha akarnák, levédethetné, gyárthatná, meggazdagodhatna belőle - ha működne...
Azt, hogy egységnyi mennyiségű vízből 1000* térfogatú gőz lesz, tudja mindenki, aki megpróbált már égő olajat vízzel oltani... Tehát robbanó motorban lehet, hogy segít. Kazánban kérdéses.
"az olajmaffia sem fog másnap likvidálni, ha eredményt érsz el."
Nem kis bevételek származnak az agyon adóztatott üzemanyagok és egyéb energiahordozók után, fent tojnak rá, hogy valami hatékonyabban gazdaságosabban kedvezőbb fogyasztással működik. Rakéta kályhát - kazánt sem reklámozzák, max. utánajársz a létező technikának s odahaza magad megépíted, és élvezed előnyös tulajdonságait.
Persze, attól is függ, ki hogy tüzel. Megrakva, felülről begyújtva oké, de van, aki néha dob rá pár hasábot. Nekem Totya van, és annak az aljában estére már van egy réteg hamu. Ha addig lenne az ajtó, kihullana.
Egy apró részlet: nem a régi rendszeremet alakítom át, hanem egy új rendszert szeretnék kiépíteni egy kis parasztházban. Tehát nincs ESBE szelepem, meg semmim. Egy kazánom és pufferem. A régi elcseszett rendszerből kiindulva ezt szeretném valamelyest jobbra készíteni, minél kevesebb hibalehetőséggel és minél jobban automatizálva. Nem PLC re gondolok.
Az a baj ezekkel a találmányokkal, hogy senki sem tesz 1 értékelhető mérést sem a cucca mellé, előtte-utána milyen volt-lett, az hogy a téglából készült repedttetejű sparheltban milyen faszán végbemegy a vízgőz összenergianövelő égése, minimum is kétséges.
Tessenek normális berendezésekben, amikben mérhető a bevitt-leadott energia, létrehozni a folyamatot többször is reprodukálhatóan, mérhetően, és ha valóban rendesen működik, akkor hidd el, hogy lesz érdeklődés rá.
A fizika nem a templom, ahol hinni kell valamiben, itt minden mérhető, folyamatokkal leírható, bizonyítható, az olajmaffia sem fog másnap likvidálni, ha eredményt érsz el.
Semmivel sem nehezebb, vagy okoz több gondot a tüzelés, mint egy másik kazánban. Azt nem mondom, hogy maga a konstrukció jobb vagy ugyan olyan jó mint egy másik kazánnál, de hogy a lábadra nem fog esni az izzó fa, az tutibiztos...
Amúgy tök egyszerű, akinél a középső ajtó magasabban van mint a rostély, mint pl. nekem, azoknál van parázs az ajtó alatt a rostélyon? Nincs? Mert nekem sincs. Akkor most?
Dehogy hullik. Menet közben meg nem kell nyitogatni. Persze ha úgy pakolod hogy az ajtó felé tudjon borulni, és az ajtó hozzáér a tüzelőhöz, akkor kieshet, igen. De ha van 10 cm hely, akkor már nem. Akkora tűztérben meg nem számít az a 10 cm üres hely. Ha pufit töltenél vele, akkor még oda is pakolhatsz fát, és akkor nyitod ki ha már leégett.
Gázolaj víz emulzióval a diesel motor káros anyag kibocsátás csökkentés miatt foglalkoztak az AUTÓKUT-nál, nagyon jó eredmények születtek. Az emulzió évekig stabil maradt.
EGR szitén a káros anyag kibocsátás miatt létezik.
A vízgőz égésre gyakorolt hatása kedvezőbb, s több jó tulajdonsága is van, szériába a SAAB 99 Turbo S használta 1978
Pár éve egy ismerősöm mutatott egy kazánt, élhajlítóval volt hajtva a tálca,2 darabból összehegesztve, 3-as lemez 3-4-év alatt a hajlításnál élben végigrepedt.
Most van a 4. tele a belsejének,mert új belsőt kapott.Alul a tűztér felett a csövek helyett, 2 keskenyebb tálcát kapott. Meglepő az,hogy még félidőt sem érte el az élettartama. Amikor először kilyukadt,de nem is, elrepedt a tálca éle a felső ajtónál,azt megtudtam "varrni".Később tovább repedt,még azt is.Harmadszorra kiszedtem a helyéről és akkor kapott új belsőt.
Én nem mondanám,mert egésznap elmegy egy rakattal,2éves lignit- keményfa mixel,de úgy,hogy 25 fok van bent ,még nagyon is meleg,de legalább nem kell csak este megetetni.Lakás 5szoba,tetőteres.
Ez a tüzelő mennyiség , 2 hasáb fa meg 8 lapát száraz lignit reggel , meg este 6 körül.
A fa saját,a lignit termelői áron,magamnak szállítom,úgyhogy van ideje kiszáradni.Ez van.
Szerinted az a hatalmas ajtó mire való? Ez a kazán hasonló házi koppintás lehet, mint a házi Carborobot. Úgy néz ki, csak néhány lényeges dolgot lespóroltak róla. :-(
Annak a nagy ajtónak a tetejére lehetne szekunder levegő nyílást fabrikálni. Túlzott lefojtás nélkül is lehet lassan tüzelni fával a kazánban. Ha zárunk a primer levegőn és nyitjuk a szekundert, az égéshez szükséges levegőmennyiség megvan, de az áramlási irányok miatt fékeződik az égés.
Más:
Néhány napja valamelyik híradóban mutattak egy kazánt. Kihozták a lakókat CO szivárgás miatt és betiltották a fűtést, amíg rendbe nem teszik a rendszert. A táskákon olyan bunda volt, mint ha két fekete perzsamacska befeküdt volna a kazánba. Olyan vékony réssel, hogy a spachtlit nehéz lesz átdugni rajta. :-(
Ezeket úgy találták ki, hogy teletömöd fával, felül meggyújtod, aztán hagyod leégni, ezekre nem szabad pakolni a fát. Ha leégett, és pár óra múlva fázol, megint megtömöd és megint elgyújtod :D
A totya is hasonló, ilyen enyhe télen sokkal több fa fogy ha mindig csak egy picit teszek rá, mint ha elgyújtanám kétszer-háromszor egy nap. Egyetlen baja, hogy sok gyújtóst igényel a művelet... vagy jól lezárom alul-felül, és letekerem 50°C-ra a szivattyú termosztátot :D
Szerintem keress hozzá alkatrészeket, amikkel ,,igazi gyári'' kazán lesz, pár kisebb-nagyobb dolog, hogy normális hatásfoka legyen. Aztán szigeteld le a házat, és majd meglátod. Lehet tetetsz be egy gázkazánt, vagy egy puffert egy átlagos vegyeskazánnal, ki tudja.
Az internet világában már ki sem kell menni külföldre. Akik ide írnak, szerintem a többségük is a netről gyűjtötte az infókat. Akár a gyártók oldaláról, akár más szakmai oldalakról.
Mindenesetre, nézelődtem a Jófogáson tegnap Carborobot ügyben, és felhívtam 1 fickót, csak hogy neki mennyit fogyaszt. Persze, hogy kevesebbet, mint az enyém. (jó, tudom, relatív, függ a háztól is).
De valamiért nem szereti. Már ott tart, hogy odaadja ingyen is, ha valaki kiszereli és felviszi a pincéből...
Ráadásul Győr mellet van, én pedig nem csak agyilag vagyok nyomorult, hanem a hátam is... Pedig el kéne hozni valahogy...
Én is mondtam a faszinak, hogy vállalom a kockázatot. :)
A régi házunknál a járda 10cm volt és arra tetettem a konténeressel a 8m3-es konténert, aminek a két vége alá, hogy ne csessze szét a járdát ha arrébb akarja húzni, tettem 1-1db 5x15cm-es keményfa pallót. Tehát csak a két végén nyomta a betont. Telepakoltuk nedves földel kevert sittel, utána ázott 2 napig mire elvitték, megpúpozva szerintem 9-10m3 lehetett benne. A betonon semmi nem látszott mikor elvitték, pedig ezt a konténeres mókát 5x játszottuk el mire mindent eltüntettünk a kertből.
Felmerült bennem egy kérdés, amikor olvastam mit írtál. Eszébe jut-e valakinek, hogy kimenjen külföldre, megnézze hogy csinálják, és ugyan azt elkezdje itthon?
170 ezret egy ilyen kazánra? Kb. reális, de akkor már rakok hozzá 30-at, aztán veszek egy használt normálisabbat... de Nándorka még kétszer ennyit is tehetne hozzá, és vehetne egy normális faelgázosítót, az lenne a tuti.
Szerintem is kell egy vegyeshez a puffer kár, hogy a szerelők közül sokak szerint felesleges.
Mennyibe fájna Nálad egy ilyen munka? 1000 literes puffer a terv. Csak a kazán van meg semmi más. Régi vastag csöves, de keringető szivattyús rendszerrel kellene házasítani.
Nem csak az a baj, hogy nem értenek hozzá, hanem hogy hülyébbnél hülyébb kifogásokat találnak ki az amúgy nagyon sokaknál jó működő rendszerrel miért is rossz és fejlődni sem akarnak.
Előbb leírtam a tapasztalatomat, hogy nem voltak az urak a toppon.
Az is szomorú, hogy a szerelők között volt fiatal is meg idősebb is, szóval nem csak a kvázi régen is így csináltuk elv miatt ilyenek.
Az egyenletesen lehet fűteni puffer nélkül emberke magyarázta, hogy nem kell neki annyi levegő, meg keveset kell rárakni egyszerre. Mikor mondtam, hogy ha fojtom a tüzet kátrány keletkezik csak nézett.
Nekem is úgy tűnt, hogy nincsenek nagyon képben, mert mikor az itt olvasottak alapján rákérdeztem 1-2 dologra szinte halottam, hogy forognak a kereket az agyukban, miként tudják kidumálni a szitut.
Jó napot! lenne 1 kazán,elvileg jobb mint a totya.
35 kw os kazán méretei széllessége 600 mm mélysége 600 mm magassága 1100 mm belső méreti széllessége 500 mm mélysége 500 mm magassága 550 mm tálcák méretei 50 mm *400mm 2db rostély 60*40 zártszelvény fűst cső 150 mm 160L vízzel 5mm vastag az ára 170000 ft
A munkahelyemen az egyik szerelő azt mondta,nem mindegy hogyan hegesztenek vizszintesen és függőlegesen sem...
Ebben az a legszomorúbb, hogy 4 különböző ember is egyformán sík hülye a szakmájához, amiben állítólag dolgozik.... Tényleg nagyon siralmas a kép....
Puffer nélkül mégis, hogyan gondolják, hogy egyenletes a hőfok? Hány °C-os előremenővel és visszatérővel üzemeltetnék a kazánt? Egész nap egy szép kis fojtott égést csinálnának? Félelmetes......
A kazánnak az a legjobb működtetés, ha a maximum hatásfoka körül használja az ember. 80-90 °C-os előremenő, 60 °C körüli visszatérő. A puffert felfűtöd 90°C-ra és majd a lakás abból vesz ki magának megfelelő hőmérsékletőre kevert vizet.
A többiekhez is szólna még a következő kérdésem. A héten 4 fűtésszerelő is volt nálam, hogy a leendő rendszerről egyeztessünk és ajánlatot küldjenek. Miért akarhatnak mind lebeszélni különböző indokokkal a pufferről? Ennyire nem haladnak a korral, vagy nem értenek annyira ezekhez a rendszerekhez és inkább a jól beváltat akarják csinálni?
Az egyik szerint nagy a hőveszteség és teljesen felesleges felfűteni annyi vizet.
A másik szerint a puffer nélkül is ha kitapasztalom a rendszert, tudok nagyjából egyenletes hőfokot tartani, mondtam neki, hogy éjjel szeretnék inkább aludni és nem a kazánhoz rohangálni vagy reggel a begyújtással kezdeni. Erre nem nagyon tudott értelmeset reagálni.
A harmadik azon problémázott, hogy a 10cm-es betonunk nem biztos, hogy elbírja az 1000 literes puffert és amúgy is alig férne be.
A negyedik meg csak a régen sem volt és mégis megoldották a fűtést elvet vallotta.
Ha jól tudom a Ladomatban is ESBE szelep van ,tehát az is be tud ragadni.Csak ezért kicserélni
fölösleges. A Ladomatban van olyan funkció hogy vész esetén kinyit 1 szelep ami gravitációsan engedi tovább a vizet,de ennek az áteresztő képessége számomra kétséges.
Ugyanezt el lehet érni ESBE + megkerülő ág,de már normális keresztmetszettel.
Az Oventrop hasonló mint a Ladomat de abban Regulus szelep van.
Nem saját tapasztalat, olyan embertől származik, aki ESBE szelepet cserélt Laddomatra. Szerinte lényegesen jobb. Bár ez érthető is, utóbbi sokkal összetettebb.
Szekunder levegőnek nálam az égőnyílás felett van egy beágyazott 1"-os cső apró furatokkal. Nem szabályozható. Mikor még szénnel tüzeltem, 24 óra után is újragyulladt. Szénnél fontos a biciklibelső. Nem kaphat felülről fals levegőt. Inkább puhára kell fújni, mint keményre, akkor zár jól.
A levegőről csak annyit tudok mondani, hogy valószínűleg elegendőt kaphat, a kollégával ellentétben, mert ő túl sokat... :-P, mert stabilan ég, visszagyullad több óra állás után is.
A kazán és a hamuláda között van tömítés. Viszont a láda ajtaján van 1 kis felcsapható, ott kaphat keveset. A puttony fedelében a biciklibelső sem tökéletes.
A 70-es évek elején a forma 1-es autóknál alkalmazták,de betiltották.Külön injektor fecskendezte be a vizet az égéstérbe,az optimális pillanatban.
Lényege,hogy a víz nem összenyomható,"dinamikusabb" a dugattyú elindulása a felső holtpontról.
Magába az üzemanyagba tett víz egy halva született ötlet,nem,illetve nagyon rosszul oldódik a paraffinszármazékokban,és az üzemanyag rendszer oxidációját okozza.
A vegyes tüzelésű és gázkazán milyen elektronikával vagy érzékelőkkel szokták összekötni, hogy ha a vegyesből vagy pufferből nem érkezik meleg víz a fűtéshez akkor automatikusan bekapcsoljon a gázkazán?
Magyarországon az AUTÓKUT foglalkozott a 70-es 80-as években víz gázolaj emulzióval, a motorok teljesítménye nőtt, fogyasztás csökkent, a káros anyag kibocsátásuk csökkent, a motorok csendesebben működtek. Rozsda temetőről nem hallottam.
Ez az egyik út, a másik az EGR kipufogó gáz visszavezetés, ami miatt lehet is szopni rendesen
Változatlanul azt állítom, a minimális vízpára hirtelen 700-900°C hőmérsékletre hevítve gőzzé alakítva pozitívan hat az égésre.
Nagyobb mennyiségű víz esetén a várt pozitív hatás elmarad, több víz hirtelen felmelegítése lassabb folyamat és több hőt is von el a környezetéből, a vízgőz égésjavító hatása elmarad, inkább a hűtő hőelvonó hatása érvényesül.
"Picit" foglalkoztam a témával gyakorlatban, nem csak elméleti síkon közelítem meg.
Volt valami olyan őrültség is, hogy az autókban a benzinhez kevertek vizet, vagy vízpárát, amitől nőtt a teljesítmény, csak a rozsda kikezdett sokmindent.
Na, a mi esetünkben ebben nem hiszek (és a hatékonysága miatt be sem vezetem :-) )
Inkább itt van az igazság , de a hőmérleg még kérdés:
A szénnek vízgőzzel, illetve oxigénnel végbemenő parciális oxidációját összehasonlítva megállapítható, hogy a vízgőzös oxidáció kétszer annyi redukálógázt ad, mint a tiszta oxigénes folyamat.
Az égési termékek levegőre vonatkoztatott fajlagos összmennyisége a levegő páratartalmának növekedése arányában annak következtében is nő, hogy a vízgőz több oxigént (88,9 tömeg%) tartalmaz, mint a levegő (21 tömeg%). Végeredményben a levegő páratartalmának növekedése fokozza az egységnyi szénre jutó gáztermék-mennyiséget és növeli a gáztermék (CO+H2)-tartalmát, de egyben növekvő hőfogyasztáshoz vezet.
A CO is képes a vízgőzt redukálni, a következő egyenlettel leírható vízgázreakció szerint:
A tolóerő növekedést a kazánomban nem szeretném kipróbálni.
Ha a víz felforr és halmazállapotot vált (gőz ) akkor jelentősen kitágul, ez tényleg plusz tolóerőt ad, de nem fokozza hajtóműben bekövetkezett égés hatékonyságát.
A hajtómű haladásra van kitalálva a kazán fűtésre , nem véletlenül.
"A berendezések alacsony nyomású gőzgenerátorral vannak felszerelve, melynek használata opcionális. A videón az alacsony nyomású gőzbefecskendezés nincs használatban. Annak használatával a teljesítmény nagyobb!"
Nem vízzel fűt, csak a tűztérbe lévő hőcserélőbe juttatott minimális vizet vízgőzzé alakítja, ezzel katalizátorként javítja az égést.
Nem biztos, hogy teljesen lezajlik a vízbontás, ahogy a Каир Т írja.
Legelőször lead egy H a H2O gőz, majd tovább hevülve az OH kötés is felbomolhat.
H gyorsan és intenzíven ég, ez hozzátehet esetleg plusz energiát az OH kötés felszakításához.
Egy biztos, nagyon kis vízgőzmennyiségnél bekövetkezhet és hatékonyan működik mint égésjavító. Ha sok víz kerül a hőcserélőbe, a várt pozitív hatás elmarad.
Ha jól rémlik itt írta valaki a fórumon, ha a száraz fa hasábok közé egy "nedves" is került, jobb lett - javult az égés intenzitása, mintha csak száraz fával fűtene..
Ha lehet feltennék egy kérdést és várnám a pro és kontra válaszokat. Vegyes tüzelésű kazán+puffer tartály rendszerhez ESBE vagy LADDOMAT-ot szerelnétek fel.
Ha jól gondolom, ugyanaz a szerepük. Kazánvédelem. Tudom, hogy az egyik "csak" egy thermosztatikus szelep, a másik meg egy bonyolultabb egység. Nem is az ár összehasonlítását várom, hanem ha mind a kettőre meg van a rávaló, akkor melyiket érdemesebb megvenni. Sajnos az ESBE-vel már jártam úgy, hogy leragadt.
infrára? Megint az almát a körtével Az infra azon kívül hogy pörgeti az órát a hőérzetet növeli de attól még a házban hideg van és megjelenik a penész.Arról nem is beszélve hogy a ház elektromos rendszere is a kalap szar felé tendálhat ezt leterhelni 2-3kw-os panelekkel komplett öngyilkosság
Na, az infra aztán árban versenyezhet a napi 75kg őrlánggal :D :D
Máshogy kérdezem, mennyit szoktál fizetni egy egész szezonért? Ha alapjáraton ennyit zabál, akkor valami biztos nincs rendben, nem kap túl sok levegőt? Tömítéseket cserélted, jók még, vannak egyáltalán?
Szerintem meg csak kívülről hasonlít a Carborobotra, pont a hatásfok növelő apróságokra nem figyeltek a másoláskor.
Az én első kazánom gépkönyvében külön kiemelték a csavart lemezek fontosságát a csövekben. A víztér is meg van variálva, nem csak a csövek közt áramlik a víz.
Aki megvette a második kazánomat, kicsit tuningolt rajta a gyártó útmutatásával, ebben az enyhe időben 10 kiló szénnel tart melegen 120 m2 házat.
A 75 kiló borzalmasan sok. Vagy a kazán szar, vagy a szén nem való semmire. A tüzépes a vacakot bezsákolja, és eladja orosz daraként.
Én kb félévente tankolom tele, ha Ajka felé járok, ott van egy olcsó kút :) Amúgy korábban 10-ért tankoltam, de átszoktam a kerek 30 literre. A fogyasztást meg 10 tankolásra nézem, úgy kisebb a hibalehetőség, de mikor 350-400km után tankolni kell, akkor vakarom a fejem. A Shellel 450-et simán mentem fél tankkal. IMádom a 60 literes tankját :)
Hali.lenne 2 tàlcàs kazàn 50X55X50es tűztérrel,35 kw,170 e, 5 ös lemez,sec ajtó nincs,de minden ajtó teljesen a kazànnal széles.magas tűztér,a 2 tàlca40 cm hosszu
Jó. Vastag = nagy átmérőjű (2 coll a kazánból, ez még közös, aztán folyamatosan csökken a ház vége felé a gerinc; a leágazások vékonyabbak), vékony = kicsi átmérő.
A rézcső belső alacsony súrlódási ellenállás értéke egy bizonyos átmérőig korrigál,de jelentős különbséget nem tud egyik irányba vastag csövek, a másikba vékony réz..
Na ,most itt a mértékegységek zavara van amiben nehéz eligazodni.
Állítsd pl. 1 v. 2-es fokozatra és ahol melegebb van ott fojtást vigyél be,hogy a víz máshová menjen.
Mindent kapcsol: kazánt/szivattyút együtt.
Ha fellép a hőigény akkor hő kell neki ,ezért indul a kazán és a sziv. együtt.
De,ha a kazán lassú akkor lehet késleltetni v. hőfokhoz kötni a szivattyút.
Érdekes. Aki az újat kialakította, azt mondta, hogy a rézcsövekre, a radiátor elé rakott ún. torló szerepeket, hogy vegyük vissza, ha túl sok lenne a régi részhez képest.
A szobatermosztát jól van úgy bekötve, ahogy írtam? Mindent kapcsol: kazánt/szivattyút együtt.
Öemvé mondjuk? Sokáig csak ott tankoltam. Igazából majdnem mindegy, mert mint írtam, nem találsz rendszert a fogyasztásban, max annyit, hogy a jobb minőség tényleg jobb lehet esetleg valamikor... ugye vizezni nem tudják, mert nehezen keveredik le a tartály alján lévő szivattyúig... ha régi rozsdás a tartály, az esetleg lehet negatívom, de nem attól fog többet fogyasztani, hogy megakad a dugattyún egy rozsdalemez :D :D :D félon: most a gázt mondják, jobb lett a minősége... talán az már megy ki a divatból, hogy a zoxigénnel hígítják... de most határozottan jobbnak érzik. Így +7-10°C környékén... mint mondjuk tavaly a -15°C-ban... mondjuk tényleg jobb, mert ma 3 perc alatt felforraltam a vizet... igaz hogy csak 2,5 decit, meg fedőt is tettem rá, de akkor is...
A benzinben biztos van valami, mert hogy ha még suzuki is került a Mol miatt szervízbe, ami amúgy nem finnyás a benzinre, az már csak nem legenda...
Víz nem kerülhet a tankba, esetleg ha lecsapódik, de a benzinkútból biztos nem pumpálják bele, lehetetlenség. A benzinkutas hozzá sem nyúlhat a töltőkhöz, le vannak zárva, plombázva, csak külsős ember mehet javítani, ellenőrizni.
A dízelmotor haknisabb a kevés benzinre, ott legyen mindig inkább tele a tank, bár én a benzinesnél sem várom meg, hogy világítson a lámpa. Egyszer-kétszer összejön, mert csak úgy nem megyek tankolni, ahhoz messze van, de inkább előbb tankolok mint később :D
Nem tudom melyik volt az első cég, de ha a Mol régóta van a bizniszben, akkor előfordulhat, hogy az ő kútjai mennek tönkre előbb, illetve más hálózat annyira új, és új kutakat építenek, hogy egy ideig nincs velük gond. Fogalmam sincs, de engem nem nagyon érdekel, ha olyan nagy lenne a különbség, akkor biztos utána néznék. Errefelé gond van a legközelebb Mol kúttal, meg drága is.
Magával a fogyasztás számolásával is lehetnek gondok. Én pl. mindig addig nyomom, amíg nem kattan, nem tankolok rá még két litert. Csak a statisztika miatt nézem, meg hogy észrevegyem, hogy többet eszik az autó, akkor valami gond lehet vele. Mondjuk ez a motor kibír vagy egymillió km-t, előbb fog szétrohadni a kasztni...
Aztán tegyük hozzá, hogy ha az elmúlt napok 5°C-os átlaghőmérséklet mellett elment napi 1500Ft ára fűtőanyag egy 100-150m2-es házban, az minden, csak nem olcsó. Fűtöttem szénnel kb. ekkora épületet sok évvel ezelőtt, de jó szénből ennek fele mennyiség kellett...
Üdv ! Hát a"jó minőségű"-ről olvtársunk írt,Én az olcsóságára reagáltam ,mert emlékeimben is csak jóval drágább szenek szerepeltek pontos Kcal nélkül !:) 2000 ft/q áron felénk csak sötét színű követ lehet venni és azt megpróbálni eltüzelni ,aminek a kalóriáját csak a Jó Isten tudná megmondani,aki meg saját szakállára mondja a tutit az meg a hivatalos kamuzó !:DDD
Nem tudom, honnan vették az adatokat. Nálam az ajkai, balinkai nagyon kénes volt, meg is ette a kéményt. Az oroszlányi is, de kevésbé. A felsőgallai nagyon jó volt. Hasonló minőség volt a ledvicei, kicsit kevesebb hamuval. Soha nem vettem észre, hogy kénes lett volna, legalábbis messze nem annyira, mint az ajkai, balinkai.
Mióta tisztán faaprítékkal tüzelek, ilyen gondjaim nincsenek. :-)
Az túlzás, hogy a csavart lemezcsík a lényege. Először az, hogy hasonló teljesítményű kazánok ~1,5-2 m2 fűtőfelülete helyett 2,7 m2 felületen adja át a hőt. Második nagyon fontos tényező, a lassúbb légáramlás. A kicsi belépőnyílások miatt még a ventilátor húzása ellenére is több időt tölt a füstgáz a kazánban. Talán még harmadiknak se tenném be a csavart csíkokat, pedig azok is számítanak valamit azzal, hogy megforgatják a csőben a levegőt. Nagyobb a turbulencia, jobban leadja a vasnak a hőt. Egy részét ezek a lemezek veszik fel, amit az áramlás megszűnését követően átadnak a csöveknek.
Nem szidom, tudom, hogy van jó hatása is, de az E85-ből többet eszik az autó, az tény. Az is biztos, hogy nem mindegy, hogy 5 vagy 10% van belőle abban az üzemanyagban. Meg ugye szokták felesben is tankolni, mert úgy még elmegy vele a motor gond nélkül, de többet eszik.
Az olcsóbb kutaknál beleteszik a 10% etanolt, amit a törvény megenged. Ez a 10% etanol azért ront a teljesítményen. A prémium benyáknál az adalékok tisztító hatása számít, autószerelők is szokták ajánlani, hogy időnként érdemes, de folyamatosan felesleges. Én sokáig a shellnél tankoltam, de mióta a teszkó leszokott a benzinutalványról, azóta az OIL-náll. Azóta viszont nem sikerült 6,7 alá tornásznom a fogyasztást, pedig nem 100km-re nézem, hanem ezrekre, mert írom az óraállást és a betöltött mennyiséget.
Mert jól hangzik.:-) A céges flottánk 2010 óta MOL-nál tankol az ország különböző kútjainál (korábban OMV), azóta sem volt benzin- vagy gázolaj minőségi problémából adódó meghibásodás.
Ha a motor eleve magasabb oktánszámhoz készült (nagyobb kompresszió), akkor egy kopogásérzékelő jele alapján az ecu nagyobb előgyújtást állít amikor gyengébb benzint tankolsz, hogy megelőzze az öngyulladást.
Ha ilyen motor 95-ös helyett 98-as benzint kap akkor erősebb lesz, de nem hiszem hogy a pilóta megérezné.
De prémiumbenzin már csak adalékokban különbözik, tisztiítja a szelepet, meg mittudomén.
Havernak volt egy szívómotoros nissanja, amire turbót akasztott, írható motorvezérlőt, és etanollal használta, nagyon durva gép lett.
Nem tudom, én is hallok ilyeneket, csak mindig más gyártóról, szerintem beképzelik maguknak.
Meg hogy megtankolt prémiumból, és már a kútnál jobban ugrott a kocsit.
Amikor még el sem ért a motorig a friss benzin.
Én ott tankolok ahol épp sikerül, tesco, auchan, shell, mol, falusi maszek kút, tökmindegy. Soha egyiknél sem volt még gond. A régi samara, meg a punto nyilván nem válogatós, de most egy 13 éves vtec hondát hajtok, annál már csak kijönne.
Meg volt honda cbr-em, suzuki sv-m is, azokon se vettem észre soha semmit, pedig a motorok azért csak érzékenyebbek erre is.
Urban legendek ezek a sztorik, mint a higított földgáz.
Lehet adni a karokat,de tényleg nem gondoltam/tudtam ,hogy lehet jó minőségű szenet kapni 2000ft/q ért !:) Mondjuk a "könnyen vagy"is túlzó lett,mert ebben az enyhe időben és ilyen"olcsó" szénnel is eltudott olvtársunk fűteni kb 14m3 gáznak megfelelő szenet !:(
Ui: Nálam/emlékeim szerint a szén ár valahol kb 5000ft/q volt ,igaz az fekete szén.
"2,5 zsák jó minőségű, orosz barna daraszén fogyott a legutolsó 24 órában. Magyarul kb 70-75 kg. Pedig gyakorlatilag "őrlángon" volt napközben",
Üdv ! Ezek tegnapi adatok ? kb napi átlag hőmérséklet arra felé(utolsó 24h), és hány m2 befűtése volt a feladat?:) Mennyi jó magyar forint ennek a szénnek a kg v q árra ?:)Elsőre nem néz túl jól ki a dolog,képzeld ha még hideg is lenne !:)
MOL? Legelső autómat talatankoltuk, épp hogy elértünk a benzinkútig, a benzinkút kijáratánál már elkezdett rángatni... de még a trabantok meg a suzukik is akadoztak, így oda soha többé nem vittem...
Felhivtam ma a Zs term kazán gyártóját. 1 táska+1 csöves táska van benne..Sec hideg levegő beengedés van,ja meg magas tűztér.160E lenne kiszállítva,2 év csere garanciával..40kw
Más::: Csapottal eltorlaszolt ajtóval lement a füsthő 160 fokra..hmm gyenge a teljesítménye igy...
Beállítottam a Bar-t 30mBar ra mivel ugyse töltöm teli a kazánt.fával.Nos mikor be van zárva max 62 fok a víz 1 töltettel.most nyitva,felment 71 fokra,de még nem izzik teljesen..Ja 380 fok a füsthő,de a sec nyíláson ha benézek,látom hogy hullámzik a megvilágított kazánbelső be a levegő,,Máskor ezt nem látom...
Nem higitottam, megvártam, míg porzik a tank. De nekem valahogy nem akar ijesztően sokat enni a vas, igaz, nem városban használom, vidéki gyerek vagyok. 6,2 és 7,5 közt mozog. MOL-lal nincs tapasztalatod?
Tedd vízbe, akkor tovább bírja :D mondjuk túl szép volt a vadi új kazán... azért még hozd el, ha olcsón el tudod, egyenest leadod a méh telepen, kapsz érte valamennyit.
Ezek a prémium üzemanyagok akkor fejtik ki hatásukat, ha legalább egy egész tanknyi benzint belenyomsz, mivel ha rátöltesz, akkor hígulni fog, ergó szart sem ér :D
Fogyasztási adatok egy egész tanknyi nitro+ után: 7.03, 5.25, 6.36 (dec.-jan., febr. és idén dec.).
OMW 95: 7.81 és 6.73, nov.-dec.
Fuelsave 95: 9.28, 6.87, 6.65, 5.72, 6.2, 6.55, 7.72, 5.93, 7.61, 8.76. Január és november között.
Felírtam Ft / km-ben is:
Nitro+: 25.72, 19.51, 24.4
OMW95: 27.17, 25.75
Fuelsave95: 19.09-36.55
Magyarán többet ér, ha ésszel mész :D inkább megyek 80-al és fogyaszt az autó 5.3-6.2 litert, mint érjek oda kemény 5 perccel előbb, és egyen 7-8 litert... van egy-két kiugró adat, annak az az oka, hogy semmi hangja nincs az autónak 2000-res fordulat körül, 2-3 ezer között valamit hallani, felette viszont elég faca :D :D
Én már arra nem emlékszem, mi is az alap problémája.
Van egy olyan érzésem, mintha az autós topikban lennék, ahol azon tanakodunk, mit kellene tuningolni, hogy bioetanollal ugyanolyan jól menjen az autó, és ne kelljen olyan sűrűn tankolni.
Én pl jó ideig a 10-15Ft-tal olcsóbb OIL kútnál tankoltam, és valahogy nem sikerült hoznom a 6,5-ös fogyasztást. Visszatértem a Shell-re, kapott 13 liter prémiumot a majdnem üres tankba, utána ment a FuelSave95.
Van 1 régi, de annál hasznosabb (anélkül nincs fűtés) keringető szivattyúm. Ezen 1 kapcsolóval 3 fokozatban lehet állítani az intenzitást. Melyiket érdemes használni?
Lignoterm 30kw 2 vizes táska+ 1 samott lap alatta gyárilag,Kiss úr mondta::270E+20E szállítás
Tjk 36 kw 2 vizes táska::: 235E szállítva
Totya 38 kw 2 vizes táska 195E szállítva.
Egyik ismerős ma volt lent,úgy tett, mindegyikben leég 2 óra alatt a nyárfa,csak nem mindegy mennyi forróság megy ki belőle,ja meg túl hideg a Viadrus tűztere,ami a nagy kéményből ered.....Tudom már untok,de mi legyen!?
Még ezt mondta,próbáljam ki ezt,nem sokba fájna...::
Nem keveredik a víz, ha befejeztem, akkor kizárom a kazánt. Biztos nem hatékony, mert 100°C fölé is ment a kazán víz, de hát eredetileg nem is volt célom gravisan működtetni.
Nyitott rendszer, 5/4-es csövezés, biztonsági felszálló ág. Nekem ez így megnyugtató, még ha nem is korszerű.
1. Soha nem kormoltam még ki a Carborobotomat. A kéményseprő se a kéményemet. Mindig azon csodálkozott, hogy nem korom, hanem világosszürke por van benne. :-)
2. A csavart lemezek a csövek belső felületének tisztítására valók, emellett a korábban már jelzett előnyöket nyújtják.
3. A pernyegyűjtőm a hamutérből hozzáférhető, egy rugalmas lemezcsíkkal beszorított kerek lap zárja. Egy tisztításnál akár egy 20 l-es vödör is megtelhet. Kevés porszívó képes ezt egyszerre befogadni (Kaercher takarítógép?). Lapáttal szoktam kiszedni, amire a hamutérajtó záróvasával kotrom ki.
A csőspirál javítja a hőcserét,csökken a füsthő,nő a hatásfok. A hivatalos gyártónál kellene utána érdeklődni.
A 2. problémára azt javaslom hogy 1 időkapcsolóval állítsd meg a hajtóművet minden fordulatnál fél- 1 percre, több időt hagyni a szénnek az égésre ,majd újra indítani a hajtóművet.
Lehet, hogy készült később olyan Carborobot, amiben volt samott, enyémben egy darabka sincs. A csavart tisztítólemez viszont nagyon fontos. A következő kihamuzáskor készítek róla fotót.
Az a hajtómű, amit neked felszereltek, nagyon gyors, nem csoda, hogy időnként le kell kapcsolni. Az enyém percenként ~0,75-öt fordul. Azaz 4 percenként húz hármat. Nálad biztos azért tettek olyan hosszú kart, hogy kisebbet húzzon.
Elég gyengén sikerült a képed, nem látni, le van-e szigetelve a kazántest.
Nem is lassú, ennyit szivattyúval is beleküldök a lakásba...
Viszont rohadtul nem hatékony, mennyi lett a végén, amikor rendesen megkeveredett a pufi vize? Nem átlag, hanem amikor közel egyenlő hőmérsékletre melegedett, elvileg így működik, nem? Remélem a lakáskör nem kért sokat, így megtudjuk, milyen hőmérséketre fűtötte fel gravisan.
A régi nagy puttonnyal visszaégett. Még dolgoztam, egyik éjszaka készítettem egy kisebbet. Nem rakom tele, mindig csak annyit, amennyi egyszerre leég és nem forralja fel. Nem számít, ha feljön a puttonyba a láng, bajt nem tud csinálni.
sankó36
Körben mindenhol van rajta hőszigetelés, csak a puttony felőli ferde síkon nincs.
BaGira-79
A megcsavart lemezekre kérdeztek rá, gondolom. Remélem, vannak a kazánodban? Tisztító funkción kívül lassítják a légáramlást, visszatartják a hőt. Fontos, hogy alul a pernyegyűjtő ajtaját mindig vissza kell zárni tisztítás után. Na meg minden kihamuzáskor illik kitisztítani. Én is kitisztítom úgy kéthavonként. :-)
Rendben van,megpróbálom..Hál az égnek ma is eltörtek benne 1 samott lapot..Még jó hogy van tartalék vas lap faragva,helyette.
Nos tényleg nagy a kémény..Még nem tüzeltem kemény fával benne.Még van 40q-a nyár,jövő télre meg már szárad fedél alatt felhasítva a jó kis 10E m3 fenyőfa.
Nem árt hozzá egy puffertartály is, persze az más kazánhoz sem jön rosszul. Jó dolog egy ilyen kazán, ha fel tudod valahová fogni azt a rengeteg meleget amit gyárt.
Helló! Én még új vagyok. Szalmatüzelésű kazánt szeretnék venni. Érdeklődnék, hogy kinek milyen véleménye és tapasztalata van vele kapcsolatban? A lakás 130 m2, radiátor+padlófűtés. Köszönöm előre is!