G3 -masomban 00' évj poló óra van. Ez fordulatszámból is számolja a sebességet? Csúszik a kuplungja cudarul,és ha megcsúszik felszalad a fordulatszám mutatója,néha,ritkán megy vele a sebesség mutató is. Erre valami tipp? Igazából csak kiváncsiság miatt érdekel.
G3 afn rángat. sebesség jeladó lehuz,nemrángat. Mi a hiba ilyenkor? Vagy mit lehet csinálni? A sebesség jel vezetéket nem akarom elvágni az ECU-nál mert kell a tulajnak a tempomat.
Nekem a szerelő mondta ezt miután beszéld veled és te azt mondtad neki hogy már jártal igy isuzus opellal ami szintén késön indult meg. És állítolag adagoloval ez megindíthato. Én nem értek hozza csak azt mondom amit nekem mondtak. Amit viszont tapasztalok hogy ha még "hideg" a motor addig hamarabb megy a turbo. Kb 2000 től. De amint eléri az üzemi hőmérsékletet már 2500 töl megy. Látatlanba biztos nem lehet megmondani. Aki csinálta azt mondta minden jó le van mérve. De már azt is mondtak hogy a geometria félig nyitva van. Minden mechanikus és mégis ilyen bonyolult megindítani? Pont ez lett volna a lényeg hogy ne kelljen agyig pörgetni hogy menjen. Teljesen őssze vissza megy a turbo. De ha nem az adagolo akkor mi befolyásolja?
Szerintem a széria adagolója jó annak a kocsinak, max finomitani kell rajta, esetleg hullámos tárcsát cserélni. Megcsinálom, ha olyan beteg vagy, hogy erre vágysz.
Bár ha épeszű lennél akkor nagyon gyors eladnád azt a szart, és nem költenél rá.
Sose értettem hogy pl egy sárkányos randa nőt miért vállal be valaki .
Hasonlóan vagyok az Opellal, Forddal vagy a francia autókkal.
Üdv! nekem van egy audi a6-os 1996 2.5 sor öt. ugy vettem,hogy az adagolo elött a kábel csatlakozora van valami potméter szerüség forrasztva,amin ellenálást mértem. a kérdésem annyi lenne,hogy lehet azt beállitani,hogy a fogyasztásom jo legyen. Úgy néztem multiméterrel,hogy 0-98-ig lehet szabályozni,
Ott van, hogy 'Email: küld'. Klikkelj a 'küld'-re, és elindul a levelezőprogram, benne az email címmel. Ha nem, akkor állítgasd a rendszerd, hogy induljon, vagy csak vidd a link fölé a kurzort, és alul kiírja a címet.
Mentem többel is. Valamiért olyan nyúlós szar az egész. Nekem 1.6D Opel motoron van amit csináltál, hát össze sem lehet hasonlítani a két autó feelingjét.
Valóban megindul 2000 alatt. A gyári adagolónak nagyon elbaltázott karakterisztikája. Nagyon kevés az anyag az alsó tartományban és még az LDA-ja is valami vicc. Ha krézivel építtetsz egy adagolót rá sem fogsz ismerni ég és föld lesz.
Csináltál már ilyen átépítést? Múltkor volt nálam egy 220-as én is láttam benne a fantáziát...
Arra lennék kíváncsi, hogy adagolómeghajtáson vagy valamin kell e buzerálni (mert 2.9 TDI-ét már nem találtam mostanában csak csillagászati áron) illetve milyen adagolóházzal kivitelezhető. Leszedve nem láttam a 220-as adagolóját
Szombaton voltam nálad (kicsi a világ). Akkor azt mondtad, hogy a másik meg alapjáraton pörgetve tudta a 1,5 bárt.
Szerintem geometria beállítás lesz.
Krézi egy ilyen motoron hogy kéne beállítani a maradék nyomást nyomásos labdával? Ide is igaz lehet a 3000 motorfék 0,3? Vagy a kisebb motor miatt 0,2?
ezekkel nem vagyok képbe.én csak a tulaj vagyok.amúgy 1.2re van állitva.a nyomással nincs gond.csak nem 1800 tól megy hanem 2500 töl megy. De még mindig nem irta senki hogy krézi adagoló tényleg indítaná e a turbot 2000 alatt
Sziasztok! a segítségeteket kérném.96-os F astra isuzu motorral kapott egy 1749va turbót. a gond az vele hogy továbbra sem megy csak 2500-től. A kérdésem az lenne hogy egy krézi adagolóval valóban meg lehetne e indítani 2000 alatt? Köszönöm a választ
Sziasztok! Nemreg beszeltetek ha jol emlekszem olyan oninditokrol aminek nagyobb a fordulatszama mint a gyariake! Hol lehetne ilyen oninditot szerezni , mii lehet az ara?
Nem ez a célom, hanem csak egy része 502-es csúcsokat teszek bele sdi tengely ami a golfomon volt. Erről jut eszembe ez nekem eladó Brutális! : http://racing-bazar.hu/alkatresz/feltolto/audi_vw_3.0_tdi_kkk_bv50_tuningra_atalakitva Leginkább arra vagyok kíváncsi, hogy normálisan szolgál e a 11-es eéem az elektromos adagolón nem zavarja e meg a működésben?
pedig igaza van Szaminak, mikor cseréltük és hirtelen nem találtunk a roverhez, akkor néztük a vag-ot, de ki kellett volna cserélni a középrészt vagy faragni, de aztán lett bontott olcsón azótaisjó
Hosszmotor. A4-ről A4-re menne, de az AFN-em lemezfedeles. Nekem is úgy rémlett, hogy csak az automata AHH-s adagoló 11-es. Asszem inkább nem veszem meg így, hogy nem tuti.
Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy egy 1997-es audi A4 AFN motorkódú elektromos adagolójára rá szeretnék rakni egy 11-es elemet, a rajta lévő 10-es helyett. Van-e valakinek ezzel kapcsolatba tapasztalata? Sikeres tuningot lehet ezzel elérni? Várom a válaszokat! Rajmund.
Az autón gt1549 van fent gyárilag. GT15/17-ben gondolkozom, vagy esetleg KKK K03/04-ben. Nem az egekig történő teljesítménynövelés a célom, ha nem szükséges nem issokat szeretnék fúrni faragni. Emiatt gondolkodom a hibrid turbóban. Pro és kontra érveket szívesen fogadok.
Kell esztergálni egy menesztőtárcsát az adagolóra mert nem egy a 2 adagolónak a tengelymérete. És kell esztergálni egy pajzsot az adagolóra mert nem egyezik a felfogatás sem Utána már csak fel kell tenni a helyére (kellemes helyen van)
A b5 első futóműve full ugyan az mint az a4 a6-é, de hogy lehet hogy az enyém még tökéletes pedig még egy utángyártott nincs benne? Ja lehet úgy hogy rendes gátló van alatta, a passatok gyári gátlója már új korában is lágy és nem kell hozzá csak 6-8 év hogy teljesen beszaródjon, viszont még így is tudja a műszakit éppen, egyszerű recept kicsit feszesíteni kell rajta vagy legalább 4 új sachs, és már is tized annyit nem használódik a lengőkarban a szilent, én nemrég csináltattam Katonával egy B5.5 passat alá, kapott komoly topran lengőkar szettet, min. 60 ezer km-t jósolok így neki ebben a felállásban, nem egy nagy varázslat ez a futómű csak józan paraszt ésszel kell gondolkodni, pl. lehúzni a lengőkarokat csak ha ráült már a kocsi rendesen, meg hiába a minőségi lengőkar ha a gátlók gatyák és 100szor akkor az igénybevétel mint a megfelelő, szoktunk venni még egy angol lengőkar szettet 48ezerért a teljes szettet, eddigi tapasztalat 45ezer km, nem kímélve közepes gátlókkal, szóval rendes gátlókkal ez is elmegy 60 ezret kicserélni meg egy délután, innen nézve nem is drága, de mondjuk én inkább veszek bele bontottat gyárit ha kell majd.
Ja mai teszt, A6 V6 tdi kotró, bármikor körbe autózom az enyémmel pedig az gyári ültetett az enyém meg jó magas hiába az össz kerék a kanyar sebességem is sokkal több
én franciából ültem át a b5 passatba, amit imádtam, kevés dolgot tud jól a francia de azt hogy megmagyarázhatatlanul lehet imádni azt nagyon. A passat szín tiszta ésszerűségből lett, meg persze mert tdi-t akartam faragni az volt minden vágyam, de kellett egy év és rengeteg óra a motortérben hogy megszeressem, még mindég jobban szeretnék egy négy nullát, de már nem cserélem le, szét nem rohad egy fűzött moci bele 70 rugó, nagy, rendes gátlókkal meg mintha kicserélték volna meg mintha könyebb lenne vagy 500kg-al, így már nem bántam meg hogy az eszemre halgattam, nagyon bmw párti vagyok de azt is tudom hogy nem tudnám úgy eltartani mint ezt, pl. egy olajcsere nekem 20ezer max, sogoromék 320D-jében 50ezer, és csak az anyag. Ha ésszerűséget nézed, nézd meg az A4 V6 tdi-ket motohibásan, szokott lenni kicsi pénzért, aztán mehet bele az 1.9, ráadásul sok a kotró, az meg még jobb mintha hátul kapar csak
(vhogy passat/a4-ben gondolkodtam, de megis legyen hatso kerekes es az s202 nem dragabb mint a passat/a4, a golf4 kombi meg meg dragabb. persze tudom ,hogy a s202 kirohad alolam, amikor az A4-n meg rozsdafolt sincs es az a4 elmegy repcevel is... de egyszer elünk... Ahogy nezem, azert om611 is elmegy par km-t)
A 18-as helyett felcsavarozható rá a nagytestvérek turbója egy az egyben, akár a 23-as is.
Bontóban 60e körül kapsz szerencsével.
Injektort lehet bele rakni nagyon nagyot is, de a legegyszerűbb az AMG 3l-es 5 hengeres csúcsát beletolni. Bosio abból gyárt PP-t is. (Ezzel a csúccsal Szlovákiába csináltunk 300 körülit a 2,7-esből.)
Innentől nyitott az út akár a 200 lóerő fölé is.
2200ccm-ből, 16 szeleppel 100LE/l(ami füstmentesen is elvárható) 220 LE, és 450 NM saccolható. Nyilván a kúler, csip, és kémény is kell, esetleg nem árt a CP pumpán is fejleszteni.
halli Vnt 20 turbót vennék... de amit ma néztem annak a tengeje, tengej hosszirányban kb egy milit lóg keresztbe meg kb 3 tized milit......kérdés hogy ez kb normál használat mellett ... ( nem versenyezgetésre ) kb meddig birja vagy már nagyon szar lehet.... ? amugy csonkokkal 40ezerért adnák...
nem, nem kell bele csinalni, ha nincs benne. A mai vezerlokbe a jellegmezok/-gorbek fele sem kene. (nem azert mert felesleges pl. a dpf vagy vmi mas, hanem tul sok szar van benne
Az a baj hogy egy valamire való ecu flash-er 200ezer ft nemrég vettem, és még akkor csak letölteni felírni tudod, és ha nem sok ilyet kell csinálnod egyszerübb viszonteladóként (slave), és nem a te fejed fáj, eddig én is így csináltam most jutottam el odáighogy magam tudom már ezeket megcsinálni mind hardverileg mind szoftverileg, viszont így meg már van saját slave-em akinek csinálom, mert azért túl nagy a befektetés a 2-3 hónapban egyszeri használathoz.
Annyit tudok segíteni, hogy 3 fő kaja tábla van egy TDI-nél--és ismétlődhetnek is persze. Befecs, mennyiség légtömegmérő alapján, gázpedál alapján, nyomatékhatároló.
Logikusan gondolkozva mindig a legalacsonyabb értéket képviselő érték fog megvalósulni.
Mindet át kell írni ha azt akarod, hogy jóval jobb legyen illetve szoftverilag kéresd a mennyiséget pl. 48mg/R-ot.
Továbbá aztán van még kajára vonatkozó tábla több is ami fontos. Ott van pl. a gázkar kivezérlése. Az sincs gyárilag maximumon.
Első lépéseknek mindig a diagnosztikával kéne kezdeni-megtanulni, hogy melyik mérőblokkban mit látsz. Aztán lehet a szoftverekben kútyászni hogy hol is lehet az az érték-illetve táblázat amit meg szeretnél változtatni....-időbe fog telni kitartás sok keresgélés a neten. Ha csak egy kicsit segítenek a többiek is akkor mindig előrébb és előrébb jutsz majd.
Ezeket az infókat mindenki félti-érthető. Sok idő van benne.
Tudom, hogy tudást nem adnak sehol sem ingyen, de ha már az ECM-nél tartunk, akkor kérdeznék valamit, hátha akad itt valaki aki segítene... Szóval pl. 1.9 tdi driverben az injection at part throtle illetve ugyanez (ext) throtle között mi a különbség? Ez a hideg iil.
meleg motorra vonatkozik? Csak azért kérdezem, mert a befecskendezési mennyiségek az elsőnél magasabbak főleg alacsonyabb ford. tartományban, de én még csak olyan epromtartalommal találkoztam, ahol az (ext) van módosítva. Szóval elkélne egy kis segítség ha nem túl nagy kérés... :)
Ha azt akarod, hogy alul menjen akkor 0 és -2közé állítsd. Ha azt akarod, hogy a felső ford tartományokon legyen fasza akkor +1 és +3fok közé valahová. A közép út meg a +1és-1között van ugye nagyjából.
...pont üresen nem tudod, mert elpattog(M*trós/Pkeres futó, 100*200cm rakfelület, gumirugós, önsúly 135kg), namost teleraktuk 19-es pozdorja bútorlappal ~40cm magasan, tömören, az 800 l térfogat, szorozd fel a pozdorja sűrűségével, ami nemtom mennyi, de szvsz 5 mázsa tuti volt rajta, kiló ötvennél rezzenéstelenül jött utánam:-D, légellenállása semmi, a tükrökből nem is látom(!), kajak szélárnyékban van.
Csak felgyorsulni, meg megállni macerás vele, egyébként megy mintállat.
Ha még megvan, írd már le róla a bosch-számot, megnézzük mire való(gyanús a másfél kW).
+bikakábellel javult a fordulat,azért lett egy gyári + - kábel pluszba beletéve.
Simán ki lehet mérni a kábel hibáját, és javítható is, nem kell mellé másik.
valszinű hogy az állandómágnese veszett oda.
Azzal 2 dolog szokott történni:megkocogtatják az önindítót kalapáccsal, ettől szépen beletörik a mágnes, illetve szétszedi valaki, és nem jó sorrendben rakja vissza(Észak harcol Dél ellen:-D), na ettől kajakra lecsökken a teljesítmény, rosszabb esetben forgásirányt vált...
Ja, enyém PDtdi. Felszedett HF, nagyobb tengely, kicsit módisított szelepek.
Örülök, hogy így beindul most már hidegben. Féltem, hogy szarabb lesz, de mindent végig járva kialakult azért.
Előtöltésem nekem is nagyobb 3fokkal hideg indításnál.
2,5MP-vel tovább izzít mint gyárilag,. Csak így hajlandó normálisan beindulni. Mondjuk nem ártana már az önindítót kipucolni, majd sorra kerül az is de hát hideg van. Lupóét kell elősször mert az elég nehezen hajt-ott mondjuk tudom, hogy önindító gond van meg meg kell pucolni a kábeleket mert volt, hogy szikrázott is anynira szar volt az érintkezés-kapott kontakt szprét azóta rendben van de az csak fél megoldás mindig. :-)))
Nekem most, hogy be lett állítva tdi timinggal az előtöltésem, és oda van neki adva az indítási mennyiség, -4-ben 1 sec alatt beindult és alig dadogott utána, talán 1-2 sec volt. Nem tudom, milyen izzítóim vannak, meg egyáltalán jók-e, de én ezzel elégedett vagyok, nem keresek tovább hibát :-)))
Na még 1 észrevétel hideg indítással kapcsolatban:
Minden jó, ellenőrizve. 4db izzító gyertya is működik(fekete gyűrűs vagyis a rövidebb típusú).
Autó -6ban úgy indult, hogy 2x-i izzításra megnövelt izzítási idővel(2,5mp+), hogy cca 6ot tekert mire beröffent majd cca 3mp dadogás még volt de aztán járt szépen.
Tegnap előtt beraktam 4db használt zöld gyűrűs(hosszabbik típusú) gyertyát. Ma szintén -6ban 1x-i izzítással, de megnövelt időtartam még mindig(2,5mp+ a gyári időhöz képest) 2.tekerésre beindult-max 2 mp dadogás és már szépen járt a moci.
Összegezve:
Fekete gyűrűs: 6tekerés 3mp dadogás 2x izzítássa
Zöld gyűrűs: 2tekerés max 2mp de inkább 1mp dadogás 1x izzítással.
Ennyit tett csak az izzító cseréje. Ez meg már jó szerintem egy 11éves mocitól.
A Régi gyári VW 1.5KW (beleütve) Szét volt szedve Minden kimérve és jónak találva,a bolygóműve átnézve lezsirozva,persejek cserélve... Mindezek ellenére keservesen hajtott,új aksi,és mivel +bikakábellel javult a fordulat,azért lett egy gyári + - kábel pluszba beletéve. Nemrég hozzájutottam a lejjebb emlitett önindittóhoz,és ez lett az eredmény. A réginek valszinű hogy az állandómágnese veszett oda. De igy képernyőn keresztül mindig sokkal egyszerűbbek a dolgok.. :D
...ilyenkor mindig eszembe jut Krézi idézete a Tüskevárból:"Minek magának két evező, mikor eggyel se tud?", nemtomhánytíz/száz autón csináltam fullkomplett elektromos javítást nemindulás miatt, soha semelyikre nem kellett dupla kábelt tenni:-D
új Bosch 1.8 kw os önindíttó ugyanebben a felállásban 700/perc
...izé, a régi is ekkora teljesítményű(ha egyáltalán rávaló volt), kicsit még tuningoltok rajta, aztán má azé nem fog indulni, mert azt hiszi a vezérlő, hogy tolóüzem van(alapjárat 860-940/perc):-)
Csinálhatnál egy videót a motortérről, hogy lássuk a 2260as csigát és rögtön a teszt útról.
Nekem hihetetlen az 1600nál az 1 bár a 2260vzk-tól. Sokaknak okoznál meglepetést ha működne rendesen, normális emap mellett.
VZK talán 50 max 100fordulattal éled korábban mint a vk. De ez sem biztos, hogy előbb éled lehet csak bemeséltem magamnak mikor próbálgattuk.
1 esetben tudnám elképzelni az 1600nál az 1 bárt ha marhára szűkben van a turbó(nagy emap) és nincs nagy coolerod és csövezésed.
Nekem a 2260VK 1800nál tudott 1 bárt 3.fokozatban mérve kis coolerral. (14x55x6,5 50es csőcsatlakozással) 55ös csövezéssel.TDI-n.
2260Vk szintén nagy coolerral(30x46x7,6 vastag 76os csőcstlakozással) 2000nél tudott 1 bárt. 55ös coolercsövezésem van.
Mindez jó emap mellett-de ha pl. beszűkítettem annyira, hogy okádék hangaj volt már a turbónak emap az egekbe+2bárral több volt néha mint az imap ekkor tudott 1700nál kis coolerral 1 bárt-de ez nem üzem állapot a csigának-hamar le lehet robbantani.
Szóval ezek a saját kocsimon a tapasztalatok.
Haverok kocsiján egyiken sem éled 1850-1900alatt a 2206VK és a VZK sem mert elmegy az emap.
Van pár kocsin 2260VK és VZK egyaránt.
Nagy általánosságban így élednek a 2260ak amiket felraktunk eddig:
1900nél 1 bár, 2000-2100nál 1,5bár, 2300-2400ig eléri a maxot2-2,5bárt kinél hogy van beállítva. 3. fokozatban mérve-ez számít mindig.
Szóval nekem elég hihetetlen az 1600nál 1 bár ha minden van. Cooler+csövezés is és normális az emap. 0,5bár +az nem számít.Az belefér a jó emapba.
Nem akarok okoskodni de félig igaz amit mondtok! Nekem 2260vzk-m van és 1600-nál már megvan az 1 bár és még a geo sincs nagyon zárva! Igaz emap/imap arányt nem néztem! Most probálgattam hogy mi lenne ha elvenném a kaját és hogy jönne meg a nyomás! A változás annyi hogy 1fokazatban van egy leheletnyi füst utána semmi! de ugyan úgy épül fel a nyomásom! Volt hogy adtam neki kaját annyit hogy mögöttem nem lehetett látni semmit és akkor sem jött meg hamarabb a nyomásom! Akár mit csinálok vele fél bárig nehezen tornázza fel magát utánna meg le akarja verni az órát!
Az enyém már vagy 1.5 lassan 2 éve autón van! 1,8-as max. nyomáson! Úgyhogy a legjobb haveromnak is oda merném adni nyugodt szívvel! Sajnos az árkülönbözet hiányzik! :-(
Mondjuk ha mondanad merre vagy hstha valaki lenne arra, de alapoktól kezdve itt senki nem fog kitanitani mert lenne pár száz oldal. Keress meg priviben hátha nem vagy messz.
80-100ért kapsz új csigát és akkor még ott a lekerült csiga amit 60-70be elvisznek. Vagy rögtön cserélni kéne valakivel vagy be kell fektetni adig míg el nem viszik.
Igen 2000től mr nincs gond de alatta nagyon szar-főleg hosszú váltóval. Én mikor utánfutózok akkor utálom, hogy forgatni kellett hogy menjen. 6ost nem is raktam ha utánfutó volt mögöttem. 6.ban 2000es fordulat nekem 125. Utánfutó megpakolva meg azt nem díjazza. Na meg a fater sem :-)
Nekem főleg nyáron klímával meg jól megpakolt kocsival van problémám! Esetleg ha bejön egy emelkedő is a képbe indulásnál vagy kis sebességnél az tényleg gáz tud lenni!
Ilyenkor nem annyira problémás! 1700-1800-tól már van valami 2000 fölött meg már szépen megy! Meg kell tanulni együtt élni vele az tuti!
Ha ma csinálnám tuti 1756 vagy 2056 menne fel a 2260 helyett! Gondolkoztam rajta, hogy eladom és felteszek egy kisebbet de most nincs felesleges 80-100e forintom amennyit hozzá kéne tenni a cseéhez! :-(
Igen-pont ezért akarja mindeki egy idő után leváltni a 2260at mert egyszerűen szar utcára. Ha elismeri valaki ha nem.
A könnyű kasztnikban nem érezni annyira mert azt még a turbólyuk is viszi, de egy nehezebb kasztniban hogy 2000ig ne történjen semmi az ideg tépő. Meg utcán nehezen jön elő a különbség.
Nekem a BV43al füstmentes az autó. A 2260al nem volt az csak amikor betöltött.
Ha elvettem a kaját, hogy ne füstöljön vagy épp hogy csak ha teli gázt nyomok azonnal ugrott az éledés és a fogyasztás az egekbe.
Szóval szar az 1,9re. Sok autón van 2260 de mind visszasírja a jobb éledést. Viszont sokakat kárpótol a felső ford. tartományban. Innentől meg kinek mi kell. Aki fent használja a kocsit az ki tud vele békülni aki lent az nem.
Ha megnézed mindenki az éledést feszegeti.
Én azt mondom, ha 1700nál van 1 bár és 2000nél 1.8 akkor az jó. Na ezt tudja a GTB2056VK és VZK is. Ezért 1,9re az egyik legjobb kompromisszum utcán a 2056 szerintem.
Alatta meg ott a beszerezhetetlen 1756 vagy az olcsóbb verzió a bv43 sárga. Elég szépen tud menni a bv43 is szeintem csak marháa figyleni kell az emapra.
Lehet nem való rá a 2260 de én kisebb kompromisszumok árán ugyan de jó ideje azzal töltöm az Alhambrámat! Egyébként pont az említett kompromisszumok miatt szívesen lecserélném 1756-ra vagy 2056-ra! Ettől függetlenül együtt lehet vele élni egy ekkora autón is! :-))
Azért tudunk olyan PD-ről amelyik 1756-al 1.8-as nyomáson szinte füst nélkül ha jól emlékszem 237Le volt Dyno padon!
Ha már a teljesítmény volna a lényeg akkor 2056 a max amit felraknék ha valaha ilyen autóm volna.
1756 macerás-nehezen beszerezhető, kell labda,+geó kar rövidítés+drágább is és nem tud sokkal többet mint a bv43sárga. cca 20lóerővel akkor meg inkább a bv43 sárga-rajta a labda, még hozzájutni jó áron és nem kell közdarab a csonkra illesztéshez ahol állandóan kifújhat-ellenben cooler közdarab meg kell.
Én a bv43sárgára szavazok, nagyon jó kis csiga ezekr a buszokra. Alul is éled ami ezeknél szempont de még 4000nél is bír menni ha épp az kell.
Ugyan nem engem kérdeztél de a 2260-ig bezárólag bármilyen turbót feltehetsz rá! Ha ne makarsz durvulni akkor egy 1756 vagy egy sárga plakettes BV43 ideális lehet! :-))
Neo, 1.9-es 130 PD Sharanhoz, a gyárinál milyen nagyobb turbót tudsz ajánlani és mennyiért? A 2.0-es 170 lovas golf / A3 turbóját átalakítás nélkül vagy kis átalakításal fel lehet tenni rá? Lehetőleg új turbó érdekelne, ami ár-érték arányban megfelelő, nem nagyon akaorm felhúzatni a gépet. Egyébként gyári turbóval, kicsifüstel, meddig érdemes húzni ezeket?
a motor nem a levegőtöl megy hanem a kajától, ha erő kell meg kell csipszelni, ez a turbó alkalmasabb is rá mint az előző, mert alapból nagyobb nyomáson megy a 130 lovason, így ha meg van húzva akkor sincs megterhelve
attól hogy a 1749V helyére raktál egy 1749VA-t nem lessz nagyobb teljesítményed, sőt lentebb kicsit butább is, ettől ne várj teljesítmény novekedést, a többit meg kellene nézni diaggal mi is ami történik
Üdv! 115 lovas PD-n turbó lett cserélve , egy 130 lovasét kapta meg. Az a kérdésem kellene még valamit állítani, csinálni rajta , mert hát alacsony fordulaton nem nagyon akar menni, és úgy érzem hogy nem hozza az elvárt teljesítményt. 2000-től indul meg de nem megy valami dinamikusan, szerintem valami nem működik megfelelően. Lehet hogy a turbó nem lenne jó hozzá? Esetleg valami megoldás?
3,8bár emap nem nyitja még ki az egr szelepét. Ha jól emlékszem 4bár környékén kezdett engedni. Vagyis ha öreg elfáradt akkor is a 3-3,5bárt tudnia kéne.
A turbó nincs felszerelve, teljesen gyári állapotú, nem egybecsonkos. Nem üzemelt még a gyári nyomásnál magasabb nyomáson. A szaki szerint 40-45 ezer kilométer van a csigában.
A levakolásban jobban bízok, már ha a kipugáz visszajutását nézzük. Pl. mi van akkor, ha nem tud zárni az egr szelepe? Akkor hiába van lehúzva a vákuumcső, illetve szoftveresen kiírva, attól még jut vissza kipugáz. Akkor is, amikor nem kéne.
A másik oldalról meg: nem mindegyik típusnál elég csak lefalazni, hanem ki is kell írni (légtömegmérő, és egr kivezérlés alapján beírhatja hibának, hogy nem működik).
Sziasztok! Kérdés! Mi a különbség ha az EGR-t levakolom vagy ha csak szoftveresen kikapcsolom? Annyi hogy nem lesz koszos a kezem, vagy van valami más jelentősége is?
Végre 1 ember aki magyarul beszél :D Fóka az arckönyvön csontig nyal néha .... látom :D :) Beszarás hogy sok év elteltével előjönnek megint a kamrások ha tuningra agja a fejét az ember ..... nem annyaira körülményes mint 1 tdi az biztos Szami! KZ! Ismerős lehet gondolkozna 1.9 td ben g1 ben mi az ami úgy biztonságosan kihozható belőle viszonylag kevés füst mellett Szami te ismered a srácot az enyves kezű kettős kisebb ám testesebb tagja :D
Én amit mondtam neki első körben a 2 lépcsős ház nagy hűtő nagy IC az adagoló turbó kombó kérdéses turbóra talán én a wg2259 környékét mondtam a srácnak :)
Szerintem is az OM604-ből esélyes a 400 LE és olcsón, de OM 606 az mégiscsak 6 henger és könnyen jön belőle 500LE ahogy a skandinávokat nézegetem.
Néztem a Dieselmeken fejszelepét sorosba.
Vazze ezek ott tartanak mint mi a tdivel 11-12 évvel ezelőtt amikor a kamrás fejszeleppel gyakorlatoztunk. Szerintem egy kamrásról ha lecsapja a fejszelep gallérját akkor kurvára el tud nyúlni az égés, és utáncsöpöghet is a porlasztó. Nem hinném, hogy 200 bar körülre állitják a nyitónyomást, mert talán úgy elhinném, hogy nem hugyozik utána. Ezzela megoldásokkal lehet egy motor tényleg csak 400m-re , vagy a fékpadi mérésre jó olyan magas EGT-je lesz.
Ha jól emlékszem 450 fordulat alatt és 20 fok fölött. Arányosan a többihez saccolj valamit a nullák helyére, legfeljebb első fordulatra lök egy molekula pamacsot.
Rendszeresen jönnek pdtdi kocsik edc16-tal szerelve, 2-300ezer km után a veszteségek miatt már 5-7sec önindítás után indulnak csak melegen annyira ki van centizve gyárilag.
igazabol kulso homerseklet fuggvenyeben is kene az inditasi mennyiseget korrigalni, hogy csak 20-30C kozott legyen "keves". azon kivul meg adni neki rendesen.
Megmondom őszintén hogy picit bánom már hogy az OM 606 ot faragom az Audi Quattróba és nem egy Om 604 et Szerintem nem lenne sokkal gyengébb és a mérlegen is jobban mutatna Ja és nem kellene beletoldani az elejébe 20cm-t :D De mivel belefogtam már nem hátrálok meg :D
mit mar en is tudom 70C felett es 280rpm alatt nincs anyag irja (nem tudom miert, ennyire szamitana az a pici HC? de amire megvan a szinkronizacio addigra mar el is erte a motor az inditozasi fordulatszamot)
"De a mai dizeleknél az emisszió miatt az inditó is a lehető legkevesebb, ezért is indulnak felhúzósan."
emisszio miatt szerintem mindegy az onindito (ha a board managment hozza van illesztve). utanna tenyleg felhuzosan megy 20C folott(HC, korom). Alatta lapatolva van az anyag. Ha van izzitas akkor indul is, de izzitas nelkul 200rpm-s oninditoval, 1:15,5-16.5 suritessel mar nem egyszerü a dolog.
(azert mondtam, hogy 400rpm-s oninditoval 1:19.5 suritessel könnyu indulni)
Tudtommal az alufedeles motoroknak 300 fordulat kell minimum, hogy induljanak.
De a mai dizeleknél az emisszió miatt az inditó is a lehető legkevesebb, ezért is indulnak felhúzósan. Egy bowdenes adagolóval fél év állás után is az első fordulatra indulnak akkor is általában ezek a motorok, ha amúgy rendben van rajtuk minden.
Motorcsónakoknál megtapasztaltuk, mert azok sokszor 7-8 hónapot is állnak .
Sőt én már többeknek javasoltam az élmezőnyből, hogy ki kéne próbálni a régi Vitókból a 2,3-as 8 szelepes kamrást. Patópál a megmondhatója, hogy a 2,9-es td motorja mennyivel lejjebbről ment füst nélkül, mint a 2,9 tdi...
A 220d (OM 604-es) motor is érdekes lehetne, nem tudom mennyire alulról éledne 16 szelepesként. Ráadásul adagolóhibás, rozsdás kasztnival 500euróért szinválasztással van.
Offroadba nem kell közvetlenes motor, mert 10-15 mp-nél tovább úgysincs padlógáz, utána meg van ideje visszahűlni a motornak. Csak azért kezdték el a közvetlenes dizeleket (1,9 tdivel az élen) bepakolni offroadba is, mert annak a tuningja volt a legelterjedtebb.
A Merci 2,9-es tdi meg feleslegesen nehéz és buta motor, ráadásul nem is olcsó. Utcaiba, vagy hosszútávú offroad kocsiba jó, mert keveset fogyaszt, kultúráltan jár, nem melegszik 200 lóig, de extrém offroadra, triálra nem való.
Milyen autón van, mennyit futott és milyen nyomáson? Csonkra van hegesztve vagy csavarozva nyomásos vagy vákuumos labda van rajta esetleg full gyári??? Ezek nagyban befolyásolhatják az árát!
Ha szeretnéd hogy forogjon és haladjon is akkor vedd ki belőle azt a buta nagypapás teherautómotort Ne vezzessen félre hogy 2900cm3 Többen tettek ilyet az autójukba nagy álmokkal de reggel mind felébredtek :D Szerintem egy 220 d egy turbóval és egy rendes Bosch adagolóval pont 2x ennyit tud, és fele ennyit nyom a mérlegen
Pc vel kezdtem 15 éve. Első ~8 évben nagyon jól ment, majd elkezdték sokan csinálni. Átálltam a konzolra(vagyis mellette nekiálltam) Az is jól ment kb 7 évig, most meg már hiába tolom rohadt nagyba alig van rajta vmi. Chipelést végül is csak hobbiból saját autóm végett, sok munkám van el sem vállalom meg ami macerás azt sem. Rohadtul utálok már ennyi féle dologgal foglalkozni. Azt gyűlölöm mikor kitalálok valamit és elkezdik másolni itt. Ez van :)
G mercit építunk sprinter mechanikus adagolós motorral. Milyen és mekkora turbót érdemes rátenni?
estleg bítúrbó? nem gyorsulási versenyre lesz a kocsi hanem terepre. tehát lentről kéne megindulnia a tubónyomásnak és nem ártana fa fönnt se fogyna el olyan hamar!
Sziasztok! tán 1-2 órán belül végre odaérek, hogy megoldom (vagy legalábbis megpróbálom) a hűtővíz szivárgást. Közben meg eszembe jutott (nem volt nehéz, elvégre már 2 hónapja minden héten eszembe jut), hogy beszereztem egy dízel előmelegítőt (ceglédi), csak épp a beszerelést még nem tom. Ugyan a mester, akitől vettem, már vagy kétszer válaszolt kérdésemre, hogy miképp kő, csak épp a leírása alapján nem igazán értem mondanivalóját.
Aszongya hogy:
"Szemben állunk a kocsival.
Jobb oldalt alulra állítva rögzítem a készüléket, amennyire szakmailag lehetséges.
A hideg ágat a alul a termosztát MÖGÜL kijövő csőbe kötöm "T" elosztóval.
A meleg ágat a blokk jobb oldalából kijövő csatlakozó alá kötöm, ügyelve a folyamatos emelkedésére a csőnek. Ha kell 90 fokos gumicsövet alkalmazzon. "
No most, ez egészen érthetően van mondva, csak ahogy nézegetem, ott annyi hülye tömlő, cső van, hogy nehéz a szöveg alapján megállapítanom. Vagy csak egyszerűen másképp jár az agyam, oszt ez nekem nem mutat utat.
Én keresgetem a mai napig a login codeomat, de nem találom sehol sem... :) Ha esetleg feléd járnék a kocsimmal tudnál ebben segíteni nekem ? :) 97' A4 1.9 TDI AFN 110 LE Bosch EDC MSA 15 0281001660
már tisztul a kép, levegősödik mint az állat most kapott új üzemanyag szűrőt de még most is, állítólag volt teletankolva így a tandem szivattyút is kizárhatnám (kotró), de nemteszem mert csak magamnak hiszek :)
Holnap megetetem kannából a rohadékot, és megnézem másnap mennyire levegősen indul, és mennyi előtöltés lesz.
szerintem csak megragadt a levegő az előtöltés dugattyúnál azért kaptam azt a hibát
Ha csak húzásra indul akkor más(is) lesz a baj A javítást inkább szakműhelyre bíznám mint otthoni kisérletezésre
A szöghelyzetjeladó pozicionálás véletlen szokott csak jól sikerülni házilag. Ami azt produkálja hogy ugyan indulni fog, de alul nem lesz teljesítmény. Valami olyan helyre kéne elvinni ahol be is tudják mérni a beavatkozás után
Benedecki Kecel
Filep Budapest
Egy felujítás fél év garival 160 000 a Benedeckinél Egy új 300-320 000
Ha nagyon nagy lesz az előtöltés akkor milyen hangja lesz a kocsinak? Attól tartok nem kell hozzá vag-com, mert hallni is lehet ha szar. A füstjén meg egyértelműen látszik, hogy valami van.
Most arra gondolok, hogy járjak-e vele addig amíg elfordul a kerék, vagy ne :)
Ja, és egy utolsó kérdés: előírás szerint hány km-enként illik cserélni ezt a kereket?
Hasonló tünetei vannak, amit leírtál,de szerintem ezt biztosra nem fogja senki sem mondani itt, hogy tutira az a baja... Sajnos szét kell szedned, és meglátod, de legalább ki tudod zárni, ha mégsem az... Bocs, de nincs jobb ötletem...
Nem csak az ecura gondoltam, hanem a kocsival együtt, de amúgy szerintem se mondják meg... Az illesztést gondolom megcsinálják jó pénzért, de a login code-ot tuti nem mondják meg... Na mindegy, majdcsak lesz valami...
vp 44-es V6-nál hidegen nincs előtöltés, 0.0fok, aztán ahogy melegszik, olaj 60 víz 70 gázolaj 30fok körül padlógázra megmozdul, aztán szép lassan beáll tökéletesre.
Persze beindulni nem tud, csak húzásra.
Úgy tudom ezekben is dugattyús előtöltés állító van, mint a VE adagolókban, csak ott lehet a bibi ha jól sejtem, lehet valahogy javítani vagy dugattyú csere?
Mást nem tudok, vagy elhozod vagy elküldöd postán mindkét vezérlőt ha megoldható, hogy áll a kocsi, vagy a környékeden kéne keresned egy embert aki megoldja ezt.
Nem bonyolult csak olvasni és írni kell. Valójában átmásolni a tartalmakat.
Ha mozog a főtengely végén a kerék, annak mik a tünetei?
(kezdem lefosni a bokám... Vannak furcsa tünetek: néha olyan percegősen jár a motor, nem szép hangja van. Kicsit egyenetlenül is jár, de ha perceg is menet közben, akkor nagyon paraszt. Hullámzik benne a motor alapjáraton. De megy, húz, viszont füstöl erősen, és nem fújja el nagyobb fordulaton se. Aztán 1-2 nap után elhagyja. Tökéletes csendes a motor, 0 füst. Zéró, semmi. Még akkor is csak éppen, mikor direkt erőltetem. Kis köd. Ma az történt, hogy egész úton azt hallgattam, hogy olyan hangja van ha gázt adok mint egy rossz szelepes zsigának, és hiába volt 0 fok, úgy füstölt, hogy büntetni lehetett vele. Aztán itthon leraktam, 1 óra múlva tökéletes alapjárat, semmi füst, semmi percegés, vagy szelep hang. DE EZ HOGY LEHET? Attól félek mászkál a kerék a főtengely végén, vagy nem tudom...Mondjuk még sose volt cserélve, és 100.000++ van már benne, most meg megkapta a 11x3.1-et)
Nem akartam hülyeséget írni, ezt a datából írtam ki, hogy edc 1.4.. Mindegy, a lényeg, hogy login code-ot nem tudom... :( Amúgy egy márkaszervízben ezt megmondják valami térítés ellenében, vagy meg se próbáljam?
Elég ha ki tudod olvasni az eeprom és flash tartalmat a tiédből. Ezet a két tartalmat ha átmásolod akkor működni fog-feltéve, hogy jó a vezérlő és ugyan olyan típusú vagyis nem pl. PD vezérlővel próbálkozol. Ilyen is volt már :-)
A4 97-es 1.9 tdi afn 110le még az egy csatlakozós 0281001660. Ennél a típusnál 97 második felétől volt a váltás edc 15-re, mármint a két steckeresre...
Sziasztok. Ha esetleg valakit érdekelne Van 4 db új Beru ízzító gyertyám audi A4 1.9tdi be,vagy (Chrysler Voyagerbe 97utáni) teljes hossz 97mm fej hossz 29mm+36-30-3021099
kérdés: van tapasztalat a töltő körön ha csak sima saválló csőre peremezés nélkül ráhúzom a kék szilikon csövet, és komoly bilincsel meghúzom mennyit bírhat?
Ma elfingta magát a coolertől a műanyag csőhöz menő gyári gumicsövem, és gyors vágtam 50 es saválló csövet meg kis darab szilikon csövet összebilincseltem, és egyenlőre bírta az 1.6 bart.
Sziasztok! Szeretném megkérdezni, hogy ezt az asztalon való irogatást, amiről szó volt EDC 1.4- nél is meg lehet csinálni, vagy csak az EDC 15-ös vezérlők tudják? Nekem is illesztés gondom van pontosaban login code. Obd-n keresztül nem tudom kiolvasni valamiért...
pl. g3hoz ne akard vagy öreg vezérlős g4 óracsoportjához.
Immo 3-hoz való-ahhoz lehet illeszteni.
A forrasztás és az illesztés kéát külön eljárás.
Forrasztani akkor kell ha nem bírod kiolvasni vagy visszaírni-de ezek mennek. Legrosszabb esetben is csak a vezérlőt kell kivenni és asztalon írni--nem kell a vezérlőt szétszedni.
enyémbe csak a 0,216os lett rakva. 0.250es ismerősömnek lett. De neki a gyári turbóval meg gyári kipufogó meg. Füstöl mint az állat de nem megy :D nem is értem h. mért jó neki ez. Gyári autóba szerintem bőven elég a 0,216 Nekem sokat javult, gyári szoftal megy
étolajat szoktam ilyenkor higítani. Fáradt olaj az mehet töményen.Csak a gyári szürő van. Étolajat azért meg szoktam szűrni meg ha ilyen hidegbe kiteszed akkor a szar lent marad és méz színűre kitisztul.Igazából kurvára megéri mer ingyen van. Ha 2-3 évente vaterázok rá 25ezerér adagolót meg 40euróér 4 csúcsot még akkoris. 60ezer km-ert megyek évente kb.Most van a 3ik éve. És még semmi bajt nem látok.
De gondolom azért higítod is valamennyire, nem csak úgy töményen bele, aztán hadd szóljon? :) Én nem merném belerakni, még ha egy tucat szűrőt raknék elé akkor sem, de hát én biztos maradi vagyok ezen a téren... :D
nekem B5ös TDI passatba van. fárad olajtól semmi különbség nincs még szaga se nagyon van.Étolajjal neccesebb az indulás mostanában úgyhogy át kell állnom a gázolajra.Kb 3300ra jön ki db-ra mire ideér. Még ha csak 50ezret megy el akkor is jó.Fáradtolajtól ugyan úgy indul. Bár csak 5-30assal próbáltam. Ha jön olyan autó ami csak pár ezret futott akkor már tankolom is :D
Na meg eddig még nem volt szó arról, hogy nem ártana valami normális akksit berakni, mert alig tekertetett vele a csávó és már kattogott a relé, hogy setovább... Így nem is fog elindulni... Nem az 55Ah-ás akksit kell tesztelni -25C°-ban... :)
az újakná is ha megnézed 2-3mp és elalszik az izzítás, hogy indíthat a paraszt pedig baromság-ilyen hidegekben 9mp is kell hogy véget érjen az izzítás.
Simán-2x rá kell adni a gyújtást vagy valami faszább gyertyák kellenének. PL. a tdi és PD-be javul az indítás a zöld csíkkal ellátott gyertyáktól. Ezek gyárilag hosszabbak valamivel.
Mióta kicseréltem a "zöld" gyertyákra egyre indul a kocsi és nincs dadogás, pedig a feketék is jók voltak, de ezek szerint még sem annyira. Fehér füstöm valami van de nem vészes-ahhoz képest ami volt.
Nekem az előző télen amikor volt néha éjjel legalább -20 fok akkor kivártam amig az izzítórelé "végigér" és beindult a 17 éves Golf tdi. Ezek a videón szarul is forgatják a motort.
PL. nem találsz olyan szoftvert neten mint ami ezekben van gyárilag.
1x volt nálunk egy ilyen behozott kocsi-eleve tovább izzított mint az itteniek, és a szoftvreja nagyon sok helyen eltért egy nálunk használt szoftverral. Sok apró dolog volt benne amiről fingom sem volt, hogy mire van-lényeg, hogy a gyáriak tudták mivel kell variállni.
Sajnos vezérlő hibás volt és 2hétbe tellett mire sikerülthozzá szerezni gyári eeprom és flash tartalmat mert égen fölsön senkinek sem volt. Vagy a 10. emberen ment keresztül a mail mire sikerült nagynehezen megszerezni.
Azért itt emberünk is elég hülye. Rádió, ventilátor, de talán még belső tér világítás is ment?
De azért ilyen hidegben legalább egy többszöri ráizzítást adhatna a gépnek indítózás előtt.
Sima tdi felirat volt rajtuk, szóval szerintem sima adagolósak lehettek. 15-20 fok mínusz esetében az enyém szinte pöccre indult. Kis túlzással, mert két izzítózás után indítottam, és elsőre azért még leállt, de másodikra indult.
Aztán a kapcsolódó videók között azért még találni -24-25 fok körüli cold startosakat, és érdekes módon, azok azért indulnak? A gyerek meg azt írta, hogy éjszaka volt -25, szóval a videó idején valamivel több lehetett.
lehet hogy hidegen megdermedt az olaj a csoben es nem latta a vezerlo a nyomast(es ezert is szabalyzott tul). melegen viszont nagyjabol annyit latott a vezerlo mint amennyi valoban volt
Keresek T4 TRansporterhez vezérlés felőli motortartóbakot kompletten...2,4D Volt és 1,9TDI Golf 3 motor lesz bele...A vezérlés felőli bakra lenne szükségem , 1,9D vagy 1,9TD kellene... SOS.../ mihimail@freemail.hu / 30/8129290 /
Na úgy néz ki, hogy megvan a bibi, de álmomban sem gondoltam volna rá... Végignéztem az összes vákumcsövet, ill. olyan dolgot, ami a szabályzással kapcsolatos, és minden rendben volt, kivéve egy helyen... Hát a vezérlőben!!! Az a kis fránya kb. 7 cm-es vákumcső teljesen el volt öregedve olyannyira, hogy már olaj is jutott a vezérlőbe, amit nem győztem kitakarítani... A lényeg, hogy fogalmam sincs, hogy ezt miért nem írta be hibának, pedig ott enyhén szólva nem volt megfelelő a tömítettség... Szóval kicseréltem a csövet és most teljesen jól működik az autó. Persze tök véletlen nyúltam rá a dologra, de legalább tanultam valamit most is... :) Amúgy mindenkinek köszönöm mégegyszer a segítőkészségét akik foglalkoztak velem ill. a gondommal! :)
ha jol sejtem akkor a 1,1 a gyari nyomas. 1.5-1,6 pedig meghaladja a gyari max. nyomast. leht hogy hidegen meg nyilthurku a vezerles es/vagy szorul a geo
azert 30 evesen lehetne annyi eszed, hogy nem csinalsz szandekosan koromgyarat. Azzal hogy csinalsz egy fustos lomot, nem csak magddal baszol ki, hanem minden dieselessel. Mert amiatt a kb15% fustokado szorny miatt szopni fog minden tuningolt dieseles majd, ha kiveszi az Nkh... A fust nem hoz annyi pluszt, hogy ezt megerje.
Nem értem miért jó az extra füst,de az elvileg ekkora csúcsokkal nem probléma. Haver pd racejával eltüntettünk 2-3kmnyi útszakaszt nagyon csúnyán mikor feszegettük a maximumokat.
Ezt csak tippeltem, hogy az, gondolom a computer, a motor hőfoka alapján változtatja az üzemanyagmennyiséget, legalábbis ez tűnik logikusnak, bár erre vonatkozó 100%-os infóm egyáltalán nincs, úgyhogy inkább kérdezek... :) A gyanús, hogy egyáltalán nincs semmilyen hibakód, és minden érték úgymond a helyén van, csak ezek a nyomásértékek aggasztanak egy kicsit, meg mire bemelegszik addigra ellustul...
Érdeklődnék a tisztelt mesterektől, hogy létezik az, hogy hideg motornál,(40-50 fok) tehát amíg nem éri el a 80 fokot a víz, közel 0,5 barral! nagyobb a maximális töltőnyomás? Ez normális dolog? Hidegen felmegy 1.5-1.6-ig, melegen max 1.1... Ez adódhat a dúsabb üzemanyag miatt? 1.9 TDI
Eladó 1db használt 240es 1tömegű kuplungszett(kereszt 6os váltóhoz) 1,9 G4-hez.
530NM-re készítve. 570nél még nem csúszott meg gépen. 1x nem éreztem még a kevlár szagát vagyis nem csúszik sehol sem.
Szinterhez hasonló hőtűrő képességű kevlárral felütve.
1800-2200közötti fordulatot nem kedveli.-apró vibrációkat hoz átt a műszerfalra teli gáznál. E fordulatszám tartomány alatt és felett hibátlan. Vagyis nagy csigákhoz amik 2000körnéykén kezdnek éledni nem venni észre ezt sem-kis turbóknál már érezni amelyek 1700tól élednek és 2000nél vágnak oda.
Januárban annak is a végén lesz kapható ismét minden állítólag. Én is várom, hogy legyen-amint van lesz rendelve több garnitúra is 0,23as és 0,26os is. Akkor fogok szólni úgy is-hirdetés is lesz és ide is felírom majd.
nemrég csináltam egy SDI keddit. Egy 3-as Golf ASD váltóját tettem rá, egy B4-es Passat sebességjeladóját tettem bele mivel csak ezt találtam de ezek amúgy is egyeznek. (átforrasztottam a csatlakozót mert 2003-as az autó, régi szögletes van most rajta)
A problémám az, hogy keveset mutat a km-óra GPS-hez képest is, és a fordulatszámhoz képest is. 4000-nél 190-et kéne mutatnia ez meg csak 180-at mutat.
Mit basz*am el?
Eddig úgy tudtam a bowdenes kapcsolású "nagy házas" 5-ös váltókban - 02A-02J házak - mind egyforma a sebességjeladó áttétele, maga a km-óra tudja hogy milyen autóban van és azon mekkora a kerék.
Most viszont aztse' tudom hány óra...
Más is súghat ha van valami ötlete, csak általában Micart szoktam zaklatni a hülyeségeimmel segítőkész emberke.
T4-es Transporterbe 2.4Diesel helyett szeretnék berakni egy 1,9TDI Golf3 AHU motort.A Váltó maradna eredeti. Érdeklődnék hogy gond nélkül össze lehet-e hozni vagy kell sok módosítás?
Érdeklődnék hogy Budapest vagy környékén tudtok-e vkit ajánlani aki faszán betudja állítani az előtöltést módosított adagoló esetén(mechanikus). És még olyan emberre is szükségem lenne aki másfajta turbó felrakásában tud segíteni(ha kell leömlő,talp egyebek legyártása,olajzó csövek ami csak szükséges).Egy Opelről lenne szó nem VW ez nemtudom mekkora gondot jelent. Remélem azért így is kapok segítséget:)
Még valami.... Tudna valaki ajánlani egy jó turbóst aki bevizsgálna nekem egy turbót, mert addig nem akarom felrakni, amíg nem tudom mi van vele. Elvileg nem lóg,de a szívó oldali lapátokon érdekes nyomok vannak, ami nem tudom miért keletkezett rajta,de félek, hogy nem jót jelent... Előre is köszönöm, ha valaki tud valakit! :)
24 TD nem volt a praxisodban? Tartósabb-strapásabb motor hírében áll, tudtommal a skandinávok jobban kedvelik azokat, mint a TDS-t, előszeretettel fújják őket ilyen 1.8-2 barokkal.
Szia! Valószínűleg igazad van, de én úgy tudtam, hogy 11-es ami akkor a jelen esetemben 10-es. :) Na most akkor jön a kérdés megint, hogy érdemes-e 12-re cserélni a belét? Nekem a régi kocsimon van egy mechanikus 12-es , de mivel a kasztni megadta
magát,műszaki lejárt, és vettem egy másikat, így az előző megy a vasba , kivétel a motor, turbo, adagoló. Jelenleg amim van egy gyári AFN, amihez tulajdonképpen megvan mindenem, és a kérdés csak az, hogy a mechanikus belét átrakassam-e a villanyosba, vagy inkább hagyjam a fenébe... Igazából a bajom, csak annyi, hogy a régi AHU motorom a 12-es elemmel 502-es csúcsokkal 1.2-es nyomással ötször jobban ment, mint a jelenlegi AFN a maga 110 lovával... Szóval a csúcsokat cserélem, lehet, hogy a turbót is átrakom, kap egy chippet és akkor mi legyen a 12-es elemmel ha már úgyis van? Érdemes vele küszködni vagy nem?
Nem ugyanarról a tipusról beszéltek. A BMW adagolójáról volt szó. Az AFN adagolóban 10-es van szerintem, hacsak nem cserélted ki. Nagyobbat nem hiszem hogy kéne bele tenni, bár nem írtad milyen módosítások vannak a motoron.
Ja bocs, nekem igazából elektromos AFN-be kellene és érdekelne, hogy érdemes-e 12-est rakni 11 helyett? Megköszönöm a választ, mert tényleg érdekelne...
Miután kisírtam a szemem a röhögéstől, az jutott eszembe, hogy ennyi fogalmatlansággal és helyesírási hibával maximum annyit kezdhetünk, hogy elküldjük barátunkat egy nyomaték-beállító szakműhelybe :D
A tds motor szűk keresztmetszete a kicsi turbó.Nagyon visszafojtja a kipufogógázt,ami ennek következtében drasztikusan melexik.A normál 700-800 fokról simán fölmegy 1000 fokra ,ez meg szépen lesüti,repeszti a hengerfejet. Ha rendesen tud pukizni kifelé,akkor nincs vele gond.A Krézi féle leírással meg egyenesen repül :)
Szeretnék tanácsot kérni töletek mivel látom van egy két hozzáértö ember itt a forumon. audi 80 1.9 tdi be (1z)autómba találtam egy afn 110le tutti 160000km-es motrot. És az 1z adagolója turboja került vissza rá!Most szeretnék nyomatékot állitani,ti mit javasoltok? Van e értelme az afn adagolót megvennem rá, vagy ha ezen állittatok nyomatékot az is jo lessz e? Vagy nem lessz nagy külömbség? Válaszokat elöre is köszönöm!
A TDi-khez hasonlóan lehet chipelni, adagolóelemet cserélni, vissza lehet alakítani mech adagolósra (BMW 24TD adagolója rámegy közbetéttel, abba szokták belerakni a TDS 2-es hullámtárcsáját a 1.5-es helyett, magyarul ami most van adagolód, annak a belét), lehet rárakni 25-30D turbót, gyári turbón nyomást emelni (1.2-1.3-ig bírja az autó egyéb piszkálás nélkül, afölött már belefullad a levegőbe, fordulaton leáll, növelni kell a kaját, stb.), nagyobb coolert rárakni (Omegáé elég szar helyen van), 300D Mercinek a porlasztói egy az egybe belemennek, ha jól tévedek, azok több anyagot tudnak nyomni. Vannak trükkkök, de ha őszinte akarok lenni, nem érdemes ezt a BMW féle TDS-t húzni, nem egy hálás motor, kicsik az előkamrák, nagyon szeret melegedni, hosszú a hfej, könnyen reped-vetemedik, egy 170-180 lovat még talán elbírnak, de már az se garantált, még nagyobb teljesítménynél meg már minden km ajándék :/ tudom, mert nekem is TD Omegám volt, én is terveztem mindenféle átalakítást, aztán lemondtam róla, örültem, hog gyári konfiggal megy ameddig megy (elpasszoltam már a kocsit amúgy).
EDC16ot már tudják másolni szépen-azokkal már nincs gond így szerintem ez is tudni fogja.
A SID-et meg csak akkor tudod meg ha az adott kocsin működik.
EDC17 is lényeges lesz mert aogy múlik az idő jönnek majd azzal is, hogy azt nem e lehetne. Eleinte a régebbi nem TriCore-os vezérlők jelentkeznek tuningra aztán jönnek az újabbak-de mondjuk már itt az ideje, hogy meg legyen ezekre is a működő klón cucc mert általában 4 év lemaradással jönnek ki a működő klónok.
Vagyis EDC17 ami tudja a checksumot 2012ben jelent meg elvileg a piacokon és 2008tól vannak az edc17ek nagytöbbségben. 2007ben talán még nem volt bár lehet 1-2 példány már szaladt valahol a kinti országokban edc17el. Szóval szerintem jövő nyárra lesz egy olcsó és elréhető klón ami tudja majd az edc17et normálisan kezelni-lehet épp ez lesz az amit linkeltél csak frisebb verzióval. Ha csak nem tudja épp már most azt amiket oda leírnak mert könnyen lehet.
Mr a szaros MPPS is kiszedi az edc17et de nem mertem vele még visszaírni. Megpusztult volna rögtön a vezérlő szerintem-így inkább még a haver CMD-je van előnyben ezeknél a kocsiknál :-D
edc 17 nem érdekes, mert ami nállam képbe kerülhet az a 3.0 ducato, na azt meg a cmd-n kivül kb semmi nem viszi, így az edc 16 legyen stabil meg a sid803
Később fog éledni valamivel. Fent jobb lesz de szerintem szuperbe ez nem való. Helyedben ha nem elég az erő egy 2056ot keresnék azzal még ki lehet békülni utcán is és erősebb porlasztókat vagy csak csúcsokat cserélni. pl. 0,230as csúcsokra.
Itt még TDI volt a moci 11x3.1es adagoló gtb2056vk-val.
Ugyan ezt produkálta 2,3báros imap mellett is-bár ott már 5000 után nem 0,1volt a különbség hanem 0,3bár. Ott már néhe beleszökött a 2,6bárba az emap.
2,5ös nyomásnál viszont már elég sokat romlott. 2,5höz pároslut 3,2emap. Akár mit csinálhattam vele. Mechanikusan és N75el vezérelve is. De mai napig megy az a csiga pedig kapott nem keveset.
igen 2es teli gázon gyorsításkor volt ennyi -itt volt a legnagyobb.3.ban már kicsivel kevesebb volt. Ebben volt katalizétor-gyári autó volt. Csak kíváncsiságból lett ez is megmérve mivel a srác hozott porlasztókat aztán előtte utána mértünk nehogy a 15éves csigája lerobbanjon.
Tempó tartásnál ugyan annyi volt az emap mint az imap-gyári szoftal. Chippel már elég sokat kellet játszani, hogy az 502-el is egyforma legyen90és 130as tempónál.
Szerintem a legtöbb turbó az emap miatt hullik le-illetve a nagy emap imap arány különbség miatt.
Én igyekszem mndig a legjobb emap imap arányt elérni minden fordulaton és terhelésen akkor valószínűsítetően nem lesz kínja jó darabig a turbóknak. Eddig nem is volt nagyon(kop, kop, kop)
1749-el is kb. másfélszeres az imap/emap arány. 1.1-nél 1.6 az emap ha jól emlékszem. Nekem a 2056-al is hasonló , de inkább kikötöttem az órát mert teljesen felesleges méregetni. :-)
Berakom majd magamnak a fa alá karácsonyra vagy veszek egy nagy fát a garázsba is....:))))
Ha két személyelé megfutjuk a 14.0 vagy a 13 végét nem kell tovább mérni nem fogom forszírozni....:)
Sőt a lóerő is csak egy adat az a lényeg hogy nagy mosollya az arcán távozzon az ember és neki teccen amit tud az autója meg legjobban passzoljon a vezetési stílusához szerintem...
De nincs mihez viszonyítai állítgati. Mert pl. megméretnék egy kocsit padon majd tudom hogy az mennyi akkor megpróbálnék a kocsi súlyát változtatva vagy vaami más beállítással jétszva minél közelebb kerülni ahhoz a mért eredményhez és lehet a végére elég normális adat jönne ki.
Fogok vele foglalkozni de egyenlőre más biznisszel kell foglalatoskodnom-kelleni fog neked is ha készen lesz biztos;-)
Többet nem árulok el-cca 1 hónap és kapható lesz a dolog. Mint VW mint Fiat konszernbe.
Nem tudom-Benzineseknél amik nem ngyon kaparnak azoknál rohadt pontos.
Dízeleknél meg ha nem kapar akkor nagyjából jók az adatok, de még nem voltak ellenőrozve, viszont amik kaparnak azoknál nagy baromságok jönnek ki.
Hiába pontos súly extrém váltásra állítva, drag koef, hajtás veszteség stb-akkor is baromság. egyzserűen nem pontos. Ezért lenne jó ha mondjuk legalább átlagot tudna számítani mert abból jobban leszűrhető volna.
De ha sikerül a havert rászednem, hogy vigyük el a full gyári kocsiját megméretni(szoft+2056vzk a módosítás) azt megmérném előtte és utána is a miheztartás végett. Mindent beállítanék pontosan aztán meglátnám mennyire is méri pontosan a kaparó dízelt.
Mivel a G erő rossz ezért jön ki baromság.
Nekem van, hogy 0,51G-vel tudok csak gyorsulni míg tőleg jóval gyengébb kocsi amit legyorsulok mint a sz@rat amint 3.ba váltok az meg pl. 63g-vel gyorsít és neki nagyobb teljesítmény adat is jön ki mint nekem. De ha pl. 4.ből mérek akkor meg megint csak rossz az adat mert mér ilyen 160lovakat nekem. És ha én 160ló vagyok akkor kész vége mindennek :-)))) De az baromság az az adat. Van amikor mér 260at van amikor 240et attól függően, hogyan kaparok. Na de 40-50lovas szórással én is megsaccolom a lóerőt baszki. 5-10lóerő nem érdekelne de 10től több nagyon ne igen legyen.
Vagy: ha ugyanazon szakaszon mérek 3x akkor legalább hasonló legyen az eredmény de még az sem. Volt 50lóerő eltérés-hogy a retekbe mikor ugyan úgy indultam ugyan anyni volt a gyorsulési időm is szinte. 14,1-14,3között valahol. 10 mérésből mind a 10 más cca 2-3 volt hasonló de ott is volt sok eltérés. Ezért kérdezem, valaki hasonlítgatott e már mr dnoval egy ilyet.
Ráadásul a mr dyno csak 2 tengelyen mér ez meg 3 tengelyen-vagyis pontosabbnak kéne lennie-lehet hogy az is de átlag nélkül elég nehéz bármit is kiolvasni a teljesítmény részét illetően--lehet írni kéne a fejelsztőkenk csak jó lenne pl. videóval alátámasztani a tényeket nekik hátha csinálnának rá valami jobb szoftvert a teljesytmény részére.
Valaki végzett már teljesítmény összehasonlítást G-tech és MR. Dyno között.(ha igen eredmény-pontosság?)
Ha jól tudom a Mr dyno tud átlag teljesítményt mutatni míg a G-tech nem.
Ez az a grafikon amit teljesítmény méretéskor is kapunk mikor padon méretünk.
Esetleg G-tech PRO RR Fanatic Precision nem tud ilyen átlagot számolni? Én nem találtam benne semmi hasonlót.-Valószínű, hogy nincs. Amit meg mutogat az nehezen értelmezhető főleg egy erősebb autónál ha elkeparja magát.
GT205peugeotot mérve padon 141lóerő volt az adat G-tecel ugyan ez 139-142-141. 3 mérést végeztünk. Na de az nem kapart.
Dízelnél mikor elkaparja magát rögrön baromságok jönnek ki. Simán van 40lóerő szórás is.
Valaki méás is tapasztalta ugyan ezt vagy csak beállítás gond.
gyorsulási idők, köridők mind pontos de a mért teljesítmény az egy marhaság ha kapar az autó.
Elkepzelheto,h darabokra szedtek bent a gyarban, v ha maganember volt akkor otthon a kocsit,h mi van vele.. Majd tavasszal remelem nyomunk egyet Peti ellen az en balnammal, bar eleg nehez, de majd kiderul..
Petinek eddig csak olyan kocsija volt,ami mukodott,ment es pont...
Nem tudni ki vezette az RS3-ast, szerintunk csak vmi Auditol eppen elszabadult kaveert elfuto ideiglenes tesztpilota lehetett, Peti elmondasa szerint annyira ment el,mint egy 110 lovas egy 90 lovastol...
Véleményeteket szeretném kérni.Turbócserém lesz egy 1.9 PD 115 lovas AUY Sharanon. Most egy Garrett turbó dolgozott rajta, dehát semmi sem örök:-). A kérdésem a következő: 2.0 Pd 140 lovas turbót tennék rá.Tudom kicsit faragni kell egy két dolgot ez mennyire macerás? A nagyobb turbó miatt nem lesz alacsony fordulaton lomha a paripa? Vagy cserélni kell hozzá a csúcsokat is, mag egy chip is kellene? Állítólag az ujabb KKK turbók jobban bírják mint a Garrettek , erről tud valaki valamit?
igen Petire. Ja lehet rs 3 volt. Nem emlékszem már,csak arra
hogy kipróbálták aztán az rs3majdnem nem bírt vele.
Vagyis kicsiumég feszítve a golfon tudja azt amit a rs3
amit valljunk be nem megy rosszul.
Petinek van olyan kocsija amihez nem kellet hozzányúlni mert
minden működik rendesen. Adagoló,turbó,moci teszi a dolgát rendesen.
Ertem en mire gondolsz! vezermutengely, 50es coolerezes, adagolo, 764 csucsok,60as kipuff gyari dobbal, még katalizator nelkul, pd szivocsonk! 11-es elemre mit tudsz mondani! mennyire lehet eleg ehhez a konfighoz?
Ha azon nem látja az ember akkor ez van. Mechán hogy oldják meg az emberek a tiltást?
Mindenkinek mecha jellegű villanyos tdi kell.
Rúgjon, agresszív legyen ne tiltson sehová sem. A kérésnek eleget téve a büdös életbe nem fog tiltani felfelé az tuti-nincs is rá panasz.űDe turbó robbanás se volt még nagy imap miatt.
200lóerőhöz meg igazán. 1,8 amit szeretnél az jó lehet. De nem minden a turbó azt ugye tudod. A mocira tekints egy egész rendszerre-valójában az is. 1 pontját nem elég erősíteni. Mindent kell.
feltöltés, kipufogás, égés amit csak bírsz. Üzemanyga ellátás, üzemanyga hűtése, levegő hűtése stb stb .
2260vzk turbo van fent! Nyomasra nagyon nem merek mit mondani, igazabol 200le korulit szeretnek kihozni a kocsibol,ugy hogy legalabb 5000-ig tudjon forogni teljesitmeny veszteseg nelkul!
Mind szép és jó amit leírtál, de azért vannak hiányosságok... Én úgy gondolom, hogy a megbízhatósághoz szükséges, hogy a mérési határokon ne lépjünk túl. Inkább legyen pár forinttal drágább a dolog, de ha kell tiltson le. Bármi elromolhat, és akkor mivan? Méregethetsz tuning előtt, közben akármit, az nem garantálja, hogy később sem hibásodik meg valami. Az ördög nem alszik.
Te így látod a dolgokat. Én másképp, ezért vagyunk különbözőek.
Győrben is tudok mutatni autót ha arra jársz 2,45báros stabil nyomással.-nincs 2,6 meg 2,7re booost. 2,45 és ott fixen áll a mutató 5000ig ha jól emlékszem. Talán ismered is a srácot(biztos megmutatná a kocsiját 1 kör erejéig, hogy így is meg lehet oldani a dolgokat)-nem ma írtam a kocsijára a programot. Új audi S3al tesztelték is már a Győri elkerülőn, hogy mit megy a 3xx+pacihoz képes. 11es saját adagolója van 2260 7lyukú bosió.
Az az olyan ritka rendberakott kocsik egyike amiben mindenre oda van figyelve-rendesen meg van építve-minden alkatrész szépen teszi a dolgát. Nem hülyegyerek a gazdája és szénné tuningolja a 4est hanem amire van keret azt beépíti amire nincs azt nem és tudja, hogy miből mit lehet elvárni és minek hogy kéne dolgoznia. Jól is megy a szekér és nem is egy feketelyuk generátor.
Én azt mondom az emap imap arányra kell odafigyelni és akkor nincs gond. Meg programozás előtt felmérni egy autó állapotát így nem lesznek meglepetések. Motor olvadás, turbó felrobbanás.--Főleg a szűk kis szívócsonkokra gondolok. Azok miatt hamar leolvad egy moci és megfogja a turbót is.
Nem kevés autón van 2 bár felett a turbónyomás és működnek évek óta.
Legyen az overboostal vagy akármelyik táblával elérve. Lényeg a lényeg-ott a nyomás, rendes emap mellett és nem kell 4báros map.
Nem vitatom, hogy 4 báros mappal jobb a szabályzás de mivel elég a 2,4bár addig felesleges pénzt ölni a mapszenzorba-van annak jobb helye is egy tuningolt autón.
De mindenki másképp csinálja.
De nem is kell messzire menni-ott vannak a gyári EDC16U31es vezérlők nagy többségében a szoftverkörnyezet úgy van kialakítva, hogy 2600ig látnak. Mint kért mint megvalósult nyomást.
Akkor azokkal hogy mennek 1,7-1,8bárig? Ott hogy van stabilizálva a nyomás? Ott is simán stabil nyomást lehet írni az egyébként gyárilag nem stabil nyomással rendelkező autókra. Kevés szoftverbe van stabil nyomás egész ford.szám tartományban mivel nem kell. Fentre minél kevesebb nyomás kéne, ha azt akarjuk, hogy forogjon is az a motor. Persze az már megint egy összetettebb dolog, hogy melyik moci mennyi levegőt nyel el.
Sőt 2 bár fölé is mentem már edc17es vezérlővel és nem panaszkodott ott sem a C-és map. 2,1en megy mai napig az autó.
Ahogy írtam mindenki máshogy oldja meg az elvárásokat.
Én a jövőben sem fogok vetetni senkivel sem 4báros mapszenzort ha 2-2,4báros nyomást szeretne.
Stabilan, mert azt kérdeztem? Szerinted, ha valami 2 bárig lát, akkor hogy stabilizálja a nyomást 2 bár felett. Az overboost (az, hogy a szűkre húzott geó miatt belecsap a 2,4 bárba, vagy ott is tartja esetleg valameddig) más kérdés, az nem stabil, és legfőképpen nem biztonságos. Aki nem szeretne turbót cserélni hamar, annak nem ajánlott...
Koszonom a gyors valaszokat! Most jelen helyzetben 1.3 a nyomasom, de idovel nagyobbat 1.8 korulit szeretnek de ez sokmindentol fugg es most tudnek szerezni masik mapszenzort! Akkor azt mondod hogy egyenlore azt ne tegyem be,ha merem a nyomast akkor sem?
C-és map= gyári 130,135,140,150,160,170lovas PDtdi-kben volt ilyen C-és map talán még az egyes CRtdik-ben is ilyen van, de rre nem mernék megesküdni..
a gyári száma 038906051C--ezt üsd be a googleba és meglátod a képeken milyen.
Létezik még 4 és 6báros is,de majdnem felesleges-utcára szerintem az.
A nagyobb nyomás eléréséhez kell a map csere.
Ha csak berakod pusztán már azzal is növekedni fog a turbónyomásod.
Régi nyomásérzékelők G3-ban 1,55bárig, Öreg G4 1,3bár turbónyomásig, újabb 1,57ig voltak képesek látni.
Ezek vannak kiváltva rendszerint a Cés mappal ami 1,98ig lát.
Nem kell érzékelőt cserélned míg a konfigod nem tudja azt. Nehogy érzékelőt cserélj és basztasd a nyomást mert könnyen a turbód életébe kerülhet.
Inkább keress meg a környékeden egy dízelfanaticot aki foglalkozik villanyos dízelekkel az majd megmondja mi kell ha nem elég a power.-gondolom nem elég.
Vagy ásd bele magad mélyebben a témába és legyen egy diagod amivel figyelgeted a kocsidat-tanuld meg a gyári adatokat aztán jöhet a tuning.
El kell vinni leméretni aztán úgy is annak hisz az ember.
De ha elviszi egy másik mérőpadra ott megint mást fog látni.
Menni megy-van még benne tartalék az biztos-legalábbis szoftverilag tuti.
Nem az a lényeg, hogy hány lovas egy autó vagy mennyi a nm-re, mert van 2 azonos autó s lehet, hogy a gynegébbik sokkla jobban tetszik majd.
Kit érdekel az adat-az a fontos, hogy annak aki veszi vagy a tulaj annak tetszen-örömét lelje benne. Lehet egy autó 1000lóerős is ha nem tetszene úton ahogy viselkedik mert nem lehetne kiautózni. Ez csak egy példa volt.
Stabil nyomást lehet csinálni a C-s mappal és 2,4ig el lehet menni, lehet feljebb is nem gyakoroltam rajta anynit(előtte 2,2volt a rajta lévő szoftverrel)
Van pár kocsi 2,4báron C-és mappal. Nem panaszkodik se a mapszenzor se a gazdájuk.