Az én feleségemnek egy Citroen Picassoja van 1.6 benzin, azzal sem megyünk többet évi 500-800 km-nél, de csak 8-9 között eszik, szerintem cseréljétek le ti is. :]
Nem. Hummer H2-ese van faceliftes, vigyáz is rá nagyon, még csak 15e km van benne, 3.5éve vettük újonnan. Nem lesz soha eladva. Tényeg alacsony minden autó ebből kifelé nézve. Fogyasztás se vészes bár nem dízel kategória V8 6.2L benzin 400Le. Város 20L, csak rövid távok 23L, autópálya 130-nál 17L 160-nál 24L Szerencsére nem megy 180-nál többet mert leszabályoz sebességre. Vettem bele gáz szettet de nincs berakva még mert annyira keveset megy hogy nem éri meg, majd ha többet megy vele évi pár ezer km-nél akkor megkapja a gázt addig fogyjon a benzin(megy e85-el is de nem éri meg).
Párszor ültem q7-ben de engem nem fogott meg, valahogy nem tetszik a belseje, túlzottan a6 fazon.
Magasan ülés se rossz de én jobb szeretem a személyautókat. Ha magasan akarok ülni akkor megyek egy kört az asszony autójával, abból elég rendesen lefelé kell nézni a q7 és hasonló suvokra.
"Kollégám egy szerény ember, de ha ilyennel megy próbaútra, úgy jön vissza, hogy "beleültem, és paraszt lettem""
Nézegetem itt a lakóhelyemen az igazi "parasztok" által használt technikákat, egyik-másik ára meghaladja a 40 (azaz: negyven) millió forintot. :) Extrák nélkül persze, mert ezekhez is lehet különféle kiegészítőket venni.....
Porlasztók be lettek mérve, hibátlan állapotban vannak, vásárlást követően kapott 2 új szívócsövet, illetve rendbe lett téve a futómű is. A csomagtértető szerencsére nem motoros.
Szerinted az erősítő bepárásodásnak van köze a beázáshoz?
Ugye a bal első ülés előtt vizes a szőnyeg alatt, hétfőn viszem és megcsinálják, ezzel tisztában voltam vásárlás előtt is. Ott mit tud egyébként tönkretenni?
Egyébként szerintem amiket írsz egy részét okozhatja a normális karbantartás hiánya is. Ismerősömnek 8 éve van meg, újonnan vette, és most is a családban ment tovább, nem panaszkodott rá.
Most vettem az asszonynak egy Q5-öt az A3 helyett, mert meguntam, hogy leveri az alját. Ez inkább a magyar utak hibája. Én nem vonzódom ezekhez a crossoverekhez, SUV-okhoz, így először fura volt vezetni ezt a magas szappantartót, de már megszoktam. Azt, hogy nem történik semmi ha leszólok a gépházba, azt már kevésbé:)
Én ennek ellenére kiváncsi leszek az újra, mert szeretem ezeket a SUV-nak nevezett autókat. De amúgy van igazság abban amit írsz. Mondjuk JW-t pont nem ide sorolom. :-)
Igaz azt hittem A8-at vesz, ezért is tettem fel neki a kérdést.
Több olyan embert ismerek, akik azért nem vettek Q7-et, mert a méreteihez képest kicsi belül. Nyilván nem egyedül akarták használni, hanem 5-6 fővel. Ilyenkor már csomagtered sincs.
Cserébe tele típushibával.
Ettől függetlenül én speciel rühellem őket. Kispöcsűek veszik kompenzációnak, hogy Ők a faszagyerekek az úton. (tisztelet annak a kevés kivételnek, akinek ez az autó tetszik)
Kollégám egy szerény ember, de ha ilyennel megy próbaútra, úgy jön vissza, hogy "beleültem, és paraszt lettem"
:) Na kezdjük elölről, szerintem. Szia. Szerintem nem igaz, amit a Q7-re írsz, de ez nyilván szubjektív. És igen a chip ennyit jelentett. Amikor megvettem 15 körül jártam, chippel ez lement 12 alá. Igaz, azóta a kocsival is összeszoktunk, és már nem tolom neki annyira, hiszen megszoktam a 300 lovat.
Akkor csak a stílusával van a baj? Na mindegy is, nem muszáj nekünk kommunikálni. De arra azért megkérlek, hogy olyat ne írj, kedves Szili, amit nem ismersz.
A másik kérésem: ha sötétnek nevezel, gyakorolj önkritikát, és nézz a tükörbe.
Valóban nem, ezek szerint. Szerintem zárjuk rövidre a vitát: Ketten, akinek van ilyen autója állítunk valamit, te, aki lepukkant roncsokkal dílerkedsz, és várod a 30 milliós újat-bár nem értem, minek- osztod az észt. Szerinted?:)
Amúgy hátsóknak sem rövid az üléslapja. Két felnőtt ember kényelmesen elutazik ott is, sőtt, a hátulja alkalmas egyéb tornagyakorlatokra is:)
Nálam az volt a szempont, hogy sérülésmentes legyen, légrugós, 3.0-tól felfelé ( végül a 3.0 TDI lett) NAvival, bőrös. Ezeket tudja is, kapott egy chipet, így két literrel kevesebbet kér, és jobban megy.
A csomagtartó egyébként valóban csalóka, mert elsőre kicsinek tűnik, aztán meg csak pakolsz bele és nem fogy a hely. :)
Arra kéne valami alternatívát kitalálni, hogy egy db akasztót nem sikerült a csomagtérbe rakni (az enyémben nincsen sín), így a szatyrokat jobb híján a babakocsi támasztja. :)
Én még csak 1.000 km-t mentem vele, viszont vásárlást követően minden fontosabb/szükséges alkatrész ki lett cserélve. A tiédben van panoráma tető?
Típushibája, hogy beázik, és mire észreveszed, már nagy a baj. Elvileg a vezetőoldalon kell a szőnyeg alatt megbontani és megnézni, hogy van-e ott víz. Én hétfőn viszem megnézetni. :)
Ne keverjük a szezont a fazonnal. A porlasztóval a Nissanomban volt gond, amit 0 km-el vettem, majd 110.000-nél az 4-ből 3 porlasztót fel kellett újítani. Az Audimmal semmi gond, eddig 50.000-et mentem vele, hiba nélkül.
@Gadgetfan: Az, hogy valahol nincs sorbanállás és kedvesek, az csak annyit jelent, hogy nincs munka és bármit vakon bevállalnak.
Az, hogy valahol van diagnózis, vagy hogy tudni vélik a probléma okát, nem biztos, hogy tényleg a probléma valódi oka.
Az Audi-k megbízhatótága pedig analóg módon alakul a prémium márkák megbízhatóságával, ami a gyors fejlesztések és a rövid tesztelések miatt (én épp egy wannabe prémium márka részegységének a fejlesztésén dolgozom és magamnak sem újat, se használtat majd x éve múlva, NEM vennék belőle...).
Novoth Tibi valszeg ezerszer megábnta, hogy ismert lett a TC-n. Leírta az érdékes és tanulságos esettanulmányokat, amiket nem saját dícséretére, hanem mások okulására tette közzé. Pecaboto akart adni, erre most mindenki hozzá jár halért. Valszeg soha nem szeretett telefonálni és emberekkel foglalkozni, na meg 6-7 számjegyű szervízszámlákat megetetni sokszor csalódott tulajokkal. Akármennyit fizetnél neki, neki is pontosan 24 órából áll egy nap.
En azt hittem a legtöbb hasznalt autot külföldröl hozzak be. Amugy nem sok jelentösege van, hasznalt autonal allapot a fontos nem a km allas. Persze hasznalt es hasznalt közt különbseg van. Egy ket eves autonal meg lehet fontos a km allas, de egy 9 eves autonal engem mar nem erdekel csak az allapota.
Az lehet hogy az adatbazist nem nezheted meg, de nem is mennel vele sokra.
Nekem az autoklub müszaki allomasan egyszer megkerdeztek most vettem-e az autot? kerdeztem miert? Csak mert az elözö müszakivizsgan mar több volt az autoban mint most... Mondom ez erdekes, mert az elözö müszaki vizsgara is en vittem, es bizony nem tekertem vissza magamnak az orat.
Egyeblent van olyan eset amikor tudhatod a valos Km allast. Pl a belga car-pass rendszert nem nagyon lehet manipulalni (minden szervizkor es müszaki vizsgan rögzitik a km-allast ami az orszagos rendszerbe kerül) amikor eladod az autot a car-pass igazolast is adod hozza, de ingyenesen lekerdezhetö a neten is. Müszaki vizsga evente van, tehat nem telik el 2 ev km allas rögzitese nelkül. Termeszetesen minden kijatszhato, de kevesebbet tudsz csalni. Minden szervizlatogatas meg müszaki vizsga elött tekergetheted az orat.
Mondjuk ezt igy olvasni egy premium kategorias autonal eleg gaz. Nyilvan barmi elromolhat, ez rendben is van. De ha mar ott tartunk hogy csak akkor vegyel Audit ha van mellette megbizhato autod is akkor ez eleg szörnyen hangzik. Az arak tükreben mindenkeppen, mert ne felejtsük el hogy nem fillerekert vettünk autot. Azert azt gyorsan hozzatennem hogy mielött az 1.9 PD A6-ot megvettem szerelök es nem szerelök is sz@rra paraztattak hogy a gatyamat is ra fogom költeni. Annyit ragoztak hogy mar fejböl tudtam hogy Turbo 340000Ft PD elemek 150000Ft/db evente 2-300000Ft lengökarokra, stb... Hat ez igy tenyleg anyagi katasztrofa lett volna, de ezekböl a "joslatokbol" semmi sem jött be. Het ev alatt nem költöttem elromlott cuccokra összesen felmillo Ft-ot. At utobbi evben volt gondolm a klimaval, meg a generatorral, de turbot meg PD-elemeket sosem kellett piszkalni. Most legutobb kilyukadt egy hütövizcsö. Donibcsi kicserelte es aldas bekesseg. Olyan meg hogy ne Indult volna be vagy megallt alattam sosem volt.
Senki partjara nem szeretnek allni, de egyetlen egy valakinek van eselye tudni hogy manipilalt-e a km oraja, az pedig a tulaj. Igy minden hozzaszolo max csak tippelgethet. Nem ertem ha valaki azt mondja nem tekert az ora, azt miert nem lehet feltetel nelkül elfogadni?
Örülök neki,hogy sikerül kis életet vinni sivár életedbe:)))
De nem kell leszólni a magyar gázolajat,én is jártam úgy a nagy büdös nyugaton,hogy (Ausztria,Németország,Belgium) tankoltam gázolajat AUDI-ba amig volt rendszerbe régi nyál beindult aztán leált,és sehova tovább:))
De az utóbi időbe nagyon sok kamionos ismerős is szidja a kinti gázolajakat,utolérnek minőségbe minket,sőt le is köröznek olyan szarok:))
Ne sértődj meg annó mikor aktivan dolgoztam három tipustól nem igazán válaltam munkát,jogászok akik mindenből alkudni csürni csavarni akarták minnél kevesebet fizesenek,de ha tölük kérdeztél akkor amig szerelés volt 3000rezsi óradij addig náluk 5-8000 volt és nem adták alább,a másik a politikus aki bejelentkezet aztán nem jőtt,nem telefonált nem is lehetett elérni sehogy ,de egy hét után megjelent hogy most ér rá,és azzonal kell neki a kocsi.Megsértődtek ha nem dobott mindent félre az ember,mikor megkérdeztem neki milyen érzés lenne,ha az ő autóját löknék félre ha hirtelen más be esik,akkor jött a fenyegetés az összekötetésel:)) A harmadik csoport a nem napon,vagy szoliba barnult,pláne mikor egy kollega kicserélt 4db gyertyát nekik aztán felakadtak elfolyt az olaj beált a motor,vissza viték a kocsit egy hét múlva,mikor mondta az árat akkor azt akarták garanciába csinálja mert a gyertya cserével tete tönkre a kocsit,nem akarta csinálni,erre majdnem az egész műhelyt össze törték a tesókal, a rendőrők szomszédutcábol nem értek ki,csak fél óra múlva,aztán éjjel még fel is gyujtoták a műhelyt hiába volt felvétel olyan amin minden jól látszott,még a kamerába is vigyorogtak,a rendőrség lezárta az ügyet ismeretlen tetesek nem találhatók cimszóval:))
Érdeklődnék, hogy A6 avantból (2000 évj.) hogyan lehet a hátsó űlőlapokat kiszerelni, továbbá ehhez az autóhoz (1.8 benzines) létezik-e hatsebességes váltó?
A te a8-ad faceliftes elég sok hibát kijavítottak ami régen bosszantó volt, szerintem jó esetben nem sok baj lesz vele a motort kivéve(ami dízel és ettől még lehet hibátlan az is egy ideig)
Szerintem nincs semmi nagy baj az a8-al, nem rosszabb mint bármilyen más egykorú audi. Talán a dízelmotor a legnagyobb hibalehetőség benne.
Én 0km -től 120e km-ig használtam az előző a8-amat, és hát volt baja bőven, de semmi olyan amitől megállt volna, a legtöbb gond az első 25e km-en volt, utána már alig kellett javítani rajta bármit.
Apróságok vannak, de ezt el kell nézni egy német autónak ami nem olyan megbízható mint egy japán.
9 év alatt kb 1M-t kölöttem rá szervizelésre és karbantartásra, most 120e km-nél még beletoltak 250ezret és mehet tovább még remélhetőleg sokáig. 4.2bfm nem fsi benzinmotor a világból is kimegy 350-500e km-t biztos elmegy amiből most tarthat kb 127e km-nél.
Van egy toyotám ami 10 éves 3.3v6 motorral, arra két év alatt egy forintot se költöttem amióta megvan, most kér egy 50-60-at kb, ennyi különbség van a német és a japán autó között.
Sajnos mar minden erröl szol. Egyre bonyolultabb, egyre dragabb, egyre megbizhatatlanabb.
Erről beszélek én is.
Nekem is van olyan 16 éves OFF autóm, aminek 2. tulaja vagyok, 0 km-től minden szervizszámlája megvan, és mindig harcra kész, de sajnos gyarló a fogyasztó, és vágyunk egyre újabbra, erősebbre, csilivilibbre, több extrára, stb. -> és kész a "baj".
Kolcsar, ha figyelmesen olvasol, akkor láthatod: vettem egyet. Ez a Q7. A Nissan maradt az Asszonynál. Ami nem egy öreg autó, 2008-as. Ez maradt második autónak, arra az setre, ha bármi okból le kell tennem az Audit. De akkor sem hetekre..... Amúgy a probléma az első computeres mérésnél kiderült: a porlasztókat megette a magyar szuper minőségű gázolaj. Úgyhogy valóban egy kb. 10 perces diag megmondta, mi van.
Kolcsar imádom a Trollokat:) Téged is, így látatlanban is:)
Olvasóval értek egyet: az ügyfélből élünk, nem fordítva. A minimális tiszteletet meg kell adni.
Nagyon szivesen elarulom neked. Egy ideig nem tudtam bejelentkezni a megszokott nickemmel (illetve hol sikerült hol nem). Letrehoztam egy masik nicket azt a jelszot viszont megjegyezte a gep. Mivel itthon kettö, munkahelyen tovabbi egy laptopom van attol függ a nick hogy eppen melyik gepet kapcsolom be. Amugy meg szerintem teljesen mindegy milyen nick-el irok.
Ettöl en is tartok, de mit lehet tenni ha mar se 1.9 PD-t se a jo öreg 1.9 TDI-t nem gyartjak. Sajnos mar minden erröl szol. Egyre bonyolultabb, egyre dragabb, egyre megbizhatatlanabb.
bármilyen hihetetlen nincs másik nevem és nem is lesz . De ha már itt tartunk megkérdezheted wuppyt és wakkert hogy mire jó egyik nap ezzel , másik nap azzal a névvel irni :-)
A mi 17 eves A4-ünk meg a 12 eves A6-unk meg sosem csinalt olyat hogy ne indult volna be. A ket hete vett 6 eves A8-tol meg felek kicsit... :-) Remelem az is olyan megbizhato lesz mint a ket öreg Audi.
Az autószerelők élnek belőlünk, és nem mi az autószerelőkből. Nem voltam ott a telefonbeszélgetéskor de el tudom képzelni , mert némelyik egy arrogáns nagyarcú bunkó és úgy csinál mintha ő tenne szívességet hogy a pénzedért foglalkozik az autóval.
Ami a telefont illeti: ha éppen szerel vagy ideges és nem tud kedvesen , segítőkészen beszélni az emberrel , AKKOR NE VEGYE FEL A TELEFONT.
Itt is úgy van beállítva a dolog: az autószerelő az isten, akihez mennek a sok idegesítő userek... csak azt elfelejti mindenki, hogy a sok idegesítő user pénzéből él.
Ne hasonlítsunk már egy autójavítást az agysebészethez. Agysebészből, csípőprotis dokiból, stb. van pár darab az országban. Szerelőből kevéssel több. Még jó szerelőből is:) Nem méltatlankodás, csak leírtam a tapasztalatomat.
Ügyvéd,politikus,nőgyógyász nagy kasza van náluk,sokszor semire:))
Régen egy kollegaánál kisirta egy ügyvéd a lánc szakadt mercije javitását,mindenről számla volt,máshol senki nem válalta,mégis beperelte,addig csűrte csavarta a dolgokat,a végén dupláját perelte vissza,és kiröhögte.Én még korrekt,ügyvédel,politikusal nem találkoztam pedig megéltem pár évet:)) Azt most már elképzelem,ha valaki oda megy félre rakod amit csinálsz és rápilantasz amivel oda megy 20 000ft-os óradijba:))
hát igen, az ügyek vitelénél mindent öt percen belül intéznek, nincsenek min 30napos határidők (és nem a művelet időtartama miatt hanem mert, csak) a tárgyalások kitűzött idejét nem is említeném.
vagy a kórházi várólistákat, egy csípőprotézis műtétig, ami ugye feltárt hiba, és a várakozás roppant fájdalmas időszak a paciensnek, kb másfél év várakozás.
Ügyvéd vagyok:) És a saját szakterületemen kevesen vannak olyan jók mint én:) Csak, hogy szerénytelen legyek.:)
Nézd az én oldalam: mi a fütyivel járjak két hónapig, ha nincs kocsi? Akkoriban a második autó az asszony 1.2-es Corsája volt, és én már akkor is évi 50.000 körül mentem. Az meg egy életveszély pályán.......mióta megvan az Audi azóta legalább megvan a régi tartalékban. De az Audit sem tudnám egy hétnél tovább lerakni, még így sem.
Ismerem személyesen, még ő is talonban van, lehet, hogy előzetesen rá is kérdezek nála - már ha éppen nem néz be ide :-)
Amúgy elgondolkodtam, hogy én sem szeretem a szőnyeg alá söpörni a problémákat, de évi 15e km-t megyek, ebből 10-et autópályán, tehát nem érzem akkora bűnnek, amit teszek...
vagy bazi nagy szerencsevel talal valami hasonlo mentalitasu embert mint a Novoth.
Most konkrétan egy olyan ember küzd az autómmal, aki szó szerint álmatlanul forgolódik éjszaka a kocsim miatt, a "számláló" már rég nem pörög, de egyszerűen nem akarja elfogadni, hogy tőle egy ilyen javítatlanul távozzon.
De nálad gyári autóról van szó, csak kapjon kicsivel magasabb alapjáratot.
Egyelőre ez lesz, aztán körbenézek, mi mást lehetne venni helyette...
Bár ez sem olyan egyszerű, találomra felhívtam pár tuningcéget, de erre a motorra nem vállalták.
Most egy VW fejlesztőmérnök srác esik neki az ügynek, remélem sikerrel jár, de azért ha tudtok valakit, aki referenciával jól meg tud írni egy ilyet, akkor kérem, írjátok meg.
FélOFF:
Nem is a hatalmas lóvé bosszant, tisztában vagyok vele, hogy jókora rátartással kell venni az ilyen autókat, nem is kenyerem elől veszem el, csak van egy elvileg fasza kocsim, ami az elmúlt 12 hónapból majd 4-et (!) töltött ilyen-olyan szervizekben. Oké, van másik (bár az nem olyan jó....), de ezt meg azért vettem, hogy használjam, hogy élvezzem.
Aki nagy motoros A6-ot, vagy pláne A8-at vesz, az nem azért teszi, mert A-ból B-be csak simán el akar bandukolni, de ezzel azt hiszem itt mindenki így van...
Egy JÓ autót vezetni - engem nyugtat. Egy szart vezetni - idegesít.
Mondjuk nem is fontos annyira. A kérdés az, hogy mit teszel ha egy speciális problémára csak pár szakértő van és mindegyiknél több hét a várakozás? (pl: azonnal a Marson akarok nyaralni, pénz van rá akármennyi!)
Annyi, hogy ha én mondanám az ügyfélnek, hogy majd 2 hónap múlva érek rá, az azonnal otthagyna. Legalább ránézek, hátha gyorsan orvosolható a baja. De így, hogy majd hónapok múlva.....
De lehet rossz oldalról nézed,de a te szemszögedböl is igazad van.
Mikor aktivan dolgoztam,ráadásúl szervizvezetőként,én is jártam úgy ismeretlen tipussal (rendszerrel) kerestek meg,akkor kicsit egyszerübek voltak a kocsik 90-es évek elején én is volt nem válaltam azonnal be,mint sokan akik mindent válalunk,és semmihez se értenek csak gányolgatnak találgatnak.Előbb utána néztünk honnan lehet dokumentációt,leirást szerezni róla akkor válaltuk be.Lehet tényleg tele van,és legalább anyiból becsületes volt bevallota még nem csinált ilyent,és gondolom emiatt nem is igazán tudja a diagnosztizálását,sajnos mostanába majdnem naponta jönnek ujdonságok,napra kész nem tud az ember lenni,kell neki annyi idő amig össze szedi a hozzávalókat. Mennyiből lett volna jó azt mondja hozd be holnap után aztán ott van amig átveszi a műhely szagot,amikor érdeklődsz csak hümödne mint sok helyen,két hét mulva pedig mondana valamit rá találgatna mint a legtöbb helyen.Nekem is valamikor AUDIk voltak csak mikor fél év alatt kitörtek alólam egy 100-ast aztán A6-ost,hirtelen a főállásombúl kényszer nyugdijas lettem,akikhez meló után jártam diagnosztikát csinálni cégek kivonultak az országból sokan bezártak szerelők,kimentek dolgozni mert alkalmazott ként kétszer anyit küldenek haza,mint amikor saját mühelyük volt.Azóta lett egy Suzuki nekem is mikor elkezdett 11-11.5 litert enni hiába vittem bárhova pingvinefektus volt találgatás,pedig nagy Márkaszervizekel próbálkoztam.Szerencsém volt egy diagnosztikai szoftver fejlesztő csinált hozzá diagot azzal találtam meg a hibát.Ezér irtam ezt én úgy is át tudtam gondolni a te szemszögödből,és a másik oldalról is mint megrendelő:))
Reggel 9-kor hívtam, majd közölte, hogy Dci motort még nem szerelt, diagnosztizálást sem vállal. De ha nem tudom másként megoldani, akkor hajlandó 2 hónap múlva időpontot adni. Megoldottam. Az a helyzet, hogy lehet, el van havazva, de ezt a stílust hosszabb távon nem engedheti meg magának, mert akármilyen jó szakember, de például én már nem viszek két kocsit hozzá, és az ismeretségi körömben sem fogom ajánlani. A Totalcar meg kevés lesz hozzá, hogy fenntartsa.
Arra nem gondoltál véletlen,mikor hivod telefonon pont benne van egy melóba,ami már megjárt 6-8 szervizt,köztök magukat nagy tudásúnak kikiáltott Márkaszervizt,ahol csak alkatrészt cseréltek,nem jobb hanem rosszab lett a kocsi,és drága számlát letoltak az ügyfél torkán pingvin efektus van,mert nincs semmi hiba kód.Rávan kötve a kocsira egy laptop amin élőadatot néz,a másikon scópot nézi,és próbálja kitalálni mi lehet a baja,és nem akarja elfelejteni mi a baja,te érzed azt hogy kelletlenül beszél veled?
Nem akarom védeni,mert én is utálom:))))
Voltam én is olyan haver szerelőnél ahol olyan kocsi volt 4 márkaszervizt megjárt egyre rosszab lett a végén úgy került hozzá tréleren,hiba kód nincs de nem indul,akkor fél napot kinlódtunk mire életet leheltünk bele,hogy legalább beinduljon,és akkor lehetett érdembe foglalkozni vele,tudod azt ,hogy nemszámolhatod fel amit kinlódsz vele mert nem érti meg,de már presztizsböl is próbálod megoldani.
Az fsi befecskendező szelepei nem tudnak elkoszolódni?
Önmagában az égéskimaradás lehet attól is hogy nem kap elég nyálat.
A régi a8-amnál is amikor meg lett csinálva gázosra elsőre szarakodott a rendszre, nem volt jó a gázos program meg egyéb nyűgök, és annál is enyhén leesett az alapjárat , nem mentek hengerek néha és égéskimaradást írt be egyfolytában, némi átalakítás és prog módosítás után jó lett.
Lehetséges hogy elégtelen a befecskendezés fsi-nél?
Fordulaton jó mert ott több anyag kell, de alapjárathoz kevés és pontos adag kell.
Nekem is FSI van azért remélem nem lesznek ilyen gondjaim.
Szerintem nézesd meg valahol alaposan, de ha nem tudnak segíteni rajta csak a szétszedés marad akkor inkább írjanak rá egy kicsivel magasabb alapjáratot, ha az megoldja a problémát egy időre.
Az égéskimaradás természetes ha alacsony az alapjárat vagy ha pl nem tud olyan kevés anyagot stabilan befecskendezni.
Nekem is a gt-r -en van ilyen ha kikapcsolom a klímát, elkezd dadogni időnként és egy idő után beír misfire hibát. Azzal oldottam meg hogy dúsabbra vettem az alapjáratot és kisimult egyből, csak így kb a padlógázas gyorsítás lambda értékével tud szépen járni alapjáraton. Ezt a túl nagy injektor okozza, nem tud olyan keveset fecskendezni mint ami kéne.
De nálad gyári autóról van szó, csak kapjon kicsivel magasabb alapjáratot.
Az autó jórészt autópályán fut, (ezért is tudok (valamelyest) együtt élni a problémával), így kergetés volt már párszor, kapott sok erős Liqui Molly (?)-t is.
Novoth Tibire én is gondoltam, még a felgyújtás előtt :-) :-(
Ellenben: egyszer egy szerelőnél sokáig járt alapjáraton, miközben a kocsi mellett beszélgettünk.
Egyszer csak arra lettünk figyelmesek: ez nem ráz!!!
Kb 5 sec sima járás, majd 5 sec rázás, így ment egy darabig. Ilyet sem csinált azóta, igaz, nem szoktam sokáig alapjáraton járatni.
itt-ott lévő kisebb lerakódásokon kap perdületet a beáramló levegő kis fordulaton, ""
(mondjuk egy megkergetes ezt leegetne..raadasul hatvanyozotan jelentkezne fordulaton ahol mar legtomeg is van.. dehat.. na )
mindezt alapjaraton ? alig oblitesnel...
Fail.
endoszkop jo..
rohadtul nem lehet vele latni szelepzarast.. de meg hengerkopast sem mutat X tized mm alatt.
gyak. arra jo hogy belenezel hengerbe. .. minek is ? :( van. jo fajta. ismerem, mi is 'vakitunk' vele.. )
szerintem keresd fel Novoth Tibit.. hogy szondazza mg az autod wps szenzorral.
(ecut ha atiratod alapjaratra.. az ugymond géz a sebre. nem old meg semmit.. de jol takar. .. egy darabig.. aztan majd 800, majd 900 alapjarat kell hogy lefedje hibat.. )
a velemeny SK.. a dontes tied.
=====================
p.s.
nem ertem a szitut.
egeskimaradas oka jol korbe merheto..
bms meg velemenyek alapjan nem kokler, es gepparkja is megvan hozza...
BMS-éktől azzal váltunk el, miután megszondázták endoszkóppal az autómat, hogy nem láttak olyan jellegű lerakódást, illetve kormosodást az égéstérben, ami ezt indokolná, de nem tudnak másra gondolni, mint hogy mégis az itt-ott lévő kisebb lerakódásokon kap perdületet a beáramló levegő kis fordulaton, amit hengerfej full felújítással lehetne orvosolni, de azt is hozzátették, hogy ne vágjak bele, mert egyáltalán nem biztosak benne.
Igen, volt BMS-nél, ők sem jutottak érdemben semmire.
10 hónapja küzdök ezzel a kurva autóval, pontosabban a motorral.
Menetben semmi gond, húz, harap, és hozza az előírt fogyasztási értékeket.
Ellenben városban, ahol sok az alapjárat, zabál, és persze ráz az alapjárat.
Egyéb ötlet híján most azon agyalunk, hogy csiptunerekkel irassuk át az ECU-t, hogy csaljon kicsit felfelé az alapjárattal. De ez nepper-stratégia, ami távol áll tőlem, de nincs sok ötlete senkinek.
(Illetve egy full hengerfej felújítás, gépműhellyel, szelepek becsiszolásával, stb., még felmerült de csak a szakik kínjában megszült kósza ötleteként, de ennek kb negyedmilliós ára ahhoz sok, hogy kísérletezgessek.)
Lenne egy extra kérdésem 80-as b2-es Audinál a szelepfedélnél van olajterelő lemez? Nekem nincs benne és az a gyanúm,hogy a hiánya miatt nyomja ki az olajat a kartergáz csövön.
Audi Music Interfacehez vettem Iphone 5 kompatibilis kábelt, de az összedugást követően gyakorlatilag semmi nem történik az MMI ugyanazt írja ki, mintha semmi nem lenne csatlakoztatva. :(
Tudomásom szerint mind a kiegészítő, mind az állófűtéssel rendelkező Audi Q7-ben ugyanaz a Webasto Thermotop C típusú kályha van. Elegendő az MMI rendszerbe belevarázsolni a menüpontot, hogy tudjam használni állófűtésként is, vagy van egyéb technikai teendő is? :)
Több helyen kérdeztem, de igazán pontos választ senki nem tudott adni... :(
Javítás utáni szoftverfrissítés (computer resetelése és alapbeállítások megadása) után az alapjáratot lekorrigálja 650-re, amitől - érthető módon - remeg az egész autó.
Bontott computer bepróbálása már megvolt - a hiba ugyanaz.
Hibakód nincs (csak miután elkezd remegni, mert akkor jönnek az égéskimaradások, ami végül is természetes, hiszen 650-nél nem tud kompressziót termelni.)
Gyárilag nincs szoftveres mód az alapjárat módosítására.
Köszönöm szépen előre is, ha van valakinek ötlete, hogy
1. mitől módosítja ilyen alacsonyra az alapjárati fordulatot
2. ha az előbbire nem jövünk rá, hogy lehet trükkösen emelni egy 100-ast.
Ha nemregiben vetted az autot nezd meg nem-e lekötötte az elözö tulaj a fütest. Egy ismerösöm vett valaha egy VW Jetta-t azon ez volt a gond. Kilyukadt a radiator, igy kikötöttek a hütörendszerböl. Nyaron vettek az autot es csak összel derült ki hogy valami nincs rendben a fütessel.
Üdv mindenkinek! Barátomnak van egy Audi A4 2.6 V6-a . A víz hőfok tökéletes ,de nincs belső fűtése . Mi lehet a gond ? A fűtő radiátor lehet szar ? Köszönöm a válaszokat .
OFF: Ezt nem kell eldönteni, mert elő van írva, hogy a gépkocsin lévő összes gumiabroncs jellegének egyformának kell lenni, tehát vagy téli vagy nyári.
Egyazon tengelyen egyforma méretűnek és egyforma tulajdonságúnak kell lenni, tehát a súly és sebességindexnek egyeznie kell. A mintázatnak nem feltétlen.....
Ezt ellenőrizheti a rendőr, aki egyébként nem büntet, legfeljebb bírságol :)ON
OFF OFF: Büntetést a bíróság szokott kiszabni, na nem ezért, hanem úgy általában ha valakire kellő súlyú jogellenes cselekményt tud hitelt érdemlően bizonyítani. ON
Sziasztok! Indítás előtt a műszerfalon lévő lámpák pislognak (főleg az ABS, izzító), valamint a hőfokszabályzó kijelzője is gyengén világít, vibrál, majd a motor beindulása után le is áll.. Ha a motor nem áll le, akkor az ABS jelzőlámpa világít, valamint a külső hőmérő átvált F-ba és -55F fokot mutat... Ez nem állandó hiba, de egyre sűrűbben jön elő... Vmi kontakt hiba? Vmelyik relé? Köszi
Ebben 160.000 km van, gond nélkül. Volt nekem a hírhedt 1.9 PD is, 250.000 alatt egy PD elem ment el. Ha az ember arra használja a kocsit, amire van, és nem csodát vár, valamint betartja amit be kell, vagy kicsivel többet, nem lesz baj. Igaz, én soha nem álltam neki motort bontani. Nem szakmám, kontárkodni meg nem szeretek.
Érdeklődnék,hogy valakinek nincs-e valamilyen ötlete a problémámra?
Adott egy Audi A4 2006 2.0 TDI sedan ,amivel van egy nagy gondom:
Hátsó rendszámtábla megvilágító gondolt egyet és nem világít egyik sem.A biztosítékokat végig néztem,elvileg mind jó(nem tudtam melyik az övé,de próbalámpával megnéztem,amelyik áramot kap,ott mind a két láb vezeti).
Nem kap áramot,vagyis egyszer kap pár pillanatra de utána megint semmi.Sérült volt a hátulja,de nem érintette a sérülés a csomag teret.
Volt gépen is,ahol kiírta hibának,tehát érzékeli...
Valakinek esetlegesen nincs valami ötlete,esetleg nem járt hasonló módon?Ez egybe épített (a háza) a csomagtér mikrokapcsolójával...
Megtisztelő válaszotokat és segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!
Na hátha ez a kérdés hézköznapibb mint a többi amit eddig kérdeztem:)
Szüleim A6 1.9tdi 2001-es autójuk beázott vagyis megállt az akkumulátor alatt a víz és beázott valahol valami:) azóta világít az abs és az esp visszajelző.
És nem lehet kitörölni sem mert egyből vissza is jön. MI történhetett.
Nos, nálam például élettartamra szól, de az ép észnek engedve 120.000-nél cseréltettem a szűrővel együtt. Hivatalosan az olaj-és légszűrőt sem kell minen alkalommal cserélni, de ezekre nem sajnálom azt a párezer forintot. De talán nem ugyanaz, mint harmadannyit menni egy olajcsere-periódus helyett.
Q7 3.0 TDI. A helyzet az, hogy ha a kocsi rendesen van szervízelve, betartva az előírásokat, nem szabad, hogy komolyabb gond legyen. Gyári spec. olaj, minden szervíznél olaj és gázolaj-csere, légszűrő és pollenszűrő csere, és a világból kimegy. Nem mindegy, hogy éves szinten 50.000-es futásteljesítménynél kétszer cserélek, vagy 5 alkalommal. Igaz, céges kocsi, de a cég az enyém. Igaz, az olaj beszerzésére is odafigyelek, azt én viszem, de hozzáértőhöz, nem a haverral a garázsban bütykölök.
Témától rettenetesen eltérve az, ha valaki előbb cserél olajat az a motorjának semmiféle kárt nem fog okozni. A gyári előírásokat meg hagyjuk. PL váltóolajat sem szoktatok cserélni? Hiszen a legtöbb gyártó élettartamra írja elő. Tehát azt sem kell. Na de mennyi egy ilyen élettartam?
Repülőgépek pedig ennél még sokkal többet is...., de hogy jön ez ide?
Természetesen fogalmam sincs, hiszen sem laborom sem ingerencián nincs vizsgálni, úgy ahogy a mosóport sem, sem a teszkósanost sem a piacit, csak azt tudom, hogy jobb félni, mint megijedni.
Sajnos az a baj, hogy hülyegyerekek megveszik az olcsó olajakat és az összekukázott márkás olajos dobozokba töltve különböző hírdetős felületeken kínálják és van aki beszopja.
Olajnak olaj az is csak nem felel meg a dobozon szereplő teljesítmény szintnek és belekerül magasabb igényű motorokba is ahol megkezdik "áldásos" tevékenységüket.
Kereskedelmi forgalomban nem gondolnám, hogy előfordulhat átcsomagolás ...
Szegény Castrol is mindig új biztonsági elemeket használ a dobozokon ... hologramos cimke, kupak alatti folia, új feliratos műanyag kupak, stb.
Szerintem az olajon spórolás és gagyizás pont a 30ezret kivárós.
Az egész onnan indult ki, hogy csúnyán le lett szólva az aki a biztonsága érdekében kicsit előbb cserél, nehogy baj legyen. Szerintem ez volt egy kicsit túlzás, de én kiszállnék a vitából, mindenki tesz saját belátása szerint. ;)
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudom az INSP kijelzést törölni egy "97-es évjáratú 1,6-os A4 ből? Az autó a páromé, én vagyok a fiú. :) Köszönöm!
Mindez működik addig amíg 100%-ban biztos lehetsz benne, hogy azt töltöd a motorba ami a flakonra van írva. Szerencsés az akinek ez összejött az elmúlt években. Sajnos menet közben működő laboratórium még nincs beépítve. :)
Hát igen, kíváncsi is lettem, hogy melyik az a kocsi amiben 7,5 liter a motorolaj. Mert általában a "nagyteljesítményű" motorok azok ahol eleve nem adnak meg 30ezret, sokkal inkább kevesebbet.
Viszont ez pont annyira szélsőérték, mint a 30ezeres érték.
Annál a kevés motornál ahol 30 ezret adnak meg, mint lehetséges legnagyobb futás, ott azért ennek is vannak feltételei.
Gyári specifikációjú olaj.
Használati körülmények.
Vezetési stílus.
Mindenki maga dönti el, hogy a 100%-ig városban tötyögve használt autójában cserél-e 10ezernél, vagy a nonstop autópályát járó nyugodt szívvel elmegy 30-ig.
Nem véletlen, hogy az új motorok már több paramétert figyelembe véve maguk számolják ki, hogy mikor kellene cserélni.
A magyar viszonyokat ismerve -a sok hamis olajjal körülvéve- nagyon nehéz biztosat mondani, hagy döntse el mindenki maga, hogy mennyit kockáztat.
Egyebkent mik a tapasztalatok az alukarosszeriaval? Ha a so megeszi eleg komoly veszelynek van kiteve egy Space Frame karosszeria, nem? Nalunk telen all a sok so az autokon.
az olaj mennyiségéből feltételezem, hogy nagyobb teljesítményű szgk-id van, legalább 6 hengeres..... szerintem -csak úgy tájékozódás képen- kérdez körbe mit jelent egy ilyen motor újracsapágyazása (min.főtengely), és/vagy meggyürüzése!
Nyugodtan nézz szét a NETen, mivel úgy látom elég kevés az infód ebben a témakörben.
Mindenki aki látott már szétszedett motort, tudja, mi mikor történik odabent, találkozott már hamis olajjal nem osztja az álláspontod. A legnagyobb környezetszennyezés pedig az amikor 150ezer km használat után eldobod a komplett autódat, mert fel kellene újítani benne a motort az meg ugye gazdasági totálkár. Míg aki nem szopja be a marketingdumát az "életreszóló" dolgokról megadja az esélyt a motornak, hogy vígan eldöcögjön 4-500ezret ezzel addig is kímélve a környezetet a másfél tonna hulladék feldolgozásától.
Én meg javaslom,hogy cseréld 1000 km-nél az a tuti.....ekkora hülyeséget már ne haragudj,rég hallottam.Nem 80-at írunk,amikor nem volt még szintetikus csak ásványi.Felesleges környezetstennyezés és költséf.Szép is lenne,ha 30 helyett 10-nél cserélném a 7.5 litert.....
Nem is errol van szo. "Rozsdamentes karosszeriaval" tehat lehet az rozsdas, csak ez a konyhanyelv. Egyebkent pl. A so kepes annyira oxidalni az aluminiumot, hogy az teljesen megszunik, szetporlik.
Az aluminium "rozsdaja" az aluminiumoxid. Ket nagy elönye van a vas rozsdajaval szemben. Az egyik hogy felületi serüles eseten hamarosan egy aluminiumoxid reteg keletkezik az aluminium felületen, a masik hogy ez az oxidreteg megvedi az aluminiumot a tovabbi oxidaciotol. Gyakorlatilag egy alukarosszeria nem tud atrozsdasodni.
Talán elkerülhette az eladó figyelmét az az apróság, hogy az aluminium NEM rozsdásodik, feltehetőleg azt sem tudja, hogy az A2-es aluminium karosszériás.
Szerintem semmi képen ne menj el a probléma mellett, ezért a következő olajcserénél olyan olajszűrőt vásárolj ami nem egy hanem 2 szelepes, a MAHLE gyárt ilyet, csak röviden, hogy miért is segíthet a problémádon:
Itt az olaj szűrőnkben már két szelep található. Erre azért van szükség, hogy leállított motornál az olajcsatornákba felpumpált olaj ne folyjon vissza az olajteknőbe, s a következő indításnál pedig ne teljen el sok idő míg az olajpumpa újra feltölti a szűrőt és eljuttatja az olajat a kenési helyekre. Visszafolyásgátló nélküli szűrő használatakor a motorindításnál pár másodpercig fémes kopogó hangon jár a motor, amitől természetesen jobban is kopik. Ezt a problémát a kétszelepes szűrő már kiküszöböli. Gyengébb minőségű szűrőknél mégis gyakran előfordul, hogy a visszafolyásgátló membránnal(szeleppel) ellátott szűrő visszaengedi az olajat.
Nagyon fontos az olaj is, a gyári specifikációtól ne nagyon térj el, és javaslom a 10ekm enkénti cserét (függetlenül minden 30 ekm meg 2 éves, autógyárakat helyzetbe hozó, motortönkretevő olajcsere ciklusoktól) főleg ha városban használod, mert itt a legnagyobb a terhelés.(Elhanyagolható az olajcsere ktsge a motor sz@r olaj miatti károsodásától!)
A szintet is érdemes maximumon tartani, mert ez is sokat számíthat.
Külön oldalakat lehetne még írni a megbízható, igazolt forrásból származó kenőanyagokról: rengeteg hamisítványról lehet hallani szerintem erre is figyelj.
Sziasztok, egy kérdésem lenne a hozzáértőkhöz. 2002-ES a4 2000 benzin, indítás után 1-2 másodpercig szólnak a szelepek amíg az olaj nem ér fel. Kérdésem az lenne, hogy érdemes vele foglalkozni, vagy nem lesz ebből gond a későebiekben?
Ugyanaz a motor gyakorlatilag a gyengébb meg az erősebb (dízel). Nem nagyon van gond velük. Újkorában voltak gyerekbetegségek, de olyan átlagos szerintem a fenntarthatósága.
SZiasztok! Audi A4 2010-11 körli évjáratú autó vásárlása előtt állok. Viszont nem tudom hogy milyen motoros mellett tegyem le a voksom. Benzines 2.0 T , vagy valamelyik diezelt válasszam. Halottam róla hogy a 140 lovas diezelek a legrosszabbak, jókat viszont csak a 160 és a 170 lóerősról mondtak. Kérném a véleményeteket. Köszönöm előre is.
Tudtommal audiéknál nincs olyan algoritmus, mint pl. amely néhány újabb bmw-ben, hogy annyi helyen tárolja a km-t, hogy ha a nepper mind ki akarja cserélni, akkor nem éri meg neki.
Mellesleg az sem csodaszer, mert ott sem a valós km-t lehet megállapítani, hanem csak a konzisztenciát, azaz, hogy piszkálták-e vagy sem, hiszen az sem mindegy, hogy valaki 250-e-ről tekerte a pszichikai 200 alá, vagy éppen félmillióról.
Egyenlőre meg kel oldani,mert napi használatban van az autó. Már így is sokkal jobb mint volt, szivó szelephézag volt 0.15, 2 szelepnél is.Tavaly volt egy vez.szíj szakadás,pár szelep hajlott, vezető és szelep csere + becsiszolva mind,de hézag nem volt állítva.Csörgött is szegény. Egyenlőre még lenyomót keresek,ha nem lesz akkor csinálni kel mert nincs kedvem kiszerelni a tengely minden lapkázásnál amig kb jó lesz.
A kocsi tényleges futását ki lehet olvasni valahogy? Szeretném hitelt érdemlően bizonyítani ha több van benne mint amennyit a km-számláló nekem mutat! A rendszer valamely része méri -e az első megtett métertől a futást?
az én autómnál előjött a probléma amit az okozott hogy az esővíz kifolyó csatorna el volt tömődve, vszínű, hogy nálad is ez a baj .Az én autómba ez a csatorna az aksi alatt középen (elég nehéz hozzáférni, tornamutatványos) található.
még részletesebben: kinyitod a motorháztetőt, és az első szélvédő alatt közvetlen a motortérbe eltávolítod a müa. takarót és aksi alá benyúlsz, és ott megtalálod, de vszínű, hogy a csatornában , ahol az aksi van áll a víz, de ettől ne ijedj meg . próbáld meg, ha nem működik küldök képet, hogy hol keresd!
segítséget szeretnék kérni: A4 1.8 első kerék hajtású szgk-ban a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőhol található?a neten semmilyen robbantott ábrát, metszetet, képet szerelési útmutatót nem találtam (motorkód: APT)
Régebben írtátok itt, hogy a lámpa testeknek a párásodását ki lehet küszöbölni a szellőző "nyílások" kitakarításával. Azt is olvastam, hogy az alján találhatóak ezek a "nyílások"! Kiszerelés nélkül is megoldható ez a művelet. Van egy képetek ezekről a szellőzőkről, hogy hol is találhatóak ezek?
Lehet hülyeséget kérdezek,de teljesen mindegy mikor melyik hengernél mérem a hézagot? Vagy van valami szabály mint a benzineseknél,ott gyújtási sorrend stb.? Valamint hideg motornál szívó 0.3 kipufogó 0.4,ezeket az értékeket ajánlották.
Valószinű a szelep vége kopott vagy kicsit rövidebb van benne,én nem javitottam ilyen téren,de most belemásztam mert csörögtek a szelepek és az már gáz. Úgy néz ki lesz 4.35-ös korong diesel szakitól a környéken. Kicsit jobb lesz mint most,de még nem az igazi. 2 kipufogó szelephézag a túl nagy.
Legutóbb a nehézkes indításra panaszkodtam, amikor is izzításra gyanakodtam. Beigazolódott, hogy nem az!
Azóta sincs megoldás, ezért szeretnék mindenkit megkérdezni, hogy volt -e már ilyen gondja!
Nos a helyzet a következő:
Nehezen indul ami azt jelenti, hogy meleg meleg időben (tehát izzítás nélkül) nem akar beindulni elég hosszas indítózás után sem. 2-3 indításra sikerül beindulnia amikor is rövid ideig (egy pillanatig) "dadog" a motor és a beinduláskor iszonyatos fehéres-kékes füstöt ereszt. Csak egy "fröccs" erejéig aztán a járás során soha többé füstölés, még terhelés során sem!
Szerelő ismerősök azt tanácsolták, hogy amint sikerül beindítanom akkor azonnal állítsam is le és próbáljam újra indítani, hogy kiderüljön az üzemanyag ellátás megfelelő -e.
Ezt végrehajtva pöccre indul!
Ámde!
Amint leállítom kb. 15 percnél több időre, akkor ugyanez a nehézkes indítás tapasztalható. 2-3 indításra ismét beindul!
De ami a legfurcsább!
Amikor otthagyom 1-2 hétig nem használjuk, akkor viszont azonnal, szinte pöccre indul!
Végképp nem értem az okát! Lelevegősödne a rendszer? Valahol elszökik a nyomás (vákuum), vagy mi lehet az oka!
Audi szervíz "még" nem tudja az okát - de lehet, hogy nem is akarja kideríteni!
Csak bízom benne, hogy valaki esetleg tud rá valami ésszerű magyarázatot adni!
Sziasztok! Nem rég vettem egy (2002) Audi A4 B6-ost. Az előző tulaj ki cserélte benne gyári Audi chorus-2 egy Audi RNS-D re. És az lenne vele a probléma, hogy a mikor épen a rádiót hallgatom akkor a műszerfalon a kijelző nem mutatja a rádió adó nevét (az az a kijelző felső része sötét nem mutat semmit, de tudom hogy működik mert az esetlege hibákat kijelzi). És még amikor be kapcsolom a magnó kijelzőjén ez az üzenet jelenik meg: (RDS-TMC tuner: Connection to RDS-TMC tuner is faulty or could not by established!) MI LEHET A PROBLÉMA??? A VÁLASZOKAT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!!!
Mi a teendő olyankor ha szelephézag állításnál (Audi 80 B2 1.6D ) vastagabb korong kellene mint ami kapható? 2 kipufogó szelepnél 0.7-0.65 a hézag és 4.20-as korong van benne,de ettől vastagabb kel,de nincs. Valakinek ötlet esetleg?
Segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek már van tapasztalata a klímavezérlő meghibásodásával kapcsolatban.
Sajnos maga a kijelző-kezelő panel (gombok) tökéletesen működik, de a terelő lapátokat állító motorokat nem vezérli, sem a levegő hőmérséklet sem a befújt levegő iránya nem változik, hiába állítom az értékeket.
Feljöttem barátomhoz pestre és nem tudok hazamenni... A6 2.5tdi afb tiprtronic... Viszafolyt a gázolaj és lelevegősödött!
Szerelő vagyok többször szivtam már a kocsival ez miatt amig barátomé volt de most nem ugy van ahogy eddig... Tölcsérrel lelégtelenitettem de a szivatyú most nem tolja előre a gázolajat!! Eddig az volt a felálás hogy tölcsér elindul... szürőnél ömlik a gázolaj cső rádug kocsi jár és késsz!!
A tank negyedig van szivattyú megy szét is szedtem de ahogy bug nem tolja előre csak összegyujti a kis tálcába... ha megszivom a csövet akkor jön a gázolaj!
Ha már itt tartunk akkor nekem az lenne a kérdésem, hogy ajtó bezárásakor az ablakot fel lehet-e húzatni vele valahogy. Ha igen akkor keresek rá valami embert. A4 B5 99' ph2 1,6B
Pedig a tűzfalon van!!!A kipufogó leömlő csőnél keresd.A tűzfalon van egy alukasírozott szigetelés,és abban ki van vágva alul egy fordított U alak,és azt ha kihajtod alatta megtalálod a kifolyót.
Mindjárt két kérdéssel/kéréssel fordulnék hozzátok.
Most került hozzám egy A4 99'-es ráncfelvarrott 1,6-os szekér. Cseréltem benne vezérlést és most azt veszem észre, hogy a külső hőmérsékletre irreálisan alacsony értékeket ír. Klímát bekapcsolva egészen 10fokig lement. Biztosan nem tudom, hogy előtte jól mért-e.
Szóval a kérdés, hogy hol van ennek a jeladója? Esetleg én gyűrtem el valahová valami klímacső környékére, vagy esetleg ismert ezeknek valami ilyen rendszeres hibájuk?
A másik kérdésem, hogy ha valaki tudna szervízmanuált ehhez a típus azt nagyon megköszönném, mert amiket én eddig találtam töltöttem azok, mind nagyobb motorosak voltak csak. 1,6-ost nem találtam.
Minden építő HSZ-t nagyon szépen megköszönök előre.
Mondom, szvsz itt OFF a téma (ha másokat érdekel, kiabáljanak közbe :D), privátban tudunk beszélni róla (mi a feladat, hogyan lehet, Te csinálod meg v. ajánlok vkit stb.)
Esetleg létezik olyan áramkör, amelyik megvalósít egy analóg---léptetőmotor átalakítást?
Vagyis az áramköröcske fogadna 12V -- test -- érzékelő jelet (ami lehet egy változó ellenállás is, hőgomba pl.), majd 4 kimeneti lábon kiadja a léptetőmotorokhoz szükséges jelet? Hiszen az ilyen áramkör benne van inden léptetőmotoros km órákban.
Tudna valaki ilyet építeni? Bonyolult egy ilyen? Egyáltalán megvalósítható?
Ahhoz, hogy olyan mérőműszert találj, ami direkt összeköttetésben van a szenzorral (amiből szintén a műszerhez tartozóra lesz szükséged, ha pontos értéket akarsz leolvasni), ahhoz Audi óracsoportból nagyon régieket kell keresned. Én a 80-as évek modelljeiben próbálnék szerencsét.
Mindazonáltal az óracsoportokból már a 20 évesek is maguk vezérlik a mutatókat, a szenzortól érkező jelet kiértékelve. Még csak léptetőmotorosnak sem kell lennie.
Ilyen kis méretben elektronikus barkácsolás nélkül kicsi esélyed van megúszni és is inkább RC modell alkatrészből (szervó). Fogadod a szenzor jelét és átalakítod szervó parancsjellé. Olcsóbban és hamarabb kijössz, mintha egy talán nem is létező megoldást keresnél. Ha megvan hozzá a háttered.
Pontosan porlasztócsúcsokat szeretnék cseréltetni az autómban,de 700000 forintot nem akarok adni az újért,mert 1 éven belül le akarom cserélni újabbra.Kellemetlen,amikor füstölni kezd várakozásnál.Azt nem tudom,hogy pontosabban milyen adatok kellenek a 3.0 tdi porlasztócsúcsokhoz,és hogy mennyi rossz.a tünetek azok,hogy 3-4 perc után kellemetlen szagú füst jön,néha az alapjárat ingadozik,és indításkor melegen 10 ből 2 - szer megfogja az önindítót.
Sajnos kezdem sejteni, hogy a hagyományos tekercses műszerek alsó része nem fog beférni, mert a vékonyabbak azok léptetőmotorosak mind. Lehet, hogy kellene egy áramköröcske, ami a léptetőmotorokat vezérelné egy analóg jelből.
Sajnos pont nem a léptetőmotoros fajta érdekelne, hanem a normál analóg, az őskori. A léptetőmotorosat nem tudom felhasználni a saját léptetőelektronikája nélkül, ezért kellene a hagyományos, mert annak csak 12V-test és mehet a harmadik láb az érzékelőre.
A miértre annyi a válasz, hogy hobbim a műszerfalbővítés, vagyis ha van hely, újabb műszereket építek be a meglevők mellé. De nem úgy, ahogy a ladások régen bebarmoltak egy fordulatmérőt, hanem bele a műszeregységbe. Lejjeb pár példa a már megvalósított dolgaimról.
Eddig sikerrel jártam Opel Corsa, Ford Mondeo autónál. Most azonban van egy Peugeot 407-esem, amelynek 2 nagy és 3 kicsi műszere van gyárilag. A fordulatszámláló és a kilométeróra alsó negyede (ahová egyébként sem járnak be a mutatók) üres, ide tervezek beépíteni 2 újabb műszert, egy turbónyomás mérőt és egy fogyasztásmérőt. Munkáim nem hányavetiek, az eredetivel egyező színű és formájú mutatók kerülnek majd az egyedileg legyártott skálák alá, mintegy gyárinak mutatva a bővítést. A módszerem az, hogy bontott műszer egységekből kiszerelem a mutatót mozgató tekercset és az kerül be az új helyre. A hagyományos, 3 vezetékes (12V-test-érzékelő) műszereket rakom be, mert az új, teljesen digitális vezérlésű, CAN buszos rendszerekbe nem sikerült eddig belenyúlnom. Ezért a mostani Pözsóm 2 új műszere is hagyományos, analóg lesz majd. A gondom az, hogy a beépítendő hely most nagyon kicsi. Vagyis oldalirányban van elég hely, mélységben viszont 13-14 mm-nél vastagabb tekercsrendszer nem fér el. Ez eddig bontott műszeregységeimben a tekercseket befogadó henger kb. 2-2.5 cm vastag volt, ezek nem jöhetnek számításba. Sajnos nem tehetem meg, hogy vakon vásárolok újabb bontani való műszereket, mert nem tudhatom, melyik lesz a megfelelő. Ezért érdekelne, hogy bontott-e valaki Audi műszerfalat és mekkorák benne a tekercset tartó fémhengerek. Mert ha 14 mm-nél vékonyabbak, akkor az lesz a donor majd.
A6 1.9 PDTDI (motorkod AWX) Az olajhütön az egyik csö kilyukadt. Ha szembe allok az autoval, akkor a jobb oldali. Tudna valaki egy cikkszamot esetleg arat mondani?
Érdekelne, hogy a kicsi műszereknek kábé mekkora a mozgató mechanikája, vagyis az a henger alakú kütyü, amitől mozog a mutatója. Ez egy tekercsrendszer pár kivezetéssel.
Máshová tervezem beépíteni, de csak akkor, ha beférne. Előre is köszönöm.
Sziasztok! Pár hónapja vettem egy 2006-os évjáratú A4-est, 2000-es PD TDI motorral. Motorkód: BPW.
Az lenne a probléma, hogy üzem meleg állapotban néha nehezen indul. Mivel ebben Siemens elektronika van, nem lehet szoftveresen orvosolni. Valaki tud erre megoldást?
Valahol meg lehet nézni egy auto (audi a4 2006) elektromos vezeték hálózatát?
Azt szeretném kideríteni,hogy a belső világításhoz jövő vezeték köteg honnan jön. Mert a csatlakozóban lévő vezeték szineket sehol sem találom. És arra gondoltam valahol van egy csatlakozó és ott más színű lesz. Mert hiányzik egy pozitív ami csak akkor van ha a comfort modul akarja. De nem jut el a csatlakozóig. Így ezáltal nem működik a beslő világításom abszolút.
a müszerfal zöld csatlakozójában van a barna zöld csikos kábel ami a betétekhez megy ez is sípolt villogott , ezt letesteltem mintha a betléteknél záródna az áramkör igy eltünt a hibajel ellenben a betétvastagságot olajcserénként nemárt megvizsgálni mert most ez a funkció nemmüködik a müsz falon
üdv! szituációa következö,b5 1.8 apillangószelepnél levő érzékelő erős zugó hangot ad ki de kb olyan 10mp után elhalgat, ez természetes jelenség,mert eddig fel se tünt vagy nem figyeltem.
AUDI A6 C4 2.5 TDI nél a muszerfalon középen a forrpontjelzö mellett van egy fékhiba jelzö piros lámpa az csak a ba e fetét kopást és a fékolajszntet jelzi vissza ? tele a tartály friss fékolajjal bal e betétkopás jelzö összedugva , új betét ,tárcsa de csak sípol villog a piros lámpa
A 2.7-es TDI és a 3.0 TDI között van valami lényeges kostrukciós eltérés, vagy nagyjából hasonló konstrukció "csak" más lökettérfogat? Esetleg valami tapasztalat a 2.7 TDI-ről? Képben van egy A6 2.7 TDI vásárlás.
Úgy néz ki, hogy A4-et fogok venni a jövő héten kb 2009-es évjáratot 2000 ccm-es dízel motorral 140, 143, vagy 170 lóerőset. Ezek a motorok már Euro5 -ök, és ha jól tudom Common Rail-ek. Tudja valaki, hogy láncosak, vagy szíjasak, illetve ha szíjasak akkor mennyinél kell cserélni a szíjat?
Sziasztok! Remélem tud valaki segíteni, mert igen tanácstalan vagyok és remélem valakinek volt már ilyen problémája. Az autó egy Audi A6 1.8T kb. egy hete jelentkezik az alábbi hiba. A fényszóró (xenon) bekapcsolásakor megjelenik az ABS sárga hibejelző. Leállítva a motort a kulcsot kivéve és újraindítva nincs hibajel, mindaddig míg újra fel nem kapcsolom a fényszórót. Géppel megnézve electrical malfunction írt és jobb hátsó abs jeladó hibát, amit nem igazán tudok elképzelni, mert az ABS működik, leteszteltem az ABS-t mikor világított az ikon és akkor is mikor nem. Működött. Helyzetjelzőre nem csinálja és a fényszóró felkapcsolásakor sem mindig, csak így random bedobálja és idegesít. Cserélve nem volt semmi mostanában a gyújtótrafó eredeti, a xenon izzó 1 éve cserélve. A generátor 3 hete felújítva, de csak egy hete produkálta először a hibát. Válaszokat előre is köszönöm.
Azt a központizár anomáliát nekem is csinálta. Az lett a megoldása hogy a légzsákvezérlőről jövő szálat le kellett róla kötni (ha jól emlékszem egy vékony lila szál), mert valamiért néha-néha légzsák nyílást jelzett a pumpavezérlő felé (zár nyit, lámpa fel).
elvittem diagnosztikára,a pillangó szelep hibáját tárták fel a szaki szerint vszínű csak meg kell tisztítani.a kérdésem az lenne,hogy mivel tisztítsam,és hol találom pontosan,nagyjából tudom,de még ennyire nem nyúltam bele a gépbe. ja és kell e figyelnem valamire ha kiszedem tisztítani! :)
A másik problémám,hogy mikor elindítom az autót lehet hallani,hogy a központizár vákumszivattyúja olyan hangot ad,mint mikor nyitod,vagy zárod a kocsit,és nem kapcsolja le a beltérvilágítást! :/
:-)munkatársam szerint ö olyat vett és faca :-)Én csak kinai szart találtam olyanbol.Maradok én a rendesnél csak azt nem tudom eldönteni 4300 vagy 600 kelvin.Na meg a márka melyik legyen.
Sziasztok!Xenon égö csere elött állok és kérdésem az lenne D2S valo az A6-omba de fogalmam sincs milyen kelvinszámu kellene.Van aki a 4300-ra van aki 6000 re esküszik.valamint a 35 vatt az nem tul kevés?Mondjuk szinte mind amit találtam 35 watt de azt tanácsolják ismerösök hogy 55 wtt legyen.Tanács valakinek?
A Passat topicban régebben sokat boncolgatták a 2.0PDTDI problémáit.
Nem tudjátok, hogy egy Audi A3 2.0PD Tdi (140le) esetén is alkalmazhatók az alváz/motorszámos azonosítások, azaz ugyanaz volt a rendszer mint a VW-nél? (Láncos olajpumpa, Siemens/Bosch PD elemek).
igazad van.holnap megnézem,remélem csak a termosztát szivat,mert tényleg olyan mintha az lenne a probléma mert hamar felfőzi a vizet,a vízpumpa én szerintem működik,mert látni hogy forog a víz a kiegyenlítő tartályban.
Köszi a gyors választ,a vízpumpa az új benne,mondjuk ettől függetlenül lehet rossz,de remélem nem,termosztát az merre van benne? Mert ha sikerülne kiderítenem akkor holnap kivennéám belőle és megnézném úgy.
Sziasztok! A6 95-ös Benzines 2.0 gépem van és,főzi a vizet,valamiért a vízhűtő felül meleg,alul pedig hideg,lehet a termosztátnak baja,vagy valahol van egy légdugó? Nehéz lelégteleníteni a gépet? vagy 1-2perc és lelégteleníti magát,(nem rég van nálam az autó. Előre is Köszi!
Sziasztok, kérdésem lenne. 2002-es Audimban a műszerfalon a rádió mellett valami gyárias hosszúkás telefontartó van. Ezt szeretném "eltüntetni" valami univerzális telefontartóval. Van valakinek valami ötlete???
Már a kihangosító, érintkezős rész nincs rajta , csak maga a tartó.
Ócsai autószervíz Cegléden. A Törteli úton van a régi laktanya területén. VW csoportos autókkal foglalkoznak (újabban BMW is), azon belül az Audi a fő csapásvonal. Nekem jó tapasztalataim vannak, profik, és az árak is normálisak.
Kopásjelzősek voltak, és fogalmam sincs hogy be lett e dugva valami. Ha leveszem a kereket akkor elméletileg látni fogom igaz? Már tankoltam, legalább az ne világítson. :)
Sziasztok lenne egy kis problémám A6 4F - em van 2009-es evbol. Vettem új telefont es nem tudom csatlakoztatni az autohoz nincs Navim es a Software verziom BBT_EU_K0029_1_D1 . Tudna nekem segítteni valaki, hogy ujra mukodjon (link, youtube, software CD -letoltesi link barmi) koszi
Üdv urak.Adott egy A6 avant 2.5 tdi V6 2001 az lenne a kérdésem utolso olajcserekor castrol edge 5w-40 lett belerakva.Ebay-en találtam olajcsere készletet szürö cakom pakk mindennek viszont az olaj edge 5w-30.Az megfelel bele vagy egyáltalán melyik akkor a belevalo?
ABS összefüggésben van a kézifékkel? Csak azért mert az ESP és a kézifék is világít. (kézifék villog) Valamint most hogy cserélve lett a fékbetét még mindig azt írja hogy kopott, ilyenkor mi a teendő? Vigyem vissza a szerelőhöz, vagy inkább egy villamossági szakembert keressek fel?
Audi a4 avant automata.Olyan problémám akadt,hogy néha alig van erő a motorban.kis idő múlva vígan megyek 160-at.aztán egy idő után megint lomha lesz.mivel lehet a gond?légtömegmérőt cseréltem már.
Sziasztok, egy olyan problémám lenne egy Audi A6 2.0 tdivel (2005), hogy az indulaskor sipol 3-4et, valamint villogtatja a kézifék lámpáját, valamint az abs, esp lámpa ég. Ennek az előzménye az volt, hogy jelezte, hogy a fékbtetétek kopottak. Rá egy hétre jött elő ez a bizonyos sípolás, ekkor kértem időpontot két szerelőhőz is (amelyik ráér alapon). Az egyik szerelő szerint a hiba a fékbetét cseréjével megszűnik.
A fékbetét kb egy hete már ki lett cserélve, de ez a sípolás azóta is tart. A szerelőm szerint ABS hiba, egy másik szerelő viszont az időpont kérésekor látatlanba rávágta, hogy a cserével megszűnik a hiba. Most kinek van igaza?
Off! Sziasztok! Mai nap folyamán elég hűvös szar idő volt, ennek ellenére a kocsiban nem kapcsoltam fűtést, mert azért elviselhető volt az idő. Elmentem A potból B-be majd vissza haza jöttem ez durvá 20-25km és arra lettem figyelmes, hogy meleg van a kocsiba, le kellett húznom az ablakot. Majd először azt hittem, hogy bekapcsoltam a fűtést, de mégsem. Ekkor a műszerfalpárnámat elkezdtem tapizni és az óraegység illetve a középső szellőző nyílások környékén rendesen meleg volt a műszerfal párna. Ezek után elindítottam a hűtést (klíma nincs a kocsiban mert kifogyott a gáz) és a ventillátorok nem bírtak langyosnál hidegebb levegőt fújni. (pár órát állt a kocsi akkor már tudtak hideget fújni) mi a tököm melegedhetett így be? Továbbá a vezető oldalon ahol a lábra fújja a levegőt a gép a befúvó alatt van valami fekete szögletes akármi, az is elég szépen bebír melegedni, szinte majdnem forró.Ötletek?
Tavaly volt nálam egy Seat,hasonló gondokkal,az is szij szakadás után hengerfej javitás volt,csak azt nem vették észre,a 4-es dugót rendesen megütötte,lejebb is volt mint a többi.Mikor ki lett cserélve a dugó hajtókarral,aztán jó lett.
De volt egy Golf is hasonló tünetekkel annál viz került a hengerbe,és az nyomta le a dugót "S" alakú lett a hajtókar,ezt márkaszerviz javitotta de annál nagyon durva volt a dolog a 3-as henger a többihez képest 3.5mm-el volt lejeb.
Meg esetleg az nem lehet hogy a tandempumpával nincs gond csak a tömítése nem tömít rendesen mondjuk lehet hogy én csesztem el valamit összeszerelés közben mer a tandempumpánál használtam egy kis tömítőmasszát és lehet az a baj ???
Sziasztok . Tudna valaki segíteni ???? Audi A4 1,9 PDTDI . Hengerfej felújítás után menet közben szépen megy az autó , mikor megállok és alapjáraton ketyeg tovább akkor bizonyos időközönként ledadog a motor , van valakinek valami véleménye mitől lehet ez lehet akár diesel filter probléma ? Vagy porlasztó beállítás ??? Megállni nem áll meg az motor csak ugrál az alapjárat .....és indításkor mikor még hideg elég nehezen indul jó 4, 5 másodpercet kell indítózni mire elindul . Mintha vissza eresztené az üzemanyagot ..... Előre is köszi ha valaki tud segíteni ....
Már írtam az a4 topikba is,de hátha itt kapok segítséget. Nem működik a belső világítás és nem tudjuk miért. Se elől se hátul. 00532-es hibakód van ami mindig visszajön. Elvileg akksit cserélt az elöző tulaj. Nem tudom lehet e köze hozzá. MIvel elvileg a komfort elektronika kapcsolja így nem találtunk biztit sem. Arra rájöttünk,hogy ha a szivargyújtó pozitivját felvisszük akkor működik rendesen úgy ahogyan kell. De hogy a rendes vezetéken miért nem jön pozitív arra nem. A gombok világítása működik.
Vettem egy A4 b7 2.0 tdi-t amihez jobb ajtó zárbetétet kellene vennem mert nem volt meg hozzá. Vagyis megvolt csak el volt törve. Újban elég horror árban van és bontotben meg eddig sehol nem találtam. Nincs valakinek ötlete honnan szerezhetnék nem 60ezerért?
üdv! b5 -ön cseréltem hátsó féktárcsát betétet,és azóta világit az abs,minden a helyén van,én szerintem elmozdult az abs jeladó,kérdésem hogy milyen távolságnak kellene lennit az érzékelő meg a tárcsán lévő abs tárcsa között? előre is köszi a választ.
Érdekes jelenség a tied, mert olyan szokott lenni hogy alapjáraton kicsit "ráza" a kasztnit az autó miközben a fordulatszám mérő egy helyben áll, de ez általában porlasztó vagy PD elem hiba, de a tied ha jól tudom nem PD-s. A furcsa az hogy csak 2mp-ig csinálja neked.
Sziasztok! Egy erdekes problemam van, ha valakinek volt mar hasonlo vagy van par jo tanacsa, kerem batran jelezze! :-)
Audi A4, 2008, 140 loero, 2.0 Tdi. Ha gurulok a kocsival (pl mert latom hogy piros lampa jon) es kb 10-20 meterrel mielott megallnek kirakom uresbe, majd mikor megallok a kocsi elkezd razni, kb 2mp-ig. Fordulatszammero meg sem mozdul, hibatjelzo lampa nem vilagit. Ezzel egy idoben elkezdte, hogy a fedelzeti komputeren ugye kiirja hogy epp hanydik sebesseget javasol. Megyek 48-al es kiirja hogy rakjam vissza 3-ba. Megyek 20-al kiirja hogy vissza 1-be. Magasabb sebesseg rakasat pedig nem javasolja.
Sziasztok! Tudtok ajánlani egy megbízható, lelkiismeretes Audi szerelőt Kecskeméten(vagy környékén), aki A4 B8-as TDI Audiban jártas és akire rábízhatom a szervízelését szervizelését?
(Féktárcsa problémám van, olajcserét szeretnék, illetve valami kis kattogást hallok időközönként a motortérből, ami kuplungolásra, légkondi kikapcsolásra megszűnik)
Fék témában kicsit meg vagyok lőve. B5-ös A4-es Quattro, ABS 5.3 (ABS+EDS).
Mióta megvettem az az észlelés, hogy a fékpedál nem keményedik fel, akár a padlóig is benyomható. Megállni meg lehet vele, de nagyobb sebességről mélyre kell taposni és más autóhoz hasonlítva gyenge a fékhatás. Lehet vele olyan erősen fékezni, hogy az ABS beinduljon. Olyan érzés, mintha a hátsó fékek nem fognának kellően. Műszakin a fékerő hátul is megfelelő, oldalankénti mértéke sem eltérő. Ezzel együtt a kézifék is gyenge. Érzetre nem levegős a rendszer, rápumpálásra se kezd harapni.
Amióta megvan, cseréltem rajta:
* ABS kockát
* ABS vezérlőt (hibakód nem soha nem volt)
* hátsó féknyergeket(felújottra)
* tárcsák és betétek elől és hátul (Brembo)
* gumi és rövid fém fékcsöveket hátul
* Főfékhengert (ehhez nagy reményt fűztem, de nem segített :( ).
A VCDS-sen azt látom, hogy ha ABS vezérlőben vagyok, hogy a fékpedál nyomásakor az ABS szivattyúját a vezérlő működteti, de álló motor mellett mégsem hallok semmit. Lehet ennek köze a tapasztalt jelenséghez?
Gyanúsak az első fékcsövek, hogy talán kitágulnak nagyobb nyomáson. Hogyan lehet ezt ellenőrizni?
Gyujtaskapcsolo akadozva müködtethetö. Több ször probalgatni kell mire el lehet forditani. Gondolom kenes nem segit es nem is javithato. Lehet csak mechanikat cserelni vagy ez egy komplett gyujtaskapcsolo csere? Nem Audirol van szo henem egy vw sharan.
Van egy 2001es B5-ös A4esem, aminek a könyöktámasza alatt egy autótelefon lapul meg :)
Először azt gondoltam, hogy jól kipucolom, hogy legyen egy kis plusz helyem pakolni.. aztán az az ötletem támadt, hogy a bele futó kábeleket felhasználva "modernizálnám". Sima jack csatlakozóra szerelném át, így onnantól minden telefonnal kompatibilis lenne. Járható dolog lehet ez?
Van e köztetek olyan aki átesett már hasonlón? (egy bekötési rajz, vagy lábkiosztás igen hasznos holmi lenne most számomra)
vagy hallot ilyenről, vagy pl ezzel a telefon csatlakozóval kompatibilis kihangosító eszközről, amit megveszek, bedobom és hajrá!
Az Autóm Audi A6 4F-3.0tdi Quattro Avant. 2006 évjáratból,és 224 csikó tombol/na benne ha a hűtőventilátor tenné a dolgát. Teszi is,csak ki van,és kolompol. Az audinál azt az infót kaptam,hogy CSAK EGYBEN lehet cserélni a klima ventilátorával,tokkal vonóval,kerettel(ÉS platina árban).
Tisztelt fórumozók-Valakinek valami ötlete,véleménye,esetleges bevált megoldása akad? Érdekel bontott jó állapotú is. Csak a ventilátor van a dögrovás szélén,más nem.
Szeretnék megkérni mindenkit,hogy NE itt vitassuk meg,hogy melyik Autó tipus a jobb,és miért.
Segítségeteket kérném! A klíma kompresszornak folyamatosan kell mennie? Vagy csak a mostanság rekkenő hőség miatt megy folyamatosan? Kint 28-30 fok, bent 22 fokra állítva! (4b C5 2002 V6)
Gyanítom, hogy nem kellene folyamatosan mennie és azt is, hogy így előbb utóbb tönkremegy!
Ha egy kicsivel is kevesebb a hűtőközeg akkor indokolt a dolog?
Mikor kellene ennek bekapcsolnia, milyen adatokat vesz figyelembe?
B5-ös 1.9 tdi afn motornál a hűtőmögötti termos venti az folyamatosan kell hogy menjen? Mikor "kapcsol" ki? Az elektromos venti mikor kapcsol be?
Illetve, ha túlmelegszik a hűtővizem és esetleg az hőfokjeladóm és/vagy az órám rossz, attól még hűtővizet jelölő lámpácska figyelmeztet?
Csak mert egy ideje küszködök ezzel a hűtővíz hőfok problémával (30 km után is 60 fokon áll, 2 km után felmegy 90-re aztán visszaesik pár percen belül 70-75 fokra).
Szente Balázs vagyok, szintén egy a4 1.9 tdi afn büszke tulajdonosa. Az általad leírt "alapjáraton egyenetlen remegés meleg motornál" probléma 110% ban megegyezik az én jelenlegi gondommal és érdekelne hogy sikerült e megoldást találni, mert nekem eddig sajnos nem.
A szerelőm a kettős tömegűt mondta kapásból és én hittem neki de ez nem segített.
Remélem te tudsz segíteni!
Ha van rá időd kérlek írj egy pár sort vagy csörgess meg és visszahívlak
e-mail szente.balage@gmail.com
Tel: +36 30 602 9881
Előre is köszönettel egy kétségbeesett a4-es tulaj
"van egy egyszerü hibakod olvasom de nem csatlakozik a kocsihoz."
Milyen az az egyszerű olvasó?
Nem a kocsihoz csatlakozol, hanem az egyes vezérlőkhöz. Egyetlen vezérlőhöz sem tudsz csatlakozni? Mert ha nem, akkor elég gyanús, hogy a diagnosztikai csatlakozó-kábelköteg-gateway környékén szakad meg a jelfolyam.
Pontosan mi is lett 'csinosítva' azon az óracsoporton?
Sajnos ebben az árkategoriában sajnos átléphetetlen ha dizelt akarsz venni. Főleg ha A4-et.
De ezen kívül most ,hogy megnéztem 4-5 autót azt kell mondjam nem olyan minőségi a B7 A4 a normál szövet vagy hasonlőbelsővel. Ha egy autón 200ezernél látszik a használat az nem olyan jó. Mármint ahhoz képest amiket eddig végig használtam. És a 200ezer az annyi is volt. De az anyagok bolyhozodtak és kopottak voltak. Nem könnyü ilyen autót venni ha szépet akarsz.
Minden csatit rendesen összedugtál? Ha az óracsoportod is immo-s (audi-k regébbiek is már azok), akkor neki is engednie kell a motorindítást. Ha esetleg az egyik csatlakozót nem sikerült visszadugni, akkor nem lenne csoda, ha a kérdéses egységeknek hiányozna az óracsoport v. fordítva.
Akárhogy is történt, olvasd ki a hibakódokat minden érintett vezérlőegységből (motor, óracsoport, légzsák, immo ha van külön), hogy pl. a légzsák vezérlő dobja a hibát és azt jelzi az óracsoport, vagy az óracsoportnak nincs összeköttetése a légzsák vezérlővel és azért világít stb.
Akksi, gyújtás nem volt rajta, amikor kiszerelted-beszerelted, ugye?
A6-oshoz óracsoport csati kiosztásokat itt találod:
Sziasztok egy kis segítség kellene!Adott egy A6 4b 2002 es nagyobb gyorsulás vagy fékezésnél felvillan bent a világítás.Mi lehet a hiba oka és hol keressem?Előre is köszönöm a segítséget
Adagoló fedél beállítása lehet rossz. Ha az adagolójavító nem rontotta el, akkor be kellene állítani az adagoló fedelét. Ha nem a régi potméteres, akkor olyan 2-4mg között lenne jó melegen, alapjáraton
Nem biztos a mennyiségel van a baj,lehet nincs a helyén az előtöltés,ez okoz gyengeséget is,meg nehéz indulást is.Ezt csak indikátor órával,és hozzá való adapterrel lehet elenőrizni,beálitani.
Egy Audi80 '94 TDI 1Z -vel fordultam szerelőhöz korábban,ingadozó alapjárat miatt.
A szerelő ,állítólag elküldte specialistához az adagolót,a hiba meg is szűnt,de borzasztóan gyenge lett az autó !
A próbakör után ott hagytam és a szerelő ,konzultálva az adagolóssal,valamit állított és erősebb lett az autó,elfogadtam a javítást.
Hosszabb használat után azonban eszre vettem,hogy nem teljesen jött vissza minden erő.
Biztosan kevesebb üzemanyagot kap a motor,mert szinte egyáltalán nem füstöl teljes gázon sem és egy lehelettel nehezebben indul melegen,valamint a végsebessége 30 -al csökkent.
Tudnátok segíteni,hogy hol lehet állítani az adagolón,hogy több üzemanyagot kapjon a motor ?
Nem vagyok szakember,de ha egyszerű,akkor megpróbálnám !
ilyen:
Köszi !!!
Esetleg érdemes tartalék adagolót beszerezni,ha hosszabb távban gondolkodom az autóval?
Audi A4 B5 1995 1,8T-vel kapcsolatban lenne olyan kérdésem hogy benzinszint mérés vacakol állandóan, nem nagyon találtam fórumot ezzel kapcsolatban. Az a probléma hogy nem valós a szint mérés kb. 20km megtétele után lemegy egy negyed szintet ami teljességgel lehetetlen.Valami olyat olvastam hogy van egy kehely ahol az úszólya mozog gondolom ebből ürül ki a benzin és nem folyik utána és gondolom ezért a hibás mérés.
Köszönöm az őszinte hülyének nézést Tőled is így ismeretlenül.
"erdekes hogy nem birja azt a banatos kornyezetszenyezo benzint megvenni"
Mint írtam, (többször is :), mint azt a kedves fórumozó szóvátette ), itt az nem mindenhol elérhető. Mivel erre gyanakodtam én is, ezért írtam le egyáltalán, hogy E10-et kezdtem el tankolni.
Összefoglalva:
- Okozhatja-e a problémát az, hogy elkezdtem E10-et tankolni a gyár szerint E10 kompatibilis autómba? A válaszolók szerint IGEN.
- Tehát javaslat, hogy keressek olyan kutat, ahol van E5? IGEN.
- Egyéb? Üzemanyagpumpa csere esélyes, új szűrő kell.
Szia! Épp az itt emlitett okok miatt varok en is a 2.5v6 tdi cserélesevel fiatalabbra... ...mert meg ez is jobb mint a 2.0PD tdi Egyebkent a Cr motorosokat nezted? Superek állitolag(ha cáfolja valaki meg most szoljon:)) Ha teheted hagyd ki a pd-t.
Őszinte rvetem Quattroman ehhez a ..... ...khhhmmm kerdeshez. Amugy erdekes hogy nem birja azt a banatos kornyezetszenyezo benzint megvenni.... ...karterites? De jol öszefoglaltad.
Fene sem emlékszik rá, hányszor írom, mobilon még nicket váltani sem mindig bírok, nemhogy visszaolvasni ��
Amúgy Észak-Finnország...
És nyilván azért kérdezősködöm, hogy halljam a sok okos tanácsot, miszerint az E10-e a főgonosz, vagy sem. Amúgy ha a közeli kutat nézem, akkor 15 cent a különbség literenként. De eleinte nem gondoltam, hogy ez gond lehet.
Az könyv 2002-es, ergo semmit nem ír etanolról, viszont a gyár hivatalos, E10 kompatibilis listáján rajta van a konkrét típus. Így viszont kártérítési ügyről van szó, amihez szakvélemény kell. Hallottatok már konkrét esetről, amikor E10 okozott kárt egy kompatibilis autóban? Tehát nem az 1.6FSI-ről és társairól beszélek... Itt nem árulnak 95-ös E5-öt egyáltalán...
Azt nem tudom, mert most vettem az autót és már szívok vele rendesen... Az előző tulaj mondta, hogy miket cserélt. Ezt a rugót könnyű cserélni különben?
Van egy B6-os 2002-es évjáratú Audi A4 1.6 benzinesem. Egy olyan gondom van vele, hogy megáll a kereszteződésekben. Vagy ha sebességet szeretnék váltani, leesik a fordulat és megáll. Majd ha ilyenkor indítani szeretném nagyon nehezen akar beindulni. Ma rákötöttem a diagnosztikai műszert és ezt a hibát dobta. Mi lehet a gond vele? Kérlek segítsetek, mert nagyon tanácstalan vagyok Előre is köszi!!! :)
Tudom, hogy a távdiagnosztika nem működik, de hátha valaki naponta több ilyet is lát a műhelyben...
Audi A2 1.4 16V, BBY motor, 101.700 km. Február óta jelentkezik a probléma, miszerint amikor a benzinszint éppen érintené a piros mezőt, kb. 1 másodperce lelassul az autó. Olyan, mintha levenném a lábam a gázról, majd 1 mp múlva újra nyomnám. Csak ekkor jelentkezik, jellemzően 1-szer, tankolás után semmi gond. Volt, hogy tempomattal, volt hogy anélkül.
Azóta van, hogy elköltöztem Pestről, és most csak E10-et tankolok (itt csak az van). Előtte jó, ha 400 km-t mentem egy tankkal (sok belváros), most szintén városi autóként kb 550 km-t megy. Február óta 10-szer tankoltam, kb. 10-szer jött elő a probléma. Téli benzinnel is, illetve most nyári benzinnel is (ebben tuti benne van a 10% etanol, még a szaga is más). Így látatlanban mennyire lehet súlyos, mire készüljek a közeljövőben?
Javításra 6 hó garanciát mindenkinek kötelessége vállalni, az alkatrészre pedig 12 hó mindenhol van ahol veszed (persze akkor, ha van számla). A márkaszerviz a "gyári" alkatrészekre szokott 24 hónap garanciát adni. Ha tudod pontosan azt, hogy milyen tárcsa és betét kell a kocsihoz, akkor érdemes szétnézni az ismert márkák között elsőként (brembo, bosch, ate, textar stb, de ezek közül bármelyik megfelel, nekem brembo lett és elégedett vagyok) webes autóalkatrész áruházakban és összehasonlítani a "gyári" alkatrész árakkal. Ha új lesz a tárcsa akkor nem érdemes a használt betétet használni, így abból is új szükséges. Egyébként a szerviz által kínált árak szerintem nem túlzóak... Ami még fontos, mivel a hátsó fékek úgyis darabjaira lesznek szedve, így érdemes fékfolyadékot is cserélni. Egyébként sokáig én is esküdtem a "gyári" alkatrészekre, de rájöttem, hogy jó minőségű utángyártottból (Lemförder, Febi, Bosch, Brembo, SKF, stb.) sokkal jobban kijövök és a márkaszerviz azt is beszereli.
hátsó féktárcsákat kell cserélnem (B5 2001.es, 2.5V6 tdi quattro). Ajánlották nekem a Lemförder és Febi márkákat, hogy azt vegyek.
Ti, hogyan gondoljátok? Gyári vagy utángyártott? Ha nem gyári, akkor mit érdemes, és mit nem? (Nem szeretnék olcsó gagyit belevenni csak a spórolás miatt, szerintem az autó egyik legfontosabb eleme a fékrendszer!, viszont értelmetlenül drágát sem választanék)
Én azt gondolom, hogy a tárcsát és a betétet célszerű együtt cserélni, hogy együtt kopjon össze. Jogos a feltételezésem?
Hol érdemes Pesten ezt a műveletet meglépni? (Találtam egy korrektnek tűnő helyet (márkaszervíz, elmondásuk alapján közvetlen kapcsoltban vannak gyárral, így tudnak garit vállalni, bárnilyen problémára,és jobban járok ha ők veszik az alkatrészeket is, mert akkor arra is van garancia....nem kell keresni a hibát, hogy a szerelés,vagy az alkatrész volt-e a rossz minden egy kézben fut össze), ott 9.000/óra díjjal dolgoznak, kb 2órát mondtak a cserére). A gyári tárcsa pedig 22.403Ft betét pedig 26.404.
bocsánat, ha nagyon triviális kérdéseket teszek fel, de első autóm.. bele kell rázódni na! :)
Csak sajnos sok esetben az autószerelő sem tudja mit miért és minek csinál...(vagy képzettség hiánya, esetleg eszközhiány, vagy szimplán sok autó van még hátra és haladni kell, vagy szimplán ......ik az egészbe) A jó szerviz és szerelő ritkább, mint a fehér holló.
Pont nézek egy a4-et es 200ezer felett van a kilometer es meg nem volt sem befecskendezo baja sem olajpumpa. Es igazabol nem javitottak nagyon. Gondolom ha megvennem akkor mind nalam jonne ki. Pedig legalabb ennek jo belseje es jo felszereltsege van. Eppen az elobb neztem eg feketet es sima plüs belseje volt es 200ezres futas utan eleg borzalmas allapotban volt. Igy azt gondolnam,hogy eleve a silany a minoseg. Es kb. 500ezerrel dragabb az aminek mar jobb az ulese es a belseje:(
A tömítés átégés teória nem stimmel, de tényleg a pd 16v motorral eleinte voltak bajok.
Hozzám is jár több ilyen autó és az első 150 ezer km után kb előjönnek a hibái és addig költségesebb. Van 300 e km fölötti jó néhány és kevés baj van velük. A DPF-nek a pdtdi technológia nem annyira barátja, ezt még érdemes tudni.
Túl sok választásom nincs ha éppen ennél az évjáratnál tartok és ebből kell válasszak:(
Azt tudom csinálni ,hogy blb motorkódut nem veszek. Egyébként az az első daraboknál volt ahogy figyelem. Mivel nagyobb motort nem szeretnék és 1.9-es meg mint a fehér holló és az is inkább a 116lovas motor amivel szintén lehet baj így nem igazán van más. Néztem passat-ot,de abban ugyan ez a motor van. És arról meg aztán tényleg olvasni csodákat:)
Egyszer magyarazta a szerelö (miutan masodszor is ategett a hengefej tömites !A BLB-BEN!) hogy tul közel vannak egymashoz a hengerek igy tul vekony fal jut a tömitesnek is. Allitolag a hegerfej repedest is a vekony fal problemaja okozza.
Nem tudom az en 1.9-esemben milyen PD elem van, en csak megyek az autoval mostmar hetedik eve motorgondok nelkül. :-) kb 1000 km-kent nezek egy olajszintet, ha valami gondom van meg elmegyek a Donibcsihez vele. Ez nem a reklam helye de bar inkabb a masik Audinkat is hozza vittük volna. Hülye fejjel azt hittem hogy egy fekcsöcsere megy kipuffogo flexibilis csö csereje meguszhato emberi aron Ausztriaban.
Lassan lehet cserelnem kellene, de igazabol azon kivül hogy 12 eves semmi bajom sincs vele. Apro hibak vannak, de azokkal en együtt tudok elni.
Persze amig nem a sahat zsv´bedre megy a javitas meg van masik ceges auto a fenked alatt csak bosszanto. De mindezt egy csaladi autonal elkepzelni sem tudnam. Sok mindent garanciaban javitottak de a garancia egyszer lejar es onnantol penztarcanyitogatos a törtenet. Na azt PoHu aron senkinek sem kivanom.
Egyébként mi a különbség az 1.9 pd és 2.0 pd, valahol olvastam hogy az 1.9 az bosch pd a 2.0 az siemens(?) pd, ez a különbség miatt van az hogy az 1.9 kategóriákkal megbízhatóbb mint a 2, vagy egyéb oka is van?
Ne akarj. Vagy vegyel 1.9-es PD-t vagy 2.0-s TDI-t!
A cegnel volt egy 2.0 PD (BLB motorkod)... Nullkilometeresen lett kihozva, csak egy ember hasznalta normalis vezetesi stilusban, de allandoan volt valami baja. Tömites ateges, hengerfej repedes, a koromszürö allandoan nyomta a hibajelzest. A legjobb az volt amikor egy nemet benzinkuton tankolas utan egyszerüen nem indult be. Ünnepnapnak szamitott ha nem vilagotott a Check engine lampa. Volt hogy a szervizt hivta a fönök es a munkafelvevö ugy szolt bele hogy Szia Lacikam be tudsz jönni vele vagy ugorjunk ki erte? Persze lehet hogy csak mi fogtunk ki egy hetföi autot, majd a szerelök megmondjak a tutit.
2005 A8 3.tdi hez keresek magyar nyelvü kézikönyvet. Van ötlete valakinek, hol lehetne beszerezni? Neten nem találtam, szakszervizben sem tudtak szerezni. Azt javasolták, vegyek magánszemélytõl, akinek már nincs rá szüksége.
Keresek még 18" alufelnit szintén ehhez az autóhoz, gumi nélkül, esetleg jó állapotú téli gumival.
Kb 10-13 km meg tudok úgy tenni hogy 70 fokig megy fel a víz, ha kicsit jobban megyek vele (80-110kmh) akkor 90re beáll , ahogy faluba érek visszaesik 85 és 75 közé a mutató. Eddig ezt nem produkálta ezért gondolom hogy termo csere lesz, de ebben erősítsetek meg!
A kérdésem az lenne hogy hol találom a termosztátot (még nem is kerestem) illetve mennyire megbontós a csere? Ha tudtok valami könnyebb szerelési praktikát azt megköszönném, hogy ne kelljen annyira megbontani.
üdv! eladó 96 1.8 -hoz hátsó féktárcsa és betét atec márka,ha érdekel valakit.18 huf.azért adom el mert első helyett is azt küldtek.érdeklődni itt is privátban is.
Én EBC turbogroove tárcsát használok, ebc redstuff betéttel + goodridge fékcső, motul dot 5.1 fékfolyadékkal. Teljesen meg vagyok elégedve vele! Audi A6 3.0tdi quattro BMK
Komolyabb igénybevételhez nem könnyű igazán jót találni, Az eredeti gyári minőségét nem nagyon fog olcsó cuccok között megtalálni. A Ferodo tárcsa egész jó, a Textar egy ideje romló minőség (itthon legalábbis).
Jah bocs, azt hittem a nyeregre kérdezel.. Ferodo tárcsát vettem, az előző is az volt, meg voltam elégedve vele. A betét a fél éve cserélt Textar ment vissza rá. Általában próbálok jó minőséget venni tanácsok/utánaolvasás alapján. Lehet hogy legközelebb megpróbálom az ATE Ceramic betéteket.
Van esetleg tapasztalat mi az ami mindíg beválik..?
Akkor elbeszélünk egymás mellett, vagy nem jól kérdezem, vagy nem tudom.
Arra akartam rákérdezni, hogy a surlódó alkatrészek milyen minőségűek. Sokat számít az is. Kevés utángyártott cuccnak jó a minősége, legalábbis annyira hogy nagyob igénybevételnél se panaszkodjanak rá.
ezek a féktárcsák külön vannak a kerékagytól, a frontos A4-nél sokáig pedig egyben van a csapágyházzal. a legnagyobb gond a féknyeregnél a kézifék kábel hozzávezetési iránya.
köszönöm, úgy tájékoztattak hogy az A6 180 lovas 2.5 V6 tdi-n 256mm-es hűtött hátsó volt..
Annyit még kérdezhetek hogy a 4motion passat vagy az A8-asé rászerelhető-e a normál fronthajtásúra? (Passat B5.5 2000-2005), mindenképp szeretnék hűtöttet vagy nagyobbat mint az eredeti, mert dimbes-dombos környéken sokat járkálok és sokszor érzem hogy a sok fékezgetés után már szarabbul fog, na meg iszonyat forró..
Ismeri valaki azA3-asokat? Nézegetek egy 2006-07-es A3-ast 105 lovas motorral. Tudja valaki mitől függ milyen a lámpája? Mert valamelyik már nappali menetfényes valamelyik meg nem. De az évjárat az nem változik.
az egyiknél rácsúszik a kerék és kicsi ék van a tengelyben a másiknál csak nekihúzza a csavar a tengelyvégnek és egy orros ék van a kerék belsejében a saját anyagából...
Megnéztem, a képen lévő nem pont olyan, belül nekem van egy perem, a képen nincs. Bár ennek nincs sok jelentősége, ha a többi méret stimmel. A peremtől kb. 1,5 mm-re fut a szíj, látszik a kopás helye. Jó sokat ment, majdnem 400k-t.
Szükségem lenne két alkatrészre, YV motorkódú motorhoz. Pontosan az első főtengelyszimering házra, illetve a főtengely végén lévő vezérműkerékre, 22 fogas. Ez egyébként egy 1.6 benzines, karburátoros motor.
Gondolom, más motorkód esetén is egyezhetnek ezek az alkatrészek, ilyen motort szereltek 100-as, 80-as audikba a nyolvanas évek elején, illetve passatokba. Vezérműkerékből ha lenne új, az sem lenne gond.
A ház meg van repedezve, kívűlről több helyen úgy látszik, belülről nem látszik repedezés. A kerék pedig kissé kopottnak tűnik.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 2000-es évjáratú A4 Avantom és van benne gyárilag tolatóradar, ami nem működik. A hibakód olvasó azt jelezte, hogy a tolatóradar csipogója a hibás. Az lenne a kérdésem, hogy hol találom ezt az autóba?
Bocsánat,ha hülye vagyok hozzá,ezért kértem a segítséget!Ha az autó elindul a turbó is megy vele csak nem működik.Már minden vákumcsövet kicseréltem de mégsem lett jó.Van,hogy 4.-be megy az autó és elkezd füstölni.A turbónyomást nem tudom megmérni és itt a környékbe senki,mert sajnos mindenki hülye hozzá.
Turbónyomást kéne nézni, légtömeget, ilyeneket. Talán csak egy lyuk a szívócsövön, vagy a geó vákuumcsövén, de ennyi infóból, neten keresztül eléggé szélmalomharc.
b5 nem jelzi ki a külső hőmérsékletet :S a kettő óra között nekem csak egy kicsi csík kijelző van (abban kellene megjelenni a hőfoknak), nem az a nagy kijelzős mit nézzek meg rajta?
Heló!Érdeklődnék,hogy van egy 96-os évjáratú,1.9 tdi,110 LE motor és nem megy a turbó,de a gép nem ír ki semmi hibakódot.Gyárilag talán 15-ös van rajta és van nekem egy 17-es turbóm és azt szeretném kérdezni,hogy ez egy az egyben fel-e megy a másik helyére és ez befolyásol-e valamit a motor teljesítményében?