Keresés

Részletes keresés

Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.02 0 0 118
A folyadékdugattyúk felülete párolog, ezért csak részben stirling. Állítólag ez is növeli a hatásfokot. Furcsa mert állítólag a stirling hűtők hatékonyabbak a párologtatós hűtőknél (amik a nehéz CFC molekula helyett könnyű héliumot használnak).
Bár jobban meggondolva inkább ez utóbbi tűnik ellentmondásosnak.
Előzmény: moonshadow (116)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.02 0 0 117
Megnéztem még pár oldalt, és az az érdekes, hogy minél nagyobb annál jobb a hatásfoka a gyakorlati tapasztalatok szerint.

Azt is írja, hogy kritikus a hőszigetelés is, tehát az, hogy vízen megy át a cső meghiusíthatja a beindulást.

A ringást pedig az okozza, hogy a csatlakozás az U alján közelebb van a meleg részhez mint a hideghez, ezért összehúzódáskor, oda könnyebben tudja beszívni a vizet, tehát jobban emelkedik, és ezzel átkerül a gáz a hidegoldalra. Amikor ott még jobban összehúzódik, akkor meg gondolom a közlekedő edények elve miatt meglódul a víz és túl lendül a vízszintesen, ami átnyomja az összenyomott hideg gázt a melegítőbe. Táguláskor megint csak könnyebben tudja kinyomni a meleg oldal, mint a hideg oldal.

(Ezt a meleg meg a szívás dolgot ne értsétek félre, nős ember vagyok:-)
Előzmény: laca137 (114)
moonshadow Creative Commons License 2005.09.01 0 0 116

http://www.maxpie.de/Fluidyne.htm

 

Megnézve ezt a képet látható, hogy a víz a jobboldali szárban magasra felmegy, tehát ezek szerint másik végállapotban a melegített fém csőbe is belemegy és esetleg lehűti.

Lehet, hogy gőzgép lenne ez és nem is stirling moci tulajdonképpen?

Nálam ez a felfordított kémcsőnél nem teljesül, mert alacsonyabban van a vízszint.

Ha belemenne a víz el is pattanna a hevített kémcső.

 

 

 

laca137 Creative Commons License 2005.09.01 0 0 115
abban etiléter vagy valami illékony közeg van ami csekény hőkülönbségekre is viszonylag markáns nyomáskülönbséggel válaszol
Előzmény: bnum (113)
laca137 Creative Commons License 2005.09.01 0 0 114
úgy tűnik "hangolható"-ra kell épitened a szerkezetet
Előzmény: laca137 (112)
bnum Creative Commons License 2005.09.01 0 0 113
"Egyelőre nem megy."
A kép beszúrás. :o)

Ezen az oldalon: http://www.hpo.hu/kiadv/ipsz/200312/06-technika.html

Keresd meg a "Bólogató kacsát"!
Előzmény: moonshadow (103)
laca137 Creative Commons License 2005.09.01 0 0 112
szerintem meg azért van mindenhol állitható módon felfüggeszve ez a csőzet itt a képen mert nagyon határhelyzet -re valamilyen intabil egyensúlyi helyzet körüli "hidraulikus állapot" ra van szükség ahhoz hogy a lengés kialakuljon , akármilyen helyzetben ez nem is jön létre , ezt ki kell " tapogatni "de csak úgy lehet ha olyan álványaid vannak amiken a szintek szépen változtathatók ezzel ki lehet tapogatni az instabil lengés létrejöttéhez szükséges feltételeket

pl ha veszel egy sima egy hengeres dizelt és nem elég nagy , vagy túl nagy a lendkerék akkor az sem fog menni folyamatosan , vagyis méretezni kell ha meg erre nincs mód akkor dinamikus tapi tapi kell
Előzmény: moonshadow (111)
moonshadow Creative Commons License 2005.09.01 0 0 111

"Valószínűleg túl kicsik a keresztmetszetek"

 

Vagy túl nagy és ezért nem jön létre az ingadozás.

Előzmény: erbe (110)
erbe Creative Commons License 2005.09.01 0 0 110
"Azt magyarázd el légyszi, hogy mitől jön a gáz ringásba, és Moonshadow kütyüjénél miért nem."
Nem tudom!
Valószínűleg túl kicsik a keresztmetszetek és hosszú az út. Közben lehűl a gáz és nem hőcserélőben, hanem a víz elviszi az energiát.
http://www.maxpie.de/Fluidyne.htm
Ha megnézed a képet, sokkal egyszerűbb, mégis működik.
Előzmény: Centrum-Ölő (108)
erbe Creative Commons License 2005.09.01 0 0 109
Időközben én is megtaláltam, épp most akartam beilleszteni, csak közben volt egy ebéd. :-)
Erről feledkezek meg mindig:
"Kornyezet es motor edes kettose"
Mármint, hogy nincs ékezet.
Előzmény: moonshadow (107)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.01 0 0 108
Hát ez roppant érdekes oldal volt, mikor nézted utoljára?

Azt magyarázd el légyszi, hogy mitől jön a gáz ringásba, és Moonshadow kütyüjénél miért nem.
Előzmény: erbe (106)
moonshadow Creative Commons License 2005.09.01 0 0 107

Nem tűnt el csak tudni kell az indexen keresni :))

 

Komplett topikcímeket nem keres, ezért csak a topikcím szavait kell próbálgatni.

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9032647&la=25447628

Előzmény: erbe (106)
erbe Creative Commons License 2005.09.01 0 0 106
Ha alaposabban odafigyelnél, a szelep a 81-es és az előbb idézett esetben is a stirling munkavégző képességének kihasználásához, a vízszivattyúzáshoz kell, a működésben nincs szerepe. Sajnos, a korábban már ajánlott "Környezet és motor édes kettőse" c. topic eltűnt, abban rengeteg olyan linket idéztem, ahol ennél sokkal alaposabb leírások, modellek és működő, sorozatgyártott Stirlingek szerepeltek.
A www.stirling.com-ról elindulva viszont bármit meg lehet találni.
Előzmény: Centrum-Ölő (105)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.01 0 0 105
Itt egy link egy béta (displacer-es) és egy alfa folyadékdugattyús stirlingről. Kár, hogy csak annyit értek belőle, hogy pistón liquidó.

http://personales.able.es/jgros/fluidine.htm
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.09.01 0 0 104
A fluidyne stirlingnél a szelep a motoron kívül van a pumpa részen (keress rá az interneten vagy nézd meg a 81-es hozzászólásban csatolt linket), és úgy tűnik, a szelep segít a víznek helyettesíteni a forgattyús mechanizmust (szerintem a nyitáshoz szükséges erő egy kicsit megtámasztja a vízoszlopot).

A videón úgy tűnik a keresztmetszet végig azonos, a levegő tölti ki a csőszakasz 1/3-dát a víz a maradék 2/3-ot, a lökettérfogat pedig 4-5% lehet. Próbáld ezekkel az arányokkal először. Tehát a nyomásváltozás a gázban egy két tized bár lehet, ez nagyságrendileg hasonló a szelepek nyitási nyomásával, vagy 1-2 m-es vízoszlop nyomásával. Sajna ennek nincs túl sok irodalma, szóval ez is csak találgatás.
Előzmény: erbe (101)
moonshadow Creative Commons License 2005.09.01 0 0 103
Egyelőre nem megy.
Előzmény: bnum (100)
moonshadow Creative Commons License 2005.09.01 0 0 102

Megpróbálom még átdolgozni kissé, lerövidítem az alsó U alakot, meg valószínűleg vékonyabb műanyag csővel állok neki.

 

Több hibalehetőségre gondoltam, pl. túl széles az alsó vízoszlop ezért nem jön létre számottevő ingadozás.

Túl hosszú, ezért nagy súlyt kellene a levegőnek mozgatni.

Talán a vékony cső hosszúsága is befolyásolná?

 

Előzmény: Centrum-Ölő (98)
erbe Creative Commons License 2005.09.01 0 0 101
A Stirling motor egyik lényege, hogy semmilyen szelep nincs benne!
Előzmény: Centrum-Ölő (98)
bnum Creative Commons License 2005.09.01 0 0 100
Ez a megoldás nem lenne jó?
Előzmény: moonshadow (97)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.08.31 0 0 99
A csonkban is lehetne magasabb a vízszint, ez belül megnöveli egy kicsit a nyomást és valamelyest ellentartana a melegítéskor kinyomott víznek (1 méter esetén 1 tized barral nő a nyomás, egy szelep nyitó nyomása lehet pár tized bár is akár, azt nem tudjuk, hogy a videón milyen szelep volt).
Előzmény: moonshadow (97)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.08.31 0 0 98
Talán a szelepek hiánya, de lehet a túl gyors melegítés is (azon a videón is pákával melegítik, ami lassab, máshol meg csak hajszárítót használtak). Az is lehet, hogy túl nagy a víztömeg alul, ha tuningolnak egy motort, akkor a hajtókarokat, főtengelyeket, duggattyúkat is könnyítik ez nálad egy kis víz kiengedése lenne. Az is segítene, ha a vízszintes zöld rész is fémből lenne, ez ugyanis regenerátorként működne és tárolná a hőt. (mint észrevetted találgatok)

Mielőtt tele lesz a tököd az egésszel próbáld megcsinálni a videón látottat (különben elfelejtheted a BNV Nagydíjat).
Előzmény: moonshadow (96)
moonshadow Creative Commons License 2005.08.31 0 0 97
Szóval amikor melegítettem mindkét csően ment lefelé a vízszint, de egyszere és ebből az állapotból nem lehetett ingadoztatással beindítani.
moonshadow Creative Commons License 2005.08.31 0 0 96
Nem írtam, hogy a vastag cső U alak 64cm hosszú.
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.08.31 0 0 95
A megvalósítók szerint nagyon érzékeny a fluidyne a térfogatokra hőmérsékletekre. Ha vizen viszed keresztül a kompresszornak a hűtés egy darabig jót tesz (amíg fel nem melegszik a víz). A regenerátornak már sokkal kevésbé, a tágulási résznek pedig katasztrofális. Ha a víz érintkezik a külső légtérrel akkor nem a másik szárban fogja felnyomni a vízszintet, hanem az egész tálban (vagy ami tetted a kémcsövet).
Előzmény: moonshadow (93)
moonshadow Creative Commons License 2005.08.31 0 0 94

nemjo

 

2 db 18 cm hosszú, 1,4cm belső átmérőjű kémcső, a jobboldali vastagfalú, a melegített vékonyfalú.

A műanyag U alak 2cm külső átmérőjű vagyis 1,6 belső átmérőjű benzincső amit pont rá lehet húzni a kémcsőre és még légmentesen tömít is.

Ez az U alak van a kémcső csatlakozásnál kifúrva és ezen vezetem át a vékony műanyagcsövet. Mert ugye a kémcsövet kifúrni nem nagyon lehet.

Mivel viszont fel van vezetve a cső egészen a tetejéig, így olyan mintha onnan szívná a levegőt, csak kicsit hosszabb az útja.

A furat körbe le van tömítve gumiámmal, tehát garantáltan nem szív vagy fúj fars levegőt.

A vékony műanyag cső zölddel van jelölve, 4,5mm belső átmérőjű cső és erre van toldva a melegítős oldalon egy 5,5mm alumínium cső, ami pirossal van jelölve.

Mert a műanyag elolvadna.

Az egész vékony cső 56 centire hosszúra sikerült.

Akkor ott van a csonk amiben emelkedni és csökkenni illenék a vízszintnek, de az nem lényeges annyira, mert ha kicsi az átmérő akkor hosszabb lenne a lökethossz.

A piros oldalnak nekiestem az oxigénes hegesztőpisztollyal és tágult is szépen a levegő, nyomta lefele a vizet, a csonkon meg emelkedett a vízszint.

De sehogy sem akart beindulni az oda vissza lüktetés, pedig oldalra is billegtetve megpróbáltam belengetni a vízoszlopot.

Próbálkoztam a vékony cső szűkítésével is, vagyis a piros alumíniumcsövet összébb nyomkodtam fogóval, fokozatosan egészen addig míg alig tudtam rajta átfújni, de nem lett semmi eredménye.

Hol rontottam el?

 

Ha sikerülne egy működő modellt készíteni, úgy terveztem forgómozgást kicsatolni belőle, ha a csonkban pulzáló vízoszlopra teszek egy hungarocell vagy üres műanyag úszót és arra erősítve egy kis drótocskából készített hajtókart egy kereket fogok vele meghajtani, mert a víz majd reményeim szerint emelgeti a hajtókart.

 

moonshadow Creative Commons License 2005.08.31 0 0 93
Úgy kötöttem össze, hogy alulról dugtam be a kémcső tetejéig egy kis csövetm mindjárt lerajzolom, milyen lett a ketyere.
Előzmény: Centrum-Ölő (92)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.08.31 0 0 92
Hogy érted, hogy lefordított kémcső? Akkor fölül a két gáztér nincs összekötve?
Előzmény: moonshadow (91)
moonshadow Creative Commons License 2005.08.31 0 0 91

Na elkészítettem, de még nem akar működni....

Végül is szájjal lefelé fordított kémcsövekkel oldottam meg, de eddig még nem működik, pedig melegítettem az egyik csövet rendesen mini hegesztőpisztollyal.

Valószínűleg túl vastag csövet választottam a lenti U alaknak ezért nem megy.

moonshadow Creative Commons License 2005.08.29 0 0 90

Ha sikerül úgyis felteszem ide, bár csak saccra megy a dolog, nem tudom kiszámolni mekkora darab cső kell neki meg ilyesmi.

Elsősorban az a koncepció, hogy általában mindenütt fellelhető cucokból készüljön.

Sprésdoboz, műanyagcső ilyesmi. :)

 

Előzmény: Centrum-Ölő (89)
Centrum-Ölő Creative Commons License 2005.08.29 0 0 89
Legalább az egyik szárát csináld fémből, hogy ott jól tudd melegíteni (igaz akkor ott nem látod a vízszintet). Ne feledd a folyadék csak a mechanikus részeket helyettesíti, a hőt a gáz veszi fel/adja le. Ha műanyag csövet használsz és elsőre nem indulna el, próbáld a csövet nyomorgatni, hátha beáll az ideális térfogatra, és elindul.

Aztán szép legyen ám! (a BNV Nagydíj lebegjen a szemed előtt)
Előzmény: moonshadow (87)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!