Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59182

Köszönöm, Te egy gentlemanus vagy.   🖒 

 

Előzmény: RhB (59181)
RhB Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59181

KPM I Vasúti Főosztály (MÁV vezig-nek is nevezték)

psz.csop.   szakszolgálat

00xx           3 - ??
05xx         10 - Jjü
1xxx           7 - gépészet
20xx           8 - kereskedelem, árufuvarozás, forgalom
25xx         11 - kereskedelem, árufuvarozás, forgalom
3xxx           9 - távközlés és biz.ber.
5xxx           5 - anyaggazdálkodás (AJ)
6xxx           6 - pályafenntartás
7xxx           6 - pályafenntartás
8xxx                kft-k   (ez csak a 9xx-es számrendszerben van)
9xxx                megőrzendő

 

Ezek a psz.csoportok kezdetei, pl. a 25xx a 117-es kocsiknál  2830-ig ment. Ha egy kocsi az egyik szakszolgálattól átkerült egy másikhoz, az átszámozással is járt.

 

Előzmény: György barát (59177)
gjovar Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59180

Köszi, de én nem vagyok ilyen profi mint Ti,  mire felmérném az alvázat,  már el is ment...  de kösz.  A  másik kérdés:  az uj IC plusz-ok  milyen számon futnak?

Előzmény: gumidani (59169)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59179

Találkoztam a C 49.0xx > B 49.0xx vagonok fényképével. 

Mennyi a hosszuk, tengelytávolságuk? Avagy melyik teherkocsi alvázára építették? Köszönöm a választ. 

 

paca664 Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59178
Előzmény: gjovar (59166)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59177

Perverz vagyok. Elképzelem, hogy a főkeretbe beütött számok elkezdődnek az egyik mellgerendánál, aztán sorakoznak a másikig. És ha betelt, akkor átépítik a kocsit hosszabbra. 

Légy szíves, írd le a szakágakat és az ő számcsoportjukat. (Csak modellező vagyok, nem vasutas.) 

 

Előzmény: RhB (59176)
RhB Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59176

Semmi köze, szakágtól függő pályaszám csoportok vannak, amik ugyanazok fedett, nyitott/pőre és tartálykocsik esetében is. A 6xxx/7xxx a pályafenntartás.

 

És pl. a fedett kocsik esetében totál vegyesen, akár egymás után lehet 2-tengelyes személy, 2-tengelyes fedett teher majd 4-tengelyes személykocsi is. A sorszám kiadása a pályaszám csoporton belül nagyjából sorfolytonos.

Előzmény: György barát (59175)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59175

Ez aranyos. 

Nekem az előző életemben - és álmomban - azt súgta egy tündér, hogy az UIC számok kiadásakor igyekeztek az eredetit megtartani. Így mindkettőt poggyászkocsinak véltem. 

 

Előzmény: RhB (59173)
Zsivany2 Creative Commons License 2019.10.17 -1 1 59174

Olyan mintha HDR lenne.

Előzmény: C50 (59170)
RhB Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59173

Na, itt jön be, amit említettem. :-))) Viszont így lehet belőni, hogy melyik ÁK mikori lehet. :-) (Az ÁK3 az 1983-as, jól emlékeztem.)

 

117 6465-9

ÁK1: csak annyi, hogy ex-Xp 4465

ÁK2: ugyanez, kiegészítve, hogy S 1978

ÁK3: érthető módon már nincs benne

 

Ezzel szemben/ezt kiegészítve ott van alkotásu által beírt életút, ahonnan pont ez az Xp 4465 hiányzik, de a selejt éve stimmel. :-)

 

117 6565-6

ÁK1: csak annyi, hogy ex-1408

ÁK2: ex-Aa 1273, fölé írva ceruzával, hogy 1408

ÁK3: ex-Aa 1273, selejt 1993, ceruzával PFT Dunaújv (? eléggé olvashatatlan kézírás)

 

Hogy a 1408 mi lehet nem tudom? A régi üzemi számoknál ez elvileg nyitott kocsi lenne. Talán ez is személykocsi szám?

 

(Nincs kiírva, hogy ex-..., ez egy oszlop a vonalazott lapon. Azt hiszem alapvetően valami leltárkönyvnek szánt izék ezek.)

 

Előzmény: György barát (59161)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59172

Majd az ifjú graffi-Titánok megoldják (a rózsaszínt). Zöld meg sárga így is van (az ablakok tükrözik). 

 

Előzmény: gumidani (59169)
György barát Creative Commons License 2019.10.17 -1 1 59171

Kész dili! De köszönöm a felvilágosítást. 

 

(Ha a sok papírból repülőgépeket hajtogatnánk, akkor a Magyar Légierő lenne a legnagyobb.) 

 

Előzmény: RhB (59167)
C50 Creative Commons License 2019.10.17 -1 1 59170

Mitől olyanok a képeid mint egy festmény?

Előzmény: gumidani (59169)
gumidani Creative Commons License 2019.10.17 0 2 59169

CAF, 1994.

61 55 10-91 107-1 Apmz eredeti színezésben (saját kép) és csiricsáréban (gyűjtött kép)

 Szerintem még ráfért volna néhány bugyirózsaszín szívecske és valami zöld fenyőfa képe is.

 

A CAF kocsikat az ilyen jellegzetes forgóvázról gyorsan fel lehet ismerni.

 

Előzmény: gjovar (59166)
gumidani Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59168

A képet gumidanitól tarháltam el valamikor

Ő pedig Bárdos Imrétől kapta.

Előzmény: alkotasu (59164)
RhB Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59167

Még annyit, hogy az előző pályaszámnál is csak a közvetlen előtte lévő van, a korábbi számok sincsenek meg! Tehát ha régi számozású üzemi kocsi volt (pl. Xg 1234), azt sem tudni, hogy ez teher vagy személykocsi-e?

 

A sorozatjelek is csak elvétve szerepelnek, akár az üzeminél*, akár az előzőnél, ami szintén okozhat zavart ill. jól kell ismerni a régi számozásokat.

 

Tehát amikor beírom egy kocsi életútját, akkor azt akár 5-6 forrásból kell összeszedni ill. keresztbe ellenőrizni. És bizony akad szép számmal ellentmondás meg egyéb apróság. Pl. előfordul, hogy csak kijelölt pályaszám, de a kocsira ténylegesen soha nem írták rá (ez a papírokból nem derül ki), ill. ennek ellenére kapott más számot is.

 

És különösen a régi üzemi kocsiknál előfordul dupla ill. tripla kiadás is, ez igen szép kavart tud okozni. Duplázás van a 117-es és a 900-as számozási rendszerben is.

 

*Ez a pályaszám csoportból valamennyire sejthető.

 

(Még itthon vagyok "adatmentesen".)

Előzmény: György barát (59161)
gjovar Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59166

Kösz, utólag én is gondoltam rá...  Most megnéztem,   az 55 után  10-91 ...  van.  Ez milyen  gyártó, v tip.ra hallgat?  Másik kérdés,  az uj  ICplusz  kocsiknál  milyen számsor van?  Köszi.

Előzmény: gumidani (59136)
szergely22 Creative Commons License 2019.10.17 0 0 59165

Kicsit megkésve, de most kaptam vissza a gépemet....
Szóval ezen 2 keletis TUI képet találtam:

Amire gondoltam, az meg tényleg az újságban volt és már betette ide M63,008

Előzmény: Förster (59017)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59164

117 6465: ABah 8100713 Ganz 1924 -> ABa 2112 -> Ba 3308 -> Aa(f) 1251 -> 117 6465: S: 1978

Az utolsó favázas sorozatból való kocsi. Utolsó állapotában így nézhetett ki:

 

Ex ABah 8100707 ... Aa(f) 1259

A képet gumidanitól tarháltam el valamikor.

 

 

Előzmény: György barát (59161)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 59163

Valószínűleg egyik se, ugyanis a budi a kocsi másik végén és a másik oldalon van.

Hogy az ott micsoda, fogalmam sincs. De tényleg érdekes... :-)

Előzmény: György barát (59162)
György barát Creative Commons License 2019.10.16 -1 0 59162

A   B 50 519   hamisítvány vagy áprilisi tréfa? 

 

A bal szélső NAGY ablakból a libuska bámészkodik, alatta pedig ott a WC ejtőcsöve.   🤔 

 

Előzmény: gumidani (59143)
György barát Creative Commons License 2019.10.16 -1 0 59161

Köszönöm szépen. Sokat segítettél. 

 

Első megközelítésben az alábbi kettő érdekel: 

.. .. 117 6465 . 

.. .. 117 6565 . 

 

Jó éjt! 

 

Előzmény: RhB (59159)
RhB Creative Commons License 2019.10.16 0 0 59160

Ja, a pontos helyét most nem tudom, úgy rémlik a Tatai útra vitték be, de hogy ott van-e még nem tudom.

Előzmény: György barát (59158)
RhB Creative Commons License 2019.10.16 0 0 59159

Pontosan már nem tudom, az ÁK1 és 2 talán a 70-es évek, az ÁK3 az 83-nak rémlik, és talán 1990 körülig vezették. Most nem tudom megnézni, az itthoni gépem tönkrement, az új - benne a régi diszkkel - még nincs beüzemelve, a laptopon meg semmi adat nincs. Bent a dolgozóban valamennyire meg tudom nézni.

 

Itt most üzemi kocsi állagkönyvekről van szó, nem személykocsikról, kézzel írt könyvek, nagy formátumú, általános célú "könyvek" vonalazott lapokkal. Inkább egy böszme nagy vonalazott "füzet". :-)

 

Csak az előző pályaszám, sokszor "tömör*" formában (most csak hasraütésre pl. 20-26 123 vagy 112 0123), valamint a kocsi sorsa, azaz közvetlen további pályaszáma** és jó esetben átminősítési jk. száma, vagy pedig a selejtezési jk. száma. Akadnak bennük javítások, áthúzások, nehezen olvasható adatok (kézírás miatt vagy sérülés), és persze hibák is akadhatnak.

 

*Sokszor tovább egyszerűsítettek - hogy kevesebbet kelljen kézzel írni, hogy az előző pályaszámhoz képest csak a változást írták. Például egymás utáni kocsik újfent hasraütéses adatokkal, akár nem létezőkkel az előző psz

 

20 55 120 0123 (a 20 55 nélkül is kezdődhet)

                       4

                       7

                     33

                       8

          149 2345

                   346

          120 5678

                       9

                     80

stb.

 

**tehát csak az a psz, amivé átszámozták, az esetleges további átszámozások ill. az ezt követő selejtezés már nincs benne.

 

És az üzemi psz is csak egyszerűen van benne, az ÁK3-ban már lehet olyan kocsi, ami nem 30 55...-ként lett üzemi, hanem 40/44/80/84 55..., de ez nem derül ki belőle. És persze a 30 55...> 4x/8x 55... átszámozás sincs benne, a későbbi 900-asról nem is beszélve (akkor már nem vezették a könyvet).

 

 

Előzmény: György barát (59158)
György barát Creative Commons License 2019.10.16 -1 0 59158

Késő van, de kérdezek. Majd válaszolsz, ha tudsz. 

 

Mikori "kiadásúak" az állagkönyvek? 

Egy adott vagonnak mely adatait tartalmazzák? 

Hol vannak, és "kutathatók-e"? 

 

Előzmény: RhB (59138)
György barát Creative Commons License 2019.10.16 -1 0 59157

Egyelőre nem tudok pályaszámokat írni. Éppen azon "brusztolunk" DRG ügyben. Eddig csak hat klf. német eredetű vagonfajtát mozaikoltunk össze. Idáig még nem derült ki, hogy a modelled eredetije jött-e MÁViába? 

 

Előzmény: alkotasu (59154)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.16 -1 0 59156

Igen, csak más időszak. Pl. az itt KI 302,500-as sorozatú mozdonyokról nem írható, hogy DV-s, mert azok a DSA időszakban készültek. Ugyanilyenek a képen szereplő DSA Ch kocsik.

Előzmény: György barát (59155)
György barát Creative Commons License 2019.10.16 -1 0 59155

Érthető vagy. 

Úgy menekülök, hogy a DV > DSA is magyar.   😉 

 

Előzmény: alkotasu (59151)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.16 -1 0 59154

Nyugodtan megíratod a véleményedet, nem sértődöm meg rajta. Tudom a korlátaimat, azzal is tisztában vagyok, hogy nem 100%-ig pontos a kocsi, egyébként is igazából csak magamnak barkácsolgatok. De ha van pontos információd arról, hogy egy ilyen kocsi milyen MÁV pályaszámot viselt, akkor megköszönöm, mert akkor lehet, hogy átfestem, átpályaszámozom.

Előzmény: György barát (59152)
alkotasu Creative Commons License 2019.10.16 -1 0 59153

Időnként voltak hasonló kocsijai a DV-nek és a KKStB-nek.

 

Egy példa:

 

CSD-s ex KKStB:                DV-s:

 

Nagyon hasonló, de amikor a modellt csináltam, kiderültek a turpisságok (értsd most: különbözőségek):

 

https://vonatmagazin.blog.hu/2018/08/03/koszonjuk_mse

 

 

Előzmény: gumidani (59147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!