Nem, nem cockpit volt, hanem a TV-cockpit, tehát kicsit feljebb, kint a fülkéből... De a HUD tényleg TÖKUGYANAZ volt. Szerintem elírták.
Segítségek. Én egy kicsit leegyszerűsítettem a kikapcsolásukat. Az első szezont Begginer módban "vonatozva", a második közepétől Novice, kissebb módosításokkal (Pit Assistance off, AI Skill és aggression fel...), és a következőt majd Intermediate. Egyszer már kipróbáltam, elég rázós (kipörgések, stabilitás...), de nem tűnik megtanulhatatlannak.
Tegnap este kapcsolgatom a tévét, és a Fix-tv nevű számítógépes-zenei tévén (ismeritek?) valami furcsát láttam. Egy meglehetősen tehetségtelen szőke lány egy tuti kormánnyal Räikönnen mercijével tépett a spa-i pályán. Kergette a Minardikat :) és pörgött forgott. A mi kedves játékunkat játszották, és erről beszéltek. Tetszett a dolog, otthagytam. Aztán a végén kiírták a képernyőre: GP3. ???? Én nem ismerem ezt a játékot, de ENNYIRE hasonlít, vagy elírták? Mert még a fejléc, a HUD is tökugyanaz volt, mint az EA-nél...
Bocsesz, természetesen 1.26:) De az 1.28 is nehezebb lesz kikapcsolt segítségekkel;)
A segítségek leépítése igényel némi fanatizmust. Bár ez ennél a társaságnál nem probléma;)
Az elején vezethetetlen lesz az autó. Nekem is kínkeserves volt a tanulóidő, most meg azon csodálkozok, hogy min szenvedtem ennyit:)
A 10% féknyomás változás nem feltétlenül jelent sokat, de teljesen más lesz az autó viselkedése.
"De szerintem csak megfelelő alázat és türelem kell hozzá. "
Pontosan. Lehet gyors köröket menni egy Beginner beállítással, de akkor talán észre sem veszi a delikvens, hogy a progi magától vezet:)
Ha viszont kikapcsolgatod a segítségeket, tényleg neked kell idomulnod a játékhoz...
Nekem annyira megbontotta a szokásos rutinomat a féknyomás változás, hogy ezt így hipp-hopp nem tudom alkalmazni. Lehet, hogy gyakorlással be tudom építeni a szokásaim közé.
Milyen 1.28? Nem 1.26-ot akartál írni? :-)
Elismerem, segítséggel biztos könnyebb, ám szvsz vannak olyan segítségek melyeket billentyűhöz kötelező használni (pl. kipörgésgátló). De ki fogom próbálni amit írtál.
De köszönöm az elismerő szavakat. :-) Egyébként rendesen megizzadtam, mire ezt az időt elértem. Tegnap este csak tudtam 5-6 kört mennem, de 1.27.376-nál nem tudtam jobbat autózni. Én 90%-os fékkel játszom, 100%-al még ki sem próbáltam. Sokat jelent az a 10%?
Tegnap eljött az egyik haverom és kipróbálta a Monza-i pályát. Hááááát.....
Összevissza pörgött, csúszkált, nem tudott tiszta időt menni, pedig anno egész jó volt GP3 és GP4-ben. Szerinte ez a progi játszhatatlan. De szerintem csak megfelelő alázat és türelem kell hozzá.
Fékerő: Nem is tudom. Úgy érzem, egészen máshogy vezetünk, Lopez. Egyszerűen féktávhoz érve hamarabb kell észbekapni, mint azelőtt, de legfeljebb 3-4 méterrel. És ha 90%-os AI-nél Ausztriában 3 kör alatt 5 mp-t vertem Häkkinenre akkor azért nem lehet olyan rossz (persze Breaking Point Assistance Off).
Rally: Ma reggel 50 percig tartott a sárga busznak a 15 kilométeres út Dunakesziről. Gondolkoztam, hogy odaállok a sofőr mellé, mondván: "Szigorú jobbos 30 méter, 100 egyenes, finom balos 4-esben..."
Én is rodeoztam, bár felénk csak kis hó esett. A kolléganőimnek tetszettek a kézifékes fordulók;)
Szerintem nem jelenthet 1-1,5mp-et a Ferrari a McLarenhez képest. Tudom bátor kijelentés, de szvsz ennyi különbség talán a Jordanhez képest van. Lehet, hogy szimplán neked jobban fexik a Ferkó? Azt inkább el tudom képzelni.
A hang beállítást én már rég így használom és a susogó szellőn keresztül rendesen eljut hozzám a TC és a csúszó gumik hangja, tényleg segít.
Kferro: megnéztem a replayedet legalább 10-szer. Többféle kameraállásból végignéztem és -remélem nem sértő, de igaza van StevenJCnek- a segítségek soxor megfogják az autót. Ha sikerül megint mennem egy 1.31-es kört, felteszem én is a replayt. Tegnap valamiért nem sikerült 1.33 alá menni. Nemtom mi lehetett velem.
A célegyenesre ráfordító kanyar előtt van egy balos, amit lassan kell bevenni. Na ha én ott úgy mennék, ahogy te, összetörném magam. Ez fizikailag lehetetlen szvsz. Az általam annyit próbált -és már talán gyűlölt- sikánt viszont fantasztikusan jól veszed. Próbáld ki kevesebb segítséggel, meglátod mennyire nehéz 1.28-at menni;) Két "nagyobb" hibát láttam, a kék bukóteres jobbosnál elfékezted magad és még egy helyen látszik,hogy küzdesz (nem jut eszembe hirtelen). Ezek nélkül talán még közelebb lett volna az 1.28-hoz. De jól nyomod!
Kvázi-mondó: levettem próbaképp a féknyomást 90%-ra és jópár bukóteres kaland után visszatettem 100-ra:) Vagy nem ez lesz a járható út, vagy gyakorolni kell;)
Kipróbáltam magam az A1-Ringen is, 1.11.4-es időt autóztam a Jaguarral. Ez 5 kör után szerintem nem rossz. Látom, hogy hol tudok még hozni 1-2mp-et.
Baromi érdekes, de így kormánnyal érzem a hátsó szárny 1 emelését vagy csökkentését is. Billentyűzettel nem volt ennyire érzékelhető.
És a setupokhoz: próbálgattam a Notoriust és letöltöttem egy másikat is Ausztráliához (egy harmadik koncepció, abszolút nincs köze sem a TKD-hoz, sem a Notoriushoz) és számomra még mindig a TKD a nyerő. Az A1-re is. Viszont az látszik, hogy Ferrarihoz készítették. A hosszú egyenesekben a Jag 6-ban pirosba pörgött, 7-ben pedig visszaesett a sebesség. Úgyhogy azt kicsit változtattam a setupban, de rendesen kimunkálni nem volt időm. Egy erősebb motor biztos ki tudná forgatni 7-ben is.
Üdv, de beindultatok:-)
Kvázi-mondó, a Monacoi versenyed kisértetiesen hasonlít ahhoz, amit múltkor én is átéltem! A felvezetőben ugyanúgy egymásra másztak a többiek:-( Viszont ami furcsa, hogy nálam is Fisico volt a második. Biztos fekszik neki ez a pálya:-)
Kferro:
"Aztán egyszer kipróbáltam úgy, hogy később fékezek és szinte a kanyar közepén fordulok be." Hm. Ha ezt így megpróbálom segítségek nélkül, akkor posztert csinálok a palánkon a jó kis mercimből...:-)
Szóval valahol itt lehet eltemetve nekem is az a bizonyos 3mp...
Múlt nap Lopez belinkeltél egy oldalt a magyar ligára, megnéztem, és sok érdekességet találtam. Többek között letöltöttem az általuk használt (Ferrari2002) carsetet. Nem hagyott nyugodni, hogy miben különbözik a McLarentől, úgyhogy kipróbáltam. A helyszín Brazilia. Néhány próbakör, aztán hajrá. Mit mondjak? Úgy tűnik a McLaren után, hogy kezelhetőbb az autó. Bersze meg kellene szokni rendesen, de kijelenthetem, hogy stabilan tudok kábé 1 - 1,5mp-cel gyorsabb köröket menni, mint a mercivel! Viszont amit esetleg próbáljatok ki, ha még nem tettétek, hogy a hangokat állítsátok át a következő képpen: Motorhang egész picire, környezeti hangok hangosabbra. Persze ez így nem reális, de szerintem könnyebb így vezetni az autót, mert a füledre is kapsz jócskán visszajelzést arról, hogy hogyan vezetsz!
Egyébként tennem kell egy rövid kirándulást a Rally világában is... Na nem számítógépen, hanem az igazi utakon. Autóval járok dolgozni, és most, hogy leesett ez a bazi nagy hó, megy a rodeó:-) Persze csak módjával...
Letöltöttem én is a 2003RH-t, csak azt nem tudom még, mit kezdek vele itt az irodai gépemen:) Valahogy fel kellene darabolni, de nem igazán tudom hogyan. Vagy... Felteszem a tar.hu-ra, és kiíratom CD-re egy ismerősömmel. Akkor már egyszerűbb, ha egyenesen a Lopez oldaláról iratom ki. Ja, nem vagyok egyedül? Bocs a monológért... Elmentem haza sört inni a vizsgaidőszak végének örömére, holnap jelenkezem. Sziasztok! wroáááám-wroáááááááááám...
Csak a sisakból gondoltam (sárga-fekete), hogy Frentzen az. Egyébként gondoltam, hogy éppen te nyomod le őt a pályáról. :-)
Megnéztem a Renault-t,de nem tudom. Eddig egy képet láttam az új gépről, de az valahogy ívesebb volt, mint pl. a Sauber. Ez a gép viszont szögletes mint a tavaly, ám az oldala a hátsó keréknél ugyanolyan keskeny, mint az idei autók többségénél.
Lopez:
Én sosem szoktam nézni a sebességfokozatokat, ezért nem tudom leírni az én módszeremet. Ám az a 3 mp nem lehet, hogy egyrészt a setup, másrészt a kormány miatt adódik? Ha nem felejtem el, holnap belinkelem az én setupomat, hátha az segít.
Nekem az első jobb kanyar a mumusom. Sokáig úgy vettem, hogy rámentem a kerékvetőre, ám sokszor megperdültem. Aztán egyszer kipróbáltam úgy, hogy később fékezek és szinte a kanyar közepén fordulok be. Így szerintem gyorsabb, csak sajnos nem mindíg jön össze.
„Jól látom, hogy az 5. képen Frentzen épp téged előz? :-) ”
Kferro! Ezt te sem gondolhatod komolyan:) Szerintem az ott Trulli (2001-et írunk…) és csúnyán lekörözöm, ő meg (le a kalappal) udvariasan elenged. Ami az A1-es időtöket illeti, hát beeeeee… Csak fájdítsátok a szívemet! :) Nem baj, rohamosan fejlődök!
Apropó. A jerezi és valenciai tesztekről készült fotókon az már az új Renault? Mert akkor nem sokat változott! Ahogy a Ferrari sem. Bár… A Ferrari, mintha szélesebb, tömzsibb lenne, lehet, hogy tévedek.
Akkor viszont nem értem az ausztrál különbséget. Főleg az első szektort. Tudom az A1 nem annyira technikás pálya, de szvsz ott is ki kellene ütközni egy nagyobb különbségnek.
Leírom a kanyarokat, hogy abszolválom én:
Célegyenes, itt 7-ben robogok.
1.kanyar: jobbos, 3-ban veszem
2.: balos, itt még 3-ban vagyok, de ahogy húzódok a jobb oldalra, úgy gangolok fel egészen 7-ig.
3.: derékszög jobbra: ezt 3-ban veszem, de tegnap észrevettem, hogy 2-ben mintha gyorsabb lennék.
4.: balos, ezt még vagy 3-ban vagy 2-ben veszem, technikától függően. Keményen kigyorsítok, 4-be váltok, sőt a Ferrarival sikerül 5-be is (Jaguarral nem, a végeredmény mégis azonos...hmmm...) és egy pillanatnyi gázelvétellel megérkezek az
5. kanyarba: itt éppen csak egy kicsit fordítok a kormányon és teszem 6-ba a gépet. (ha jól emléxem, ez kvázi-mondó kanyarja)
6. Ez egy jobbos, 3-ban szoktam venni. Ez előtt van a szektor végét jelző csík.
Szerintem meg csak van valami jelentősége a +25% fékerőnek;) De legyen igazad. Ezt is tesztelni kell.
A reconnaissance-t én is kikapcsoltam, a formation az igazi felvezető. Én is így használom. A1-en még anno kormánnyal-segítségekkel sikerült egy 1.09.x-es időt futnom, kíváncsi vagyok most mire leszek képes.
Jól látom, hogy az 5. képen Frentzen épp téged előz? :-)
Félek, hogy ma nem tudom tovább javítani az időmet, mert közbejött valami. Pedig jó lett volna még belekezdeni egy új festésbe is. Pl. a 2004-es Jordan igen jó alap, vagy a Ferrari. De pl. a Mercedes nem sokat változott.
Muszáj leszen megnéznem, hogy nekem mi jön ki ausztráliában, mert úgy dobáloztok itt a számokkal... Hamarosan én is meg tudom mondani, mi a helyzet az én ausztrál időmmel.
Higgyétek el, nem olyan szörnyű a 75%-os fékerő! Én már egész megszoktam. Semmit nem romlottak a köridőim, legalábbis eddig nem tűnt fel. Eddig soha nem mentem az A1 Ringen szerintem 1.12 alatt. Ahhoz képest most szuper voltam. Monaco-ban (már eszembe jutott) 1.22 körüli volt az időm. Nekem ez elég jónak számít.
Más: a felvezetőnél nagyon zavart, hogy 4-5 perc, mire elkezdjük, ezért a reconesseince (vagy mi) kikapcsoltam, és csak a formation van bekapcsolva. Így sokkal jobb, elindul a futam a felvezető-bemutató filmmel, aztán felvezető-kört teszünk, és visszaérkezvén a rácsra, már indulunk is. Nekem ez az optimális, de ez persze izlés dolga...
Gratulálok!
Csak még azt nem döntöttem el, hogy a sikeres vizsgádhoz, vagy ehhez az izgalmas versenyhez. :-)
Nekem még sohasem jött elő a stratégia melléfogása.
75%-os fékerő.
Azt hiszem nem sikerült volna ilyen fék mellett az 1.26.818. Ez magával vonná az AI erősségének csökkentését, azt meg nem igazán szeretném.
És még nincs vége!
Aztán tegnap éjjel már fáradt voltam a tanuláshoz, és nekiálltam Monaconak. Addig-addig ökörködtem, amíg sikerült pofásan begyakorolnom. 75%-os fékerővel nosza! Megszereztem a szezon első pole-ját! Már nem emlékszem pontosan, milyen eredménnyel, de a többiek 1-2 másodperccel mögöttem! Aztán rajta! Csakhogy a felvezető körnél történt valami baj. Nem sokkal a Rascasse (asszem így írják) előtt, tehát a célegyenes ráfordító előtti rövid egyenesben 4-5 autó szisztematikusan ment neki fejjel a kordonnak, és esze ágában sem volt a rajtrácsra állni. ???? Újraindítottam. Akkor már a fél mezőny ott tobzódott a fémkerítést püfölve. ???? Akkor rájöttem. A fal túloldalán nem messze pont ott volt a rajthelyük! Hihetetlen. Az AI mintha elfelejtette volna, hogy van a pálya elrendezve! Gyorsan kikapcsoltam a felvezető-t, és rajta! Gyorsan elhúztam, és a visszajátszások, no meg a szokás szerint mellékelt képek szerint az 50-es AI agresszió megtette a hatását. Először Hakkinen kezdte, aki minden indok nélkül a falhoz vágta a mercit, aztán a középmezőny rendezett „vérfürdőt” az első kanyarból. Végig vezettem itt is, néha 45 mp-t verve a 2. helyezett Fisico-ra, de a végére nagyon elfogytak a gumijaim (egyszer cseréltem soft-ot), és sokszor megpördültem, főleg a Casino utáni jobbosban. De a fékprobléma itt nem jött elő (pedig itt aztán lehet satufékezni emberesen), úgyhogy szerintem én megoldottam. A nagy különbségeket látva gondolkodni keztem, hogy emelnem kellene a 90-es AI-n, de inkább hagyom, és segítségeket kapcsolgatok inkább. A monacoi nagydíjat egyébként végül 4-en (!) fejeztük be. Így 24 pontommal sikerült visszakapaszkodnom a vb összetett 3. helyre. Häkkinen 44 pontos, Montoya 26.Íme a Monaco GP képei, és ízelítőül:
Gratula az első helyhez is!
A képeken is látszik, hogy a kezdeti szép kék égbolt hogy váltott át borús szürkére.
Ez a fékprobléma nagyon zavar. Ma megint megyek egy tesztversenyt -ha lesz időm- és próbálgatom. Addig nem merek vb-t menni, amíg ez nincs fixálva.
Próbálgattam low TC-vel menni, 3-4mp-es "késésem" volt a legjobb köreimtől (azok még high TC-vel), úgyhogy némi gyakorlással az is menne, de most egyelőre az 1.30 alatti tartomány a cél Melbourneben.
No, aztán ebbe a spanyol kudarcba nem nyugodtam bele (öt futamból csak 4 pontom van…), és nekivágtam a nagy kedvencnek, az A1 Ringnek. Gondoltam ez jó próbaköve lesz a fékmegoldásomnak. Gyakoroltam egy csomót, finomítgattam a beállításokon, és az időmérőn fifikáztam is, mert a brake-duct-ot, és a motorhűtést a rövidtávú jobb eredmény érdekében lejjebb vettem. Mentem is egy (számomra) csodás 1.11.9xx-et, gondoltam ez elég lesz az idény első pole-jához. Francokat! Hárman is megelőztek. Egyébként maga a futam eseménytelen volt, az elején az élre törtem, és végig vezettem, kivéve a boxkiállást utáni kavarodást, minek során a 9. helyre jöttem vissza, de aztán rendeződtek a dolgok. Az utolsó előtti körben aztán piszkosul beborult, villámlani kezdett (félelmetesen élethű volt), az utolsóban pedig valóban elkezdett szakadni az eső, ezért nagyon visszavettem a sebességből, szinte minden kanyart óvatosan, 1-esben vettem, így az utolsó körben az 5 mp-s előnyöm 1.3 mp-re csökkent, de azért MEGNYERTEM AZ IDÉNY ELSŐ FUTAMÁT. És még csak ez után jöttek a vicces dolgok. A levezető körben, nem messze a boxbejárattól szétment az egyik fékem, és belémrohant Bernoldi. Ez úgy összezavart, hogy elfelejtettem beállni a boxba. Szóval azért előjött a fékmizéria, de szerencsére már versenyen kívül. Aztán látom ám, hogy a célegyenesnél ott vesztegel Hakkinen. Ezt kapjátok ki: az utolsó kanyarban kifogyott az üzemanyaga, és úgy gurult be a célba, Sumi megelőzte, végig második volt, és a célegyenesben esett vissza harmadiknak. Nem tudom mennyire tudatos ez, de tetszik, hogy benne van a játékban a stratégia elbénázása:) Mellesleg a vizuális megjelenítésen is alakítottam, így De La Rosa lefulladt autója végig ott vesztegelt a pálya szélén, és egy Jordan leszakadt hátsó szárnya így 4-5 körön keresztül a célegyenest díszítette, egyszer rá is mentem, és gyönyörűen felrepült a kocsim mellett… Erről is készültek képek: A1 Ring
Gratulálok a vizsgákhoz, de ez talán mégsem ér fel egy kvalifikációs második helyhez!;)
Szerintem a save könyvtárban található fájlok között meg lehetne találni amelyik a vb-ért felelőst és átírni a Barcelona előtti időpontra. Csak ehhez tudni kellene a befutót, hogy a pontokat vissza tudd csinálni. Ha egyáltalán lehetséges. Lehet, hogy készít valamilyen logfájlt, nézz utána. Az a sok gyakorlás ne menjen már veszendőbe.
A 70-75%-os fékerő szerintem nagyon meghosszabbítja a fékutat. De majd kipróbálom.
Halihó! Megcsináltam ma az utsó vizsgámat (5-re), és hoztam egy csomó képet. Mentem a múltkor Barcelonában, a fantasztikus 2. helyre kvalifikáltam magam. A rajtnál előre törtem, mikor Hakkinen háturól kibillentette a gépet, és irány a salakágy. Mivel a Spin Recovery ki van kapcsoltva, csak a 18. helyre tudtam visszajönni. Gondoltam ez unfair, úgyhogy újraindítottam. Bár ne tettem volna! Esc-et nyomtam, és utána már hiába kalapáltam minden billentyűt, ami a kezem ügyébe került,menthetetlenül utolsó lettem. Pedig annyit gyakoroltam a pályát! A fékerőelosztással is babráltam, meg a speed sensitivityvel játszottam a controls-menüben. Érdemes. Egészen máshogy viselkedik kanyarodás közben, ha gázt adsz. És büszkén jelentem: MEGOLDOTTAM A FÉKPROBLÉMÁT!!! A dolog egyszerű: A fékerőt kell 70-75%-ra levenni, és SOHA nem fékezni gáz alatt... A kisebb fékerőt hamar meg lehet szokni, bővebb tapasztalatokről később.
Íme a képek
Na, ezt majd megnézem.
Egyébként igazad volt, tényleg uninstallálnom kellet a progit, bár addig igazából semmi gond nem volt, amíg az MP-4/19-est fel nem raktam. Megpróbáltam file átnevezéssel becsúsztatni a 2003-as idényre. Nem sikerült. :-)
Pedig már úgy beleéltem magam, hogy kipróbálom az Ezüst Delfint.
A replayt letöltötted?