Igen, ez a kettő hiányzik. Amúgy .50, .52, .55 között nincs is nagy különbség, mindhárom Rába alvázas, .50-esben nem tudom mi a különbség a többihez képest, .52-ben van klíma(gyárilag), .55-ben nincs. De ez így eléggé lekövethetetlen, ha utólag kapott klímát, akkor már rosszul állapítod meg az altípust...
Mit szólnátok, ha készítenénk "Ikarus EAG buszok emléklapját"?
A fórumon elhangzó infókat, képeket, linkeket stb. össze lehetne gyűjteni egy weboldalon, ezzel is emléket állítva az Egyedinek. Emléklapja volt anno a Rába buszoknak is, a Classicoknak van is oldala, létrehozhatnánk egyet az EAG-nak is... vélemények? Valami ilyesmire gondoltam én: http://eag.uw.hu/e96.html Döntsétek el Ti, hogy halott tölet, vagy van értelme...
Egy csöppet az elején kezdeném: Adva vagyon egy (minden valószínüség szerint) elvi t2 típus: 395.00 SCANIA L113 CLB vázon szerelt busz 395.50 RÁBA B20680235 vázon szerelt busz E két altípus szerintem ilyen formába kevés helyen található. A különféle egyéb motor, felszereltség, üléskialakítással láttak napvilágot a 395.1X (395.00-ból), illetve a 395.5X (395.50-ből) kiindulva... Igaz később, de ehhez jött a Volvo vázas típusok (395/E95.4X)...
Motor és váltó: 12m: Scania DSC 1124 EDC E2 (260 LE) és ZF automata váltó 13m: valószínűleg ugyanaz 14.5m: mivel nagyon hasonlít az E94.03-ra: Scania DSC 915 (310 LE) és ZF automata váltó
Ajtók: 2-2-1 az összesnél, BBL vagy BLL, nemtudom :-(
Az E94.02-est 2000-2001-ben készítették, ugyanezekben az években át is adták őket. Az alvázuk L94 4x2 és L94 6x2, merthogy ez az altípus háromféle hosszban is készült! 12, 13, 14.5 méter.
Részletes állományi adatok: HeLB 73 GEJ-624 12m (2000) ex. STA 247 HeLB 74 GEJ-625 12m (2000) ex. STA 248 HeLB 70 GEJ-569 14.5m (2000) ex. STA 182 HeLB 136 GEL-857 12m (2001) ex. STA 10 HeLB 137 GEL-861 12m (2001) ex. STA 11 HeLB 138 GEL-815 12m (2001) ex. STA 12 HeLB 139 GEL-837 12m (2001) ex. STA 13 HeLB 140 GEL-698 12m (2001) ex. STA 14 HeLB 141 GEL-872 12m (2001) ex. STA 15 HeLB 130 ZIJ-240 13m (2001) ex. STA 292 HeLB 131 ZIJ-241 13m (2001) ex. STA 293
Szerintem a honlapodon az E94.01 adatait írtad ki E94.02 néven!
E94.02-eseket 2000-től gyártottak, akkor meg már volt L94 alváz, az 1999-től készülő E94.03-asok is L94-esek, és az 1999-es svéd E94.05-15 is L94 vázas.
De azért várj a javítással a szakértők véleményééig! :-)
A feltöltött képed E94.01, KGV-252 vagy 282 talán!
Csatlakozom E94.27G kéréséhez, miszerint gyűjtsük össze az E95 altípusait! Az E94 altípusainak listája megtekinthető itt: eag.uw.hu/e94.htm (Remélem nem került bele olyan infó, amit nem kellene publikálni, ha mégis, akkor leszedem...)
Akkor esetleg fel tudnád sorolni az altípusokat jellemző tulajdonságaikkal? Ilyen pl. az alváz, motor, ajtóelrendezés, homlokfal, hosszúság, stb. Egyszer az IFC-ben már elkezdtem ezt a témát, de akkor csak néhány apróságban merült ki a dolog, jó volna átfogó képet kapni. Az E94-est valamiért mindenki jobban vágta :-)
Na a CKC-t én is elfelejtettem, de GMJ-668 és GSZ-339 altípusa E94.50! Egyszárnyú első ajtós például a GSA-465 is, és az is E94.60 sok más 1-2-0 ajtós társával együtt.
A Hajdú két 395.52-esében (GBG-911, 912) van a középső ajtóval szemben állóhely, valamint a .55-ök légkondisak és dönthető üléseik vannak, de peron itt is van. :-)