Ezek a statisztikak csak akkor ernek valamit, ha hasznalt kocsit akarsz venni, vagy ugyanabbol a szeriabol, amit ott leirnak (a szo minden ertelmeben...). A statisztika ugyanis az elmult 3/5/7 evet foglalja ossze, s ilyen idoszakokban legalabb 1 modellvaltas/arculatvaltas van (ld. Megane vagy Scenic, amit 99-ben (?) ujitottak fel eleg rendesen.)
1ebkent pedig egy auto megbizhatosaga leginkabb a gazdajatol fugg. Kedvenc tortenetem ezugyben : Elso cegemnel szolgalati autokent Skoda Favoritot kaptam (1993-as evjarat, vadonatujonnan). Mivel ceges auto volt, minden kotelezo szervizre elvittem. Eredmeny : az autoban azota kb. 300000 km van...
Én éppen az utolsó helyen tudom a Renaultot ebben a kategóriában (is). Viszont a statisztikák nem a márkaszervízbe való hordás alapján, hanem a vizsgán való bukás és/vagy az országuti kiszállás alapján szoktak készülni. Én a legtöbbet a fékrendszer problémáiról olvastam.
(Egyébként én szeretnék hívő lenni: elhinni, hogy érdemes Megane-t venni. Csak mint oly sokan, tele vagyok előítéletekkel)
Ez a "szinte minden" kicsit erős. Ebben a szegmensben valóban nincs a vezető márkák között a Renault, de vedd figyelembe, hogy a tulajok többsége (nézd meg, hogy általában kik veszik a Renault-kat) minden apró hibával felkeresi a szakszervízt, míg pl. Hondáknál, Golfoknál, stb. lényegesen nagyobb arányú a "fekete szervízeltetés".
(Mellesleg a dízelmotorok megbízhatósága terén közismerten jók a franciák.)
Kopi!
Bocs, de ezen jót nevettem :-)))))))))
Hát, így a kereskedő helyében én se engedtelek volna el egy oda-vissza kb 400 km-es próbaútra.
Én, Miskolc mellett Szerencsen lakom és itt is van Renault kereskedés. A Miskolci célzásodból azt hittem, hogy Miskolc környéki vagy. Mégegyszer bocs!
Üdv.:-)))))
Az csak olyan viccféle volt a próbaútra. Mert nekem nem elég néhány km. arra, hogy komolyabb véleményt tudjak mondani egy autóról.
Egyébként Bp, XVII. ker. A kocsit a Renault Hungáriánál vettem.
Üdv Kopi!
Az elején írtad, hogy Miskolcig nem enged el a kereskedő.
Hol laksz, már ha publikus.
Mert én Miskolc környékén és most akarok Renault-ot venni, és így lehet hogy egy kereskedőhöz tartoznánk.
En ezt a forumot most vettem eszre, es ha szabadna,tanacsolnek valamit azoknak, akik uj Meganet akarnak vasarolni.
Info keppen 1999 szeptembereben vettem at az uj Megane-omat, az elso szeria utolso darabja volt, talan ultetek is benne, mert a budaorsi uti Baumgartner kereskedesben aprilistol szeptemberig ez allt bent bemutatoautokent a szalonban.
Szoval a tanacs: a metalfenyazes nagyon fontos !!! Nekem ez sima kek. Es megbantam,jobb lett volna metal.
Van itt valakinek meg nem metal kek autoja? Hogyan mossatok ? En csakis kezzel, mosoba a majd masfel ev alatt ha 2x volt, szoval nagyon vigyazok ra.
A gyari zene nagyon gyatra benne szerintem. Az a magno nem tudom hol er meg 90e forintot. Ha tehetitek, CD-set kerjetek mar akkor, az 20e-rel dragabb, ha jol tudom. En mar azota beletettem egy kenwood CD-s radiot, melnyomolada, erosito, elore Phoenix Gold hangszorok. Igy mar elfogadhato a zene :)
Es meg valami: TUNING! Az RT felszeretlseghez alapbol jar a krom elore. Es nem vagyok avval egyedul, hogy evvel az auto gyonyoru. Mi a megoldas, ha RN az auto ? 2 megodas letezik: veszel 26e-t uj hutomaszkot, vagy azt csinalod, amit en. Bementem, vettem meterre kromcsikot, es korberagasztottam. Kihangsulyozom, hogy nem raganyoltam, tehat hevitestol kezdve minden volt, de tutin nez ki nagyon. Sot! Az oldalso ablak keret ala is tettem vegig 10 millis kromcsikot, illetve a hatso rendszamtabla fole is. Nagyon tutin nez ki vele, probaljatok ki.Es vettem ra egy tankspkadiszt. Osszesen olyan 8e forintba van a kocsi kulseje, es jol nez igy ki. Ja, es meg uvegsotites is van rajta, mondjuk az mar dragabb volt, de igy osszessegebe jol nez ki a kocsi.
Ha esetleg valaki tud ilyen jo kis trukkos optikai tuning dolgokat, az ossza meg velunk, en nagyon vevo lennenk az ilyenekre, koszike!
Es meg valami: tehat 1999 szeptemberi az auto, kek, RN felszereltseg, 24000 km, 5 ajtosű. Az eredeti gyari hifivel szerintetek mennyiert lehetne eladni ? En 2.650.000 -t gondoltam erte alku nelkul, az ujsagbeli arakat nezve elegge elfogadhato szerintem.
Új Megane átvételekor kapnod kell 2 db gyári kulcsot aminek a műanyag fej részében van az immobi (plip). Mentőláda, háromszög, égőkészlet jár a kocsihoz. Meg kell nézni a pótkereket is ami a csomagtartó szőnyege alatt van. A pótkerék alatt a kerékcseréhez szükséges szerszámok vannak(emelő, kerékkulcs). A bőrtáskában benne kell lenni a szervízkönyvnek, forgalminak, rádió és gépkocsi leírásnak és a szervízlistának.
A héten veszem át új Megánomat. :-)))
Mivel ez az első új autóm, megkérdezném, hogy mire kell figyelni átvételkor? Pl: Hány kulcs jár hozzá? Az immob. a kulcsban van vagy mellette? Minden kulcsban van? Kell-e hogy járjon hozzá mentőláda + háromszög? Egyebek...
Köszi.
zyz,
A francia dízelek általában megbízhatóbbak a benzineseknél. A Mégane és a Xsara is jó autó, kényelmesek, keveset esznek. Hátul a Mégane komfortja verhetetlen, a fejtere is valamivel nagyobb, mint a riválisáé, viszont az első ülései nem mindenkinek jönnek be (nekem igen).
Én csak Tunéziában jártam, de ott 5 autóból legalább 4 francia dízel (többségük Peugeot) volt. Valószínűleg ott jobbak a szervízfeltételek, mint itthon, de nem hiszem, hogy cserbenhagynának ezek a modellek.
Rastaman,
igaz, nem teljesen idevag a tema, de tudsz vmit arrol, hogy Marokkoban milyen a francia autok szervize? Tervezunk egy nagyobb utat arrafele, akar meg egy kicsit delebbre is(Mauritania..), es nem igazan tudom, mennyire lehet rajuk szamitani,ha kipurcan az auto. Talan szerencse, hogy mindenkeppen francia auto, amit venni akarok, mert gondolom meg annak legjobba szervize arrafele. Egy 2-3 eves Xantia lesz valoszinuleg, de meg a Megane is benne van a pakliban (+Xsara, ill P306). Akinek vannak tapasztalatai segithetne, hogy melyik a legkevesbe kenyes auto? Tudom, hogyha a megbizhatosag lenne az elsodleges szempont, akkor nem franciat kellene vennem,de ennyi penzert ezek e legkenyelmesebb autok,es az szinten eleg fontos, egy hosszabb uton.
Huh, ez jo hosszu lett :-)
koszi
Nem hagyott alább! Használom. Mármint a Megane-t.
Egész élvezetesen lehet vele autózni.
Azért van vele bibi is: hátsó ajtónyitó gomb beragadt, rendszámvilágítás kontakthibás, fényszórómosó tartálya, vagy a csővezeték valahol ereszt... Garancia! :)))
Eleg sok Renault-s tapasztalatom van, eloszor sorolom, hogy mik, aztan reszletezem:
Renault 11 (a Dacia ennek a licence alapjan keszult, vagy az R12? mar nem emlekszem, reg volt:), Renault 5 Turbo, R19 dízel 1,6, R19 II , Renault Mégane Classic, Renault Kangoo, Renault Mégane Break (ez mar a ranfelvarrott, az elozobol nem volt kombi), Renaul Clio I 1,2 benzin.
Szoval meg anno marokkoban nyuzott az apam egy R12-est (mondom, a szamra mar nem emlekszem, de az, mint a Dacia). Akkor 9 eves voltam, es annyira emlekszem, hogy jol huzott! :)
Aztan mikor hazajottunk vettunk egy R19-est, kozponti zar, elektromos ablak, riaszto, radio, piros, csodaszep. ekkor is 9 eves voltam, es nagy elmeny volt egy nyugati kocsiban ulni (elotte asszem merdzso volt az elso nyugati amiben ultem). Mindent lehetett allitani, kormany, ules, derektamasz, ovmagassag, sokat jatszottam benne. Imadtam azt az autot!
Aztan kenyszerbol eladtuk, es egy 3 ajtos fapados R19 II-ot vettunk. Az szar volt!
Kozben egyik hetvegere apam kolcson kapott egy R5-ost, turbosat. Ekkor kb. 12 eves voltam, es annyira emlekszem, hogy ams akkor se fert bele a vallam a kagylo ulesbe, no meg arra az erzesre emlekszem, amikor a Turbo ugy 50-nel bekapcsolt! :)))))
Hosszu kieses, kozben Suzukink volt/van.
Aztan apam elment foallasba, szolgalati auto egy Megane Classic. Eloszor egy 16 szelepes. Ami angyon feltuno volt, hogy tul puha a kuplungja (nem lehetett erezni, hogy hol fog, marmint a pedalon, csak a ford. szamon lehetett kovetni az esemenyeket), no meg a kormany 120-130 korul razott. Ezert is mentem vele 140-150 korul!!! :)))
Aztan mivel o kevesett hasznalta, marmint tavban, elcserelte egy munkatarsaval, es mar csak 8 szelepes volt: mit ne mondjak, erezni lehetett a kulonbseget. Lomhabb volt, es mar megszoktuk a masikat, igy ezzel tobbszor le is fulladtunk az elejen. Meg a szervizbe is voltunk, hogy miert ilyen szar, azt mondtak, hogy "ja, hat korabban egy 16 szelepeset vezettek!". Bar nem ertem, hogy akkor a 8 szelepesnek miert kell lefulladnia!
Sebaj.
Mult nyaron apam egy hetig egy piros (ugyanolyan piros, mint az elso R19-esunk) Cliot nyuzott, 1,2-es, benzines. Az a kocsi eszmeletlen. Olyan dinamikusan lehetett vele menni, csak azt sajnalom, hogy en nem vezethettem... :( 5-en ultunk benne, ebbol egy gyerek, ket turazsak plusz sator, es baromira repult! Egyszeruen mozgekony!
Sieleskor egy Kangoo-t kaptunk, egy hetre: annak a kocsinak van egyenisege! Nagyon baratsagos az a ket bumszli az orran (a ket lampa teste kiemelkedik a motorhaztetobol). Az elso ulesek kenyelmesek, hatul jo tagas, engem kicsit zavart is az a nagy belmagassag. De 5-en utaztunk benne, silecestul, es elfertunk.
Most nyaron lett lecserelve apam szolgalati autoja. Egy 1,6-os, 16 szelepes benzines Break-et kapott/kert. Nekem nem tetszik, foleg hatulrol nem, kicsit igenytelennek tunik. A lampai telleg jok! Azt a legkondi gombot kicsit csinalhattak volna nagyobbra! no meg a folotte levo LED-et, nezegetni kell am rendesen, hogy kideruljon, hogy mukodik-e vagy sem. A hatso ajto angyobb mint a Classic-é, ami nem hatrany, es a csomagtarto tele van rogzito kampokkal.
A tetocsomagtarto direkt szep igy szinre fujva!
Szoval a kocsi jol huz, jobban mint az elozo, bar a 2-essel itt se avgyok megelegedve.
A fedelzeti szamitogep szerint 7.9 es 8.2 kozott van az atlag fogyasztas, en ezt picit sokallom, igaz, a Szabadsag hegyen lakunk...vagyis minden nap le-fel.
Sokkal jobban elvezem ennek a vezeteset mint az elozoet, a kormany itt amr nem raz! Sot, a servo nagyon is tetszik, a fek tenyleg szokatlan az elejen, de nagyon gyorsan (5-10) fekezes utan ra lehet erezni. A kuplung itt is puha, de mar megszoktam.
Osszessegeben tetszik, de idegesit, hogy par aprosagot nem tudtak kijavitani! pl. a vezeto bal oldali legbefuvojanak a tarcsaja, amivel a levego mennyiseget lehet allitani, elegg el van dugva, es pont mellette van a fenyszoro allito is, szinten olyan tekero. A radio taviranyitoja viszont nagyon jo, jo, hogy nem valtoztattak rajta!
:)))
Próbáltam. 18 évig! De az csak egy kis fapados Charade volt. Szervo nélkül is könnyű kormány, kanyarban nem nagyon kellett elvenni a gázt. Volt szerencsém kipróbálni a GTti-is. Brutális! Szerintem a CRX őrülteknek is tetszene.
Mégane: parkoláskor morog a futómű! Mintha valami rágna. ABS - úgy tűnik - rendben. A fék elég jónak tűnik.
A gyorsulás kb. olyan, mint amit vártam, bár még 1100 km-nél nem nagyon akarom nyomni.
Álló helyzetből intenzív indulással kanyarodás: olyan mint a hajóhinta. Oda megy, ahova akarom, de zavar.
Fogyasztás - a fedélzeti számítógép szerint - 8 l. Tankolási adatok még nem mérvadóak.
Nekem a kormány tetszik, és az üléssel sincs egyenlőre semmi bajom.
A sebváltó viszont nekem sem tetszik. A magasságom miatt hátra kell tolnom az ülést. A botot csak vállból enyhén előredőlve érem el. És - bevallom - már váltottam félre. Eleve sokkal lassabban tudok kavirnyolni vele, mint ahogy megszoktam. Ellenben a motor rugalmas. Ötödikben 1100-1200-ről is feljön. 1500-tól meg már rendesen húz. Kettőbe, vagy háromba visszadugava persze kicsit más. :)
Nem mondom, hogy az autó remek. De összességében egyelőre azt kapom tőle, amit vártam. Meginogni meg hiába inognék, mert senki nem vesz nekem helyette egy Toyota Corollát, vagy egy Avensist. :)
Ittse, köszi az érdeklődést, meg a tapasztalatcserét! Remélem, máskor is számíthatok Rád (meg esetleg másra is)! :)
Most mondhatnám a "Látod, én megmondtam..." szöveget, de hagyjuk.
Annak idején írtam, hogy Mégane és Civic felhasználó vagyok, most már csak Mégane, mert a Civic árát beépítjük a házba :((((. Mostanra - hat hónapja nyüstölöm a Migrént, 58K km-rel, két éves - nagyjából kiismertem. Ha van alkalmad, próbáld ki a Lágymányosi budai lehajtóját a rakpart felé. Én ott laza 60-70-nel lehuppanok, 175/65R13 gumikon, sz'al a kanyartól nem kell félni. Sokkal inkább az oldalszéltől. Most, hogy ilyen szeles napok járnak, érezni fogod, hogy piszkosul lökdösi a gépet.
Egyéb tapasztalatok:
- kanyarodáskor, ha gázt is adok, hangosan morog az első futómű. Renault Budakalász szerint ez ilyen és kész
- sokszor egész enyhe fékezésnél, tiszta száraz aszfalton is bekapcsol az ABS. Nagyon zavaró! Sok = minden második, harmadik fékezés. Magyarázat mint feljebb: ez ilyen.
- valami zörög a motortérben.
- nehezen jön ki a kulcs a gyújtásból
- nehéz a kormány, nem 1 japán szervó :(
- gagyi sebváltó
- _nekem_ nagyon kényelmetlen az ülés
- a bogarak átették magukat a motorház fényezésén, polírozás sem segít
- a szervízben azt mondta a motorszerelő, hogy ESZEMBE NE JUSSON MOTORMOSÁS, MERT BEÁZIK és napokra otthagyhatom
Hogy jót is mondjak:
- bazinagy csomagtér
- városban 7 liter alatti fogyasztás, pedig nyomom neki :))
- megyeget :)
- belül is tágas
- jól világít a refi
Remélem azért nem ingat meg a leírásom, mert én inkább a sportos japcsi háromajtósokra rezgek, míg a Migrén - családi cégautó.
Sok sikert hozzá - és próbálj ki egy japcsit is ;-)))