Ha beleolvastál a topicba, akkor tudhatod, hogy pro-kontra vélemények alapján elég nehéz megítélni a gépet. Nekem is volt néhány problémám az elején. De azóta elég jól szuperál a Megane. (lásd a 135-ös hozzászólásom) Igaz, még csak 24 ezret tettem bele. Nem tudom, mi lesz "holnap", de az, hogy az Assistance most már vagy tíz évre szól, talán jelent valamit.
Azon is érdemes elgondolkodnod, hogy milyen stílusban akarsz vezetni? Honda nyilvánvalóan sportosabb. Renault kicsit puhább, mint kellene (ez eleinte zavart), de azt csinálja, amit "mondok" neki.
Milyen magas vagy /hány kiló :)/? Hondába is beleültem, de nem fértem el (185 cm/110 kg). Hátam mögött semmire sem volt elég a hely. A Megane-ban öten mentünk kétszer is 1500 km-t egyfolytában. (15-17 éves lányok hárman hátul egész jól elvoltak.) Csomagok is elfértek.
A Renault ocsóságában az is szerepet játszhat, hogy nem túl nagy a választék az egyes tipusokon belül. Majdnem mindegyikbe beleraknak mindent, így nyilvánvalóan olcsóbban tudják beszerezni azokat a felszereléseket, amiket a többiek extraként kínálnak felárért. Meg az összeszerelésnél sem kell annyira figyelni, hogy Gipsz J. ezt kérte, XY meg azt.
Nekem is az volt a legnagyobb bajom, hogy nem lehet párhuzamosan több autót is futtatni a vásárlás előtt. Én megszerettem. Egyelőre tetszik. De egyáltalán nem kizárt, hogy egy Corollában boldogabb lennék (sokkal többért).
hali mindenkinek,
autovasarlas elott allok es a forumban kutakodva talaltam ezt a topicot. ha tudtok, kerlek segitsetek par informacioval.
A mostani megane akciora izgultam ra (1-2-3 kedvezmeny + alize 3 malatt zsir ujonnan) de egy honda hivo emberke rogton eloszedett valami baratjat, aki szerint a megane nem veletlenul ilyen olcso, hanem "kisporoltak belole az anyagot", vagyis hasznalat kozben egyre tobb baj lesz vele. pl 30e kornyeken elkezdodnek a futomu bajok es utana folyamatosan szervizilyesmi.
neketek vannak ilyesmi tapasztalataitok? vagy egyeb, 1-2 ev hasznalat utani bosszanto aprosagok,amik miatt gyakran kell szervizben pihenni?
nekem nagyon fontos szempont a dontesben, hogy ne legyenek szerviz problemak. a rivalis egy civic 1.4, persze az hasznalt kb 2-3 eves mert ez fer a penzbe bele :-(
szoval erveket keresek az uj megane/hasznalt civic ugyben.
segitsegeteket elore is koszonom:
da lamer
Sziasztok!
2,5 eve hajtok egy Megane 1,6 Chic -et. Egyetlen gond a valtoval van, neha egyszeruen nem lehet betenni egyesbe, vagy 2x kell kuplungolni, mint a teherkocsikban... Autopalyan a 180-190 lazan megy, emelkedtol sem ijed meg. A gyari 13 zollos alufelni viszont nem egy fonyeremeny kanyarstabilitas szempontjabol.
Az alkatreszarak tenyleg horribilisek. Most kint vagyok vele Nemetorszagban es par napja zuzta meg egy automoso a hatso spoilert + ablaktorlot. 500 DM indulasbol!
Belenyomtam három hét alatt 7,300 km-t. Ebből 4 e. km-t teljes terhelés körüli állapotban (5 fő + csomagok). Kétszer egyhuzamban 1,5 e. fölöttit. Az egyiket 180-190 körül, ha lehetett. De a többi is varoson kívül 150-160 volt. Könnyedén bírta. De az oldalszelet - ezt már valaki korábban jelezte - nagyon nem szereti. Ha erősebben fújt, nagyon kellett kapaszkodnom. Főleg jobbról jövő szél volt zavaró kamionok mellett elhaladva. Szélárnyékba kerülve gyakran meg akarta puszilni őket.
De azért összességében nem lehet okom panaszra - egyelőre.
:)))
Azért ma már nem a cuclista hozzáállással mennek a dolgok. Ripsz-ropsz emelkednek ki a földből a betonpaloták. Talán még élni fogunk akkor, mikor megnyitják.
Kedves elottem szolo: elmeselned, hogy is volt ez a baleset ? Kivancsi vagyok ra. Legzsakok, stbstb ?
Amugy annyit szeretnek hozzatenni ahhoz, amit irtal meg 1 honapja kb, hogy azert egy 1.4-es motornak nem az utazosebessege a 180-190! Szoval hogy 1.4-es 95 Le, elegge ki van elezve a motor, alapbol nem fog olyan sokat elmenni, mint mondjuk apam 626-os mazdaja (450e km van benne!), nem kene meg szet is hajtani. Alairom, megy annyival, de nezted, hol porog a motor ? Nagyon magason, 5e korul, ha jol szamolom, na mind1
Mas: ugyebar nekem is Meganom van, amint azt mar olvashattatok. Szep, jo, kicsit tuningolt (Renault szervizbe megkerdeztek, hogy sproting felszereltseg ? Mondom nincs is sporting felszereltseg:) De valoszinu meg fogok valni tole. Tetszik a kocsi, csak kicsit zuros neha. Es SAJNOS jovore lecserelik TELJESEN. Erre nagyon elszomorodtam.
Szoval a Peugeot 307-e fele kacsintgatok. Nagyon szep es jo lesz az is, tele soksok extaraval. Szoval hajra.
Ezzel kapcsolatba: aki tud, hogy egy
1999 szeptemberi ,otajtos, melykek szinu, 1.4 16V -es meganet akar venni szoljatok. A szokasos RN felszereltseg mellett enyhen sotitettek az uvegek (mondjuk esztetikusnak), riszato van benne, ablakmodul (automatikusan felhuzodnak, mikor lezar a kocsi), enyhe kromdesign (oldalso ablak alatti csik, elol a kodlampak alatt vegig futo kromcsik, hatul a csomagtarton is van egy). Mindezt 2.590.000 iranyaron. Van meg pluszba 4 db alessio felni, az 60e-es iranyaron.
Ennyi lettem volna, ha esetleg valakit erdekel, irjon nekem azonnal valaszolni fogok!
ja a vicc az hogy az ujabb megane-okban szeria automata ajtozaras elindulas utan egy software elkonfigolas miatt nem mukodott. kapott is fater egy szep levelet hogy visszahivtak, masszon be a markaszervizbe ahol 2 perc alatt beaktivaltak az adott feature-t ;) laptop radug 5 kattintas > muxik...
nekem is nyikorgott a vezetoules, igaz egy even keresztul edsapam 120 kiloja terhelte naponta, zavaro de ez van, lehet hogy tipushiba :)
a mult ido alkalmazasa egyebkent teljesen helyenvalo mivel egy hete sikerult totalra tornom egy szerencsetlen baleset folytan. (szivar audi 100 70el fekezes nelkul oldalrol belem durr)
3. Ülés nyikorog. 70 kiló vagyok, nem értem. Nem 'tornáztam' benne, stb:) Kicserélték az üléssínt. De újra itt van. Szerintem az ülés a gond. Némelyik állásban jó, némelyikben nyavajog. Még garis, majd azt érvényesítem. De vidéken, ott készségesebbek. Ez a problem viszont k. idegesít!
(Mellesleg ülések totál rendben vannak, kényelmes-velúr, oldaltartás elég -bár nem sportülés, keményedett R19 óta(!), jól állítható: csak már nem merem fel-le, előre hátra...)
De jó lenne, ha csak pár csavart kéne megtépni....
Na, kedves Renault-Megane-osok, tehát akkor 'kopi'-nak is megvan az autója, folytassuk tapasztalatokkal amik jól jöhetnek mindenkinek.
Ami biztos (mégane):
1. légzsáklámpa+serv. kigyullad, ajtók kinyílnak (aut. zárásból). Megcsinálták, gond állítólag a rossz helyen tartott mobil. Árnyékoltak itt-ott, most jó. De zavart eléggé, most ez megnyugtató nagyon, nem haragszom a gépre, Renault-ra, fűrefára
2. Rendszámtábla egyik megvilágítója kontaktos.
Nem zavar, a másik jó. Majd ha szól a rendőr. De hát csapkodom le rendesen a csomagtartót, kap eleget, ezér' van. Más autónál is láttam, mosolyogtam rajta. Szerintem gyakori lehet. Majd megnézetem a 20K-s szerviznél, vagy én egyik hétvégén.
a tapasztalataim megane-al, ha valakit esetleg erdekel: :)
nemreg vettem meg apam 1 eves megane-jat (1.4 16v, 5 ajtos 95le papiron) 68e km-t rakott bele kedves osom egy ev alatt es masfel honapja beballagott ele egy oz az autopalyan amit sikerult kb 110-el feltrancsiroznia. motorhaztetot, jobb elso sarvedot, lokharitot csereltek, meg minden ami ugy kozotte van, ezen kivul nem serult semmi mas. azota hajtom, es azt kell hogy mondjam hogy ugy megy mint egy alom. autopalyan a 180-190 tokeletesen tarthato nagyobb emelkedoknel visszaesik 160ra de egy 1.4es autotol szerintem meg ez sem rossz. fogyasztasa varosban ahol foleg hasznalom megall 8 literben ami szamomra elfogadhato, aki sporolosabb autot akar vegyen dizelt ;)
egyebkent apam es en abszolut renault hivok vagyunk, miota 3 eve sikerult a 19est totalra tornom (autopalyan 140rol padlofekezes kozben jobbrol kamionnak csapodas) es meg a legzsak sem nyilt ki csak a jobboldali ovfeszito durrant el, a bent ulo 3 ember egy haja szala sem gorbult.
azota edsapam mar a 3. megane-jat gyurja es evente belehajt mindegyikbe olyan 60-70e km-t, minden aprobb hiba nelkul. 19-es utani elso megane 98-as gyartmany volt a maga 75le-jevel nem volt egy atomeromu de kellemesen el lehetett vele autozni, 120e km-el adtuk el. a masodikat most en hajtom (ld. feljebb). a legujabb szerzemeny most 1 honapos ugyanugy 1.4 16v, es apam velemenye szerint klimaval egyutt kevesebbet fogyaszt mint az enyem :)
ez lehet...bar a gyartasrol en spec semmit se tudok...
pl. a 16 szelepes 1.6-os motorral szerelteket hol gyartjak? csak mert azokkal nem nagyon volt gond (ilyenjei vannak a cegnek)
Én már 100.000-ik Mégane-kilométeremen is túl vagyok, de az itt említett hibákkal nem találkoztam. Az 1.4-essel semmmi, de semmi gond nem volt, az 1.6-osban is "csak" a gyújtáselosztót kellett kicserélni. Az autót amúgy én is imádom, gyönyörű, praktikus, kényelmes...
Elolvasgattam az utobbi ido par hozzaszolasat, es nekem is lenne egy-ket velemenyem.
Valaki irta, hogy 60e-nel fektarcsakat csereltek, es szerinte ez korai. Nalam ez 40e-nel tortent, mert ki KELLETT cserelni, annyira el volt hasznalodva.
Az a sok hiba, amit Kopi irt, majdhogynem MIND nalam is megjelent. A legzsak jelzotol kezdve a csomagtarto gombig, mindegyik hiba volt nalam is.
Egy autoszerelo ismerosom szerint a Meganeokat 70e korul el kell adni, mert egyre tobb bajuk lesz, es sajnos ez kezd is beigazolodni.
Legujabb problema a kozponti zarral es az elektromos ablakokkal van. Pedig el kell mondjam, hogy tenyleg nagyon vigyazva van a kocsira, mert imadom az autot !!! Mindezek ellenere is.
Szep auto, jo auto, csak egy kicsit sok vele problema ahogy oregszik sajnos.
Ennyi lett volna a hozzaszolasom, legyetek jok, es Kellemes Husveti Unnepeket kivanok nektek !!!
Nem erdekel valakit egy ket eves, metalzold Megane Classic? Nagyon jo allapotban van, ceges auto volt, igy minden kotelezo szervizelesen megfordult. Kilometert most hirtelen nem tudok mondani, de ha jol emlekszem, olyan 70 000 korul van.
Szoval ha erdekel, irjal mailt. Addig pedig utana nezek a reszleteknek.
"inognék, mert senki nem vesz nekem helyette egy Toyota Corollát, vagy egy Avensist. :)
"
Egy Corolla mennyivel drágább a Mégane-nál? Kábé egy árban vannak.
Fékezésnél balra tekeri a gép a kormányt.
Csomagtartó nyitógomb beragadt, majd egyszer csak ki lehetett nyitni.
A fogyasztást a műszer rendszeresen elszámolja. Kevesebbet mutat kb. 5 %-kal a valóságnál. (Nem valószínű, hogy minden kút rosszúl mér, bár lehet!)
A bal hátsó hangszóró zizeg.
A mutatós műszerek két indulás után nem mutattak semmit. A következő indításnál meg működtek.
A légzsák ellenőrző egyszer hibát jelzett. (Azóta sem.)
A fényszóró mosó rendszer valahol ereszti a naftát.
Az ablaktörlő folyamatos állásában megálláskor szakaszosra kapcsolt. Már nem.
De megy, mint állat. Könnyedén kétszáz fölé lehet zavarni öt személlyel is.
Egyszer már jártam itt, hogy lebeszéljelek, de akkor nem jött össze :)))
Csak a híreket szeretném megírni:
60e km-nél, a nagyszervíznél ki kellett cserélni az első féktárcsákat, mert olyan állapotban voltak. Kicsit korainak érzem...
72e km-nél teljes kormánymű-csere, 245+15e Ft volt a számlán. A 15e az első akció volt, mert azt hitték, hogy valami kutyagumi cseréjével megszűnik majd a kopogás, de nem tette, ezért jött a kormánymű-csere. Érdekes, hogy azóta egyenesen át tudok menni a Puhamányosi hídon, nem sodródik jobbra-balra az autó. Mellesleg 50e-nél, amikor megkaptam, már akkor nem lehett egyenesen menni a géppel, de senki nem hitt nekem...
És végül most, amikor kicserélték a kormányművet, mutattam újból az eltekert kormánynál hallható búgást az első futóműből, és az a szervizes, aki most meghallgatta, az is azt mondta, hogy ez ilyen... Shame...