Klímás Megane-otokból hol csöpög a kondenzvíz?
Normális, hogy nekem sehol nem csöpög?
Másd klímás autókból egyenesen csurog, pl. egy piros lámpánál.
Egyébként hűt rendesen.
H.
Tökéletesen igazad van, félreírtam.
Április 30-án rendeltem meg az autót, megvártam mi lesz májusban. Őszintén szólva vártam valami kamatmentes játékot, de nem jött be.
Talán annyi helyesbítésnek, hogy az 1000 euro március-áprilisi akció volt, a májusi 800 euró.
A többiben úgy tűnik, hogy igazad van.
Az én megrendelőlapomon az üzembehelyezési költség 65 000 Ft, de ebben benne van az összes kresz tartozék, a vizsgáztatás, az alvázszám begravírozása az üvegekbe, a szőnyeg, no meg persze az összes hivatalos papír beszerzése.
De mindezekkel együtt valóban kedvezőnek tűnik az autód ára.
Na akkor...
A listaár már elég régen 3.439.001 Ft (Alizé Break 1,6 16V)
Április-májusban 1000 EUR volt a kedvezmény, azaz 250.000 Ft. (A baumgartner adott volna + 40.000-et, de semmi egyebet)
Ezek alapján az autó korrigált listaára 3.189.001 Ft. Én fizetek 3.270.000-et, azaz ha jól számolom 80.999,- Ft -ért kapom a metált (75ezer) vonóhorgot (baumgartner vagy 75ezerre ki is hozta, hahaha, egyébként olyan 50 rugó), a küszöbvédőt (ha jól tévedek olyan 15ezerre mondták) meg a szőnyeget (7ezer). Ja és nem kell kifizetnem a kRESZ-tartozékokat, amit máshol úgymond az üzembehelyezési ktsg. hivatalos díj-részén felüli sáp tartalmaz. (Nehogy már -kereskedőtől függően- ezek majd 50 rugóba kerüljenek.)
Én sem vagyok ennyi engedménytől elrgadtatva, nem erre számítottam életem első új autójánál, de mégegyszer hangsúlyozom, hogy kb 7 ajánlat (Bp. és vidék) közül ez volt magasan a legjobb.
Sziasztok!
Bocs,h beleszólok, de csak részlegesen van kapcsolatban a témával a kérdésem. Nem tudjátok, hol tudnék kimerítő teszteket olvasni a Renault Megane Coupéról?Néztem a Renault Megane Coupe fórumot,de annak vége és ezzel kapcsolatban nem találtam infót.Ha valaki tud ez ügyben segíteni,azt nagyon megköszönném!
Üdv:Tamás
Akkor az euró számítása nem stimmel. Vagy más. Haverom áprilisi akcióban rendelte meg a Baumgartner egyik szalonjában és 300000 Ft kedvezményt kapott, azaz 2999001 ft-ról indult + metálfény.
A májusi akció 800 eurós, azaz 200 ezer Ft, tehát elméletileg igazad van.
Nem igazán értem, hogy miből adódik az eltérés, de a -300 ezer Ft az tény, láttam a megrendelőlapot.
A Hungáriával nekem - sok egyéb mellett - az a legnagyobb bajom, hogy Casconál nem hajlandó átvenni a más biztosítónál szerzett bónuszt. Én az AXA-nál már maximumon - -50%-on - vagyok. A Mégane Alizé esetében 50 ezres elektroakusztikával és 500 ezres balesetbiztosítással (ezekre nem hat a bónusz) az éves díj 10% önrésznél 81272 Ft lenne.
Az általad leírt ár akkor nagyon kedvező, ha a vonóhorog és a küszöbvédő ára egyébként több, mint 56000 Ft lenne. A szőnyeget máshol is ajándékba adják.
Ugyanis a Renault áprilisi akciója -300000 Ft volt, azaz metálfénnyel az 1,6 Alizé Break listaára akkor 3214000 Ft volt.
Az üzembehelyezési költség az korrekt.
A legkedvezőbb (ár szempontjából biztosan) Casco jelenleg a Hungáriáé, egy 1,4 Alizé esetében 10%, illetve 50 ezer Ft önrész esetén 11888 Ft/hó. Ezt a kereskedő számolta ki, én a neten található kalkulátorok segítségével számoltam (a www.freemail.hu kezdőoldalán található egy link Casco és kötelező bizotsítás kalkulációjához egyaránt) és kb. ugyanaz jött ki. A többi pedig lényegesen drágább. Persze a díj egyénre szabott, így vidékiek esetében lehet, hogy másképp alakul díj.
A kötelezőre a legjobb ajánlat (az én paramétereimre) az Európa Biztosítóé.
Most lesz egy hónapja, hogy megvettem életem első újautóját, egy Mégane Classic Alizé 1.4-et és eddig tökéletesen bevált. Pedig hogy fostam a francia autóktól... Sok kocsit vezettem, meg vezetek mindenfélét, de eddig ez a legkényelmesebb. Be tudom úgy állítani, hogy pont komfortos és nem akaródzik kiszállni az első 200 km után zsibbadásilag sem. Fogyasztás kb. 8 l/100km városban szolidan klimatizálva. Dinamikus, csendes. Egyszóval, tökjó.
Nem tudom, mi az igazság, de a Megrendelőlap 5. pontja lehetővé teszi az áremelést:
"Az Eladó fenntartja magának a vételár változtatásának a jogát, amennyiben a gépjármű leszállítása előtt a generálimportőr által kikötött szállítási ár, vagy a jogszabályváltozások, illetve devizaárfolyamok változása következtében az eladási ár megemelkedik."
Nekem Veszprémben azt mondták, hogy az átvételkori, Siófokon meg azt, hogy a megrendeléskori ár a mérvadó. Illetve azt mondták, hogy rám már nem vonatkozik az esetleges áremelkedés.
Én a Baumgartnernél rendeltem meg az 1,4 16V Alizé Break-et.
Miért?
A Renault weboldalaán jelentkeztem tesztvezetésre egyik este, és másnap délelőtt csörgött a telefonom, hogy délután mehetek. Meg is történt a dolog, nekem megtetszett az autó.
Az eladó rendkívül szívélyes volt, nem mindenhol tapasztaltam ezt más típusok márkakereskedéseinél.
Az ár a májusi kedvezmény alapján 3299001 listaárból 200000 kedvezmény, erre ő még hozzáadott 10001 Ft-ot, így metálfénnyel az ár 3164000 lett.
Annyit még mondott, hogy a Renault HUngária július 1-től emeli az árakat és állítólag oly módon (az ügyintéző mondta, nem tudom ellenőrizni), hogy nem a megrendelés dátuma, hanem az átvétel számít. Azaz aki július 1. után kapja meg az autóját, az már emelt áron kapja. Ez az én változatom esetében 50000 Ft (ezt viszont egy hivatalos Renault Hungária levélből nézte meg, én is láttam).
Megnézte a számíztógépbne, hogy mikorra érkezne meg az autó, ha gyárból rendelnék, azaz kérnék bele valami extrát. Július 7. lett volna. Viszont a Baumgartner rendel az alaptípusokból raktári készletre is, amiből 5 db. ilyen paraméterjármű volt a nyilvántartásban. Ezek június 10-e környékén érkeznek, tehát az áremelés előtt.
Mivel az extra csak aspec. hővédő üvegezés lett volna, arról lemondtam és megelégedtem a széria Alizéval. A szín is pont, amit szerettem volna.
Az üzembehelyezés 65000, de pl. egy másik Baumgartnernél kb. 77000 Ft került a haverom megrendelőlapjára. Tehát valószínűleg a Baumgartner szalonok sem egyformák, hanem magán szalonok, amelyek a Baumgartner cégnevét viselhetik.
Megremdeltem a Megane 1,6 16V Alize Breaket Siófokon. (április 30-án) Sok helyen néztem, messze ők voltak a legjobbak.
Ára: 3.270.000,- metállal, gyári fix vonóhoroggal, küszöbvédővel, gyári szőnyeggel és a hab a tortán: üzembehelyezés csak kb 34.000 Ft, azaz csak azt kell kifizetnem, amit a szalon is kifizet.
Július 3-ra igérték a gépet.
Nekem is az ár döntött az Octavia-val szemben. :-(
Az 1,4-es nem volt meggyőző, viszont az 1,6-os nagyon tetszett.
Nem utolsó a kedvező CAsco sem...
Nektek is feltesztem a kérdést, amit a Citroeneseknek mit érdemesebb venni:
Renault Mégane Alizé 1,4 Berline 3 mFt(esetleg Classic 3,1 mFt);
Citroen Xsara II 1,4 SX 3,17 mFt;
Daewoo Nubira II 3,824mFt-0,5mFt=3,324 mFt (most is Daewoom van, és ennyivel többért beveszik).
A Xsara II akciós lesz, klímával, deréktámasszal, alufelnivel, rádió-CD tárral, fedélzeti számgéppel, tolató radarral.
A Renault is hoz valami új akciót, erről ma hallottam vmit a rádióban.
A Nubira valószínűleg többet fogyaszt és néhány extra nincs benne: oldallégzsák, rádió, kp.zár távirányító, és az ABS csak sima, elektromos fékerőszabályzó és vészfékrásegítő nélkül, de belül nagyobbnak és kényelmesebbnek tűnik, magasabb kategóriát idéz.
Az Autó2-ben nemrég a tulajdonosok véleménye kapcsán a Mégane és a Daewoo Lanos kapott bizonyítványt, és megbízhatóságban a Lanos 87%-ot, a Mégane csak 75%-ot kapott, és ez kicsit elbizonytalanít.
Szóval, ahogy a topic címe mondja: Mégane - szabad, vagy inkább ne?
Szerinted számít, hogy török vagy nem török? A motort tudtommal nem a törökök gyártják, ők csak összeszerelik, ahogy mi szereltük az Astrát, illetve a Suzukit (bár ebben 51% alkatrész magyar gyártmány, de nem a fődarabok).
A Thalia is török összeszerelés, de nem tudok róla, hogy több panasz lenne rá, mint a máshol összeszerelt egyéb modellekre.
Közel 60ezer volt benne. Szervízkönyv vezetve! A 20 és 40ezres kis szervízre és a 60ezernél (itt cserélték a féktárcsákat, így ez most vadi új) előírt nagyszervízre elvitte az első tulaj. Egy független állapotfelmérés is készült.
Az óra valóban 200 -at mutatott. Viszont csak én ültem az autóban, csomagok nélkül. A mutató ahogy elérte a 200 -at már ugrottam is le a pedálról (M7 -es lezárások, trafipax, eső stb.) valószínüleg nem is volt több benne. Egyébként egy kollégámnak van ugyan ez a konstrukció, bevallása szerint 205 -ig bírta nyomni (ezt nem láttam, nem tudom tanusítani).
Csak Opel Astra G-ről van tapasztalatom. 1,6 8V (85 LE) 175-ig mentem vele, valószínűleg egy tizes még benne lett volna, de túl sok időbe telett volna elérni és nem akartam egy trafipaxot kockáztatni az M3-on.
De azt hiszem, az Astra G egy kicsit nehezebb, mint a Mégane (nem tudom biztosan).