Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lbx Creative Commons License 2019.02.09 0 0 29337

Hogy mennyire használható egy 1,4 motor társítva egy alapfelszereltséggel?

Tökéletesen.

A motor teljesítménye elegendő a mai forgalomhoz - feltéve, ha nem kihívást lát az ember minden lámpánál a szomszéd sávban állóban.

A felszereltsége tekintetében? Minden benne van, hogy autózni lehessen. Ami nincs, az vagy a nevéhez méltó cucc (tudni illik extra, ami a kényelmet szolgálja), vagy a kényelmes és/vagy "lusta" sofőr helyett dolgozik (belenéz a külső tükörbe, tartja a gázt a pályán, figyeli az előtte haladó távolságát, stb.). Ami a biztonságot alapban befolyásolja, az benne van mindegyikben - sőt olyan is, ami csak bosszúsághoz vezet pár év múlva (pl. TPMS).

 

Ha nincs idő, vagy fogadókészség a próbához, akkor a neten az utóbbi pár hétben a csapból is a Ceed-tesztek folytak (totalcar.hu, vezess.hu, autonavigator.hu, automotor.hu, alapjarat.hu, autopult.hu, stb.) , azokból lehet tájékozódni, mit tud a motor - a remélhetőleg nagyjából objektív újságíróknak van tapasztalatuk sok kortárs motor tudásáról.

 

Szóval próbaút, és döntés, mennyit érnek meg a kényelmi dolgok, vagy belenézni a tárcába, mi csörög benne. De ez utóbbi már eldöntött tény...

 

Ha pedig az a kérdés, milyen lesz pár év múlva, akkor ahogy KAti írta - plusz használttesztek keresése a neten.

 

Magam részéről egyébként sokkal kevéssé fáj egy automata ablakemelő hiánya egy gépben, minthogy az új(abb) autókból alig lehet kilátni; a 20 éves Almera egy panorámaautó volt a 2010-es Cee'd SW-hez képest - a 30 éves mikrobuszomat nem is merem említeni (persze ez egész más kategória, de utána olyan ülni a Cee'd-ben, mintha szemellenzőt adtak volna rám).

 

Szerintem.

Előzmény: utasssssss (29332)
KAti Creative Commons License 2019.02.09 0 0 29336

Ez a "fapadosság" nagyon szubjektív. Vagy a tesztíró nem kapott elég jattot :-( - de ez csak rosszindulat.
Ezért mondtam, ne mások véleménye legyen a választáshoz az alap, el kell menni szalonba, beleülni, menni egy próbaútra. Vagy használtautós kereskedőnél megnézni 3-5-7 évesen, és ott kipróbálni milyen lesz majd a jövőben a saját, új. 

Bírom balfékeket a Népítéleten, lehúznak egy autót, mert neki kényelmetlen, meg vacak a rádió. Basszus, nem ült bele, mielőtt megvette? Hát hogy akkor?

Előzmény: BX 59-76 (29335)
BX 59-76 Creative Commons License 2019.02.09 0 0 29335
Hát a Vitarát nagyon fapadosnak írták egy teszten.
Előzmény: utasssssss (29332)
aamen Creative Commons License 2019.02.08 0 0 29334

budapesten három márkaszervizben járt az autó amíg garis volt, nem emléxem rá hogy 2-4 napnál nagyobb időket mondtak volna bárhol is
ha szeged ennyire túl van terhelve akkor remélhetőleg ezt a kia is érzékeli és nyitnak a régióban még egyet

Előzmény: Benben (29331)
KAti Creative Commons License 2019.02.08 0 2 29333

Menj el egy próbaútra....mi itt összevissza beszélünk.

Előzmény: utasssssss (29332)
utasssssss Creative Commons License 2019.02.08 0 0 29332

Sziasztok!

Autócsere előtt állok, clioIV-ből ülnék át (talán) egy új ceedbe. A tesztek alapján nagoyn tetszik a ceed minőségi kialakítása, viszont 4,5-4,7 milliónál többet nem igazán akarok autóra adni. a kérdésem az lenne, hogy az alap ceed 1,4es motorral, alap felszereltséggel mennyire használható? van itt a fórumban tapasztalat? vagy inkább válasszam a kb mindenhol bestbuynak titulált vitarát, scrosst 1,4 turbós motorral?

köszönöm szépen!

Benben Creative Commons License 2019.02.08 0 0 29331

Tegnap voltam a szegedi Pappasnál, ablaktörlő kar csavart takaró burkolatot rendelni. A rendeléssel semmi gond, keddre megérkezik.

Viszont nagyon előzékenyen felhívták a figyelmem, hogy a május közepén esedékes kötelező szervizre, lennék olyan szíves, legkésőbb április elejéig bejelentkezni. Ilyen vállalási határidővel, még a nem túl jó hírű PoHu-nál sem találkoztam. Van-e egyébként valakinek tapasztalata a szegedi szervizzel kapcsolatban? Kecskeméten max 2 hét a vállalás ideje. Szívesen átviszem akár oda is, mert az általuk megadott időtávlat, számomra sokkal jobban kalkulálható.

meri Creative Commons License 2019.02.07 0 0 29330

Köszi a jótanácsokat.

Előzmény: Lbx (29328)
meilinger Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29329

Nem mintha bajom lenne a teljesítménnyel, de van infótok arról, hogy az új autókban lenne egy bizonyos km-ig teljesítménykorlátozás? Ha igen, meddig?

Lbx Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29328

Arra figyelj, hogy a zárhoz futó bovdent akaszd ki, az ablakemelő csatlakozóját húzd le, ne engedd, hogy a kárpit "leesen".

 

Előzmény: meri (29320)
Lbx Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29327

Én szedtem már le az ajtókárpitot - ugyan 2010-es a mienk, de gondolom sok változás nem történt, és a videó is ebben erősít meg. A patentok komoly ellenállást tanúsítanak, így kell erő a lepattintáshoz. Ahogy a videóban egy pillanatra látszik a fickó sem puszta kézzel dolgozik, hanem egy műanyag célszerszámmal.

Előzmény: meri (29320)
bratyus Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29326

Sztetoszkóppal körbe kell hallgatni a motort, ahol a legjobban halható a zörej, ott kell keresgélni.

Előzmény: bratyus (29325)
bratyus Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29325

Vezérműtengely?

Előzmény: maci100maci (29324)
maci100maci Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29324
maci100maci Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29323


Sziasztok.Kiváncsi vagyok valakinek van vagy volt ilyen problémája,a motor kopog-csattog:A youtubon találtok videókat.Nekem is ilyen szép hangú benzinnel menő dízel autóm van, 110000 km igazából senkinek fogalma sincs konkrétan mi ez a hang az enyémet már látták pár szervizben,hidrótőke(elméletileg nincs benne),fő-illetve hajtókarcsapágy( 20000 km mentem vele nem hiszem hogy túlélte volna a csapágy),vezérműlánc(erre még hajlanék Én is mert igazából a feszítőpatron kopása miatt kisebb erővel feszítheti a láncot,lehet szériahiba,de erről infóm nincs),dugattyú szoknya kopása,nagyon alacsony dugattyú van benne és az billeg,melegen ezért halkabb,ez gyári szerviz infó ezt is el tudom képzelni simán beszámolták volna egy újba aztán eladták volna így ahogy van.Éljenek a csattogós benzinesek,hallgassátok a rádiót meg menjen a venti állandóan kettesen,azt ne halgatózzatok. Ezt mondták a szervizben.Üdv márkatársak!!!

potyi20 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29322

mi okbol szeded le? ha sikerlult,megirhatnad,h hogy sikerult kivitelezni

Előzmény: meri (29318)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29321

Ahogy láttam, eléggé erős rántás szükséges hozzá. Emlékszem a Toyota Corolla bal első ajtópanel leszerelésére, ott sem lehetett finomkodni! 

Előzmény: meri (29320)
meri Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29320

Köszi, láttam a videót. Én a bal elsőt próbáltam, hasonló módszerrel... no, akkor a következő körre rágyúrok egy kicsit. (természetesen azt akartam írni, hogy "nem sikerült"). Tapasztalatból szóló biztatást vártam, pl.: "rángasd nyugodtan, nem fog eltörni" :)

Előzmény: stefi001 (29319)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29319
Előzmény: meri (29318)
meri Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29318

Sziasztok! Ceed JD (2017) ajtópanelt vett már le valaki? 3 csavart kell kicsavarni, aztán alul benyúlni, de sikerült megmozdítanom, pedig elvileg már "csak" a patentek tartják. Valóban ennyi lenne, csak bátrabbnak kellene lennem? Köszi...

Glovas Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29317

Mondjuk nyugdíjas zenetanárnő autóját véletlen se venném meg.. ahogy azok vezetnek, az tuti nem törésmentes :D

Előzmény: alaptalan (29307)
geri0116 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 29316

Igen erre irányult köszönöm.Csak az a baj hogy ez az ábra sem mutatja középen azt a két csavart, ami miatt nem tudtam kiszedni.A középső világításnál.

Előzmény: stefi001 (29315)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 29315

Ha erre irányulna kérdés:

 

Előzmény: geri0116 (29314)
geri0116 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 29314

Sziasztok.

Belső világítást szerettem volna kicserélni egy 2007-es Kia ceedben.Hogy kell leszerelni a burkolatot?Tudna valaki képet vagy videót linkelni hozzá?

cápaFeri Creative Commons License 2019.02.05 0 0 29313

Köszönöm, sok érdekes dolog van benne, tanulságos. :-)

Előzmény: Milee (29296)
cápaFeri Creative Commons License 2019.02.05 0 0 29312

Igen, más technológiákkal gyártják, de az alkatrészeknek akkor is össze kell szokni. Nincs az a szigorúan vett bejáratósdi mint anno, de még a mai technológiával sem lehet (és ha lehetne sem fordítanának rá akkora költséget egy motorgyártás során amivel ez járna) azokat a felületi "érdességeket" (inkább simaságokat) előállítani, mint amit a súrlódó alkatrészek egymáson kimunkálnak. Az első ezerben kímélni (neked pont ez egy hosszú út lesz, de odafigyeléssel megoldható) ötezerig azért kerüld a teljes terhelést, aztán utána már használhatod rendesen. Javaslom ebben az első ötezerben egy olajcserét csináltass.

Előzmény: watchman_ (29310)
cápaFeri Creative Commons License 2019.02.05 0 0 29311

Max fél gáz. Ha lehet ne hajszold 120-130-nál jobban. Kerüld a sokáig tartó egyenletes tempót. Ne használj tempomatot. Finoman változtasd a sebességed néha, pl. hol 110, hol 120, stb. Legalább 3-4 alkalommal állj meg vele 15-20 perces pihenőkre, had hűljön le. 

Előzmény: watchman_ (29310)
watchman_ Creative Commons License 2019.02.05 0 0 29310

Hamarosan veszek egy új Ceedet, viszont mivel külföldön lakom, ezért az első ezer km-en lenne egy nagyobb autópályás út, ami alatt hazamennénk. Emiatt lenne két kérdésem:

- Mennyire fontos a mai modern autóknál a bejáratás? Feltételezem ezeket az autókat más technológiával gyártják mint mondjuk 40 éve a Daciákat

- Ha fontos, akkor hogyan tennétek meg a fent említett első nagyobb utat?

Előzmény: Milee (29309)
Milee Creative Commons License 2019.02.05 0 0 29309

Miben látod az én írásom és a Te írásod között a nagy különbséget a kíméletességben? Kb ugyanazt írtam a bejáratásról, mint amit Te bemásoltál a gyártótól.

Amit Te írtál: 

Az első 1.000 km-re vonatkozó alábbi néhány egyszerű tanács betartásával
meghosszabbíthatja gépkocsija élettartamát, gazdaságosabbá teheti üzemeltetését és megnövelheti
teljesítményét:
• Ne pörgesse feleslegesen a motort.• Vezetés közben tartsa a motor fordulatszámot (rpm, vagy fordulat/ perc) 2.000 és 4.000 rpm között.

Amit én írtam:

"Kb. 1.500 km-ig tanácsos a max. fordulat 2/3-ig azaz kb 4.000 f/perc forgatni," Lefordítom érthetőbben: a max 2/3 azt jelenti, hogy a fordulatszámmal ne lépd túl a 4000-et !

Mivel már közel 4.000 km van az autójában erre írtam, hogy

"utána "időnként"  nyugodtan húzathatod bátran 6 ezerig". És itt az időnkénten volt a hangsúly és természetesen az 1500 km utánra vonatkoztatva.

 

Amit Te írtál: 

• Ne üzemeltesse a motort sokáig egy adott (akár alacsony, akár magas) fordulatszámon. A motor
fordulatszámának gyakori változtatása szükséges a bejáratás alatt.

 

Amit én írtam:

A fórumtársnak, akinek írtam a hsz-t, akinek az új Ceed autójában kb 3800 km van, és azt nagyjából  autópályán tette bele 130-as tempóval, s ezért írtam, hogy 

"Az állandó hosszútávú autópályás 130km/ó 2800-f/p 6. fokozatban sem tesz igazán jót a motornak."

Tehát a monoton fordulatszámot többször kell változtatni. De ez nem csak bejáratási időre vonatkozik, hanem azon túl is.

 

Amúgy a Ceed 1,4 TGDI motorja 6000 f/p-nél adja le a maximális 140 LE teljesítményét és csak 6500-től van piros, azaz nem ajánlott tartomány. Tehát időnként lehet bátran, sőt kell is 6000 ig forgatni a főtengelyt!

 

 

 

Előzmény: tuzer (29303)
meilinger Creative Commons License 2019.02.05 0 0 29308

Most néztem rá a Kia Ceed árlistára ismét, az 1.4 T-GDI-vel szerelt változatok árát megemelték 200.000 Ft-tal minden felszereltségnél, a többi motorral maradt a tavalyi ár. Gondolom a nagy kereslet miatt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!