Van egy Gy372-5088/61 sz. selejtezési jegyzőkönyv, melyet 1961. május 23-án vettek fel Cegléd kv fűtőháznál. Ezen szerepel (többek között) a 389.005-ös is.
Tehát a mozdonyt 1961-ben selejtezték, majd utasították a ceglédi szertárt, hogy a mozdonyok szétbontását rendelje meg...
760 mm locomotive with 0-C-0 wheel arrangement. Former MAV 399.004.
Some forty years before, there was rich web of the narrow gauge railroads in Yugoslavia, with numerous locomotives run on it. While few of them are still at service in several mines, the majority remained only at photographs or WWW sites. Nice text and photographs can be found at
David Sallery's Web Site, while some more facts about 760 mm gauge railways at SE Europe can be located at
Jó az az erdélyi fogas, de a második képen a Matterhorn-Gotthardbahn 1000 mm-es svájci kisvasút fogaspályája látható Oberalppashöhe-Calmot és Nätschen állomások között.
Nézd a KBK járműlistával! Voltak később Mezőhegyesen, Kapuváron, Szegváron, Dombóváron, stb.
1962.III.26.-án 16:10 órakor Szabadkígyós-Újkígyós között a 118/119 szelvényközben a 9023 számú vonatban futó MÁV B 206 pályaszámú személykocsi siklott.
Bild: 764-222, ex Berzasca, Voislova und Zăvoi und 764-224, ex Iţcani, Mănăştiur und Berzasca im Feld- und Industriebahnmuseum in Freiland (Foto vom 29.7.2007)
Waldbahnen Voislova und Zăvoi: Das 1907 eröffnete, 74 km lange Waldbahnnetz um Voislova und Zăvoi, das sich bis Poiana Mărului ausdehnte, besorgte neben dem Holztransport auch Personenverkehr. Im Einsatz standen Drei- und Vierkuppler, wovon die 764-222 ins Feld- und Industriebahnmuseum nach Freiland in Österreich gelangte.
Die 763.217, die bis zur Streckeneinstellung 1976 dort fuhr, kam danach nach Armeniş, während die 763.137 (Budapest 1946/1907) verschrottet wurde.
A 764 222 üzemben 1975-ben. Závoly-Szörénybalázsd környékéről Berzászkára került, Bégamonostorra, majd Iţcaniba. 1898-ban épült egy keskeny nyomtávú vasútvonal Iţcani-Suceava közt, a végállomás Obor volt, ha akkor még létezett. Ma itt Suceava Nord pályaudvar található, a 764-es gőzös Ausztriába került, múzeumba.
Felek Feri kedvenc 763-asai közül a 217 Örményesre került, a 137-est azonban felaprították.
Üdvözlet a tagoknak! Segítséget szeretnék kérni: megismerném a következő személykocsik történetét: Ck 201-206 Cak 207-225 ONV 9-16 Mikor merre jártak ezek a kocsik, pontosan mikor selejtezték őket, melyek maradtak meg? És fényképeknek is nagyon tudnék örülni! Mindenkinek köszönöm a segítségét!