Én kb. 1 hónappal az autó átvétele után kaptam meg az Assistance kártyát, amihez pluszban kifizettem 2 évet, így 3 évig érvényes számomra. Egyébként az Autóklubnál is válthatsz tagként Assistance kártyát, ami ugyanúgy érvényes Európára, sőt még hitellevéllel is rendelkezel. Én nagy hasznát vettem, ugyanis 4-5 éve egy Citroen BX-em volt, aminek Olaszországban szétment a teljes kuplungszerkezete, így a szállítás ingyenes volt a szervizbe, a javítás díját közel 500.000 líra volt, hitellevéllel fizettem ki, amit kb. három hónap múlva itthon az Autóklubnak forintban fizettem ki. Nagyon korrektek voltak. Ezt csak azért írtam le, mert a Renault Assistance dolgait úgyis az Autóklub intézi.
Sziasztok, jó hűsölést ebben a kis esőben.
Az a rohadtság ezekkel a tetű keresztmotorokkal, hogy egy vezérműszíjcseréhez majdnem teljesen ki/szét kell szedni a motort. Álatalában olyan fél-háromnegyed napos melóra taksálják a szerelők, nem tudom, hogy a gyári normaidő mennyi.
Ezt kéne beszorozni a manpság az 5ezerhez közelítő rezsióradíjjal (Áfa rulez!) +anyag + segédanyag stb.
Egyébként mennyi km van a kocsidban, hogy már cserélni kell?
Üdv
ZP
PS: tegnap megnéztem a járgányt, ha minden OK szombaton veszem át.
Sziasztok!
Én 2,5 hónapja vettem egy Megane 1.6-os Classic-ot használtan.Ment is bele 10 ekm , és meg kell mondanom, hogy a kényelem terén nagyon tetszik.Most szervízelnem kellene , aminek telefonon utána érdelődtem több szakszervízben is. Nem nagyon tetszik , hogy a vezérmű szíj cserére 37-40 eFt közötti összegeket emlegettek.
Meg tudná nekem mondani valaki , hogy mi a frászt kérnek ezért ennyit? Egy vezérműszíj , pontosan nem tudom , de szerintem kb.6-10 eFT között mozoghat, +munkadíj(kb.3-5 eFt) ami még mindig csak töredéke a szervíz által emlegetettnek.
A segítséget előre is köszönöm.
Már éppen akartam kérdezni, hogy melyik ez a korrekt szervíz, de aztán láttam, hogy leírtad. A fótiakról már másoktól is hallottam jót, szemben más szervízekkel.
Mennyi időre szól az assistance kártya? Mennyiért lehet megíújítani?
Ugyanis a miénkhez azt mondták, kiküldik (2000. április), azóta nem jön. Szeretném meghosszabbítani, mert külföldre megyek majd, de fogalmam sincs, hogy lehet-e, meg ilyenek.
Szevasztok!
Régóta figyelem a hozzászólásokat, különösen örülök neki hogy az utóbbi időben némileg felpezsdült az élet a topicban.
Na először is:
Nekem egy 2000. 10. havi Mégane Classic 1.4 16V RN van, 24.000 km van benne.
Nagyon meg vagyok vele elégedve, eddig 3 kisebb hibajelenség lépett fel:
1. A gyári Michelin gumik közül (made in Italy) az egyik gyári hibás volt, ugyanis kb. 100 km-es sebesség körül mintha egy kis púp lett volna a gumin úgy elkezdte ütni az autó kormányát. Ezt az első napon vettem észre. Vissza a szervizbe, megpróbálták kicentrírozni, de ez sem segített, végül mintegy 6 hetes folyamat végén a Michelin területi képviselője jött el Fótra a Renault-hoz és a saját műszereivel bemérve, megbizonyosodván garanciában kicseréltették.
2. A gyári Philips magnó kb. 3 hónap után bemondta az unalmast, ugyanis a bal hátsó hangszóró vezérlése elszállt. A márkakereskedésben nagyon korrektek voltak, nem a Philips márkaszervizbe küldtek, hanem egyszerűen megrendeltek egy másikat és 1 hét múlva kicserélték az egész magnót.
3. "FONTOS: ha dadog a motor, kihagy a henger, azonnal megállni! Nem a gyertya koszolódik, így nem is fogja kiforogni a cuccost. Hanem a herengerenkénti gyújtótrafó mehet tönkre (szokott!), amely olcsó beszállítóáru, és néha bizony selejt."
Ez annyira igaz, hogy néhány hónapja én is így jártam. Rákospalota, autó egyszer csak nem megy, dadog, nem húz. Félreálltam, Assistance-nek telefon, végtelenül korrektek, 20 perc és az Autóklubos autóval ott az ember. Meghallgatta, közölte, hogy valószínüleg az egyik henger nem megy, lábon inkább ne vigyük, ismét kb. max. 20 perc és ott az autómentő, akik olyan korrektek voltak, hogy elvileg a legközelebbi szervizbe kellett volna vinni, de vállalták, Fóton a Renault Békésit is, ugyanis onnan származik a kicsike. Megérkeztünk, szerelő kijön, meghallgatja a motort, eltűnik, majd 1 perc múlva hozza a 4 új trafót. A motor tökéletes, a szerelő közölte, hogy szavatosságban kicserélik, ami nagyon korrekt ugyanis kb. 70e Ft körül mozgott volna az összeg. Egy érdekes dolgot mondott még, hogy a gyár átállt a francia beszállítócég trafójáról egy japán beszállító cég trafójára. Remélem ezzel nem lesz gondom egy darabig.
Összefoglalva tényleg nagyon korrekt az Assistance!
Bocs, ha egy kicsit túl hosszú voltam, de legalább megoszthattam tapasztalataimat veletek.
Az autó egyébkény tényleg szuper. Üdv mindenkinek.
"Az ábrán (az én autómban) egy kész állapot látható, azaz a baloldali ülés lehajtva, rajta két bőrönd, a másik két öv pedig bekötve. Ebből nem derül ki a folyamat maga."
A visszakérdés a becsatolt övre vonatkozott (legalábbis így értelmeztem), erre mondom azt, hogy ez van az ábrán.
Gondolom a tiéden sincs emberke a becsatolt övben. :-)
A folyamat tényleg nem ebből derül ki, hanem a könyvből...
Klíma, hővédő üveg, ködlámpák, gyári magnó 6 hangszóró.
Nagyon kényelmes, jól megy, nekem megpakolva néha kicsit lomhának tűnik. Fogyasztás - csak város, de sokszor éjjel is mászkálok - 7.6 lityó, sokszor klímával.
Eddigi tapasztalatok: 22 000 km-nél első gömbfejek cseréje. Tudom, hogy szarok az utak, de ennyire? Ráadásul a franciáknál is rosszak az utak...
FONTOS: ha dadog a motor, kihagy a henger, azonnal megállni! Nem a gyertya koszolódik, így nem is fogja kiforogni a cuccost. Hanem a herengerenkénti gyújtótrafó mehet tönkre (szokott!), amely olcsó beszállítóáru, és néha bizony selejt.
Teendő: azonnal kihívni az assistance-t, és bevitetni a kocsit. A trafó darabja 18e körül van, de amíg két évesnél fiatalabb a kocsi szavatosságban cserélik. Ámde, ha kicsit is továbbmegy a kocsi kiégnek a katalizátorok (~300e) Ne kockáztassunk! Jó dolog az az assistance...
Azért ne aggódjatok, nem gyakori dolog ez, ám jobb, ha tudtok róla, és ha emígyen cselekedtek egy kisebb bosszúságon kívül más baj nem lesz.
Amúgy szvsz a kocsi megbízható és jó. Ráadásul még szép is.
Az ábrán (az én autómban) egy kész állapot látható, azaz a baloldali ülés lehajtva, rajta két bőrönd, a másik két öv pedig bekötve. Ebből nem derül ki a folyamat maga.
Azért vagyok tanácstalan egyébként, mivel nem kaptam használati utasítást az autóhoz, le van maradva a nyomdai munkákkal a Renault Hungária. Abban biztosan bővebb magyarázat van.
Köszi az ötletet, kipróbáltam. Ez lesz a megoldás, de igazán nagy művészet lesz megfelelőképpen odavarázsolni a csatot, olyan rövid az öv, amivel a padlóhoz van rögzítve. Az "előre" becsatolás használhatónak tűnik, de meglepődnék, ha ezt így tervezték volna.
Hali, en is vadiuj Megane tulaj vagyok. Eredetileg Ocatviara fajt a fogam, de az kb 3000 EUR toblettel volt. Es nem volt benne gyari magno. Azert EUR, mert Romaniabol irok.
Kollegak Renault-ot akartak venni es az ar/ felszereltseg jobb volt, igy dontottem. Vezettem mar R19-et es tetszett, raadasul sokat jartam egy ismeros Megane Classic-javal (o vezetett). Az ove ceges auto, ami azt jelenti, hogy "adj neki amig birja". Masfel ev alatt bele is nyomott 100 ezer kmt. Motorral semmi baj. Csak a futomunel kellett egyszer cserelni valamit, ami a roman utaknal nem csoda. O teljesen meg van elegedve a kocsival.
Ket hete kaptam meg az enyemet: Megane Break, Expression felszereltseg (legkondi, ABS, gyari magno, 6 hangfal, kodlampak elol-hatul, szep halvany metalos zold, csomagtarto, stb.) Motor: 1,9 dci. Halkabb mint az 1,9 dTi es megy rendesen. Elotte Daewoo Nexia-t vezettem, de ez sokkal jobban megy. Annal 140 volt a vegsebesseg, ahol nem zakatolt, de ez konnyen felmegy 160-ra es meg van benne. Csak mivel itt nincs autoplya nem eroltetem. Fogyasztas teljesen korrekt: 6 liter atlag (varos es klima).
Sem a fent emlitett ismeros, sem en nem tapasztaltam semmi bosszantot eddig, teljesen korrekt kocsi. Es ennyi penzert, dizelt es ilyen jo felszereltseget senki nem ad.
1500-nal tenyleg nincs szerviz, csak 15000 varnak vizsgara.
Nagyon tetszik a magno es a hangszorok osszeallitasa. Beszereltettem egy 6 CDs cserelot, a klasszikus zene fantasztikusan szol! Raadasul, ha gyorsul a kocsi, a magno automatikusan nyomja fel a hangerot!
Annyit meg hozzafuznek, hogy itt nagyon sok cegnel Megane meg Thalia van. Hajtjak is oket mint Singer a varrogepet, de kulonosebb gondok nem akadnak.
A muszerfal ergonomiaja sokkal jobb mint az Octavianal, sot el kell ismernem, hogy a vezetonel a lbahely sokkal kenyelmesebb mint az Audi A4-ben. Foleg hosszu uton jon ez elo: a kozep konzol miatt az Audiban fajt a terdem.
"Ha a hátsó ülés kisebbik részét (bal oldali) vízszintesbe hajtom, akkor az ülőrész addig nem látható részén láthatóvá válik egy cimke, amin azt ábrázolják, hogyan kell a maradék ülésen a két utast bekötni. Ehhez a hátsó, plafonon lévő biztonsági övet kell használni. De egyszerűen képtelenség ezt az övet a lehajtott és a nem lehajtott ülés közötti csatba bekapcsolni, mivel a csatot nem tudtam kivarázsolni a lehajtott háttámla alól."
A két csat egy műanyag/gumi tokban pihen, amiből a középső öv csatját ki lehet pattintani, így valahogy be lehet szorítani a lehajtott támla és az ülőlap közé.
tipp:
1. hajtsd fel az ülőlapot,
2. szabaditsd ki a csatot a tokból,
3. kapcsold be a középső övet,
4. hajtsd előre a háttámlát.
Hány kg a Cliód? A Megané Break önsúlya 1165 kg.
Egyébként akivel eddig beszéltem a fogyasztásról, azoknak mindnek az volt a véleménye, hogy ez egy jó fogyasztás. Inkább a 4,8 l tűnik alacsonynak.
Az 1,6-os Astra G-t soha nem tudtam még 7,5 alá vinni, de inkább 9 körül eszik, igaz szinte csak városban járok vele.
Én mindenesetre nem sokallom a 6,3-at.
Nem,nem lesz mégis Megane, maradtam az erősebbik Clio dCi-nél (80Le), ez is 3.5 milcsibe kerül, de majdnem fullos (nincs bőr, csak a kormányon és a sebváltón), metálfekete gép lesz!
Egyébként az 1.4 16V Megane 6.5, 7 lityi körüli fogyasztás szerintem egy kicsit sok, az én TechRun Clióm ugyanilyen (sőt erősebb, 98Le-s) motorral a nyári hónapokban 4.8L/100km fogyaszt és a súlykülönbség csak kb. 100kg vagy még annál is kevesebb...
Az enyémen valóban Good Year gumik vannak. Ami a fogyasztást illeti:
350 km-re (120 km Budapest, 2/3-a klímázva; 100 km autópálya kb. 130-as tempó, 1/2-e klímázva, a maradék országút, 2/3-a klímázva) 26,34 liter, azaz 7,53 l/100 km.
Következő tankolás 319 km-re, (gyakorlatilag teljes egész országút 80-110 km/h, 3/4-e klímázva) 20,18 liter. Azaz 6,33 l/100 km.
Azt hiszem, mindkettő megfelelő, sőt jó egy Break esetében.
A klíma szerintem nagyon jó, a hővisszaverő szélvédővel együtt nagyon kellemes "11 órai" állásban. Teljes teljesítménynél én fáztam. :))
Pénteken egy iszonyú felhőszakadásba keveredtünk bele, de nem tapasztaltam beázást.
Ma reggel a bal első ajtó nyitáskor és záráskor elkezdett nyikorogni, de mostanra abbahagyta.
Az eső után egy furcsa jelenségre lettem figyelmes: a jobb felső (szélvédő alatti) hangszóró mintha halkan zúgott volna kikapcsolt rádió mellett is, a motor fordulatszámával arányosan. Sem az eső előtt, sem pedig ma nem tapasztaltam.
Most 700 km van benne, én elégedett vagyok vele. Tetettem bele egy sebváltózárat, de egy autóvillamossági szerelő tette bele, úgyhogy nem követte el a márkaszervíz hibáját. Nagyon ügyes, szinte semmi nem látszik a zárból, csupán a zárórúd vége áll ki 1 cm-re zárt állapotban. Nyitott állapotban pedig egy kis tartóban van a rúd.
Amivel viszont nem boldogultam:
Ha a hátsó ülés kisebbik részét (bal oldali) vízszintesbe hajtom, akkor az ülőrész addig nem látható részén láthatóvá válik egy cimke, amin azt ábrázolják, hogyan kell a maradék ülésen a két utast bekötni. Ehhez a hátsó, plafonon lévő biztonsági övet kell használni. De egyszerűen képtelenség ezt az övet a lehajtott és a nem lehajtott ülés közötti csatba bekapcsolni, mivel a csatot nem tudtam kivarázsolni a lehajtott háttámla alól.
Akinek van ötlete ehhez, azt szívesen venném.
Eleinte nekem is gyanus volt a kb. 60 literes tank (amit a füzet ír), de a héten sikerült úgy kihajtanom a benzint, hogy a kútnál 58,5 lityit sikerült belesuttyantanom (saját kerekeken érkeztem a kúthoz, nem toltam --- vagyis még volt benne...).
Úgy látom az én autóm jön a legkésőbb, remélem vége jó, minden jó....lesz...
Állítólag ma du. vették le a trélerről, örömhírként közölték, hogy a jobbik fajta Good Year van rajta (????????). Egyébként az 1,6 os többletköltségei közül ez b@ssza a csőrömet leginkább, a 185/60x 15-ös gumiméret. Marha ritka és ebből kifolyólag drága. lehet, hogy /65-ös téligumik lesznek rajta...
Egyébként minden érdekeltnek gratulálok a szerzeményekhez, használjátok egészséggel!
"Pénteken pedig a hosszabb útra is sor kerül, úgyhogy a fogyasztásról is lesz fogalmam."
Megvolt a héten az első tankolás:
540 km fele város, fele vidék, nagyrészt klímával, 38 lityi - 7 l/100 km.
zerintem rendben van...
Tankméretről:
Az első tankolásnál ebbe is 48 liter ment bele, és szerintem nem volt benne 12 liter.
A könyvben mindenhol 'kb 60 l'-esnek mondja a tankot, szerintem az inkább 55 közeli...
Hurrá!
Ma hozzájutottam a járgányhoz. Bele is nyomtam kemény 50 km-t. :))) Úgyhogy mindjárt alapos véleményt mindhatok róla, akárcsak Rőczey mester tette.
Először is teletankoltam, belement 50 liter. A szalonban azt mondták, hogy kb. 5 liter van benne. Most vagy nem 60 literes a tank vagy majdnem 10 liter volt benne. Én ez utóbbiban bízom. Az már viszont feldühített, hogy a kútról kigurulva épp híreket mondtak, amiben közölték, hogy péntektől 4 Ft-tal olcsóbb lesz a benzin. Ha ezt tudom, nem tankolom tele.
Az 1,6 6V Astra G-hez (85 LE) képest gyengébbnek éreztem, bár valószínűleg a vezetési szokásomon kell változtatni. Az Astra alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomatékra képes, tehát úgy tűnik mintha jobban húzna. De ha tényleg lomhább a Mégane, akkor sem fogok rá panaszkodni, ha megbízható lesz. Egyébként kényelmes, nagyon kellemes volt vele közlekedni. Pénteken pedig a hosszabb útra is sor kerül, úgyhogy a fogyasztásról is lesz fogalmam.
Most egyelőre elégedett vagyok.
most két hónapos az 1.4 16V Classicom, "már" van benne 1500 km. A hétvégén hajtottam meg először, négy felnőtt+csomagok. Nem volt rossz. Egyáltalán nem. Jól gyorsult, úgy 160 körül már nem kentem a száját, mert hát mégiscsak fiatal még. Szóval, jó az a 95LE. Persze 110 még jobb.
Nálam csak csereautóként volt 1.4es 95 lovas Mégane. Némi bejáratás után egyáltalán nem ment rosszul. A "kettő visszás" előzéseket kifejezetten jól tolerálja.
Mi kettő és "felen" leszünk, a gyerek még elég kicsi, úgyhogy bízom benne, hogy elég lesz az 1,4-es. Ha pedig mégis gyengécske lesz, akkor azt fogadjuk el. Az 1,6-os többletköltségeit nehezebben tudnánk elfogadni, sajnos, különben én is azt vettem volna.
De ma délben megyek érte, remélem minden rendben lesz. :)))
Na ezért rendeltem 1,6-osat.
A kisebbik öt személlyel (2 gyerek) gyengébbnek tűnt a 60 lovas gófIII variantnál.
A nullkilométeres 1,6-os Clasiic sem volt egy rakéta, de legalább alul volt nyomatéka.
A kereskedőm is azt mondta, hogy jó pár ezer km után kezd el élni, de akkor nagyon. majd meglátjuk.
Hétvégén megtekertem a gépet. Mitmondjak... nem győzött meg.
1.4-es, 95 lóerő. Papíron...
Igaz, azt írják, az ereje 3000 Km után lesz 100%-os, de nekem nagyon gyengusnak tűnt. 95 lótól többet vártam volna.
Vagy az is lehet, hogy nem kellene az 1.3-as Swifthez hasonlítanom?
Én szerdán megyek egy ugyanilyenért Budaörsre. Kösz a tippet, a tankolási próbaút mindenképpen megfontolandó.
A kőbányai Baumgartnerről csak annyit tudok, hogy a haveromnak egy nappal korábbra (június 11) jósolták a megérkezését a szalonba, mint az enyémet (június 12.) Az enyém végül is 17-én érkezett meg, ami három munkanap késés volt. A haveromé talán holnapra megérkezik, de még nem biztos. Így alig két hetes késés lesz mindössze. Ez pedig egy kicsit nagyon bosszantó a számára.