Hány kg a Cliód? A Megané Break önsúlya 1165 kg.
Egyébként akivel eddig beszéltem a fogyasztásról, azoknak mindnek az volt a véleménye, hogy ez egy jó fogyasztás. Inkább a 4,8 l tűnik alacsonynak.
Az 1,6-os Astra G-t soha nem tudtam még 7,5 alá vinni, de inkább 9 körül eszik, igaz szinte csak városban járok vele.
Én mindenesetre nem sokallom a 6,3-at.
Nem,nem lesz mégis Megane, maradtam az erősebbik Clio dCi-nél (80Le), ez is 3.5 milcsibe kerül, de majdnem fullos (nincs bőr, csak a kormányon és a sebváltón), metálfekete gép lesz!
Egyébként az 1.4 16V Megane 6.5, 7 lityi körüli fogyasztás szerintem egy kicsit sok, az én TechRun Clióm ugyanilyen (sőt erősebb, 98Le-s) motorral a nyári hónapokban 4.8L/100km fogyaszt és a súlykülönbség csak kb. 100kg vagy még annál is kevesebb...
Az enyémen valóban Good Year gumik vannak. Ami a fogyasztást illeti:
350 km-re (120 km Budapest, 2/3-a klímázva; 100 km autópálya kb. 130-as tempó, 1/2-e klímázva, a maradék országút, 2/3-a klímázva) 26,34 liter, azaz 7,53 l/100 km.
Következő tankolás 319 km-re, (gyakorlatilag teljes egész országút 80-110 km/h, 3/4-e klímázva) 20,18 liter. Azaz 6,33 l/100 km.
Azt hiszem, mindkettő megfelelő, sőt jó egy Break esetében.
A klíma szerintem nagyon jó, a hővisszaverő szélvédővel együtt nagyon kellemes "11 órai" állásban. Teljes teljesítménynél én fáztam. :))
Pénteken egy iszonyú felhőszakadásba keveredtünk bele, de nem tapasztaltam beázást.
Ma reggel a bal első ajtó nyitáskor és záráskor elkezdett nyikorogni, de mostanra abbahagyta.
Az eső után egy furcsa jelenségre lettem figyelmes: a jobb felső (szélvédő alatti) hangszóró mintha halkan zúgott volna kikapcsolt rádió mellett is, a motor fordulatszámával arányosan. Sem az eső előtt, sem pedig ma nem tapasztaltam.
Most 700 km van benne, én elégedett vagyok vele. Tetettem bele egy sebváltózárat, de egy autóvillamossági szerelő tette bele, úgyhogy nem követte el a márkaszervíz hibáját. Nagyon ügyes, szinte semmi nem látszik a zárból, csupán a zárórúd vége áll ki 1 cm-re zárt állapotban. Nyitott állapotban pedig egy kis tartóban van a rúd.
Amivel viszont nem boldogultam:
Ha a hátsó ülés kisebbik részét (bal oldali) vízszintesbe hajtom, akkor az ülőrész addig nem látható részén láthatóvá válik egy cimke, amin azt ábrázolják, hogyan kell a maradék ülésen a két utast bekötni. Ehhez a hátsó, plafonon lévő biztonsági övet kell használni. De egyszerűen képtelenség ezt az övet a lehajtott és a nem lehajtott ülés közötti csatba bekapcsolni, mivel a csatot nem tudtam kivarázsolni a lehajtott háttámla alól.
Akinek van ötlete ehhez, azt szívesen venném.
Eleinte nekem is gyanus volt a kb. 60 literes tank (amit a füzet ír), de a héten sikerült úgy kihajtanom a benzint, hogy a kútnál 58,5 lityit sikerült belesuttyantanom (saját kerekeken érkeztem a kúthoz, nem toltam --- vagyis még volt benne...).
Úgy látom az én autóm jön a legkésőbb, remélem vége jó, minden jó....lesz...
Állítólag ma du. vették le a trélerről, örömhírként közölték, hogy a jobbik fajta Good Year van rajta (????????). Egyébként az 1,6 os többletköltségei közül ez b@ssza a csőrömet leginkább, a 185/60x 15-ös gumiméret. Marha ritka és ebből kifolyólag drága. lehet, hogy /65-ös téligumik lesznek rajta...
Egyébként minden érdekeltnek gratulálok a szerzeményekhez, használjátok egészséggel!
"Pénteken pedig a hosszabb útra is sor kerül, úgyhogy a fogyasztásról is lesz fogalmam."
Megvolt a héten az első tankolás:
540 km fele város, fele vidék, nagyrészt klímával, 38 lityi - 7 l/100 km.
zerintem rendben van...
Tankméretről:
Az első tankolásnál ebbe is 48 liter ment bele, és szerintem nem volt benne 12 liter.
A könyvben mindenhol 'kb 60 l'-esnek mondja a tankot, szerintem az inkább 55 közeli...
Hurrá!
Ma hozzájutottam a járgányhoz. Bele is nyomtam kemény 50 km-t. :))) Úgyhogy mindjárt alapos véleményt mindhatok róla, akárcsak Rőczey mester tette.
Először is teletankoltam, belement 50 liter. A szalonban azt mondták, hogy kb. 5 liter van benne. Most vagy nem 60 literes a tank vagy majdnem 10 liter volt benne. Én ez utóbbiban bízom. Az már viszont feldühített, hogy a kútról kigurulva épp híreket mondtak, amiben közölték, hogy péntektől 4 Ft-tal olcsóbb lesz a benzin. Ha ezt tudom, nem tankolom tele.
Az 1,6 6V Astra G-hez (85 LE) képest gyengébbnek éreztem, bár valószínűleg a vezetési szokásomon kell változtatni. Az Astra alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomatékra képes, tehát úgy tűnik mintha jobban húzna. De ha tényleg lomhább a Mégane, akkor sem fogok rá panaszkodni, ha megbízható lesz. Egyébként kényelmes, nagyon kellemes volt vele közlekedni. Pénteken pedig a hosszabb útra is sor kerül, úgyhogy a fogyasztásról is lesz fogalmam.
Most egyelőre elégedett vagyok.
most két hónapos az 1.4 16V Classicom, "már" van benne 1500 km. A hétvégén hajtottam meg először, négy felnőtt+csomagok. Nem volt rossz. Egyáltalán nem. Jól gyorsult, úgy 160 körül már nem kentem a száját, mert hát mégiscsak fiatal még. Szóval, jó az a 95LE. Persze 110 még jobb.
Nálam csak csereautóként volt 1.4es 95 lovas Mégane. Némi bejáratás után egyáltalán nem ment rosszul. A "kettő visszás" előzéseket kifejezetten jól tolerálja.
Mi kettő és "felen" leszünk, a gyerek még elég kicsi, úgyhogy bízom benne, hogy elég lesz az 1,4-es. Ha pedig mégis gyengécske lesz, akkor azt fogadjuk el. Az 1,6-os többletköltségeit nehezebben tudnánk elfogadni, sajnos, különben én is azt vettem volna.
De ma délben megyek érte, remélem minden rendben lesz. :)))
Na ezért rendeltem 1,6-osat.
A kisebbik öt személlyel (2 gyerek) gyengébbnek tűnt a 60 lovas gófIII variantnál.
A nullkilométeres 1,6-os Clasiic sem volt egy rakéta, de legalább alul volt nyomatéka.
A kereskedőm is azt mondta, hogy jó pár ezer km után kezd el élni, de akkor nagyon. majd meglátjuk.
Hétvégén megtekertem a gépet. Mitmondjak... nem győzött meg.
1.4-es, 95 lóerő. Papíron...
Igaz, azt írják, az ereje 3000 Km után lesz 100%-os, de nekem nagyon gyengusnak tűnt. 95 lótól többet vártam volna.
Vagy az is lehet, hogy nem kellene az 1.3-as Swifthez hasonlítanom?
Én szerdán megyek egy ugyanilyenért Budaörsre. Kösz a tippet, a tankolási próbaút mindenképpen megfontolandó.
A kőbányai Baumgartnerről csak annyit tudok, hogy a haveromnak egy nappal korábbra (június 11) jósolták a megérkezését a szalonba, mint az enyémet (június 12.) Az enyém végül is 17-én érkezett meg, ami három munkanap késés volt. A haveromé talán holnapra megérkezik, de még nem biztos. Így alig két hetes késés lesz mindössze. Ez pedig egy kicsit nagyon bosszantó a számára.
Tegnap vettük át az új Megane Break Alizé gépkocsinkat. (BG Köbánya)
Minden nagyon szép, és jó átvételkor.
Eljutottunk vele az Örs Vezér téri benzinkútig, tankolás, majd indulnánk. Csakhogy a kulcs elfordítására egy kattanáson kívül semmi nem történt... :-(
Értékesítő kijön egy szerelővel, hoznak másik akumulátort, kicserélik, semmi... :(((
Betoljuk(!), eljutunk vele a szervízbe. Nagy nehezen kiderítik, hogy az indítómotor biztosítékja égett ki. Na de az nem egy egyszerű darab! Egybe van építve az akksi és az indítómotor közötti kábellel, csak komplett kábelköteg cserével oldható meg a probléma.
A biztosíték pedig azért égett ki, mert a kábel hozzáért a kipuffogóhoz, a szigetelés elolvadt, zárlatos lett.
Kábel természetesen nincs raktáron, rendelni kell, 1-2 nap...
Addig saját felelősségre elvihettük, leszigetelték a kábelt és megpatkolták a biztosítékot.
Mindez 2 óra hosszan...
Elmentünk a IX. ker. Praktikerbe, valami felesleges vackot keresni. A gk-s
bejárata előtt általában csak totyogni lehet, mert a kereszteződésban lévő
lámpa alig-alig engedi át a járgányokat. Most is ez volt. Egy kicsit előre,
aztán megállni. Ez így ment párszor, míg az egyik megállás után "szárnyra
keltem". A mögöttem jövő kamion egyszerűen szép lassan beletólt az előttem
álló kamionba. Hátul szinte semmi kár. Élől betört a bal első lámpa,
meggyűrődött a motorháztető.
És szombaton indulnánk külföldre. Ráadásul nem egy sima ügy, amit egy
szervízben lévő kárfelvevő is elintézhet, mert dán volt a kamionos, így a
nemzetközi biztosítóhoz kell előbb mennem.
Megy a DACIA az úton, találkozik a lócitrommal. Azt mondja a DACIA:
- Szervusz, én vagyok a román RENAULT, te ki vagy?
- RENAULT? Akkor én vagyok a francia krémes!
Klímás Megane-otokból hol csöpög a kondenzvíz?
Normális, hogy nekem sehol nem csöpög?
Másd klímás autókból egyenesen csurog, pl. egy piros lámpánál.
Egyébként hűt rendesen.
H.
Tökéletesen igazad van, félreírtam.
Április 30-án rendeltem meg az autót, megvártam mi lesz májusban. Őszintén szólva vártam valami kamatmentes játékot, de nem jött be.
Talán annyi helyesbítésnek, hogy az 1000 euro március-áprilisi akció volt, a májusi 800 euró.
A többiben úgy tűnik, hogy igazad van.
Az én megrendelőlapomon az üzembehelyezési költség 65 000 Ft, de ebben benne van az összes kresz tartozék, a vizsgáztatás, az alvázszám begravírozása az üvegekbe, a szőnyeg, no meg persze az összes hivatalos papír beszerzése.
De mindezekkel együtt valóban kedvezőnek tűnik az autód ára.