Úgy, hogy a normál szellőző szabályozó gomb (kék/piros jelzés) a klíma bekapcsolásakor annak szabályozó funkcióját veszi át. Azaz azt tekergetve tudod beállítani a klíma hőmérsékletét. Nekem tök "kékre" tekerve túl hideg volt a legnagyobb kánikulában is, így kb. "11 óra" állásba szoktam állítani, miután már kialakult a belső hőmérséklet elindulás után, lehült pl. a belső kárpit is. Ha pedig egy kicsit fokozni akarom a hűtést, akkor a belső keringetést kapcsolom 2-ről 3-ra, majd vissza, ha már eléggé lehűltem.
Kedves Phoere!
Mivel a fórumozgatás műfaja számomra szent, és mindenképpen el szeretném kerülni, hogy a névtelenség leplével takarózó primitíven kötekedő baromként tündököljek, most leleplezem magam (magunkat): Kopival nagyon sok éve live ismerjük egymást, és ennek az ismerettségnek egyik szeletkéje egymás cuccainak mókás gyalázása, amit egyikünk se vesz komolyan (különben már tényleg egymásnak eshettünk volna néhányszáz alkalommal - ebben viszont én húznám a rövidebbet! :)). Ez a kis tréfálkozás kukkantott be néhány hozzászólás erejéig erre a topicra. Természetesen senkit sem akartam autószeretetében megbántani, főleg nem Mégane-tulajdonosokat!
Nekem egyébként "régi" Astrám van, GLS felszereltséggel. Ez semmi különös extrát nem jelent, még egy szervót se sikerült beletenniük a bölcs németeknek, viszont az ülései tényleg nagyon kényelmesek (más, mint az alap-Astra). A hátsó lábhely pedig nekem az én Astrámban nagyobbnak tűnik, de ezen tényleg ne vesszünk össze! :))
Az automatikus zárás ki/bekapcsolásához annyi kiegészítés (a kezelési utasítás alapján), hogy bekapcsolt gyújtás mellet kell kb. 5 mp-ig benyomva tartani a gombot és hangjelzés jelzi, hogy megtörtént a változtatás.
Remélem nem akartok itt a fórumon összeverekedni. Arra csináljatok egy másik fórumot.
Az Astra-Mégane összehasonlításhoz van némi alapom, mindkettőt párhuzamosan használom. A Mégane hátsóülése előtt lényegesen több hely van a lábnak, mint az Astrában. Mivel mindkettő vezető ülése az én méretemhez van állítva, így összehasonlítható. Az Astrában beültem én a hátsó ülésre "magam mögé", majd ugyanezt megtettem a Mégane-ban és lényegesen tágabb volt az utóbbi.
De ettől még nem szídom az Astrát, sőt én speciel szeretem. Még ha a klímás változatból sajnálták is a hővédő üvegezést, szemben a Mégane-nal, így tűző nap bizony égeti a kezemet és hiába megy maxon a klíma, lényegesen kisebb hatékonyságúnak tűnik, mint a Mégane 2/3-os hűtési fokozatban.
A kényelmi dolgokban jobb munkát végeztek a franciák, mint a németek.
De maradjatok Kopival békés hangnemnél, ezt a fórumot eddig egy valaki próbálta "megmérgezni", de az szerencsére elhúzott már innen.
2. Ettél Te már csgát? Én már igen! Nagyon finom. Mint ahogy a franciázás más formái is.
Olvastad a topicot? Itt többen Astra-ról váltottak át Mégane-ra. Amit összehasonlításként írtak, azt nem az én kedvemért tették! :)))
Egyébként én nem ücsörgök hátul. Az a nejem dolga, mikor jön a gyerkőc is. Tudod, hogy a vásáron (meg szalonokban is) sok gépet megnéztünk. Csak a Xsara volt számára kényelmesebb hátul. Ha emléxöl, Astra-t is próbáltam. Az elől is kényelmetlen volt. :)
Nálad magasabb lányom, meg két barátnője simán kibírta az utat egyvégtében Párizsba (1500 km.)
Kedves Kopi!
Felvetéseidre:
1. Én normálisan nem árulok GPS-t, de természetesen tudok Neked nagyon olcsón szerezni, persze közben én is zsírosra keresem magam.
2. Hotel Astra nem eladó! Most van benne 240ekm, ha lesz benne 500e, akkor beviszem az Opelhez, és kapok érte sok pénzt, meg oklevelet, meg érmeket a nyakamba, meg köszöntőt pom-pomos lányokkal, és hozzá egy MV6-os Omegát. De ha mindenképpen meg akarod venni, akkor tárgyalhatunk. Beszámítom a csigazabálós autódat, még így is, hogy olyan kicsi benne hátul a lábtér, mint egy fityóban, amiben Michael Jordan tolta hátra az első ülést.
Lehet!
Az enyém két éves. Emlékeim szerint akkor a klímával (ami szintén manuális, mert csak az van/volt) járt a hővédő üvegezés.
Klíma nélküli autóba meg lehetett rendelni felárért.
Pontatlanul fogalmaztam! :)
Az ominozus gomb bal szélét nyomva tartva lehet az automatikus zárást aktiválni. Ismételt néhány mp-s nyomvatartással pedig az automatikát kikapcsolni.
A gomb jobb szélére gyakorolt rövid nyomás változtat a pillanatnyi helyzeten (nyit, vagy zár).
Én is az automatikus zárás módban használom a Mégant.
Nem egészen, klímám van (igaz, csak manu) de hővédő üvegem úgy látszik nincs. Ha megnézed a legfrissebb árlistát, abban szerepel, mint rendelhető extra, kb. 60 eFt-ért.
lotht
A vészvillogó alatti gomb a központi zár nyitó és csukó. Az egyik felén van egy apró piros pont, az a fele zár.
A központi zár alaphelyzetben 7 km/h sebességnél bezár, ekkor kívülről nem nyitható, de bármelyik ajtó kinyitása belülről oldja a központi zárat.
Az említett gombbal álló helyzetben tudod magadra zárni az ajtókat, illetve kinyitni a központi zárat (nem akarod a magad mellettit nyitogatni, hogy asszony beszálhasson a jobb elsőre, átnyújtozni sem túl kényelmes, ilyenkor nyitsz a gombbal).
Az alapbeállítást lehet kikapcsolni (tehát, hogy ne zárjon automazikusan menet közben). A módját nem tudom, ma megyek a kezelési útmutatóért. De speciel én szeretem ezta beállítást, Budapesten divat, hogy lámpánál várakozó autó ajtaját kívülről feltépik is kikapják a táskát onnan. A céges Astrámban nincs ilyen funkció és ott is mindig magamra zárom a központi zárat. De ez izlés dolga.
Na, szépen vagyunk. Két részre szakadt az ország: vannak a rendes Mégane-osok, meg mi, Mégane-talanok. Javasolnám, hogy valamiféle kitűzővel tegyük nyilvánvalóvá a különbséget, hogy "civilben" is látható legyen, ki a rendes ember, és ki nem. Továbbá célszerűnek látnám, ha mindenki hozna a topicra még egy embert. :)
///Ez leginkább Kopinak szólt, aki rendkívül agresszívan lépett fel ellenem csak azért, mert nincsen nekem Mégane-om. A többiektől bots!
Egyébként ha ennyi baj van a Mégane-nal (mindenféle gombok, meg zárak, meg mittudoménmi), akkor miért nem kerestek valami rendes autót?
Na ezt már én is próbáltam de nem jött össze. A könyvben pedig nem találtam róla semmit. Vagy nem tartottam elég ideig nyomva vagy régi a vas és ebből meg kispórolták.
Nekem a vészvillogó alatt van egy gomb, aminek ha a bal szélét nyomva tartom néhány mp-ig, akkor alindulás után röviddel az összes ajtó bezárodik. A vezetőoldali ajtó nyitásával a zárás oldódik. De az előbbi gomb jobbszélére nyomvca szintén nyithatóak az ajtók kívülről. Belülről bármelyik.
Köszi. Megmondom őszintén én speciál egy pár gomb funkcióját nem, tudom, különösebben nem is hiányzik, csak ha már van mért, ne használjam.
De most csak meg keresem a könyvét, és kicsit bogarászom.
Mi a helyzet ezzel az ajtó ki-be záróval?
Kopi: ehhez senki sem öreg! Főleg egy ilyen nagszerű autóval, mint a Mégane! A Tiédből ugyan nem lát ki a GPS (együtt tapasztaltuk), de hamarosan lesz hozzá külső antenna, és akkor már semmi sem állíthat meg! :)) Szóval korhatár tényleg nincs!
Ráadásul most még nyerhetsz is egy kellemes GPS-t a szigeten! Gyere ki, meg mindenki más is jöjjön, mert remek buli lesz! Aki szeretne GPS-t a Mégane-ba, annak ott a helye! Részletek itt! Ja, és a mi sátrunkban biztosan nem lép fel Kozsó!!!
Fékbetét: 60ezer km-nél cserélték.
Magnó (előttem szólónak): Hát valószínüleg neked is a régitipusú magnód van, az pedig nem tud ilyen huncutságokat, sajna az enyébe is azt raktak (1999.12.). Ezzel akkor szembesültem, mikor szerettem volna újítani bele 1 CD tárat. Mivel a szakszervizes 150ezerért nem kóser, utánajártam. Hozzáértő ismerősöm rávágta, hogy VDO tár kell bele. Aztán ajánlottak is 1 alighasználtat, de nem stimmelt. Ott még próbáltunk 2 félét, de egyik sem volt jó. Ekkor futott be egy szaki, aki megnézte és egyből nyomta, hogy mi kell nekem: Philips RC026 vagy RC026P. A gáz az, hogy ezeket 3-4 éve nem gyártják.....
Most itt tartok.
zeg4
Az én rádióm jobb oldalán van egy kapcsoló, 4 jel van rajta. A "hangjegy" gombot benyomva tartva kb. 5 mp-ig, hátsó funkciók érhetők el. A Tunning < > jelekkel lehet továbképni és a + - jelekkel módosítani. A második funkcsió "SP" jel a kijelzón és 0-5 között állítható, a gyári 2. 0-nál kikapcsolod, 5-nél a legintenzívebb.
Hy.
Olvasgattam a hozzászólásokat és érdekelne egy-két dolog. Nekem egy 98-as gépem van, hogy is működik ez a sebességfüggő hangerőszabályzó a rádiónál és az automatikus ajtózárat, hogy kell ki-bekapcsolni?