Elhiszem, hogy lomha volt.
Focusban nem is szabad 1.4-est venni!
Az 1.6 viszont nagyon bikaaa...
Viszonylag hosszuak a fokozatok ezért nem is tudsz úgy menni hogy ne sprinteljél.
Én legalábbis nem tudok :)
Mint irtam előzöekben ABS kijelző probléma miatt szervizbe van a mi Megane Alize-nk. Hát nem kapkodják el a javitást, már két hete náluk van a kocsi. De szerencsére kaptunk csereautot, ami egy vadi uj Clio, van benne klima is, szoval nem okoz nagy problémát a dolog.
De hát az nem járja, hogy néhány hetes autot máris szervizbe kelljen cipelni...
"Én sem írtam le, hogy 4 személlyel, tömött csomagtartóval (igaz, az időjárásnak köszönhetően kevés klímahasználattal) az utóbbi 1000 km-en kb. 6.5 l/100km-es fogyasztást produkált az autó."
Én ilyet nem mondhatok. Mert többet fogyaszt. De naon meeegy! :)))
Ezt még astras MagPet is tanusíthatja! ;)
Tudod, elég gyenge egy topic, ahol mindenki csak azt mondogatja, milyen jó az autó. Manapség ez természetes. Az az "érdekes", ha valami eltér az elvárttól, a megszokottól. Na, erről szólna ez a topic.
Én sem írtam le, hogy 4 személlyel, tömött csomagtartóval (igaz, az időjárásnak köszönhetően kevés klímahasználattal) az utóbbi 1000 km-en kb. 6.5 l/100km-es fogyasztást produkált az autó.
Azt sem, hogy ilyen terheléssel az 1.4-es motor gyorsulásával is igen elégedett lehettem.
Na, nem morgok tovább.
Egyébként én is mentem egy próbakört az 1.4 16V Focus-szal, mielőtt döntöttem. Üresen, 2 személlyel lomhának tűnt, bár a belseje igencsak tetszett. Ha jól emlékszem, mintegy 100-150 eFt-tal többért megkaptam volna a Focust, mint a Mégane-t, viszont ABS nélkül, 2 légzsákkal és 20 lóerővel kevesebbel.
A Renault-ot választottam.
lotht
Én megrögzött Renault-os vagyok, de azt is elismerem, hogy a Focus tényleg nagyon kezes autó. Én is hajtottam egy Combit, és minden elismerésem...
Az új Megane azonban le fogja söpörni a színről, és nem csak a Fordot, hanem a többi konkurens márkát is, beleértve a 307-es Peugeot-t.
Hello,
ma voltam szervízben az autóval. Másfél hónapos korában ez már a második, a jövő héten pedig lesz a harmadik is. A párom a Suzukijával 2 év alatt volt ennyiszer, azt is muszájból (1000 km-es olajcsere, 1 és 2 éves kötelező).
A korábban említett szellőztető átkapcsoló csattogását megnézték, a szükséges alkatrészt (nem t'ommi) megrendelték, jövő héten beépítik. :(
Rákérdeztem az Alizé hőmérősítésére is.
A szervízvezető szerint "horror" összegbe kerülne, mert
1. jobb oldali tükörbe érzékelő kell (gondolom ez nem drága, de mivel a tükör nem elektromos, ezért a kábelvezetés macerásabb),
2. kijelző modult kell cserélni (lehet, hogy csak 1-2 alkatrész hiányzik a panelről...),
3. teljes utastéri vezérlőelektronikát (mi ez?) kell cserélni.
Azt hiszem, én itt feladom, de tudom, nálam sokkal leleményesebb emberkék, majd kitalálják, hogyan lehet 5-6 eFt-ból megúszni, és elmondják nekem is...:))
Kérdés: a jobb hátsó ülés ülőlapjának felhajtása után látható a padlóba épített henger alakú valami, amihez "villanydrótok" mennek, talán Siemens felirattal. Mi ez?
lotht
1.4/16V Megane Alize-m van. 3 hónapos.
Erdekelne, hogy masnak is "ut-e" valamelyik tarcsa az ekszij alatt.
Nekem a kormányszervo tarcsaja ut, autoszerelo szerint ezt surgosen ki kellene csereltetni.
Auto2-ben volt regebben egy ilyen olvasoi level, a Renault markaszerviz azt mondja, hogy igy jo es RHungaria is belekeveredett az ugybe.
Az autoszerelo szerint ez konkret hibat majd csak a garancia lejarta utan fog okozni, de az kemenyen penzbe fog kerulni.
Kinek mi a tapasztalata az ugyben (auto,R szerviz, R Hungaria)
A heten viszem szervízbe mert csikorog ha belso keringetesre kapcsolok, de megkerdem a tarcsautest is.
Egyik hibát sem tapasztaltam. Az igaz, hogy a Renault-okegyik típushibájának az elektromos műszerek meghibásodását tartják.
A hőmérősítés jó kérdés, az Astrában hozzászoktam. :)))
Múltkor klímázva mentünk fel a Mátrába, majd amikor ki akartunk szállni, inkább visszaültünk, mert kint sokkal hidegebb volt.
Teljesen új Megane Alize-n, két hét mulva kijött ABS kijelzö probléma. Nem ment a kilométer ora, meg a kilométer számlálo se. Ugyhogy uj auto igen hamar a szervizben kötött ki...
Akkor hasonló cipőben járunk...
Korábban céges autóként én is Astra G-t vezettem, a Mégane kombim pedig 6 hetes, kb. 2600 km-rel.
Eddig jó, bár egy hét után voltam szervízben vele. Kb. 300 km volt az autóban, még az első tank benzinnel mentem, mikor gyorsításkor, kb. 2000-es fordulatszám felett iszonyatosan csörgött elől valami. Állítólag a katalizátort rögzítő egyik csavar adta meg magát.
---
Aztán a napokban más hangot is hallok. Először nagyobb sebességnél, olyan 130 km/h körül vettem észre, később már 90 környékén is hallottam, sőt legutóbb már 60-65 km/óránál is. Amikor a szellőztetőt átváltom belső keringtetésre vagy vissza, 3 tompa puffanást észlelek a vezetőülés előtti részen, valahol a motorházban.
Tapasztalt már ilyet valaki?
---
Szóba került itt az Alizé hőmérősítése. Van erről valami hír? Nagyon érdekelne engem is, ez hiányzik az autóból.
lotht
Kb. az lehetett 2,8-ért. Amikor én belevágtam, akkor ment a "Cool"-akció, azaz kedvezményesen adták a Comforthoz a klímát. Így jött ki egy 1,4 16V kombi Astra G 3,95 Millióra + metálfény 75 ezerért. Ekkor a Mégane 1,4 16V 3,099 millió + metálfény 75-ért, nekem végülis 3,164 millió lett.
Ennek a kettőnek a felszereltsége hasonló azaz: ABS, klíma, elektromos ablakok. Különbség: Astrában elektromos tükör van, Mégane-ban nincs, viszont a Mégane-ban vannak oldallégzsákok, az Astrába csak rendelhető. Ha mindezeket számításba veszem, simán megvan az 1 millió különbség, amennyivel nem ér többet szvsz. az Astra.
Ja szorgalmasan végzem az aknamunkát :)
Így izgalmas a dolog: pro és kontra nem? Egyébként ellaposodna a téma :)
Astra G-t mostanában akcióztak klímával, ABS-el 2.8-ért. Persze nem kizárt, hogy a szuper kis 1.2-es motorral. Régebben valóban sokkal drágább lehetett mint a Mégane.
Az igaz, hogy az Astra nem a legkényelmesebb, bár a G már sokat fejlődött, de még mindig nem eleget. Azt még én is elismerem, hogy a kényelembebn a franciák az elsők! :)
Na jó, majd ha lesz kocsim és még élni fog a fórum, akkor majd beírok még! :)
Pontosabban egy Astra Classic 1.6 16V olajzabáló szar már lesz a hónapban, de arról jobb inkább hallgatni :)
Én céges autóként egy 1,6-os G Astrát hajtok, és ennek alapján akartam először ilyet venni. De árban bizony magasan felette van.
Nekem kombi Megane-om van, család miatt praktikus (nekem spec. tetszik is :))) ). Ugyanez G Astrában bizony +1 millió (amikor mindkettő akciós volt).
Emellett a kényelemben tornymagasan nyer a Mégane.
Megbizhatóság: Én megkérdeztem olyan ismerősömet, aki rengeteg autót hajtott, teszt jelleggel is és most cserélte le 100 ezer feletti futás után a Méganját - egy újabb Mégane-ra. Abban most 40000 felett van egy évesen és a garancia lejárta előtt elvitte javíttatni: egy szimeringet kellett kicserélni valahol, más semmi. Az előzővel a kötelező szervízeken kívül meghibásodott a kürtje és majdnem tök egyszerre kiégtek fényszóró égők. Ezenkívül semmi. Tehát ő tapasztalatból ajánlotta.
A cégünknél Astrákat vettek, igaz váltott sofőrök hajtják őket és az üzembentaró részlegnél bizony panaszkodnak, hogy sok a meghibásodás.
Természetesen itt a fórumon Rőczey kolléga mindent megtet, hogy mindenkit lebeszéljen, mert ő kifogott egy szerinte selejtes példányt. De többünket nem sikerült.
Én egyelőre elégedett vagyok vele, igaz még csak másfél hónapos és 2200 km van benne, tehát ez a minimum, hogy elégedett legyek.
Az pedig, hogy neked más véleményed van és más autó tetszik, egyáltalán nem gond. Nem vagyunk egyformák, izlések különbözők. Ha nem így lenne, akkor csak egy típus kereskedői élnének meg. :)) A lényeg, hogy tényleg ne bántsuk egymást, amiért más a véleménye. És ez eddig így is történt.
Nincs semmiféle Ford-os érdekeltségem. :)
Sajnos!(?) :)
Tapasztalatból vagyok Focus párti, illetve a szaksajtó is besegített. :)
Kb 2 éve volt egy a cégnél, csak sűrűn törték totálosra és ezért nem élt 2-3 évnél többet. :)
De rövid pályafutása alatt semmi gond nem volt vele, a Vecták alkotta híg fos tengerében a legmegbízhatóbb volt, pedig évi 30ezret biztos kapott bele az órájába. Most meg van egy új amit már én is hajtottam. Az Astra G-t lenyomja gyorsulásban. Nem sokkal, de egy kicsivel (1.6-osokról van szó).
Egyébként Az új Astra (G) sem rossz választás szerintem. Kettő van a cégnek, 98as évjáratok, 100e felett már mind, de kötelező szervízen, meg koccanásokon kívül ők sem jártak még szervízben. A belseje dög unalom vaskalapos, de megszokható. A futóműve gyengébb a Focusénál, de közel sem rossz. Kívűlről meg tök szép, és nagyon rendben vannak a méretei. Nem úgy értem hogy baromi tágas, mert abban valszeg nem a legjobb, de nagyon lehet érezni az autót.
Persze az Opelről is meg volt a véleményem az Astra Classic-ok meg a Vectrák után, de az a G-s Astra elég jó lett, és ugyan drágább a Mégane-nál, de nem vészesen.
Szerinem ha meg lesz a II. Mégane (és ez az idén még meglesz) 100% hogy kivonják a jelenlegit, hiszen ez volt amikor az új Scenic-et behozták. A Mégane-Scenic-et kitakarították. Egyedül az Opel tartotta meg az Astrát, de rajta kívűl a gyakorlat azt mutatja hogy nem tartanak párhuzamosan különböző szériákat az autógyárak.
Szerintem a Renault nem azért olcsó amiért elmondtad, hanem egyszerűen azért hogy el tudják adni. Ha az ára ott lenne mint az Astra G, vagy Focus vagy Golf IV akkor nem hiszem hogy fele ennyit is eladnának belőle. És azt hiszem ezt általánosíthatjuk a francia autókra ebben a kategóriában. A Xsara is olyan olcsó mint a Mégane!
Én sem bámúltam volna meg a kirakatban, ha annyi pénzért bármi mást is kaphatni lehetne.
Bár ezért a véleményemért biztos nem leszek itt népszerű, bocsi :)
Amúgy most jut eszembe, hogy egyik (leendő)rokonom áprilisban vett egy Mégane Classic-ot. Majd megintejuvolom. Bár ő havi 500km-nél többet nem hinném hogy rak bele, sőt :)
Egyébként ha objektíven próbálom nézni a dolgot, akkor a szemléletemnek biztos hogy az a legfőbb oka hogy német autókba már nyomtam sok ezer km-t, franciába meg épp hogy csak ültem, soha nem vezettem.
De szerintem ha ki kéne ábrándulni a német autókból, akkor is inkább a japánok felé nyitnék :)
:)
Vald be inkább, hogy Te vagy a Fáraó Ford kereskedés vezetője! ;)
Nem írom le a szervíz nevét, ahol a szerelők lebeszéltek a Fordról. :)
Renault-nál gyanítom, hogy az árait azért tudja alacsonyan tartani, mert szinte minden kocsijába beletesz minden földi jót. Így a beszállítóinál kedvezőbb árat tud elérni a nagyobb darabszám miatt. Az összeszerelés, raktározás (vagy mondjuk logisztikának? :) ) is költségkímélőbb lehet így.
Nem állítom, hogy jól gondolom, csak így találok rá magyarázatot.
A választás előtt végigültem a szóba jöhető kocsikat (és a szóba sem jöhetők közül is sokat). Akkor volt a BNV területén a kiállítás. Meg a kereskedőket is buzgón látogattuk. Csak a Xsara-ban, meg az Alfa-ban volt ennyi helyem.
Nem tudom mi nem tetszik a belsejében, mert szerintem szép (fújjj, izlésficam :))) ).
Eleinte az ötödik távolinak tűnt. De miután megtaláltam a nekem való ülésbeállítást (fenékrészt leengedtem), minden kézreesik.
Lóerővel meg nincsenek gondjaim. (Nem állítom, hogy nem lehetne több, de az már egy másik kategória.) Tavaly Párizsba, idén az Adriára utaztunk öten, csomagokkal telerakott autóval. Az 1,6-os nagyon ment. Azért azt lehet érezni, ha a másik autó nagyon igyekszik, és ha előzésnél tolom, vagy elszakadok tőle, az nem az én ügyességemen múlik, mert "csak" a gázpedált kell nyomni. És most hiteltelennek tűnök, ha azt mondom, hogy nem nagyon volt ellenfelem (klf. autócsodákat nem számítva)?
Megane II-vel kapcsolatos gondolatod (hogy a mostani kifutó típus) infó, vagy csak feltételezed? Remélem, megtartják a kínálatban! :)
Az autót két éve gyüröm. Lehet, hogy már csak egy évig tehetem? :) Remélem, hogy nem, mert akkor tényleg rossz vásárt csináltam! Az azért jelethet valamit, hogy az Assistance-t most már tíz évre adják.
Hogy miből vontam le ezt a határozott következtetést?
Az összes hozzászólást nem olvastam el persze, de mondjuk a 40%-át igen. Szóval ebből a 40%-ból, az egyébként is bizonytalan híréből, plusz -nem tagadom- a francia kocsikkal kapcsolatos előítéletekből.
Az előítélet csúnya szó (pláne itt egy Renault-os topicban) de mondjuk úgy, hogy sok olyan autó van ebben a kategóriában ami jobban tetszik.
Persze nem akarok én senkit megbántani, lebeszélni a Renault-ról, nem akarom fikázni sem. Ennek a tevékenységnek egyébként sem lenne sok értelme a Mégane topicban :)
Focus? Van egy céges, nyomtam bele kb egy ezrest és nagyon tetszett. A Passat, Vectra, Astra után baromi nehéz volt hozzászokni, de nagyon megszeretette magát. Nagyon kezes, barátságos autó, szokatlan de nagyon jó belső térrel. Mondjuk az 5ajtós hátulja nem annyira jönne be (5ajtós Mégane popsi szebb), de a kombi gyönyörű, pláne a tavaly októberi frissítés után.
Persze jöhetnék azokkal a közhelyekkel is, hogy 99ben európában, 2000ben (vagy 2001ben?) pedig amerikában volt az év autója. Az utóbbi azért nem semmi egy európai kocsitól, még azzal együtt sem, hogy az amcsi modellek valószínüleg sok dologban különböznek.
Akkor a német TÜV által készített felmérésben a legkevesebb meghibásodást mutató modellek küzzül is a legelső helyet foglalja el, lenyomva a trón állandó bírtokosait a Toyotákat és egyéb japán tipusokat (Kopi! Ennyit a Corolláról :) ) Azt hiszem egy ilyen listát vki már bevágott az első oldalak vmelyikére (jól le is szólták utánna a srácot :) ). És hát a Mégane a középmezőnyben volt sereghajtó. Ez a statisztika nem a tulajok véleményén alapul mint ahogyan azt vki mondta, hanem az első műszaki vizsgán kibukott hibák alapján.
Egyáltalán nem vagyok Ford rajongó, vagy elkötelezett, hiszen az Escort-ok a Mégane-nál jóval kétesebb hírnévnek örvendettek. Meg állítólag egy régi Ford modellnél már a 2107 is jobb :)
Viszont az kétségtelenül szomorú TÉNY, hogy amit a Renault 3.5ér kínál azt a Ford majdnem 4.5ért...
Azt hiszem Kopi jól megfogalmaztad, hogy egy kompromisszumos autónak a Mégane tényleg nagyon jó, hiszen hihetetlenűl kedvező ára van. Valószinüleg a Mégane II. miatt még nagyobb akciózás is lehetséges a közeljövőben, hiszen kifutó modellnek számít. Azonkívül megnéztem, hogy milyen finanszírozási konstrukciókat tud a Renault, és azt hiszem verhetetlenül kedvező fizetési feltételei is vannak...
Kívülről nekem is tetszik (csak az 5ajtós, classic kevésbé, kombit csúnyának tartom), belülről biztos hogy nem tetszene. A LE számok is nagyon meggyőzőek, már már gyanusak :). És abban is biztos vagyok, hogy nagyon kényelmes.
De hogy egy autót 3 évnél tovább ne legyen célszerű tovább használni, nos ez nekem már túl nagy kompromisszum.
Bár hogy egy népi bölcsességgel éljek: pénz beszél, kutya ugat :)
Van igazság abban, hogy előfordulnak problémák! De melyik kocsinál nem.
Ahová előző kocsimat vittem (Daihatsu), az egy hivatalos Ford szervíz. A srácok szerint nem valami megbízható. Gyenge konstrukció.
Én nem valami márkahűség alapján választottam autót, hanem kompromisszumot kötöttem. Ennyi pénzért tényleg nem lehet ilyen jól felszerelt autót kapni. És a minőségét - bár van mit kifogásolni rajta - sem helyezném mások mögé.
Érdekes, hogy ezt miből vontad le. Talán ha az összes hozzászólást elolvasod, nem lennél ennyire határozott.
Mindenesetre, amikor én végiglatolgattam a szóbajöhető típusokat, benne volt a Ford Focus is, de többen lebeszéltek róla.
Taxis ismerőseim, akik természetesen főleg városi utakon nyúzzák az autóikat, nem ajánlották. A Renault-ról mindössze annyi mondtak, hogy kevés taxi van, mert a Renault nem ad taxis-kedvezményt, szemben más márkákkal. És ez náluk fontos szempont.
Minden nap a nagy Renault ház (Reieter) előtt szoktam munkábamenet elslattyogni. Néhány napja a földszinti kirakatban álló Tháliát kicserélték egy Mégane-ra.
Megálltam előtte, elolvastam a felszereltéget, megnéztem az árat, és eléggé rákattantam a kocsira, ugyanis 3.3 milláért ennyire fullosan felszerelt kocsit sehol nem lehet kapni.
Persze nekem is sok előitéletem volt a kocsival szemben, hiszen eddig még csak Passatot, Astrát, Focust vezettem és a francia kocsik nem voltak túl szimpatikusak. Ismerőseim is inkább óvtak tőle.
Na hogy ne kerekedjen kisregény:
Elolvastam a fórum nyitástól kezdve vagy 4-5 oldalt, és teljesen megerősödött bennem, hogy nem szabad ilyen autót vennem.
Egyszer már ültem egy Mégan Scenic-ben (régi Scenic) és hát 1általán nem tetszett belülről. A váltója tényleg teherautóhoz hasonlít, nem szivesen próbálnám ki. A műszerfal műanyagja elég csúnya, nem is az anyaga miatt, hanem a formája, a design.
Meghát persze az a sok probléma amiről olvasni lehet.
Szóval hasznos volt a fórum, hogy a "vagy inkább ne" mellett döntsek.
Gyúrok még kb 1 millát és veszek egy tuti Focust. A legjobb kocsi a kategóriában, nem csak szerintem és nem véletlenül.
Renault: visszahívás helyett ingyen vizsgálat
2002. augusztus 7.
Akár félmillió autót is érinthet a nemrég felfedezett probléma. A hiba az 1997 és 2000 között eladott dízelmotoros Mégane, Laguna és Espace modelleket érinti: a hírek szerint ezekben a típusokban nagy terhelésnél és nagy fordulatszámon igen gyakori az ékszíj-szakadás. Ennek ellenére a Renault nem hirdetett szabályszerű visszahívást, mindössze felhívta kereskedői figyelmét a probléma gyakoriságára, és felkérte őket, hogy hívják ügyfeleiket egy ingyenes műszaki átvizsgálásra. Ez az eljárás megfelel a visszahívások szokásos menetrendjének, elemzők szerint a Renault azért igyekszik elkerülni a "visszahívás" szót, mert azt a közvélemény komolyabb konstrukciós hibákkal hozná összefüggésbe. Itt azonban nem erről van szó, a hibahajlam ugyanis nem veszélyezteti közvetlenül az autó biztonságát, és a probléma egy egyszerű alkatrészcserével megoldható.