Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Phoere Creative Commons License 2002.07.21 0 0 334
Szia!

Nem igazán nézegettem még, hogy hogy egy-egy áttételnél adott fordulatszámhoz milyen sebesség tartozik, csak azt tudom, hogy 5. fokozat 4000-es fordulatnál 130-at mentünk. Erre azért figyeltem, mert még új a kicsike és nem akartam 4000 fölé vinni a motort.
Egyébként nem csalóka, hogy "lustának" tűnik.
Ezeknek a 16V-s mototoknak viszonylag magas fordulatszámnál érzékelhető a teljesítménye, oda pedig fel kell pörgetni a motor, ami idő. De az biztos, hogy 1. és 2. fokozatban nem "száguld" az autó. Leginkább a 3. a kellemes, ott érezhetően megy, illetve oda visszakapcsolva is jól gyorsul (szvsz.) A klímás üzemmódot valóban meg lehet érezni, egyértelműen érezhető a teljesítménykülönbség klímával és nélküle.
Nálam is a biztosítási díjak (és akkor nem volt ilyen akció, tehát az árkülönbség is) késztetett arra, hogy kompromisszumot kössek és az 1,4-est válasszam, még ha lustább is.

De holnap reggel megnézem, hogy adott fordulatszámhoz, milyen sebességek tartoznak, és megírom ide.

Előzmény: Z-M-an (320)
Kopi Creative Commons License 2002.07.21 0 0 333
Eddig csak harmadikban és negyedikben akasztottam ki a motort. :)
Majd kipróbálom a kettest a kedvedért. Nem emlékszem, hogy meddig huzattam.

Azért gondolok valamiféle elektronikára a végsebességnél, mert a gyengébb 1,4 is annyit megy. Talán ezt érzik még biztonságosnak a kocsinál.
Egyébként ötödikben éri el a végét. Ami valójában olyan 190 lehet (kb. 205 - 5-8 %).

Előzmény: Z-M-an (332)
Z-M-an Creative Commons License 2002.07.21 0 0 332
Nem hiszem, hogy elektronika lenne, pusztan itt gyoz a legellenallas a teljesitmeny felett. Szoval ha 200 akkor az valojaban 180, nem?

(Csak zarojelben: a S. Swift 5-ben leszabalyzaskor 250km/h felett menne, azaz bazi hosszu az 5-je, vegsebesseget ezert inkabb 4-ben futja meg, de itt se nagyon lehet 5000 ford/perc fole porgetni.)

Kopi!
Masodikban megfutja a 100-at az 1.6-os?

Előzmény: Kopi (331)
Kopi Creative Commons License 2002.07.21 0 0 331
Egyébkén 1,6-ról már írtam, hogy 5 személlyel, csomagokkal ugyan annyit ment, mint amikor egyedül ültem benne.
Másoktól azt is olvastam, hogy 1,4 is (óra szerint) 200 feletti végsebességgel rendelkezik. Valószínűleg az elérési időkben lébyegesek a különbségek, de akkor is érdekes.
Lehet, hogy valami elektronika ennyit engedélyez? Mert a motorfordulatszám nem éri el a 6500-at, ahol leszabályozna!
Kopi Creative Commons License 2002.07.20 0 0 330
Most azt akarják eladni! :)
Előzmény: Z-M-an (329)
Z-M-an Creative Commons License 2002.07.20 0 0 329
Igen, lattam a mostani ajanlatot. Igenam, de a kotelezo majdnem duplaja, az meg nekem nagyon fajna :-( Tudom, hogy az 1.6 az joval jobb es a fogyasztasa is kvazi u.a.
Erdekes, hogy az autos lapok sem nagyon teszteletek 1.4-est, csak 1.6-ost meg dizelt. Na vajon miert? :-)
Előzmény: Kopi (328)
Kopi Creative Commons License 2002.07.20 0 0 328
1,6 16v LYó! :)

És most 1,4 árában lehet kapni!

Kütyüm nekem sincs, csak a geochasing őrült barátomnak! :)

Előzmény: Z-M-an (326)
Z-M-an Creative Commons License 2002.07.20 0 0 327
Ja csak meg annyit: akkor inditom-allitom a stoppert, amikor az auto orra latszatra egyvonalba kerul a tablaval. Ez max nehany tized szorast jelenthet 150mp alatt, szoval szerintem relative pontosnak nevezheto.
Előzmény: Kopi (324)
Z-M-an Creative Commons License 2002.07.20 0 0 326
Hat, szerintem eleg pontos, legalabbis, ha nem egy km-en, es tobbszor is mersz. Tudod, szegeny ember vizzel foz :-)) Nekem nincs ilyen specko kutyum ezert hasznalok ilyen "osdi" modszereket. ;-)

Szoval azert kerdem csak, mert voltam tesztvezetesen es 3 szemellyel meg legkondival kisse lustanak ereztem az autot 0-80 kozott. Mondjuk csak az 1.3-as Suzuhoz tudok viszonyitani, de azert 95LE-tol tobbet vartam. Lepadloztam kettesben, aztan nemigen estem hanyatt. Mondjuk akkor kepzelem, a kategoriatarsak (Golf, Focus) 75LE 1.4-esei milyenek lehetnek. Brrrr. :-(

Előzmény: Kopi (324)
Kopi Creative Commons License 2002.07.20 0 0 325
1,6! Megfutja. 205-210 körül. :)
Előzmény: Z-M-an (323)
Kopi Creative Commons License 2002.07.20 0 0 324
Ez pontatlan! :)
Nem bizti, hogy a táblák pontosan vannak elhelyezve. Többnyire azért igen. De az óra indítást, megállítást garantált pontossággal tudod elvégezni?
Mert az eljárás - amit írtál - ismert. Kellően régen autózgatok ahhoz, hogy magam is alkalmazhattam többször is. De amiről írtam, az egészen minimális hibaszázalékkal dolgozik, és ha már van ilyen kütyü, miért ne azt tekintsem célnak, hogy úgy mérjünk, és miért a (kézi)stoppert, ami már szinte mindenhonnan kiszorul?!

:)))

Előzmény: Z-M-an (322)
Z-M-an Creative Commons License 2002.07.20 0 0 323
Ja, es akkor az ora szerint legalabb megfutja??? :-)
Előzmény: Kopi (321)
Z-M-an Creative Commons License 2002.07.20 0 0 322
Ki lehet azt merni viszonylag pontosan mashogyan is:
Beallsz az autopalyan folyamatos 120-ra es mered, hogy mennyi ido alatt tettel meg 5 km-t (tablatol, tablaig, azert nem 1-et, mert igy pontosabb). Ha pontos az ora 150mp alatt teljesiteted, ha nem, akkor kiszamolod, mennyi is az annyi: pl 160sec kellett hozza, akkor 5000/160*3.6. Bocs, ha trivialis voltam
Előzmény: Kopi (321)
Kopi Creative Commons License 2002.07.20 0 0 321
Azt figyelembe kell vanni, hogy a km. óra minden típusban csal kb. 5-10 %-ot.
GPRS-es barátommal már elhatároztuk, hogy kimérjük a valóságot. Egy gond van: a hővédő üvegezés mögül nem lát ki a műszer. Két kiló körül meg nem bizti, hogy ki meri dugni az ablakon. :)
Előzmény: Z-M-an (320)
Z-M-an Creative Commons License 2002.07.20 0 0 320
Sziasztok!

Udv minden Megane-osnak! :-)

Meg tudjatok mondani, hogy az 1.4 16V valtoattetelei mennyire rovidek? Ertem ezalatt pl., hogy 1,2,3 es 5. fokozatban (4. nem annyira erdekes) 3000-es fordulatnal mennyivel megy az auto?

Probalta mar valaki, hogy az auto kepes e a katalogusadatok teljesitesere, azaz tenyleg 12 alatt 100-on van? Masodikban vagy harmadikban futja meg?

Van aki Suzuki Swiftrol nyergelt at Megane-ra? Erdekelne egy kis osszehasonlitas elsosorban megbizhatosag-szervizkoltsegek viszonylataban.

Koszi a valaszokat elore is.

Kopi Creative Commons License 2002.07.19 0 0 319
Mi a motorvédő lemez? :)
Ha felnyitom a motorháztetőt, a futómű közelében olajos a gép. Erre kérdeztem rá aggódva a szervíben, hogy mitől van? Ott mondták a vátószellőztetős dolgot.
És mindez olajcsere előtt volt! Amikor érkeztem, akkor kérdeztem.

De azt nem tudom, hogy valójában mitől van. Csak azt írtam le, amit hallottam. Erre utaltam is. :)

Előzmény: ESF (318)
ESF Creative Commons License 2002.07.19 0 0 318
Bocs, hogy beleszólok, de a váltó-szellőztetőn kijövő olajpára nem rakódhat le a motorvédő lemezre, mivel a szellőztető a gépházba van belevezetve. Ha felnyitod az elejét láthatod Te is: egy fekete kb. 1cm átmérőjű cső, melynek a végén egy kicsi fekete doboz (szelep) van.

Az olafolyásra magyarázat lehet: vagy nem cserélték a leeresztő csavar tömítőalátétjét; vagy az olajszűrőtől folyt le oda és nem pucolták le. (persze mindez megelőző olajcserét feltételez)

Előzmény: Kopi (300)
Phoere Creative Commons License 2002.07.19 0 0 317
Abból nem sok fagyit ennél, de még egy kiflire sem futná.
Én délután voltam az üzletben és megnéztem, majd vettem is egyet.
Az árak egy kicsit magasabbak: Classic és Break 6590, Berline 5990 Ft. A tálca egyébként egy peremes gumitálca, tehát hajlékony. A perem kb. 5 cm magas és tényleg pontosan illik a csomagtérbe. Létezik fekete és átlátszó is.
Előzmény: Kopi (316)
Kopi Creative Commons License 2002.07.19 0 0 316
Köszi az infót!

A jutalékodból azé' meghívhatnál minket egy fagyira. :))) Autós berkekben ilyenkor a Magnum a divat.

Előzmény: Phoere (315)
Phoere Creative Commons License 2002.07.19 0 0 315
Akkor egy kis beszámolóval én is hozzájárulok (Mégane Break 1,4 16V)

Jún. 26-án vettem át, most kb. 1500 km van benne. Meg vagyok elégedve vele, a fogyasztás klímázva, zömében városi futás során 7,8 körül volt, szinte tiszta országúti futás esetén 6,3. Nem igazán fürge, érezhető, hogy magasabb fordulatszámnál (2500 felett) kezd húzni, de nem erőtlen, ötödikben 90-100-nál is érezhetően gyorsul, ha odalépek.
(Az összehasonlítási alapom egy Opel Astra G 1,6 8V ötajtós, az érezhetően jobban "ugrik" induláskor, de mások a nyomatéki viszonyok, nagyobb a kereke és valószínűleg könnyebb is.)

Szerintem jól kezelhető, jó az úttartása és nagyon kényelmes (itt is az Astrához hasonlítok, az sokkal kényelmetlenebb). A klíma is nagyon jól működik, a széria hővédő üvegezéssel együtt már 2/3 állásban is nagyon kellemes volt a legnagyobb kánikulában is (persze miután már lehűlt a felhevült kaszni).

Ami probléma eddig felmerült: elkezdett nyikorogni a bal első ajtó nyitáskor és záráskor. nem minden esetben, valószínűleg az autó dőltségétől függ.
A másik egy érdekesebb eset: Múltkor egy iszonyatos esőt fogtunk ki az 5-ös úton (hasonló volt mint a tegnapi pesti zivatar csúcsa). Amikor kijutottunk belőle azt tapasztaltuk, hogy a jobb első hangszóró halkan zúg kikapcsolt rádió esetén is. Előszőr azt gondoltam, hogy nem a hangszóró, hanem a kerék veri a vizet és ennek van ilyen hangja, de a susogás ereje a motor fordulatszámával volt arányos. Azután idővel megszűnt és nem jelentkezett a jelenség.

Egyébként nagyon élvezzük az autót.

Tapasztalat a súlyadóval kapcsolatban: a szalonban a hölgy kedves volt és mondta, hogy mielőtt az önkormányzatnál bejelenteném, a Mozaik utcában kérni kell a zöldkártyába a Környezetvédelmi igazolást az adókedvezményhez. Ezt ügyfelek jelezték neki vissza korábban. Az igazolás ára 1000 Ft körül van. Nos én csak megkérdeztem a kerületi önkormányzat adócsoportját, hogy kell-e ilyen igazolás, és mondták, hogy nem. A forgalmiban lévő besorolás (az enyémben 6-os) 60% adókedvezményre jogosít és ezt meg is adták, tegnap kaptam meg a határozatot.
Tehát aki ilyen tájékoztatást kapna a szalonban, mindenképpen érdeklődjön az illetékes önkormányzatnál.

Más. Akit érdekel, lehet kapni majdnem minden típushoz csomagtartóbetétet. Ez egy peremes speciális műanyag tálca, amely a csomagtaróba helyezhető, így védi a kárpitot, ha valami kifolyna a csomagtartóban.
Informácio: www.balintauto.hu
Az ott található árak:
Mégane Classic és Break: 5060 Ft
Mégane ötajtós: 4690 Ft.

Budapesten a X. Gyömrői út 105(?) alatti Start Autó Kft-nél lehet megnézni és megvásárolni.

Nem vagyok reklámhordozó, :))) csupán megosztom veletek, amit nekem levélben megírtak.

Kopi Creative Commons License 2002.07.18 0 0 314
Na! Hogy szaporodnak itt a Magány tulajdonosok! :)))

Neked is gratula, és Tőled is várjuk a beszámolót!

Üdv
Kopi

Előzmény: ZP (313)
ZP Creative Commons License 2002.07.18 0 0 313
Sziasztok!

Ssajnos régen nem voltam netközelben, de örömmel jelenthetem ,hogy hatodika óta boldog Renault tulaj vagyok!!!!!!
(Megane Break, 1,6 16 V, hárs)
A korábban már leírt, a kedvező vétel miatti örömömbe a végén két dolog miatt üröm is vegyült:
1. A 100 ezerért ígért gyári alufelni sajnos 150 lett. (csak azt ne mondjátok, hogy nem kellett volna elhozni) De legalább nagyon tetszik (a Classic prosi utolsó előtti oldalán látható) és remélem többet bír mint az Alessio.
Ebből kifolyólag eladó a 4 db gyári dísztárcsa (mint a lenti képen), árát nem tudom, de mondjuk netto áron. Autófényező esetleg lefújhatja ezüstmetálra az acélfelniket értük;-)
2. Beszámíttattam a golf kombimat, az hagyján hogy sz@r áron, de bizományosi szerződést kellett írni, ergo az eladásig én fizetem a súlyadót meg a kötelezőt. (jogász barátaim sincsenek egy véleményen az ügyben) Nektek van ebben valami tapasztalatok ötletetek? a kereskedő aszondta, hogy átírhatjuk, ha megmondom mire...

Az autóban jelenleg 500 km van, az egész család imádja. Hétvégen megyünk az ország másik végébe, akkor már lesz képem a fogyasztásról (bár már csak kb negyedig van tank, igaz szinte végig klímával).
Feleségemet kicsit zavarja a brutális fék, meg néha nehezen találja az egyest.

Ma vettem rá Thule tetőtartót, legnagyobb meglepetésemre tök ua. mint a Kadetté, Calibráé, stb.

a következő projekt a Defend-Lock, a riasztón még gondolkodom, bár már találtam olyat ami a gyári kulccsal műxik, de kicsit szkeptikus vagyok az ár-hatásosság viszonyt illetően.

Már keresem a téli gumikat (hülye gallok a 185/60x15-ös gumijukkal) úgy tűnik, hogy a Michelin akcióban most jó áron van, de lehet. hogy csak Kléber lesz.

tegnap voltam északi szomszédainknál, az alkatrészárak nagyon hasonlóak, de a munkadíj csak kb. a fele az itthoninak.

Bocs ha túl hosszú voltam

Üdv

ZP

Kopi Creative Commons License 2002.07.17 0 0 312
Gratula! :)))
És várjuk a beszámolót!
Előzmény: Bovi úr (310)
Stanlex Creative Commons License 2002.07.17 0 0 311
És a növényzet is milyen szép :-))

Egyébként Grat az autóhoz!

Előzmény: Bovi úr (310)
Bovi úr Creative Commons License 2002.07.17 0 0 310
Megszülettem...

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

800 km körül járok, még egy tankolást megvárok, aztán beszámolok a tapasztalatokról, amik eddig eléggé pozitívak.

Oszy1.816v Creative Commons License 2002.07.16 0 0 309
Jo`reggelt Renaultos Kolle`ga`k!

VI. Nemzetkozi!! RenaultClub Tali 2002/08/03-04 (Balatonszabadi)

1. Jimmy -Renault ClioII Sport!!!;o)-
2. R5TL -Renault ClioII RXI-
3. Oszy -citroen xsara:(((-
4. markoo -Renault ClioI 1.8 16v-
5. Sutike -Renault ClioI 1.8 16v-
6. Edgar -Renault 5 GTTurbo-
7. Wolf SK -Renault ClioIII 1.2 16v-
8. Bowril -Renault 19 Williams-
9. LeMans -KadettGsi16v-
10. Buhera & Baratai -2x GTT 1x Clio 1.4 16v-
11. Shock Ace -Renault 5 1.6D-
12. Csite -????-
13. xcsabo -Renault 5 GTTurbo-
14. krike -Renault ClioIII 1.5 DCI (80le)-
15. Jurgen -Renault ClioII DCI-
16. Hacu -Renault ClioIII 1.4 16VeXtrém-
17. Phoere -Renault Mégane Break 1,4 16V-
18. Zalan -Renault 19 1.4 energy (Zalan Motorsport)-

Fontos!
Meeting Point: (legkesobb reggel 10-ig)
1. Koszarhegy (Szabadisostotol kb. 30km) egy salakos amator rallyeversenyt ott megneznenk,(a verseny reszleteit tolem, vagy a Duen.hu-n a versenynaptarban talaljatok) majd angolosan tavoznank koradelutan Szabadisostora.
vagy:
2. Szabadisoston a kozpont -ban, az Ifjusagi camping elott, es egybol az elhelyezkedesel, ismerkedessel, gepek vizualasaval, csobbanassal es csuszdazassal!!!;o) foglalkoznank??

szoval tobbseg dont! ha nem szoltok hozza, akkor en kivalasztom az egyiket & legkesobb penteken kozzeteszem!
Sajna ismet nem voltam balcsin, de ma felhivom a campinget & legkesobb holnap tajekoztatok mindenkit az arakrol es a szallaslehtosegekrol.

Udv,
Oszy

Kopi Creative Commons License 2002.07.15 0 0 308
Akkor üzembentartása! :)))

Egyébként 1,6 ... ;)

Előzmény: Phoere (307)
Phoere Creative Commons License 2002.07.15 0 0 307
Ugyanezt csinálta tavasszal az Opel.
Ha kiszámolod, a májusi 200000 Ft árengedmény jobb bolt volt. Az 1,6-os és 1,4-es között a különbség 150 ezer körül van.

Egyébként nem feltétlenül drágább az 1,6-os üzemeltetése (természetesen az adminisztrációs költségeket - adó, Cascó - nem számítva.) A fogyasztása nem igazán több, mint az 1,4-esé.

Előzmény: Kopi (306)
Kopi Creative Commons License 2002.07.15 0 0 306
LÓERŐ RÁADÁS!

Ezzel a felirattal kaptunk a cégnél egy levelet. Aki Renault-t vesz 07-08-ban, plusz lóerőre számíthat minden típusnál.
Pl. 1,4 áráért 1,6-ost adnak! Remek! De mi van akkor, ha nem kell az 1,6, mert drágább az üzemeltetése? :)))
Arról már nem is beszélve, ha eleve 1,6-ost szeretnék venni. Akkor mit adnak? :)

Oszy1.816v Creative Commons License 2002.07.12 0 0 305
Sziasztok Renaultos Kollegak!

Augusztus elso hetvegejen megrendezzuk a VI. Nemzetkozi!! RenaultClub Talit 2002/08/03-04 (Balatonszabadi)
Szeretettel varunk minden Renault Fan-t!!!!;o)

Ha kerdesetek van a Clio16v forumon megtehetitek, vagy akar e-mail-ban az oszy1816v@hotmail.com-on, vagy telefonon: (Oszy)06204681041 is!

A program kb:

szombat reggel 10-ig talalkozo a meeting pointon (meg nincs eldontve pontosan hol, majd jelzem!)
majd letelepedes a kempingben, a hosegre valo tekintettel csoportos csuszdazas & csobbanas a balcsiban:)))
Estefele` ha enyhul a hoseg kis "bandazas" Siofok kornyeken, majd irdatlannagy buli & esetleg ivaszat:))))))
Ha akkor lesz valami autoverseny vagy Tuning & Stereo Show akkor termeszetesen kozbeiktatjuk!!
meg majd pontositok.
vasarnap reggel ebredezes csobbanas, kozos ebed, kirandulas, esetleg egyeb program.
Jo buli lesz mindenkit szeretettel varunk!!

Aki jonni szeretne irja be magat a listaba vagy ertesitsen engem valamilyen formaban!

Eddigi jelentkezok:

1. Jimmy -Renault ClioII Sport!!!;o)-
2. R5TL -Renault ClioII RXI-
3. Oszy -citroen xsara:(((-
4. markoo -Renault ClioI 1.8 16v-
5. Sutike -Renault ClioI 1.8 16v-
6. Edgar -Renault 5 GTTurbo-
7. Wolf SK -Renault ClioIII 1.2 16v-
8. Bowril -Renault 19 Williams-
9. LeMans -KadettGsi16v-
10. Buhera & Baratai -2x GTT 1x Clio 1.4 16v-
11. Shock Ace -Renault 5 1.6D-
12. Csite -????-
13. xcsabo -Renault 5 GTTurbo-
14. krike -Renault ClioIII 1.5 DCI (80le)-
15. Jurgen -Renault ClioII DCI-
16. Hacu -Renault ClioIII 1.4 16VeXtrém-

Hol legyen a meet point??? otleteket varok!!;o)
pl: Siofok meki? vagy M7 agip kut szabadisostoi lejaro utan? vagy Szabadisosto kozpont??
ja es 9-10 ora kozott!! ok?

aki kesik vagy kerdese van az hivjon (Oszy)06204681041

ja vasarnap poccenek le Balcsira a kempinget lefoglalni, vagy bejelentkezni vagy mifene:)

Koszonettel
Oszy

ps: gyertek minnel tobben!!;o)
ja es persze az automustra lesz a kozeppontban!!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!