Mivel nagyon sokáig IKARUS 180 volt a nickem(több mint 10 évig)és ezt a regisztrációm töröltem kb 1 évig nem is fórumoztam.Újra regisztráláskor az IKARUS 180 at a rendszer nem engedte ezért adódott ,hogy az IKARUS 556 legyen mivel az a 180 as kis testvére:)Az IKARUS 557 esekről tudtam,hogy voltak BORSODBAN is.
Az IKARUS 180 viszont első látásra szerelem lett amikor az 1970 es évek végén kis falunknban esti kivilágításba megláttam a GC-59-59 et.Itt kezdődött a buszok iránti érdeklődés nálam.
Miért Ikarus-556 a nicked mikor Ikarus-556 soha nem járt Borsod egyében, de például Ikarus-557 (ami csak 3 megyében járt) viszont szolgált a Volánnál Borsodban ?
Ez már kb. az az állapot, amelyiket ismerünk, de ebben csak a tetődekor egységes, az oldala és a padlója két fajtából áll össze. Az oldalában van a tetődekorból is és van egy sokkal kevésbé mintás, a padló meg pepitában a képeken is látható enyhén szilánkos fekete és a képen is látható szürke. A padlónál feltételezem, hogy a szilánkos fekete volt az alap és a szürke a rájegyzés, de ti bennszülöttek vagy szinte bennszülöttek ezt talán jobban tudjátok :) Az oldalát én passzolom, van ráció abban is, hogy ugyanolyan volt mint a tetődekor és abban is, hogy felújításkor még más volt, de amikor belejavítottak akkor már a tetődekor volt kéznél. Na ez az ami nincs meg.
Szóval én azt feltételezem, hogy a fehér szilánkos fekete volt a padló és a képen látható a tető és az oldal is, de megerősítésre (vagy cáfolatra) van szükségem, mert nálam kábé mindenki autentikusabb ebben a témában.
A plexi érdekes, ami benne volt az megvan, de a sarka törött... Talán valamelyik Kunságosból sikerült menteni egyet, de ebben most nem vagyok biztos.
A seprú témára rámozdulunk, a jelenlegi készletet egy másik projektre tartogatjuk :))
Illetve az is érdekes kérdés lehet, hogy a fülkehátfalat miből kukázhatták a BFK-ba? Helyköziben nincsenek ismereteim, de a BKV-nál határozottan az 1986-os széria viselt ilyen domborított plexit, fejjel lefelé persze.
Segítséget szeretnék kérni, nincs véletlenül képetek arról, hogy 1999-2001-ben az akkor vázcserés Borsod Volános Ik266-osok milyen padlóburkolatot, milyen oldal- és tetődekort kaptak? Ha esetleg valaki megjelöl egy ma is kapható terméket az csúcsszuper, de minden fényképnek vagy akár szavakkal körülírt emléknek is örülnék. A tetődekor még talán menni fog, az emlékeim szerint a legtöbb akkori vázcserés kocsin hasonlóan az a halvány szövet jellegű mintával nyomott koszosfehér dekor, de a padló és az oldal az általam elérhető buszokban már vagy pepita, vagy tök vegyes a kép, jó lenne látni. Ha üzemegységenként is voltak esetleg eltérések, mert nem mindegyiket egy helyen rakták össze, akkor Kazincbarcika és a BFK-094 a célszemély.
Én ezt az utas.hu alapján néztem az infóimat, és az utóbbi időben ez volt a trend: az LTL-642 szokott lenni a 20:05 Sály-Mezőkövesd járaton és a 23:20 Mezőkövesd-Sályon is hétvégén. Néha van, hogy bejelentkezve marad a busz GPS-e, ekkor látszik, hogy elmegy Maklárra, onnan pedig Mezőkeresztesre, majd vissza Kövesdre, ahonnan viszi a járatot. Ezután visszamegy Kövesdre (néha szintén GPS-szel). Ez amúgy teljesen jogos, ha belegondolunk, hiszen így a sályi járat hamarabb végez, és a boschos busz meg úgyis megy akkor este is.
A sályi fordán még egyébként mindig az NWX-327 van, este pedig meglátható, hogy az LMP-202 Kövesden van-e még (tegnap nem néztem én sajnos), és hogy viszi-e a sályi utolsó kört.
Én úgy tudom, hogy a LOA nem kerül vissza Barcikára, csak állandóan váltóhibával küzd mint nálunk is. Amúgy az a koncepció hogy ahol telephelyeket zártak be oda jobb buszok kerüljenek, ezért cserélgetik őket összevissza. De ugye a 4-5 éves Credok már nem a megbízhatóságukról híresek sajnos. A Hidvégardóra kikerült PIG-492 nem egész három napig dolgozott és most olyan elektronikai probléma lépett fel hogy lehet hónapokig nem lesz belőle semmi, úgyhogy a felvégen megint szívnak mindennel amit kapnak. Mivel ez Credo Ódhoz tartozik most műszakilag megint Ózdhoz tartoznak, de ha ideiglenesen például az FKE-797 adnák oda nekik akkor műszakilag Miskolchoz tartoznának amíg nincs kész a Credo mert a Volvo oda tartozik. Szóval ekkora baromságot amit itt művelnek, nehezen viselik a gépkocsivezetők...
Ez mennyire igaz a valóságban? Papírforma szerint a Boschos busz nem jár sehova csak a szerződésesre, illetve a helyi járatos besegítő is csak Gelejre illetve egy kanyarra Szentistvánba jár.
Sályba csak az NWX-327 megy minden Bükkábrány-Sály járaton, idegen busz csak munkanap van reggel a 7:00-ás körre illetve este a 23:20-asra forog be a Kács-Vasút műszakos SSM-648.
Szerintem a jövőhéten meglesz a visszarendeződés ahogyan az iskola elkezdődik, az LMP-202-t azért adták le most kövesdre mert stabil kocsi, nem kell egy járat után menteni ameddig az odavalót tákolják. A PIG-500 marad S.péteren csak nem jutnak be Miskolcra, hogy tudjanak cserélni. Iszonyat nehéz a helyzet most Miskolcon már, ki kell szolgálni javítás ügyileg Encs(-Miskolc-)Kövesd-Barcika tengelyt, beleértve Hidvégardót is, ahonnan azért nem 2 perc behozni a buszt ha lerobban.
Illetve a jármű darabszám is kevés sajnos, sok a tartósan beteges járgány így, ha egy busz elkészül a javítással nem várnak napokat mire be tud jönni a gazdája cserélni hanem viszi akinek szüksége van rá.
Szerintem az NWX azért kellett Sályba mert van benne kamera, ugyan ez volt a 325-el is amikor Monokról elhozták a 13:05-ös Miskolc-Gagybátor járatra, a csodálatosan jólnevelt gadnai gyerekek miatt.
@HEM olvtásat szeretném megkérdezni, hogy a LOA-489-ről tudsz valamit? Encsen dolgozott még kb fél évvel ezelőtt de azóta felszívódott mindenhonnan.
PIG-500 mostanában kistokaji fordán van. A sályi fordára pedig állandósult az NWX-327, kivéve azokat a köröket, amiket hétvégén este a BOSCH-os busz visz, illetve a hétköznapi utolsó (fél)kanyart (21:38 Bükkábrány-Sály), amit pedig egy kövesdi helyi kocsi visz (LMP-202 újonnan, ami az esti Mezőnyárád-Gelej köröket is viszi).
Szerintem a PIG-500 Mezőkövesdi volt.Hogy-hogy kocsi hiány??
Szerintem a 60 éves jó BORSODI hagyomány.Aki lelakja a buszát az kap vagy újat akár 3 évente is ,vagy adjuk oda másét aki kiméli.Nemde???A 3 évente kapásra jó példa NZM-es PIG-es és RTR es CREDOKAT cseréltek most is újra.
Mezőkövesdnek szüksége volt buszra, így oda adták mert jó műszaki állapotban volt. Elvileg a PIG-500 lett a fordás busz, leadták szemlére, de nem került vissza. Az NWX-325 viszont fordás busz érdekes hogy ő került ki. Viszont jövőhéttől iskola, visszakéne rendeződni a buszoknak.
Egy elgondolkodtató forda.Sajószentpéter egyik fordáján évekig az NWX-327 volt.Majd szeptember környékén elkezdett több busz is feltünni a helyén.Eleinte gondoltam vizsgázik vagy karbantartáson van,de nem mert az NWX-327 azóta is Bükkábrány-Sály környékén van.Viszont a nevezett fordán tartós busz nincs azóta sem.Azóta Okt 8 án fotóztam az LHD-047 et mert azt hittem ez marad.Majd az IFC-307 volt ,azután az NRL-908 majd a PIG-500 ezek mind tartósan voltak a fordán.December végétől az NWX-325 van.
Vajon miért nincs fix járművük? Vajon miért vették le az NWX-327-et-Vajon mi a végleges busz a fordán??
A krasznoki fordáról lekerült mert a PIG levizsgázott, hogy azóta visszavitték e Encsre vagy éppen Miskolcon van, nem tudom (ugye ünnep van, lassacskán eljön a telephelyösszevonás ideje stb).
Papirfoma szerint állományi tartalék, de ugye láttunk már mindent is, ezek képesek kidobni egyik percről a másikra.
Egyelőre LVJ-235 a fordás kocsi, de amint kész lesz a PIG-492 akkor véglegesen ő lesz a fordás kocsi. A FKE-797, 799 nagy felújításra szorulna, lehet selejtezni fogják őket...
A szökevény BOS-776 kb november 10. és december 20. között folyamatosan, heti hat naponon át helytállt a PIG-497 fordáján Krasznokvajdán, naponként kb 265 km-t menekülve a kohó elől.
Az FLR-812-t a GLB-584 gazdáira sózták rá. A GLB tartalék volt, a járat amit látott a tt. pedig a szokásos hétfői és pénteki "süketmiskolc" volt, amit mindig tartalék visz, de nem mindig az LNV-684, pláne most, mikor hetek óta alkatrészre vár.