Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
A mi lesz vele inkább költői volt. :) Ez évek óta áll egy sóderrakás tetején. Őszintén szólva nem sok reményt fűzök, hozzá, hogy ebből bármi is lesz. A bruttó súlya 50e-t érne az átvevőbe. De ebben az állapotában nem is veszik át csak a bontóba ott meg te fizetsz...
A zöldel jobbat mutat. Én iszonyat sokat dolgoztam mire fölkerültek az alufelnik az enyémre. Felniközepet esztergáltattam meg minden. De végül levettem mert nem tetszett annyira. A "bográcsfödő" Pallas dísztárcsák szerintem a legjobbak!
Van eladó barna műszerfalam, repedésmentes, alja teteje. ugyanez kékbe(ez nem olyan szép). műszerfal alatti fűtés/hűtésrendszer, első műanyag maszk, első lökhárítóbetét, oldalsó kapcsolók(index,lámpa,vészvill. stb) nagyon szépek.Barna és kék középkonzol(barna nagyon szép).
A karburátoron kell majd tornázni, mert néha keveset kap, néha meg sokat (de lehet hogy csak a gyorsítón kell állítani egy kicsit).
A felfüggesztés teljesen jó, a motor is, a kuplung is finom (új lett beletéve), a fékek jók. A kárpit kuka, és elég büdös is, de majd igyekszem szellőztetni, meg úgyis kell egy kárpitos majd hozzá.
Meg koszos is.
Az akku még épp beindítja, azt is kell egyet vennem, de már igencsak öregecske, ami benne van, nem is vártam mást. Már akkor is öreg volt, mikor beletettem, akkor is csak azért,hogy legyen benne akku, ha indítjuk. De az öreg Varta még 10 éves kora felett is szépen pörgeti az önindítót.
A váltórudazat mókás, oldalirányban 20cm a játéka, majd azzal is kell kicsit foglalkozni. A váltó jó, nem dobálja ki a fokozatokat, és egész jól kapcsolható mind, nem is sír egyikben sem.
A kilométerórát már írtam.
Meg meg kell szokni a féltengelyen keresztüli fékezést, kicsit más érzetet ad, mint az eddigi autók, kicsit hozzá kell szoknom. Igaz lehet hogy csak a futómű szokatlan egy kicsit.
Azt nem tudtam megmérni, hogy két kattanás között mennyi idő telik el, nekem olybá tűnt, hogy indítózás után kattan párat, aztán soha többet. Lámpáknál 1 perceket állva sem kattant.
Szuper!
Szóval még finomítani kell egy kicsit, most ezzel járok hogy a menet közbeni dolgokat is kipróbáljam, meg járódjon egy kicsit.
"A sebességmérő kb. másfélszer többet mutat" - Ez jóóó! Azt hiszed repülsz és mégse kínzod az öreglányt! Ráadásul, még radardetektorra se kell költsél! Csak vigyázz nehogy feltölts róla videót a jutyúbra, mert még a jard azt hiszi, hogy tényleg annyi volt!
Hazajöttem vele, megtettem az első kilométereket. :-)
A sebességmérő kb. másfélszer többet mutat a valósál (gps-hez képest), ott még kell majd valamit hergelni, de amúgy nagyon jó. Tetszik. Alaposan ki kell takarítani, meg kiszellőztetni, és elkezdem majd a megfelelő kárpitos szakember keresését is, hogy az is rendben legyen majd.
Hozzá kell szoknom, meg egy csomó dologra rájönni, de fog ez menni.
A szelepszáron azok a hülye félig-meddig szimmering izék vannak, mint a fekvő motoros 1,4-es BX-eké, ha jól emlékszem. Nem tuti, hogy ugyanaz, csak olyan.